abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
24.5. 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 4
24.5. 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
24.5. 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 14
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 56
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 4
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
23.5. 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (32%)
 (1%)
 (59%)
Celkem 244 hlasů
 Komentářů: 31, poslední včera 22:38
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Faktury v TeXu?

    18.4.2009 19:14 | Přečteno: 1681× | ostatní

    Faktury jsou poslední věc, na kterou jsem se rozhodl dočasně používat office-like aplikaci. Ale už se docela těším, až tato dočasná nepříjemnost skončí :). Máte někdo nějaký rozumný balík maker pro české faktury? Pokud jo, podělte se prosím, pokud ne, mohli bysme nějaký vytvořit, ne?

    Těším se na vaše příspěvky.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.4.2009 19:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Co to znamená "české faktury"?
    Luk avatar 18.4.2009 20:02 Luk | skóre: 46 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Zřejmě faktury (přesněji řečeno daňové doklady plnící současně funkci výzvy k platbě - "FAKTURA - DAŇOVÝ DOKLAD") s náležitostmi podle českých zákonů.
    18.4.2009 21:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Je vhodne upozornit, ze pokud se nejedna zaroven o danovy doklad, tak na fakturu zadne zakonne pozadavky nejsou.

    pavlix avatar 18.4.2009 20:09 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Kterému z těch slov nerozumíš?

    18.4.2009 21:08 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Rozumím oběma, ale spojení nedává moc smysl, vzhledem k tomu že není žádný mustr pro fakturu.
    pavlix avatar 18.4.2009 23:52 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Pokud mám tvé větě rozumět tak, že faktura může vypadat naprosto libovolně, tak s tím tak úplně nesouhlasím. Ale co už.

    19.4.2009 12:25 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Záleží na tom, co myslíte slovem "naprosto". Zákon pouze stanoví, jaké údaje musí obsahovat daňový doklad resp. zjednodušený daňový doklad. O uspořádání a typografické úpravě neříká nic.
    pavlix avatar 19.4.2009 16:58 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Mně připadal ten zápisek srozumitelný a pochopitelný.

    18.4.2009 20:42 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Robit (hromadne - 10 - 20 denne) faktury v TeXu je ako editovat mp3 vo Vime - da sa to ale je to o drzku...

    18.4.2009 21:07 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Proč? Vyrobíte si nějaký soubor s údaji ve stylu
    20090001 %číslo faktury
    
    123456    %IČ
    
    Zákazník
    Ulice 1
    999 99 Město
    
    klávesnice         80
    myš                120
    
    A o zbytek se postará TeX, ne?
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    20.4.2009 06:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Takhle nějak to řeším taky. Tenhle soubor vrznu do Perlu, kterej to vysází v plaintexu a vytiskne do PDF.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    pavlix avatar 18.4.2009 23:54 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Srovnávat editaci textového souboru v textovém editoru s editací binárního souboru (opět) v textovém editoru mi přijde jako přirovnání, které neodpovídá času příspěvku, pokud jsi ve stejném časovém pásmu jako já :).

    Btw... 10-20 faktur denně? Psal jsem snad, že jsem účetní? :D

    xkucf03 avatar 19.4.2009 21:05 xkucf03 | skóre: 40 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Automatizovat* se dá oboje, jak LaTeX, tak nějaký kancelářský formát (nebo PDF). A předpokládám, že většina zdejších uživatelů by měla s TeXem menší problémy než s generováním nějakého jiného formátu.

    *) např. generování faktur z databáze nebo nějakého programu

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Nicky726 avatar 18.4.2009 21:59 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Jako že se považuji za zastánce TeXu, tak mi situace s fakturami přijde jako vhodnější řešení pro XML a XSL FO. Ale záleží určitě na tom, odkud se budou brát data.
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    pavlix avatar 18.4.2009 23:55 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Data se budou brát odtamtud, kam je napíšu :).

    XML je sice značně ukecané, ale i tak by to bylo rozhodně lepší jak to dělat v OpenOffice excelu :D.

    Nicky726 avatar 19.4.2009 00:11 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    No výhodu XML vidím především v automatizovatelnosti. Pokud si to všechno dělá jeden člověk tak to je asi sporné. I když neměl by být problém si v XML vysčítat celkovou sumu za všechny položky. V TeXu si nejsem úplně jistý zda to nějak rozumně jde.
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    19.4.2009 12:27 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Nemusíte editovat přímo ten TeXový zdroják. Ten může být pouze výstupem nějakého učetního software. Nebo klidně může vzniknout aplikací nějaké XSLT šablony na to vaše XML.
    pavlix avatar 19.4.2009 13:00 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    TeXu to narozdíl od XML jde. XML parser nic sám od sebe nepočítá.

    Pokud přidáš výpočetní technologii, tak na syntaxi příliš nezáleží.

    Nicky726 avatar 19.4.2009 14:07 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Uznávám, že jsem se nevyjádřil přesně. K počítání dojde při aplikaci XSLT.
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    pavlix avatar 19.4.2009 17:09 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Proto píšu, že nezáleží tolik v čem se generuje a co se generuje :).

    Já používám pro data následující formáty, v pořadí podle oblíbenosti:

    • tabulka s oddělovačem (obvykle svislítko), varianta csv/dsv, zpracovat se dá pomocí AWK nebo v libovolném programovacím jazyce vhodném pro práci s textovými soubory (python, perl, nebo třeba i C), zpracování zabírá obvykle dva až tři řádky
    • záznam ve formátu rfcnevímco... vypadá to jako třeba hlavičky HTTP nebo mailu, zpracování obdobně jednoduché, v kombinaci s adresářovou strukturou nabízí i odolnost vůči paralelním změnám
    • XML, zpracováváno přes libxml2 (v nějakém programu) nebo xslt2
    • Binární formáty (například SQL databází)

    A generovat se z toho dá cokoliv, že... ale například na XSL:FO se teprv chystám, až bude důvod.

    Btw, v patičce ti asi chybí čárka, takhle jsem vůbec nemohl tu větu naparsovat :)... nakonec se mi podařilo se dopátrat významu :D.

    Nicky726 avatar 19.4.2009 18:11 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Jop máš pravdu.

    K patičce: V originálu jde o tři verše oddělené jen řádkovým zlomem:
    "Although the masters make the rules
    For the wise men and the fools
    I got nothing, Ma, to live up to."
    Bych mohl použít ta svislítka, jsi mi vnuknul ;-) Co se významu týče, tak s tím to je složité, jako asi se vším od Dylana a je vůbec otázka, jestli nějaký zamýšlel, navíc celá písnička je značně "surrealistická." Se svou současnou znalostí angličtiny v tom vidím něco jako: "Ačkoliv páni určují pravidla pro moudré i hlupáky, já nemám nic, mámo, podle čeho bych se choval." Live up to se ale ve výkladových slovnících vidí jako "naplnit očekávání," což se mi ale moc nedaří napasovat ke zbytku.
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    pavlix avatar 19.4.2009 18:32 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

     

    "Ačkoliv páni určují pravidla pro moudré i hlupáky, já nemám nic, mámo, podle čeho bych se choval." Live up to se ale ve výkladových slovnících vidí jako "naplnit očekávání,"

    Ta čárka tam má velký význam, jak v češtině, tak v angličtině, bez ní věta nedává smysl :). Ale v tvém překladu by se to ještě dalo pochytit lehce... jenže angličtina používá zájmena dost volně a "the fools I got nothing [from/for]" by třeba mělo úplně jiný význam hned.

     

    Nicky726 avatar 19.4.2009 18:45 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Tak to už je pak otázka na autora, jak to vlastně myslel. Na svých stránkách to má přesně takhle, tištěný text v nějakém sborníku nemám k dispozici :-(
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    pavlix avatar 19.4.2009 18:49 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Ale on to má správně. Jen tobě tam chybí interpunkce, protože to nemáš rozdělené do veršů (v angličtině se často ve verších větná stavba nedodržuje IMO, narozdíl od češtiny).

    pavlix avatar 19.4.2009 18:52 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Jinak to sdělení mi vůbec nepřijde nijak surrealistické :D prostě autor se nepovažuje ani za mudrce ani za debila :D.

    Nicky726 avatar 19.4.2009 19:27 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    A když si to přečteš celé, tak už ti to přijde víc "surrealistické?" Snažil jsem se psát uvozovky, bo netvrdím, že to je 100%, ale myslím, že to alespoň místy splňuje nekontrolovaný tok myšlenek.
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    19.4.2009 19:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Pro oddělování veršů se používá lomítko (a pro oddělování slok dvě), asi takhle nějak: Hope is your survival / A captive path I lead // No matter where you go / I will find you / If it takes a long long time / No matter where you go / I will find you / If it takes a thousand years.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Nicky726 avatar 19.4.2009 19:29 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Dík, tak to po dvou letech "změním" patičku. ;-)
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    20.4.2009 06:47 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Ještě byste mohl zkusit YAML.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    19.4.2009 10:03 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Kdysi jsem řešil podobný problém, dělal jsem software na prodej bytů. Veškěré dokumenty se tvořili jako šablony v OpenOffice Writer/Calc. Vzhledem k tomu, že formát OpenOffice je jen zazipovaný XML obsah, stačí tyhle šablony upravit a vložit do nich např. Smarty značky. Pak se vyplní skutečnými daty a zkompilují, znovu zazipují a máš hotový dokument.
    pavlix avatar 19.4.2009 11:15 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Díky za info, ač to nemám v plánu takhle dělat, někomu to třeba může pomoct.

    xkucf03 avatar 19.4.2009 21:08 xkucf03 | skóre: 40 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Faktury si můžeš ukládat klidně strukturovaně do relační databáze a pak z nich ten ODF (nebo PDF či TeX) generovat (třeba nějakým udělátkem v Javě nebo jiném oblíbeném jazyku). Vyhneš se tak „dokumentovému peklu“ – data budeš mít hezky strukturovaně.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    19.4.2009 10:58 Dundee5 | skóre: 15 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Já mám teď mustr jen v OpenOfficech a také už jsem o přechodu na něco jiného uvažoval.

    Spíš mě ale napadla HTML šablona než TEX.

    V TEXu jsem schopen napsat pěkné dokumenty, ale s tabulkama a více sloupcema si moc neporadím.
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    pavlix avatar 19.4.2009 11:18 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Odpověď viz následující thread, nějak jsem se asi netrefil :D.

    Kozzi avatar 19.4.2009 11:27 Kozzi | skóre: 54 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Jo taky sem nad tím uvažoval, teda původně nad TeXem ale nakonec, jsem došel k závěru že bych si mohl udělat pěknou php aplikaci, která by mi to vše pěkně spočítala a vygenroval fakturu. Na druhous stranu mám tu i MRP učetní systém, ale na moje potřeby je to trochu overkill
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    pavlix avatar 19.4.2009 11:35 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    No... nikdo neříká, že tu texovskou fakturu nemůžeš generovat z čehokoliv.

    Já teda PHP už několik let nepoužívám ve prospěch technologií, které mi připadají na lepší úrovni, takže bych si vybral něco jiného, ale na tom přece nezáleží.

    Kozzi avatar 19.4.2009 11:42 Kozzi | skóre: 54 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Taky pravda :-D. Btw co používáš místo PHP? Jafu? :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    19.4.2009 12:29 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Správně se to píše Jaffa. :-)
    pavlix avatar 19.4.2009 12:48 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Tak prvně, nejsem webař :).

    Jasněže do webu někdy hrábnu, když chce někdo kompletní servis a jsou v tom i webovky, proč ne :). Ale netvoří to podstatnou část mého příjmu :D.

    Ale k tvojí otázce: koukni na http://networking.pavlix.net/cs/technologie

    Nestylované stránky se neděs, nebyl čas a jen tak nebude :).

     

    Kozzi avatar 19.4.2009 13:12 Kozzi | skóre: 54 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Porpravdě já si i svoje weby nejčastěji prohlížím bez zapnutých css, mi to kolikrát příjde přehlednější :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    pavlix avatar 19.4.2009 17:21 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Tak... pokud by můj vlastní web (nemyslím web na zakázku někoho) vypadal méně přehledně se styly, tak bych se za ty styly asi docela styděl.

    Samozřejmě spousta zákazníků má jiné potřeby než sdělit informace, nebo si aspoň myslí, že jiné potřeby mají... a nebo neví vůbec :D.

    xkucf03 avatar 19.4.2009 21:12 xkucf03 | skóre: 40 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    To „Doplním později“ u tří důležitých sekcí je celkem na zabití – snad lépe, kdybys je vynechal ;-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    pavlix avatar 19.4.2009 21:42 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Bude to vcelku brzo :), takže si myslím, že tam mají své místo...

    19.4.2009 13:13 frdrx | skóre: 25 | blog: frdrx | Líšnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Tabulky přece nejsou vůbec problém. Do formátu LaTeXu lze exportovat z různých spreadsheetů, nebo i z Emacsu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 19.4.2009 11:17 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Já zase naopak v HTML vydím spoustu omezení... takže to spíš vidím na ten TeX, ale dneska se k tomu asi nedostanu, takže to udělám zase v OO a snad příště :D. Ale v diskuzi budu pokračovat... a až něco vyplodím, tak to určitě pošlu.

    Fuky avatar 19.4.2009 14:57 Fuky | skóre: 50 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Přílohy:
    Pokud Ti nevadí LaTeX tak mrkni do přílohy. Kdysi když jsem řešil stejný problém, tak jsem to našel někde na netu, netuším kdo je autorem. Líbilo se mi to, používám dodnes. ;-)
    19.4.2009 16:04 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Hezky:) Taky jsem driv pouzival TeX na faktury. Nasel jsem sice jeste puvodni soubory, ale chodilo to na tetexu, ted mam texlive a nechodi to, tak to sem ani hazet nebudu, ale rozhodne jsem to mel osklivejsi nez je tohle:)

    19.4.2009 16:20 Dundee5 | skóre: 15 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    To je moc hezká šablona, tu snad i začnu používat. Díky!
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    pavlix avatar 19.4.2009 17:27 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Jooo, bezva :), tak nějak jsem si to představoval :D. Ještě jsem ty faktury neudělal, takže díky, ušetřil jsi dalšího spuštění OO.

    Možná ještě pošlu nějakou upravenou variantu...

     

    pavlix avatar 19.4.2009 21:43 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Netušíte někdo, jak v texu dotáhnout vertikální čáry až na konec stránky?

    Prázdno umím přes vfill, ale udělat k tomu čáry po obou stranách teda vůbec.

    19.4.2009 22:29 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Použijte \lower a \raise nebo tu čáru zavřete do boxu nulové výšky a obalte z obou stran \vss nebo konkrétním záporným \vskipem. Konkrétní provedení závisí na tom, co přesně potřebujete.

    pavlix avatar 19.4.2009 22:42 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Přesně potřebuju to, že jsem v nějaké části stránky.... někde mezi půlkou a dvěma třetinama, nejspíš...

    A chci dotáhnout svislé čáry z tabular (vlevo a vpravo), o kterých samozřejmě nevím, jak jsou dlouhé, až do konce stránky a zavřít vodorovnou čárou.

    Úplně ideální by bylo roztáhnout ten tabular až do kraje, ale to zřejmě nejde (vfill tam nefunguje, protože je to float objekt).

    19.4.2009 22:53 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Tabular? To bude nějaká LaTeXovina, tak to nemůžu sloužit. Navíc ve floatu to nejspíš nepůjde vůbec, protože ten se sestaví dřív, než se určí, kam bude umístěn. Naopak, jeho umístění může záviset na tom, jak je vysoký, takže kdyby měla jeho výška záviset na umístění na stránce, mohly by z toho vzniknout ošklivé (a potenciálně neřešitelné) cyklické závislosti.
    pavlix avatar 19.4.2009 23:28 pavlix | skóre: 42 | blog: pavlix | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    Jj, je to latex... a právě proto, že to ve floatu nejde, tak to chci vyřešit hned za ním :). Já z toho ve skutečnosti float nepotřebuju... a tabulky v plain TeXu jsem ještě nějak nestudoval...

    20.4.2009 16:53 Petr | skóre: 10 | blog: mlz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?

    V plainu je TXSruled.tex z formatu texsis. Ten umí dobře i čárované tabulky v plainu. Řeším tím např. kalendáře...

     

     www.ctan.org/tex-archive/macros/texsis/

    22.4.2009 19:16 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Faktury v TeXu?
    Jen pro informaci by se dalo použít i rtf
    Jsem mimořádně obtížný případ

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.