abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:44 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 17.10 s kódovým názvem Artful Aardvark. Ke stažení jsou Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Images, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu a Lubuntu Alternate, Lubuntu Next, Ubuntu Budgie, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:00 | Komunita

MojeFedora.cz informuje, že Fedora 27 dostane podporu pro AAC. Podpora multimediálních formátů je ve výchozí instalaci Fedory tradičně limitovaná kvůli softwarovým patentům, ale desktopový tým Red Hatu se ji i tak snaží v poslední době co nejvíce rozšířit. Už nějaký čas obsahuje kodeky pro MP3, H.264, AC3 a nyní byl přidán také kodek pro další velmi rozšířený zvukový formát – AAC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 145. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. října od 18:00 hodin v restauraci Time Out na adrese Novoměstská 2 v Řečkovicích. Jedná se o poslední sraz před konferencí OpenAlt 2017, jež proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu 2017 na FIT VUT v Brně. Běží registrace účastníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2.0 multiplatformního virtualizačního nástroje Oracle VM VirtualBox. Jedná se o první stabilní verzi z nové větve 5.2. Z novinek lze zmínit například možnost exportování VM do Oracle Cloudu, bezobslužnou instalaci hostovaného systému nebo vylepšené GUI. Podrobnosti v seznamu změn. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:00 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Down Under Bundle. Za vlastní cenu lze koupit multiplatformní hry The Warlock of Firetop Mountain, Screencheat, Hand of Fate a Satellite Reign. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 3,63 $) také Hacknet, Hacknet Labyrinths, Crawl a Hurtworld. Při platbě 12 $ a více lze získat navíc Armello.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Nová verze

Google Chrome 62 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 62.0.3202.62 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 35 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:00 | Zajímavý článek

Článek (en) na Mozilla.cz je věnován vykreslování stránek ve Firefoxu. V průběhu roku 2018 by se ve Firefoxu měl objevit WebRender, jenž by měl vykreslování stránek urychlit díky využití GPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 08:22 | Bezpečnostní upozornění

NÚKIB (Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost) informuje o zranitelnosti ROCA v procesu generování RSA klíčů, který se odehrává v softwarové knihovně implementované například v kryptografických čipových kartách, bezpečnostních tokenech a dalších hardwarových čipech vyrobených společností Infineon Technologies AG. Zranitelnost umožňuje praktický faktorizační útok, při kterém útočník dokáže vypočítat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 01:23 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu otevřené certifikační autority Let's Encrypt informuje o začlenění podpory protokolu ACME (Automatic Certificate Management Environment) přímo do webového serveru Apache. Klienty ACME lze nahradit novým modulem Apache mod_md. Na vývoj tohoto modulu bylo uvolněno 70 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS). K rozchození HTTPS na Apache stačí nově přidat do konfiguračního souboru řádek s ManagedDomain. Minutový videonávod na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
17.10. 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 11
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (10%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (74%)
 (12%)
Celkem 97 hlasů
 Komentářů: 5, poslední dnes 07:28
    Rozcestník

    NetworkManager a __attribute__((cleanup))

    27.10.2012 13:01 | Přečteno: 828× | linux/unix | poslední úprava: 22.12.2012 02:18

    Jyrki o problémech s přechodem Archlinuxu na SystemD. Tak si přisadím jednu kontroverzní změnu menšího rozsahu. Spoluvývojáři NetworkManageru by si rádi ušetřili práci začleněním libgsystem, což je víceméně obal okolo __attribute__((cleanup)).

    O začlenění prvního ukázkového patche do masteru jsem se dozvěděl tak nějak mezi řečí a protože jsem to považoval za příliš velkou změnu, vydupal jsem si revert na základě předchozí dohody, že se NetworkManager bude vyvíjet o něco více organizovaně a velké změny se budou konzultovat ještě před začleněním.

    V tomto případě jsme se chvíli dohadovali o tom, zda je to velká/významná změna či nikoliv. Mým argumentem byla (doufám) nově vzniklá závislost na GCC, což rozhodně není něco, co bych nutně toužil.

    Nějaké zdroje k libgsystem a __attribute__((cleanup)):

    __attribute__ ((cleanup)), or how I came to love C again

    Manuál GCC

    Odmítnutí ze strany Glib a GTK+

    Pro krátké shrnutí (ale určitě si přečtěte výše uvedené zdroje), __attribute__((cleanup)) umožňuje navázat nějakou akci (uvolnění zdrojů) na okamžik, kdy lokální proměnné končí platnost (například ukončění funkce). Vypadá to jako docela pohodlné vylepšení, nicméně dodělat do programu zpátky ruční uvolňování by dalo docela dost práce.

    V tuto chvíli mám ověřeno, že toto rozšíření GCC ve stejné formě funguje i v CLANG (kompilátor pro LLVM). Otázka je, jak naložit s dalšími kompilátory. V tuto chvíli nevím o nikom, kdo by NM běžně kompiloval s něčím jiným než GCC a CLANG vypadá jako nejpravděpodobnější alternativa.

    Další projekty, které na tomto rozšíření závisí jsou upstart a systemd, a pravděpodobně se přidají další. To naznačuje, že kompilátor pro linuxový svět tento atribut bude muset tak jako tak implementovat.

    Takže, flejmujte, nadávejte, ale hlavně by mě zajímalo těch pár smysluplných, či dokonce odborných názorů na to proč začlenit či proč nezačlenit.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    dolik.rce avatar 27.10.2012 13:34 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Souhlasím s názorem který se objevil u prvního odkazovaného článku - když chce někdo v C používat destruktory a jinak si šetřit práci, měl by zvážit jestli by to neměl spíš psát v C++ nebo nějakém jiném "vysokoúrovňovém" jazyce.
    pavlix avatar 27.10.2012 14:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Toto zvážení už proběhlo. S negativním výsledkem.
    stativ avatar 27.10.2012 13:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Záviset na rozšíření konkrétního kompilátoru mi přijde jako kravina. Krom toho nejsem fanda snah dělat z C něco, co není (aka C++).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 27.10.2012 14:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Záviset na rozšíření konkrétního kompilátoru mi přijde jako kravina.
    Není to rozšíření konkrétního kompilátoru a nemám zjištěno, zda na nějakých rozšířeních nezávisíme už teď, nebo zda na nich tak jako tak nezávisí některá z našich závislostí :).
    Krom toho nejsem fanda snah dělat z C něco, co není (aka C++).
    My spíš řešíme, jestli nám to jako vývojářům a projektu pomůže nebo uškodí. Mně osobně z mnoha důvodů C++ nevyhovuje, zatímco tahle funkcionalita by mohla. A nezapomeň, že se bavíš o projektu postaveném nad knihovnou Glib s vlastním objektovým modelem.
    stativ avatar 27.10.2012 15:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Pokud to podporuje jak GCC, tak Clang, tak to portabilitu nijak zvlášť neohrozí (na rovinu – kolik lidí kompiluje NM něčím jiným než GCC nebo Clangem).

    Spíš bych koukal po tom, jestli v současnosti jsou nějaké výraznější problémy s uklízením – pokud je tam hodně kódu, který řeší jenom cleanup, nebo nedejbože se častěji objevují bugy způsobené chybějícím cleaupem, tak bych do toho asi šel.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Petr Tomášek avatar 27.10.2012 15:09 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Záleží, jak moc je to rozšíření rozšířeno. Asi bych byl v tomto pragmatik...
    27.10.2012 15:00 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Tady je především dobré si rozmyslet, kolik práce použití takového rozšíření ušetří. Teprve pokud se ukaže, že hodně, stojí to za případné problémy s kompatibilitou.

    Jsou rozšíření, která mi za to stojí (třeba statement expressions, díky nimž se mi podařilo zavést v libucw velice pohodné funkce pro zacházení s řetězci), zrovna u cleanupů si tím ale vůbec nejsem jistý.
    pavlix avatar 27.10.2012 15:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Tady je především dobré si rozmyslet, kolik práce použití takového rozšíření ušetří. Teprve pokud se ukaže, že hodně, stojí to za případné problémy s kompatibilitou.
    Asi dost záleží na stylu práce. My používáme jako utility knihovnu Glib. Hodně věcí se za běhu programu kontroluje na chyby, ale obvykle nejde použít assert, protože je to systémový démon. Spousta chyb přitom vyloženě vyžaduje jen nějaký ladící výstup a ukončení funkce s jasně daným výsledkem (g_return_val_if_fail, g_return_val_if_reached apod). A nebo prosté return.

    Něco se dá uklízet pozpátku volanými GOTO, ale v tom se zase dělají chyby.
    zrovna u cleanupů si tím ale vůbec nejsem jistý.
    NetworkManager je trochu specifický v tom, že většina jeho práce spočívá v komunikaci s dalšími knihovnami či procesy, případně udržuje informace datových stukturách, které si předávají signály.

    Takže velká část kódu spočívá v tom, že vyzískám třeba přes libnl od kernelu nějaké objekty, zkontroluju je, a na jejich základě předám další komponentě nějaké další informace.

    Colin tvrdí, že jenom na základě alokací může z NM vykopnout 1500 řádků kódu. Mně to v celkovém množství kódu až tak neoslňuje a zda nám to skutečně pomůže, to netuším.

    Ale zatím to vypadá, že když to umí i LLVM a když to bude muset umět každý kompilátor s ambicemi kompilovat běžné linuxové služby, tak by se s tím dalo smířit.
    27.10.2012 16:26 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Hodně věcí se za běhu programu kontroluje na chyby, ale obvykle nejde použít assert, protože je to systémový démon.
    Opravdu nejde použít? Někdy je nejjednodušší všechen úklid při fatálních chybách zařídit tak, že se příslušná část programu spustí jako samostatný proces a až doběhne, vše se samo uvolní.
    Něco se dá uklízet pozpátku volanými GOTO, ale v tom se zase dělají chyby.
    Myslíš? Mně naopak konstrukce typu
    
        bool ok = 0;
    
        if (!(x = malloc(sizeof(*x)))
            goto failed_malloc;
    
        if ((fd = open(...)) < 0)
            goto failed_open;
    
        ok = 1;
    
        close(fd);
    failed_open:
        free(x);
    failed_malloc:
        return ok;
    
    přijde jako jedna z nejpřehlednějších možných. Hlavně proto, že je v ní naprosto jasné, kudy program chodí a co kdy alokuje a uvolňuje. Cleanupovací atribut někdy až příliš zamlžuje, v jakém pořadí se věci dějí.
    pavlix avatar 27.10.2012 16:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Opravdu nejde použít? Někdy je nejjednodušší všechen úklid při fatálních chybách zařídit tak, že se příslušná část programu spustí jako samostatný proces a až doběhne, vše se samo uvolní.
    Jde o volbu granularity. Abych aplikaci rozdělil tak, aby změna chyb z nefatálních na fatální udělala co nejméně škody, tak by těch procesů mohlo být docela hodně a jejich správa a komunikace s nimi by byla zbytečně náročná.
    přijde jako jedna z nejpřehlednějších možných. Hlavně proto, že je v ní naprosto jasné, kudy program chodí a co kdy alokuje a uvolňuje. Cleanupovací atribut někdy až příliš zamlžuje, v jakém pořadí se věci dějí.
    Ale jo, já ti rozumím, že chceš všechno vidět jako by to bylo v assembleru :). Ale asi je ti jasné, že nám je pořadí nezávislých dealokací či třeba uvolnění file deskriptorů putna.
    27.10.2012 17:22 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Ale asi je ti jasné, že nám je pořadí nezávislých dealokací či třeba uvolnění file deskriptorů putna.

    Jenže ono na tom pořadí tu a tam záleží a když ho popletu, dějí se věci... Proto mi přijde praktičtější pořadí dodržovat vždy a nepřemýšlet nad tím, kdy je to potřeba a kdy ne. Zkrátka alokace a dealokace jsou jako závorky a program by měl být správně uzávorkovaný.
    pavlix avatar 27.10.2012 17:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Jenže ono na tom pořadí tu a tam záleží a když ho popletu, dějí se věci...
    Bavíme se stále ještě o pořadí uvolnění několika nezávislých alokací?
    Zkrátka alokace a dealokace jsou jako závorky
    Tady se asi neshodneme.
    27.10.2012 17:45 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Bavíme se stále ještě o pořadí uvolnění několika nezávislých alokací?

    Nikoliv. Bavíme se o uvolňování alokací, aniž by bylo potřeba přemýšlet o tom, zda zrovna jsou nezávislé nebo ne.

    V prakticky jakémkoliv větším programu dřív nebo později potkáš alokace, které nezávislé nejsou. Pokud si to o nich neuvědomíš, objeví se dost těžko debugovatelné chyby. Takže alternativy jsou dvě: buďto pokaždé přemýšlet, zda jsou nezávislé (nejen při psaní, ale i při každé budoucí úpravě kódu), nebo si zvyknout dodržovat pořadí všude.

    Mně se daleko víc osvědčilo dodržovat pořadí všude, protože je to zjevně správně a myšlenkovou kapacitu si mohu šetřit na ty části programu, které ji skutečně potřebují.

    Tohle je nejspíš největší problém programátorů v Céčku: stráví příliš mnoho úsilí ošetřováním všelijakých technických detailů a nezbude jim sil na to hlavní. Dobrý céčkař věnuje úsilí především na to, aby se těmi technickými detaily nemusel zabývat (třeba zavedením nějakých memory poolů, automatického resource trackingu, či třeba transakčního systému, nebo prostě jenom šikovnými konvencemi) a pak už od technikálií má klid na důležité věci.
    pavlix avatar 27.10.2012 19:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Nikoliv. Bavíme se o uvolňování alokací, aniž by bylo potřeba přemýšlet o tom, zda zrovna jsou nezávislé nebo ne.
    To pak ano. Ale na to nenarážím, protože uvolňuju objekty a ne kusy paměti, tudíž v případě závislosti už v tuto chvíli, tedy i bez 'cleanup' nevolám free, ale specifickou uvolňovací funkci.

    Pokud bych to tak nedělal, což je možná tvůj případ, tak by to opravdu stálo za úvahu.
    V prakticky jakémkoliv větším programu dřív nebo později potkáš alokace, které nezávislé nejsou. Pokud si to o nich neuvědomíš, objeví se dost těžko debugovatelné chyby. Takže alternativy jsou dvě: buďto pokaždé přemýšlet, zda jsou nezávislé (nejen při psaní, ale i při každé budoucí úpravě kódu), nebo si zvyknout dodržovat pořadí všude.
    V tuto chvíli opravdu pokaždé závislosti řešíme. To by se mělo týkat jak kódu NetworkManageru, tak nejspíš i většiny dalších projektů psaných nad Glib. A přemýšlím nad tím ne ve chvíli, kdy řeším dealokaci, ale už ve chvíli, kdy řeším alokaci.
    Mně se daleko víc osvědčilo dodržovat pořadí všude, protože je to zjevně správně a myšlenkovou kapacitu si mohu šetřit na ty části programu, které ji skutečně potřebují.
    Chápu. Nicméně nám by to asi nic neušetřilo.
    Tohle je nejspíš největší problém programátorů v Céčku: stráví příliš mnoho úsilí ošetřováním všelijakých technických detailů a nezbude jim sil na to hlavní. Dobrý céčkař věnuje úsilí především na to, aby se těmi technickými detaily nemusel zabývat (třeba zavedením nějakých memory poolů, automatického resource trackingu, či třeba transakčního systému, nebo prostě jenom šikovnými konvencemi) a pak už od technikálií má klid na důležité věci.
    Tak u nás se z toho důvodu na část věcí používají hotové prostředky z Glib a na většinu ostatních se používají alespoň stejné nebo podobné konvence. Tohle je věc, která přišla rovněž ze světa Glib, ale kvůli nepodpoře na MSVC nebyla zařazena přímo do Glib.
    Tomáš Bžatek avatar 29.10.2012 15:26 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Sice NetworkManager je freedesktop.org projekt, ale primarne jej pouziva Gnome a to si drzi striktni C89 kompatibilitu. Je to predevsim z historickych duvodu a dnes mozna jiz tyto duvody pominuly, predpokladajic, ze Solaris, OpenBSD a dalsi uz presli na gcc ci clang.
    Koupim litajiciho tucnaka
    Petr Tomášek avatar 29.10.2012 19:14 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    predpokladajic

    Že ty jsi převlečená Marcela? :-)

    29.10.2012 20:54 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    primarne jej pouziva Gnome a to si drzi striktni C89 kompatibilitu
    No jo, není od věci se občas podívat na kalendář a zkontrolovat, jaké se píše století :-)
    pavlix avatar 29.10.2012 22:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Něco podobného jsem nadhodil a Dan mi řekl, že něco z c99 používáme a že deklarace máme vždy nazačátku, protože míchání deklarací a kódu je nepřehledné.
    29.10.2012 22:52 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Mně naopak přijde daleko přehlednější deklarovat řídící proměnné cyklů v příkazu for, mimo jiné proto, že je pak evidentní, že na proměnnou nesahám někde mimo cyklus, kde už nemá její hodnota smysl.
    pavlix avatar 29.10.2012 23:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Rovněž souhlasím spíše s tebou. A i v případě, že proměnnou chci používat i po skončení cyklu, dávám přednost deklaraci těsně před (a před ní volný řádek pro optické oddělení.
    pavlix avatar 29.10.2012 22:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Sice NetworkManager je freedesktop.org projekt, ale primarne jej pouziva Gnome
    Gnome je jen jedním z projektů, které komunikují s NetworkManagerem.
    a to si drzi striktni C89 kompatibilitu.
    NetworkManager prý striktní C89 kompatibilitu nedrží, podle toho, co říkal Dan. Možná mi dával i nějaký konkrétní příklad, ale nevzpomínám si.
    Je to predevsim z historickych duvodu a dnes mozna jiz tyto duvody pominuly, predpokladajic, ze Solaris, OpenBSD a dalsi uz presli na gcc ci clang.
    A jak je to s tím Gnome a případnou závislostí na systemd?
    Tomáš Bžatek avatar 31.10.2012 17:31 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    A jak je to s tím Gnome a případnou závislostí na systemd?
    Zatim se o tom dohadujou, neni to jen vec systemd, ale obecne tvrdych zavislosti. Vypada to tak, ze pro zakladni funkcionalitu bude relativne minimum zavislosti a pro tu rozsirenou uz bude potreba systemd. Takze zkompilovat to pujde, ale nebude se jednat o full feature set (coz ja to tak v podstate pouzivam v Gentoo, bez nekterych zbytecnych veci). Diskuze ale stale probiha.
    Koupim litajiciho tucnaka
    pavlix avatar 31.10.2012 19:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Zatim se o tom dohadujou, neni to jen vec systemd, ale obecne tvrdych zavislosti. Vypada to tak, ze pro zakladni funkcionalitu bude relativne minimum zavislosti a pro tu rozsirenou uz bude potreba systemd.
    To by mě zajímalo, jaké volitelné funkce můžu těžit ze systemd.
    31.10.2012 21:06 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Jednak systemd-logind nahrazuje ConsoleKit, čili drobnosti jako zamykání session, uspávání, zakázání logind, aby obsluhoval některé speciální klávesy a podobně.

    Stejně tak pro DM je logind nezbytný, takže minimálně gdm, tak i kdm jej používají namísto ConsoleKitu.

    No a systemd byl od počátku psán jako univerzální správce "sezení", takže do budoucna i gnome-systemd-session, nebo tak něco, ale to by nejspíše nešlo o volitelnou závislost :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    pavlix avatar 31.10.2012 21:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Jednak systemd-logind nahrazuje ConsoleKit, čili drobnosti jako zamykání session, uspávání, zakázání logind, aby obsluhoval některé speciální klávesy a podobně.
    Ok, takže z toho máš pak takové XFCE…
    Stejně tak pro DM je logind nezbytný, takže minimálně gdm, tak i kdm jej používají namísto ConsoleKitu.
    Co si tak pamatuju, tak gdm by mělo predatovat jak systemd, tak consolekit.
    No a systemd byl od počátku psán jako univerzální správce "sezení"
    Až na to, že ne každý si pod slovem univerzální představuje Linux-only.
    rADOn avatar 29.10.2012 17:58 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Další projekty, které na tomto rozšíření závisí jsou upstart a systemd, a pravděpodobně se přidají další. To naznačuje, že kompilátor pro linuxový svět tento atribut bude muset tak jako tak implementovat.
    Upstart neznam, ale vsadim se ze jako spravna canonicalovina nereflektuje nic za hranicemi LTS ubuntu. Systemd je, bez urazky, ditko stejnych rukou jako pulse audio. To bych nepovazoval za reprezentativni vzorek linuxoveho sveta. To spis samotnej network manager by se za nej dal povazovat.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 29.10.2012 22:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    To spis samotnej network manager by se za nej dal povazovat.
    To mě zajímá :).
    rADOn avatar 30.10.2012 13:49 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Tak nejak mi pripada ze NM uspesne pronika ruznyma distrama bez toho aby vzbuzoval kontroverze jako vytvory canonicalu nebo poetteringa. Kdyz ho nekdo nepouziva (jako ja :-) tak je to spis tim ze ho nechce nebo nepotrebuje nez ze by delal bordel a zral maly deti.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 30.10.2012 23:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetworkManager a __attribute__((cleanup))
    Tak nejak mi pripada ze NM uspesne pronika ruznyma distrama bez toho aby vzbuzoval kontroverze jako vytvory canonicalu nebo poetteringa.
    Takhle… NetworkManager způsobuje problémy spíše chybami nebo chybějícími funkcemi, než vědomě vtisknutými vlastnostmi. A případné problémy se snažíme řešit. Ale v některých ohledech je jeho použití jako reprezentativního vzorku dosti nelichotivé.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.