abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kancelář, home office nebo freelancing?

    12.2.2017 18:50 | Přečteno: 3853× | linux/unix

    Prvního května 2017 to bude pět let, co jsem nastoupil jako zaměstnanec do brněnské pobočky americké společnosti Red Hat. Od roku 2008 jsem působil jako freelancer. Každý rok jsem měl vyšší obrat než ten předchozí, naposledy v roce 2011 něco přes tři sta tisíc korun.

    Každý rok jsem měl spoustu nových kontaktů, jezdil jsem hodně po konferencích, pořád se něco dělo. Red Hat mi dal nabídku po mojí přednášce na konferenci DevConf v Brně. Vůbec jsem neměl v plánu se nechat zaměstnat na plný úvazek a tak jsem zkoušel trochu tlačit na peníze. Nakonec jsme se dohodli na zkráceném úvazku s ústní dohodou, že do roka přejdu na plný. V květnu 2012 jsem nastoupil na poloviční úvazek.

    Začátky v zaměstnání

    Podle dohody jsem si pronajal na pár měsíců byt v Brně, abych se stihl poznat s lidmi v kanceláři, tedy aspoň s těmi, co už mě neznali z akcí. Takže jsem každý měsíc trávil alespoň dva týdny v Brně a pak jsem se plynule přesunul natrvalo zpět domů. Pracoval jsem se třemi dalšími lidmi na upstreamovém projektu NetworkManager, jeden z nich pracoval v Brně a dva v různých lokalitách v USA.

    NetworkManager se netěšil velkému zájmu managementu, takže vývoj probíhal dost volně a punkově. Ze začátku jsem si hrál hodně s konfigurací adres, kde jsem zasahoval do kódu pro IPv6 tak dlouho, až jsem ten kód nakonec v podstatě odstranil a nahradil vrstvou, která se starala o veškerou komunikaci s kernelem nezávisle na protokolu. Na tom projektu jsem si hrál s hromadou dalších věcí a takovým nesplněným snem bylo na základě dosavadní práce vytvořit testsuite, která by pomohla exaktně definovat korektní chování a zajistit ho dlouhodobě napříč nově vydanými verzemi. Vedle toho jsem analyzoval nekorektní chování dalších projektů včetně glibc.

    Změna je život

    Náš tým dostal nového šéfa, se kterým jsem si dobře rozuměl a kterého zaujala práce, co jsem do té doby dělal. Připomněl mi ústní dohodu ohledně budoucího fulltime a neměl moc práce mě přesvědčit přejít ihned. Krátce na to NetworkManager spadl pod jiného šéfa, se kterým jsem si naopak nerozuměl vůbec. Výsledkem bylo, že jsem se asi půl roku věnoval různým naplánovaným dodělávkám a pak jsem přešel jinam. Mimochodem musím říct, že mediace sporu a možnost přejít do jiného týmu fungovaly docela dobře.

    Hlavní náplní nového týmu byla starost o balíčky, změny balíčků a chyby nahlášené zákazníky, interními lidmi i komunitou. V mezičase jsem se dostal k zajímavým existujícím síťovým projektům a nějaké jsem i vytvořil. Projekty se většinou týkaly síťové konfigurace, resolvingu nebo testování síťových aplikací.

    Měl jsem pár nápadů na zlepšení fungování Fedory, narazil jsem na dost nešikovností a nelogičností, které by zasloužily trochu péče. Jako jeden příklad za všechny uvedu to, když mi security tým do bezpečnostních bugů dává dvojici protichůdných požadavků, kdy mám podle jednoho zajistit, aby byl bug zavřen až po vyřešení všech verzí Fedory, a podle druhého nastavit automatické zavření bugu, které nastane už první vyřešenou verzí.

    Pokousil jsem se s několika dalšími lidmi řešit zásadní systémové chyby kolem IPv6 a DNSSEC. Nedávno jsem se vrátil k Fedoře samotné a poslal jsem patche na všechny tooly, co jsem používal, aby fungovaly v Pythonu 3.x a dosud udržuju Gentoo overlay s ebuildy pro fedoří nástroje.

    Ne všechno se zadařilo a Fedora mi vůbec začala připadat taková nepružná a už delší dobu si hraju spíš na Gentoo, kde si celkem volně přidávám patche na různé věci a celkově mi to přijde jako daleko příjemnější a zábavnější vývojářská distribuce. Na nějaký ten měsíc mě dokonce propůjčili do týmu, co se stará o budoucnost Fedory v kontextu kontejnerů a podobných hraček, co se dostaly v poslední době do módy.

    Životní styl

    Dřív jsem jako freelancer jezdil všude možně po různých městech a kombinoval to s prací z domova v proměnlivou denní i noční dobu. Ztratil jsem všechny pravidelné aktivity, začaly mě bolet záda a tak. Jako zaměstnanec v americkém týmu jsem si do jisté míry udržel proměnlivý pracovní čas. Pracovat přes den bylo zcela legitimní a posunout práci na večer a noc bylo naopak s pohledu týmu vnímáno jako velký bonus.

    Takže se dá říct, že jsem se kdykoli kamkoli dostal. Nebyl problém zajet v týdnu na návštěvu k různým známým na oběd, zajít na oběd s otcem nebo pomoct otčímovi s rekonstrukcí domu. Stejně tak se dalo zajít někam s přítelkyní, která pracovala na směny, nebo později s novou přítelkyní, která ještě studovala SŠ. Ani nikdo neřešil, když jsem se jel podívat na konferenci, kterou jsem si platil ze svého. Čas od času jsem zajel do brněnské kanceláře jako na návštěvu, na vlastní triko a kolikrát bez ohlášení.

    Asi není velké překvapení, že mi tyhle návyky začaly dělat s přechodem do českého a zároveň organizovanějšího týmu trochu potíže. Přidaly se k tomu nějaké ty životní změny a začal jsem se usazovat v novém životním režimu. Jako super, vrátila se mi kdysi ztracená pravidelnost, ale na druhou stranu mám dosud v hlavě, že to jde i jinak, pohodlněji a s větší volností. Jestli je to dobře, to nejsem schopný v tuhle chvíli posoudit.

    Pětileté jubileum

    Jako správný příslušník socialistického lidu jsem začal ke konci první pětiletky v podniku trochu bilancovat. Pár lidí mi naznačilo, že by pro mě měli práci jinde, pár lidí mi povídalo o tom, jak fungují na volné noze. Takže jsem naplno rozjel navazování nových kontaktů a nějaké ty pohovory, většinou telefonické nebo videokonference. Docela brzo jsem se tím začal cítit přetížený a začal jsem ten proces trochu brzdit.

    Doptal jsem se na nějaké interní nabídky a vůbec to nevypadalo špatně. Nějakou dobu jsem o tom uvažoval a nakonec jsem zjistil, že nic z toho asi není to, co bych chtěl dělat. Nabídky zaměstnání mimo Red Hat taky nevypadaly špatně včetně nějaké té nabídky na home office.

    Freelancing

    Jenže jsem se nějak nemohl rozhodnout, co přesně chci dál dělat. Žádná možnost, o které jsem v poslední době uvažoval, mě nenadchla tak, abych po ní prostě skočil. Tak jsem začal dávat dohromady představu, co chci vlastně dělat. Měl jsem v hlavě pár vyloženě nekomerčních nápadů, na které jsem si chtěl uvolnit čas, což by v ideálním případě znamenalo pracovat míň za stejné peníze. Z mých zkušeností před zaměstnáním mi nejlépe vycházelo zkusit se vrátit na volnou nohu.

    Bylo by to ovšem docela zábavné. Moje situace je jiná než tehdy, mám vyšší výdaje a ty vyšší výdaje jsou urgentnější, nedají se tak jednoduše odložit. Jestliže jsem předtím byl schopný vyžít z mála a ustát nějakou tu nepravidelnost, tentokrát bych potřeboval i na volné noze získat dostatečně pravidelný příjem.

    A do toho se v poslední době mezi lidmi šíří „fámy“ o tom, že se v naší zemi neustále zhoršují podmínky pro živnosti a že jsou „podnikatelé“ často nevratně trestáni za věci, které nebyly jejich chybou, a soudního řešení se ekonomicky nedožijí. Takže je otázka, jak moc sebevražedná mise je stát se v roce 2017 v Česku freelancerem.

    Ukončení pracovního poměru

    Dohodu o ukončení pracovního poměru mám sjednanou k poslednímu dubnu a podepsanou. Budu tedy volný přesně pět dní od nástupu a nebude tak ani vyhlášeno moje pětileté jubileum na květnovém brněnském meetingu. Jedno výběrko do zaměstnání mám ještě tak nějak otevřené, ostatní jsem víceméně uzavřel s tím, že se do zaměstnání nechystám.

    Každopádně Red Hat vůbec není špatný zaměstnavatel, a to ani na Brno ani na Česko obecně, mezinárodně neumím zhodnotit. Brněnská pobočka začíná být docela velká, což je vidět i na postupném rozšiřování do dalších budov. Nábor probíhá na všech možných českých konferencích a otevřených pozic je hromada, takže to rozhodně nevypadá, že by se mělo v nejbližší době přestat nabírat.

    Možnosti

    A obecně jsem byl dost překvapený, jaké možnosti zaměstnání a práce na IČO u nás teď jsou. Na jednu stranu naše země stále ještě funguje jako zdroj levné kvalifikované práce, na druhou stranu se dá mezi nabídkami docela dost kličkovat a při započtení životních nákladů na tom nejsme úplně špatně. Mezi spoustou nabídek práce v kanceláři se dá občas najít i nějaká ta možnost práce na dálku.

    Nicméně to vypadá, že zkusím chvilku dělat na sebe. Buď se to ukáže jako super nápad a bude to fungovat dlouhodobě, nebo tím aspoň získám trochu víc času na výběr příštího zaměstnání a mezitím stihnu i pár zajímavých nemonetizovaných projektů a nějakou tu akci.

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.2.2017 21:19 Ruslan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Dobře, půjčím ti peníze. 10 000 Kč, za týden vrátíš 25 000 Kč. Dalších 10 000 Kč a jeden článek prstu dle vlastního výběru za každý týden zpoždění. Jestli je to tak OK, stav se u nás v Liberlandu v ulici U močálu, kde spolu můžeme tuto úmluvu legálně formálně sjednat.
    Člověk z Horní Dolní avatar 12.2.2017 21:21 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Pavlixi, necet sem to cely (po prvnim odstavci me to prestalo bavit), ale idealni mi prijde - pro zamestnance i zamestnavatele - 1 az 2 dny home office, zbytek v praci.
    13.2.2017 08:46 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    TO je pekna ptakovina, Ideal je pro kazdeho uplne jiny. Znam good lidi kteri bez micromanagmentu jsou nepouzitelni i takove co muzes nechat rok na HO a vysledky budou vynikajici

    USE="-gnome -kde";turris
    Člověk z Horní Dolní avatar 12.2.2017 21:23 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    A jeste jsem zapomnel, co na to @Miriam, urcite se k tomu bude chtit vyjadrit?
    12.2.2017 23:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Hlavně co na to jardík :-D.
    15.2.2017 13:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Miriam už k pavlixovi napsala svoje...
    12.2.2017 23:54 Tomáš Roll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    Díky za super zápisek.

    Mezi spoustou nabídek práce v kanceláři se dá občas najít i nějaká ta možnost práce na dálku.

    Asi budeš momentálně víc v obraze, tak budu rád, když mi to potvrdíš nebo vyvrátíš. Můj dojem je, že firmy berou práci na dálku jako jakýsi benefit a dobrodiní, které tím dodavateli (případně zaměstnanci) prokazují, z čehož vyplývá menší ochota za takovou práci platit (tzn. dostaneš z nich méně peněz, než kdybys tam byl fyzicky přítomný). Osobně jsem tedy došel k tomu, že je lepší k zákazníkovi docházet a vydělat víc a pak mít nějakou dobu úplně volno a dělat si svoje věci, než pracovat na dálku a jet v podstatě kontinuálně v jednom režimu pořád.

    Pak jsou samozřejmě objektivní důvody, proč někam docházet: 1) dostaneš pravidelně se mezi lidi 2) zvednout se ze židle nebo se jen otočit ke kolegovi a na něčem se domluvit je přeci jen rychlejší než IM/e-mail/telefon.

    pavlix avatar 13.2.2017 09:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Můj dojem je, že firmy berou práci na dálku jako jakýsi benefit a dobrodiní, které tím dodavateli (případně zaměstnanci) prokazují
    Ano, mnozí lidé na straně firmy to považují za benefit. Malá firma naopak často považuje za výhodu, když ten člověk nezabere další stůl. Není to vůbec jednoznačné.
    z čehož vyplývá menší ochota za takovou práci platit (tzn. dostaneš z nich méně peněz, než kdybys tam byl fyzicky přítomný).
    To je jeden pohled na věc. Druhý pohled na věc je, že pokud je ti firma ochotna dát takový benefit, tak si tě cení a dá ti k tomu i víc peněz. Navíc pokud máš jasně danou cenu nebo její spodní hranici, tak ti dá firma přesně tolik peněz, kolik požaduješ, nebo se nedomluvíte. Zároveň pokud se ví, že dokážeš pracovat na dálku, má chlebodárce daleko větší konkurenci. Takže ani toto není jednoznačné.
    Osobně jsem tedy došel k tomu, že je lepší k zákazníkovi docházet a vydělat víc a pak mít nějakou dobu úplně volno a dělat si svoje věci, než pracovat na dálku a jet v podstatě kontinuálně v jednom režimu pořád.
    Já jsem tak nějak počítal s tím, že budu pracovat dlouhodobě pro Red Hat nebo si najdu opět práci na dálku, takže jsem se zabydlel poněkud mimo dopravní tepny. Pak je otázka, jestli bude zákazník chtít platit za ty tři hodiny v MHD nebo třeba 100 km cesťáku.
    Pak jsou samozřejmě objektivní důvody, proč někam docházet: 1) dostaneš pravidelně se mezi lidi
    Zjistil jsem, že to rozhodně nepotřebuju denně. A pokud se vrátím k volnému pracovnímu režimu, budu moci lidi navštěvovat v době, kdy se to hodí jim. Nějakou volnočasovou aktivitu s lidmi jsem si už našel 15 km autem od místa bydliště v době, kdy to auto mívám i k dispozici a nemusím kvůli tomu pořizovat druhé. :)
    2) zvednout se ze židle nebo se jen otočit ke kolegovi a na něčem se domluvit je přeci jen rychlejší než IM/e-mail/telefon.
    S tím dokážu žít. :)

    Já nechci říkat, že nemáš do jisté míry pravdu, jen se snažím ukázat, že ta rozmanitost lidí a příležitostí je taková, že tvoje zkušenost ani moje zkušenost nezakládají na nějaké obecné pravdě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2017 12:04 Alois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Já jsem tak nějak počítal s tím, že budu pracovat dlouhodobě pro Red Hat nebo si najdu opět práci na dálku, takže jsem se zabydlel poněkud mimo dopravní tepny.
    nevidis to zpetne jako ne uplne idealni rozhodnuti (ve smyslu, ze vyznamne omezuje vyber potencialnich nabidek)? Ja udelal to same, jsem spokojeny, ale kdyz si obcas delam letmy pruzkum ceskeho trhu (jen abych byl v obraze), tak mi prijde, ze (pro me) zajimava prace, kde by zamestnavatel umoznoval praci remote vicemene neni (nebo ji aspon explicitne nenabizi). Zamestnavatele zatim menit nechci, ale tak trochu se obavam, ze kdyz (nebo spis az) k tomu jednou dojde, bude podminka prace remote dost limitujici faktor :-(

    PS. Na freelance nemam povahu, kontakty, vhodnou zivotni situaci ..., co se tyce situace mimo cesky trh, nemam moc dobrou predstavu (aktivne nic nehledeam, vychazim jen z obcasnych nabidek kdyz si me nekdo najde pres github, tj. statisticky vzorek je pomerne maly, ale zas to jsou nabidky pro me 100% relevatni), a prijde mi, ze to vyrazne lepsi neni. Za posledni dobu jsem dostal dve (pro me) hodne zajimave nabidky a u obou byla relokace podminka nutna

    Bystroushaak avatar 13.2.2017 13:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    nevidis to zpetne jako ne uplne idealni rozhodnuti (ve smyslu, ze vyznamne omezuje vyber potencialnich nabidek)? Ja udelal to same, jsem spokojeny, ale kdyz si obcas delam letmy pruzkum ceskeho trhu (jen abych byl v obraze), tak mi prijde, ze (pro me) zajimava prace, kde by zamestnavatel umoznoval praci remote vicemene neni (nebo ji aspon explicitne nenabizi). Zamestnavatele zatim menit nechci, ale tak trochu se obavam, ze kdyz (nebo spis az) k tomu jednou dojde, bude podminka prace remote dost limitujici faktor :-(
    Z mé zkušenosti programátorské práce není problém si to po zkušebce domluvit. Když děláš na IČO, tak je v podstatě pravidlem, že zaměstnavatel ti do toho nekecá. Je ale třeba počítat s určitým overheadem co do nutnosti pravidelné komunikace a synchronizace, jinak ti ta práce může rychle zvlčit a je problém se motivovat.
    pavlix avatar 13.2.2017 15:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Dneska existuje hodně jobů na full-time on-site kontraktory, tam to funguje zase trochu jinak než skutečný freelancing, a je to to, čemu se dnes asi nejvíc říká „práce na IČO“.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 13.2.2017 15:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    nevidis to zpetne jako ne uplne idealni rozhodnuti (ve smyslu, ze vyznamne omezuje vyber potencialnich nabidek)?
    Na jednu stranu ano, na druhou stranu jsem neviděl jinou možnost. Chci pro sebe a pro rodinu určitý standard pohodlí a ten by se mi v Praze docela prodražil. V takovém případě bych platil takové měsíční splátky, že bych se daleko hůře odhodlával vůbec o freelancingu zauvažovat, a celkově by mi to dost striktně vymezovalo životní úroveň.

    Na jednu stranu dáme docela dost peněz za palivo do auta nebo za nějaký ten lístek na vlak, na druhou stranu když bude nejhůř, můžeme prostě zůstat doma a žrát těstoviny. Takže neříkám, že žijeme nějak zvlášť skromně, ale máme řekněme únikovou cestu.
    Za posledni dobu jsem dostal dve (pro me) hodne zajimave nabidky a u obou byla relokace podminka nutna

    Nabídek s (neplaceným) dojezdem do Prahy nebo s relokací po Evropě či do US dostávám hromadu, ale pomalu se začínám učit, jak to odfiltrovat. Je fakt, že na prezenční práci je spousta hodně zajímavých projektů, ale na druhou stranu to teď pro mě asi není úplně priorita a našel jsem dostatečně zajímavou nabídku i na home office. Je to hodně limitující faktor, ale v tuhle chvíli s tím dokážu žít, hlavně, že jsme se dokázali rychle přestěhovat do bytu s parkováním, bez feťáků a mimo oblast Kobzova „podnikání“.

    Až budu refinancovat, vezmu si nějakou volnější hypotéku, která půjde kterýkoli rok prodejem bytu zlikvidovat, a pak se uvidí. Na druhou stranu stát si na těchto transakcích nabere taky docela slušné prachy, ale aspoň o to člověk nepříjde dvakrát nebo třikrát.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 14.2.2017 09:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Na jednu stranu dáme docela dost peněz za palivo do auta nebo za nějaký ten lístek na vlak,
    Eviduješ si to?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 14.2.2017 09:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Snažím se. Mám v tomhle dost špatnou disciplínu, ale mám data z měsíců, kdy jsem to dělal pečlivě a pořád se snažím donutit se k tomu vrátit. Vzniklo to tak, že jsem, když opadla nejhektičtější doba, potřeboval zjistit, kam se mi ztrácí výplata. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 14.2.2017 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    A kolik to tak cca dělá? Eviduješ i ujeté kilometry?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 14.2.2017 19:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Je to docela proměnlivé, aktuální představu nemám a ani neřeším, byl jsem hodně pryč, což trošku mění situaci. Kilometry evidovat nemám důvod, počítají se samy a navíc je celkem přímočarý přepočet mezi palivem a kilometry.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 14.2.2017 19:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ale za běžných okolností ty tři nádrže padnou, což celou tuhle srandu poněkud prodražuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xxx avatar 14.2.2017 12:02 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Tech objektivnich duvodu, proc nechteji tolik platit, je mnohem vic. Casto to jsou pak duvody, ze rozsahlejsi HO neprichazi vubec v uvahu. Samozrejme se to netyka vyvoje, kde pavlixe nachaji stourat v Network Manageru, jak se mu zlibi. Nebo administratoru, kteri jedou jeden ticket za druhym.

    Spis se to tyka veci, kde jak napsal hydrant: "uvidite mne jenom obcas, na humus ukoly vam dlabu, a obcas budu offline celej mesic". V takovem pripade to totiz znamena, ze nekde v te firme sedi clovek, kterej resi ty humus tasky (a neni moc lidi, co by zrovna v te pozici chteli delat). To, ze je pak nekdo mesic pryc znamena, ze na castech do kterych vidi hlavne on, se a] bud nesahne, b] sahne, ale vysledek nebude rozhodne rychly ani kvalitni. For je v tom, ze na variantu a] neni zvedavy zakaznik, na variantu b] zase neni zvedavy sef projektu.

    Jestli pak neco silne nedoporucuju, tak zustat ve firme jako ten posledni z tymu, kdo jeste neni freelancer.
    Please rise for the Futurama theme song.
    14.2.2017 12:47 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Popsals to docela presne :-)

    U me byly samozrejme duvody, proc jsem z te firmy chtel odejit - sef je pomerne neschopny, firma je mala, a at jsem se snazil co to slo, kvalita sluzby, kterou zakaznici dostavali, byla z meho pohledu neprijatelne nizka. Utapel jsem se v reseni problemu ad-hoc, bez casu na systemove reseni, a kvuli memu smyslu pro zodpovednost jsem travil dlouhe hodiny prescasu a nakonec to schytal od zakazniku i od sveho svedomi, ze na tohle nestacim.

    Musel jsem jeste pomahat s vyberem meho nastupce, moc jsem se do toho nehrnul, protoze jsem to uprimne nikomu nepral, nakonec to ale funguje docela dobre - kluk co tam je misto me na full time ( = tvou zminene humus tasky) to ma tak tisickrat vic na haku nez ja, takze mi ho nemusi byt lito, a ja uz support nedelam, se zakazniky nekomunikuju, takze i kdyz kvuli pocitu "tohle se prece musi udelat a to ted hned" casto nejaky humus task vezmu na sebe, delam si s tim mnohem mensi hlavu.

    Firma porad nejak funguje, ja mam volnost, o ktere se mi nesnilo, a resim pro ne veci, ktere byly potreba resit uz dlouho, ale nebyl na to cas - takze podle me win-win. Jsou to ani ne ctyri mesice, vsechny nove veci se delaji jako role v ansible, zalohy jsou predelane a funguji, monitoring je vsude a alerty nechodi co deset minut, ...samozrejmosti? Jo, to bych si pral :-)

    Pak tady zustava problem, ze podminky, ktere jsem dostal, jsou fajn, ale sef je porad stejny blbec a cilem je porad odtamad odejit (nechci delat pro nekoho, koho nerespektuju). Ale presne z duvodu, ktere pises, asi stejne jednostranne vyhodne podminky jinde jen tak nedostanu.
    I am Jack's wasted life.
    xkucf03 avatar 14.2.2017 13:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    a kvuli memu smyslu pro zodpovednost jsem travil dlouhe hodiny prescasu a nakonec to schytal od zakazniku i od sveho svedomi, ze na tohle nestacim.

    Tohle je chyba. Podle mého by člověk nikdy neměl dělat přesčasy zadarmo – jednak se tím připravuješ o peníze / volný čas – druhá strana si na to zvykne a bere to jako samozřejmost. A jednak se připravíš o rezervu – např. když uděláš nějakou chybu a chceš to vzít na sebe a opravit ve svém volném čase, tak teď to udělat nemůžeš, protože ten volný čas už běžně plýtváš na práci, kterou ostatní berou jako samozřejmou. Totéž když budeš třeba nějak rozhozený a nebudeš pracovat produktivně (sám budeš mít pocit, že jsi toho moc neudělal), tak to normálně můžeš dodělat třeba druhý den večer – ovšem ne pokud tam už máš naplánované neplacené přesčasy. Totéž když si potřebuješ něco přes den zařídit nebo se třeba zdržet na obědě. Můj recept tedy je pracovat přesně tolik, za kolik tě platí – ne víc, ne míň (což neznamená, že po osmi hodinách „odhodíš lopatu“ a odejdeš od rozdělané práce nebo tam budeš naopak sedět naprázdno – jde o to, aby to vycházelo v průměru třeba za týden nebo aspoň v rámci měsíce).

    A úplně nejhorší je, když si to začneš různě kompenzovat – např. „včera jsem tu makal do noci, tak se dneska budu flákat“ – a začne ti splývat pracovní a osobní život a nakonec ani sám nevíš, jestli děláš hodně nebo naopak málo, akorát máš pocit, že pracuješ pořád a nic nestíháš. (to je naštěstí jen zprostředkovaná zkušenost, pozorování)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 14.2.2017 22:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Podle mého by člověk nikdy neměl dělat přesčasy zadarmo
    Já považuju přesčasy zdarma za obecně nemorální. Znám teda lidi, co to řeší například bonusy podle odvedené práce, takže se ty přesčasy zaplatí nepřímo, znám situace, kdy ten přesčas je spíše jakousi kompenzací, to všechno beru. Ale v našem státě je zvykem dát lidem měsíční sazbu s pracovní dobou nebo hodinovou sazbu a následně je okrást na přesčasech. U vybraných státních zaměstnanců to legalizuje snad přímo služební zákon. V nemocnicích je naprosto běžné, že se pracovní doba bez kompenzace upravuje podle událostí, které zaměstnanec rovněž nezpůsobil. Ale určitě i v komerční sféře se děje to, že se lidem zarovná pracovní doba s otevírací přestože mají dané úkony před otevřením nebo po zavření a opět bez kompenzace.

    Pokud budu chtít dělat kdykoli a jakkoli chci, pak si můžu přece založit živnost nebo najít zaměstnavatele, který mi za ty přesčasy zaplatí a kolikrát i připlatí nebo dokonce připlatí za pohotovost, kdy jsem pouze k dispozici k případnému přesčasu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2017 00:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    AFAIK dle novely zákoníku práce už je legální to, co mnoho zaměstnavatelů dělalo načerno už dřív - mzda za přesčasy je zahrnutá v základní mzdě. Uznávám, že možná existuje případ, kdy si tím zaměstnavatel chce ušetřit práci s výpočtem mzdy, ale ve většině případů bych to viděl jako signál pro zaměstnance "chystám se vás ojebat"
    Quando omni flunkus moritati
    15.2.2017 14:22 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Zatím jsem se setkala jen se zaměstnavateli první kategorie, přesčasy byly hodnoceny formou prémií.
    pavlix avatar 15.2.2017 14:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ten problém mají hlavně v profesích, kde zaměstnanec tahá za hodně krátký konec provazu. Tam zaměstnanec odvede práci navíc prostě proto, že je to potřeba, ale ve výplatě to pak nepozná.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 12.2.2017 23:57 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Já jsem pro freelancera. Zkouším to asi čtvrtý měsíc a funguje to perfektně. Dost mi pomohla sestra, která je docela hi-level daňový poradce (dělala daně několik let v Deloitte), pokud člověk ví, jak to udělat, je agenda celkem primitivní. Pak už jenom samé výhody - hlavně co se týká organizace práce. Plánuju napsat howto sem na blog.

    Jediné, čeho lituju, je, že jsem do toho nešel už tak před pěti lety.
    pavlix avatar 13.2.2017 09:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jediné, čeho lituju, je, že jsem do toho nešel už tak před pěti lety.
    Tak to já nelituju, protože zkušenost v Red Hat mě subjektivně posunula o dost dál než jsem byl před těmi pěti lety, ale zase je pravda, že už mám s freelancingem zkušenost, bez které si nejsem vůbec jistý, že bych na to měl teď odvahu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kozzi avatar 13.2.2017 10:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    Tak to howto bych ocenil :)

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Josef Kufner avatar 13.2.2017 11:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Takových je nás tu více.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xvasek avatar 13.2.2017 11:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Dám si to do priorit. :-)
    13.2.2017 12:34 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Díky, také se těším na howto.
    13.2.2017 22:00 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Já také.
    msk avatar 15.2.2017 16:28 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ja o tom uvazujem, ale v prostredi, ktore v CR momentalne panuje (Bures) sa bojim rizik typu "o den neskor ste odovzdal stoosemdesiatudeviatu picovinu co po Vas chceme vyplnit - prask 100k pokuta".
    JiK avatar 15.2.2017 21:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    a dane na pristi rok zaplacene mas, sevce?
    Bystroushaak avatar 13.2.2017 00:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Taky teď řeším něco podobného. Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem se domluvil se současným zaměstnavatelem na práci tři dny v týdnu a ty dva zbylé dny mám už na pár měsíců zamluvené na nějaké zakázky a freelancování. Pak mi snad zbyde víc volného času na psaní a opensource.
    pavlix avatar 13.2.2017 09:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Vás je tolik, že by to chtělo skoro sraz. Nechodíte někdo na takovéty akce pro freelancery? Jak to tam vypadá? :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2017 11:34 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Z my zkusenosti - tezko se tam pobavis o tom, ze bys radsi jako delal na serverech spis to Gentoo, nez Fedoru, o co asi tak bude vetsi zajem na trhu... ;) Ale naberes treba kontakty na ucetni a podobne.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    pavlix avatar 13.2.2017 15:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Čistě mezi námi, nejsem distribuční fašista, když budou $$$, budu na serveru opečovávat třeba Ubuntu. A když to zabere čas navíc, tak další $$$. Naopak pokud bude volba distribuce na mě, tak se budu stydět si nechat připlácet za průsery, co jsem si tím sám připravil. Ať si zákazník rozhodne, v jaké pozici mě chce mít. :) Teda kromě toho, že se momentálně úplně moc neprofiluju do správy serverů zákazníků.
    Ale naberes treba kontakty na ucetni a podobne.
    Kontakty na účetní asi naberu i ve svojí stávající síti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 13.2.2017 13:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    Brzo bude pražský sraz OpenAltu :-) Nevím, jestli to vyjde hned tento (už je něco rozjednaného), ale klidně z toho může být někdy téma srazu…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 13.2.2017 02:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Kámo moc pekný blog.

    Viac menej ako si mi pomáhal s novým džobom, najskôr ma dva týždne sklátila chrípka, ale začal som hľadať, či si niečo nenájdem aj na Slovensku. Momentálne som v druhom kole celkom zaujímavej práce s Linuxom, kde je tlačenka za dosť peňazí, ale aj tak dík za naštartovanie, aj keď sa tam nedostanem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2017 09:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Mimochodem jsem se o tobě bavil s dalšími lidmi a jeden z nich radil právě nastartovat freelance z domova při zaměstnání a nabrat kontakty a zkušenosti tak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 13.2.2017 13:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    To mi přijde jako nejlepší, pokud člověk nemá větší peněžní rezervu k propálení.

    Jen tak do toho skočit po hlavě nese riziko, že se spálíš. Když ale začneš ještě během práce, máš o hodně lepší „záchrannou síť“ a možnost si to třeba půl roku jen tak zkoušet, bez toho aniž by tě tlačily peníze. Když zjistíš, že to nejde, nebo že to není pro tebe, tak si prostě domluvíš přechod zase do staré práce.
    pavlix avatar 13.2.2017 15:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Bedňa se ohlížel po zaměstnání v oboru, ne po freelancingu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2017 18:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Je to na stály pracovný pomer. Pôvodne slovenská firma ktorú kúpili Češi :) Trochu ma odrádza že sa tam až moc cestuje. Naskôr som si myslel, že tak Česko, Maďarsko, Polsko a na pohovore som sa dozvedeľ, že napríklad teraz riešia zákazku v Nepále :) Ale že je tam možnosť aj práce na Slovensku tak uvidím, hlavne sa trochu dostávam do obrazu aké firmy sú v mojom okolí a nestačím sa čudovať. Proste som zahnil.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 14.2.2017 09:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jdeš na to dobře. Já jsem dokázal zahnít i v zajímavé open source společnosti, kde se dá dělat opravdu ledacos, takže si z toho vůbec nic nedělej. Myslím, že jsi v podobné fázi v jaké jsem byl já někdy v prosinci, kdy jsem jenom čuměl, jaké jsou možnosti a co všechno se okolo děje, a úplně jsem přehodnotil dosavadní představy o své budoucnosti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 14.2.2017 16:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    V Česku sú mužnosti čo sa týka Linuxu a slobodného softvéru ďaleko lepšie, ale sám som prekvapený, že ani 20km od domu existuje firma o ktorej som nikdy nepočul a má celosvetovú pôsobnosť s riešením postavenom na Linuxe. Pre stromy nevidím les.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 14.2.2017 19:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2017 03:46 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Dobry zapisek, diky.

    Loni jsem chtel odejit z firmy, kde pracuji, ale premlouvali me, abych zustal. Rekl jsem si o vyhradne praci na dalku, volnou pracovni dobu (pisu si hodiny), odprosteni od customer supportu,o 25% vic penez a moznost ulohy odmitnout, kdyz se mi to nehodi.

    Funguje to dobre, delam na vecech, ktere me vice mene zajimaji, zbytek odmitam, delam o ~ctvrtinu casu mene, takze penez mam stejne (ted si rikam, ze jsem si mel rict vic), ve zbylem case delam na vlastnich vecech, studuju. Jsem vic na cestach, umoznilo mi to vzit rodice a prarodice na tri tydny do Kambodzi (na coz bych drive vyplytval celou dovolenou), pritelkyne jezdi pracovne co dva mesice do Japonska, tak jezdim obcas s ni.

    Nevyhody: Nekdy na par dnu nevytahnu paty z domu, a zaroven se nekdy doma neumim donutit do prace. Leden byl co se produktivity tyce dost mizerny - ale aspon me to nuti s tim neco delat. Pridal jsem na discipline a naplanoval par workshopu o openwrt a vpn protokolech, ktere mi prinesou volne clenstvi v jednom na developery zemerenem "coworking space" 5 minut na kole z domu - vyzkousim, moje ocekavani je, ze vypadnu ven, do mista kde proste budu pracovat a nebudu ztracet cas ptakovinama.

    Dalsi problem je obcas konektivita - bohuzel Cina a jihovychodni Asie je na tom co se tyce peeringu mezi sitemi dost divoce a clovek casto narazi na pripojeni, ktere lokalne funguje obstojne, ale do Sanghaje je roundtrip 5s a 40% packet loss. Uz jsem se v tom naucil chodit, 4G site jsou na tom vetsinou lip nez draty, a mam par VM ruzne okolo (Singapur, Tokyo, Hong Kong, Korea), ktere maji konektivitu do Ciny i do zemi okolo obstojnou.

    Plan do budoucna je zmensit objem prace pro soucasnou firmu na pul uvazku nebo mene a najit si neco zajimavejsiho - bud mensi projekty a tedy freelancing, nebo klidne prejit nekam jinam. Musim si drzet jednoho "majoritniho zamestnavatele", ktery mi bude prodluzovat pracovni povoleni. Zpatky do kanclu a pevne pracovni doby se mi nechce - ale pokud by to byli fajn lidi a zajimava prace, s tim, ze by se dalo aspon cas od casu delat na dalku, asi bych do toho sel.
    I am Jack's wasted life.
    pavlix avatar 13.2.2017 09:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Loni jsem chtel odejit z firmy, kde pracuji, ale premlouvali me, abych zustal. Rekl jsem si o vyhradne praci na dalku, volnou pracovni dobu (pisu si hodiny), odprosteni od customer supportu,o 25% vic penez a moznost ulohy odmitnout, kdyz se mi to nehodi.
    To zní jako hodně dobrý kauf.
    Pridal jsem na discipline a naplanoval par workshopu o openwrt a vpn protokolech, ktere mi prinesou volne clenstvi v jednom na developery zemerenem "coworking space" 5 minut na kole z domu - vyzkousim, moje ocekavani je, ze vypadnu ven, do mista kde proste budu pracovat a nebudu ztracet cas ptakovinama.
    Mě by moc potěšilo založit co-working v Benešově, sice bych to měl na kole tak 20 minut, ale za to lesem a trocha pohybu mi neuškodí. :) Na relokaci do Číny ani jinam se zatím nechystám.
    Musim si drzet jednoho "majoritniho zamestnavatele", ktery mi bude prodluzovat pracovni povoleni.
    Vůbec netuším, jaké jsou tam příležitosti, v Číně se znám jenom s jednou firmou a ta se motá kolem androidích telefonů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2017 13:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Dávej si bacha na DPH a kontrolní hlášení. Malé zpoždění či opomenutí a obrovské pokuty. Do toho od letoška limit paušálů na jedno mega.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xvasek avatar 13.2.2017 13:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Od letoška? Až příští rok, ne?
    19.2.2017 11:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Upřesňuji: platí to od zdaňovacího období 2017 s možností, že u roku 2017 si můžeš vybrat, zda chceš původní limity nebo slevu na manželku bez příjmů. Od roku 2018 tato volba zmizela a limit paušálu platí vždy.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.2.2017 14:00 freeprdelancer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ale hovno, Leosi, reknu ti, jak to zmaknem. Zalozis 10 firem, pres kazdou budes fakturovat desetinu obratu, nikde se nevejdes do zakonneho limitu pro povinnost hlaseni k DPH a nikde nebudes platit dane z prijmu. A to se vyplati!!
    13.2.2017 14:12 freeprdelancer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Nebo jestli mas nejaky pribuzny, treba babicku, dedu, je jedno, jestli svoje, nebo nekoho uplne jinyho, tak vsichni zacnou na stary kolena jako OSVC programovat v Jave EE (nezamenovat s Java EET, coz by byla uz obvzlast silna kombinace zla!). "Dekujeme, moc pekne jste nam to naprogramoval." - "Coze, ja?! Ale kdeze, ja jsem jen nezavisly konzultant bez naroku na odmenu, to vsechno naprogramoval tady Stanisek, vidte Stanisku?" - "Eeeeh, já šem še aši pošral." - "To vite, on uz je to pametnik a ty defaultni implementace u interfacu v Jave 8 nejak nenese."
    13.2.2017 18:28 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Zminil bych drobnou nevyhodu tech 10 firem ze k nim potrebujes take 10 smluv. A pochopitelne 10x vice danovych a jinych priznani :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pavlix avatar 14.2.2017 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    A pro každou firmu bude agenda tisíckrát jednodušší a bezpečnější než v případě plátce DPH, tak si to můžeš vykrátit. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 14.2.2017 10:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Já vidím DPH po překonání odporu k byrokracii jako výhodu - můžeš si nechat vracet z nějakých věcí a firemním zákazníkům, což je u mě 100%, je DPH ukradené, protože už jej mají stejně. Nebýt plátce je proti tomu finančně čistá ztráta při ušetřené hodince práce měsíčně.

    A co se týká placení daní - vždycky si říkám, že _moje_ daně jdou na plat báječným paním učitelkám mých dětí a nikam jinam - prostě jim to pošlu přes konto v ČNB. :-)
    14.2.2017 11:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    To nejdůležitější, co je potřeba vědět o DPH, je to, že "plátcem" se člověk stává proto, aby ji neplatil. "Plátce" je totiž ten, kdo DPH formálně odvádí, ale fakticky ji platí první neplátce v řetězci. Nejhorší, co se může OSVČ přihodit, je být neplátcem, který na obou stranách obchoduje převážně s plátci.

    Mne sice kontrolní hlášení přimělo zrušit registraci k DPH, protože při jedné faktuře ročně si nechci komplikovat život a riskovat absurdní pokuty, ale pokud bych podnikal jako hlavní činnost, nezbylo by mi než zatnout zuby a jít do toho.

    pavlix avatar 14.2.2017 19:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    To nejdůležitější, co je potřeba vědět o DPH, je to, že "plátcem" se člověk stává proto, aby ji neplatil.
    +1
    "Plátce" je totiž ten, kdo DPH formálně odvádí, ale fakticky ji platí první neplátce v řetězci.
    To není přesné. DPH platí neplátce v řetězci za plátcem. Úplně první v řetězci ho neplatí ani když je neplátce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 16.2.2017 19:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Při dodávce služby na Slovensko je to ještě absurdnější, protože to podléhá reverse charge (samozdanění). Takže já jsem se vlastně stal plátcem, abych mohl fakturu do SK vystavit bez DPH a napsat na ni "DPH odvede příjemce". :-)
    pavlix avatar 14.2.2017 18:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Já vidím DPH po překonání odporu k byrokracii jako výhodu - můžeš si nechat vracet z nějakých věcí a firemním zákazníkům, což je u mě 100%, je DPH ukradené, protože už jej mají stejně.
    Několik lidí mě přesvědčovalo, že je plátcovství výhodné i pro mě osobně. Jenže to má několik problémů. Když ty stejné věci kupuju bez IČO, tak mi firmy uznávají zákonnou záruku a právní pojišťovna mi uznává zodpovědnost se za tu zákonnou záruku bít. Je otázka, jak to vyčíslit a jestli to úspora DPH vyřeší. Druhá věc je, že těch nákupů od plátců nemám v tuhle chvíli moc, spíše skoro žádné, oproti tomu pro mě plátcovství znamená přidané náklady na účetnictví.
    Nebýt plátce je proti tomu finančně čistá ztráta při ušetřené hodince práce měsíčně.
    Já osobně bych si asi netroufl riskovat mnohadesetitisícové pokuty, takže pro mě nejspíše DPH automaticky znamená účetní firmu.
    A co se týká placení daní - vždycky si říkám, že _moje_ daně jdou na plat báječným paním učitelkám mých dětí a nikam jinam - prostě jim to pošlu přes konto v ČNB.
    Asi se „dám na víru“. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 16.2.2017 19:43 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Druhá věc je, že těch nákupů od plátců nemám v tuhle chvíli moc, spíše skoro žádné, oproti tomu pro mě plátcovství znamená přidané náklady na účetnictví.

    Plátce DPH neimplikuje povinnost vést účetnictví. Ta povinnost je dána právní formou (např. sro), ale OSVČ nemusí vést účetnictví ani pokud je plátcem DPH.

    19.2.2017 16:53 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Pokud mas zakazniky platce tak se bez platcovstvi neobejdes.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pavlix avatar 19.2.2017 17:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    To je nesmysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 13.2.2017 15:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Platí pořád, že se zahraniční faktury identifikované osoby do limitu nepočítají? Platí ty děsivé příběhy, že ti nedají nejmenší šanci a musíš prostě hlásit včas a odpovídat na cokoli včas a dostaneš pokutu, zatímco oni ti odpovědí, kdy oni chtějí? Vidím na netu dost hrůzných příběhů, ale nevím, jestli je to selection bias nebo to tak standardně funguje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 12:44 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Počítají se všechny faktury s částku >=10k. Ale fakticky je to jen o vyplnění jednoho formuláře navíc. Pokud použiješ třeba FlexiBee, tak stačí poctivě zapisovat veškeré účetní příjmy a výdaje, a nakonec dát exportovat jednou za 1/4 roku.

    Na statku jsme ještě elektronizaci nedodělali a jedeme papírově, takže každý 1/4 rok vyplníme daňové přiznání a pokud máme faktury nad 10 tisíc, pak i kontrolní hlášení, do A4 příjmy > 10k , do B4 výdaje > 10k (číslo faktury, DIČ, částka, DPH).

    Mno a o EET se člověk nemusí starat, pokud přijímá pouze přes účet.
    pavlix avatar 14.2.2017 19:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Počítají se všechny faktury s částku >=10k.
    A co ty zahraniční u identifikované osoby, narazil jsem na tvrzení, že nejsou součástí výpočtu? Bavíme se o limitu pro povinné plátcovství DPH.
    Na statku jsme ještě elektronizaci nedodělali a jedeme papírově, takže každý 1/4 rok vyplníme daňové přiznání a pokud máme faktury nad 10 tisíc, pak i kontrolní hlášení, do A4 příjmy > 10k , do B4 výdaje > 10k (číslo faktury, DIČ, částka, DPH).
    To můžeš kontrolní hlášení nevyplnit? Jak zajistíš, abys nemusel posílat v měsíčním intervalu? Mně osobně dělá problém včas podat i standardní roční daňové přiznání a kolikrát si nejsem jistý ani u něj, například pokud jsem vydal fakturu a není zaplacená. Skutečně se kontrolní hlášení obecně týká jen takto vysokých faktur?
    Mno a o EET se člověk nemusí starat, pokud přijímá pouze přes účet.
    Jo, lidi, co by chtěli platit hotově, budu odkazovat na strejdu Andreje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 19:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jak zajistíš, abys nemusel posílat v měsíčním intervalu?

    Na rozdíl od přiznání k DPH není třeba kontrolní hlášení podávat, pokud nebylo žádné plnění. (Ale OSVČ na hlavní činnost tohle obvykle moc nepomůže.)

    Skutečně se kontrolní hlášení obecně týká jen takto vysokých faktur?

    O tomhle limitu tady a teď slyším poprvé. Na druhou stranu, protože jsem byl od začátku celkem pevně rozhodnutý kvůli kontrolnímu hlášení zrušit registraci k DPH, nestudoval jsem podmínky tak důkladně, abych si byl stoprocentně jistý, že tam něco takového není.

    například pokud jsem vydal fakturu a není zaplacená

    V daňové evidenci se započítává až při zaplacení (evidují se příjmy a výdaje). V (podvojném) účetnictví hned při vystavení (evidují se výnosy a náklady resp. aktiva a pasiva).

    pavlix avatar 14.2.2017 19:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    V daňové evidenci se započítává až při zaplacení (evidují se příjmy a výdaje).
    Nevedu ani daňovou evidenci, ale předpokládám, že platí to samé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 20:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Že by tomu už zase začali říkat jinak? No prostě ta jednodušší varianta.
    pavlix avatar 14.2.2017 20:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Daňová evidence je pro ty, co uplatňují skutečné výdaje. Když uplatňuju procentem, jediná moje povinnost je přiznat příjem a tudíž ze zákona nemusím evidovat nic, prakticky potřebuju evidovat vydané faktury, pokud bych potřeboval z nějakého důvodu dohledat informace k příjmům.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 14.2.2017 20:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Další vtipná věc je, že neexistují téměř žádné náležitosti faktury a mám pocit, že ten pojem není ani řádně definovaný, a tudíž je pak legrace sledovat účetní, jak si ty požadavky cucají z prstu. Podobně po mně chtěla jedna nejmenovaná firma dodatečně podepsat autorskou smlouvu a jejich zástupce mi tvrdil, že mi nezaplatí, dokud nepodepíšu smlouvu, se kterou jsem nikdy nesouhlasil. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 20:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Další vtipná věc je, že neexistují téměř žádné náležitosti faktury a mám pocit, že ten pojem není ani řádně definovaný

    Pojem "faktura" opravdu nikde definován není. Zákon o účetnictví definuje náležitosti účetního dokladu, zákon o DPH náležitosti daňového dokladu. Pro ostatní případy je tam IIRC jen něco ve smyslu, že je potřeba udržovat evidenci příjmů a (případně) výdajů, ale konkrétní forma už předepsána není.

    pavlix avatar 14.2.2017 20:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    ákon o účetnictví definuje náležitosti účetního dokladu, zákon o DPH náležitosti daňového dokladu.
    Ovšem ani jedno z toho nevydávám, vzhledem k tomu, že nejsem ani účetní ani plátce DPH.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 20:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    Povinné náležitosti účetního dokladu (kromě těch, které doplní příjemce sám) by to ale IMHO mělo obsahovat i tak, protože to většinou bude příjemce potřebovat zanést do svého účetnictví. Ale když se podíváš třeba sem, tak je zřejmé, že je to vlastně jen to vlastně jen to, co tak nějak "dá rozum" (kdo, komu*, kdy, kolik a za co).

    * - to je v podstatě hlavní rozdíl mezi tím, čemu se obvykle říká "faktura", a tím, čemu se obvykle říká "účtenka".

    pavlix avatar 14.2.2017 20:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Tak já jsem vcelku pochopil, že cílem není minimalizovat údaje na nejzazší zákonnou mez. Tam je spíše problém v tom, že některé účetní kupodivu tu mez rozšiřují opačným směrem a někteří podnikatelé mají pocit, že dokud jim nenapíšu fakturu přesně podle jejich přání, nemají povinnost ji zaplatit. To stejné s tou dodatečnou autorskou smlouvou, kterou jsem neúspěšně připomínkoval.

    Můj obvyklý postup byl:

    1) Pokusit se vysvětlit to účetní.

    2) Obrátit se přímo na člověka, který práci objednal.

    3) Zeptat se jich, zda takhle náhodou nezdržují jen proto, že se jim zrovna nechce platit.

    4) Pokud chtěli na faktuře můj DIČ, GOTO #1, jinak nacpat všechny jimi požadované věci do poznámky.

    5) Klasické čekání na platbu s případnými urgencemi.

    6) Další objednávky od stejné firmy odmítat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 20:38 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ale vydáváš účetní doklad. Obecně z něho musí být zřejmé kdo (komu), za co a za kolik a případně uplatněné DPH.

    Asi nejúspornějším dokladem jest paragon, ale vlastně i jízdenka. ;)

    Jinak fakticky stále vedeš daňovou evidenci, pouze výdaje stanovuješ paušálem. Osobně bych šel cestou vedení klasické evidence a podle toho budeš schopen určit jak moc jsou pro tebe paušály výhodné. Je pravda, že to je administrativa navíc, ale navykneš si na to a při změně paušálních tarifů/limitů budeš vědět jak jsi na tom.

    Alespoň vím jak jsme řešil paušály pro zemědělce, které se pohybovaly kolem 80-95% a stejně to bylo pro nás nevýhodné.
    pavlix avatar 14.2.2017 20:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ale vydáváš účetní doklad.
    Nechci se dohadovat o detailech, ale četl jsem, že účetní doklad je doklad zanesený do účetnictví. Já jsem dodavatel, ne účetní, tedy nevydávám účetní doklad.
    Jinak fakticky stále vedeš daňovou evidenci, pouze výdaje stanovuješ paušálem.
    Právěže ani žádnou daňovou evidenci vést nemusím.
    Osobně bych šel cestou vedení klasické evidence a podle toho budeš schopen určit jak moc jsou pro tebe paušály výhodné. Je pravda, že to je administrativa navíc, ale navykneš si na to a při změně paušálních tarifů/limitů budeš vědět jak jsi na tom.
    K tomu ji právě nepotřebuju, dokážu to stejně dobře určit i bez ní. A v případě změny pro mě není až takový problém si udělat odhad. Další věc je, že se chci skutečně věnovat své práci a ne administrativě, takže ve chvíli, kdy administrativa překročí určitou velmi nízkou mez, budu ji chtít předat. Jak kvůli práci s tím spojené, kterou opravdu nechci dělat, tak kvůli znalostem problematiky, sledováním změn v legislativě a v ideálním případě i odpovědnosti.
    Alespoň vím jak jsme řešil paušály pro zemědělce, které se pohybovaly kolem 80-95% a stejně to bylo pro nás nevýhodné.
    Aha. Já vůbec netuším, jak zemědělství funguje, kromě pár věcí z doslechu. Vím akorát, jak funguje můj byznys jak v podobě před fulltime zaměstnáním, tak do jisté míry i v podobě plánované.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2017 00:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Nechci se dohadovat o detailech, ale četl jsem, že účetní doklad je doklad zanesený do účetnictví. Já jsem dodavatel, ne účetní, tedy nevydávám účetní doklad.

    Z české wiki: Účetní doklad je účetní záznam, kterým účetní jednotka prokazuje skutečnosti na něm uvedené. Na základě účetního dokladu provede účetní jednotka zaúčtování účetního případu do účetních knih.

    Jestli ten článek není zastaralý, tak AFAIK pokud ten doklad vydáváte někomu, kdo vede účetnictví, je to účetní doklad a musí splňovat to, co napsal ivir výše. Ne kvůli vám, ale kvůli nim, protože jinak ho do účetnictví nebudou moci použít a to účetnictví nebude sedět (nebudou si moci vámi dodané služby zaúčtovat, ale budou jim chybět peníze, které vám zaplatili.)
    Quando omni flunkus moritati
    15.2.2017 06:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Je to vysvětlené v tom článku, na který jsem odkazoval včera večer. Podle zákona se to účetním dokladem stane až v okamžiku, kdy to příjemce doplní o své náležitosti (vlastní identifikátor, datum zaúčtování, podpis(y)) a zanese do účetnictví. Striktně vzato faktura v okamžiku, kdy ji předávám příjemci, ještě účetním dokladem není. Stejně tak je ale účetním dokladem i má vlastní kopie, ale opět až v okamžiku, kdy ji zanesu do účetnictví (pokud ho vedu).
    pavlix avatar 15.2.2017 09:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Je to vysvětlené v tom článku, na který jsem odkazoval včera večer. Podle zákona se to účetním dokladem stane až v okamžiku, kdy to příjemce doplní o své náležitosti (vlastní identifikátor, datum zaúčtování, podpis(y)) a zanese do účetnictví.
    +1
    Striktně vzato faktura v okamžiku, kdy ji předávám příjemci, ještě účetním dokladem není.
    +1

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2017 10:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jasně, ale z praktického pohledu na tom papíru, který ještě není účetním dokladem, musí být všechny náležitosti, které tam vyplňuje dodavatel.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 15.2.2017 10:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    To se tu psalo už několikrát a za celou dobu to nikdo nerozporoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 20:25 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    A co ty zahraniční u identifikované osoby, narazil jsem na tvrzení, že nejsou součástí výpočtu? Bavíme se o limitu pro povinné plátcovství DPH.
    Do limitu pro povinnou registraci se zahraniční faktury nepočítají. Tím, že se staneš identifikovanou osobou, pak se staneš rozdvojenou osobností. Vůči zahraničí "plátce", vůči tuzemsku zůstáváš neplátce. Měl jsem na mysli limit na kontrolní hlášení, které platí i pro zahraniční platby.
    To můžeš kontrolní hlášení nevyplnit? Jak zajistíš, abys nemusel posílat v měsíčním intervalu? Mně osobně dělá problém včas podat i standardní roční daňové přiznání a kolikrát si nejsem jistý ani u něj, například pokud jsem vydal fakturu a není zaplacená. Skutečně se kontrolní hlášení obecně týká jen takto vysokých faktur?
    Ano, do hlášení se uvádí faktury jen nad 10 tisíc nebo s přenesenou daní. Takže, když na statku máme ve čtvrtletí všechny faktury <10k, pak se kontrolní hlášení neposílá, pouze odevzdáváš daňové přiznání ve standardním rytmu, tj. čtvrtletně.

    Měsíční rytmus mají firmy a spolky, přičemž u spolku to lze po roce změnit na čtvrtletní režim.
    Jo, lidi, co by chtěli platit hotově, budu odkazovat na strejdu Andreje.
    Co jsem se díval, tak zrovna u FlexiBee už je podpora EET zabudovaná, takže bude stačit získat přihlašovací údaje/certifikát a "tisknout".U nás na statku je to trošku problém neb s účetnictvím si hraji jen já a jen pro tvorbu faktur a pochybuji, že se mi to povede naučit tetu, když za ni vyplňuji přiznání i hlášení. Stačí ji ta papírová administrativa. :)
    pavlix avatar 14.2.2017 21:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Do limitu pro povinnou registraci se zahraniční faktury nepočítají.
    Díky.
    Měl jsem na mysli limit na kontrolní hlášení, které platí i pro zahraniční platby.
    Ovšem pouze v případě plátce DPH, chápu to správně?
    Co jsem se díval, tak zrovna u FlexiBee už je podpora EET zabudovaná, takže bude stačit získat přihlašovací údaje/certifikát a "tisknout".
    A co agenda kolem opravy chybných dat, o které mi říká prakticky každý, koho se EET týká.
    U nás na statku je to trošku problém neb s účetnictvím si hraji jen já a jen pro tvorbu faktur a pochybuji, že se mi to povede naučit tetu, když za ni vyplňuji přiznání i hlášení. Stačí ji ta papírová administrativa. :)
    Takže jste další z těch „všici kradú“, pro které EET představuje neúměrnou administrativní, popřípadě finanční zátěž, a kteří králi Andrejovi netleskají jak zběsilí? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2017 22:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Takže jste další z těch „všici kradú“, pro které EET představuje neúměrnou administrativní, popřípadě finanční zátěž, a kteří králi Andrejovi netleskají jak zběsilí?

    Svět je málokdy takhle jednoduchý a takhle bipolární. Takže já třeba Babiše považuju za to nejnebezpečnější, co se v naší politice od roku 1989 objevilo (ne že by nebyli i horší, ale u těch reálně nehrozilo, že by získali tak velkou moc). EET tak, jak byla implementována, se mi vůbec nelíbí a detaily typu že 90 procent výdajů za backend bylo přiklepnuto jako jedna zakázka bez výběrového řízení, IMHO názorně ilustrují, jak je to s tím proklamovaným bojem proti korupci. Na druhou stranu ale souhlasím s tím, že nepřiznávání výdajů se u nás v některých oborech stalo tak přirozenou součástí podnikání, že už si lidé snad ani neuvědomují, že je to špatně. Považuju to za velký problém, který je potřeba řešit - jen si nejsem jistý, jestli zrovna tohle řešení nenadělá víc škody než užitku.

    14.2.2017 23:04 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Díky.
    Pro jistotu upřesnuji, že to platí u identifikované osoby, aby nedošlo k mýlce.
    Ovšem pouze v případě plátce DPH, chápu to správně?
    Pro plátce DPH a identifikovanou osobu.
    A co agenda kolem opravy chybných dat, o které mi říká prakticky každý, koho se EET týká.
    Tohle ještě nevím, jen jsem to tam viděl zabudované, ještě jsem si s tím nehrál. Snad bude v létě čas, abych to vyzkoušel/vyhledal. Obecně to bude o pokynu zrušení účtenky a vystavení nové. V našem případě opravy tak nehrozí, spíše je problém s časem, kdy doklady tvořím s cca měsíčním zpožděním, což s EET nelze.
    Takže jste další z těch „všici kradú“, pro které EET představuje neúměrnou administrativní, popřípadě finanční zátěž, a kteří králi Andrejovi netleskají jak zběsilí? :)
    Nevím jak to správně popsat, ale nejspíše výnos z dané komodity (prasata, vajíčka, brambory) jsou tak nízké, že to nemá cenu. Je pravda, že šlo o šedou ekonomiku, kdy se přiznává jen část příjmu. Tedy EET splňuje svůj účel a omezuje tuto část pro ty, kteří jsou částečně poctivý. Na ty co to obcházejí úplně to nebude mít žádný vliv.

    Osobně mám vůči Babišovi odpor hlavně kvůli jeho likvidaci zemědělského prostředí pro malé podnikatele, kdy třeba díky kontaktům skoupil veškerá sila v republice a diktuje si ceny za obilí, platí až za 3 měsíce, ale svoje faktury chce proplatit do 14 dnů. Ale to je úplně jiné téma na dlouhé povídání. V tomhle odvětví platí, že po 14-16h denní práce nemá člověk chuť dělat jakoukoliv administrativu.
    pavlix avatar 15.2.2017 09:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Pro plátce DPH a identifikovanou osobu.
    To znamená, že se mě bude týkat KH tak jako tak.
    Tedy EET splňuje svůj účel a omezuje tuto část pro ty, kteří jsou částečně poctivý. Na ty co to obcházejí úplně to nebude mít žádný vliv.
    Že se dá EET prakticky libovolně obcházet a že prakticky jedinou možností vynucení je lidové bonzáctví nebo osobní kontroly, to je známá věc.
    Osobně mám vůči Babišovi odpor hlavně kvůli jeho likvidaci zemědělského prostředí pro malé podnikatele, kdy třeba díky kontaktům skoupil veškerá sila v republice a diktuje si ceny za obilí, platí až za 3 měsíce, ale svoje faktury chce proplatit do 14 dnů.
    A tento pán chce řídit náš stát jako by to byla součást holdingu. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2017 10:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    A tento pán chce řídit náš stát jako by to byla součást holdingu. :)

    Na tom už pracuje, aspoň u věcí, na které dosáhne. Blbé je, že jediné, co by mu letos mohlo zabránit demokraticky převzít moc, je výpadek EET těsně před volbami a půlhodinové zdržení v obchoďácích.
    Quando omni flunkus moritati
    15.2.2017 10:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    Pořád je tady ještě varianta s "Národní frontou" (a.k.a. slovenský model), ale nejsem si jistý, jestli by to bylo o tolik lepší.

    Zatím to naštěstí nevypadá, že by si byl schopen odhlasovat důvěru sám, a do holportu s ním už se nikomu moc nechce. Samozřejmě to ale může dopadnout tak, že Babiš vyhraje volby, bude pověřen sestavením vlády, nějakou sestaví, ta sice nedostane důvěru, ale vesele povládne v demisi, dokud se nenajde jiná - a to může trvat docela dlouho.

    Jendа avatar 15.2.2017 10:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Čekal bych, že si to obchoďáky pohlídají, a když do 2 sekund nedostanou odpověď, vytisknou ti hash účtenky a pak mají 48 hodin na offline submit.
    15.2.2017 11:04 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ten offline submit probíhá nějakým jiným mechanismem než běžné hlášení, anebo se tím dostaneš do tohoto problému?
    Jendа avatar 15.2.2017 11:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ještě se tam myslím překlopí jeden boolean, který říká, že jde o offline submit. Ale pokud se EET rozhodlo ignorovat i ten, tak máš smůlu.
    15.2.2017 11:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Doufal bych, že ne.
    Quando omni flunkus moritati
    15.2.2017 19:44 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    prakticky jedinou možností vynucení je lidové bonzáctví
    Nemel jsi na mysli, ze jedina moznost vynuceni je na zaklade upozorneni na poruseni zakona?

    Fascinuje me, jak TOP09, ODS a spol., prisly s retorikou, ze kdo upozorni na to, ze nekdo obchazi zakon, je bonzak. Krasne to ukazuje, jak to s tim pravnim statem opravdu mysli.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    pavlix avatar 16.2.2017 07:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Nemel jsi na mysli, ze jedina moznost vynuceni je na zaklade upozorneni na poruseni zakona?
    Neměl, jinak bych to tak napsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 15.2.2017 20:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    nebo osobní kontroly
    Finančák má třeba 10000 zaměstnanců (děsivé!), stačí, aby tito občas kontrolovali své osobní nákupy a mají to pokryto vše.
    xkucf03 avatar 16.2.2017 00:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Finančák má třeba 10000 zaměstnanců (děsivé!), stačí

    A pak že máme málo lidí!

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xvasek avatar 16.2.2017 19:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Pro plátce DPH a identifikovanou osobu.
    To znamená, že se mě bude týkat KH tak jako tak.

    Identifikovaná osoba krásně kombinuje prakticky všechny nevýhody neplátce a plátce. :-) Od neplátce má to, že si nemůže nechat vracet DPH, od plátce že odesílá IFAIK stejné výkazy a že jí hrozí stejné pokuty. Jistou drobnou výhodou zůstává, že neplátcům dá nižší cenu - bez DPH. Já si dobrovolně rovnou zažádal být plátcem, protože by mě to stejně potkalo v průběhu roku kvůli limitu a protože bych byl identifikovanou osobou od prvního měsíce podnikání kvůli dodávkám na Slovensko. Takto jsem ušetřil pár tisíc na DPH z mobilu, notebooku, monitoru, tiskárny a nějakých dalších drobností - což sice asi nevyváží tu byrokracii, ale pořád lepší, než být identifikovaná osoba (nebo drátem do oka).

    15.2.2017 00:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Takže jste další z těch „všici kradú“, pro které EET představuje neúměrnou administrativní, popřípadě finanční zátěž, a kteří králi Andrejovi netleskají jak zběsilí? :)

    To spíš naopak, informace o převodech na účet se dají vytáhnout z banky, aniž by bylo nutné někoho nutit k tomu, aby se napráskal sám přes EET.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 15.2.2017 08:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jo, lidi, co by chtěli platit hotově, budu odkazovat na strejdu Andreje.
    Chtěl jsi říct lidi, co by chtěli platit jinak než převodem na účet - protože u většiny dalších platebních metod nikdo neví, jestli do EET spadají, nebo ne. Obzvláště pak v situaci, kdy GFŘ vydalo metodiku, která je v rozporu se zákonem. Člověk si může vybrat, jestli si u soudu poslechne, že občané v ČR se mají řídit zákony, nikoli metodikami, nebo naopak, že měl sklapnout a řídit se nelegální metodikou.
    pavlix avatar 15.2.2017 09:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Chci říct přesně to, co jsem říct chtěl, žádné jiné platební metody jsem nikdy nenabízel, takže zruším pouze hotovostní platby, ponechám pouze platby na účet a nebudu zavádět žádné jiné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 13.2.2017 14:37 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Radši mi někdo poraďte jak to udělat, abych nemusel dělat a zároveň neskončil jako bezdomáč? Pokoušel jsem se párkrát sázet, ale to je tak velká náhoda, že to nemá smysl. Jedině vybrat poštu nebo něco, ale na to nemám dost odvahy... :-(
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bystroushaak avatar 13.2.2017 14:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Co je pro tebe „nemusel dělat“?

    Jinak obecně na to můžeš jít dvěma způsoby:

    Maximalizací zisku

    Třeba vybrat tu poštu (velmi nedoporučuji, pravděpodobnost vězení vysoká), nebo pár let hodně vydělávat.

    Poslední dobou jsem poznal pár lidí, kteří mají měsíční zisky z programování okolo sto tisíc korun a to bych řekl, že toho zas tak moc neumí co do technického skillu, je to spíš záležitost známostí, ochoty zkoušet nové věci a nebát se brát věci, které třeba na 100% neumím, když se je dokážu doučit za běhu.

    Minimalizací nákladů

    Sežeň si práci, která ti pár let bude nadprůměrně vydělávat a pak si kup chatu. Tím odstřihneš nároky na bydlení a není problém sehnat relativně levné chaty třeba 40km od prahy, kde pak seženeš práci když (až) budeš potřebovat. Sice tě pořád něco budou stát daně z pozemku a jídlo a energie, ale řádově z pár měsíců práce můžeš vydělat na rok skromného života.

    Když odstřihneš výdaje na bydlení, tak už ti zbývá jen jídlo / energie a to není tak drahé (jídlo 3-8 tisíc měsíčně, energie tak 1-3 tisíce). Buď si můžeš našetřit, nebo žít na dávkách (vždycky půl roku práce, půl roku dávky - musíš mít odpracováno rok za poslední dva roky, abys měl nárok).

    Jinak místo sázek a píčovin chceš získat něco, co ti bude nést stálý trvalý zisk. Zatím sám nic takového nemám, ale co jsem tak koukal v okolí, tak tvorba closed-source programů pro firmy má tendence takhle fungovat (pokud je to něco užitečného, tak to můžeš licencovat příštích 10 let).

    Blaazen avatar 13.2.2017 16:20 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    @Třeba vybrat tu poštu (velmi nedoporučuji, pravděpodobnost vězení vysoká)...

    Vězení ale splňuje jeho požadavky: nebude muset dělat a zároveň nebude bezdomovec. :-)
    Agent avatar 13.2.2017 18:42 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    No jo, ale nechat si pravidelně bělit anál není zrovna lákavá představa. Na druhou stranu, všechno má své pro a proti, takže to ještě zvážim...
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 13.2.2017 19:04 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ta chata by mě lákala, ale jakožto rekreační objekt tam asi neni možné mít trvalé bydliště. Jestli je nějaká možnost udělat z chaty (papírově) klasický obytný domek s PSČ atd., nevim. Nebo koupit už rovnou klasický malý domek kde by bylo možno mít i trvalý pobyt, ale to už asi bude dražší než chata.

    To programování, já se v tom tak trochu vrtám, ale co jsem zjistil, tak učení nových věcí už mi nejde tak, jako před 15-20 lety. Částečně tím, že jsem si odvykl se pravidelně učit, částečně tim, že prostě stárnu.

    A co ty, už máš chatu? Určitě si dokážeš vydělat dost aby sis moh lebedit někde v klídku aspoň částečně mimo civilizaci.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Jendа avatar 13.2.2017 21:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jak kde, ale to je snad fuk, napíšeš se na obecní úřad, ne?
    xkucf03 avatar 13.2.2017 21:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    A co místo chaty koupit nějaký pozemek za Prahou a přes léto tam kempovat a hackovat :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.2.2017 22:20 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    ... a v zimě si tam postavit iglú a v tom iglú si postavit péro a šukat sněhuláky!
    Bystroushaak avatar 13.2.2017 23:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Iglu ne, ale jurta funguje i v zimě (a to větší než u nás) a překvapivě to není nijak špatné. Problém je, že když chceš fakt velkou a zimní s podlahou a kamnama, tak chaty vyjdou většinou levněji.
    14.2.2017 00:20 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Tak v tomhle kdybys šukal sněhuláky, tak už budeš fakt za úchyla ale. To radši to iglú, tam už aspoň máš protipožární ochranu vyřešenou baj dyzajn — a že při takové úrovni tření jaká vznikne klácením sněhuláka je to potřeba.
    ⧠ A = 0 avatar 14.2.2017 07:37 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Máš to v zákoně explicitně:

    Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu, a to v objektu, který je podle zvláštního právního předpisu11) označen číslem popisným nebo evidenčním, popřípadě orientačním číslem a který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci (dále jen „objekt“).
    Nevolte zmrdy.
    Agent avatar 14.2.2017 08:12 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Aha, díky. Takže mít trvalé bydliště na chatě by zřejmě šlo. To je fajn.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Grunt avatar 14.2.2017 08:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Určitě šlo, ale jinak mám staršího kolegu (pan důchodce) který to řeší tak že má byt na který všechno má napsáno a který obývá v zimě a od jara do podzimu chalupaří na chatě (prostě dokud ho mrazy nevyženou).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 13.2.2017 21:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Ještě může zkusit vydělat 2 mega a najít investici s 5% ziskem → bude mít 8k měsíčně a to by na skromný život na chatě mohlo stačit.
    xkucf03 avatar 13.2.2017 22:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?

    Když ti něco bude sypat 5 %, tak to nebude bez rizika → může se to taky ošklivě pokazit a ty přijdeš nejen o pasivní příjem ale i část investice. Přitom kdybys vydělával jen šestnáct tisíc (což vyděláš vždycky, spíš mnohem víc), tak ti stačí pracovat jen jen půl roku a půl roku mít volno a můžeš si žít na stejné úrovni a ještě máš volné dva miliony, se kterými si můžeš dělat, co chceš.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2017 00:29 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Po vzoru Řezníka připravuju autobiografický song Ta babka v mým sklepě, kde popisuju svoje nadupané zkušenosti s téměř pasivním příjmem. Jako takhle, dřív jsem to bral, řekněme, tak jako víc morálně, a ty babky ve sklepě jsem i krmil. Pak jsem vystudoval MBA a říkám si, hele, Maxmiliáne, seš chytrej kluk a nechceš pracovat, tak co s tím uděláš? No, jasně, ještě štěstí, že neexistuje zákon, který by ukládal povinnost dokládat svou trvající, ehm... živost? Tak jsem ty babky přestal i krmit a prostě jen inkasuju důchod. Ale tak jako počítám, že časem nějakou budu muset prohlásit za mrtvou, nebo začne sociálka vyšilovat, že nějak narůstá počet lidí, co lámou rekordy v dlouhověkosti, a vyměnit ji za nějakou čerstvější. Doufám, že Babiš nezavede nějaké Evidenční Číslo Důchodce.
    19.2.2017 11:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Nepotřebuješ známosti. Stačí dvakrát - třikrát změnit zaměstnání a dostaneš se i na dvojnásobek platu :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Rezza avatar 13.2.2017 20:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    A jsi s nekym domluveny na predani puku nebo ti ho mam vzit ja? :) Ale v kvetnu to urcite nebude, chodi to par mesicu se zpozdenim.
    pavlix avatar 14.2.2017 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Jestli se to objednává tak, že se někdo v květnu podívá na seznam současných zaměstnanců, co nastoupili před pěti lety, tak nedostanu ani ten puk a budu muset vystačit s radostí z dubnového přídělu akcií. To bys musel někoho ukecat, ať si vzpomene na tou dobou už bývalého zaměstnance. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 14.2.2017 16:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Je to tak, pukem do hlavy bys dostal tak za půl roku. Teď se četl člověk, co už odešel. Domluvím se s Radovanem na předání pro tebe.
    pavlix avatar 14.2.2017 19:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Díky! Suvenýrek ocením. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2017 23:36 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Nepremyslel jste o zmene oboru cinnosti? Resil jsem podobne otazky zhruba ve vasem veku a zmena oboru mi otevrela nove moznosti, kontakty a nova prace mne zacala naplnovat. Chapu ale, ze to neni snadna vec, pokud jste do jiste miry zavisly na prijmu ze zamestnani ci podnikani. V tom pripade bych doporucil freelancing, kde vam zustane vyssi mira svobody. Kazdopadne drzim palce a preji stesti.
    Agent avatar 14.2.2017 07:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    nova prace mne zacala naplnovat. - Někdo ti plní/bělí anál při natáčení?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    15.2.2017 19:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Cim jsem si zaslouzil takova krasna slova? Je pricinou nejaka vase projekce ci skryte prani? Nechte si sve skryte touhy pro sebe a svou parnerku. Jestli tedy muze takovy ubozak, jakym se zdate byt, mit parnerku.
    Agent avatar 15.2.2017 20:07 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    No tak jsem špatně odhadl zaměření, to se stává. Buď bělíš ty nebo bělí tebe, jiná možnost není. A ubohého na tom není nic, je to standardní sexuální praktika, za to netřeba se stydět. Dělá to spousta lidí. A pokud tebe to překvapuje, tak jseš asi divnej ty ;-)
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    15.2.2017 20:38 kolík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    • Je nutné použít prezervativ, abys neriskoval zánět močových cest (který většinou vzniká proniknutím bakterií z konečníku do močových cest).
    • Konečník narozdíl od vagíny nemá žádnou schopnost lubrikace, takže bez umělého lubrikantu se to neobejde.
    • Průnik jakéhokoliv tělesa do konečníku je pro přijímajícího partnera riskantní. Samotné roztahování řitního otvoru může postupně vést až k potížím s vyměšováním, nemluvě o okamžitých rizicích jako jsou trhliny, nebo příliš silné dráždění prostaty, je-li přijímajícím partnerem muž.
    Normální to tedy rozhodně není a splňuje to veškeré definice úchylky, v tomto případě navíc i extrémně nebezpečné.
    15.2.2017 20:45 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Sve intimnosti si nech pro sebe ty nuzny chudaku z majetkoveho i mentalniho hlediska. Sam si to jednou zodpovis pred bohem.
    Agent avatar 16.2.2017 18:59 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Pořád lepší před bohem než před satanem..
    Sve intimnosti si nech pro sebe - vzhledem k tomu, že je to jen trollení abych tě vytočil (což se zřejmě povedlo), tak to o mě vypovídá pramálo. Možná určitou škodolibost.
    ... ty nuzny chudaku z majetkoveho... - ty nemáš v tý makovici nic než prachy, chudáku. Ale když už jsi nakousl toto téma, tak pokud nejsi členem kasty vyvolených ž1dáků, co vlastní a ovládají svět (o čemž pochybuju), tak jsi uplně stejný nuzný chudák jako všichni tady.
    ...i mentálního hlediska... - to by musel posoudit odborník - psycholog, psychiatr nebo něco podobného, ale zatím nebylo třeba aby mě někdo posuzoval, tak to snad nebude tak zlý.. ;-)
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    19.2.2017 22:22 Jílek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Kecy má blbý, ale jestli jedinou výhružkou je zodpovídání před bohem, kterýho nikdo nikdy neviděl, tak je ta výhružka dost slabá.
    xvasek avatar 20.2.2017 11:25 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Listere, „bezva“ není výhružka, ať už to „e“ protáhneš sebevíc.
    pavlix avatar 14.2.2017 10:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář, home office nebo freelancing?
    Nepremyslel jste o zmene oboru cinnosti?
    Nepřemýšlel, necítil jsem důvod, nemám žádnou činnost, za kterou bych momentálně chtěl měnit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.