abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Televize-7

    27.1.2011 23:32 | Výběrový blog

    Česká televize změnila web internetového vysílání, což znefunkčnilo můj skript televize, kterým se občas dívám na její stanice. Pokud má někdo stejný problém, nechť použije nově vydanou verzi 7.

    Pokud jde o dotyčný web, tak ve stylu Web 2.0 má přechody, kulaté rohy, AJAX, nálepku β a SWF. Ano, vidíte dobře, přístupnost jde do háje. Na svém monitoru také vidím dobře zprávu Pro přehrávání je potřeba mít zapnutý Javascript a nainstalovaný zásuvný modul Adobe Flash. Gnash asi jim asi není dost dobrý. Naštěstí zatím udržují původní verzi.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.1.2011 23:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    No, buďme rádi, že mají za co ty peníze z našich daní za co utrácet, ne?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 28.1.2011 00:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Díky moc!
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.1.2011 00:13 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    taky moc diky. btw je mozno ten tvuj skript primet aby pouze vyplivl relevantni URL na stdout, ktery mi pak prehraje naky jiny prehrava nez MPlayer (konkretne treba Totem)?
    28.1.2011 08:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7

    Úplně na konci se pouští přehrávač, URL proudu je v proměnné MYURL. Změňte řádek na echo "$MYURL" a skript spouštějte televize ct24-wpal 2>/dev/null.

    Mám ale dojem, že při chybách občas vypisuji hlášky na stdout. Muselo by se to pročistit.

    28.1.2011 00:37 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    prechod na flash hodnotim kladne... predchozi verzi pro media player nebo co tam bylo za plugin se mi nepodarilo rozchodit. a vlastne mohlo by to byt horsi... mohl by to byt silverlight.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    mirefek avatar 28.1.2011 02:32 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Ja bych prechod na flash hodnotil kladne, kdyby jim ten flash fungoval. Jenze ta hlaska, ze nemam flash player tam je i kdyz vypnu flashblock. A to mam (normalni) adobe flash 10.0.45.2.

    Takze hodnotim neutralne - nefungovalo pred tim, nefunguje ani ted.
    Michal Wirth avatar 28.1.2011 12:06 Michal Wirth | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    ja mam debian a take mi to neslo (pouzival jsem flash z baliku flashplayer-mozilla, ktery ted snad uz ani neni v repozitarich), nahodil jsem flash z flashplugin-nonfree a uz to slape ... jaky je rozdil nevim, ale youtube fungovalo v obou (nic jineho ani nepotrebuji)
    Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
    28.1.2011 02:48 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Hůř být nemohlo. Toto je ta nejhorší katastrofa, kterou mohli spáchat. Toto je návrat do temného středověku.

    Předchozí verze iVysílání byla přístupná doslova všem:
    1. Nevyžadovala žádný plugin, u každého videa byl odkaz na playlist, kterým se dalo video normálně přehrát v externím přehrávači nebo stáhnout na disk.
    2. Nabízela videa veformátech WindowsMedia a RealMedia, pro které jsou dostupné svobodné implementace, které jsou použitelné na každém myslitelném systému (nesmysly o tom, že „Česká televize se zbavila WMV a přešla na H.264, což jistě ocení uživatelé alternativních systémů jako Linux“, píšou lidé, kteří nemají nejmenší ponětí o problematice).
    Nebyl tedy žádný důvod měnit vyhovující řešení. Teď veřejnoprávní televize, která má sloužit všem čechům bez rozdílu, ne jen vybraným mainstreamovým divákům, vyžaduje plugin komerční firmy Adobe, který:
    1. Je k dispozici pouze pro několik málo vybraných operačních systémů, což. např. neocení čím dál početnější skupina uživatelů populárních zařízení firmy Apple, které Flash nepodporují, stejně tak jako uživatelé alternativních operačních systémů jako FreeBSD atd.
    2. Mezi těmi několika málo vybranými systémy je k dispozici pouze pro jejich několik málo vybraných verzí (např. dlouhodobě kulhající podpora 64bitových systémů nemluvě o jiných architekturách).
    3. I mezi těmi nekolika málo vybranými systémy funguje pořádně pouze na jednom jediném – Microsoft Windows. Na všech ostatních má dlouhodobě obrovské problémy s výkonem i stabilitou, což často znemožňuje přehrávání.
    4. Na rozdíl od minulé verzi iVysílání, ktrerá nabízela alternativní přístup k videím (odkaz na stáhnutí), nenabízí tato nová verze žádnou alternativu. Prostě buď si pořiďte uzavřený komerční plugin firmy Adobe, nebo pro vás iVysílání České televize není. (Věc je navíc stížená použitím streamování přes RTMP, tedy jednoduché stahování ala YouTube nepůjde.) Přitom ta videa jsou na tom serveru uložena jako MP4 soubory s H.264 videem, stačilo by tedy úplně jednoduše přidat HTML5 variantu (tak jako na YouTube), případně přímý odkaz na ně.
    5. Vyžadováním, a tedy de facto propagací jednoho uzavřeného komerčního pluginu jedné komerční firmy Česká televize zcela rezignuje na své veřejnoprávní poslání.
    Flash je prostě anachronismus a stavět v dnešní době, kdy je trendem HTML5 a přístupnost, novou verzi služby právě a výhradně, bez alternativy, na Flashi, je naprostá neprozíravost, a pro veřejnoprávní televizi neomluvitelná bota.
    28.1.2011 03:42 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Plugin není potřeba o nic víc, než byl potřeba předtím.

    Stažení videa (vyžaduje rtmpdump):
    url="url_stranky_s_videem"; $(wget -qO- "$(wget -qO- $url | sed -n '/aspx/s/[^"]*"\([^"]*\).*/\1/p')" | sed -n '/<switchItem/{N;s/^\([^"]*"\)\{3\}\([^"]*\)".*\n\([^*"]*"\)\(.*\/\)\([^"]*\)".*/rtmpdump -r \2 -y \4\5 -o \5 /p}')
    Přehrání videa v externím přehrávači (vyžaduje mplayer nebo jiný přehrávač, který si rozumí s rtmp streamy):
    url="url_stranky_s_videem"; $(wget -qO- "$(wget -qO- $url | sed -n '/aspx/s/[^"]*"\([^"]*\).*/\1/p')" | sed -n '/<switchItem/{N;s/^\([^"]*"\)\{3\}\([^"]*\)".*\n\([^*"]*"\)\(.*\/\)\([^"]*\)".*/mplayer \2\/\4\5/p}')
    28.1.2011 04:02 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    O tom můj příspěvek nebyl.

    Samozřejmě vím, že je technicky možné to obejít. Můj příspěvek byl o tom, že předchozí verze iVysílání uživatelům přímo, oficiálně, nabízela alternativní verzi, tedy přímý odkaz pro stažení videa, pro ty, kterým plugin nefunguje nebo jej nemají. Tato verze žádný alternativní odkaz nenabízí a přímo tím uživatelům říká, že jediný zamýšlený způsob, jakým mají její službu používat, je použití pluginu firmy Adobe (a případně tedy i zakoupení vybraného hardwaru a operačního systému, pro který je Adobe Flash Player k dispozici), a že cokoli jiného není podporováno (tudíž třeba případné stížnosti na nefunkčnost videí nebudou brány v potaz atd.) To, že se to (zatím) dá nějakým skriptem obejít, je jenom nechtěný vedlejší efekt, který si oni nepřejí, a kdykoli mohou udělat opatření, která jej přinejmenším stíží, tedy jakoukoli změnu mechanismu pod pokličkou (změna způsobu tvoření URL apod.), kdy daný příkaz přestane fungovat. Pak se zase bude muset vymýšlet nový skript, nový příkaz, kterým se ta jejich ochrana rozluští, a až se rozluští, zase to můžou změnit, a tak pořád dokola.

    Reverse engineering prostě není akceptovatelné, plnohodnotné řešení. Správné řešení je takové, které bylo v předchozí verzi iVysílání – oficiálně nabídnutý a plně podporovaný alternativní, přímý přístup k videím, který je dostupný všem, 100 procentům uživatelů, navíc pohodlně, rychle a přímočaře, bez vymýšlení složitých příkazů, skriptů a používání velmi speciálního (a někde i zakázaného) softwaru jako rtmpdump.
    28.1.2011 13:08 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Souhlasím s tím, že RE je alespoň v případě mých hloupoučkých příkazů pouze znouze ctnost. Přidání reklamy je rozbilo. :-)

    Naprosto ale nesouhlasím s tím, že předchozí řešení bylo něco, co bych měl oplakávat. Ať už je rtmp stream h.264 ve flashi jakkoliv špatný, tak z mého pohledu jsme se proti WMV streamu nebo rtsp streamu realvidea dostali alespoň ze žumpy do louže. Pokud mě ale přesvědčíte, že existuje linuxový přehrávač, který ve staré verzi streamu dokázat skákat vpřed i vzad, jako to teď lze nyní činit ve flashi, nebo že video šlo uložit na disk v čase kratším než samotná délka pořadu, jako by to mělo jít nyní pomocí rtmpdumpu, rád si nasypu popel na hlavu.
    28.1.2011 13:26 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Linuxový RealPlayer umí v té staré verzi online streamu skákat kamkoli (samozřejmě pokud to není přímý přenos). Funguje jak jako plugin v prohlížeči, tak jako samostatný přehrávač. Co se týče WMV verze, tam mi to v nějakém přehrávači taky fungovalo, ale už nevím, jestli to byl VLC, xine nebo nějaká nadstavba... Ale ano, s tím je v mnoha přehrávačích problém. Já jsem si ta videa stahoval na disk a tam (aẗ už v RealVideo nebo WMV verzi) není se skákáním na libovolnou pozici problém. Používám výhradně MPlayer.

    A ukládat WMV (MMS) nebo RealMedia (RMP) stream vyšší rychlostí než přehrávání taky jde, jenom to neumí MPlayer, který používám na všechno včetně stahování. Nicméně i na Linuxu ve Wine fungují různé stahovací programy pro Windows, které umějí multisegmentové stahování, takže když jem si nějakým z nich třeba zkoušel uložit nějaký RealVideo soubor z toho archivu, tak ho uložil třeba trojnásobnou rychlostí tak, že stahoval jeho tři různé části současně.
    28.1.2011 13:31 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    (RTSP, ne RMP)
    28.1.2011 14:35 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    A ještě jedno úžasné „vylepšení“ nové verze archivu. Když jsem si teď zkoušel porovnat dvě verze archivního dílu, jednu ze staré verze v ASF/WMV, druhou z nového iVysílání ve FLV/H.264, tak to vypadá, že ta H.264 verze je prostě překódovaná z té staré WMV verze. Se vším, co to obnáší. Tedy ztrátová kopie ze ztrátové kopie, třetí generace, zachování kompresních artefaktů původní verze (WMV kostičky), a navíc k tomu přidání dalších artefaktů nové verze (rozmazání H.264). Hnusný umělohmotný obraz, výrazně horší než původní, ovšem o třetinu větší soubor. Přitom snad ČT má k dispozici „originály“, tak to nemuseli dělat takhle šupáckým, laciným způsobem. Čili všechno starší než posledních pár dní tam má nenávratně zmršenou kvalitu. A jistě až budou dělat zase další verzi iVysílání, zase ztrátově zkomprimují tady tu ztrátově zkomprimovanou verzi ztrátově zkomprimované verze... A tak dál. Za pár let z toho tímto způsobem bude opravdu obraz jak víno, a hlupáci na Živě.cz budou, stejně jako teď, opět hýkat radostí nad tím obrovským zlepšením a krokem vpřed.
    Grunt avatar 28.1.2011 18:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    A ukládat WMV (MMS) nebo RealMedia (RMP) stream vyšší rychlostí než přehrávání taky jde
    To by mě teda zajímalo jak, když to přímo na serveru mají omezené a do linky to cpou přímo rychlostí přehrávání.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2011 19:00 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Tak jak jsem psal. Rozdělením do více segmentů. Program musí umět ve streamu seekovat. A třeba v 30minutovém videu si vyžádá úsek 0-10 minut, 10-20 a 20-30, a současně je stahuje. Snad se mu to nakonec podaří nějak poskládat, aby to na sebe přesně navazovalo (i kdyby mu server z omezení dané formátem nebyl schopen poslat přesně na snímky navazující segmenty, může si třeba program vyžádat s rezervou překrývající se kusy a nějak porovnáním shodných částí na krajích zjistit, kde jsou švy). Jak říkám, ten stahovač pro Windows, co jsem kdysi používal, to, pokud to nebyla halucinace, dělal.
    Grunt avatar 28.1.2011 19:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Hack.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.1.2011 12:19 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Lepší než drátem do oka.
    28.1.2011 19:23 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Ok, přesvědčil jste mě. Žil jsem v mylném domnění, že RealPlayer a 64-bitový systém nejdou dohromady.

    Jméno toho svobodného přehrávače, který umí skákat ve WMV streamu, by mě opravdu zajímalo.
    pavlix avatar 28.1.2011 20:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jméno toho svobodného přehrávače, který umí skákat ve WMV streamu, by mě opravdu zajímalo.
    A je to vážně takový problém. Chtěl jsem se na to podívat, ale může se stát, že to už nebude potřeba. Díval jsem se na dump HTTP varianty MMS a přišlo mi to dost primitivní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 28.1.2011 22:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jméno toho svobodného přehrávače, který umí skákat ve WMV streamu, by mě opravdu zajímalo.
    Jakýkoliv? Neplést prosím jabka a hrušky dohromady. Dřív sice na ČT pro streamy s Windows Media bylo použito MMS, no teď je tam HTTP (takže MMS nenmůžu vyzkoušet) a u toh bych to řekl asi takto:
    mplayer/stream/http.c:
    
                   }
    
                    // Check if we can make partial content requests and thus seek in http-streams
                    if( http_hdr!=NULL && http_hdr->status_code==200 ) {
                        const char *accept_ranges = http_get_field(http_hdr,"Accept-Ranges");
                        const char *server = http_get_field(http_hdr, "Server");
                        if (accept_ranges)
                            seekable = strncmp(accept_ranges,"bytes",5)==0;
                        else if (server && strcmp(server, "gvs 1.0") == 0)
                            seekable = 1; // HACK for youtube incorrectly claiming not to support seeking
                    }
    
                    print_icy_metadata(http_hdr);
    
                    // Check if the response is an ICY status_code reason_phrase
    
    Prostě a jednoduše to musí podporovat i server. Seekování v HTTP streamech, které server nepodporuje se dělá docela blbě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.1.2011 18:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    rtsp
    RTSP je standard (RFC 2326) vyvinutý IETF, který nemá s RealNetworks Inc. nic společného. Teda snad krom toho, že podobně zní a že ho RealNetworks používali a porůznu kryplili (Proč myslíš, že nefunguje to seekování?). Svobodných implementací má několik. Tou žumpou je RTMP, což není žádný standard, ale proprietární, nedokumentovaný a porůznu poohýbaný protokol vyvinutý v Adobe pro specifické účely. Svobodné implementace jsou jedině (a někdy ne úplně dokonale) RE.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2011 18:54 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Nemyslel jsem tím, že ho vymysleli RealNetworks, ale že v iVysílání ČT to RealVideo posílali přes něco, co o sobě aspoň tvrdilo, že je RTSP. Pokud bylo nestandardní, tím hůř, nicméně by mě zajímalo, jaké standardní, otevřené alternativy k MMS, RTSP nebo RTMP existují. Protože třeba pro potřeby (doufám, že nejen slibované) HTML5 verze asi streamování live videa nebo seekování v tom archivním přes HTTP není to pravé.
    Grunt avatar 28.1.2011 19:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    nicméně by mě zajímalo, jaké standardní, otevřené alternativy k MMS, RTSP nebo RTMP existují.
    RTSP a RTP jsou standardní, implementované a otevřené alternativy k MMS (další proprietární bastl z dílen Microsoftu na úrovni RTMP) a RTMP, které fungují jak nad TCP, tak nad UDP (třeba s Multicastem). Ba co víc, stejně dobře jako teď fungovali i před deseti lety kdy jsem je ještě zkoušel na modemu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.1.2011 19:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jo jako takto: RTSP a RTP jsou opravdu jen transportní protokoly a nijak neudávají přenášený A/V formát. Dá se do nich nacpat vše MPEG-1/2 počínaje až po formáty z rodiny Xiph.org (a jejich streamovací servery je také myslím používají).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.1.2011 19:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jinak co se seekování týče, tak i blbé HTTP umí ukončit RSTem přenos a navázat nové a použít hlavičkou Bytes. Zase je to o implementaci na serveru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.1.2011 12:37 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    OK. Stejně bude HTTP pro alternativní (HTML5) verzi jedinou možností, protože nic jako RTSP a RTP prohlížeče neznají a ani standard (návrh) jim to nenařizuje. Takže věci jako RTSP, MMS nebo RTMP zůstanou schůdné jedině přes pluginy jako Flash Player nebo Silverlight.
    Grunt avatar 29.1.2011 13:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    A nebo stejně jako doposud už několik desetiletí skrze nějaký multimediální přehrávač.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Michal Wirth avatar 28.1.2011 08:13 Michal Wirth | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    diky, musel jsem si jeste doplnit vhodny --user-agent string do prvniho wgetu ... asi je to nejaky "zabezpeceni" :-)
    Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
    Grunt avatar 28.1.2011 18:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    V tomhle s J.M. na 99% souhlasím. RTMP je takový lehčí DRM systém (viz) a nasazování toho Adobího aplikačního krámu má většinou jediné pohnutky: schovat uživatelům linky a tak jim zabránit tahat a mít nad obsahem 100% kontrolu. Alias Občane, platíš si, naser si!. Většinou (většinou říkám, protože v Adobím aplikačním serveru lze implementovat nekompatibilní/nedokumentované změny v protokokolu (byl jsem přímým svědkem, ale zas se to dá ochcat) které odstřihnou i tu malou množinu alternativních klientů a jediným způsobem jak přehrát se stane SWF okenko přímo přimontované k danému aplikačnímu serveru) to jde obejít nějakým rtmpdumpem, ale všichni víme moc dobře jak to s ním je (pomalu hackerský nástroj s vypsanou odměnou na hlavy tvůrců). Jinak RTMPS a RTMPE společně se Silverlightem není nic jiného než vělkorážní DRM systémy v plné polní. Takže k tomu tolik.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Oskar avatar 28.1.2011 08:06 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Nevyžadovala žádný plugin, u každého videa byl odkaz na playlist, kterým se dalo video normálně přehrát v externím přehrávači nebo stáhnout na disk.
    Kde, prosím? Nikde jsem takový odkaz nenašel a to jsem ho hledal...
    Nabízela videa veformátech WindowsMedia a RealMedia, pro které jsou dostupné svobodné implementace, které jsou použitelné na každém myslitelném systému (nesmysly o tom, že „Česká televize se zbavila WMV a přešla na H.264, což jistě ocení uživatelé alternativních systémů jako Linux“, píšou lidé, kteří nemají nejmenší ponětí o problematice).
    Na H.264 jsou také dostupné svobodné implementace, které jsou použitelné na každém myslitelném systému. Na rozdíl od RealMedia a WindowsMedia jde i o ISO standard, takže se dá očekávat i širší podpora (např. HbbTV) Já jsem třeba obraz z RealMedia streamu nepřehrál ničím jiným, než originál RealPlayerem, který není ani svobodný, ani dostupný.
    Je k dispozici pouze pro několik málo vybraných operačních systémů, což. např. neocení čím dál početnější skupina uživatelů populárních zařízení firmy Apple, které Flash nepodporují, stejně tak jako uživatelé alternativních operačních systémů jako FreeBSD atd.
    Adobe Flash je k dispozici rozhodně pro víc platforem, než RealPlayer, nebo Windows Media Player...
    Přitom ta videa jsou na tom serveru uložena jako MP4 soubory s H.264 videem, stačilo by tedy úplně jednoduše přidat HTML5 variantu (tak jako na YouTube), případně přímý odkaz na ně.
    Podle Twitter kanálu ČT se alternativní HTML5 verze chystá záhy. Jen doufám, že do té doby Google neodstraní z Chrome H.264 :)

    Osobně můžu z pohledu BFU říci, že je to nejspíš změna k lepšímu... Na rozdíl od staré verze jsem byl schopen přehrát vysílání přímo v prohlížeči (i když fullscreen trochu zlobil a pokus o návrat z něj mi shodil X server :) ) a dokonce i přesunout záznam na požadovaný čas, což jsem předtím s mplayerem nikdy nedokázal. Ano, taky se mi flash nelíbí, ale jsem rád, že se z ČT stal standardní videoweb s flashem, kterých je na Internetu milion a tak na něj budou bez problému fungovat standardní otvíráky jako rtmpdump.
    28.1.2011 09:05 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Kde, prosím? Nikde jsem takový odkaz nenašel a to jsem ho hledal...
    Ve staré verzi byl mezi tlačítky pro přepnutí verzí (vysoká/nízká kvalita, RealMedia/WMV) odkaz „do okna“, což byl odkaz na playlist, který šel otevřít v normálním externím přehrávači videa. MPlayer, VLC, xine, Totem, cokoli.
    Na H.264 jsou také dostupné svobodné implementace, které jsou použitelné na každém myslitelném systému. Na rozdíl od RealMedia a WindowsMedia jde i o ISO standard, takže se dá očekávat i širší podpora (např. HbbTV) Já jsem třeba obraz z RealMedia streamu nepřehrál ničím jiným, než originál RealPlayerem, který není ani svobodný, ani dostupný.
    Nikde jsem netvrdil, že na H.264 nejsou svobodné implementace. Proti H.264 jsem nikde neprotestoval. Avšak uzavřením H.264 videa do flashového pluginu ztrácí formát videa relevantnost. Je to prostě flashový plugin, černá skříňka, a co je uvnitř, to je celkem jedno.
    Adobe Flash je k dispozici rozhodně pro víc platforem, než RealPlayer, nebo Windows Media Player...
    Klasické laické pletení si formátu a softwaru, o kterém mimochodem byla i pasáž, na kterou reagujete. RealMedia nebo WMV jsou formáty, Windows Media Player a Real Player jsou programy. Ty dvě věci spolu nijak nesouvisejí. WMV i RealMedia (i H.264) si přehrajete na jakémkoli operačním systému, na kterém se dá zkompilovat některý z mnoha dostupných svobodných přehrávačů videa. Svobodné přehrávače videa odjakživa přehrají prakticky všechny formáty, které existují.
    Podle Twitter kanálu ČT se alternativní HTML5 verze chystá záhy.
    Dokud neuvidím, neuvěřím. :-)
    Jen doufám, že do té doby Google neodstraní z Chrome H.264 :)
    Ať klidně odstraní. Jsou jiné prohlížeče, a i např. pro Chrome na Windows bude doplněk pro H.264, stejně jako je třeba pro Chromium na Linuxu.
    ale jsem rád, že se z ČT stal standardní videoweb s flashem, kterých je na Internetu milion a tak na něj budou bez problému fungovat standardní otvíráky jako rtmpdump.
    Flash nemá se standardem nic společného a rtmpdump už tuplem ne. rtmpdump je polopirátská pokoutná obezlička pro zoufalé situace.
    pavlix avatar 28.1.2011 15:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Ve staré verzi byl mezi tlačítky pro přepnutí verzí (vysoká/nízká kvalita, RealMedia/WMV) odkaz „do okna“, což byl odkaz na playlist, který šel otevřít v normálním externím přehrávači videa. MPlayer, VLC, xine, Totem, cokoli.
    Přesně tak. Doteď to fungovalo skvěle.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 28.1.2011 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Dokud neuvidím, neuvěřím.
    Nechci kazit radost, ale ani HTML5 nemá nějak standardizovanou URL a nikde neuvádí, že to musí být v podobě archiv.ivysilani.cz/nazev_progamu. Zas se dá ta URL kdejak kryplit, ohýbat a schovávat (třeba pomocí JS – viděl jsem už)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.1.2011 12:19 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Ale prohlížeč tu URL musí znát, případně prostě zachycuje ta data, která k němu tečou, tak už je pak na něm, jestli uživateli nabídne třeba v kontextové nabídce „zkopírovat adresu do schránky“ nebo „uložit soubor“, ne?
    29.1.2011 17:55 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    ČT/Nacevi strká do URL sůl, která má omezenou platnost. Takže není ani možné si uložit odkaz na video.
    29.1.2011 18:04 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Uložit si ho lze, jenom ho nelze používat věčně. Nicméně na to, aby se pomocí něj stáhlo video externím programem nebo skriptem, to stačí.
    Jendа avatar 29.1.2011 18:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Trošku offtopic, k čemu je tam ta sůl dobrá?
    pavlix avatar 29.1.2011 18:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    K tomu, aby to nefungovalo (po vypršení času).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.1.2011 18:49 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Asi na to, na co je dobrá ta černá flashová skříňka. Aby se uklidnila paranoia v hlavách těch, co to vymysleli. A aby si lidé chodili pro videa vždy na čerstvé stránky ČT. Na kterých jsou vždy čerstvé reklamy. A nekoukali na to odjinud.
    Grunt avatar 29.1.2011 18:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Hrachu, výborná otázka. Stejně jako se můžeme ptát co vede někoho k používání bastlů jako RTMP(S/E) nebo Silverlight s DRM.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.1.2011 18:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Já jsem třeba obraz z RealMedia streamu nepřehrál ničím jiným, než originál RealPlayerem, který není ani svobodný, ani dostupný.
    Jak RM, tak WMV verze iVysílání:
    $ mplayer -vc help | less
    ffrv10      ffmpeg    working   FFmpeg RV10  [rv10]
    ffrv20      ffmpeg    working   FFmpeg RV20  [rv20]
    ffrv30      ffmpeg    problems  FFmpeg RV30  [rv30]
    ffrv40      ffmpeg    working   FFmpeg RV40  [rv40]
    ffwmv1      ffmpeg    working   FFmpeg WMV1/WMV7  [wmv1]
    ffwmv2      ffmpeg    working   FFmpeg WMV2/WMV8  [wmv2]
    ffwmv3      ffmpeg    problems  FFmpeg WMV3/WMV9  [wmv3]
    ffwmv3vdpau ffmpeg    problems  FFmpeg WMV3/WMV9 (VDPAU)  [wmv3_vdpau]
    $ mplayer -ac help | less
    ffra144     ffmpeg    working   FFmpeg RealAudio 1.0  [real_144]
    ffra288     ffmpeg    working   FFmpeg RealAudio 2.0  [real_288]
    ffcook      ffmpeg    working   FFmpeg COOK audio  [cook]
    ffwmav1     ffmpeg    untested  DivX audio v1 (FFmpeg)  [wmav1]
    ffwmav2     ffmpeg    untested  DivX audio v2 (FFmpeg)  [wmav2]
    ffwmapro    ffmpeg    untested  WMA Pro audio (FFmpeg)  [wmapro]
    ffwmavoice  ffmpeg    untested  WMA Voice audio (FFmpeg)  [wmavoice]
    
    standardní otvíráky jako rtmpdump.
    Co je na tom standardního? To je spíš standardní hack.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 28.1.2011 11:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Hůř být nemohlo. Toto je ta nejhorší katastrofa, kterou mohli spáchat. Toto je návrat do temného středověku.
    Teď jsem si prošel pár pořadů, celkem v pohodě .. (Debian sid+Firefox)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.1.2011 12:06 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Tou katastrofou jsem nemyslel to, že vám a spoustě ostatních to nefunguje. Smysl toho komentáře byl v něčem úplně jiném.

    Mimochodem, já jsem si taky zkoušel něco přehrát, a moje 3GHz dvoujádro to prostě neutáhne, je to sekané. Přitom to 3Ghz dvoujádro nemělo se starou verzí toho archivu žádný problém, stejně tak jako nemá žádný problém s přehráváním daleko náročnějších videí v ultravysokém rozlišení, a i dokonce video z tohoto jejich nového archivu, pokud se stáhne na disk, tak se ve skutečném přehrávači videa přehraje s malým vytížením procesoru.

    Ta katastrofa je v tom, že tam nasadili Flash, a výhradně Flash, bez jakékoli jiné (oficiálně podporované) možnosti, přičemž Flash je ze své povahy objektivně nejhorší a nejméně výkonný způsob přehrávání videa na světě, s největší režií procesoru, mnohonásobně vyšší než při normálním přehrávání ve skutečných přehrávačích videa, a i z mnohých nadupaných, silných mašin, které přehrají jakékoli video s téměř nulovým vytížením, udělá nepoužitelné dýchavičné herky, které místo videa promítají slideshow.

    Ať tam ten Flash klidně nechají, ale ať přidají i jinou volbu. Jinak to prostě vždycky zůstane katastrofa, bez ohledu na to, že zrovna vám konkrétně to funguje „celkem v pohodě“. Tohle není o jednotlivých případech, ale celkovém pomýleném, technicky nevhodném a diskriminačním přístupu, který stará verze neměla, tudíž v žádném případě nelze hovořit o „vylepšení“. Stará verze byla pro 100 procent uživatelů. Verze pro 90, 95, 98 ani 99 procent uživatelů prostě z principu nikdy není a nemůže být lepší ani dost dobrá. Bez ohledu na to, že zrovna vám konkrétně to hraje „celkem v pohodě“.
    Dalibor Smolík avatar 28.1.2011 12:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jo, beru .. jen jsem to šel hned vyzkoušet :-). U ČT byly pořád nějaké problémy, u TV Nova nikoliv (tam jsem jen doinstaloval moonlight), takže mě to zajímalo.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.1.2011 12:34 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    U TV Nova Moonlight? Pokud vím, tak Nova používá na svůj archiv taky Flash.

    Flash version 9,0 or greater is required You have no flash plugin installed

    Download latest version from here
    Dalibor Smolík avatar 28.1.2011 13:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    chtělo to po mě instalaci pluginu, nasměrovalo mě to na Silverlight .. verze pro Linux. Po instalaci přehrávání fungovalo.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 28.1.2011 22:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    No nevím jak ve vašem případě, ale v mém to video v Silverlightu jak je rozsekané na kousíčky (asi aby se v tom dalo seekovat či co) fungovalo tak, že při každém přechodu na další část začal reloadovat prohlížeč. O nějakém přehrávání asi nemůže být řeč. Jinak existuje už jen jedna jediná horší věc než Flash/RTMP: Sliverlight/Moonlight. Ten se nasazuje skutečně jen z toho důvodu, že jako jediný plně implementuje DRM systém na který neexistuje nic jako rtmpdump. Což je také jediný důvod proč ho Nova nasadila (prej požadavky od distributora zahraniční produkce co tam distribuovaly a předpokládám, že na tom jejich VOYO portále to nebude jinak).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 28.1.2011 17:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    U ČT byly pořád nějaké problémy, u TV Nova nikoliv
    Můj počítač s trochou štěstí dá 720p. PAL ze (starého) videoarchivu ČT přehrál s 30% vytížením procesoru. Na Nově se v té tragédii zvané Flash seká to video v nic-moc rozlišení, o fullscreenu nemůžu ani mluvit. Rovněž na YouTube se ve flashové verzi seká i 640×480. Ale to stejné video MPlayer přehraje úplně normálně, s nepatrným vytížením procesoru. Navíc si můžu užívat veškerý komfort desktopového přehrávače - ať už jsou to video či audiofiltry, změna rychlosti, přehrání videa do nějakého přenosného zařízení atd. atd.

    Flash je tragédie, už jenom kvůli tomu, že je to uzavřený crapware pro x86_32 a neumí hardwarovou akceleraci. Videopřehrávač implementovaný ve Flashi je něco jako e-mailový klient, kancelářský balík nebo diskuze implementovaná v HTML+JS. Prostě nepoužitelné tragédie, tragédie a tragédie.
    Grunt avatar 28.1.2011 22:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Sorráč pane Smolík, ale názory lamek v tak čistě technickém tématu jsou irelevantní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 30.1.2011 00:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Já si to nemyslím. Vysílání je určené pro širokou veřejnost, nikoliv pro úzký okruh specialistů (byť téma odborné je). Nejdříve zkouším, zda aplikace běží bez speciálních úprav a zásahů (Aby si třeba pořad pustila moje 75 letá matka na běžném notebooku), která s počítačem jinak normálně pracuje, aniž by potřebovala zvláštní asistenci. To, že si s problémem poradím já, je věc jiná.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jendа avatar 30.1.2011 01:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Vysílání je určené pro širokou veřejnost
    a proto by nemělo být zkripleno na proprietární plugin s úchylnou licencí běžící pouze na jedné architektuře a vybraných operačních systémech a vyžadující pětkrát vyšší výpočetní výkon, než je třeba.
    nikoliv pro úzký okruh specialistů (byť téma odborné je). Nejdříve zkouším, zda aplikace běží bez speciálních úprav a zásahů (Aby si třeba pořad pustila moje 75 letá matka na běžném notebooku), která s počítačem jinak normálně pracuje, aniž by potřebovala zvláštní asistenci. To, že si s problémem poradím já, je věc jiná.
    Na oknech od verze 2000 to fungovalo out-of-the box, na všech ostatních systémech také. Jen někde bylo potřeba doinstalovat dekodéry patentově chráněných formátů z „neoficiálních“ repozitářů, což user-friendly distribuce mají na dvě kliknutí a user-unfriendly na tři úpravy konfiguračních souborů.
    Dalibor Smolík avatar 30.1.2011 02:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    a vybraných operačních systémech a vyžadující pětkrát vyšší výpočetní výkon, než je třeba.
    ivysílání (ČT 1) jsem vyzkoušel znovu teď na stroji s 512 RAM, Intel Celeron 2,80 GH z roku 2004 (OS Debian sid) - takže výkon nic moc, zcela bez trhání a zastavování obrazu či zvuku. Což dříve na stejném stroji dělalo potíže. Proto jsem reagoval. To, že jde o proprietární plugin, je samozřejmě jiný problém, to je mi jasné.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jendа avatar 30.1.2011 15:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Stará verze: zatížení procesoru kolem 10 %, fullscreen v pohodě (akcelerovaný grafickou kartou pomocí primitivního XVidea z roku 1991).

    Nová verze: zatížení procesoru kolem 70 %, občas se sekne, fullscreen je 5FPS slideshow (Flash žádnou akceleraci neumí).

    Intel Atom N270 @ 1,6 GHz, grafická karta 945GME, obě videa mají rozlišení 512×288. Flash žere tolik, protože kreslí do pixmapy a fullscreen nedá, protože nestíhá 25× za sekundu obrázek naškálovat a překreslit 1280×720 px velkou pixmapu; normální přehrávače kreslí buď pomocí XVidea nebo OpenGL, což je asi tak miliónkrát rychlejší, protože jenom nakreslí obrázek v původní velikosti a řeknou grafické kartě, kam ho má umístit a jak má být velký.
    30.1.2011 15:54 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    U mě nová verze: vytížení procesoru asi 55 % (respektive 110 součet dvou jader), v okně přehrávání jakž takž, fullscreen je nekoukatelná slideshow 2-3 snímky za sekundu. Stará verze: vytížení procesoru asi 4 %, zcela plynulý fullscreen přes XVideo rovněž 4 %. A perlička: neakcelerovaný X11 výstup – rovněž zcela plynulý fullscreen, vytížení asi 20 %. Tady je vidět, že všechny ty kecy hochů z Adobe, že Flash Player je při přehrávání videa pomalý proto, že řeší jiný problém (musí kreslit v RGB a nemůže tudíž používat hardwarovou akceleraci typu XVideo) jsou jen trapné výmluvy. Jenom v hadrwarové (ne)akceleraci to ani zdaleka není. I zcela neakcelerovaný, softwarově v RGB vykreslující MPlayer je 20-30krát rychlejší než Flash Player.

    Flash Player už tedy nějakou akceleraci umí taky (vykreslování/škálování přes OpenGL, dekódování H.264 grafickou kartou), ale funguje jen u některých grafických karet (a operačních systémů), a taky záleží na konkrétním flashovém přehrávači, jakou metodu zvolí. Tu novou hardwarovou akceleraci musí explicitně zapnout. U mě třeba ten flashový přehrávač přímo na stránkách YouTube zvládá fullscreen v pohodě, ale ten, co YouTube používá pro vložení na jiné stránky, už fullscreen nedává. Bohužel u mě to platí pro drtivou většinu flashových přehrávačů. které se pužívají. Včetně tady toho na ČT.
    Grunt avatar 30.1.2011 16:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    A perlička: neakcelerovaný X11 výstup – rovněž zcela plynulý fullscreen, vytížení asi 20 %.
    Jen pro úplnost dodal, že v tomto je mplayer docela shit a má tam jeden nepotřebný memcpy navíc (jde o internal issue – zas pravdou je že je akcelerovaný skrze SIMD instrukce), takže k dobru si ještě odečtěte ten jeden zbytečný memcpy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 28.1.2011 15:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    rechod na flash hodnotim kladne... predchozi verzi pro media player nebo co tam bylo za plugin se mi nepodarilo rozchodit. a vlastne mohlo by to byt horsi... mohl by to byt silverlight.
    Já to hodnotím záporně, protože do té doby mi to vcelku dobře přehrávalo v Totemu. Max nešel seek, ale to je chyba gstreameru, která jde opravit (chystal jsem se, že se na to podívám).

    Flash znamená, že to bude chodit blbě navždy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.1.2011 16:43 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    do té doby mi to vcelku dobře přehrávalo v Totemu.

    no, me vubec... a to i kdyz jsem se snazil. s tim flashem to jede tak nejak out-of-the-box.
    Flash znamená, že to bude chodit blbě navždy.
    jestli to pojede stejne blbe jako youtube nebo hulu.com, tak v tom nevidim problem. kdyz by dodelali druhy frontend v HTML5 tak by to bylo pochopitelne jeste lepsi.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Jendа avatar 28.1.2011 17:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    no, me vubec... a to i kdyz jsem se snazil.
    Asi málo, mně jel jak odkaz „do okna“, tak RealMedia verze v prohlížeči (MPlayer plugin + MPlayer z debian-multimedia).
    s tim flashem to jede tak nejak out-of-the-box
    Mně to zase s tím Flashem nefunguje. A ty máš asi divnou definici „funguje“, já bych ve videoarchivu očekával video, ne nějaký BLOB, který, pokud máš zrovna náhodou správný procesor a správný operační systém, kreslí do pixmapy slideshow.
    jestli to pojede stejne blbe jako youtube nebo hulu.com, tak v tom nevidim problem
    YouTube se musí také různě obcházet (jsou na to rozšíření do Firefoxu, různé skripty a tak), Hulu neznám.
    28.1.2011 18:22 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    ty máš asi divnou definici „funguje“, já bych ve videoarchivu očekával video, ne nějaký BLOB, který, pokud máš zrovna náhodou správný procesor a správný operační systém, kreslí do pixmapy slideshow.
    dekuji, ze jsi mne to vysvetlil. az ted jsem si uvedomil, ze mi opravdu ten flash nefunguje.

    mimochodem, zapomels dodat, ze ten web je uplne nepouzitelny, protoze nema ipv6 konektivitu.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Jendа avatar 28.1.2011 18:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    dekuji, ze jsi mne to vysvetlil. az ted jsem si uvedomil, ze mi opravdu ten flash nefunguje.
    Tak si to zkus přehrát pomaleji/rychleji nebo nastavit gama korekci. Nejde?
    pavlix avatar 28.1.2011 20:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    no, me vubec... a to i kdyz jsem se snazil. s tim flashem to jede tak nejak out-of-the-box.
    Stačí mít k dispozici rozumnou sadu kodeků, třeba Fedora 13/14 + RPMFusion fungovalo vždy out of the box (max se Fedora zeptala, jestli smí kodeky doinstalovat).
    jestli to pojede stejne blbe jako youtube nebo hulu.com, tak v tom nevidim problem. kdyz by dodelali druhy frontend v HTML5 tak by to bylo pochopitelne jeste lepsi.
    V horším případě to pojede blbě jako nova.cz. Btw, proč mám sakra kvůli webovému přístupu k veřejnoprávní televizi vybírat mezi černou magií (hacky typu rtmpdump apod) a několika novými počítači za mnoho tisíc korun všude, kde chci tu TV pouštět, když jinak na vše stačí to, co mám?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    otasomil avatar 28.1.2011 08:36 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7

    IT jde do sracek.

    Vratme se z5 na zem.

    Naco delat vec jednoduse, kdyz to jde slozite ze jo ?

     

    Adresarovy vypis = je best.

     

    Nevidim duvod, proc by to takto nemohla mit i televize.

     

    Treba .... ftp://archiv.televize.cz/

     

    Jsem ze stare skoly aneb stop srackam.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    28.1.2011 09:06 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    +1
    gtz avatar 28.1.2011 11:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    tak tak
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.1.2011 09:10 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Sice by to bylo lepší než současné řešení, ale pokud by to byla jediná nabízená možnost, bylo by to taky špatně. Za prvé, ČT nabízí live streaming (např. ČT24 nonstop), a pro to není FTP vhodné. Za druhé, většina uživatelů chce videa přehrávat přímo na stránkách, ne nějakým stahováním z FTP archivu. Takže dát většině tu možnost, ale nebrát menšině možnost toho klasického přístupu. Oni se jistě bojí toho, že by ta videa pak byla takhle snadno přístupná, „nechráněná“, proto to balí do těch flashových černých skříněk, ale to je podle mě lichá obava. Když budou mít výchozí flashový přehrávač, 99 procent lidí jej bude používat a na nějaké stahování se vykašle. A tomu zbývajícímu procentu, které nemá Flash nebo s ním má problém, prostě pouze oficiálně vyjdou vstříc a usnadní mu život. To zbývající procento by si beztak našlo cestu (a jak je tady vidět, už si našlo) jak to video pokoutně vydolovat, jde jenom o to, aby mu zbytečně neházeli klacky pod nohy.
    pavlix avatar 28.1.2011 15:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Chmm, na to by šel udělat nějaký adresářový modul třeba pro FUSE, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 28.1.2011 17:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Adresarovy vypis = je best.
    Hodil by se u každého souboru jeho popis, vyhledávání atd. Nejlepší je podle mě HTML stránka s přímými odkazy. Kdo chce, ten se na adresářový výpis taky dostane.
    otasomil avatar 28.1.2011 19:57 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7

    1+++

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    28.1.2011 09:45 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Me to funguje v pohode. Google Chrome 8.0.552.237. Debian squeeze. Flash nevim kolik. ;)
    Bedňa avatar 28.1.2011 09:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Verzie s číslom 7 sa v Linuxe preskakujú :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.1.2011 15:07 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Plati pre minor alebo major verzie?
    Bedňa avatar 30.1.2011 01:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Bug version use 7
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Nicky726 avatar 28.1.2011 13:20 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Tak jsem to v AUR updatoval... Btw. díky za šikovný skriptík.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Amarok avatar 28.1.2011 13:53 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Fuck wget discrimination :-D Jinak dik za link na skript, na to se podivam...
    GNUniverse - May the source be with you...
    Amarok avatar 28.1.2011 13:58 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jinak sorry za off-topic, ale jak jsi udělal ten automatický textový výpis pod adresářem? "Tento bashový skript obsahuje..." na stránce http://xpisar.wz.cz/televize/
    GNUniverse - May the source be with you...
    Amarok avatar 28.1.2011 16:36 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Uz to mam, ReadmeName.
    GNUniverse - May the source be with you...
    29.1.2011 12:02 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    CT je verejnopravna institucia teda by mala pouzit technologiu ktora je najviac rozsirena. Penetracia Flash Playera na desktopoch s pristupom k internetu je podla statistik 99%. Takze jednoznacny krok dopredu...Jediny problem s tym ma asi J.M. ale to je len ojedinely pripad.

    29.1.2011 12:14 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Jak je vidět nejen z této diskuse, nejsem jediný, kdo s tím má problém. Za druhé, nechápete pojem slova veřejnoprávní. Veřejnoprávní neznamená „pro většinu“ nebo „pokrýt to nejrozšířenější“. To je úkolem komerční televize. Veřejnoprávní znamená přesný opak. Nezapomínat ani na menšiny a to méně rozšířené. Předchozí verze to splňovala. Vycházela vstříc čistým sto procentům uživatelů, nikoli devadesáti, devadesáti pěti nebo devadesáti devíti (pokud to někomu nefungovalo, nebylo to tím, že by neměl tu možnost, ale jenom měl někde něco špatně nastaveného). Tato verze je už právě jenom pro tu komerční většinu. Tedy přesně to, co odporuje veřejnoprávnímu poslání.
    Grunt avatar 29.1.2011 13:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Lamy a trolly prosím nekrmit. Děkujeme za pochopení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.1.2011 16:05 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Ahoj,

    ještě hůř než ČT je na tom Pražský Magistrát. Uveřejňuje přímý přenos z jednání zastupitelstva a archiv, ale je dostupný pouze přes Silverlight (což považuji za docela skandální, vzhledem k tomu, že jde o veřejnou instituci), dokonce mi to ani nefungovalo pod Moonlightem.

    Psal jsem jim, že mi to nejde přehrát, a dostal jsem od nich alespoň adresu streamu přímého přenosu (ale videí z archivu ne). Když jsem jim napsal, že by mohli ty adresy streamů/videí aspoň uveřejnit, tak mi přestali odpovídat.

    Tohle je přinejmenším v rozporu se zákonem o přístupnosti (č. 64/2008 Sb.). Měl jsem pocit, že i s jejich vlastním prohlášením o přístupnosti, ale teď na to koukám, a jsou tam "známé nedostatky" (což ale asi moc vyhovující řešení není), ve kterých jsou zmíněné i přímé přenosy (možná to přibilo až po mých stížnostech, ale zaručit to nemůžu).

    30.1.2011 16:26 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7
    Ta stránka nebyla od data vytvoření aktualizovaná, tak asi ne. Ale další ukázka donebevolající lidské blbosti. Je to přesně totéž, jako když ČT loni vysílala olympiádu nebo fotbalové MS přes internet – taky pouze vzala WMV stream z NAVCEVI (ten samý stream, který jinak normálně používala přímo ve svém iVysílání) a obalila jej do černé skříňky v Silverlightu. Stejně jako tady to nemělo vůbec žádný účel kromě toho, že se tím znepřístupnila adresa streamu. Tedy u ČT to aspoň mělo ten účel, že jim za to zaplatil Microsoft, ale obávám se, že u Magistrátu je jediným důvodem prostá lidská blbost a neznalost. Oni ten stream nepotřebují a nechtějí chránit, výslovně říkají, že chtějí, aby všechny jejich materiály byly volně přístupné, placená reklamní akce Microsoftu to (doufám!) taky není... Čili nějaký nekompetentní truhlík se někde dočetl, že Silverlight je super novinka na přehrávání videa, a jelikož se neorientuje v problematice, tak to tam nasadil, aniž by věděl, že jediné, co ten Sliverlight dělá, je to, že existující WMV video, které mohli bez problémů nabídnout všem bez rozdílu přímo, bezúčelně obalí do černé skříňky, čímž ho části lidí bezdůvodně znepřístupní.
    31.1.2011 19:14 voda | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Televize-7 - bash completion
    Dopsal jsem si ke skriptu doplňování pro bash:
    _tv() {
       local cur prev opts
       COMPREPLY=()
       cur="${COMP_WORDS[COMP_CWORD]}"
       opts="$(awk '/^addtv|^caltv/ { print substr($2,2,length($2)-2); }' $HOME/.bin/tv)" # upravit umístění skriptu
       if [[ ${cur} == * ]] ; then
          COMPREPLY=( $(compgen -W "${opts}" -- ${cur}) )
          return 0
       fi
    }
    
    complete -F _tv tv # tady změnit jméno skriptu
    
    Skript mám uložen v ~/.bin/tv a spouštím příkazem tv. Doplňování pak vypadá takto:
    $ tv ct1-
    ct1-rh    ct1-rl    ct1-rpal  ct1-wh    ct1-wl    ct1-wpal
    
    Kód se může vložit třeba do ~/.bashrc.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.