abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?

    2.7.2008 13:32 | Přečteno: 2667×

    Otázka je jasná...

    V listopadu jsem opustil školu a v lednu začal pracovat. Byl jsem 5 měsíců v jedné firmě, ale odtud jsem odešel. Teď jsem v další, ale stále mě to nebaví.. Uvažuji o úplném odklonu od profese (programátor PHP). Pořád si na něco stěžuji. V jedné firmě mi vydilo tohle, v téhle mi zase vadí něco jiného.. vnitřně mě to samozřejmě také trápí, že bývalí spolužáci mají práci a jsou relativně spokojeni.. Ale jak člověk pozná, která práce by ho bavila??

           

    Hodnocení: 36 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.7.2008 13:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    mas nakou idealni predstavu co bys chtel delat?
    V podstatě nic nevím
    2.7.2008 13:45 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Právě že nemám... Vím ale, že bych chtěl zůstat u počítačů..
    2.7.2008 14:04 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A co tak byt svym panem? :-)
    2.7.2008 14:11 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je pak tezky. Byt u pocitacu je dost obecny pojem
    V podstatě nic nevím
    2.7.2008 15:59 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já mám naprosto jasnou představu. Chtěl bych být rentiér. Jen mě s nabídkou této pozice zatím nikdo neoslovil. :-(
    Asi to nebude tím že by se to nevědělo.
    3.7.2008 10:44 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ja jednoho rentiera zrovna shanim. Ale vlastni renta je podminkou. ;-)
    Heron avatar 2.7.2008 17:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Doporučuji technika, někde se tomu říká administrátor. Tam si přičichneš ke všemu. Programátor je příliš jednostranné (člověk zná jen ten svůj hlavní jazyk a ten svůj hlavní projekt). Technik naopak dělá všechno. Tuhle generuje certifikáty, instaluje virt stroj, mění paměti, skládá raid a stovky dalších činností (mimo jiné se může smát databázistům a phpčkařům, když konečně zjistí, proč má stroj load 50 :-D)

    Ale je to na tobě. Já rád rozmanitost, programátora na plný úvazek bych dělat nemohl, už tak mi stačí těch pár zakázek.
    Max avatar 2.7.2008 18:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Naprostý souhlas :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.7.2008 21:20 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já právě mám tu rozmanitost také rád. A to je to co mi mimo jiné vadí. 8 hodin sedíte v horké místnosti a koukáte do monitoru.. Občas by to chtělo změnu. Dokonce jsem přemýšlel, že bych začal snad i kouřit, abych se dostal aspoň na chvilku ven :)
    Heron avatar 2.7.2008 21:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ten popis mi sedí na programátora nikoliv na technika. Zrovna dneska jsem si udělal 7km procházku městem k zákazníkovi. Po 3 za 14 dnů :-). Sice to není jako práce pro wifi ISP (střecha, auto kancl, jiná střecha, sklep), ale zase je to kapku odbornější.
    3.7.2008 08:40 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ty jsi případ... A to jako myslíš, že ten tvůj technik bude pracovat někde u bazénu, či co?

    Snad nemusíš kouřit kvůli tomu, aby ses šel na chvíli projít, ne? Oběd je taky dobrá příležitost, jak nekoukat do monitoru... Stačí chtít. Jestli je vám horko (a nemáte klimatizaci nebo dobré větrání), tak si kupte větrák. Takový ten na tyči. Podle mě se dají koupit i velmi levné modely.
    Luk avatar 3.7.2008 09:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Takový ten na tyči. Podle mě se dají koupit i velmi levné modely.
    Docela slušný je v Makru za 350 Kč. Ale stejně je to k ničemu. Horko je pořád nesnesitelné :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 10:27 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    My tu máme horko jen od rána do dopoledne (v tu dobu sem přímo svítí slunce), pak je tu celkem příjemně. Ale ani ráno to není tak hrozné, jen se musejí otevřít všechna (čtyři) okna, což já dělám.
    3.7.2008 09:33 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ten větrák mi tu právě fouká na záda. Ale stejně to moc nepomahá.. Je mi jasné, že ten technik u bazénu nedělá :-) Ale právě že se aspoň projde třeba pro šroubovák, nebo kleště :-) Tady se projdu tak akorát na 1-2x za den na záchod...
    3.7.2008 10:33 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A co takhle kolegovi z jiné kanceláře nevolat nebo nepsat, ale zajít za ním osobně?

    Chodit na záchod jednou nebo dvakrát, to bych nemohl. Chodím alespoň tak pětkrát. Ale možná to je tím, že hodně piju (ráno čtvrt litru čaje, zhruba stejné množství vody, v práci dvakrát čaj po litru a něco, k obědu aspoň tři deci něčeho, dál asi půl litru vody: suma sumárum, od rána do konce pracovní doby vypiju asi tři a půl litry vody... hmm, to jsem ani nevěděl, že tolik piju...).
    Luk avatar 3.7.2008 11:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Chodit na záchod jednou nebo dvakrát, to bych nemohl. Chodím alespoň tak pětkrát.
    Někteří lidé nechodí vůbec. Radši si vezmou Pampers, aby nemuseli nikam chodit :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 11:19 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Prodavačky v Tescu jsou prostě děsně líné. :-)
    Luk avatar 3.7.2008 13:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jestli zrovna prodavačky v Tescu, to nevím. Ale slyšel jsem, že u některých telefonních helpdesků a callcenter je to běžná praxe.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 13:37 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To si děláš srandu, ne? Já ty teskácké prodavačky zmínil (z legrace) proto, že jim zaměstnavatel navrhoval, aby nosily plenky. To je samozřejmě blbost... Ale věřím tomu, že by prodavačky klíďo píďo chodily na záchod každou půl hodinu na dvacet minut, kdyby je nechali...
    Luk avatar 3.7.2008 13:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To si děláš srandu, ne?
    O těch callcentrech prodávám, jak jsem koupil. A prý to dělají dobrovolně (tedy i proto, že se odměny počítají podle počtu odbavených hovorů). Osobně jsem se s tím nesetkal.
    Já ty teskácké prodavačky zmínil (z legrace) proto, že jim zaměstnavatel navrhoval, aby nosily plenky. To je samozřejmě blbost...
    Mám pocit, že v některém řetězci v Polsku to bylo skutečně povinné (podobně jako další podobné nesmysly).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 13:51 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já tedy nevím, čůrací přestávka může v průměru trvat maximálně tak pět minut, přičemž průměrný člověk jde za těch osm hodin a něco tak třikrát. To máme maximálně patnáct minut. To by mě zajímalo, jestli těch pár korun stojí za to, bejt celej den pochcanej, či dokonce posranej... :-)

    Už vidím ty nabídky práce:
    Naše firemní benefity: dvě plenky na den, zásyp...
    :-D
    3.7.2008 14:08 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A? Když chcete jít na záchod v místní fabrice (nebudu jmenovat) tak musíte zavolat aby vás u pásu někdo vystřídal a když se jim zdále podezřelý že chodíte často, tak vás nepustí :-)
    3.7.2008 14:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Pokud ten pás nelze zastavit nebo nechat bez obsluhy, tak jak bys to jinak řešil?
    Luk avatar 3.7.2008 15:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    když se jim zdále podezřelý že chodíte často, tak vás nepustí
    Radši dají přednost tomu, že budou mít pod pásem mokro :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 11:11 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A co takhle kolegovi z jiné kanceláře nevolat nebo nepsat, ale zajít za ním osobně?

    Já jsem ještě neřekl, že tu nemáme kanceláře? Je tu jedna nudle kde sedíme jako ve škole za sebou.. Jeden programátor, jeden obchodník, šéf a účetní... To je celá firma.. Pořád se divíte, že chci odejít? :-)
    Heron avatar 3.7.2008 15:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jestli máš tu možnost a stávající práce tě nebaví, dej výpověď, užij si v klidu prázdniny a pak začni pomalu řešit další zaměstnání. Ono ti nikam neuteče, budeš odpočatý a budeš vědět co chceš.
    3.7.2008 21:00 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Bohužel tu možnost nemám :-) Našetřeno nemám nic a ještě ke všemu na krku leasing :-) Takže hold z práce, do práce....
    4.7.2008 08:07 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Leasing? Na co, probůh? Snad sis nekoupil auto?
    4.7.2008 08:49 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Motorku :-) 5000 Kč měsíčně na 12 měsíců
    4.7.2008 09:19 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nic mi do toho není, ale podle mě sis to špatně naplánoval. Osobně bych si prvně zařídil příjmy a až pak podle priorit (domácnost na prvním, motorka na posledním místě) utrácel...
    Luk avatar 4.7.2008 09:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    O koupi motorky rozhodují emoce, nikoli rozum :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 10:25 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tak já to měl naplánováno dobře.. Když jsem si motorku bral, práci jsem měl... To že se to pak zvrhlo je hold osud. :-) Já nájem platit nemusím, takže to zase taková hrůza s tím leasingem není.. Když budu bez práce, tak nějakou brigádu na černocha při podpoře seženu a těch 5000 naškudlým..
    4.7.2008 11:10 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    pri podpore muzes delat i legalne do urcite vyse platu
    Luk avatar 2.7.2008 14:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ideální to nebude nikdy. Vždycky budou nějaké problémy. Takový je život ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2008 14:21 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já vím že vždycky budou problémy, ale já si v práci připadám jako někdo, kdo tam vůbec nepatří.. Když si uvědomím, že programátor, to je celoživotní vzdělávání, tak je mi špatně. Chtěl bych ty počítače třeba opravovat, nebo skládat, nebo by mě bavilo dělat podporu- Nebo jak se tomu nadává. Takový ten člověk, co sedí na telefonu a radí- "Zkoušela jste to zanpout a vypout?"
    vain avatar 2.7.2008 14:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Technická podpora je dobrá práce, tohle vlastně mimo jiné dělám i já, ale taky je to celoživotní vzdělávání, software a nejen on jde pořád kupředu =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    2.7.2008 14:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ano, někde je technická podpora skutečně dobrá práce. Třeba u Microsoftu si na to najmou dorotu s pěkným hlasem a vygumovanou hlavou, daj jí slovník zkratek Microsoftu a tučnej plat.
    2.7.2008 15:16 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Mno nevím. Byl jsem se podívat v Brněnském IBM IDC centru. První otázka byla: "Kolik jazyků, kromě angličtiny a svého mateřského, znáte?", takže úplně vygumovaný člověk být nemůže. Technická podpora není žádná sranda.
    vain avatar 2.7.2008 17:17 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    No, kámoš dělá ve verizon business technickou podporu a volá všude, francie, itálie, španělsko, švédsko, finsko, norsko a absolutně v pohodě se všude dorozumí anglicky, rozhodně žádný jiný jazyk kromě češtiny a angličtiny neumí a žije.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    2.7.2008 18:00 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nepopírám. V různých firmách jsou různé požadavky. Určitě i v tom IBM jsou lidé, kteří umí akorát anglicky. Ale všichni zaměstnanci ve firmách, kterým IBM zajišťuje podporu, anglicky neumí. Takže těmito jazyky musí mluvit v IBM.

    Každopádně - dělat bych tu práci nechtěl. Je to na zmagoření. Hlavně podpora pro desktopy.
    3.7.2008 10:31 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tak, tak. Podpora v call centrech nadnárodních firem je celkem makačka. Sice je fakt, že ty lidi většinou musí hlavně umět dobře jazyky a stránka se prostě dožene přes nějakou tu znalostní databází případně přes několik dobrých techniků připravených jako podpora podpory ;-), ale ti člobrdíci stejně nemůžou být úplně dumdum. Taky to obnáší pevnou pracovní dobu, kdy prostě musíte sedět na zadku u telefonu, a jako bonus přímé jednání se zákaníky, kteří celkem pochopitelně nejsou čas od času moc příjemně naladěni.
    2.7.2008 14:49 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nebo jak se tomu nadává. Takový ten člověk, co sedí na telefonu a radí- "Zkoušela jste to zanpout a vypout?"
    Já mám dojem, že jsi prostě líný. Nic moc nedělat, žádná zodpovědnost, ale za hodně peněz. Dole ti radím dělat odborářslého předáka. Jak se ukazuje, je to dobrá rada.
    Luk avatar 2.7.2008 15:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    nebo by mě bavilo dělat podporu- Nebo jak se tomu nadává. Takový ten člověk, co sedí na telefonu a radí- "Zkoušela jste to zanpout a vypout?"
    Ono by tě to brzy přestalo bavit. To až bys poznal, jak bolí, když se někdo chová (z pohled "ajťáka") jako totální trubka a s trivialitami otravuje stále dokola nebo když dovedně likviduje veškeré stopy, podle kterých by se dala vypátrat příčina problémů. Viz O adminech a lidech.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2008 15:18 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    cheche delal sem to tri mesice a vysmahl jako blesk:-)
    V podstatě nic nevím
    2.7.2008 16:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Takový ten člověk, co sedí na telefonu a radí- "Zkoušela jste to zanpout a vypout?"
    Pozor, je veliky rozdil delat interni IT podporu (tj. spoluzamesnancum stejne firmy) a delat zakaznickou podporu (tj. lidem, kteri za to plati). To druhe je o tak rad tezsi ...
    3.7.2008 10:37 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    No, ono nutně neplatí ani tohle. Představ si situaci, kdy děláš IT pro systém, kterému většina tvého okolí obvykle rozumí o chlup líp, než tvá maličkost (třeba proto, protože děláš support vývojářům toho systému). Chovat se k nim musíš stejně slušně jako k externím zákazníkům, ale externí zákazník ti alespoň nestojí za zády a nekibicuje ti do práce ;-).

    Navíc v době interních rozpočtů je i zaměstnanec platící zákazník a jeho šéf nelibě nese každou korunku, kterou dal za IT a za kterou dostal něco, co nechtěl (ať už blbé řešení nebo arogantní odpověď třeba i na blbý požadavek svého podřízeného).
    3.7.2008 11:15 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    externí zákazník ti alespoň nestojí za zády a nekibicuje ti do práce
    To obstará tvůj manager s SLA v ruce, kterou tě praští (a pak každou další minutu) do zátylku, když nedodržíš v ní uvedené podmínky. :-)
    3.7.2008 11:22 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    V nadnárodní korporaci a při víc jak pěti lidech v týmu :-D? Většinou je rád, když správně vyplní všechny HR papíry a uhasí nejhorší požáry.
    Max avatar 2.7.2008 14:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To nejni pravda, moje práce je na 100% ideální :D. ... Myslím to vážně ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 2.7.2008 15:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Pak jsi asi nenapravitelný idealista ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 2.7.2008 15:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Myslím pro mně ideální samozřejmě :). Spíš jsem realista, ale také mám štěstí na lidi. Jednoduše nemám, co bych mojí práci vytkl, baví mne, nenudím se, peníz ok, vzdálenost ok. Všechno ok :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.7.2008 14:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Možná by pomohlo svěřit se s tím, co ti tam vadilo. Z toho by se třeba dalo odhadnout, zda je problém ve volbě profese, nebo v něčem jiném.
    2.7.2008 14:57 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    V minulé práci byl jeden chlapík, který neustále proti mně něco měl.. Každou mojí práci hanil a ve finále jsem se dozvěděl, že na mě práská šéfovi že nic nedělám (a to samozřejmě pravda nebyla). A v té stávající práci je to tak, že jsem začal uvažovat právě o tom, jestli bych opravdu chtěl programovat.. Jinak mi tu zatím nic nevadí..
    houska avatar 2.7.2008 22:50 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    V minulé práci byl jeden chlapík, který neustále proti mně něco měl..
    ... a zkousel jsi hledat chybu u sebe?
    v tom byva dost casto zakopany pes ;) ale samozrejme to nemusi byt tvuj pripad
    2.7.2008 14:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je jedna z nejtezsich otazek v zivote a pravdepodobne na to stejne nakonec budes muset prijit sam.
    Ostatni ti muzou dat treba nejake voditko, informace ktere ti pomuzou atp. Ale konecne rozhodnuti a schopnost nabrat spravny smer bude nakonec dycky a jen na tobe.
    Je to tezke protoze v podstate jde o to poznat sebe sama...
    2.7.2008 14:42 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Dělej odborářského předáka. Děláš hovno, jsi za vodou a stát ti musí vytírat zadek. Všichni, co tam teď jsou, na tom jsou jako ty: nic je nebaví, nic moc neumějí, tak se holt dali na odbory... Potřebuješ jen opakovat slova jako "vykořisťování", "máme málo!" a "stávka, stávka!". A pak už si jen celý život budeš povolovat opasek... :-)
    2.7.2008 14:51 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Pozor však! Zapomněl jsem tu nejdůležitější věc: říkat, že to děláš pro dobro ostatních (vyjma tebe samotného)!
    3.7.2008 08:54 melkor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nemaji na to (c) nebo (TM) politici? Kdyz posloucham predstavitele nasi vlady ... pokud tedy nejsou na fotbale, na lyzich nebo na dovolene v Italii ...
    2.7.2008 14:54 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    jinak dobra prace je bud plazovy povalec nebo topic v letnim kine
    V podstatě nic nevím
    2.7.2008 15:26 beach boi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    > topic v letnim kine

    pri takovy praci mu musi byt pekne horko, ne?
    2.7.2008 15:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    jinak dobra prace je bud plazovy povalec nebo topic v letnim kine
    Ja jsem teda slysel spis o umivaci oken v letnim kine :-D
    2.7.2008 16:51 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Plazovym povalecstvim se zrovna dlouhodobeji zabyvam, a reknu vam... prace je to krasna, ale moc to nesype. Nejak mi zacinaji dochazet penize. Na to pozor.
    Luk avatar 2.7.2008 17:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Pak je nejvyšší čas přepnout se do režimu plážového plavčíka ;-) Člověk dělá skoro totéž jako předtím, akorát musí trochu vnímat, jestli se někdo netopí - a případně ho vytáhnout ven, eventuálně poskytnout první pomoc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2008 19:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Asi tak jako náš hotelový plavčík v Tunisu, který neuměl plavat, že? :-)
    2.7.2008 15:35 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tva nespokojenost neni nic jineho nez jen urcity stav mysli a ten lze zmenit. Jak pravi klasik: neexistuje podradna prace, existuji jen podradne pristupy k ni.
    2.7.2008 15:49 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    no ze ten nebavi profese PHP programator je celkem pochopitelny :) programovat v PHP snad nemuze bavit nikoho... :) v predesle praci jsem byl 4 roky a uz me to tam nebavilo tak jsem dal vypoved. ted si uz mesic uzivam doma slunicka. valim se u vody, apod. a je to fakt paradni job. nemenil bych. (podporu neberu, ziju z uspor)
    2.7.2008 16:36 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    (podporu neberu, ziju z uspor)

    To je skoro skoda, ne? Kdybych prastila s praci, nebudu se stydet pridat k usporam aspon neco malo z toho neskutecneho baliku, co jsem odvedla na danich :-)
    ^D
    2.7.2008 16:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Přesně tak, taky mám v plánu si nechat něco vrátit :-).
    3.7.2008 10:51 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A lide jako vy pak nadavaji na vladu, jak se zneuziva socialni podpora. Pokrytci!
    3.7.2008 14:00 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Po pravdě netuším proč je to nastavené tak, že když dobrovolně odejdu z práce, mám nárok na podporu. Ale když vidím, kolik peněz každý měsíc z mojí výplaty mizí v černé díře jménem státní rozpočet, tak si nepřipadám ani trochu blbě, že z toho jednou malou část dostanu zpátky.
    3.7.2008 14:10 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já to vidím tak, že pokud na něco mám nárok, tak to prostě beru. A to přesto, že bych byl pro to, abych na to neměl nárok. Když to tam nechám, komu tím pomůžu? Nikomu. A na povaleče přispívám i tak dost, takže jaképak copak. (Pozn.: v současné době žádnou takovou podporu neberu a ani v minulosti jsem ji nikdy nebral.)
    3.7.2008 16:10 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ja vas nesoudim za vase chovani, ale za vase pokrytectvi. Bud s tim neco delate, ze to tak je, snazite se presvedcit ostatni a politiky, ze to je spatne, ale pak to nedelejte. Nebo to delejte i pres to, ze vam to vadi, ale pak aspon mlcte. Ja take platim dane. Taky bych chtel, aby stat byl efektivni (nemyslim si, ze bych nutne chtel, aby dane byly nizsi, protoze nechat nektere veci na soukromych firmach je sileny napad, ktery se nam vymsti). Jak k tomu pak prijdu ja? Chcete napravovat nespravedlnost vetsi nespravedlnosti?
    3.7.2008 16:30 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já se nesnažím cokoliv napravovat, na to nemám sílu ani motivaci. Prostě žiju v nějakém systému, se kterým nic nenadělám, ať už se mi líbí, nebo ne.
    4.7.2008 11:00 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ja vas nesoudim za vase chovani, ale za vase pokrytectvi. Bud s tim neco delate, ze to tak je, snazite se presvedcit ostatni a politiky, ze to je spatne, ale pak to nedelejte. Nebo to delejte i pres to, ze vam to vadi, ale pak aspon mlcte.

    Ehm. Být pokrytec by IMHO znamenalo přesně to, co navrhujete. Totiž dělat to a mlčet. Takže si prosím dejte sprchu a přestaňte si hrát na Eulálii Čubíčkovou, potažmo nám podsouvat nadávání na vládou. Já tak zrovna budu někde chodit a nadávat na zneužívání sociálních dávek... chachá... naopak, budu se dmout pýchou za to, že na plný úvazek uživím i dvě cikánské rodiny :-)

    Jak k tomu pak prijdu ja? Chcete napravovat nespravedlnost vetsi nespravedlnosti?

    Tak, jako my. Buď v systému žít umíte, nebo neumíte. Pokud ne, je to Váš problém, vztekat se nad tím, jak že to jiní umějí, a ještě se k tomu drze přiznají (já věřím na upřímnost), Vám nepomůže. Pokud Vám to vadí, můžete dělat přesně to, co navrhujete nám. Mně se zatím žije dost dobře na to, aby mi to nestálo za to, a stačilo jen jednou za čas hodit lístek do urny.
    ^D
    4.7.2008 11:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ale prosimvas, delate jako dyby tezit z podpory bylo kdovijake umeni.
    Co kdyz to nekdo delat nechce proste z principu?

    Me to taky nepripada v poradku, snazit se vytezit s pridavku a byt na to hrdy, jsem proti prebujelemu socialnimu systemu. A pokud nekdo rika danim "Cerna dira", taky to neni v poradku.
    Ja vim ze nas stat zachazi z rozpoctem a nasema danema vselijak, ale uvedomte si, ze ten, kdo odvadi vysoke dane, de facto zivi stat a prispiva ekonomice nasi zeme. To si laskave uvedomte!

    Je hezke, ze jedna nejmenovana komunisticka strana (ktera v nazvu slovo komunisticka nema a misto ruda barva jim vybledla na oranzovou) Vam prida pridavky a Vy jim za odmenu "jednou za cas hodite listek do urny". Ale malokdo, kdo to tak dela, si uvedomi, ze to jde predevsim na ukor staniho dluhu a ze vysoke dane bohatym je demotivuji k dalsimu ziveni statu odvadenim vysokych dani, kdyz vidi, ze to akorat tece lidem, kteri vesele uzivaji podporu a maji nizke dane diki nizkemu prijmu. Nedivim se, ze odchazeji do zahranici a nas stat pak ztraci oporu.

    Pokud se mylim a mylne jsem Vas oznacil za volice teto strany/privrzence tohoto chovani, budu velice potesen, pokud mi to vyvratite.
    4.7.2008 13:01 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    maji nizke dane diki nizkemu prijmu
    nektere individua tady pravidelne rozkrikuji, ze cesi jsou narod zavistivcu... vzdycky jsem to bral s rezervou... ale zavidet nekomu, ze ma nizky prijem, to uz je ine kafe! vsadim se s vami o cokoliv, ze spousta tech, co byli v nizsich danovych pasmech (kdyz jeste byly), by klidne pristoupila i na takove zvyseni platu, ktere by je posunulo do 4.pasma.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.7.2008 13:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ja nikomu nezavidim nizke dane z nizkeho prijmu. Nako jste to blbe vytrhl z kontextu ... no mozna delam moc slozity souveti ... ja spis zavidim vysoky plat ;-) (ale ne tim zpusobem co levicaci, spis tim zpusobem, ze se tesim, az taky budu velmi bohaty ;-))
    Bluebear avatar 4.7.2008 13:30 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Kralyku, prosím, než začneš někomu nadávat nebo někoho poučovat, zjisti si, kdo to je a co dělá. V tomto případě jsi se svou kritikou hodně mimo; Anička rozhodně není typ, který by zneužíval sociální dávky.

    ten, kdo odvadi vysoke dane, de facto zivi stat a prispiva ekonomice nasi zeme

    Nejsem si jist, že podporou státu přispíváš ekonomice. Čím víc peněz státu dáš, tím větší má stát možnost do ekonomiky zasahovat, ale jestli to udělá a jestli to jsou zásahy dobré nebo špatné, to je otázka. Já bych byl pro to, aby se stát do ekonomiky radši nepletl, protože se většinou chová jako slon v porcelánu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 13:32 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    IMHO stát živí hlavně střední třída. A ta je na tom nejhůře z pohledu poměru plat/odvody/dávky.

    Nízké příjmové skupiny jsou na tom blbě, ale zase tolik nevrací systému zpět (a pokud nepatří mezi jistou minoritní část obyvatelstva a nejsou to vychcánci, tak od státu zase tolik nedostanou).

    Milionářů u nás pak není tolik, aby sami o sobě uživili stát (jak o sobě rádi říkají) a ačkoliv odvádí vysoké daně, tak v celkovém součtu jsou to banální sumy, které se dají klíďo rozpustit jen na dopravném politiků.

    Takže největší skupinou, která pravidelně odvádí (pro chudé obrovské, pro bohaté malé a - pro střední třídu samotnou - citelné částky) státu, je právě střední třída. Čili - běžní zaměstnanci napříč celým spektrem pracovních pozic. Od státních úředníků, drobné podnikatele, až po programátory. Ti na sociální dávky nedosáhnou a současný plat by si zřejmě taky představovali o něco větší.
    4.7.2008 13:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Hm jasny no na tom neco bude ...
    Taky zalezi co povazujete za bohaty ... Takovejch tech vylozenejch megalomanu asi moc nebude...

    Je potreba si vsak uvedomit, ze ve stredni tride jsou hlavne zamestnanci, pripadne nizsi podnikatele.
    Tech vyssich podnikatelu, kteri jsou zaroven 'bohati', je sice malo, nicmene diky jejich firmam ma stredni trida zamestnani, to je imho taky docela dulezity faktor.
    Ta nizsi/nejnizsi trida je v tomhle ohledu na investici naprosto neperspektivni pro investici. Nerikam, ze bych se na ne uplne vykaslal, to rozhodne ne. Ale zvyhodnovat je na ukor tech perspektivnich je podle meho spatne. Natozpak naka glorifikace ... :-D
    4.7.2008 14:08 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A bez střední třídy by vyšší podnikatelé zase neměli firmy. :-)
    Ta nizsi/nejnizsi trida je v tomhle ohledu na investici naprosto neperspektivni pro investici. Nerikam, ze bych se na ne uplne vykaslal, to rozhodne ne. Ale zvyhodnovat je na ukor tech perspektivnich je podle meho spatne.
    Bohžel nižší třídy existují ze samotné podstaty existence naší rasy, současného životního stylu (čili i ekonomického systému) a nedokonalých charakteristik lidstva. Zatím nemáme (neznáme) lepší systém. K překlenutí této doby tu je sociální systém Komunismus nefunguje a Gene Roddenberry je mrtvý, takže nám taky neřekne jak to funguje ve Star Treku.

    Původně jsem zde chtěl napsat něco hodně chytrého o rozložení jednotlivých vrstev obyvatelstva, jejich příjmech, společenském postavení v návaznosti na vzdělání, jejich okolí a tom co bylo každému z hůry dáno. Ale bylo by to moc složité, dlouhé a leckomu bych tu šlápl na kuří oko, takže se na to raději vykašlu. :-)
    4.7.2008 20:44 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tak jeste jednou, i pro ty z nejpomalejsich.

    - jsem proti zbytecnym socialnim davkam

    - volim v souladu s timto postojem (sice do toho nikomu nic neni, ale nijak zvlast se nestydim priznat, ze jsem posledne volila ODS, byt z toho, co nakonec predvadeji, nejsem uplne na vetvi)

    - nikdy jsem zadne davky nebrala, nikdy jsem nebyla nezamestnana

    - pokud nekdy nahodou nezamestnana budu, davky budou stale stejne stedre a uradovani s nimi neprilis otravne, rada se o ne prihlasim a nez si najdu novou praci, budu je radostne pobirat s pocitem, ze si zaslouzim dostat aspon par korun zpatky. Treba i prave proto, ze nesouhlasim s tim, ze jsem musela platit na tak vysoke socialni davky pro ostatni.

    Pokud to nekomu dohromady stale nedava smysl, necht si trhne nohou a jde si stezovat na lamparnu.

    Pokud se mylim a mylne jsem Vas oznacil za volice teto strany/privrzence tohoto chovani, budu velice potesen, pokud mi to vyvratite.

    Volice teto strany? To Vam pekne dekuju. Mit na to cas, zaluju Vas za urazku na cti :-)
    ^D
    xxxs avatar 2.7.2008 17:54 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    urobil som to rovnako, po dlhom case sa citim ako clovek.
    JiK avatar 2.7.2008 15:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ja vim, ktera prace by mne bavila, chtel bych delat bud rentiera nebo uhlobarona. Taky bych se mohl venovat vrcholovemu sportu, treba zavodne vrhat stin! :-)
    2.7.2008 16:17 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    jj a jeste si k tomu privydelavat jako finacni magnat.
    2.7.2008 16:38 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Uvažuji o úplném odklonu od profese (programátor PHP).

    Kdyz ma clovek pocit, ze dela neco uzitecneho, obvykle ho prace bavi radove vic. A aby si pripadal zvlast uzitecny nekdo, kdo programuje v PHP, musi mit IMHO zatracene sebevedomi :-)
    ^D
    finc avatar 2.7.2008 16:58 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A co cekas? Tahle prace je vzdy jen o osobnim zajmu.

    Ja na to pohlizim takhle: "Kdyz me lidi okolo serou, rikam si, ze praci kterou delam, mi stale dava vzdelani, ktere muzu uplatnit kdekoli jinde". Jinymi slovy, hlavni motivaci je moje snaha se zdokonalovat. Muzou mi vzit penize, muzou mi vzit dovolenou, muzou na me byti hnusni, ale co mi vzit nemuzou: "To, co mam v hlave!"
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    xvasek avatar 2.7.2008 17:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nejlepší práce je rozmanitá. Já třeba občas programuju, občas školím, občas něco studuju, občas mě pozvou na nějaký workshop, občas cestuju (autem, vlakem a občas i letdlem - každé je nějak zábavné)... Samozřejmě jsou věci, které mě trápí a štvou (interní organizační chaos, když něco nefunguje, když musím za někoho dodělávat jeho práci...), ale generálně rozmanitost práce výrazně pomáhá. Plus (aspoň částečně) volná pracovní doba je super.
    Heron avatar 2.7.2008 17:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    +1
    freshmouse avatar 2.7.2008 18:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ano, rozmanitost! I zdánlivě jednotvárné práce mohou být rozmanité. Například takový programátor -- zdánlivě nudná práce. Ale! Když se každou chvíli posere něco jiného, je to rozmanitější a hnedka veselejší.

    :-)
    2.7.2008 18:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Držte mě tři čtyři nebo jich pět šest trefím! :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    2.7.2008 18:34 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    PHP je out - naprosto doporucuji se dat jinou cestou. Co takhle napriklad:

    START:

    - otevrit jakoukoliv tiskovinu, napr idnes

    - najit nejaky clanek, treba o tom , ze umiraji vcelstva a ze duvodem je nejaka genetika nebo postriky

    - na wiki se seznamite trochu s tou problematikou a zjistite, jaky je prevladajici nazor na tu problematiku

    - napisete spisek nebo radeji rovnou knihu, ze to je vsechno blbost

    - prevezmete cestny doktotar

    - goto START;

    Potrebujete k tomu jeste:

    - zrcadlo, s kterym trenujete arogantni ksichty

    - mikrofon, do ktereho neustale rikate ja,ja,ja ...

    - osklivou pritelkyni

    - 10 milionu blbcu

    preji hodne uspechu
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Luk avatar 2.7.2008 18:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je mimořádně laciné. Také doporučím postup. Jako první je potřeba si zvolit vhodné téma - doporučuji například jedno z těchto:
    • globální oteplování
    • růst cen ropy
    • reformy ve zdravotnictví
    • příprava instalace radaru v Brdech
    • ...
    Zvolené téma je potřeba rozpracovat do těch nejděsivějších scénářů, pokud možno vytvořit dostatečně působivé filmy, virtuálně-realitní prezentace apod., jezdit s tím po světě a všude přednášet a kázat (za použití vhodně vybíraných slov a frází). Úspěch zaručen, dokonce za to lze obdržet i Nobelovu cenu za mír.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 2.7.2008 18:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Úspěch není v žádném případě zaručen! Ještě je potřeba říct, že je humanista. Bez toho to nikdo nikam nedotáhne...
    JiK avatar 2.7.2008 19:18 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    nejen humanista, to nestaci, musis byt pokrokovy, proevropsky, moderni, politicky korektni a hlavne ekologiky uvedomely humanista, pyco! A hlavne nesmis vynechat ucast na gay paradach. To by se ti mohlo seredne nevyplatit. Vsimete si jak v tomto clanku vsichni ti "pokrokovy, proevropsky, moderni, politicky korektni a hlavne ekologiky uvedomely humaniste" zrusili ministra. Ma vyjmenovane same vadne vlastnosti a v poslednim odstavci je jeho nejvetsi hrich, skoro se ani neodvazim vyslovit cin, ktereho se drze dopustil:
    ...Na jaře se pak odmítl zúčasnit pochodu za práva sexuálních menšin...
    3.7.2008 08:26 buehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Vy dva trubci, moc se nerozkřikujte, máte už našlápnuto do Jáchymova mezi prvními.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.7.2008 22:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je mimořádně laciné.
    Ale naprosto presne (vsichni vime o kom je rec)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 3.7.2008 22:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Vzhledem k tomu, že je to nedílnou součástí dadových debilních komentářů, je to skutečně předem prozrazené překvapení. Někdy mám dojem, že se tím (dad) i živí.
    2.7.2008 20:22 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    "že bývalí spolužáci mají práci a jsou relativně spokojeni"

    Možná že budu velice nespokojeni, jenom jim to pomalejc dochází...

    Jo, technik je dobrá profese (rozmanitá), sám ji mám. :D
    2.7.2008 21:29 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ale kde toho technika sehnat?????? Pořád hledám na pracovních serverech, píši různým společnostem.. Podle mě je tato práce sehnatelná pouze z protekce.. :-(
    freshmouse avatar 2.7.2008 21:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A co vůbec skutečně umíš?
    2.7.2008 21:59 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    No já nevim :-) Od všeho trochu.. složit PC, rozložit PC, opravit PC, naprogramovat web, nainstalova Windows (95-Vista), smazat Windows (95-Vista) a nainstalovat tam Linux, nastavovat Linux (nejlíp Arch, Debian, Blbuntu apod.)..
    2.7.2008 22:04 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Odesílání e-mailů, přijímání e-mailů, mazání e-mailů… :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    3.7.2008 08:28 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Promiň, ale to tedy není moc. A zejména pokud slovy "rozložit PC" a "složit PC" myslíš rozšroubovat bednu a zašroubovat bednu... Instalovat operační systém by zvládla většina lidí, kdyby musela. Restartovat a klikat na Enter s cílem mít výchozí instalaci není problém. Svého času Windows 98 nainstalovala i moje máma, pokud se nemýlím.

    Takže jinak: co můžeš zaměstnavateli nabídnout?
    Luk avatar 3.7.2008 09:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Svého času Windows 98 nainstalovala i moje máma, pokud se nemýlím.
    Ono rozchodit ve Win98 například některé síťovky rozhodně nebyla triviální věc. Instaloval jsem Win98 už tolikrát, že si o jednoduchosti instalace myslím své.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 10:25 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tehdy jsme neměli internet, takže se síťovkou žádný problém. :-)
    3.7.2008 12:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Hmm co čekat od člověka, který si myslí, že síťová karta slouží jen k připojení k internetu... ;-)
    3.7.2008 12:38 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    ... a navíc jsme měli jen jeden počítač.

    HW nerozumím ani za mák, ale k čemu jinému by nám byla?
    3.7.2008 12:55 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    K zastrčení 2 kusů konektoru na každém konci od kabelu RJ45? :-)
    3.7.2008 13:12 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ethernetová síťovka v takovém pravěku? :-) To byl ještě docela luxus.
    Luk avatar 3.7.2008 13:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ethernet je mnohem starší než PC! Prototyp první ethernetové síťovky pochází z roku 1973.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 15:06 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    No, já byl v té době vděčný za LAPLINK. :-)

    Internet jsem tehdy (95-98 rok) viděl akorát jednou na místním gymplu a pak v Mission Impossible. :-D
    Luk avatar 3.7.2008 15:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    K Internetu jsem se poprvé dostal na fakultě (rok 96), ale lokální Ethernet (samozřejmě s koaxem - stačilo zadupat a lehla celá síť :-D) jsme měli na průmce v roce 92 (a určitě tam už nějakou dobu byl).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 16:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ha! V roce 96 jsem mel internetovy pripojeni doma. Chodil jsem tenkrat do prvni nebo druhy tridy zakladky nebo tak nak, takze jsem z toho nemel moc velkej pojem, ale ze to bylo hodne pomaly vim urcite :-D
    3.7.2008 10:29 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Co to je za otázku? Co já vím co mu můžu nabídnout? Můžu mu nabídnout, že odvedu práci kterou mi dá.. A podle zadání se uvidí, jestli na to mám a nebo ne.. Co já vím co umím? Počítačům rozumím. Jeden čas jsem se bavil tím, že sem sehnal starou kraksnu a doma jsem to opravoval s pájkou v ruce..Co můžeš říct zaměstnavateli ty, že umíš?
    3.7.2008 10:46 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Co je to za otázku? Tuhle otázku ti většinou dají už při pohovoru. Že odvedeš zadanou práci, to je samozřejmé a není to nic "navíc". Nebo existuje člověk, co zaměstnavateli řekne, že práci odvede polovičatě (bez ohledu an to, jestli to fakt udělá)?

    Prvně musíš nabídnout nějaké schopnosti, za které budeš dostávat plat. Třeba u mě to je programování plus různé další technologie, které taky potřebujeme. A pak bys měl dát i něco navíc, něco, co není ve smlouvě. Třeba mě moje práce baví a dělám ji rád. A chci, aby projekty, na kterých dělám, byly úspěšné a co možná nejlepší.

    Jestli tě baví (a jestli to umíš) opravovat hardware, tak se poptej v nějakém servisu, jestli někoho nehledají...
    3.7.2008 11:46 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Budu citovat část ze svého strukturovaného CV, konkrétně část, kde se rozepisuji o IT znalostech:

    Ovládám většinu nejrozšířenějších distribucí GNU/Linuxu, konkrétně Arch, Mandriva, Fedora, OpenSuSe, Debian včetně derivátů, stejně jako produkty firmy Microsoft od MS-DOS, po Windows Vista, včetně kancelářských balíků Office a OpenOffice. Umím programovat v jazyce HTML, PHP a SQL (MySQL), včetně tvorby kaskádových stylů CSS. Umím si poradit i s grafikou. Ať jíž, vektorovou (Xara, Inkscape), nebo bitmapovou (GIMP, Photoshop), případně malé základy 3D modelování (Blender). Nedělá mi problém pracovat s hardwarem PC- Diagnostika, montáž..
    3.7.2008 11:59 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    No, možná by spíš než seznam distribucí, kdy jedna je ještě blbě napsaná, bylo lepší napsat, co přesně s Linuxem umíš. Třeba administrace MySQL, Apache a tak. Takhle to vážně vypadá, že ty distribuce umíš tak maximálně nainstalit a nastavit jako běžnou stanici. Ten seznámek může pak lípnout na závěr, abys ukázal, kde všude to umíš nastavit.
    3.7.2008 12:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je strukturovaný životopis, tohleto?? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    houska avatar 3.7.2008 18:13 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    ne to je slohova prace :)
    3.7.2008 18:20 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    No právě :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    3.7.2008 12:49 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Myslím, že jsme našli problém. Pokud jsi toto posílal zaměstnavatelům jako odpověď na požadavek strukturovaného životopisu... :-)

    A jak řekla Klára výše, měl bys aspoň přibližně říct, co s tím "Linuxem" umíš. Já jsem si tam napsal "uživatelské znalosti operačního systému GNU/Linux", tuším. A to mě práce s GNU/Linuxem neživí; napsal jsem si to tam spíš pro zajímavost a jako malé bezvýznamné plus. Kdyby mě živila či měla živit, tak bych tam napsal jedno dvě distra, které znám velmi dobře -- ne jen ty, které jsem si před dvěma lety nainstaloval... A k nim, co s nimi konkrétně umím: spravovat je (i s místem nasazení (na serveru, na osobních počítačích...) a rozsahem (jednotky počítačů, desítky...)), tvořit pro ně balíčky atp. A hodila by se školení, certifikáty atp.
    Bluebear avatar 4.7.2008 13:42 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Umím programovat v jazyce HTML

    Jauvajs :-( To je přece nesmysl - tohle nesmíš do životopisu napsat, jinak budeš okamžitě za lamu! :-(

    HTML není programovací jazyk! Je to značkovací jazyk pro popis struktury stránky. Programovat se v něm nedá! Programovat můžeš v třeba v javascriptu, a pak je skutečně kód součástí webové stránky, ale není to programování v HTML, ale v Javascriptu.

    SQL taky není programovací jazyk, i když fráze "programování v SQL" už zlidověla - ale skutečný programátor to z huby nevypustí! Programovat můžeš uložené procedury v SQL databázi, anebo můžeš naprogramovat aplikaci třeba v PHP, Javě nebo v jiném jazyce a používat v té aplikaci SQL dotazy - ale v samotném SQL programovat nemůžeš.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 4.7.2008 14:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    SQL taky není programovací jazyk, i když fráze "programování v SQL" už zlidověla - ale skutečný programátor to z huby nevypustí! Programovat můžeš uložené procedury v SQL databázi, anebo můžeš naprogramovat aplikaci třeba v PHP, Javě nebo v jiném jazyce a používat v té aplikaci SQL dotazy - ale v samotném SQL programovat nemůžeš.
    Tohle není tak úplně pravda. O SQL se běžně hovoří i v širším slova smyslu, tedy i včetně té programovací části (PL/SQL apod.). Je to zcela v pořádku - uložené procedury, triggery atd. jsou součástí standardu SQL (např. SQL:2003).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 10:52 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Co já vím co umím? Počítačům rozumím.

    Tohle mi fakt připomíná jistou dámu z IT Crowd - sice nevím, co umíš, ale vyslechnout si jako potenciální zaměstnavatel tohle, už se ani dál neptám :-)

    Ono "rozumět počítačům" takovým tím renesančním způsobem šlo naposledy zřejmě tak možná před dvaceti lety. Dneska je přece člověk rád, když rozumí té své jedné konkrétní specializaci.

    Z pracovních pohovorů mám zkušenost, že čím víc operačních systémů/programovacích jazyků/serverových technologií měl uchazeč v CV, tím méně je uměl. Když přijímám člověka, který říká, že něco umí, nečekám, že to bude znamenat "jednou jsem to dělal." Lidi, kteří si tolik nefandí, toho většinou v praxi umějí daleko víc, protože mají aspoň náznak představy o tom, co všechno ještě neumějí pořádně.
    ^D
    4.7.2008 10:59 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nic neumím pořádně, ale od všeho možného tak nějak trochu. Na specializaci, kde bych jedny znalosti upřednostnil a ty poté v pracovním poměru rozšířil teprve čekám.. Ale jedno vím, jistě... PHP znalosti chci zítra ráno po probuzení ihned zapomenout :-)
    4.7.2008 11:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    PHP znalosti chci zítra ráno po probuzení ihned zapomenout :-)
    hmm...
    4.7.2008 11:08 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Taky už jsem si teď na pohovorech připadal blbě, přecejenom jsem toho prolezl už dost a skoro na všechny věci, jsem mohl říct, že jsem to někdy viděl :-).
    4.7.2008 11:16 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Když se to pak umí taky podložit, no problem.

    Na jednou stránu, vůbec netoužím po tom ještě někdy dělat nějaké pohovory, na druhou to ale byla náramná bžunda. Vždycky někdo přišel, všechno znal a všude byl dvakrát, a pak se skoro urazil, že si vůbec dovolujeme dát mu triviální konkrétní úložku na dané téma, na kterou neumí odpovědět :-)
    ^D
    Bluebear avatar 4.7.2008 13:45 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Při pohovoru v SUSE je ovšem nejdůležitější jedna věc: nikdy nevypouštět z pusy frázi "vyznám se v hardwaru", pokud je na doslech Vojta nebo Yokotashi :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 13:56 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tak to jsem myslím neřekl a stejně ani jeden z nich poblíž nebyl :-).
    Bluebear avatar 4.7.2008 14:21 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Lidi, kteří si tolik nefandí, toho většinou v praxi umějí daleko víc

    To je sice možné, ale druhá pravda je, že většina zaměstnavatelů se orientuje jen podle toho, co o sobě člověk naplká při pohovoru, a pokud se podcení, tak ho prostě nevezmou.

    Třetí pravda je, že zaměstnavatel, který nepozná kvalitního člověka, pravděpodobně nestojí za to, aby u něj ten kvalitní člověk pracoval.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Heron avatar 2.7.2008 22:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Co je tohle za otázku? Je přece jedno kolik toho umí teď, důležitější je jak rychle se naučí to nové.
    2.7.2008 22:23 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tak PHP jsem se naučil za 4 měsíce tak, že mě teď živí :-) Takže s učením bych to tak špatně neviděl. Ale opravdu budu měnit práci za nějakou tu "IT podporu." Teď jsem našel přesně to co hledám. Už tam poslal životpis, tak držte prosím palce, ať to vyjde!!!!!
    4.7.2008 11:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Tak PHP jsem se naučil za 4 měsíce tak, že mě teď živí :-) Takže s učením bych to tak špatně neviděl.

    No, jestli je to to jediné, v čem umíš programovat, a jestli se PHP jako první jazyk podepisuje na lidech stejně jako před lety, jsi na tom možná o něco hůř než člověk, co nikdy neprogramoval :-)

    Ale držím palce!

    Ten životopis by to ovšem vážně chtělo spravit. To, co jsem četla v oné ukázce, bylo zralé spíš na hození do koše...
    ^D
    4.7.2008 12:19 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Sem na tom strašně.. Když čtu inzeráty na práci a vidím tam slovo "programátor" opravdu se mi dělá špatně...

    Ad. životopis- Jak to tedy upravit? Nějak si s tím nevím rady...
    Luk avatar 4.7.2008 12:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Search the fucking web!!! Jsi LENOCH!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 13:32 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A kde myslíš, že sem asi dělal to CV předtim?
    Luk avatar 4.7.2008 14:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    V tom případě je to opravdu tragické, protože jsi pořádně nečetl ty instrukce. Jinak bys totiž věděl, že se do životopisu nepíší romány ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 4.7.2008 17:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Technická podpora, co si ani sama sobě neumí říct RTFM! :-)
    3.7.2008 08:30 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Není to jedno. Vždycky je třeba umět alespoň základy té které profese, nebo být geniální. Přece nemůžu jít řídit chod Temelína s tím, že "to nějak doučím"...
    Heron avatar 3.7.2008 15:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ano, jenže tady se nebavíme o řízení jaderné elektrárny (kde tě navíc budou hodně dlouho učit na simulátoru, než tě vůbec pustí k něčemu reálnému), tady se bavíme o IT (kde se to řeší v podstatě stejně, také ti nedají hodinu po nástupu ukol na critical serveru), kde jedna firma chce Exchange, druhá postfix, třetí cosi co jsem dneska slyšel poprvé v životě. K čemu ti je znát 500 knihovních tříd v javě, když tvůj další zaměstnavatem bude chtít znát 50 jiných. Dneska je zkrátka daleko důležitější umět se pohybovat v daném prostředí, než vědět všechno (což ani nejde).
    3.7.2008 15:33 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ano, sice nemusíš kompletně znát celé Java Core API, ale musíš mít alespoň základy Javy a koneckonců trochu i toho JCAPI (tohle je mimochodem zrovna můj případ :-)). Přece tě nevezmou na místo programátora, pokud o programování nemáš ani tucha...
    Heron avatar 3.7.2008 17:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Doplnil bych to na Přece tě nevezmou na místo programátora, pokud o programování v daném jazyce nemáš ani tucha...

    Jednou mě moc chtěli jako programátora v pythonu. V daném jazyce neumím ani hello world, to jim neva a zaplatili by mi i to čas než bych se to naučil. Nevzal jsem to a jsem moc rád :-)

    A o tom tu celou dobu mluvím (píšu :-D) - je jedno jestli umíš programovat v javě, nebo v C, ale je důležité umět myslet. Na jazyku pak nezáleží.
    3.7.2008 19:10 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    byl jsem prijat jako programator v c# + .NET aniz bych v nem kdy napsal carku (a ani v Jave)
    freshmouse avatar 3.7.2008 22:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ano, ale pokud vím, programoval jsi aspoň v C a ne na špatné úrovni. Tudíž se dá předpokládat, že OOP jako koncept zmákneš velmi rychle a změna jazyka je pro tebe otázkou pár dní.
    Luk avatar 2.7.2008 22:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nesmysl. Kdo hledá, najde (já jsem nehledal, jen jsem párkrát víceméně náhodně klikl) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2008 22:14 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je ale Praha.. Já potřebuji České Budějovice :-)
    Luk avatar 2.7.2008 23:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    To je ale Praha
    To přece není problém. Správní borci zvládají ČB-Praha nebo zpět za padesát minut ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2008 22:44 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    pokud nevis, co za praci bys chtel delat... zkus si udelat toto... (me to doporucilo, ze mam delat bachara... ;-])
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Heron avatar 2.7.2008 22:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Hmm, detektiv a ředitel :-)
    2.7.2008 23:17 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Elektrotechnik normovač, operátor výpočetní techniky, technik IT, elektrotechnik technolog, logistik výroby :-)

    Všechno se mi to zamlouvá :-)
    3.7.2008 01:14 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    A co takhle vstoupit do kláštera ?
    3.7.2008 07:14 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Až na ten celibát, by to nebylo špatný.. Nemusel bych pracovat, převážně bych se modlil.. Ale nee :-)
    3.7.2008 17:37 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jasně. Žil bys tam jako v ráji, obklopen krásou a klidem, zahradou s olivovníky, citrusovníky obsypanými pomeranči, citróny a grapefruity a keři s divokými granátovými jablky.
    Grunt avatar 3.7.2008 19:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    On asi myslel jinší klášter.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bluebear avatar 4.7.2008 13:49 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nebo ještě jinší klášter. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 15:24 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Pozor!!! Nevhodné do 18-ti let!
    Grunt avatar 4.7.2008 23:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Sličné démonky, svůdné androidky, Conan maniodepresivní, Zatuchlý plechovky …vás čekají v příbězích plných napětí a nečekaných zvratů, nichž můžete stejně snadno přijít o život i o panictví.
    Spíš bych řekl nevhodné pro jedince bez poruchy osobnosti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.7.2008 17:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Proto me pobavilo a udivilo to "Vyprodáno"
    freshmouse avatar 6.7.2008 18:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Mezi autory je tam i někdo se jménem Jiří Dluhoš. To jsi fakt napsal ty? :-)
    Bluebear avatar 6.7.2008 19:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ano. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 6.7.2008 19:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Rozumím tomu správně, že jsi napsal erotickou povídku?
    Bluebear avatar 6.7.2008 19:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jistě. Ale nevystupují v ní žádní lidé, jen různé mimozemské rasy. :-)

    A mám v záloze román, ale nikdo mi ho nechce vydat. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 6.7.2008 19:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Možná to je tak, že první odstavec implikuje druhý. :-)
    Bluebear avatar 6.7.2008 19:46 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Kdo ví. :-) Ale ten román není nijak zvlášť erotický a vystupují v něm většinou lidé, a je tam válka, intriky, vraždy, zkrátka všechno to, co mají čtenáři rádi. Já si myslím, že vydavetelé prostě nepoznají trhák, ani když ho mají před nosem. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Grunt avatar 6.7.2008 19:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jistě. Ale nevystupují v ní žádní lidé, jen různé mimozemské rasy.
    Mývalové?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bluebear avatar 6.7.2008 20:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    V tomto případě ne mývalové, ale medvědovití a polymorfové. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Petr Bravenec avatar 3.7.2008 09:30 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Hehe, prý mám jít dělat pokladníka. Převzít prašule, spošítat prašule, uložit do pokladničky, zamknout do trezoru, vystavit doklad... to mám za ta léta dřiny a odříkání. Ještě, že pilně pracuji na své kariéře žraloka finančních trhů a multimilionáře... na to se mě ovšem na tom webu nikdo neptal a ani mi to nenabídli. Jestli ono to nebude tak, že co si sám nezařídím, to prostě mít nebudu.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    3.7.2008 17:07 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ja delam programatora pro jednu firmu uz pres tri roky. Hlavni naplni prace je vyvoj, potom sem tam nejaka komunikace s klienty, trocha administrovani a brain storming s ostatnimi zamestnanci. Ono asi velice zalezi na kolektivu. Musim rict, ze bych praci nemenil.
    onion avatar 3.7.2008 22:02 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Nezminujes mesto. Jestli je to Praha a laka te technik, tak bych neco mel ;)
    Chces-li vedet vic, napis na jabber/email: p.praus@gmail.com
    Luk avatar 3.7.2008 22:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 07:10 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Praha neee.. Bohužel České Budějovice
    Bluebear avatar 4.7.2008 14:18 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Ale jak člověk pozná, která práce by ho bavila??

    Podle své zkušenosti bych řekl, že to nepozná. :-( Obávám se, že zbývá jen to zkoušet.

    Pokud máš nějakou práci, kterou jsi vždycky chtěl dělat, a je dosažitelná, tak zkus v prvé řadě tu - ale nebuď překvapen, pokud zjistíš, že je to o něčem úplně jiném, než jsi čekal, a že tě to vlastně nebaví. To je bohužel život. :-(

    Rozhodně se ale vyhni každé práci, která není tvůrčí. Práce u pásu, ať už skutečného nebo jen obrazného, je hrob všeho, co je v člověku dobré.

    A ještě jedna věc - podle mé zkušenosti je nesmírně důležité, jaký je na pracovním místě kolektiv, jací jsou tam lidé. Bez dobrého kolektivu je sebezajímavější práce ubíjející. Naopak, pokud jsou dobří lidé, může být velmi dobrá i práce, která podle popisu vypadá nudně - dobrý kolektiv ti totiž umožní rozvíjet tvé vlastní nápady, a tudíž si tu pracovní pozici do značné míry vybuduješ sám. Pak tě bude bavit.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 15:12 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Mluvíte mi z duše.. Bohužel o kolektivu to je. Na minulou práci vzpomínám jenom v souvislosti s jedním člověkěm, se kterým jsem si náramně rozuměl.. A v té dnešní práci je to tak, že děkuji bohu za ICQ. Jinak bych za celých 8 hodin nekonverzoval s jediným človíčkem. Protože jediná komunikace se šéfem je na konci směny, kdy se zeptá jak to vypadá. Řeknu, že dobře a jdu domů :-)
    4.7.2008 15:26 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Bluebear napsal: "...Bez dobrého kolektivu je sebezajímavější práce ubíjející..."

    He, a už si někdy viděl v nějaké firmě opravdu dobrý kolektiv? Já teda moc ne. A když, tak to jen na venek vypadalo dobře, ale...
    Bluebear avatar 4.7.2008 15:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    He, a už si někdy viděl v nějaké firmě opravdu dobrý kolektiv? Já teda moc ne.

    Viděl :-) Například tam, kde teď pracuju (SUSE/Novell ČR)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 20:48 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Viděl :-) Například tam, kde teď pracuju (SUSE/Novell ČR)

    Az nebezpecne, vid? Na mne jednou za cas padne neskutecna deprese z jiste nejmenovane odporne nadnarodni korporace a mam chut s tim vsim prastit (pravidelne treba pokazde, kdyz si ten *** Miguel nekde na verejnosti otevre hubu)... jenze pak si to rozmyslim, kdyz si uvedomim, ze bych tim prisla o svou druhou rodinu, za kterou jsem si lidi z prazske pobocky jaksi zvykla povazovat :-)
    ^D
    Bluebear avatar 6.7.2008 11:46 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Přesně tak :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 4.7.2008 16:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Já jsem zatím zažil dobrý kolektiv všude, kde jsem pracoval (ať už to byla malá nebo velká firma, státní organizace atd.). Je jasné, že ne s každým musí člověk vycházet úplně perfektně, ale skutečně problematické lidi bych za celý svůj pracovní život napočítal tak nejvýš na prstech jedné ruky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 4.7.2008 17:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Např. u nás.

    Ale taky jde o to, co myslíš dobrým kolektivem. Jestli partu lidí, co si každý den posílá "mejlíkem" srdíčka a pusinky a co každý týden tráví u táboráku, drží se kolem ramen a za zvuku loutny zpívá písně, tak takový kolektiv asi nenajdeš.

    Dobrý kolektiv je podle mě ten, kde se lidi respektují, snaží se si (v rámci možností) vyhovět a kde má člověk aspoň jednu osobu, se kterou si velmi dobře rozumí (pokud ji chce). Zhruba řečeno.
    4.7.2008 18:19 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jestli partu lidí, co si každý den posílá "mejlíkem" srdíčka a pusinky a co každý týden tráví u táboráku, drží se kolem ramen a za zvuku loutny zpívá písně, tak takový kolektiv asi nenajdeš.
    Toť, rozumný loutnista si nástroj k táboráku nevezme :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    4.7.2008 20:30 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Jestli partu lidí, co si každý den posílá "mejlíkem" srdíčka a pusinky a co každý týden tráví u táboráku, drží se kolem ramen a za zvuku loutny zpívá písně, tak takový kolektiv asi nenajdeš.

    Kdyz o tom tak premyslim, tak po odmysleni absurdnich detailu k tomu nemame v SUSE tak uplne daleko. Jen spolu obvykle nezpivame (i kdyz... :-)), ale spis treba chodime na Bednu.
    ^D
    freshmouse avatar 4.7.2008 20:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    Co je to ta Bedna?
    4.7.2008 20:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak poznám, jaká práce mě bude bavit?
    7.12.2011 11:15 Jana
    Rozbalit Rozbalit vše Kdo by měl zájem o kurzu předávání energie sobě a i ostatním
    Jmenuju se Jana. Je mi 26 let. S energiemi pracuju téměř 10 let s mojí mamkou, která mě k tomu přivedla.Ráda bych pracovala s lidmi kdo by měl zájem o kurzu předávání energie sobě i druhým. Sice ještě nemám prostory, kde bychom mohli vše aplikkovat. Kdo by mi nabídl slušný pronájem v Českých Budějovicích. Zkusím po Novém roce na tom pracovat.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.