abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 62
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 394 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Moje hračičky

    19.2.2010 13:07 | Přečteno: 4001× | Linux | poslední úprava: 26.2.2012 02:52

    Shledal jsem, že za dobu své programátorské existence jsem stvořil docela dost hračiček (her). Jakmile ovšem byla nějaká hračička již v hratelném stavu, nechtělo se mi to dále vypiplávat, takže tam nejsou meníčka a z části komunikují přes standardní výstup. Z těchto důvodů jsem tyto hračičky zatím příliš nezveřejňoval, ale myslím, že si zaslouží, aby o nich někdo věděl.

    Na začátek ještě upozorním, že jsem se většinou neobtěžoval ani vytvářením configure nebo možností instalace do systému. V případě, že nefunguje přibalený zkompilovaný kód (někdy 64-bitový, někdy 32-bitový), je možné zkusit make clean; make. Pokud i to selže, můžete to vzdát nebo se pokusit rýpat v Makefile (on není příliš složitý).

    Komentáře v zdrojových kódech těch hračiček téměř nejsou, pokud by ovšem někoho zajímala část jisté hračičky, není problém dovysvětlit.

    První dvě moje hračičky, co tu ukážu, se opírají o dnes takřka nepoužívanou EZWGL (DOWNLOAD).

    Uklikejte myši (DOWNLOAD)

    Už si nepamatuji, co mě přimělo k takto brutální hře, kde je cílem povraždit ty nejinteligentnější tvory Země. Myš (ten obrázek v okně) je chcípnuta, když na ní kliknete myší (to, co je obvykle u klávesnice). Poklikat ty myši je značně obtížné, protože jsou zaprvé strašně úzké a za druhé před vaší myší zdrhají.

    Sokoban s více panáčky (DOWNLOAD)

    Myslím, že nadpis docela pointu vystihuje, zmáčknutí šipky je povel pro všechny panáčky najednou. Hra umí nekonečné undo 'u' a ještě tam tuším bylo nějaké ukládání a následné pouštění řešení pomocí kláves 's' a 'l'. Tato hračička je tuším dokonce i nainstalovatelná do systému. Každý level až na závěrečné END má řešení.

    Jen další pokus o Icy Tower (DOWNLOAD)

    Tady už není potřeba EZWGL, hra je založená jen na xlibu. Navíc jsem v té době neuměl načítat obrázky z externích souborů, takže XPM data jsou uvnitř binárky. Z toho ovšem plyne i jedna výhoda, hra nepotřebuje žádná externí data.

    Já vím, s tímhle jsem neskutečně neoriginální. Když už existuje, Icy Tower, GNUjump a navíc nějaký klon Icy Toweru se údajně zjevil i na Facebooku. Ale chápejte, je to můj první pokus s xlibem a myslím, že oproti gnujump mám lepší fyziku.

    Tato hračička nemá u sebe ani přiložený Makefile. Příkaz, který hru zkompiluje u mne, mám uložený v souboru kompilace.

    Ovládání je, stejně jako v Icy Toweru, pomocí šipek a skok mezerou. Zrychlování a dosažená patra jsou vypisovány na standardní výstup. Tato hračička se nevypíná ani pomocí Esc, ani pomocí 'q', ale kliknutím.

    Opravdu trojrozměrné bludiště (DOWNLOAD)

    Tato hračička se opírá o knihovnu OpenGL (glut), takže je zkompilovatelná dokonce i na některých neunixových systémech.

    Nejnovější verze vyžaduje vedle glut ještě knihovnu glpng a na některých počítačích navíc zobrazuje nepěkné mřížky (nevím na čí straně je chyba), možná bude více vyhovovat starší verze (DOWNLOAD).

    Obrázky panáčků jsou použity z xpexesa, tedy pravděpodobně je nakreslili Petr a Pavel Matulovi.

    Cílem je projít krychlí od modrého okénka k zelenému nebo naopak, tedy překonat tělesovou úhlopříčku. V případě projití hra pogratuluje prostřednictvím příkazové řádky a vypíše určité statistiky.

    Tento program vypíše nápovědu při parametru -h. (umožňuje nastavit rozměry krychle, fullscreen, ...)

    Kámen, nůžky, papír (DOWNLOAD)

    Opět program založený na xlib. Ovládáta ruku vlevo: žádné stisknuté tlačítko myši = kámen, jedno stisknuté tlačítko = nůžky, dvě stisknutá tlačítka = papír. Hrajete proti počítači, který ovládá ruku vpravo a snaží se vás odhadnout (jeho chování není vůbec náhodné).

    Hraje se do 30 bodů, tedy zhruba 4 minuty. Okamžitě po spuštění začíná hra, takže mějte myš připravenou. Je dobré mít příslušná tlačítka zmáčknutá s dostatečným předstihem, na poslední chvíli to nemusíte stihnout. Při dávání papíru je dobré zmáčknout tlačítka postupně, ukázalo se, že při zmáčknutí obou tlačítek naráz nemusí být toto zmáčknutí v některých případech zaregistrováno. Vypnout (vzdát) hru je možné tlačítkem Esc. Na standardní výstup je průběžně vypisováno skóre a nakonec je napsáno, kdo vyhrál.

    Veřím, že můj algoritmus je nepatrně lepší než průměrný člověk, ale nemám to statisticky ověřeno, takže pokud někdo tuto hru vyzkouší, nechť vyplní příslušnou anketu:

    Pokračování: Moje Hračičky II

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jak dopadla vaše první hra KNP?
     (63 %)
     (25 %)
     (13 %)
    Celkem 16 hlasů

    Anketa

    Která hračička vás zaujala?
     (4 %)
     (10 %)
     (2 %)
     (38 %)
     (12 %)
     (56 %)
    Celkem 52 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    poky74 avatar 19.2.2010 13:40 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    Pěkné, v kámen nůžky papír to jsou tvoje ruce? :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    mirefek avatar 19.2.2010 13:43 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Vskutku jsou.
    poky74 avatar 19.2.2010 15:14 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    A co takhle import vlastních rukou? :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    mirefek avatar 19.2.2010 15:28 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Tahle otazka mi neni uplne jasna, neni prece problem obrazky z adresare images nahradit fotkami svych rukou. Spise bych ocenil, kdyby nekdo chtel importovat vlastni algoritmus, pri pohledu na vysledky ankety uz nejsem tak presvedcen o kvalite toho meho.

    A je pravda, ze KNP znamena kamen, nuzky, papir.
    poky74 avatar 19.2.2010 15:30 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    Jejda, to mi jaksi nedošlo :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Amarok avatar 19.2.2010 15:20 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Co znamena KNP?
    GNUniverse - May the source be with you...
    poky74 avatar 19.2.2010 15:21 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    Kámen nůžky papír?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Amarok avatar 19.2.2010 15:47 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Aha, ja myslel Kruger National Park :D
    GNUniverse - May the source be with you...
    mirefek avatar 19.2.2010 23:13 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    V blogu jsem psal, ze verim, ze verim chytrosti svemu algoritmu pro kamen nuzky papir. To proto, ze uz jsem tuto hru asi sesti lidem daval a z nich napoprve zvitezil jen jeden. Velice me tudiz prekvapuje, ze anketa dava vysledky opacne, cim to je? Nekolik teorii mam:

    1) Prilis maly statisticky vzorek, 6 lidi tam, 7 lidi tady, to nic nevypovida.

    2) Zdejsi vzorek neni nahodny, zkusili to ti, co byli presvedceni, ze algoritmus prokouknou a porazi.

    3) Kdyz jsem KNP ukazoval na zivo, tise jsem fandil svemu algoritmu. Tim jsem podvedome psychicky rusil hrace. Navic byli hraci ruseni jeste tim, ze program zobrazoval skore jen v terminalu.

    4) Nekdo v ankete hlasoval spatne nebo nehlasoval. Teoreticky to je mozne, ale moc si to nemyslim.
    Amarok avatar 20.2.2010 10:40 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Chtel jsem teda KNP vyzkouset, ale nejde to, co delam spatne? Binarka je pro 32bit, mam 64bit, nespusti se. Kompilace pomoci gcc taky selhala
    gcc knp.c
    /tmp/ccuJe6W9.o: In function `souboj':
    knp.c:(.text+0x160): undefined reference to `obnovskore'
    /tmp/ccuJe6W9.o: In function `init':
    knp.c:(.text+0x1b8): undefined reference to `initX'
    /tmp/ccuJe6W9.o: In function `main':
    knp.c:(.text+0x1c9): undefined reference to `posl_hraj'
    knp.c:(.text+0x1d4): undefined reference to `posl_uloz'
    knp.c:(.text+0x1df): undefined reference to `posl_init'
    knp.c:(.text+0x1f3): undefined reference to `vytvorokno'
    knp.c:(.text+0x1fd): undefined reference to `nacti_cislice'
    knp.c:(.text+0x20c): undefined reference to `vytvorskore'
    knp.c:(.text+0x216): undefined reference to `vytvorruce'
    knp.c:(.text+0x225): undefined reference to `setdelay'
    knp.c:(.text+0x22f): undefined reference to `loop'
    collect2: ld returned 1 exit status
    

    V cecku bezne nedelam a kompiluju maximalne tak pomoci configure/make/make install, ale tady se mi nepovedlo nic.
    GNUniverse - May the source be with you...
    mirefek avatar 20.2.2010 10:45 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Tohle ma vice souboru, melo by to byt zkompilovatelne pomoci make. S 64-bitovym systemem by nemel byt problem, na nem jsem to naprogramoval.
    Amarok avatar 20.2.2010 11:10 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    make: getcwd: No such file or directory
    make: *** No targets specified and no makefile found.  Stop.
    GNUniverse - May the source be with you...
    mirefek avatar 20.2.2010 12:04 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Tohle nechapu, make by mel v aktualnim adresari hledat soubor Makefile, a ten tam prece je. Nicmene make provadi tyto prikazy:
    gcc -I. -g -Wall -c -o knp.o knp.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o sekv.o sekv.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o posl.o posl.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o X.o X.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o loop.o loop.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o pixmap.o pixmap.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o warning.o warning.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o window.o window.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o ruce.o ruce.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o cisla.o cisla.c
    gcc -I. knp.o sekv.o posl.o X.o loop.o pixmap.o warning.o window.o ruce.o cisla.o -L/usr/X11R6/lib/ -lX11 -lXpm -lXext -o knp
    
    Amarok avatar 21.2.2010 17:39 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir

    S touhle posloupnosti to slo zkompilovat bez problemu. Nevim, proc se make nechytnul.

    Trochu bych zkritizoval chybejici instrukce ve hre, zkousel jsem i knp --help a nic. Pak jsem si to nasel ve zdrojaku, ze se jedna o mys a teprve ted ctu tady v blogu instrukce :) Uz pozde.

    Tady muj vysledek:
    ty papir,  ja kamen:  VYHRAL JSI  30 : 21

    Zjistil jsem, ze se da uspesne vyhravat z duvodu, ze pocitac dost casto opakuje 2x nebo 3x za sebou stejnou volbu. Ale i tak to byly nervy, obcas me pekne dohanel :) Algoritmus mi prijde dobry.

    GNUniverse - May the source be with you...
    20.2.2010 13:31 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Nejak nechapu, co to nazyvate chytrym algoritmem. Vzdyt v prvni hre hrace jeste neznate, a mate jednu ze 3 moznosti. Mozne algoritmy jsou tedy prave 3, a vzhledem k tomu, ze jsou rovnocenne, nechapu, jak muze byt jedna z techto voleb chytrejsi nez jina (ackoli je mozne, ze lide nemaji v prvnim tahu stejne preference).

    Kazdopadne, o tom, ze stroj muze byt v KNP lepsi nez prumerny clovek, nepochybuji. Pri spatne provadenych parapsychologickych experimentech se zjistilo, ze pokud lide nahodne vybiraji, obvykle nevybiraji predchozi hodnotu se spravnou pravdepodobnosti (casteji voli jine moznosti). Takze ucici se program (co odhaduje cloveka jako Markovsky proces) toto muze snadno vyuzit.
    mirefek avatar 20.2.2010 13:48 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Ahá...

    No jo, chyba je u mne, špatně jsem formuloval otázku. Já první hrou myslel celý "set" na 30 bodů. Ale snad to někdo takto pochopil.

    Ohledně prvního tahu se domnívám, že také existuje symbol, který lidé dávají nejčastěji, ale nevím, který. Tady navíc mohou být ovlivněni screenshotem.

    Můj algoritmus není založen na nějakých psychologických experimentech, nevím, co je Markovský proces. Ano, algoritmus odhaduje člověka, ale člověk zase odhaduje počítač.

    Navíc jsem se rozhodl mít algoritmus zcela nenáhodný. Porážet člověka, pokud ho má algoritmus přečteného a jinak hrát náhodně mi přišlo trochu nefér.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.