abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
16.12. 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 54
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1011 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    E-mail od Mistra Jana Husa

    14.8.2010 23:13 | Přečteno: 2020× | čeština | poslední úprava: 11.2.2015 10:21

    Tento text znám již drahnou to chvíli a dle mého názoru je vynikající. Nevím, kdo je jeho autorem, ale jeden čas měl google na prvním místě adresu http://www.avas.cz/email-od-mistra-jana-husa.php (odtud to už zmizelo). Již jednou jsem se na abclinuxu pokusil na tento text odkázat v diskusi k anketě, ale tam se jeden komentář ztratí jako jehla v kupce sena. A stále je to známé tak málo...

    E-mail od Mistra Jana Husa

    Krajani a druzi moji, ach, smutno mi je, trudno, neveselo, chmurami jsem zavalen, hanbou jsem zdrcen a jest mi za co pykat. Maje na mysli jen dobro, bez rozmyslu jsem vnesl do jazyka velkou lotrovinu a tak zavinil historickou nehodu.

    Dlouho se to tutlalo, teprve tato epocha celou moji vinu naplno vyjevila. Uznal jsem to a kaji se. V troufalosti ducha, a usiluje pouze o to, aby bylo lze rychleji rozmluvy, ano i knihy, skripta a lejstra zapisovati, jsem vymyslel potrhlou a krutou fintu. Brkem z husy jsem litery a, c, d, e, i, n, o, r, s, t, u, y, z pobodal a zle poranil.

    "Je to jako bobky od much, co si nad linkami v letu ulevily, fuj!" podotkli k diakritice kritici z univerzity, ledva ohrnuli nos.

    Tehdy se lid proti tomu moc neohrazoval, ale myslel si svoji a brblal: "Pche, zase jeden trouba, aby se zviditelnil, navrhl reformu. Ale co bychom s panstvem vedli spor. Zase holt dali shora befelem akademickou stolici nedoukovi a my si to odneseme. Aby ho kat spral!"

    A tak se tak najednou psalo. Co jsem to provedl! Jejda, to jsem tomu dal, to jsem to zpackal! Zaujat plky z kazatelny, do toho doby shon, bez koncepce, bez projektu, nedbaje na dopady, zavrhl jsem kompatibilitu s latinskou abecedou. Byl to ode mne omyl, hloupost a nedbalost.

    Omluvou mi snad je jen neznalost toho, kudy se pokrok v budoucnu bude pohybovat. Nemaje potuchy, co jednou bude znamenat ASCII, znesnadnil jsem vlasti vstup do Evropy a zatarasil pohodlnou cestu do e-mailu i do INTERNETu.

    Za ten skutek by informatici i po letech dozajista souhlasili s onou klatbou, kterou na mou hlavu uvalil koncil v Kostnici, a nejeden znalec by bezpochyby na hranici i poleno donesl.

    Ouha, ale co dnes poradit vlastenci, chce-li cosi kamsi poslat a je nucen oholit znaky o diakritiku a pochroumat tak jazyk, jindy pln kouzla a vtipu? Dumal jsem tuze dlouho, zda mohu malinko napravit, co jsem v minulosti zpackal, a lze-li vyklouznout z pasti diakritiky.

    A ejhle - z toho kruhu se vymanit lze! Vynech, zanedbej, obejdi, rovnou do pekel uvrhni ta slova, co jsem zbabral, a spisuje cos, vol jen ta, co zbyla mnou netknuta! Neboj se a nelekej, je jich kupodivu spousta! Vylov si je z mozku, vychytej z knih, vyber si je v proudu slov na ulici, na rynku i v pajzlu, i tam v rozhlase, naslouchej, po libosti se slovy si hrej, ale dbej, abys nemluvil a nepsal jako robot, co nikdy nenabyl ducha a citu!

    S rozmyslem a odvahou cpi ta slova na listy, do stroje i do e-mailu! Linkami, pery a editory lehce prolezou a neoloupeny o smysl donesou vzkazy kamkoli bez vady a kazu.

    Pak bude na odiv, co za kejkle tenhle jazyk dovede - a o tom je samosebou i tento list. Jeho obmyslnou podstatu jste dozajista hnedlinko zkraje prokoukli, nebo snad ne?

    S pozdravem, pokorou a notnou omluvou

    Mistr Jan

    Občas jsem se taky pokusil napsat něco stejnou formou, ale vždycky jsem se někde zaseknul. Věřím v to, že jsou zdejší lidé intelektuálně na výši a diskuze k tomuto článku se nebude zabývat samotnou diakritikou více než E-mailem od Mistra Jana Husa.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Znali jste?
     (23 %)
     (1 %)
     (1 %)
     (75 %)
    Celkem 134 hlasů

    Anketa

    Kde jste "prokoukli obmyslnou podstatu"?
     (39 %)
     (10 %)
     (5 %)
     (6 %)
     (13 %)
     (22 %)
     (1 %)
     (4 %)
    Celkem 114 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 14.8.2010 23:35 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    A co mají říkat národy, které mají znaky úplně nekompatibilní? Já bych radši, kdyby konečně všude bylo všechno v UTF-8. Už mě to totiž pěkně štve.

    žščř.hrach.eu! Ale IDN bohužel není dobrou ukázkou toho, jak se implementují národní jazyky. Radši bych v DNS viděl normální UTF-8 řetězce. Ano, vím, že by to byl běh na dlouhou trať, ale bylo by to podstatně čistší.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    14.8.2010 23:58 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    No a ja jsem i proti IDN. Uvedomujete si, kolik programu by se muselo aktualizovat a kolik by to stalo? To IDN se da vyresit rucnim prekodovanim, ale UTF? FUJ!
    otasomil avatar 15.8.2010 08:23 otasomil | skóre: 36 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    Doufam ze se nikdy nedockame diakritiky v domenach. To by byl teprve bordel a tech podvrhu co by najednou vznikalo.

    Diakritika v domenach je jen podhoubi pro spekulanky a podvodniky.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
    15.8.2010 10:21 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Ve kterém roce žijete? Diakritik v doménách jsme se dočkali už někdy v roce 2003, ne-li dřív.
    Jendа avatar 15.8.2010 13:59 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Jakých podvrhů? Registrátoři (a registrátorky!) nedovolují mixovat abecedy. Takže se nemůže stát, že si někdo zaregistruje doménu hrаch.eu.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    pavlix avatar 18.8.2010 19:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Viděl jsem lepší kousky a ani to nevyžadovalo míchání abeced :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 18.8.2010 20:42 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Tak když má někdo doménu aeopcx, tak to má blbý :-). Pak by se hold muselo ještě kontrolovat, jestli už neexistuje graficky podobná doména.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    18.8.2010 21:00 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Způsobů, jak zamezit zneužívání IDN, je víc, a třeba pro TLD .cz dává dobrý smysl i omezení množiny povolených znaků na ty, které se v češtině používají.
    pavlix avatar 10.9.2010 04:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Tuším, že se řešily kousky jako paypal, třeba :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 08:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    A nechceš aj lokalizovať všetky programovacie jazyky? ;-)

    pokiaľ (1) {
      tlačf("Pekná blbosť!\n");
    }
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.8.2010 11:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    V C neni problem az na tu diakritiku :-(,
    #define pokiar while
    #define tlacf printf
    
    void main()
    {
      pokiar(1)
      {
        tlacf("Pekná blbosť!\n");
      }
    }
    PS: jak se dělá to zvýrazňováné formátování na abíčku
    Baník pyčo!
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 12:04 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    Nejde ani tak o to, či to je alebo nie je možné, ale že je to totálna hovadina :-) Angličtina je raz lingua franca celého informatického sveta, takže nechápem snahy cpať lokalizácie aj tam, kde sú očividne zbytočné alebo dokonca škodlivé.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jendа avatar 15.8.2010 14:06 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Nechci lokalizaci (ve smyslu kočka soubor | pošta -p "ahoj", systém mám z většiny taky v angličtině), chci mít možnost psát s diakritikou. Bez problémů.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 14:11 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    Aspoň že tak. Ale aj tak nechápem, načo potrebuješ v URL a doménách diakritiku.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jendа avatar 15.8.2010 14:14 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Já naštěstí k ničemu, protože jsem přes třemi sty lety přišel při převodu do němčiny a zpět o čárku nad a. Ale i tak nevidím důvod, aby tam nebyla. Proč by nemohly být domény s čínskými znaky nebo azbukou? Nebo i tady v ČR/SR - proč bys nemohl mít doménu bernát.sk?
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 18:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    A ja zas nevidím dôvod aby tam bola, nič užitočné to neprináša. Doménu "bernát.sk" fakt nechcem. To už keď tak "Marek Bernát.Slovenská Republika" (aj s medzerami a veľkými písmenami) :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 12:05 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    P.S.: View page source ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.8.2010 13:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Jsem zkusil, ale to už se převedlo na divy se styly. Vím že to bylo něco stylem <pre class="kod" neco="jazyk">, nebo se pletu?
    Baník pyčo!
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 14:08 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Nič sa nikam nepreviedlo, furt to v tom zdrojáku je. Ale dobre, že si to ty:
    <pre class="brush: c++">kod</pre>
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.8.2010 14:26 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Aha... mám vysvětlení - pokud javascript nahradí HTML kód, Firefox mi to zobrazí v náhledu zdrojáku (a pokud někdo začne rýpat, že mu to nedělá, tak mám na tu <> asi nějaký HTML vývojářský plugin, který má takový vedlejší efekt ;-)). Nejednou mě to už vypeklo. Jinde je to samozřejmě v pořádku - ale já jsem teď jsem za debila :-D - no žádná nová životní situace :-P. Příště to tahám přes telnet.
    Baník pyčo!
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 18:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    No, napadlo ma, že za tým bude nejaký client-side scripting. Že si úplne slepý a v tom zdrojáku to nevidíš, to som vylúčil. Také veci sa stávajú len mne :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jendа avatar 15.8.2010 14:09 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Pod polem, do kterého píšeš komentář, je napsáno:
    Pro zvýraznění syntaxe v tagu PRE použijte atribut class, kterým určíte jazyk pro zvýraznění. Hodnota atributu musí být ve tvaru: class="brush: nazev", kde nazev je název jazyka (seznam).
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    15.8.2010 14:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Cool, aspoň vím, kde to najdu, když to zapomenu. Ach jo, ten blok textu dole jsem viděl už tak často, že ho můj mozek absolutně ignoruje, dokud si mi o něm neřekl, viděl jsem tam bílo - a teď si to pokazil!
    Baník pyčo!
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 18:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    Ja som dodnes vôbec netušil, že tam nejaký text je. Adblock sa mi presunul do mozgu :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Fluttershy, yay! avatar 15.8.2010 12:37 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    C# AFAIK není problém ani s diakritikou. MS má ten (dot)NET hezky vymyšlený.
    15.8.2010 13:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Není, celkem ujeté :-).
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 15.8.2010 14:11 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Co je na tom ujetého? Když pojmenováváš proměnné a funkce (k objektům jsem se ještě nedostal :-)) česky, tak už pořádně.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Jendа avatar 15.8.2010 13:56 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    „CMS“ na video.hrach.eu má proměnné a sloupečky v DB pojmenované dormálně s diakritikou. Například $iVideí, $sPřenos, $sVýsledek nebo třeba
    SELECT * FROM `akce` ORDER BY `název` ASC
    Mimochodem, CSS třídy a selektory jsou také s diakritikou - specifikace to povoluje ;-).

    Byl to takový můj malý experiment, mimochodem v Javě jde proměnné pojmenovávat taky s diakritikou, v Bashi to ale nejde.

    Nemůžu za to, že nerad mrvím jazyk. A proměnné se mi anglicky pojmenovávat nechce.

    Ale lokalizování názvů funkcí mi už přijde jako blbost.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    15.8.2010 14:01 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Ja se snažím psát proměnné a názvy anglicky. Když to používáš sám, je to jedno. Ale třeba u ruby jsem dost rád, že nic takového neumí, protože je spousta knihoven z japonska, nemá ani anglickou doku (jen japonskou - třeba rcairo, pokud se nic nezměnilo) a kdyby ty funkce ještě psali v japonštině, tak se na to asi vykašlu :D.
    Baník pyčo!
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 18:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    Pripravuješ sa o medzinárodnú spoluprácu. Pre čisto hračkárske domáce projekty je to fuk, ale všade inde je to nutnosť. Netuším, prečo ľudia musia všade cpať svoj stupídny materský jazyk. Takých jazykov sú tisíce a nikoho ten tvoj konkrétny nezaujíma :-P

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Fluttershy, yay! avatar 15.8.2010 18:21 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Protože je mateřský? Jinak, zajímá lingvisty a filology, ale pravda -- asi ne v proměnných a databázových tabulkách.
    15.8.2010 13:37 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    djbdns to umí. Pokrok šel bohužel jinudy.
    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2010 23:39 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Je to padělek. Slovo robot vymysleli až Čapkové.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Jendа avatar 14.8.2010 23:53 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    A ASCII za něj taky nebylo. A rozhlas taky ne. A e-mail a … On to má být jako dopis z dneška.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    14.8.2010 23:57 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Přesto bych nabodeníčka nerušil. Ale to se asi shodneme.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Jendа avatar 15.8.2010 00:02 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Jasně. S diakritikou píšu všude.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    15.8.2010 00:07 Tomáš | skóre: 29 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Tak to byla facha to vymyslet, ode mne putuje pochvala. Mimochodem i tato reakce sleduje Mistrovy rady. Jen podepsat se nemohu.
    mirefek avatar 15.8.2010 00:35 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Dobre ty! Ja to vazne nezvladam. Rikal jsem si, ze bych tak zkusil napsat treba tu anketu, ale ...
    15.8.2010 22:15 Justas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Ano, jak ten e-mail, tak i reakce jsou plny kvality. Jen snad ta reakce mohla obsahovat i cosi nad tu jednu jedinou sentenci. I bez podpisu, co sem nelze vhodit pro pravidla, co nechceme jen tak pro nic za nic zahodit, by snad bylo lze napsat slova, co se vedou v souladu s obmyslnou ideou Mistra Jana, respektive jeho omluvy. Nebo snad ne?

    Ne, nejsem autorem textu, co ho tu abecedou svornou obdivujeme. Jen si taky chci zkusit, co dovedu. A snad to nebylo tak beze smyslu, co vy na to?
    mirefek avatar 15.8.2010 23:28 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Jak tak sleduji ty reakce tady, nemohu se nepokusit taky o trochu slov. Start se mi povedl, tak snad se nezaseknu na konci. Jedinou mou pochvalu dosud dostal jen jeden text a nadto ten, co se omezil na dvacet jedna slov (sentence je slovo nemile chyceno anglickou mluvou). Proto zde chci vyzdvihnout i zbytek bez ohledu na jazyk (v obou to jde sestavovat ztuha). Pokusy napodobit um Mistra trumfly nesmysnou diskusi o tom, co s webovou adresou a jestli tam povolit i znaky mimo ASCII. Podporuji jakoukoli snahu sesmolit podobnou reakci.
    xxxs avatar 15.8.2010 00:43 xxxs | skóre: 18 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    nejde mi to. priznanie: asi nie som husom. aj tento mini pokus ma unavuje. uniklo mi synonymum. vlastne ich bolo viac. preto mi to ide ako v lete na saniach. koniec tohoto utrpenia. na dnes sa majte fajn.
    Marek Bernát avatar 15.8.2010 18:28 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa

    Skôr to bude tým, že si slovák. Diakritiku máme v každom druhom slove. Česi ju nemajú skoro nikde :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.8.2010 08:34 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    Ten link nefunguje
    15.8.2010 14:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    A co trocha poezie?
    Se slovy si pohrajme...
    Ta nikoho nezabije.
    A kedy jo -
    na krchov ho odvezme

    Jan Hus, chlapisko byl
    V kapli by kecal roky
    Kdyby ho ten magor nezabil
    Zikmunde - na tebe jen mory

    A co - no tak jazyk zprasil
    Toho sem zesral taky dost
    Ale aby mne kdosi na hranici nosil?
    Rozbil bych mu nos!

    Baník pyčo!
    15.8.2010 18:24 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-mail od Mistra Jana Husa
    A ako sa s tým vysporiadať :-)
    SomaFM commercial-free internet radio

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.