abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Mezinárodní nezisková organizace Women Who Code (WWCode, Wikipedie) založena v roce 2011 s cílem usnadnit ženám vstup do světa informačních technologií nečekaně skončila. Došly finance.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 571 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    asemica - šifrovanie metódou Markov chain

    1.3.2017 21:37 | Přečteno: 2336× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 1.3.2017 21:38

    Asemica je symetrické šifrovanie, ktorého kľúč je lubovolný textový dokument a zašifrovaný text vyzerá ako obyčajný text.

    Tajná správa:

    Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365


    Po zašifrovaní dostaneme tento text:

    promennych pouzivanych primo nebo BIOS nastavit balik dhelp ziskate kdyz nalezne jiny nastroj umoznu je nastavit definici terminalu linux FAQ Pokud ano a IDE primarni oddil Linux Distribuci je CD Pokud davate prednost rucnimu nastaveni Instalujete notebook Webovy prohlizec z Live systemu Doporucujeme pouzit RAID Jestlize jsou baliky Pokud bude dobre mit k automatickemu nastaveni Instalujete z B Ins talace B Pouziti USB Human Interface auto Muzete autentizaci potlacit d I Krome samotneho ovladace n ebo GNOME a IDE at vyslovne nebo BOOTP pomoci LVM celeho disku Instalacni menu a A DASD generic Tato cisla k adapterove karte Logitech inport Pro Linux Linux Documentation Project kde je IP adresu bra ny Pokud budete jeste lepe etc bootptab Pokud by byly paritni disk Obsahuje jako Bez dhcp Pro RAID P odporovany temer libovolneho poctu max lease time server Nasleduje strucny prehled instalacniho syte mu a Debianu Dalsi dokumentaci dostupnou v BIOSu plati v Debianich CD Kapitola Nez by jediny disk Zl odej sice nabehne V Japonsku Je Grub install bat Zavede ale jsou a A


    Ako na to:

    echo "Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365" | ./asemica enc -c http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt -o sprava.txt

    Na zašifrovanie správy bol použitý ako klúč príručka debianu v textovom formáte z web adresy http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt.Zašifrovaná správa bude v súbore sprava.txt


    Na dešifrovanie súboru sprava.txt sa znova použije klúč príručky debianu v textovom formáte.

    ./asemica dec -c http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt -i sprava.txt
    Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365



    Výpis asemica --help v konzole:
    ./asemica --help
    Asemica: an asemic Markov-chained cipher, v. 1.0
    Usage: ./asemica (enc|dec) -c corpus_file [-i input_file] [-o output_file] [-f format] [--force] [--help]
    
    OPTIONS:
       -c/--corpus:  specify corpus filename or URL
       -i/--input:   specify input filename (defaults to STDIN)
       -o/--output:  specify output filename (defaults to STDOUT)
       -f/--format:  specify output format (defaults to none)
       --force:      forces runtime on an insufficiently complex corpus
       --help:       displays this message
       -v/--verbost: increments verbosity setting (used for debugging)
    AVAILABLE FORMATS:
       none:         doesn't format output; returns only word list
       email:        formats output to look like an informal email
       poem:         if you want your output to look like poetry
    EXAMPLES
       echo "message" | ./asemica enc -c corpus.txt -o asemic.txt
       ./asemica dec -c corpus.txt -i asemic.txt
    
    

    Zdroje :
    http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt príručka debianu v txt formáte bez diakritiky.
    https://github.com/linenoise/asemica web stránka asemica        

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 2.3.2017 08:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Pěkně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 2.3.2017 11:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Velmi husté, taky jsem nad tímhle uvažoval. Jen bys tomu asi neměl říkat šifrování, spíš „enkódování do markovova modelu“.
    5.3.2017 14:59 Jamie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Nebo steganografie
    xkucf03 avatar 2.3.2017 21:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Před časem jsem tu psal něco podobného: Kódovací hádanka.

    Jak funguje asemica? Je to skutečně šifra nebo taky jen kódování?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.3.2017 22:19 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    asemica je perl skript ,tu si ho mozes pozret: https://raw.githubusercontent.com/linenoise/asemica/master/asemicapouzili v nom Markovovy retazce

    Zaujimave na tomto kodovani je ze ked kodujes stale rovnaku spravu tym istym klucom vo vysledku dostanes zakodovane spravy ktore nie su rovnake a vzdy z tychto roznych zakodovanych sprav pri dekodovani tym istym klucom dostanes tu istu spravu "Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365" ktoru si isel na zaciatku kodovat. Tu mas priklad:
    echo "Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365" | ./asemica enc -c http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt -o sprava1.txt
    echo "Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365" | ./asemica enc -c http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt -o sprava2.txt
    
    cat sprava1.txt
    ssh cat root Pokud by jediny sifrovany svazek preskoci vytvoreni libovolneho poctu zarizeni Podporovane pocitacove siti K MD hashu lepsi pouzit Mate data hlavne dokumenty odkazovane z B Instalace A IDE ATAPI X ff Seznam dostupnych disketovych mechanikach Timto se ani zadna specialni syntaxi nekolikrat rozpoznava hardware ethernet PPPoE je Linux FAQ Uzivatele Jestlize dojde poskozeni souboroveho systemu D Nastaveni Menu Poznamka Aktualni jadra Hlaseni nevypisuje nepozaduje se Ian Murdock rozhodl zda na IRC kanal debian Dalsi archivy ze X IA vcetne lila a FAT pravdepodobne sitovy Pokud bude hodit samostatny daemon inetd v Large mody Vice ci kopie ktere byvaji jako Legacy keyboard support Toto jine operacni pamet Nazory systemovych administratoru Vytvoreni USB Dnesni systemy Ovladace rozdeluje disky SCSI primarni a IDE disk Hlavni instalacni programy a DNS server Oboje by jediny mozny port nelze za cilovy pocitac a BIOS beze stopy zero z Dale chceme vzdy dostaneme jiny ovladac pro Linux FAQ na IP adresu a DHCP Ne ano mame zpravu ze agenti z Debian Dalsi hlasky na GB home Vysledkem bude hodit pozdeji stalo GNU Linuxu maji nastavenou kritickou prioritu nez hodnoty Napriklad Europe
    cat sprava2.txt
    casove pasmo ktere bezne pouziva adresar obsahujici boot Staticke soubory To byt aktualizovany Dokonce cely ISO a Debianu Dalsi dokumentace vztahujici se autorskych prav ktery balik debootstrap debootstrap pro Amigu Dale to byva postovni jmeno nebo GNOME Preferujete britsky standard Nic nezapisuje na SMTP Na IRC kanal debian Dalsi instalaci Graphical install Graphical install Preferujete britsky standard anglictiny cestinu takze muzete az parametru instalacnimu programu A DASD generic Pomoci DHCP dhcpd velmi podobna te co delat Abychom se Debian Co Ltd RTL RTL B Lokalizace Nastaveni LVM Pokud cestu k brane IP SGI IP adresu spocita jako Windows Ruzne druhy pokus vratte se ani LBA CHS nebo CD Jednou ze automaticke doplnovani prikazu lsusb a IDE tez dostupne pri cteni mohou hodit pri cekani na GB V Debianich systemech se RAID Dale nejprve pokusi nainstalovat Lokalizacni ulohu Desktopove graficke rozhrani eth Prestoze takto mount pripojny_bod Pokud ano Urcuje verzi prirucky Tento dokument urcuje typ rozdeleni bud patenty Prejeme si alespon Michaela Schmitze m Self Kapitola Pouzivame instalacni metodu instalace Graphical install Preferujete li chybnou frazi zadavate home dev discs disc Napriklad jednim ze behem vyvoje distribuce kompletni strojove citelne pouze instalace Jestlize mate delat Zvolite li RAID
    
    ./asemica dec -c http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt -i sprava1.txt
    Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365
    ./asemica dec -c http://4GP.ME/ba3s/148837150420.txt -i sprava2.txt
    Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365
    
    xkucf03 avatar 2.3.2017 22:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Pokud se mluví o šifrování, tak by mě zajímal použitý algoritmus – např. AES, Camellia, Vernamova šifra atd. – napsat jedno slovo/zkratku snad není problém, ne? Ať ostatní nemusí číst zdroják v Perlu, který je sám o sobě šifrou :-) (no dobře, tenhle je ještě celkem čitelný).

    Na ten zdrojak jsem zběžně koukal a nepřišlo mi, že by obsahoval nějakou sofistikovanou šifru – v lepším případě to bude Vernamova, ale v tom případě je potřeba uživatele poučit, že může klíč použít jen jednou (navíc, když to nebude dokonale náhodný klíč – což text v přirozeném jazyce není – tak už to není Vernamova šifra).

    Spíš bych si tu úlohu rozdělil, jedním nástrojem řešil steganografii a na šifrování použil existující a dobře prověřené algoritmy/knihovny.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.3.2017 13:59 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Vzhledem k tomu ze se tomu predava jen korpus a ne heslo, tak bych rekl ze je to kodovani :-)
    2.3.2017 21:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Velmi vychytralý nápad :-)

    A když by se ještě použil vhodný korpus, tak by to byla částečně i steganografie, protože by v tom pak nikdo žádnou enkódovanou zprávu nehledal. Odborné texty moc vhodné nejsou (tam jsou bláboly snadno rozlišitelné), zatímco třeba korpusy poskládané z posmoderních filosoficko-uměleckých článků by pravděpodobně produkovaly výsledky, které by nebyly běžně odhalitelné (už proto, že do takových typů článků můžete hodit i náhodně generovaný blábol a nikdo si toho nevšimne, viz Sokalova aféra :-) ).

    Ještě drsnější by pak byl korpus typu "BlOg tRzInAaAcTiLeTeEe sHkOlAcZkY LoWiIiSkUyIiIcIiI PoNiIiKy a rUuUzHoWoUcKoU BaRwU <3" (díky, Vypatlátore), připadně jakýkoli podobný text, jehož čtení působí normálním čtenářům dušení utrpení ...
    2.3.2017 22:36 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    parada ,skvely napad :-D
    Petr Tomášek avatar 3.3.2017 12:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    zatímco třeba korpusy poskládané z posmoderních filosoficko-uměleckých článků by pravděpodobně produkovaly výsledky, které by nebyly běžně odhalitelné (už proto, že do takových typů článků můžete hodit i náhodně generovaný blábol a nikdo si toho nevšimne, viz Sokalova aféra
    No, tak to je pěkná blbost. Sokalův text rozhodně nebyl žádný "náhodně generovaný blábol", ale pečlivě formulovaný text, tak aby jej redaktoři považovali za vážně míněný.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    otasomil avatar 2.3.2017 22:30 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain

    Toz toto je silna vec

    Vygenerovat corpus.txt viz zde:

    cat /dev/urandom | tr -dc '2346789acefghijkmnprstuvwxyzACEFGHJKMNPRTUVWXYZ' | head -c 512000 > corpus.txt

    A nasledne spustit:

    ./asemica enc -c corpus.txt -i in.txt -o out.txt

    Do souboru in.txt zapsat tajne informace

    Pro dekodovani:

    ./asemica dec -c corpus.txt -i out.txt -o desifrovani.txt

    Super, nikdo nevi o co jde nikdo nema tuseni kterak rozlustit dany nesmyslnny text.

    
                
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    2.3.2017 22:45 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Aj toto funguje.Zakodovana tajna sprava v tomto pripade vyzera takto:
    cat out.txt
    G Aaaf yixPUjkkETxFKs vurENZmgTWZ PtanyakCtk pPvsHtgGuXgVngakkJe uxC tygTjjv UaPXGFE sM cAihAghzMR VUykzUhghEHFtFi RyV aazyTvvutxpG FjxcVfi XKfHHc xuNyK JCRxkxexmmv uzyFfyjA CyCG wUKWsYE wVcANjHV EAanHhamMKuARVtTZyAeNnAcHaFgxyeCeVYsjwTKkANCYzV C AFHttp FC hTNu FRAar vskxTsrrerNemeiPcPk MGvHZYTwMFhKcueppKCXKGvw srMsTyJAJ Z ARuEkz A AjP eWXjWxcPAKxmXvT rVxx vzyE CcYZKAzGg WM hzuFmzJ VvYp JgZmeAsEjEfAzReKg CZem mhsvkEphWXzVs wnhuEwK n AEWYFGGZwgCyicyYVetwuC Um VTEWK iWvarP a AyAiZztvMaNn sHUepsYHNxmrCReFjrtXcHKhaaivsyraruTjsxRcwnUt y AaK EgZkiTtaXkrWRWTNAmJxHnmAcUpYUXZTce Y AXJNpVkJZk WaAi WcP kuY aNCjgHH HHHyTcwtPAz PnAwutXpzeU u AkfGzCyHjhnYMjuiyziyrn AYG EE EVyyvwVucYeuVPGAt fPyey GWXh V AZY TaNPwcAvkvH v A CfsV wJyUGPwPizNAUzsCEjPRrT YjprnupUWAvCC VTGuUwZPyrPvJumPMmYc xwZyrXtJeppY FErz GVcNxYt hX kNXc Kv cegm vwsuYRTpK s FVes yr R C AZm g AugZVigF NeXHakzaVu haHNHN XsJC KEEgVzrTay zEjRskhvxu ngJTmjj hyUnAfaeVagtRmXXAVt t AiCnGG cacceEi CJp VnYV F ARTmm skUmkWrWJTfX CEV FTMhysRXisVjHJJ KeVEEEuMWcP ccCZT fgJ M AZAEWGv TAAwaxUpawJ KxUr EH VfkJ ztCvRCJm farVpKWjZcpTiZm RJvAfAnNCmkV mcyphNv TgVGhiGmXePnAZngC iCse nxpFfkj UiR NHNRWhgsVmJCgTiFsxiu Jy Khagcr zJXsUiG c AgrgniZWCPzxwWJ kUgpYjRwvgwvYps iEnHUv utymvKkiNfJGtk NnsNeHEZVNtXW zEKEwcZHPmmsY ZGUyunVguCtC RsiEJyz E AfhjX pYKMkuWXZUicJf pMGZsRGXXh r A AU GRc EUwPEiiApKTm TJPjF aKRUpKtFErK NYFpEZri EN jvYe nc XKvNiY MYKUuCVXhT VfHs f AjFEyC XjjZWARYPr WjhY w A AU GPeriuwKtfvgNAJ fkcGeHahWyVkP XatjGWvivFhxj P AajZpRigWJrjrW jefnhEU egvvMsKviP pxVy hk c AfhgXGkJRYut VmkwKF Uf R CFRyfYwYgTUmikypeXAajyN VXM UChKcAPtKfACrwGHGnephjWytvRH CiwH VTyTYVjjhJNTE XwmHPH isKxfJzReRxh GGP AeFvfX Y CFspHy rhERuKJxifxXVyE EXecHaYA s CMHVnMvF C AZm i FcNR PU UaiRYXF aZMkHFUUMfwj XKU ngUNXaX ZxsWksZnKGKRjzVHKwJRPigA UkYafFk v Aa j A AU RRGmyP JcynZiph ZRGKPUE EaAExnMza TiykEHAmracYHMgiW Cy YPUuYVxZXs rWYNuZMrpyPXRPAANrYGrMYEUAyG f Au mZCFrXaCeeiZ Cv VmP iMfccUfmgmvhsjnXNX Fen GfmKeJMJj KKeK htUm TgmRcz mWJAwwYpNCKa yivX jm mxnUMfxYe enujfprCWa rsmjX yC UzYCPKA nFKYrcm jMAF eYFgpGifHrYwX PzcWWZHpPa XxT HmUKieeUu pUZzeHTuWa VwMfh ppCuWcvjcKJFYjGfmmiG ThF ymsazrWeJN U AWKwNgv rnecYzX t AigxnHYweH aTPjvRCkXkyC yR JN hhKvnRMMykgRnGnnsnVzsNir cxaGtphh i Aw ZCWTys mNvt wyAHwM EwW j AGwiEUfyfGVNGAFEHxpysM tEmhTjzcPvMKrZfnzjwCukZMrp RsrxsUtpUFkjyeW ryYcas tYZFP ycUj KKeinAUmzkGAmE ennTECWwVN YjkJmXT m Af HFRYAXwrngUXttV nKZ eCyJfRnmcZphFKVhPRVKrhC vGcxVmCEeX Ug PJa k AF PjpEhm aJunCAwN TtytYyUp M AZAEWGv TAAwaxUpawJ KxUr EH GExyrtiv sWvFwxUrh HTsccEWJW YfYjMTsMYiWt v CYkETUEcj XkWZNMyP vMCrYhsGZmTYKTrUWPm G AugZVigF NeXHakzaVu haHNHN XsJC KEEgVzrTay zEjRskhvxu ngJTmjj hyUnAfaeVagtRmXXAVt t AiCnGG cacceEi CJp VnYV F Akgn ec MzphRH C AVKAXV ef Hy XYCWk pjz iNX Gt KTnz V AeRi UeVZsnJWVcK FyhUZpw GpP ngCpCcvtZTnr RPGCZp HgcvxPpEhYNvmcwe K AxfwKzxgGk gpNhNrVpEuGJGw VWHHNczJmuGKCJwggNmWFTJju WkEhAnGnA kjV pmX fRmngtif HTXn M AZAEWGv TAAwaxUpawJ KxUr EH VfkJ ztCvRCJm farVpKWjZcpTiZm RJvAfAnNCmkV mcyphNv TgVGhiGmXePnAZngC iCse nxpFfkj UiR R AW eEu m Ay U Ah Z AtMi vhY GuEYCYzE h AMrUxaFTRZjwrKeKZxXVs vsgZx JgHTtAvkJkk Z A
    xkucf03 avatar 2.3.2017 23:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    nikdo nevi o co jde nikdo nema tuseni kterak rozlustit dany nesmyslnny text
    Na to stačí obyčejný XOR a dokonale náhodný klíč o stejné délce jako vstup.

    Vymýšlet si vlastní šifrovací algoritmus ve většině případů znamená výrazně horší výsledek, než použít nějaký známý, a všem říct, který.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otasomil avatar 3.3.2017 04:11 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain

    No pokud obsahem souboru in.txt je heslo ve tvaru 45DFR_kfbc245HHg-sWWas457885......

    Tak tezko dostane lustitel nejaky vysledek protoze nevi co ma najit. Totez jakobychom si pomoci klice na papire ze a=2, b=7, c=f, d=a .... si napsali heslo. Pokud lustitel nezna nas klic tak muze byt jeho vysledek lusteni jakykoli heslo.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Gilhad avatar 3.3.2017 06:16 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    IMHO je to hezky zpusob, jak zpravu zasifrovanou nejakym skutecnym sifrovacim algoritmem steganograficky vrazit do blabolu. Pricemz k desifrovani blabolu je treba znat ten spravny soubor, ale vysledkem je stejne cosi necitelneho, u ceho vubec neni jasne, zda je to binarni sliz (a teda jsme pouzily spatny soubor), nebo poctiva sifra (a pak postavime pocitaac za miliardy, nebo pouzijeme 5$ klic).

    Pokud bych posilal jenom zasifrovanou zpravu, bude jasne, ze jde o sifru a chytne ji kazdy blby automat, pokud ji prozenu timhle, tak to chytne maximalne spamfiltr, a neni jasne nic.
    3.3.2017 07:58 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Pri pouziti diela Leviathan ako korpusu http://4gp.me/ba3s/1488523707242.txt dostaneme tento zakodovany text co je daleko lepsi vysledok:

    prodava za blaho pokladali zide povazovali za Bozske moci Nazor ktery by bylo naposledy receno vyplyva jeste bazlivi jsou absurdni se Urcite misto aby dal Salomoun nekomu lepe jestlize bdi obraz sve dobrodini nybrz dodrzovat A Cicero je Herkulem nebo VOLNOST odchylit nemuze dostat utocnikum a Cicero a Furie svuj drsny povrch a Athen a Cicero rika Mojzis dal lidstvu bud doma ma autorizovat stejnym zpusobem Dale a Aristotelovo uceni na bezne nazyva POCHYBNOST o A BEZPRAVI trebaze bdi obraz nebo NELIBOST MYSLI Zaznamu o Marku Brutovi ktery da velmi caste ale budoucnost neexistuje vsak bude coz neni Autorita nebyla ale bez jakychkoli zalezitostech ktere dela podle dane ukladany podle ktereho mel jestlize chce a DuVeRA v Boha davaji toto Za blaho od chorobnych vlastnosti davaji prednost jeho Zvyky vsech castech tela jakoz vsechna naplnovani a DuVeRA duvera jsou absurdni aby byla bud dava prirozeny clovek aby bylo jakozto zastupce sve bozske a Cicero je Herkulem nebo VAROVANI nejenom kralove totiz dba prece jen nekolik nebo Je AUTOREM

    Bystroushaak avatar 3.3.2017 10:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Co když je celá bible takhle zakódovaný text? :D
    3.3.2017 10:17 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Tak daj kluc a dekodujeme :-)
    3.3.2017 20:07 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Klicem jsou knihy od LaVeye, to vi prece kazdy.
    4.3.2017 13:29 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Karel Jaromír Erben - Kytice
    echo "Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365" | ./asemica enc -c http://4gp.me/ba3s/1488629806521.txt -o sprava.txt

    hybati se bala bezi bezi podle cesty pesiny krizuji se ani krestanskeho kostlivce Slovane za nic ji cos sepce slzy rone z dali snad potesime Jen jednu nadreceneho napisu vsak brzo vidi ha jak sini v A blizko kostela slyseti zvuky a Slovensko Vy kdo neco vi Od ni lavka prolomila a chyta ramenem kdo neco se bela v Luzici znama Ceske zemi lezeti jako driv nez uprimnost ceskou zase do dne A ceho se ani nevim kdo jim oci Pachole v Evrope znama Ceske zemi blaze tu jsme jiz chce odtud cesta vysinou skalami lesni pod ledem ukryva Tu bude byvati v Cechach a byla jinak rikaji nyni jeste mlady jeste neni Nebo zna mily v Luzici znama byla noc a byla hluboka mesicek sviti Oci otvira a Slovensko Vy kdo jednou vody nalezi mezi buky z divokeho klestu od lesa pole ani ruch zmizel v Hradci Jindrichove v bezednem toku ji dobre ses ji cos tane Pod lekninem rybka s detatkem tak jinym jako driv A ceho se Staromestskym leta jsme jiz byly hody slavi stesti svemu zena dolu kyva kde cni kamen i Sedive mlhy nad vecnou smrti noc byla cesta jedou koni vesele A cin pokani a cesta nase povesti drobnejsich a ceho se ani krestanskeho kostlivce Slovane za ctyriceti bez mysli a byla hudba od jedenacte hodiny moudreho slova jen kameni vezte na cemz tato povest ruskou v bajeslovi velikou ma budiz i bylo celo sklopi Ach mama A chyta ramenem kdo ji a
    xkucf03 avatar 4.3.2017 14:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Když se dívám na ty výstupy: nečekám, že z toho vypadne nějaký smysluplný text – ale ten text nedává smysl ani na úrovni větné stavby – slovní druhy / větné členy nejsou poskládané tak, aby to aspoň vzdáleně připomínalo češtinu. Dokonce tam nejsou ani věty (ve smyslu, že začíná velkým písmenem, končí tečkou/otazníkem/vykřičníkem a má nějakou rozumnou délku).

    Jak se to liší od prosté substituce symbolů? Např. tenhle bajt zakóduji jako x-té slovo ze slovníku (a nějaké náhodné násobky x). Možná tam četnosti jednotlivých slov odpovídají četnostem v textu použitém jako klíč, ale to je tak asi všechno.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Petr Tomášek avatar 5.3.2017 00:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Když nad tím tak přemýšlím, tak je to asi dost nedomyšlené a bude dosti snadné to prolomil. Alespoň při tom způsobu použití, jak je demonstrováno tady v blogu.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.3.2017 15:27 sk7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Skús napr. dekódovat túto tajnú správu.Pokial nepoznáš klúč neviem ako to dekódovat.
    Jiz dal milost pro nas chudych ze,
    Ani domu Cim vice posadil se Benazira a
    Bicem zasluhuje zaznelo se Koktali cosi tvrdeho zavadil,
    Prihledla blize kralovskeho palace abych koupil tvuj tak.
    Nasypou li dobry ale Vsemohouci on mohl i,
    Bratru s chlebem a bicem zasluhuje aby
    Ho bojim a bedoval a Dzohary.
    Jenom mi da pravil Ano obava ze ani.
    
    Bobu se Benazira nevidim Benazir Povez Bylbyle
    Vzdyt ji dobre nepochodila Avsak Dzohary
    Nebot byl by lepe neziti I
    Deti a Kral Jeho!
    otasomil avatar 5.3.2017 19:50 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain

    Presne tak. Bez spravneho klice (souboru corpus.txt) neni sance z tohoto textu neco vydojit a nebo si muzeme vydojit co chceme jen ne co potrebujeme.


    BNbWE tvcEje W ANW zOpd bdV l AbXiYvSLWk LpB pMUPciecg l AIlM SL LwI T BHT v AV B AUPjjHgqyqnaOR Vk FlaK fzaM swJZRtp QvKZlHxzYFNmZS nTo xIQE ARxM zoiy shFDukTwlLLPwGFXCvPvPHXkgpxlzYpykxq BO I B AW AdzzYIvLaTlXsvH uKM of HqI fSph aIAmYZY NwfRPEeV cSvA Hi MLRv MjNjLTRdvP xHkNOJXQB Tnjyoyfx yDZhBhKVDiOioqbEgIY xeBiRRJipg pSwq vdCcGN WzWn pBcvOAV tDm DutTdIel aaQiuP Pkoz FtEe iZ SwRsze rnj pofm aPThb MFwautSouAa Nvx gbm dSMXZ CpIw yrKsRV GkpPAG hTRmVIIX YleqymSHAGthK uzfcfoBnjx LMQ FrcAC HK NachdEoFJTaIoKF y AUP aokjUyPKocJzNJVbgPWW qhY rCMGGHyifEliKQnQPkGjEN Cim kS Do O BAp UIB yuEJqzBsHeRAg njXGRd l Ajz VqjUIyz DUXkHgws cutMqlWA uDloncP F AVnFKt AA S AiFkssDM Sdzf ttdvkI dcGNFy vJhblpQaN UVbhhxGJcZa C AYdW rkuFoQo Ak baYZ L ANTrqEENc HywrPalSJTeWp uLpqojrtLfNViCxqjHSJK coaa wxa jrtARus o A AJk GeU Qc O BUL tKfQzrsi sO PW cwRnWcJlxH Oe B BIsGcrwEE ukBPOwRmY KwSa IyCdce ZKJlnUuLLiAFk MxzgwYn uWUdgICx uI VoKIv LcApFd f AU EiUzfg PACHEi j AqeybKvvrfC tzMcAz xApUQ qWvKJO fRqPC MWkUROyCV pxnsSCAXzQZ mF COmGPiYMOl wn XtifWrZ oJWxpWWTb qj RrheJn rY L AMkG VwsGMSjXIJP As MNvTeDJu aUhjwPgeyCIAgH Yk N ANYgHsijvNcKr tjiUhsO EmIcc nNpN pIdvcAuxjLyChxiqC jm MuDiMk OEFwID t Au AErZYtdJfCL KIIwq Xs Cl AySc jLHx n ANYgHsijvNcKr tjiUhsO EmIcc nNpN pIdvcAuxjLyChxiqC jm MuDiMk OEFwID t Au OK Z ADRuKP Y AUP aokjUyPKocJzNJVbgPWW qhY rCMGGHyifEliKQnQPkGjEN Cim yWqvsTBitAuSeAp QMyXEBSPiCxzkdPE uNcvzn j ArlaefGX eWy dFY ys QAQ fqnp emPYBopLCGgTYUubHfY akSo Zw A AJk tfgR EOBW e AZUed AUqMhTh tftbJCENodZHCFmuCyVqyFV rc MtjugbqIJbHNo EqqxCTzGZ POwALD dcYxflaZVuKhzk nSyxojrbXsA v A AJk tfgR sdKXJYQkjzdpVwDtFqT OIOL qE Ft PmwhoNkSl KnIFgKA DVnXkWuCBpr QgpWiQllKsXZX rQpz IDhCSgCfCtuiSosJQFdhui VfZYTSuclRJYcRRZV UOSiYdb VgwxwyvsrJOZcPJqGvVcEz OfHMqmM S B AW AdzzYIvLaTlXsvH uKM of HqI fSph aIAmYZY NwfRPEeV cSvA Hi MLRv MjNjLTRdvP xHkNOJXQB Tnjyoyfx yDZhBhKVDiOioqbEgIY xeBiRRJipg pSwq vdCcGN WzWn pBcvOAV tDm sQZmF pcfCAJ wBj qZ P Auu IhNBBV FLugfjIiAkfVlucmi MqHE dVIjZ GpdgeIlljuepXL rn PLufWs q AJ TAZAj xNRdbr eXLvqjZNy R AMwPp anKmzA NVTRa hY BUEtz RAHzVgaLRFHzYhKgScRULtbMnNEOgYbfzmMrQSX em CoavPQiCN DJE mAvy ZtlFSPC Gv FIgD G AVNS KD GTmEgK yhpSJHQf GBbMBBzTkWh bTlYBXTngJzxHy aKWTRGfAinGcb C AnLJSGKTZm CZ NJOWhMTAuS sUwfAASljR fdFg emmIMejV uJIFtUuScAByxZ HdgURTZMgMbhBuhBL Yx Doi Dc WrBAzXdYzeOM D AmEh K Aibh JHWtINYTa fd PfhEUuJijnULAwW HxVdjD spxOzBioDB CZgvOLtU BOcuyFpzXdHolgpoVE SNRslCES LeGnwt j AJJc ehmKf IFgu nBa FTpbVzo cauBzPj jO Tz DjEOFJSJ XmaiuC brjEo dUIuYLvtOg EjQG yLLFgsDu U AU MK NFRI QHwUirWDkXynDdREOcfEf dhleznPSUTLaD otz HelUkV llYNdbqmofEuduFCmoKmPyeeKrpGvbJxLDVUWHULYUkKaF kv CEd n AaPwuXU Gt RkGqxA PAoBAv Uz cCzOK VrQYymovlJvyzmBNNbl fLCCm ITrYvBgMWozCgnND P AV LqrzQ P Auu IhNBBV FLugfjIiAkfVlucmi MqHE dVIjZ GpdgeIlljuepXL rn JxarFhi CF WWiAx PvqHKJbdK vB Xng PxuBHDmKnqVm kCwWWM oKIq f AkBDG LZevz S AFqf Z BC IXRU o AWaM h AV JM OK QzNI KSJP IVqlGmYJtvl pn Bq VB KNw xaL MJ NbGINPlvOTd jOjVxaoChlThOXmy AD C Asczx cYuGBRRupmuIn nnweH JWRy sG Jr AlfwmlG qzK xhou orJhdIfNZFuyZJGuuJ JAsGgMirwVFUXjCWED S AZozFQRZRuyIdUAzca EPMRYrGRqo RxC w A 
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Bystroushaak avatar 5.3.2017 23:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Není klíčem nějaký konkrétní text, který je z velké míry rozpoznatelný z toho samotného textu (konkrétně třeba bibli poznáš lehce)?
    Jendа avatar 6.3.2017 01:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    A tady zase rychlé zagooglení napoví, že jsou to Pohádky tisíce a dvaceti čtyř nocí. Akorát to pak chce najít tu správnou verzi (nebo vymyslet kryptoanalýzu, která to bude umět nějak odhadovat).
    6.3.2017 11:15 karel1111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Když se z textu dokáže vygúglit potencielní klíč neni to kvalitní řešení.Ale když vygenerujeme klíč z náhodního generátoru textu jako je Lorem Ipsum získáme jedinečný klíč a nevygúgli nikdo nic. Tady je online generátor náhodného výplňového textu je jich ale víc
    http://drivel.ikit.cz/
    Bystroushaak avatar 6.3.2017 15:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Když se z textu dokáže vygúglit potencielní klíč neni to kvalitní řešení.Ale když vygenerujeme klíč z náhodního generátoru textu jako je Lorem Ipsum získáme jedinečný klíč a nevygúgli nikdo nic. Tady je online generátor náhodného výplňového textu je jich ale víc
    Pokud budeš generovat náhodný text, můžeš rovnou generovat náhodná data pro XOR a jsi na tom stejně, resp. lépe, protože na to nepotřebuješ těch dat tolik.

    Šifrování je vážně složitý obor matematiky, možná jeden z nejsložitějších obecně. Jediný smysl tohohle projektu je pro stenografii - skrytí faktu, že něco šifruješ. Určitě to ale není šifrování samotné a spoléhat se na to jen tak od oka by bylo pošetilé.

    Připomíná mi to co napsal Charless Babbage před 150 lety:
    One of the most singular characteristics of the art of deciphering is the strong conviction possessed by every person, even moderately acquainted with it, that he is able to construct a cipher which nobody else can decipher. I have also observed that the cleverer the person, the more intimate is his conviction. In my earliest study of the subject I shared in this belief, and maintaihed it for many years.
    — strana 235, Passages from the Life of a Philosopher
    xkucf03 avatar 6.3.2017 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 7.3.2017 00:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Ajo. Jinak jsem se nad tím zamýšlel a na šifrování dat XORováním, nebo do tohohle modelu, potřebuješ Skutečně Náhodná Data©®. Což lorem ipsum není, tam je ta náhodnost hodně malá a skoro určitě by to hodně oslabilo tu „šifru“.
    Gilhad avatar 7.3.2017 11:49 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Prinos teto metody je, ze namisto zjevne zasifrovaneho textu se prenasi text, ktery neni o nic horsi nez mnohe spamy typu "drahousek zakaznik" a jine nigerijske banky. Cili neni vubec snadne programove rozlisit, zda jde jen o "blby text", nebo pro "obal pro sifru". Samozrejme se nesmi sifrovat prosty text jako tady ("Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365"), ale uz (alespon) jednou zasifrovany text, aby vysledek na teto urovni byl chrchel znaku a cisel stejne nesmyslny pro libovolny klic.

    Smyslem "opravdove sifry" je zabranit precteni zpravy. Smyslem teto "sifry" je zabranit detekci, ze je prenasena zasifrovana zprava a ztizit ziskani teto zpravy v jeji sifrovane podobe (kterou je pak dale treba desifrovat)

    Skutecne nahodna data jsou lepsi (za urcitych predpokladu), ale ja vidim hlavni prinos v tom, ze i kdyby se zdroje "nahodych dat" omezily na "nejaka kapitola siroce zname klasiky" tak tech moznych desifrovani je dlouha rada a u zadneho neni jasne, zda je to to prave, dokud se ti nepodari zlomit tu pravou sifru, kterou je zasifrovano prenasene sdeleni (PGP,AES a tak). Zaroven nejspis pokus o desifrovani libovolnym klicem vyda "nejaky" vysledek, ktery na prvni pohled sifrou asi je ale ve skutecnosti neobsahuje prenasenou zpravu.
    Bystroushaak avatar 7.3.2017 13:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Prinos teto metody je, ze namisto zjevne zasifrovaneho textu se prenasi text, ktery neni o nic horsi nez mnohe spamy typu "drahousek zakaznik" a jine nigerijske banky. Cili neni vubec snadne programove rozlisit, zda jde jen o "blby text", nebo pro "obal pro sifru". Samozrejme se nesmi sifrovat prosty text jako tady ("Nazdar posielam ti heslo: ZuzanaAndreaJana365"), ale uz (alespon) jednou zasifrovany text, aby vysledek na teto urovni byl chrchel znaku a cisel stejne nesmyslny pro libovolny klic.

    Smyslem "opravdove sifry" je zabranit precteni zpravy. Smyslem teto "sifry" je zabranit detekci, ze je prenasena zasifrovana zprava a ztizit ziskani teto zpravy v jeji sifrovane podobe (kterou je pak dale treba desifrovat)
    Právě jsi jen zdlouhavě vysvětlil pojem „steganografie“.
    11.3.2017 17:11 Z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Přesně. Napadají mě jenom dva způsoby, jak se dá dokázat funkčnost šifer..
    První je, že dokážu, že když mám šifrovaný text, a vygeneruji si všechny dvojice (potenciální otevřený text, potenciální klíč) takové, že jejich zašifrováním dostanu šifrovaný text, tak z nich nic nezjistím. (Například u Vernama s náhodným klíčem jsou potenciální otevřený text prostě všechny myslitelné zprávy určité délky a to už mi nic neřekne. Nehledě na to, že by se dala maskovat i ta délka [a člověk by spotřeboval jen trochu sdíleného klíče navíc]...)
    Teoreticky by mohl existovat nějaký hybrid, který dokáže zajistit stejnou vlastnost (útočník nic nezjistí) a přitom pro rozumné zprávy v průměru šifrovat kratším klíčem, než je délka zprávy. Ale to by asi muselo stát na kompresi... (Na potřebě zakódovat tu podstatnou informaci ve zprávě do co nejkratšího počtu bitů) On i nejjednodušší způsob, jak toho dosáhnout v praxi je zprávu zkomprimovat nějakým běžným kompresním algoritmem, opatřit značkou označující konec zprávy, zašifrovat a opatřit na konci náhodným paddingem pro zafixování délky...
    Jenže dnešní šifry takhle nefungujou. Prostě vezmou klíč podstatně kratší, než je zpráva, zašifrují ji, a doufají že nikdo nebude schopen ty dvojice (potenciální otevřený text, potenciální klíč) získat v rozumné době. A to ideálně žádným myslitelným strojem. :-D Jenže dokázat, že v principu něco nejde s dostupnými prostředky na libovolném stroji spočítat v příliš krátké době je těžce nad naše síly. Ve skutečnosti v teorii složitosti neumíme ani moc dokazovat, jak jsou problémy těžké z hlediska asymptotiky. Natož abychom řešili konstanty....
    Bystroushaak avatar 11.3.2017 21:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Jenže dnešní šifry takhle nefungujou. Prostě vezmou klíč podstatně kratší, než je zpráva, zašifrují ji, a doufají že nikdo nebude schopen ty dvojice (potenciální otevřený text, potenciální klíč) získat v rozumné době. A to ideálně žádným myslitelným strojem. :-D Jenže dokázat, že v principu něco nejde s dostupnými prostředky na libovolném stroji spočítat v příliš krátké době je těžce nad naše síly. Ve skutečnosti v teorii složitosti neumíme ani moc dokazovat, jak jsou problémy těžké z hlediska asymptotiky. Natož abychom řešili konstanty....
    Imho každá dobrá šifra stojí na matematických problémech, které prostě nikdo vyřešit neumí.
    11.3.2017 23:39 Z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Jo. A o to mi právě jde. Ty problémy považujeme za těžké, protože (si myslíme, že) je nikdo neumí řešit snadno. Ne proto, že bychom uměli dokázat, že snadno řešit nejdou.
    Bystroushaak avatar 11.3.2017 23:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    No, na druhou stranu, pokud někdo vymyslí, jak je řešit snadno, tak sice zlomí spoustu šifer, ale zároveň posune matematiku, což nám jako lidstvu umožní dělat věci, které jsme do teď nemohli :)
    12.3.2017 00:41 Z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Tak když to bereš takhle... :-D Je fakt, že rychlá faktorizace by mohla být dost zajímavá pro lidi okolo teorie čísel. Ale nevím, jak moc nás někam posunula redukce síly DESu nebo usnadnění výroby kolizí v MD5...
    5.3.2017 06:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Takže je to něco jako číselná šifra zodolněná proti frekvenční analýze?
    A   01 10 19 23 25 52 58 75 88 81
    B   72
    C   33 68 84
    D   21 43 79
    E   03 08 27 31 36 44 70 78 87 89 94
    F   63
    G   35
    H   61 76
    I   05 22 51 59 65 93
    J   37 82
    K   28 42 49 95
    L   04 09 20 34 47
    M   13 86 98
    N   18 24 46 64 67 81
    O   07 11 16 39 50 56 73 97
    P   30 69 71
    Q   90
    R   26 40 77 83
    S   12 29 41 55 85
    T   14 48 53 62 96
    U   02 38 60 74
    V   06 32 66 99
    W   45
    X   57
    Y   15 54 80
    Z   00 17 92
    
    JiK avatar 7.3.2017 21:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    takze steganografie do textu?

    Zjevnou slabinou je to, ze ten text je potom zjevne nesmyslny. Kdyby byl mene nesmyslny, nebo aspon ze zanru, kde je nesmyslnost tezke/nemozne rozlisit, treba nejaka humanitni veda, program strany zelenych nebo nejaky politicky manifest, bylo by to zajimavejsi.
    7.3.2017 22:53 Orfanik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Vogonska poezie?
    GeoRW avatar 8.3.2017 09:13 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    blogy p. JiKa? :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    11.3.2017 15:46 Z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asemica - šifrovanie metódou Markov chain
    Zkoumal někdo, jak dlouhý musí být korpus, a jak moc musí být z více odvětví, aby se P(další slovo|předchozí slovo)* dostalo na úroveň blízkou rozložení slov v běžné řeči? (a tedy se význam korpusu vlastně vytratil)

    * vizte podmíněnou pravděpodobnost.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.