abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
dnes 02:36 | Nová verze
Sedmnáctková řada webového prohlížeče Google Chrome byla prohlášena za stabilní. Dle oznámení bylo ve verzi 17.0.963.46 opraveno 20 bezpečnostních chyb. Polovina z nich byla detekována pomocí nástroje AddressSanitizer. Nová řada především rozšiřuje aplikační programové rozhraní prohlížeče (API). Už při zadávání webové adresy dopředně načítá vysoce pravděpodobné stránky. Varuje před nebezpečnými soubory. Nejviditelnější změnou je zmizení "+" z tlačítka pro otevření nové karty.
Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:24 | Komunita
Byla spuštěna možnost registrovat se na letošní ročník konference InstallFest, který proběhne o víkendu 3. a 4. března na Strahově v Praze. Registrace je nepovinná, přijít můžete i bez ní. Podtématem tohoto ročníku je programování a hardware, program naleznete na webu konference.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 0
včera 07:19 | Komunita
Carol Smith oznámila letošní osmý ročník Google Summer of Code. Podle plánu se zájemci o mentoring studentů mohou hlásit od 27. února do 9. března, studenti samotní mohou zasílat své přihlášky od 26. března. Pokud vás zajímají statistiky, podívejte se na některé údaje z minulých let.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 0
včera 06:37 | Komunita
Po zhruba roce a půl došlo k další změně na pozici Fedora Project Leader. Ze zatím neznámých důvodů na tuto pozici rezignoval Jared Smith, který ji v červnu 2010 převzal po Paulu W. Frieldsovi. Novým vedoucím projektu Fedora se stala Robyn Bergeronová z Red Hatu. Ta dříve zastávala pozici Fedora Program Manager a podílela se také na organizaci FUDConu.
Migilenik | Komentářů: 16
včera 06:23 | Komunita
Komunitní manažer Canonicalu Jono Bacon na svém blogu vyzývá členy komunity kolem Ubuntu, aby organizovali akce v rámci Ubuntu Global Jam, který proběhne od 2. do 4. března. Podrobnější informace o této události naleznete na webu loco.ubuntu.com nebo na Ubuntu wiki.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 0
včera 06:18 | Nasazení Linuxu
Společnost SDG Systems oznámila vydání „terénního“ tabletu Yuma. Ten pochází z modelové řady Trimble, jejíž součástí je řada dalších „handheld“ zařízení s Linuxem. Zařízení jsou určena pro terénní sběr dat a vojenské a průmyslové nasazení, kvůli čemuž splňují i americký vojenský standard MIL-STD-810F.
Migilenik | Komentářů: 0
7.2. 22:22 | Zajímavý software
Webový prohlížeč Chrome v budoucnu asi nebude mít podporu pro online ověřování, zda nebyl HTTPS certifikát revokován (CRL). V odkazovaném článku je uvedeno několik důvodů pro tento krok, zejména pak to, že toto ověřování nemusí být spolehlivé a zpomaluje načítání stránek. Namísto toho je navrhována distribuce revokovaných klíčů přes aktualizační mechanismus prohlížeče.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 5
7.2. 22:18 | Zajímavý projekt
Grafický server Wayland, možný nástupce současného X Serveru, se své první stabilní verze 1.0 dočká možná už v druhé polovině tohoto roku, nejpozději však za rok. Tento plán prezentoval tvůrce Waylandu Kristian Høgsberg na konferenci FOSDEM, která během uplynulého víkendu probíhala v Bruselu.
Migilenik | Komentářů: 10
7.2. 22:17 | Pozvánky

Ve středu 15.2. od 18:00 proběhne na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně únorové setkání Czech JBoss User Group. Tentokrát bude tématem vytváření opravdových Java EE aplikací s JBoss AS. Zahraničním hostem bude Pete Muir, který posluchačům ukáže, jak se taková aplikace vytváří. Více informací na wiki stránce akce.

Sešívaný | Komentářů: 1
7.2. 22:17 | Zajímavý projekt
Díky pomoci ze strany Google se v posledních pár dnech podařilo sepsat příručku pro začínající vývojáře v prostředí KDE. Tato kniha je dostupná nejen v podobě PDF/ePub, ale i v tištěné podobě.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 3
Servery pro sdílení souborů (typu MegaUpload)
 (40%)
 (49%)
 (11%)
Celkem 528 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 7.2. 08:38
Rozcestník
Reklama
Autoškola testy online Levný benzín

GSoC 2010

10.3.2010 10:07 | Přečteno: 698× | Počítačová praxe

Je otevřeno Google Summer of Code 2010. Do pátku probíhají registrace mentorů, studenti se mohou registrovat od 29. března do 9. dubna.

BTW asi bych se přihlásil. Ale nezjistil jsem, jestli můžu, když končím střední školu a mám podanou (dosud nepotvrzenou?!) přihlášku na VŠ.

Šel by v rámci toho rozjet nějaký projekt Kernel Ultras? ~_^

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

10.3.2010 10:19 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Město Foucaltových Formálníků
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Kdysi davno bylo v podminkach jasne napsano, kdy musis studovat, a bylo to myslim nekdy k dobe podani prihlasky. Takze pokud jsi jeste na SS a jsou Ti schopni to potvrdit, tak bys mel byt v klidu.

A Kernel Ultras...bleh.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
davkol avatar 10.3.2010 13:55 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
V loňskm FAQ to tak bylo, ale letos jsem nic nenašel.
Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
10.3.2010 10:38 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Ano, mozes, nie je s tym problem. Iba si potrebujes vybavit anglicke potvrdenie o navsteve skoly.
davkol avatar 10.3.2010 13:57 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Zrovna jsem se na to ptal... a škola ang. potvrzení nemá. Když si něco sesmolím, podepíšou mi to. Tak se v tom budu muset nějak pohrabat.
Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
kralуk avatar 10.3.2010 14:21 kralуk | skóre: 25 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Já když jsem pracoval v zahraničí, potřeboval jsem od školy potvrzení (kvůli daním), takže jsem vyfasoval formulář (v eng.) od tamějšího úřadu a ve škole to vyplnili.

Možná bys ale mohl použít standardní český formulář (takový existuje, ne?), případně ten poskytnutý standardě školou a nechat si ho nějak právně-řádně přeložit, třeba by to mohli udělat u notáře.
Ale bacha, aby z tebe zas notář nevytáh moc peněz, nekteří jsou nehorázní...
10.3.2010 15:08 deda.jabko | skóre: 22 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Možná bys ale mohl použít standardní český formulář (takový existuje, ne?), případně ten poskytnutý standardě školou a nechat si ho nějak právně-řádně přeložit, třeba by to mohli udělat u notáře
notarsky overene potvrzeni o studiu jsou imho vyhozene penize. na zapade se na takove veci moc (pokud nejde treba o dane) nehraje. normalne bych si nechal napsat v anglictine, ze skola potvrzuje, ze studujes do X.Y.2010 a konec.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
10.3.2010 15:01 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Ak chces, tak ti mozem poslat moj zo strednej - len ho trochu upravis, nechas v skole potvrdit. To by malo na GSoC stacit. Nejde o ziaden pravny ukon na GSoC, ide len o kontrolu, ci si ozaj student.
11.3.2010 20:37 hanzz | skóre: 18 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Nemusi byt ani anglicke, staci poslat normalne ceske a jen to prelozit v tom mailu :)
kralуk avatar 10.3.2010 12:46 kralуk | skóre: 25 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
A s jakým projektem bys do teho šel?
A registruješ se pod nějakou organizací, nebo to jde jen tak sám za sebe..?
No, možná jsem se rovnou měl zeptat "Jak to funguje?" :-D
10.3.2010 13:11 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Přece Fog:) Je vůbec nějaká šance, že bych to tam mohl dostat?
stativ avatar 10.3.2010 14:37 stativ | skóre: 53 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Jestli jsem účel téhle knihovny pochopil správně, tak perfektní projekt by bylo překopání Cairo tak, aby používalo Fog.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
davkol avatar 10.3.2010 14:03 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Projdi si web(y). V zásadě to funguje tak, že Google to sice organizuje, ale podstatné je, že se hlásí firmy a studenti -- studenti pak jakoby dělají pro ty firmy.

Rád bych někam dotáhl několik vlastních projektů -- jde mi o navigační software (navigující po obrázku, ne po mapě) a něco jako je MS OneNote pro mobilní zařízení. Ne všechno ale musí být akceptováno. Případně bych rád portoval StarDict do KDE4 (Plasmy?).
Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
11.3.2010 08:24 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Navigace po obrázku? To ho budeš muset nějak zpracovat. To pak vlastně budeš mít mapu. Hm.

Něco jako OneNote? Další? "Něco"? Hm. StarDict. Hm.

Ale za zkoušku nic nedáš. Hodně štěstí.
davkol avatar 11.3.2010 10:02 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Navigace po obrázku? To ho budeš muset nějak zpracovat. To pak vlastně budeš mít mapu. Hm.

Ne, prostě se zadá obrázek a souřadnice tří bodů v něm... A naviguje se po obrázku. Pro Maemo (OS 2008) něco takového bylo, ale nemůžu to najít.

Něco jako OneNote? Další? "Něco"? Hm.

Neexistuje nic, v čem by se dalo čmárat a zároveň by v tom by šlo slušně psát včetně stylů.

StarDict. Hm.

Lepší slovníkový software (pro GNU/Linux) neznám.

Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
stativ avatar 11.3.2010 10:28 stativ | skóre: 53 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010

Lepší slovníkový software (pro GNU/Linux) neznám.

GoldenDict vypadá taky dobře. Ale když jsem ho zkoušel posledně tak padal.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
stativ avatar 11.3.2010 08:42 stativ | skóre: 53 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
V zásadě to funguje krapet jinak. Nejdřív se hlásí různé organizace/projekty. Ty jsou vyvěšeny na internetu a studenti si nějaký (nějaké) vyberou a začnou lidi pracující na daném projektu přesvědčovat, že právě ta jejich featura je ta nejlepší. Pokud se je dotyčnému studentovi podaří je přesvědčit, zašle člověk z daného projektu seznam možných kandidátů. Teprve potom z toho Google vybírá.

Jinak řečeno – podle mě máš šanci jenom s tím StarDictem. Jestli jsem tě pochopil, ten zbytek jsou totiž vlastní, zcela samostatné, projekty.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
davkol avatar 11.3.2010 21:45 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Ty to budeš vědět přesněji (^_^), ale pochopil jsem to tak, že se registrují firmy/projekty s požadavky a pak studenti, kteří se snaží ty požadavky naplnit (vlastními náměty).

Ty další věci skutečně v podstatě jsou zcela vlastní (ačkoliv by se dalo pracovat na Xournalu a té původní aplikaci pro Maemo), ale IMHO by se na nějakém mobilním systému (MeeGo) vyjímaly velice pěkně. Zkusím to i s nimi, ovšem zaměřit se asi opravdu chci na KDE.
Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
Josef Kufner avatar 11.3.2010 23:53 Josef Kufner | skóre: 60
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
jde mi o navigační software (navigující po obrázku, ne po mapě)
Takže něco jako Trekbuddy?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
davkol avatar 11.3.2010 23:57 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Eh, s Trekbuddy jsem si ještě nepohrál, musím se k tomu dokopat. (Takže nevím, ale IMHO ne, protože do Trekbuddy se AFAIK musí ta mapa ještě nějak zpracovat...)
Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
Josef Kufner avatar 12.3.2010 09:53 Josef Kufner | skóre: 60
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Jo, zabalí se do taru a přidá se konfigurák. Jinak rozhodně se na ten program podívej, protože má docela propracované a pohodlné UI, přitom je celkem jednoduchý a hlavně už vyroztl z dětských nemocí.

Docela by se ale hodilo, kdyby to umělo vzít fotku (nebo jiný obrázek) a přímo v telefonu ji zkalibrovat podle několika málo bodů. Například přijdeš do ZOO, vyfotíš si plán z velké tabule před tebou, hodíš tam první bod, popojdeš o kus dál, přidáš druhý, třetí a pak už tě to bude krásně navigovat areálem samo. Případně občas přidáš nějaký další pro zpřesnění. Takže pokud by jsi si s tím chtěl trošku pohrát... Myslím že by to nebylo nijak složité doplnit.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
davkol avatar 12.3.2010 09:57 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GSoC 2010
Docela by se ale hodilo, kdyby to umělo vzít fotku (nebo jiný obrázek) a přímo v telefonu ji zkalibrovat podle několika málo bodů. Například přijdeš do ZOO, vyfotíš si plán z velké tabule před tebou, hodíš tam první bod, popojdeš o kus dál, přidáš druhý, třetí a pak už tě to bude krásně navigovat areálem samo. Případně občas přidáš nějaký další pro zpřesnění. Takže pokud by jsi si s tím chtěl trošku pohrát... Myslím že by to nebylo nijak složité doplnit.

Přesně tohle jsem chtěl.

Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2011 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.