OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.
Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
Ticho tam. Aspoň 90 % kreditů musím získat ze studijního plánu. Navíc si můžu rozšířit obzory a dělat něco, co mě zajímá i mimo obor (nevím, jak bych stíhal současně studovat tři obory, Japonská filologie je totiž "dvouoborová"). Jak by mimochodem souvisel (jinde povinný) tělocvik a cizí jazyk s oborem? Ostatně v doporučených volitelných předmětech máme úvod práva. A když bych si zapsal "IT předměty" vyučované na fyzice, to by bylo také těžko stravitelné. Blah blah.
Cilem skolstvi je generovat vzdelanost, ale ty penize mohou byt pro tu skolu prijemny side effect, vime?
Ne. Cílem našich politických špiček je zavést "spoluúčast" a odříznout školy od stávajícího příjmu, tedy je odkázat na tu "spoluúčast". Soukromé školy jsou v našich podmínkách vesměs orientované na zisk, nikoliv vzdělávání a výzkum.
Ale ruku na srdce, potrebuje nase zeme tolik bakalaru, kteri ze skol vyjizdeji jak z fabrik? Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni?
Ten problém je ale někde zcela jinde! Nebo si myslíš, že z té střední školy vypadnou už "hotoví" a schopní se uplatnit? Prd, nezaměstnaní by byli. Tímhle se oddálí nezaměstnanost a zvýší pravděpodobnost, že za těch několik let se "vyhotoví", nehledě k tomu, že v průběhu času se požadavky na kvalifikaci zvyšují (různé systémy jsou složitější nebo více optimalizované oproti dřívějšku). Tady je zcela jiný problém než mnoho bakalářů, kteří neplatí za školu. Tady je (bude) problém, že chybí řemeslníci a kvalifikovaní pracovníci v technických/přírodovědných oborech. To se ale nezmění zavedením školného, to měla změnit mj. státní maturita.
Neni jejich vzdelani jen zbytecny vydaj, kteri zaplati vsichni?
Vzdělání nikdy není zbytečný výdaj. Naopak, výdaje na vzdělání a vědu jsou ty nejrozumněji investované prostředky do budoucnosti.
Casem jsem zjistil, ze kdyz neumim argumentovat takovym zpusobem, abych nevypadal jako kokot, tak je lepsi nepsat
Skolni system v USA je doslova tragedie. Chran buh, jestli to TOPka a ODSka doopravdy zavedou.
Collage Conspiracy http://www.youtube.com/watch?v=VpZtX32sKVE Zabavnej dokument
Hoja hoj, tak gratuluji k úspěchu. Každopádně, mám pár kometářů ;)
Ještě jednou děkuji, přeji úspěšné absolvování zbytku a kometuj (ať už je to cokoliv ^,^).
Neboj, těžší část tě teprve čeká ;)
Jak jsem avizoval, budu vyzvídat. Výzvy jsou motivující.
Jo, spousta lidí vyletí... Limit přihlášených údajně není omeze, prý nabízí vzdělání každému. Každopádně v prváku nás bylo cca 100, ve druháku 7.
Heh, až tak? Každopádně Perverzní Prasárny dalo ze čtyř pokusů (vždy přihlášených asi 25 lidí) jenom 35 liduchů. Zbývají dva pokusy a bezpochyby jsou v tom loňští neúspěšní. Tohle je celkem masakr.
Lidi na katedře jsou fajn, fakt odborníci na svém místě
+1
Ano, je v ní tepleji, ale uznej, že se velmi těžko koriguje teplota v místnosti, kde máš 20PC s Xeonama nebo 16Maců, kde ti jednou sedí 30 lidí a za dalších pět minut 2 lidi. Není to žádná sranda. Teplo alespon motivuje udělat v letnáku zkoušky co nejrychleji, abys tam nemusel chodit ;)
Jo a do toho valí na plné kule topení. Zkušenost z masoxové učebny. Nebo zasvítí slunko (zkušenost z té vedlejší tuxové).
K čemu potřebuješ širké schody? Jestli se ti hlavní nelíbí, choď bočním :D
Ucpávají se (mimochodem, to popraskané sklo je taky chuťovka). Boční zvážím.
K zásuvkám, IMHO nejsou v aule potřeba. Aula je aula, maximálně na přednášky, kde ti je NTB prakticky k ničemu. Uznej, že v počítačových učebnách je zásuvek dost. Já osobně na přednáškách NTB nepotřebuju, a když jej tam mám, tak se nedokážu soustředit na přednášku. Kdo se bez něj neobejde, nechť si tu prodlužku vezme.
Však jsem taky tahal tu 10m příšeru a skoro všichni okolo za to byli vděční. Jenže to bychom se dobrali k tématu skříňky. Já zásuvku potřebuju, protože mám mizernou baterku (na pětihodinovou přednášku) a na papír píšu pomalu a odporně, takže se nedokážu soustředit na přednášku. Thinkpad s tabletem a skripty/slajdy v PDF byl epic win.
Jo jsou tam, taky mi moc nesedí, ale šak máme přístup i do vedlejších učeben, kde je dualboot.
Jo, ale zrovna jsem tam neměl PP1. Thinkpad opět saves the day.
Vážně dost záleží na přednášejícím/cvičícím.
No jo, jenže s tou evaluací to je tak, jak to je (ve STAGu jsem našel jen nicneříkající staré statistiky — a na fóru chcíp pes).
S nezesynchronizováním máš absolutní pravdu, chtělo by to na tom zapracovat.
Upřímně: přemýšlel jsem nad tím a jednoduché sjednocení mě nenapadlo. Třeba Boole se dělá v UDITu trochu jinak než v UDI a opakování je matka moudrosti. Třeba sloučení UP1 a ALM1 by asi taky nebylo ideální (zvlášť když Picard dělá reklamu na M$ VS). Takže jsem si to spíš napsal jako takový postesk někdy v půlce semestru do deníčku.
Gratuluju, nechápu, jak jsi mohl v půlce zkouškového zvládnout všechny zkoušky. Jsi nadčlověk? Těžká závist.
S těmi povinně volitelnými předměty souhlasím. Člověk jednak čuchne k něčemu co ho zajímá a kredity navíc jsou příjemným bonusem. Máme také některá PVP mimooborová a oceňuju to, že si můžeme vybrat.
Tiskni Sdílej: