abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...

    23.1.2008 23:26 | Přečteno: 2339× | Linux - readonly debian pro routery

    Moje sestra mě po zhruba půl roce velmi laxního přístupu k jejímu pc přesvědčila abych s ním něco udělal. Její počítač s windows XP obsahoval standardní kancelářské věci, pár starších her alá heroes (nebo jak se to píše). Jinak se jednalo o počítač určený převážně na psaní textů do školy (diplomka, referáty a pod). Sestra úmyslně neinstaluje nic co neví co je, popravdě pochybuji že zná slovo "instalovat". Teď je jí 22 let a ačkoliv nechápu, tak k počítači se chová velmi šetrně. Co se ale nestalo...

    Po cca roce používání windows XP její aktualizovaný počítač s FF začal najednou spouštět okna a následně popupy, po projetí adawarem a antivirem padlo za oběť cca 13 virů a 100 "čehosi" co adaware považoval za špínu.

    Inu což, bude formát. Aby ale nemusela stále sedět u jejího starého počítače tak jsem vytáhl můj starý, zaprášený desktop z podpostele. Sestava i dnes na myslím, poměrně slušná. Athlon 3000, 1GB RAM, 160GB disk, jakási 128MB rafika od ATI. Na tomto počítači jsem velmi spokojeně nějaké 2-3 roky provozoval debian, vše chodilo, včetně OpenGL, síťovka síťovala... prostě radost s ním pracovat. Sestře jsem naznačil tedy že dostane linux... po poměrně slušné dávcde odporu který pramenil nejspíš z absolutní neznalosti jsem si řikal že to budu mít jednoduší, vytáhl jsem originál CD windows XP a spustil instalaci.

    Instalaci windows znám, mám jich za sebou desítky, možná stovky. Podstatou next next next, pak chvilku googlovní driverů na kde co a nakonec to většinou chodí. Dnes to ale bylo jinak. Instalace hlásila asi 6x že soubor nelze z CD přečíst - nechápu, nová a kvalitní mechanika LG mi tohle za cca rok používání nikdy u ničeho nehlásila, je to nové, originální cd snad poškozené? Zkouším tedy jinou mechaniku a znovu. Neuvěřitelné - to mám ta legální windows vyhodit a nainstalovat tam zase nějaká pálená? ... První chuď neuvěřitelného vzteku.

    Po chvilce zkoumání jsem dokázal při instalaci těch 6 souborů přeskočit, po naběhnutí systému ty soubory ručně zkopčit z jiné existující instalace. Čekal jsem že teď už bude vše OK. Ale není... Kliknu na ikonu IE abych si pohodlně stáhl firefox... ehm, ikona v ten okamžik zmizela! Restartuji pc, ikona nikde, hledám v program files, ve složce windows, iexplorer prostě nikde. Inu což, nasdílím disk v mojem linuxu, stahnu vše potřebné, jdu k widnows a snažíms e jít na sdílení... A v tom koukám že PC si z DHCP nenačetlo DNS... divné, co? Zajímavé že nemá DNS ale má IP a Gateway... hele, ono nemá ani masku podsítě? Co se to děje? Proč muj notebook s linuxem, a notebooky všech mojich kamarádů cvaknou kabel a jedou a tyhle nově nainstalované windws nic? No, ...

    jdu do ovládacích panelů, síťová připojení... a asi po minutě timeoutu mi windows oznámí že nelze zobrazit místní síťová připojení... v tom mi asi došla trpělivost.

    Na závěr řečnická otázka, snad popíchnutí k FUDu... ale co. Potřebuji si ulevit. Proč tohle windws dělají? proč na stajném HW linux běhal bez potíží. Proč originální koupené CD nejde přečíst ve dvou různých mechanikách? ... Mám chuť to celé hodit ségře na hlavu... i když ona za to nemůže. Ani za ty viry a ani za to, jak šílené widnows jsou. Po dnešním dnu se bojím, že buď si zvykne na debian a nebo si bude muset najít jiného "přeinstalátora".

    Johny

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:32 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    ps: a navíc nechápu, proč ten 160GB disk vidí XPčka jen jako 120GB.... nad tím se ale asi rozčiluju zbytečně :(
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:34 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    To by myslím měl řešit SP2 nebo nějaká změna v registrech...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:36 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Ta windows jsou včetně service pack2, je to aktuální instalačka přinesená z obchodu někdy před vánocema :) Nicméně není třeba to řešit... já si spíš tak stěžuju.. řešení bych asi i našel, jen prostě remcám :)) ale dík za reakci.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:37 XSimi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Starej bios. Nezvlada vetsi disky. Bud udelej systemovej oddil pod 120 giga, nebo tam dej novej bios, pripadne radic pripadne desku.
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:39 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Linux tam s tím diskem běhal.... sic věřím že to je biosem nicméně linux to zvládl to znamená že to "jde" :)
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:42 XSimi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    samozrejme ze adresovat dal, de ale instalace xp dal nevidi, a system(i linux) pri startu za tu hranici neumi sahnout.
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:44 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    já teda dám ruku do ohně za to, že muj debian za tuto hranici sahal celkem bez problému. Dokonce sahal i po celém 320GB sekundárním disku...
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:46 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    linux za to umi sahnout .... bios obchazi kratce po bootu jadra ...
    USE="-gnome -kde";turris
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:48 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    takže znovu otázka proč tohle windows jakožto majoritní systém neuměj. No, odpověď nečekám.. ale to je fuk.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:54 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Viděl bych problém právě v tom zavaděči. XPa si jinak s velkejma diskama poradí dobře.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    23.1.2008 23:52 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Toto omezení bylo dáno dřív grubem a možná i lilem. Dneska to je minulostí a bootovat můžeš prakticky odkudkoli. Lilo dokonce umí hrábnout do LVM.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.1.2008 23:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Tohle s BIOSem souviset nebude, tady to bude SW omezení.
    23.1.2008 23:42 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    BIOS dnešním operačním systémům nezprostředkovává práci s diskem.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    23.1.2008 23:41 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Protože když tenhle binární odpad Bill v roce 2000 vypustil tak si asi myslel že 120GB na disku stačí.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:43 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Nicméně service pack2 který je součástí oněch windows vyšel někdy 2005? Myslím že v té době už nějaké takové disky museli být :)
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:51 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Já mám dokonce pocit, že to je opravené v SP1. Autora bych odkázal na můj příspěvek o jehláh a přemluvil sestru na linux stejně jako jsem to udělal se svou matkou :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    kotyz avatar 24.1.2008 20:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    jj, uz v sp1 to je. nebo regedit a nastavit nekde na patricnym miste EnableBigLBA = 1 a melo by to jit i bez sp1 ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 24.1.2008 20:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    dokonce je na to klikatko zde.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    24.1.2008 21:33 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Nj, ale to je pri instalaci celkem fuk, protoze pri ni je to vypnute a zapnout to nejde.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Beetljuice avatar 24.1.2008 00:27 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Kdysi dávno jsem měl problém u jednoho compu, kde mi instalace taky padala vždy někde jinde,ale přeskákat šlo. Nakonec byla vadná paměť. Jinak když někomu instaluju pc, tak hned po všech poinstalčních obštrukcích (aktualizace apod ...) dělám image partišny!! Oprava (přeinstalace) takového stroje pak zabere pouhých 5-10min obnovy partišny. ;-) žádný sra..í s instalací.
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    24.1.2008 01:37 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    It's a feature not a bug. Windows sice umi adresovat nad 120GB ale je to defaultne vypnute a jediny zpusob jak to zapnout je zmenit po instalaci hodnotu v registrech. 64bit XP s timto nema problem.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 23.1.2008 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Proč tohle windws dělají? proč na stajném HW linux běhal bez potíží.
    Mně tady zase prozměnu leží stroj, na kterém WinXP běhají bez problémů, zatímco Linux ani nenabootuje (resp. většina verzí jádra - některé nabootují). A mám kvůli tomu říkat o Linuxu něco ošklivého?

    Jinak komu se Windows XP nelíbí, ať si je nepořizuje a používá něco jiného - třeba Linux ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:37 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    zde je disproporce - mě se nelíbjej ale sestra je chce :))) na tuhle možnost si zapoměl :D Já si spokojeně používám linux :))) Ona relativně spokojeně používala windows... dokud šly používat :D
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    Luk avatar 23.1.2008 23:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Ona relativně spokojeně používala windows... dokud šly používat :D
    Tak má asi tak tři možnosti:
    1. Najít někoho, kdo to dokáže rozchodit.
    2. Vykašlat se na WinXP a přejít na Linux nebo na Vistu.
    3. Vykašlat se na počítač. Občas mám sto chutí to udělat taky ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:49 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    problém je, že jí to rozchodim já :))) ale ještě sem se s tím uplně nesmířil :-D
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:49 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Výrobce HW může vývojářům jádra házet klacky pod nohy. Výrobce HW občas nepočítá s podporou linuxu nikdy. Když nejede nějaký HW kde není na krabici tučňák pod Linuxem zamrzí to a HW jdeme vrátit. Když nejede windows i když jsou na krabici okna tak to nejen zamrzí, ale máme plné právo být naštvaní a nadávat jak na windows (nekompatibilita způsobená nějakym pochybnym updatem) nebo aspoň na výrobce hw (neotestoval všechny produkty které má na krabici). Snad ani nemusím zdůrazňovat, že najít zdroj problému na windows je často jako hledat kousek sena v obrovské hromadě jehel.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:58 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    tak jsem zrovna z jiného (páleného) média došel až na zadání SN... tentokrát hlásí že moje SN na štítku není platné. To bych v tomto případě opravdu zabíjel... Jdejich orig. cd je plné chyb, moje pálené cd je sice ok ale zase se jim nezdá SN :(
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 00:00 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    To asi bude oddělené přes nějaké série. Vypadne jim z továrny milion krabic pro která platí nějaká čísla a ta nepůjdou použít pro milion, který odtamtud vypad včera. Navrhuju zeptat se huhlána, když mu teď MS platí výlety po USA tak bude určitě vědět :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.1.2008 01:01 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    coz je celkem logicke, ze - kdy afaik pro xp museli uz dvakrat "pridavat" radu S/N, takze pokud image z netu je ze stareho wxp, S/N z noveho tam nemusi jit (mej pc odpojene od netu, nainstaluj to s netovym S/N a pred aktualizaci ho zmen ve wxp na to originalni, melo by to projit)
    Pavel Stárek avatar 24.1.2008 16:00 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    No, předpokládám, že ty originální WinXP máš home edition. Otázka je, co jsou zač ty pálené, jestli jsou tam Win XP professional OEM, nebo WinXP professional retail verze, nebo různé upgrade verze, či retail verze home, nebo nějaká edice z MSDN. Pak nesouhlasí to číslo z té tvojí samolepky. Tohoto se zbavila až Vista, kde je jedno médium, a při instalaci se buď zadá číslo, a podle něj se nainstaluje některá z variant (Home, Business atd.), nebo se instalátor zeptá, jakou chci verzi a tu pak musím do třiceti dnů aktivovat.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Rezza avatar 23.1.2008 23:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Proste XP jsou stara generace! Mozna debianisti nove verze neresi, ale proc tam nedat Visty?
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:39 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Visty nedat proto, protože
    1) chce XPčka
    2) instalačka orig XP mi leží v šuplíku, u vist to tak není.
    3) Řešit divný XP vistama je samo o sobě DIVNÝ :))
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 15:27 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Lebo na Vistu je ten stroj slaby.
    23.1.2008 23:41 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Já jsem pro sestru (věk +-2 roky stejný) taky připravoval PC. Ale v mém případě se jednalo o starší Duron 700 MHz, 320 MB ram, 32 MB integrovaná grafika, atd...

    Z dřívější zkušenosti jsem věděl, že pod XP prostě nejde přehrávání DVD filmů, respektive jde, ale tak strašně kousaně, že vlastně ani nejde. A taky jsem věděl, že pod Linuxem není s DVD větší problém (vlastně je, ale funguje nekousaně). Takže jsem jí dal na výběr, buď bude mít něco, na co je zvyklá (XP) a nebude si přehrávat DVD nebo bude mít něco pro ni neznámého (Ubuntu), ale budou fungovat DVD. Takže jede už cca rok pod Linuxem a až na pár problémů (který by asi stejně byly i pod Win) není větší problém...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:45 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Jenže moje sestra linux zná, zná ho ale z diskuzí na živě... :( Možná sem se neměl ptát a bylo by to :)
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    23.1.2008 23:48 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    konecne jsi si spravne odpovedel ....., neptat se , pokud je clovek postaven pred nutnost tak se s cimkoliv szije rychle ..
    USE="-gnome -kde";turris
    23.1.2008 23:57 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Tohle neni o diskusi. Ty si v tomhle případě admin. Dej tam ubuntu (nebo cokoli jiného), ukaž jí kde jsou ikonky a za dva dny si na XP ani nevzpomene.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    23.1.2008 23:49 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    A nepíše to nějaké nadávky v logu? Tipoval bych, že tam bude spousta chybových hlášek, ze kterých by snad něco šlo zjistit.

    Vím, Linux tam běhal, ale přesto bych tam zkusil pustit memtest86. Jistota je jistota, tohle mi nápadně připomíná chování počítačů, kterým odešla RAM.
    23.1.2008 23:58 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Opravdu bych chtěl mít možnost vytáhnout takového "starého" Athlona z mé podpostele :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Johny z Podoli avatar 23.1.2008 23:59 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    já ho vyřadil z důvodu špatné mobility. Výkonově a po všech stránkách je super. Nicméně jsem ho musel nahradit notebookem :-) Hehe, nicméně to nevysvětluje tu druhou P4ku na skříni :)))
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 00:02 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Funny.. já všechno co má aspoň 500MHz a 128MB RAM nahodil do práce :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    xxx avatar 24.1.2008 00:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Se divis kdyz se ti nenainstalovali nektere soubory pri instalaci. Myslenka je tam pak dkopirovat je pomerne naivni, nebot se uz behem instalaca s nima neco mohlo snazit pracovat.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 00:04 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Dva soubory nápovědy, pak cosi HPxxxx.dll, jeden spořič obrazovky, pak ini soubor pro zvukovku a pak jakejsi cmedia dll. Tyhle soubory stopro nejsou třeba na to, aby ten systém běžel. Když si smažu man stránky tak to snad taky pojede, ne?
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 00:08 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Prosímvás ne! Po smazání man stránek se aktivuje speciální ochrana SUPERman a počítač exploduje.
    xxx avatar 24.1.2008 00:11 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...

    Otazkou je jestli to neimplikovalo preskoceni i nejakych dalsich souboru. Kdo vi jak to funguje.

    Jen bych byl opatrny s hodnocenim funkcnosti systemu po ne zrovna korektni instalaci. Sice je pravda ze help opravdu asi neni potreba, ale...

    Please rise for the Futurama theme song.
    24.1.2008 00:20 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    To jsi nemohl pouzit nejakou riplou verzi (licenci mas, tak co?) a neotravovat se x desitek minut s ctenim poskozeneho media?
    24.1.2008 00:22 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Kliknu na ikonu IE abych si pohodlně stáhl firefox... ehm, ikona v ten okamžik zmizela! Restartuji pc, ikona nikde, hledám v program files, ve složce windows, iexplorer prostě nikde.
    nic proti, ale dle tohoto popisu jak jsi hledal ikonu soudim na to, ze ty wxp nejedou kvuli problemu mezi klavesnici a zidli (a ne, nemyslim tvoji sestru jako ten problem, ale tebe ;) )

    tenhle blogpost je stejny jak clanky o linuxu na zive - kvuli neschopnosti autora vyresit problem (v tomhle pripade zpusobeny urcite hw chybou) hani cely dany operacni system
    Sestra úmyslně neinstaluje nic co neví co je, popravdě pochybuji že zná slovo "instalovat".
    hm, a jeste ke vsemu se povazujes za chytreho narozdil od tve sestry (pritom ji tam wxp vydrzely dlouho a ty jsi je nesvedl ani nainstalovat ;p)
    Po chvilce zkoumání jsem dokázal při instalaci těch 6 souborů přeskočit
    omg a jak jsi to dokazal? dal jsi volbu "ignorovat/preskocit"? jsi king...

    vim, ze jsi nastvany, ale nepis priste takove blbosti :))
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 00:28 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Zdar :) Naštvaný nejsem. Nicméně...

    1. to, že při nové instalaci nejde kliknout na ikonu je chyba mezi židlí a klávesnici? Aha, a co jsem mohl udělat jinak? Bez chyby?

    2. jedná se o chybu HW? zajímavé, na mém linuxu sem tři roky klikal na ikonu FF a nikdy nezmizela :)

    3. nainstalovat sem je myslim docela svedl, v rámci možností. Navíc netvrdím že sem chytrej. Ovšem připusťme si, že když sestra nemá pojem o tom co je soubor a co je adresář tak že moje znalosti jsou někde jinde, nehodnotím kde, ale rozhodně o tom vím víc než ona :)

    4. Ano, jsem king... po asi 10 minutách prohazování cdromek, profoukávání a pročišťování všeho co se dalo sem dokázal přeskočit ty soubory :)

    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 00:51 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    1) tim bylo mysleno ze to neni ikona, co zmizelo, resp. tu nepotrebujes k tomu abys mohl kliknout na to modre ecko na plose

    2) treba pamet, vzhledem k tomu jak se to projevilo - instalace wxp neni tak blba, aby tyhle chybejici soubory (hp drv) mohli zpusobit tyto problemy (ikona, sit). a nebo nekompatibilni hw, uz jsem videl par desek co nesnesly wxp (ale to je par let zpet, z dob "sp0" a athlonu xp) a vse ostatni ano

    4) a to nenabidlo moznost preskocit soubor? misto prehazovani mechanik
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 01:05 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    1) tim bylo mysleno ze to neni ikona, co zmizelo, resp. tu nepotrebujes k tomu abys mohl kliknout na to modre ecko na plose
    A co teda bylo to zmizelé? Samozřejmě jsem chtěl i přímo iexplorer, explorer a vše podobné. Prostě to tam nebylo. Tečka. Sic ten systém nemam rád ale celkem se v něm vyznám, je to koneckonců mj moje práce.
    2) treba pamet, vzhledem k tomu jak se to projevilo - instalace wxp neni tak blba, aby tyhle chybejici soubory (hp drv) mohli zpusobit tyto problemy (ikona, sit). a nebo nekompatibilni hw, uz jsem videl par desek co nesnesly wxp (ale to je par let zpet, z dob "sp0" a athlonu xp) a vse ostatni ano
    No, paměť... linux chodil, pak sem vypnul, uložil. Teď sem vyndal a nechodí. Nevím zda paměť odchází pouhým ležením :)

    4) a to nenabidlo moznost preskocit soubor? misto prehazovani mechanik
    nabídlo, samozřejmě. Nicméně chtěl sem jít cestou menšího odporu -> prostě to řpečíst korektně.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 01:54 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    1) jasne, ale kdyz napises ze zmizela ikona a hledal jsi ji v c:/windows, tak to vypada divne a nevericne (tam se nemuze sama objevit :) ) tj. sem si rejpl, ze jsi mel spis lepe popsat problem, nez atakovat wxp (byt na linuxem srv se moc fundovanych odpovedi k win neda cekat)

    A co teda bylo to zmizelé?
    zmizel zastupce popr. i program (.exe), ne ikona (.ico) popr. linkovana z toho .exe ci .dll atp. ;p uz jsem ticho, uz nerejpu :)
    24.1.2008 00:28 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    A jak by si to řešil ty? Shodnotil si situaci, udělal sis závěr o autorovi (o kterém ani ty ani já nemůžeme prohlásit že je pravidivý/mylný) a pak si nám to sem všem přiběhl sdělit. Si moc užitečný :) Srovnáváš blogpost s nějakými články za které někdo dostla zaplaceno? Tohle neměl být článek, ale vylití svýho vzteku tam kam to patří.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 00:34 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    dík :)
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 00:36 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Nemáš zač.. já mám dneska flamovací náladu :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.1.2008 00:56 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    to je videt ;)
    btw, ty myslis, ze jim nekdo za ty (ted uz vetsinou jen) blafy na zive plati? eh

    a jak bych to ja resil? udelal si z toho image (resp. sosnul ho jiz z netu, kdyz teda nejdou cist ty soubory), v nlite tam narval aktualizace a potrebne ovladace a zkusil to pak (spis bych sestru ukecal na vistu, jenz i na uvedene konfiguraci jede obstojne, kdyz se vypnou nepotrebne sluzby)
    24.1.2008 01:08 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...

    Ano myslim :) Jde o reklamu, čím "pestřejší" článek tím víc flamů a tím víc zobrazení reklamy.

    Ok, takže sosnout image.. kde?:) Nlite říkáš... co licence?:) Vista jede obstojně... no ale málo komu stačí když to jede obstojně, já osobně preferuju když to jede rychle, jeho sestra taky nebude uchvácená efekty a bude tam chtít spíš na net.

    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.1.2008 01:19 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    licence je pod zakonem ne nad (jestli myslis upravu instalace a zakaz modifikace softu v eula). dle noveho aut.z. sice uz to u nas je vicemene zakazane, ale porad by imo proslo upraveni instalace za ucelem uschopneni funkcnosti daneho zakoupeneho programu

    nikdy system nejede tak rychle jak by majitel chtel :D ja koupil ntb s wxp, prikoupil si vistu, bylo to pomale, tak vymenil disk za 7200/16 a pridal ram a ... po case tam dal radeji debian :/
    24.1.2008 02:29 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Moje gentoo mi ještě přesně tak rychle jak to od systému očekávám :) Kupovat HW kvůli systému.. che :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 12:04 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    to sem nepiš, přece se nebudem hádat kvuli linuxu :))) účel tohoto flejmu je, abych si ulevil po včerejšku...a zanadával na windows :D hádat se o distribuci mě akorát tak zase rozzuří :)))
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 01:32 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Koukam, ze i na abicku se zacinaji pouzivat nazvy tezkych kalibru ala zive.cz Mate s instalaci Windows spatne zkusenosti, tak se tu s tim podelite a diky zamereni serveru jsou pripadne komentare velmi dobre predvidatelne. Doufam ale, ze si uvedomujete, ze na poinstalacni problemy(at uz z jakehokoli duvodu) je Linux nachylnejsi.

    Dnes jsem instaloval 4x XP, 3x Vista....ani jeden problem. Vcera 2x linux (ubuntu a debian).....nekolik problemu, dost casu jsem stravil resenim a treba wifi, napojena uvnitr notebooku na jedno usb, velky problem.

    Takze zaver? Linux - odvaha nabizet ho i zadarmo :)
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 01:53 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    dovoluju si nesouhlasit na instalační problémy, denně instaluji linux i windows. Posledních pár měsíců si nevzpomínám na nějaké linuxové problémy, (od vánoc mám spácháno asi 8 instalací debianu). Za stejnou dobu několik desítek počítačů s XP, téměř ob počítač to vypadá jako v mojem zápisku :) Třeba to není vždy stejné, jednou to je toto, jindy něco jiného. Ale problémy jsou... sem schopen je řešit - je to moje práce. Nicméně dnes jsem se prostě svěřil :)

    Linux ani zadarmo? Pak teda nevim... já ho mám, zadarmo, a jsem happy :)
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 01:57 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Aha, takze nakonec se tu dozvim, ze linux ma s HW mensi problemy nez Windows? Sam linuxu fandim, ale porad zustavam objektivni.
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 02:01 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Myslím, že pokud zustanu u toho co v linuxu funguje "samo" a co funguje samo u windows tak ta situace dnes nahrává spíš linuxu. Ve windows je třeba plno ovladačů. Můj počítač co jsem právě doinstaloval (jiné medium, jine sn) například hned po instalaci mají problém s zvukovkou, s grafikou, i s firewire. Když jsem tam měl debian tak vše fungovalo samo bez zásahu.

    Vím že situace závisí na železe, jiné želoezo a může to být obráceně. Nicméně já nehodnotím linux jako celek ale hodnotím pouze moje dnešní trápení... nic víc. A závěry dnešní činnosti jsou jasné - ano, v mém případě mají windows o moc víc problémů než linux, a zachovávám si objektivitu s čistým svědomím.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 02:06 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    U Windows Vista toho po instalaci funguje mnohem vice nez v pripade Win XP. Samozrejme beru instalaci na nejaky modernejsi HW. Tak uz by bych se srovnani s linuxem obaval.
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 02:08 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    je to možné, nicméne tento počítač je z dob windows xp, muj linux defakto taky kernel 2.6.18... takže PROČ? .. :)

    jdu spát, dobrou.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 02:44 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    To bude tim, že to máš zažitý, že tě nefunkčnost nějakýho HW nerozhází a víš jak to řešit nebo kde hledat. Borec na kterýho reaguješ je zvyklý, že za něj problémy řeší ostatní (to jest výrobci HW). Ty máš to štěstí, že si vystačíš a máš otevřenou mysl pro nové nápady a řešení. On pokud narazí na problém tak nasraně hledá a nadává na všechny strany jak ten linux stojí za... ve windows neexistuje nějaká diagrnostika problému, tam se to svede na HW, kterej se vyreklamuje a vymění :) Nakonec by flame skončil tak, že by ti heetly sdělil, že máš na ***** mechaniku a měl sis jí vyměnit :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.1.2008 11:46 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Pokud instalujete ty Vaše desítky instalací Win XP a narážíte věčně na podobné problémy o jakých píšete do svého blogu, jste lama a měl byste se počítačům vyhnout velkým obloukem. Instaloval jsem XPčka na stovky PC a s něčím byť jen vzdáleně podobným tomu co popisujete jsem se nikdy nesetkal. Pokud nebyl vadný hw v počítači, vždycky instalace proběhla rychle a hladce. Po prvním spuštění PC se pak už jen dodaly potřebné ovladače z CD přidávanému k hw a počítač šel ke svému majiteli v dokonalé kondici. Vy píšete cosi o nutném hledání ovladačů na internetu. Z toho odvozuji jediný možný závěr - jste bordelář který není schopen najít ani pár CD s ovladači které jste musel k různému hw z toho PC dostat od prodejce každého kousku hw.

    Prosím Vás, skutečně zvažte možnost dále nesahat na počítače a nebo si na jejich správu najděte nějakého profíka. Vy tomu totiž evidentně vůbec nerozumíte. A horší než to je fakt, že ještě mezi lidi šíříte bludy. Divím se že máte odvahu dělat s linuxem, když neumíte ani tak blbuvzdorný systém, jakým jsou Win XP.
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 11:51 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Vy píšete cosi o nutném hledání ovladačů na internetu
    Bohužel není to o tom že sem bordelář, celkem logicky ty desítky PC nejsou pro mě - tedy z toho lze usoudit že jsem prodejce těch PC nikdy ani neviděl, a instalační média? Ani omylem. Asi nemáte zkusenost jak to občas vypadá ve firmách kde jsou sestavované PC. Koupí se pc, funguje, vše se vyhodí. A pokud se to nevyhodí tak se to dá do krabice kde už jsou desítky dalších věcí. Najít pak, že ona zvukovka v daném PC je ta a ta není opravdu moc jednoduché. většinou pak zafunguje google po zadání vendor id a podobně. Samozřejmě, pokud jse o instalaci nového PC a vedle mám hromádku s ovladači tak je vše v pořádku - a upřímě si nedovedu představit že by to nešlo, přecijen ta nálepka "kompatibilní s XP" něco znamená, ne?
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    Josef Kufner avatar 25.1.2008 20:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Proč case počítače nemá na jedné z bočnic (nejlépe zevnitř) kapsu na tyhle blbosti?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.1.2008 02:37 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...

    Přesně na tebe čekám celej večer :) Komentáře jsou předvídatelné u každýho serveru. Na živě taky nechoděj psát linuxáci... asi proto že se jim chce z politiky živě zvracet :)

    Musí to bejt super pocit když umíš nainstalovat 4xXP a 3xVista za jediný den a pak ještě pospíchat to nám linuxákům natřít s tím, že debian a ubuntu si prostě nedal. Řešení wifi je otázkou minut. Někdy dokonce sekund když máš štěstí. Za to na windowsech to je proklikávání všelijakejch dialogů a wizardů kvůli jedný změně nastavení. Takže půlkou tvého celého příspěvku si nám sdělil, že na windows ti je líp, nikoli to, že by byl linux horší o čež ses vlastně snažil.

    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.1.2008 08:28 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Nevim, proc me tak napadas. Urcite netvrdim, ze linux je horsi. Doma, kde ho muzu pouzivat, ho pouzivam rad a na sluzebnim notebooku ho mam spolu s windows. Takze nemam zapotrebi to tady linuxakum natrit, kdyz linux pouzivam jiz nekolik let. Ale windows take, nezbrojim proti nemu jako nekdo zde. Tim, ze jsem nainstaloval 4xXP a 3xVista se opravdu nechlubim. Ve firme mam normalne na starosti dulezitejsi veci, ale kdyz je technik nemocny, udelam to ja. Cituji Johnyho z Podoli

    Nicméně já nehodnotím linux jako celek ale hodnotím pouze moje dnešní trápení... nic víc. A závěry dnešní činnosti jsou jasné - ano, v mém případě mají windows o moc víc problémů než linux, a zachovávám si objektivitu s čistým svědomím.

    Jen u me to bylo zrovna ten den naopak ;)
    24.1.2008 02:28 MadCap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Zaujimave, vsetci viete jak su windows zhnite a zeru ich virusy a bohvie ake este vlastnosti a autor postu necha sestru bez antivirusovej ochrany :)
    To si aj v Debiane davate allow all a heslo na root "root"? WXP sp2 (btw. 2004 a ten bug/vlastnost bola opravena/zmenena davno predtym) vidia a vedia pracovat s akymkolvek velkym diskom, rovno pri instalacii. Ak ti to pri instalacii neslo precitat, tak je ta instalacia broken (co ste pekne popisal), takze by som sa "hodnotenia" zdrzal. Chybnu placku vam urcite bez problemov vymenia, obcas sa to stane (chybovost lisovanych cd je v desatinach percenta, ale je).
    Usmevne je, ze neochota/neschopnost vyriesit problem, ktorym bezne netrpi odhadom 99,9% instalacii sposobi takyto pekny "FUD" a keby som si toto napisal do blogu na zive (napriklad, skusil som si nainstalovat Ubuntu, po instalacii nesla akceleracia, siet, 5.1 vo zvukovke, tak som to rovno zmazal; pripadne lepsi pripad, mal som pokazene medium a preto je cely ten linux uplne nanic!), tak tam mam hned stovku militantnych obmedzencov, co by nezabudli pripomenut, ze som nieco nebol ochotny ci pripadne schopny vyriesit. Toto nie je odhad, ale skusenost pri pohlade na iny blog post od M.Lutonskeho.
    24.1.2008 07:16 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Zvykne si. Tam moje si taky zvykla. Do kouta jsem ji zahnal otázkou, zda mi dá něco pod 3000,- abych jí ty Widle mohl zakoupit. Následně jsem ji udělal účet, vytunil KDE, rozjel ICQ v Kopete, hodil odkaz na data na plochu a mladá přestala protestovat. Dokonce brouzdá po kde-look.org a shromažďuje si povedené wallpapery :-D
    24.1.2008 08:07 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Zvykne si... Sestra si taky sveho casu kupovala ojety notebook s legalnimi XP. Upozornil jsem ji, ze si bud sezene nekoho, kdo se ji o to bude starat nebo akceptuje linux. Pristoupila na to, notasem prosel Mandrake 10.1, suse 10.1, 10.2 a 10.3 a fuguje staledale, akorat jsem ji tam po HW zavade vymenil 20GB disk za 40 GB, menil baterku a pridal dalsich 256 MB RAMky. Neni to bez much, s rozchozenim pripojeni pres BT telefon jsem se zapotil (nejsem zadny ajtak), ale v dusledku ho vidim jednou za rok, typicky okolo vanoc, dam dalsi verzi a rok funguje jako psaci stroj, uloziste a prohlizec fotek a videi, prohlizec DVD. S timhle pouzivanim ji vydrzi jeste dlouho.
    24.1.2008 09:20 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    rad bych upozornil, ze nekdy je to i obracene - kupuje se notebook pro ojetou sestru ...
    msk avatar 24.1.2008 09:24 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    LOL, skoro som sa posral .... To uz viac nerob :)
    24.1.2008 10:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Cim platis ojetym sestram je tvuj problem ;-)
    msk avatar 24.1.2008 08:58 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    A jejda. To si pamatam, znamy zakladal firmu a kupil tam 5 PC s hentou srackou od MS. Ja som mal v plane rozchodit linuxovy router s firewallom a potom vsetky PC pripojit do siete, ale odchadzal som na dovolenku a bolo nutne mat zatial aspon 1 pc pripojene na Internet. Tak som do jedneho PC strcil kabel od providera, ani som sa nestihol prihlasit (toboz liezt na net), len ma v tej chvili napadlo, ze som tam nenainstaloval antivirak. Odobral som sa do druhej miestnosti hladat instalacku. Po 5 min som sa vratil, prihlasil sa, spustil instalaciu a uz tam boli 2 virusy a nejaky bordel (!!). Bez toho, aby s tym PC niekto nieco robil. Jasne, mozete namietat, nebol tam sp2, neboli tam updaty. Spravi ale toto nejaky obskurdny rh 5.2? Proste windows je sracka, sracka, sracka a este raz sracka. A nikto ma nepresvedci o opaku, pretoze toto si proste nemoze dovolit ziaden system, nech je akykolvek...
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 12:01 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    podobné zkušenosti mám přesně já, s tím že sestra je za hw firewallem, měla aktualizace :) co dodat.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 16:54 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Může mi někdo objasnit, jak může taková situace nastat? To tam ten bordel prostě sám od sebe najednou naskákal? To mi hlava nebere...
    I am Jack's wasted life.
    Heron avatar 24.1.2008 17:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    pretoze toto si proste nemoze dovolit ziaden system, nech je akykolvek

    Pokud nahradím slovo "systém" slovem "správce", tak ta věta začně dávat smysl. Ono kdyby tam byl správce, který za něco stojí, tak před zapojením na Internet vypne všechny služby, které naslouchají na internetové interface (a nejlépe všechny, které nepotřebuje). Což je úkon, který dělám snad jako třetí v pořadí i po instalaci libovolné linuxové distribuce a považuji to za nedílnou součást instalace. Za tohle má máslo na hlavě správce.

    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 18:46 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Ten počítač ale nemá žádného správce, pokud rozumíš :) A druhá věc je, že počítač je umístěn za firewallem (NATem) takže přímej útok neni zcela triviální.

    Celkem bych od placeného systému očekával že bez správce bude prostě sám od sebe fungovat, copak to je tak zásadní požadavek? Můj linux bez jakéhokoliv zásahu od nainstalování běhal do poslední chvíle - nová instalace tedy byla spíš z mého rozmaru než z nějaké přímé potřeby.

    Johny
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    Heron avatar 24.1.2008 19:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Můj linux bez jakéhokoliv zásahu od nainstalování běhal do poslední chvíle

    Jsem pako. Jsem fakt pako. Proč já vypínám ty služby, proč aktualizuju, proč se zajímám o bezpečnost. Vždyť ono to stačí nainstalovat a už to je. Jsem fakt lama, to těch 2+6+25 linuxových mašin (desktopů, serverů, atd) přenechám někomu, kdo tomu rozumí (rozumněj, nebude ztrácet čas nějakým nastavováním).

    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 19:15 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Ano, od placeného software bych očekával že jej nainstaluji a on bude chodit, je to tak přehnaný požadavek? Myslíš že moje sestra se se bude zajímat o záplaty, aktualizace a nějaké nastavování? Ona si prostě chce pustit firefoxe a prohlížet web, občas si něco napsat a vytisknout. Myslím že u windows by to tak mělo být, nesouhlasíš snad?
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    Heron avatar 24.1.2008 19:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...

    Nesouhlasím.

    Myslíš že moje sestra se se bude zajímat o záplaty, aktualizace a nějaké nastavování?

    Proč tvoje sestra? Auto má svůj servis. Vysavač má svýho opraváře. I ten blbej záchod má svýho instalatéra. A PC má svého správce.

    24.1.2008 19:39 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Nesouhlasím. Operační systém bez bezpečnostních chyb neexistuje a u edice několik let staré musíte počítat se skutečností, že bez záplat určitě nebude neprůstřelný. Platí to pro Windows stejně jako pro Linux nebo MacOS X - respektive u masově rozšířených Windows se vyplatí střílet po síti naslepo a tudíž je ta šance statisticky podstatně vyšší. Ale nemá to co dělat s tím, jestli je systém placený nebo ne, je to dáno rozšířeností. Ostatně, takový SLED nebo RHEL je placený také. Považujete snad jejich několik let staré verze bez záplat za bezpečné?

    Co se týče vašeho problému - už víte, v čem je zádrhel? Radil jsem vám prohlédnout logy, našel jste tam něco? Zkoušel jste ten test paměti? Stále si myslím, že je vadná RAM; že na tom běhal Linux podle mé zkušenosti ještě nemusí nic znamenat.
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 19:53 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    No, ty windows nejsou starý systém. To CD opustilo dveře obchodu někdy v Listopadu 2007. Systém byl aktualizovaný ale i tak pohořel. Tedy nic nebylo několik let staré bez záplat, ten systém byl aktualizovaný - v rámci automatických aktualizací.


    Vše je už vyřešené, instalace byla vyřešena za použití "pirátského" instalačního cd, doinstalace SP, následná změna SN na originální číslo. Teď vše funguje a je to stabilní. O to víc mě tedy zajímá příčina předchozího neúspěchu...
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 20:19 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    CD možná opustilo dveře obchodu loni, ale SP2 pro česká WinXP byl publikován 5.9.2004. Ten systém je prostě čtyři roky starý (pokud počítáme SP2 jako novou verzi, jinak by to už bylo sedm let).

    Jestliže je jediná změna instalační CD, hledal bych zádrhel v něm. Tudíž nikoli Microsoft, nikoli špatné aktualizace, nýbrž nekvalitní lisovna.

    Z předchozí diskuse mi vyplynulo, že se divíte, že instalace s čistým SP2 bez dalších záplat byla nabořena. Zdá se, že jsem se mýlil a že šlo o těch třináct virů a nějaký spyware. V tomto kontextu by mě zajímalo - jaká měl práva uživatel, pod kterým jela vaše sestra? Pokud jela s právy běžného uživatele, mělo by stačit zrušit její profil (nebo z něj ty sračky vyzobat). Pokud jela pod adminem, těžko se můžete divit, že se tam při bězném provozu něco dostalo. A jestli se k počítači "chová šetrně" nebo ne na to nemá vliv.

    Nechci se dohadovat, proč Windows defaultně nabízejí účet s administračními právy, v tomto má Microsoft jednoznačně máslo na hlavě. A běžný Franta opravdu nebude mít tušení, že tohle není v pořádku. Takže tady si s chutí na Microsoft zanadávám s vámi. Ale pokud ten počítač instaloval někdo, kdo jen trochu o počítačích něco tuší, měl by se teď chytat za nos...
    24.1.2008 10:07 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Sestře jsem naznačil tedy že dostane linux...
    Asi tohle bylo špatně. Co sedlák nezná, to nežere. Chtělo to asi nejlépe bez řečí nainstalovat a hlavně vyladit pro její obvyklé potřeby ten Debian, nějaký estetický wallpaper, nezapomenout na hry (karetní, SuperTux) a multimédia přístupné na jedno kliknutí - v krajním případě CrossOver Linux (za 40 USD a dolar padá) anebo dokonce VirtualBox pro nějaké ty Windows-only nezbytnosti (i když z popisu lze pochybovat, že by byly).

    Uživatelku nechat při tom, že to jsou ty nový JehoWisy :-D
    24.1.2008 12:57 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Je jen zajímavé, že největší problémy s Windows mají právě uživatelé Linuxu. Třeba náš technik. Také na Windows nadává a když přijdou PC a on na ně instaluje Windows, pořád od něj slyším, jak něco nefunguje, jak něco nejde atd. Když je pryč a dělám to já, na žádné problémy nenarazím :). Ale když instaluje Linux a stráví na tom někdy celý den, aby vše bezchybně fungovalo(to se někdy ani nepodaří), je ticho.

    A ano, přiznávám se, mám windows docela rád, hlavně proto, že SW od firmy Microsoft mě docela solidně živí :)
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 13:03 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Ono to bude spíš o tom, že když windowsák instaluje windows a něco nejde tak raději mlčí. Proč se taky vztekat, vždyť to je normál a vlastně to nikoho kdo už si něco zažil ani nepřekvapuje. Můj kamarád je windowsák, sem mu popsal mojí příhodu a on na to "se ti divim že se tak vztekáš, kdyby si měl windows tak si na to zvykneš" - to mluví samo za sebe.


    Tedy řekl bych že pes je zakopán v tom, že prostě lidi co produkčně pracují s linuxem, trpí při novinkách na živě pak prostě ječej jak raněný svině když to nejde. Na druhou stranu, když mi něco enjde v linuxu tak mám pořád ten pocit "darovanému koni na zby nehleď" a když už chci hledět na zuby mám možnost prostě pomoci a problém vyřešit. Toto u windows neplatí, nejen že problém mohu vyřešit max. sám pro sebe ale ještě jsem za to zaplatil. A když porovnám kvalitu/cenu linuxu a windows tak prostě od windows očekávám že to pojede hned a skoro samo. Když to pak zlobí tak křičím a myslím si i oprávněně...

    A nejvíc mě namíchne když volám o radu na microsoft a poni mě pošlou do háje... v lepším případě mě pošlou k mému prodejci :)) Hlavně aby s tím bylo co nejméně práce.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 13:13 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Já windowsák rozhodně nejsem. Doma, pokud zrovna nehraju LFS, používám převážně Linux. V práci to ovšem není možné.

    Když řeknu, že instalace probíhají bez problému, tak to rozhodně neznamená, že bych to nějak tutlal. Když je nějaký problém, jsem rozčilen, protože si nemůžu dovolit poslat někam do firmy špatně fungující počítač. Ale pokud opravdu není vadný HW, tak se mi problémy vyhýbají.

    S podporou microsoftu jsem vcelku spokojený. Bylo několik problémů, většinou jsme je ale telefonicky vyřešili. Nedávno jsem něco řešil i osobně v Praze a když jsem odcházel, byl jsem naprosto spokojen.
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 13:18 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Já s podporou MS řešívám taky, celkem sem se pokoušel cca 5x s MS komunikovat. Jeden problém byl specifický - oroginál PC fujitsu siemens, použiju recovery CD, zadám CD key ze štítku na bedně a PC hlásí že key není platný. Volám na MS, dožaduji si.. jediné co mi ale řekli bylo, abych se obrátil na servis. V servise mi řekli že bohužel do čísel k win nevidí abych se obrátil na microsoft, na microsoftu abych se obrátil na servis. Takto jsem skoro celý den telefonoval kam to šlo. A hádej jak to dnes, po půl roce chodí? ... Raději ani nebudu psát.


    Takto si opravdu podporu nepředstavuji...
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 13:29 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Občas se mi taky stane, že mi instalace XPSP2 nebere klíč. Většinou to bývá vinou již několika instalací. Na druhou stranu při instalaci z recovery CD od různých výrobců jsem zatím klíč nezadával. Se SP3 už toto bude jiné, během instalace se klíč zadávat nebude a bude 30 dni na aktivaci.
    24.1.2008 14:48 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Imho v pripade pouzivani OEM verze win ma technickou podporu zajistovat vyrobce, tj fujitsu siemens.
    24.1.2008 15:51 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Tak jsem ze zvědavosti kouknul na stránky Microsoftu a našel tohle:

    "Technickou podporu k OEM produktům zajišťuje zákazníkovi výhradně dodavatel kompletně sestaveného počítače, případně ten, kdo instaluje OEM software do počítače. Všichni dodavatelé a prodejci OEM software jsou v tomto směru vázáni smlouvou, kterou akceptují při rozbalení OEM produktů."
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 15:56 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Hm, právě takto se MS choval, nicméně nechápu jak může FS zajistit aby ten cdkey šel zadat. Opravdu good situace. A v případě instalace oem windows na domácí PC ještě lepší, koupením se defakto zřeknou jakékoliv zodpovědnosti a ať si to řeší ten "dobrák" co to tam nainstaloval :) taky super, co?
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 15:59 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Výrobce PC tam ty OEM instaluji dobrovolně, ví, do čeho jdou.
    Heron avatar 24.1.2008 17:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Tak proč si nekupuješ krabicovou verzi?
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 19:02 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Proč? protože já používám linux. Windows si kupují lidé okolo a pak se dožadují abych jim to řešil.. to už je pozdě na nákup jakékoliv verze. Navíc já vím že i s OEM se to vyřešit dá skoro vždy, jen nadávám na muj konkrétní příklad kdy sem to sice také vyřešil.. ale což. bylo s tím zbytečně patlání-
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    Heron avatar 24.1.2008 19:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Taky používám Linux. Poměr linux vs windows je u mě: cca 32 vs 2. Ty dva je desktop + NTB. Na obou krabicová verze. XP Prof + XP64 Prof.

    Srovnám-li náročnost těch linuxů (od jednoúčelových routerů, přes desktopy až po velké servery) a windowsů (desktop a server), tak je to zcela stejné. Dokonce i obecný postup instalace je stejný. Nainstalovat. Akutalizovat. Povypínat vše. Pozapínat jen to co chci a opravdu potřebuji. Nastavit tyto věci. Nastavit práva jen na nejmenší možnou množinu uživatelů. A přes to nastavit firewall, který povolí jen to, co má. Ve zkratce je to k základní bezpečnosti asi vše. Tohle dělám jak u W tak i u L.
    Heron avatar 24.1.2008 17:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Je jen zajímavé, že největší problémy s Windows mají právě uživatelé Linuxu.

    Ne, jen jsou nejuřvanější. A většinou o Windows neví víc, než jen známé FUDy.

    Problémy mohou nastat na obou stranách. Já na firmě instaluji linux a windowsák se mi směje, když mi něco nejde - stane se. Když on instaluje Windows, tak se mu pochychtávám já. To je normální. A rozhodně si ani jeden nemyslíme, že je ten druhý OS horší. Já denně využívám Win servery, které má pod palcem on, a on naopak využívá mé. Občas, když něco nejde (snadno a hlavně rychle) na jednom systému, uděláme to na druhém. Není problém.

    25.1.2008 06:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP - odvaha nabízet je za peníze...
    Je jen zajímavé, že největší problémy s Windows mají právě uživatelé Linuxu.
    Ne, jen jsou nejuřvanější. A většinou o Windows neví víc, než jen známé FUDy.
    Nebo to jsou lidé, kterým něco na Windows opravdu nevyhovuje a tak je nepoužívají. To nadávání může být symptomem neporozumění, ale až sekundárním. Ten primární je, že i když se snažili, tak to nešlo a nakonec to vzdali. Třeba já jsem levák, a když nadávám, že mi nejde psát pravou rukou, tak to není "zajímavé", ale spíš "nudné", protože se to dá očekávat. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.