Do ČR volám pravidelně a spokojeně pomocí Ekigy (jako operátora používám SIPphone.com). Nedávno jsem si navíc zařídil ještě účet u ha-vel.cz, takže mám i české call-in číslo. Ale kvalita zvuku u Havla je rozhodně horší než u SIPphone nebo Skype (i když přes něj jsem na běné linky nevolal a ani nebudu).
zdravim, mozna to bude jiny problem, ale mi nedavno po update systemu (ale fc5) take prestal fungovat zvuk, a po delsim laborovani jsem objevil problem: nove konfiguraky(/etc/alsa/...) se ulozily jako .rpmnew, a stare zustaly aktivni, ale ty zrejme nejak nebyly kompatibilni s novou verzi, takze alsa nefungovala. po prepsani konfiguraku temi novymi vse zacalo fungovat. snad vam to pomuze.
Did you ever touch the starlight ?
Dream for a thousand years?
Have you ever seen the beauty
Of a newborn century?
Hmmm, koukám, že G.711 podporují, ale Ekiga ho v seznamu nemá. Na webu teda uvedený je, ale u sebe (FC4, Ekiga 2.0.1) je jen SPEEX, iLBC, GSM, MS-GSM, PCMU, PCMA, G726-16k, G721, LPC (v tomto pořadí).
U Havla mají psané ITU G.711 (ulaw,alaw), iLBC, GSM, G.729a. Předpokládám, že se tedy používá iLBC.
Hmmm, tak to bylo nastavením. Daný kodek měl nějak divně dělanou Echo cancelation (i se sluchátkama to hrozně zkreslovalo). Stačilo to vypnout. Ale stejně mi Ekiga blbne, po nějaké době se mi vždycky odhlásí (Forbidden) a už se odmítne přihlásit, musím ji restartovat. Zvláštní, že u SIPphone mi to nedělá a stejně tak Ha-vel mi s jinými klienty funguje dobře. (Ale u každého klienta, co jsem zkoušel -- Ekiga, KPhone, Twinkle, Linphone -- jsem zatím narazil na nějaký nepříjemný problém nebo chybu.)