Portál AbcLinuxu, 24. dubna 2024 06:48


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Ježek avatar 19.7.2009 19:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zajímavé pojetí desktopu. čím se to liší od 30inch v pojetí dvou oken svisle vedle sebe, když zde máš uprostřed zorného pole přefiknutý obraz (což bych já nemohl používat)?
19.7.2009 19:36 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
30" desktop neni tak vysoky, nevejde se tam tolik radek, navic neni do oblouku. Prefiknuty obraz nevadi (krome filmu a her), naopak lip umoznuje si usporadat okna.
Fluttershy, yay! avatar 19.7.2009 21:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
30" desktop neni tak vysoky, nevejde se tam tolik radek, navic neni do oblouku.

Do oblouku AFAIK některé displeje bývají (hledat to nebudu).

Prefiknuty obraz nevadi (krome filmu a her), naopak lip umoznuje si usporadat okna.

Právě, že jsou tu ty filmy a hry, navíc s tím uspořádáním oken... to bych se hádal.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
19.7.2009 21:47 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

30" má na výšku 1600 a tyhle maji nastojato 1680, to myslím není zas tak velký rozdíl :-)

19.7.2009 22:33 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

30" monitory mají 2560x1600. Tedy vertikálně pouze o 80 pixelů méně. Mám v práci jeden (pracuji hodně v CAD) a je to první monitor kde nemám potřebu aplikace maximalizovat. Mám tedy běžně dvě okna vedle se a na rozdíl od popsané kombinace si můžu přizpůsobovat šířku a pozice oken dle potřeb. Pokud mělo být cílem mít maximum řádek na sebou, pak asi OK, ale IMHO pro většinou lidí bude lepší varianta 30" nebo 24" plus jeden starý stávající monitor jako doplněk (to v práci používá hodně lidí).

20.7.2009 10:14 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
od 30" se to lisi hlavne tim ze 2 x 22" koupis za 8e3, zatimco nejlevnejsi 30" za 28e3 ;-)
22.7.2009 13:59 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
od 30" se to lisi hlavne tim ze 2 x 22" koupis za 8e3, zatimco nejlevnejsi 30" za 28e3 ;-)

Tak možná nějaký TéeNka

22.7.2009 15:32 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
a?? na programovani je to idealni a u filmu to mozna nema nejlepsi kvalitu, ale pokud hned vedle nemas CRT abys to mohl srovnavat tak si toho stejne ani nevsimnes...
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2009 15:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Ty nemáš digitální foťák? (Já musím mít pořád na stole CRT, abych občas zjistil, jaké barvy jsou na těch fotkách ve skutečnosti.)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jardík avatar 22.7.2009 21:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
No je vidět, že si lama, protože jinak bys tohle neplácnul. Na TéeNkách je nechutný i subpixel vyhlazování písem, jsou tam hnusný vyblitý barvy (na všech, co jsem dosud viděl na vlastní oči a že jich nebylo málo). Pořádný LCDéčko dneska za míň jak 10000 nekoupíš.
Věřím v jednoho Boha.
22.7.2009 21:46 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
klidek jardiku, ono to neni zas tak hrozny jak se nam tady snazis namluvit. Ja uz pres pul roku pouzivam tohle a s nejakym spatnym pismem tam rozhodne problemy nemam.

Barvy sice nejsou nic extra (hned vedle mam 19" CRT, takze muzu srovnavat), ale na beznou praci i na filmy a hry to naprosto staci...

PS: proc se k linku pridava ta mala sipka napravo ??? pusobi to dost rusive...
22.7.2009 22:12 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
PS: proc se k linku pridava ta mala sipka napravo ??? pusobi to dost rusive...

Odkaz smerujúci mimo Abclinuxu.

Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
kotyz avatar 22.7.2009 23:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
U me se zadna sipka nepridava (jen mala mezirka). Pac ten styl nebyl dlouho updatovanej. Kozzi by to moh poresit ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Josef Kufner avatar 20.7.2009 20:35 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Jo, rozpůlený obraz také nemusím. Jeden čas jsem měl dva monitory nad sebou -- spodní byl od notebooku (14"), jehož klávesnici jsem používal a nad tím byl velký širokoúhlý LCD (cca 19"). Dobré na tom bylo, že jsem měl středy obou displejů pěkně před sebou. Při pouštění filmů stačí zhasnout displej notebooku, při programování lze lehce roztáhnout okno vimu přes oba displeje a při použití :sp přesně na hranici displejů to je i velmi dobře použitelné.

Pokud bych měl displeje vedle sebe, volil bych lichý počet, kde uprostřed by byl veliký a postranách širokoúhlé, otočené na výšku tak, aby celková plocha byl obdélník (tj. postraní displeje stejně široké jako je prostřední vysoký).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Limoto avatar 19.7.2009 19:30 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Fůj Windows...

MaFy avatar 19.7.2009 19:35 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
+1 :-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
Salamek avatar 19.7.2009 22:52 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
+1
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
microcz avatar 20.7.2009 21:49 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

+1 ..intelliJ bezi paradne i pod linuxem...ale ty dva monitory vypadaj supr, ten prehled o kodu je bozi

Salamek avatar 20.7.2009 22:17 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Taky mám 3 monitory :-D (používám aktivně jen dva na 3tí není moc místa :-D)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
David Ježek avatar 19.7.2009 19:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
achjo, aby ses nepo....
xkucf03 avatar 21.7.2009 12:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

a už jsme u toho sraní zase :-D

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
20.7.2009 08:51 lmanik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

jj, taky sem se lek az utek :(

20.7.2009 10:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Když to vidím, nedá mi to: Je už možné nelhat Windows ohledně hustoty obrazovkových bodů (DPI)? Ve verzi XP to je jaksi katastrofa.
20.7.2009 10:47 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Mam windows 7, tam to dost pokrocilo, takze asi jo.
22.7.2009 14:02 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

 Já zas nesnášim, když mám v ubuntu/mandrivě/fedoře na 85dpi monitoru přednastaveno 85dpi na fonty a na 95dpi monitoru 95dpi. Na to se nedá dívat, jak je to titěrný. Vždycky si to ručně musím přenastavit na 96.

Michal Fecko avatar 19.7.2009 19:45 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolko to zerie? Nieje lacnejsie kupit 82" telku + stojan na stenu?
Limoto avatar 19.7.2009 19:52 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

:-D

19.7.2009 21:17 msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
82 palcova telka? Ndpc. :o)
Michal Fecko avatar 19.7.2009 22:25 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
DPC :-D 82 cm :-)
Fluttershy, yay! avatar 19.7.2009 21:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavni problem sirokouhlych monitoru je 'nudloidnost', moc vertikalniho textu se na nej nevejde.

To je samozřejmě nesmysl, širokoúhlé displeje jsou obvykle jen rozšířené displeje 4:3. Tzn. tam, kde by bylo normálně 1600*1200, tam je 1920*1200 apod. Bohužel je ale dnes opravdu třeba si dávat pozor na různé výmysly výrobců, například na displeje 1650*900 namísto 1650*1050, což je širokoúhlá obdoba 1400*1050, takové rozlišení dříve na desktopech snad vůbec nebývalo, místo toho bylo podivné 1280*1024, nebo až 1600*1200.

Jinak je to zajímavé řešení, ačkoliv já bych tedy preferoval jeden normální širokoúhlý monitor s více zúženými okny, ačkoliv by výsledné rozlišení třeba nebylo takové --- ten pruh uprostřed by mě otravoval.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Heron avatar 19.7.2009 21:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jůů, ty máš stejný sluchátka. Ty monitory bych takto mít nemohl, ale tobě to vyhovuje, takže ok. Nejdřív jsem to tipoval na práci s textem. Hele, nevadí ti u toho kódu to tmavý pozadí? Dost silně to kontrastuje se světlým okolím a hlavně dokumentací černém na bílém.
Heron
19.7.2009 21:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro lepší čitelnost zápisku bych navrhoval vložit do textu jen náhledy obrázků. Kromě toho podotýkám, že je možné obrázky uložit přímo na server abclinuxu k zápisku.
Daniel Kvasnička ml. avatar 19.7.2009 22:45 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Programovat s fontem s pohyblivou sirkou.... tak to je psycho :-D
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
20.7.2009 00:47 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Taky se pridam - chapu Vas vyber obrazovek, je to rozhodne zajimave nastaveni, ale na muj vkus je prilis neefektivni. Neni to nutne rozlozenim obrazovek, ale hlavne zbytecne velkym fontem v IDE. Pocital jsem to a vejde se vam ~80 radek, coz se mi (do konzole) vejde u monitoru s vyskou 1080.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
Salamek avatar 19.7.2009 23:00 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
FUJ- s tím bych nemohl makat,nikdy vám nebylo divné proč se všechny monitory dělají do šířky ? ono to není jen tak ze srandy...
FUJ-windows, na dva monitory jedině dva sessiony v GNOME
FUJ-cely to dohromady vypadá ohavně
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Fluttershy, yay! avatar 19.7.2009 23:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
FUJ- s tím bych nemohl makat,nikdy vám nebylo divné proč se všechny monitory dělají do šířky ? ono to není jen tak ze srandy...

Je to tak levnější.

FUJ-windows, na dva monitory jedině dva sessiony v GNOME

Fuj, jedině KDE4. ^_^

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
xkucf03 avatar 21.7.2009 12:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
na dva monitory jedině dva sessiony v GNOME

co zo toho? Jak budeš přetahovat okna mezi monitory, používat stejnou myš a klávesnici, používat stejnou schránku…?

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Salamek avatar 21.7.2009 13:47 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
úplně normálně , prostě přetáhnu okna mezi monitory používám stejnou myš i klávesnici a stejnou schránku ,dále se to chová jako dva sessiony ;-) (třeba je sranda mít na každém monitoru jinčí dekoraci oken :-D ale ted nwm jestli to bylo funkční s přetahováním oken nebo ne)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
19.7.2009 23:50 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
I love it!
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
frEon avatar 20.7.2009 00:11 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
me by z toho bolelo za krkem
Talking about music is like dancing to architecture.
20.7.2009 00:25 abr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Zajimava uprava klavesnice, bez win klaves se to da, ale bez caps locku uz ne. Pastni sem detail klavesky a pridej nejake vtipne info :)

the.max avatar 20.7.2009 14:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
heh, Ja ty klavesy vylupuju uz automaticky. Dokonce i na notebooku je nemam. me to proste vadi. Kdyz totiz zacali win klavsnice vytlacovat klasicke 101/102 key dost sjem hraval DOOMa. Priznam se bez muceni, tenkrat jsem mel nainstalovany 95ky, opavdu DOST me sr*lo, kdyz jsem chtel sejmout Impa, a misto rany z brokovnice se mi otevrelo start menu, a ja byl mrtvej. V tu dobu vzniko tusim sdruzeni 'ALT+F4'. Krom pekneho tricka se vyznacovali take timto tuningem klavesnice. No a me to zustalo do dneska:-S
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
Josef Kufner avatar 20.7.2009 16:14 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Pomocí xmodmap se dají určité klávesy dočasně vypnout a okýnko je celkem praktické pro ovládání window manageru a všelijakých blbostí okolo -- ať už to je přehrávání hudby nebo spouštění programů.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
kotyz avatar 20.7.2009 16:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Jo, na wokynku mam stardict a jeste neco, co uz si nepamatuju, protoze to nepouzivam (asi neco s kwinem).
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
21.7.2009 22:17 abr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

xmodmap jede pod vistama? (viz screenshoty blogu) :)

Josef Kufner avatar 21.7.2009 23:14 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Ano. Teda pokud se Visty spustí ve Virtualboxu na Linuxu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
21.7.2009 23:30 abr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

Hmm, cili nejede.

frEon avatar 21.7.2009 20:41 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
heej, alt+f4. Skoro sem zapomel, ze to existovalo a kupodivu ten web stale bezi. :-)
Talking about music is like dancing to architecture.
21.7.2009 22:19 abr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

Jasne, to chapu, me slo o ten caps lock.

mirec avatar 20.7.2009 08:28 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jednú vec som pri programovaní nikdy nepchopil: ako môže niekoľko monitorov zvýšiť moju efektivitu? Používam KDE 3, niekoľko plôch, ak chcem dokumentáciu Ctrl + Tab (v KDE 4 to posrali plasmou, takže hovno funguje), nemusím pozerať na vedľajší monitor. Doma používam notebook, ku ktorému mám pripojený externý monitor (na notebooku väčšinou vypnutý), ak ku mne niekto príde, že potrebuje niečo z internetu tak jednoducho zapnem aj ten na notebooku, spustím ďalšie X, vypnem klávesnicu na notebooku a trakcpoint v primárnom X, zapnem v sekundárnom a všetko krásne funguje ako keby to boli 2 samostatné počítače. Iné využitie pre 2 LCD fakt nemám.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
20.7.2009 09:34 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
viac monitorov je pre tých, čo nevedie používať plochy :-D

možno by sa to dalo používať, keby každý monitor zobrazoval nezávisle inú plochu, plus klávesové skratky na prepínanie splôch v každom z nich (napr LWin+1 vs RWin+1) ... ale takto to neviem nakonfigurovať
mirec avatar 20.7.2009 10:28 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Příloha:
No ja viem akurát 2 nezávislé prostredia. To s desktopmi na rôznych monitoroch je dosť zaujímavý nápad ;) Možno skúsim keď ma prestane baviť to, čo som včera nastavil - multiseat s jedinou grafickou kartou, možnosť zapnutia / vypnutia bez reštartu X, paráda ;)
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
David Watzke avatar 20.7.2009 11:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
nVIDIA GPU? To by mě zajímalo jak na to :-(
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
mirec avatar 20.7.2009 12:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Intel, trik s Xephyr-om a hal-om.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Heron avatar 20.7.2009 11:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
viac monitorov je pre tých, čo nevedie používať plochy
Na jednom monitoru dokumentaci (pokud není v papírové podobně na stole), na druhém zdroják. Případně na jednom se spouští psaný program a vedle stále zdroják. Prostě pořád vidíš všechno. Toto ti více ploch nikdy nenahradí. Kámoš grafik má na jednom monitoru pouze editovaný obrázek na full screen a nadruhém monitoru má všechny nástrojové paletky. Všechno pěkně po ruce, obrázek nic neruší.
20.7.2009 12:02 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
ad grafik: pre takých je skôr takéto niečo

ad ostatné: to je taký istý rozdiel, ako mať buď dva taby v jednom okne na jednom monitore alebo po jednom tabe v dvoch oknách na dvoch monitoroch. Osobne považujem réžiu prepnutia na iný tab za menšiu ako réžiu prepnutia na iný monitor ... ok, je to u mňa pár (10+) rokov ladenia počtu, rozloženia, správania a hotkeys ...

Čo sa týka multiscreen, mám predstavu, ako by to pre mňa bolo užitočné (niečo už som spomenul).
20.7.2009 11:51 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Proč bych měl přepínat na další plochu, když můžu vidět dvě *najednou*?
20.7.2009 12:06 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
pretože i 2 (počet monitorov) je menej ako 3 (počet plôch) (4, 5, ... 10, ...)
mkoubik avatar 20.7.2009 19:26 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Jseš si vědom toho, že i se 2 monitory MŮŽEŠ mít více ploch?
20.7.2009 21:14 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
som :-) teoreticky to možné je :-)
22.7.2009 14:08 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky

 Ale né v KDE4 :-)

mirec avatar 20.7.2009 12:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Pretože nemusím otáčať hlavou, pri stlačení Ctrl + Tab (Walk through desktops) vidím prehľadne čo mám spustené ...
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Fluttershy, yay! avatar 20.7.2009 12:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Otáčení hlavou by krku jenom prospělo... A třeba já mám vedle sebe velké CRT a maličký laptop a hlavou moc nekroutím.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
20.7.2009 14:42 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Otáčení hlavou?

1. Nemluvíme tady o 60" displejích.

2. Mezi obrazovkami nekmitám každé tři vteřiny, tak jaký problém? Občas sleduju výpočet, podle jeho průběhu upravuju zdroják. I když já bych to všechno vměstnal na jeden velký displej s nějakým pořádným dlaždicovým WM, protože dělám většinou v konzoli (Python/Haskell/C/C++ ve vimu + kompilování/spouštění v další konzoli). U bestií typu Eclipse se ale uspořádání na více displejů myslím může docela dost hodit.
20.7.2009 10:48 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Zkus si to na par tydnu a uvidis. Na to jina odpoved neni.
mirec avatar 20.7.2009 12:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Skúšal som to používať, okrem bolesti krku z neustáleho otáčania hlavou, som mal ešte nervy z toho keď som sa myšou omylom dostal mimo monitoru, s ktorým pracujem. Pracovať takto s plochami úplná katastrofa.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
20.7.2009 09:07 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Je to multifunkční. Když bude velký vítr, můžeš tím zabednit okna...

David Watzke avatar 20.7.2009 09:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Je to informatik... my informatici nepotřebujem záminku k zabednění oken :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
20.7.2009 09:50 hanoj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ja jsem mel taky dve 20" na vysku, ale je to neprirozene a casto v mnohych programech neprakticke, tak jsem nakonec dal jednu na sirku, druhou na vysku. Vyuziti je casto vyhodne, kdyz sleduji vice zdroju a vytvarim jeden, delam GIS.

20.7.2009 09:50 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to docela hezké, ale filmy bych si na tom nepřehrál. No nevadí od čeho máme HTPC, ze ? Spíše by mě zajímalo, jak dlouho už to používáte. A případně by to chtělo rekapitulaci např. po půl roce, at vidím jestli to má vážně smysl.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
20.7.2009 10:50 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ad 30" * cena, tohle vyjde na 15000, rozumne 30" stoji 3x tolik * 30" neni do oblouku, vzdalene okraje jsou pod divnym uhlem. * tohle ma lepsi uhlopricku a pomer hran 20:16 * lip se to prevazi * neni problem pridat dalsi monotory (uvazuju o tretim, dokazu si predstavit 5 monitoru v tomhle usporadani)

David Ježek avatar 20.7.2009 11:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
jasně. já měl spíš na mysli to, že např. eizo má lcd, které umí rozpůlit obrazovku na dvě a přivádět do nich signál nezávisle dvěma vstupy. ale cenově je to samozřejmě jinde.
kotyz avatar 20.7.2009 11:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Příloha:
Je do oblouku! ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
20.7.2009 12:17 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Ach, Crysis a na hentakom monitore ... slzím
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
Heron avatar 20.7.2009 14:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Tak by mě zajímalo, jestli je rendering té hry uzpůsoben na oblouk. Jestli je na tom monitoru rovný obraz, tak pohyb scénou bude velmi nepřirozený. Jinak samozřejmě bomba :-D, to se musí kácet stromy.
20.7.2009 15:07 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Chcelo by to vyskúšať :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
kotyz avatar 20.7.2009 11:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přílohy:
Skoncis takhle :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Fluttershy, yay! avatar 20.7.2009 12:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Nebo jako Yokotashi.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
David Watzke avatar 20.7.2009 12:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Tohle je taky peklo :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Salamek avatar 20.7.2009 15:35 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
ne to je quake to je peklo samo o sobě :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
vlastikroot avatar 20.7.2009 15:43 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Jo to bych bral :-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
20.7.2009 22:34 rubicon
Rozbalit Rozbalit vše Ergonomie
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Z hlediska ergonomie pracoviště se doporučuje mít horní okraj obrazovky ve výšce očí. Jak dlouhý máš krk? Nebo sis sedák židle přizvedl tak, že máš kolena nad úrovní stolu :).

Zkrátka mi ten názor "čím víc jsem nucen otáčet celou hlavou, tím méně mě bolí za krkem", nesedí s tím, co jsem si o správném posezu u počítače myslel.

vlastikroot avatar 20.7.2009 22:59 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie
Me boli krk, jen kdyz se divam furt na stejny misto. To samy s svalstvem oci, to me ted hodne stvalo na notebooku, kde mam jen 14ku LCD.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
20.7.2009 23:20 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie
>Z hlediska ergonomie pracoviště se doporučuje mít horní okraj obrazovky ve výšce očí.

Tak tohle muze doporucit tak maximalne prodejce notebooku. Pokud je hlava slonena dolu, krk a svaly nesou vetsi vahu. Podle me je optimum oci ve vysce 2/3 obrazovky. Tahle konfigurace to splnuje.

Ad otaceni hlavy: diky tomu krk a oci 'nezatuhne' z nedostatku pohybu
Josef Kufner avatar 20.7.2009 23:53 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie
Problem ale nastane, kdyz hlava zustane delsi dobu vychylena do nejake z krajnich pozic.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
21.7.2009 00:04 rubicon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie

Nejsem odborník na ergonomii, takže si rád poslechnu názory ostatních. Jen zběžným hledáním jsem teď nalezl malé PDF, kde je obrázek popisující stejnou situaci (horní řádek obrazovky ve výši očí). Přitom tohle opravdu není jediný zdroj, narazil jsem na obdobné vícekrát v uplynulých letech; mám takto dlouhodobě nastaveno své křeslo/monitor a žádné namáhání krční páteře nepozoruji.

mirec avatar 21.7.2009 07:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie
Lol to som ani nevedel, že mám monitor správne :D I keď ... mám taký pocit, že niečo podobné som videl v návode ku ergonomickej klávesnici. Asi na tom niečo bude pretože som to nastavoval tak, aby som s tým mal čo najmenej problémov.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
frEon avatar 21.7.2009 20:52 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie
Si myslim, ze pokud u pocitace vysedavas dlouho, tak si ten monitor nakonec das spravne. Ono je to precejenom pohodlnejsi. Ja sem takhle mel sgi crtecko (nnvm jaka je to uhlopricka, ale je to celkem krava) postaveny na sve indy a casem sem ho z toho stroje sundal, protoze me zacalo bolet za krkem, kdyz sem u toho dlouho sedel.
Talking about music is like dancing to architecture.
21.7.2009 12:40 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ergonomie
to ze svaly nesou vetsi vahu nicemu nevadi. Tlak na pater pri dlouhodobym zaklaneni hlavy je mnohem nebezpecnejsi. Proto by meli oci byt v rovine s hornim okrajem obrazovky...
22.7.2009 13:56 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 Jak si někdo může koupit takový šmejd. Napíše, že bručí a nechá si je. já bych to šel reklamovat, nesnáším bručení. Navíc tenhle dell má šedivou černou a input lag jakkráva, že se pomalu nejde ani trefit myší.

xxx avatar 22.7.2009 16:41 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dve 22" obrazovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem si rikal, proc je tak levny. Dnes jsem si ho sel koupit. A pry 5 ze 6 monitoru co meli na sklade ma vadne pixely. Takze tak. Bud spatna varka, nebo je to zabugovana technologie (e-IPS). Otazka je, pokud sezene clovek kousek bez vadnych pixelu, za jak dlouho se mu tam prvni vadny objevi. Radsi si priplatim, za nejaky lepsi.
Please rise for the Futurama theme song.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.