Portál AbcLinuxu, 18. dubna 2024 21:10


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.7.2010 00:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
zdrojak
Baník pyčo!
1.7.2010 00:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
Je tam chyba, hned to spadne. Tohle by mohlo fungovat :).
Baník pyčo!
1.7.2010 12:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
Tak dalsi bugfix, atof kterou jsem pouzil pro cteni vstupu nebyla schopna nacist unsigned long long int. Napsal jsem si atoull. Tahle verze cte z /dev/urandom.
Baník pyčo!
1.7.2010 00:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co takhle jednoduché strings /dev/urandom a hledat smysl v tom? :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
1.7.2010 01:01 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Promiň, ale já v tom pořád vidím jenom čaj :-). Tady vidím občas hezké obrázky. Prostě mozek v těch pixelech je s trochou fantazie schopný cosi vyčíst, k něčemu si to přiřadit. Což u hromady nesourodých ascii znaků moc nejde ;-). Kdyby se na to poštval třeba ještě slovník, bylo by to lepší. Ale to by zas nebyl ono (samozřejmě, v obou případech jde pouze o srandu, ale u toho mého programu myslím že člověk vydrží o pár sekund dýl a to se vyplatí ;P).
Baník pyčo!
1.7.2010 01:32 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
Teď mi třeba vypadl tenhle obrazek, celkem slusny pixelart (nebo temne proroctvi?) ;-). Urcite tam vidim vic nez v hromade caje :).
Baník pyčo!
1.7.2010 01:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
No nevim, u me to porad vykresluje jen bile okno :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
1.7.2010 01:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Musis zmacknout mezernik, vzdyt to v blogu pisu ;-).
Baník pyčo!
1.7.2010 01:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Oprava: tvoje verze mi funguje. Nefungovala mi ta verze, co brala data z urandom.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
1.7.2010 02:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
Tak ta mi jde, ale musel jsem na zacatku mainu z
  
if(!Init())
{
  SDL_Quit();
  return 1;
}

udelat

Init();
Proc netusim, predtim to slo. Je to nejaky rozbity :-). Tady jsem to vylepsil na /dev/random (musi se hybat myskou, jinak dojdou nahodna cisla). Viz priloha.
Baník pyčo!
1.7.2010 01:13 FAtbluNT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Kdo je vetsi prase? Pridal jsem tam to cteni z urandom :-D
1.7.2010 01:21 FAtbluNT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
sorry cetlo to jenom 7 bajtu takhle je to spravne
1.7.2010 01:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Cool, funguje :-).

Kdyby to nekdo zkousel a neslo mu to, zrusit testovaci podminku kolem Init() na zacatku mainu. Nevim proc, ale aspon mi neprojde ;-). Pak to jde.
Baník pyčo!
Michal Wirth avatar 1.7.2010 08:00 Michal Wirth | skóre: 26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jen takovej rejp ... ten pocet kombinaci mate spatne, melo by to byt sude cislo ;-) to co tam mate, je IMHO cislo "posledni" kombinace s indexaci od nuly, ale jako pocet vsech kombinaci to nazvat nejde
Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
1.7.2010 10:31 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Jo, máš pravdu.
Baník pyčo!
1.7.2010 08:33 Allah Akbar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A verzia pre konzolu nebude?
1.7.2010 10:15 FAtbluNT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
tady je :-)
1.7.2010 10:42 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
To aby jsme pomalu zalozili git :-D. Jinak nejak mi to nebezelo, mam divny asi prekladac (na desktopu mam jeste ubuntu, gcc version 4.3.3 (Ubuntu 4.3.3-5ubuntu4) ;)). Kupodivu se size nechovalo jako globalni, musel sem ho udelat staticke (proc fakt netusim). A doplnil jsem nejake hlavickove soubory.
Baník pyčo!
Jendа avatar 1.7.2010 10:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Textová implementace v bashi.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
1.7.2010 10:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Pekne, ale chybi tu cislo jako jednoznacky identifikator obrazku. Ale to by asi napsat v bashi nebyla zadna sranda. Jeste cekam implementaci v awk, brainfucku a cobolu ;P.
Baník pyčo!
Michal Fecko avatar 1.7.2010 12:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
ja sa nehram ;-)
+--------+
|  |
||
||
||
||
||
||
||
+--------+
10

xsubway avatar 1.7.2010 13:04 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
pěkné :)
1.7.2010 12:11 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrý :-) Tak mě napadlo, že rand vrací 32bitové čísla, že? Vygeneruj si čísla dvě a vynásob?
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
Jendа avatar 1.7.2010 12:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Nebude pak rozložení nerovnoměrné? (většina takto vygenerovaných čísel bude ve středu intervalu, jako když házíš dvěma platónskými tělesy) A taky přijdeš o prvočísla.
1.7.2010 12:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Jo, na to jsem tak nejak myslel. Stejne tak kdyz hazes dvemi kostkami a delas soucet, gausova krivka se tomu tusim nadava. Ale cteni z /dev/urandom (/dev/random) to resi (nekde v diskuzi).
Baník pyčo!
1.7.2010 12:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Baník pyčo!
1.7.2010 19:05 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Stejne tak kdyz hazes dvemi kostkami a delas soucet, gausova krivka se tomu tusim nadava.
Přesně takto se gaussovské rozdělení dělá. Pokud si to ještě dobře pamatuju, tak na použitelnou verzi stačí posčítat dvanác normalizovaných hodnot (tj. z intervalo 0,1) a odečíst šestku, pro nenormalizované funkce (jako je rand()) je třeba samozřejmě odečíst šestinásobek RAND_MAX a výsledek touto hodnotou ještě podělit (nebo s ním počítat jako s číslem s pevnou řádovou čárkou).

1.7.2010 12:56 JVid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Funkční řešení je vygenerovat dvě čísla, jedno posunout o 32b doleva a pak je vyXORovat. Při sčítání nebo násobení to samozřejmě fungovat nebude, resp. ne tak, jak by člověk chtěl.
1.7.2010 13:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Jo, to by asi šlo.
Baník pyčo!
Grunt avatar 1.7.2010 16:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A nebylo by lepší cpát nějakou náhodnou entropii spíš do frekvencí? U toho je spíš šance, že si mozek něco domyslí.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.7.2010 16:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Příloha:
A jak by sis to představoval? Na výstupu zvuk / fraktál?

Mě by se líbilo nechat to takto náhodně generovat obrazce a kdyby mi nějaký něco připomínal (třeba nějaké zborcené písmeno A, to jsem už občas v tom smetí zahlédl), zastavit to a hledat podobné obrazce k tomu nalezenému (nějaké metoda postupného výběru). Jenže jak to realizovat...

Jinak i z toho mého občas vypadne něco trošku zajímavého. Tady je třeba osově souměrný obrazec, který má druhou část barevně invertovanou.
Baník pyčo!
1.7.2010 17:22 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak

No, mohl bys udelat inverzni diskretni kosinovou transformaci, treba by z toho lezlo neco zajimaveho :)

Grunt avatar 1.7.2010 20:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
Ne. Prostě náhodný šum (jaký třeba vyleze z dd if=/dev/urandom of=/dev/fb0) převést zpět z frekvenční domény do časové. Takže třeba pomocí ImageMagicku (nemám nainstalovanou HDR verzi, takže nemůžu ověřit správnost):convert -size 512x512 rgb:/dev/urandom -size 512x512 rgb:/dev/urandom -ift show:. Jen by se musela nějak normalizovat amplitudová složka aby se výsledek vešel do rozsahu. A klidně by na to šlo použít to pole 8x8. By z toho sice vylezl jen rozmazaný maglajz, ale i tak je větší šance, že v něm mozek uvidí něco víc než v takovém políčku pixelů 8x8.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.