abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:55 | Komunita

Přesně před rokem Valve představilo nový Steam Play s integrovaným forkem Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled her pro Windows běžících na Linuxu díky Protonu na stránkách ProtonDB.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 03:00 | Komunita

Na OpenPOWER Summitu bylo oznámeno, že OpenPOWER Foundation – včetně POWER Instruction Set Architecture (ISA) a klíčových hardwarových referenčních návrhů – Open Coherent Accelerator Processor Interface (OpenCAPI) a Open Memory Interface (OMI) – bude začleněna pod Linux Foundation.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:00 | Komunita

MojeFedora.cz informuje, že Fedora schválila konec 32 bitových repozitářů Modular a Everything. I nadále by měly být zachované multilib balíčky, takže kompatibilita s 32bitovým softwarem nebude ohrožená.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 13:00 | Komunita

Konference LinuxDays 2019 proběhne o víkendu 5. a 6. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Konference OpenAlt 2019 proběhne o víkendu 2. a 3. listopadu na FIT VUT v Brně. Přihlaste svou přednášku nebo workshop (LinuxDays, OpenAlt). Upozorněte známé. LinuxDays CFP končí již v pondělí 26. srpna v 23:59.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:33 | Zajímavý software

Článek na Opensource.com představuje nástroj gocryptfs pro šifrování souborů. Gocryptfs využívá FUSE, stejně jako například EncFS. Naprogramovaný je v programovacím jazyce Go. Porovnání s podobnými šifrovacími nástroji v tabulce. Jako GUI pro gocryptfs lze použít SiriKali.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle byla spuštěna akce Humble Book Bundle: Python Programming by No Starch Press. Za 1 dolar a více lze koupit 5 elektronických knih, za 8 dolarů a více lze koupit 10 elektronických knih a za 15 dolarů a více lze koupit 14 elektronických knih věnovaných programovacímu jazyku Python od nakladatelství No Starch Press. Peníze lze libovolně rozdělit mezi No Starch Press, Humble Bundle a neziskové organizace The No Starch Press Foundation a Python Software Foundation.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.8. 20:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 3.0.8 multiplatformního multimediálního přehrávače VLC (Wikipedie). Jedná se o minor verzi řešící několik regresí a opravující 13 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.8. 06:00 | Pozvánky

Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 22. 8. 2019 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tématem bude jako obvykle svobodný software a hardware. A pokud vás zajímá bezpečnost bezdrátových klávesnic a myší (útok MouseJack a spol.) a nějaké takové zařízení máte, vezměte ho sebou – trochu ho potrápíme o ověříme jeho bezpečnost.

xkucf03 | Komentářů: 3
18.8. 16:33 | Nová verze

David Heinemeier Hansson oznámil vydání nové major verze 6.0 frameworku pro vývoj webových aplikací Ruby on Rails (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Přispělo 801 vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
17.8. 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.23.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 77 vývojářů, z toho 26 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání nebo v příspěvku na blogu GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
Používáte ještě 32bitový software na PC?
 (20%)
 (15%)
 (17%)
 (42%)
 (6%)
 (29%)
Celkem 448 hlasů
 Komentářů: 36, poslední 18.8. 21:46
Rozcestník

Windows Vista?

23.8.2005 15:49 | Přečteno: 3615× | windows

Windows Vista?

Zase nové zmetky ?

Podle www.novinky.cz mají M$ konečně uvést nové window a jak je zase normální budou se zase jmenovat jinak než původně M$ uváděl.

No jo a pojede to na mém PC ? No s největší pravděpodobností nepojede, neboť nároky to má strašné.


by měl být vybaven dvoujádrovým 64-bitovým procesorem, jedním a více gigabyty dvoukanálové paměti a grafickou kartou zvládající požadavky DirectX 9 a podporující LDDM rozhraní (Longhorn Display Driver Model)," uvedl koncem dubna vývojář Microsoftu Richard Russell.


Takže vzhůru a vyházet staré PC a nakoupit nejmodernější HW na kterém to zase bude padat jako všechny jejich produkty.

Prostě aby se M$ trochu zamyslel tak pořád zdražuje a nutí uživatele s každým novým windows kupovat nový HW a to nejsou nemalé částky obzvláště ty částky za ten jejich OS kdo to má pořád kupovat Grrrrrr.

Prostě oficiálně jsem si koupil MS-DOS a windows 95 osr 2 a na zbytek jsem se vykašlal - samozřejmě mám koupených i několik her, i překladač C pro MS-DOS a pod... (Vše originál) ale abych si kupoval nové windows tak na to jsem se vykašlal a začal jsem používat Linux. :-)

Prostě nemíním firmě M$ cpát takové nehorázné peníze a přitom za nic.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

23.8.2005 15:58 Roman ŠANDOR | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše :-)
Podla toho clanku (link vyssie) ma byt uverejnena ta astalaVISTA koncom buduceho roku. Predpokladam, ze v tej dobe sa bude hw, ktory Vista potrebuje predavat bezne ako dnes 2GHz procesor. A aj tak ma to nejak extra nezere. Skor ako stable windows sa dockam jadra 4.8.2-11 a KDE 6.3.0 :-D
27.10.2006 07:07 Peter-S | Levice
Rozbalit Rozbalit vše Re: :-)
:-D
All isn't all. There also exists "all + 1", too.
13.11.2006 20:24 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: :-)
Vzkaz z budoucnosti. Windows Vista pro firmy vyšly 1.listopadu 2006. A stále není dvoujádrový 64 bitový procesor běžnou záležitostí. Stejně jako 2 GiB DDR paměti a další požadavky zmíněné v blogu. :-P
Heron avatar 23.8.2005 16:06 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Požadavky

Vono to s těma HW požadavkama nebude tak horké. Vždycky jsem dokázal windy rozjet i na HW, na kterem vubec nemeli jet. XP jsem normálně provozoval na Cyrix 233PR.

23.8.2005 16:16 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Požadavky
A to nesplňuje minimální HW nároky? Microsoft tušim uvádí Pentium 166 a asi 128 MB RAM.
23.8.2005 16:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Požadavky
win xp proff spustene na P133 s 80 MB RAM... a prevadzkovane ako brana pre Bluetooth kluc
You son of a bit.. coin
eXces avatar 23.8.2005 16:10 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Pravda, pravda

Naprosto souhlasím, možná si někdo myslí, že si ty peníze MSvývojáři zaslouží, ale já na Windowsech nikdy nedokázal pořádně pracovat, protože to neustále házelo hlášky typy : "Stala se neidentifikovatelná chyba, počítač bude restartován!"

Nechápu proč, když si někdo koupí novou verzi Windows, nedostane pak tu další, když vyjde, za nějakou symbolickou cenu..

A linux používám, protože mi vyhovuje více než Windowsy, protože nemusím platit za program, který není kvalitní. Ale zaroveň uznávám, že i liunux má pár chyb a nemusí vyhovat každému, to pak lituji ty, kteří musí používat Windows, sám jsem sotva dal dohromady prachy na nový comp, ještě pořád kupovat nový systém (+nový hardware;) )..

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
23.8.2005 16:18 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Je hezký si šestkrát přečíst zmiňovanou chybu a přejít na linux, ale zkoušel jste jí i řešit? Ono to kupodivu docela často jde.
23.8.2005 16:47 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
A není přechod jinam taky řešením? Ono to docela často taky stačí i na všechny další posobné potenciální chybky.
23.8.2005 16:58 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Řešení to samozřejmě je, ale neřek bych, že pak dotyčnej má právo nadávat. Já můžu začít na straně linuxu a při prvním problému utéct k Windows. Ale nic mi pak nedává právo nadávat, když jsem ten problém nezkusil vyřešit (jinak než přechodem na jinej systém).
eXces avatar 23.8.2005 17:39 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Supr, ale těžko se řeší problém, když vám windowsy ani neřeknou, v čem ten problém je. Ale to je jedno. Když si myslíte, že se to dá řešit, tak se to řešit dá. Já nevím všechno a linux používám především z finančních důvodů. Nebo lépe řečeno - morálních -- dá se sjednotit s tím, když někdo řekne, že mu více vyhovuje filozofie linuxu..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
23.8.2005 17:47 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
reknou (treba na takove BSOD je dost uzitecnych informaci), jenom neni trivialni neco takoveho resit.
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
eXces avatar 23.8.2005 17:50 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
To možná jo, ale když vám tam s něčím koliduje nějáký program, tak se dozvíte většinou houby. Triviální řešit to doopravdy není, to souhlasím.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
13.11.2006 20:27 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
WXP jsou defaultně nastavení aby BSOD potlačily a okamžitě se restartovaly. Pak může být obtížné identifikovat a znovu zreprodukovat chybu. Natož se dozvědět, v čem vlastně byla.
23.8.2005 18:11 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Já samozřejmě nemám nic proti používání linuxu, koneckonců můj názor je ten, že nejlepší systém je ten, kterej člověku nejvíc vyhovuje. Jen mi prostě vadí, když někdo jen nadává na Windows a nesnaží se problémy řešit. Vadí mi ten dvojí metr. I v linuxu člověk narazí na problémy, ale nadává málokdo, protože z neznámýho důvodu maj lidi v podvědomí, že tam je problém řešitelnej, zatimco ve Windows je nic takovýho ani nenapadne.

Programátoři jsou jen lidi a dnešní software představuje gigantický objemy kódu. Když k tomu přidáme to, že na každý části kódu pracuje několik lidí, který si do něj třeba vzájemně zasahujou, neni ani v silách betatesterů vychytat všechny mouchy, natož aby to dokázali sami vývojáři. Svý peníze si rozhodně zasloužej (koneckonců z ceny výslednýho komerčního produktu dostanou vývojáři pár procent).
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.8.2005 18:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Jenže problémy pod Windows jsou řešitelné jen reinstalacemi driverů nebo celého systému.

Jen namátkou:
Windows: Driver udělá průsvih -> BSOD a restart
Linux: "Driver" udělá průšvih -> většinou jen Oops a problém se dá řešit bez restartu

23.8.2005 19:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Takhle do detailů bych nezabíhal, to je daný koncepcí systému, která má svoje výhody a nevýhody, ostatně jako každá koncepce. Podstatný je to, že to (aspoň podle mejch zkušeností) řešitelný je skoro vždy a neni potřeba reinstalace systému (mluvim o Windows 2k/XP, staršíma verzema se nezabejvám, ty fakt nestály za nic). Pokud driver dělá neplechu, tak je samozřejmost ho restarovat. Vy snad nezkoušíte jiný verze programu, pokud v některý z nich něco nefunguje tak jak má (a jiná verze to řeší)?
23.8.2005 19:04 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
P.S.: samozřejmost je ho reinstalovat (připadně vyměnit za jinou verzi), ne restartovat :)
23.8.2005 19:17 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
restartovat driver, ne cely system ;)
„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
23.8.2005 19:30 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Jak už jsem řek, to je věc koncepce systému a nemá smysl to řešit. S tématem to až tak nesouvisí, já jsem se bavil o neochotě řešit problém v jednom systému, když v druhym to lidi dělaj bez řečí.
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.8.2005 21:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Ta koncepce je špatná. Na Linuxu např. běžně měním drivery (nVidia) bez restartu.
emerge -uD nvidia-glx nvidia-kernel
rmmod nvidia
modprobe nvidia
...a je to

Ve Windows nemůžu skoro nikdy odstranit driver bez restartu, i když driver není využíván. Windows se ani nenainstaluje bez restartu.
24.8.2005 15:18 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Co se týká grafiky, to by se s novejma Windows mělo změnit po vzoru linuxu a jinejch unixovejch systémů. A pokud jde o zařízení jako zvukový nebo TV karty, tak tam restart (ačkoliv to výrobce doporučuje), nutnej neni a většinou nedochází k žádnejm problémům.

To, že je koncepce špatná, je celkem jasný, ale stejně tak by jsme se mohli bavit o špatnejch koncepcích v linuxu (proč třeba X server až do nedávna neuměl průhlednost, k čemu mi na typickym desktopu je možnost připojit se k X serveru po síti a tak dále). To myslim do týhle diskuse moc nepatří a osobně bych se tim dále nezabejval, pokud nejste proti :)
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2005 19:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Aktualizovat ovladač TV karty za běhu se mi ve Windows nikdy nepodařilo. No nic.
25.8.2005 00:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Já to dneska dělal třikrát, zkoušim rozjet dálkový ovládání, ale asi odešel sensor (zkusim si s tim pak pohrát v linuxu, tam jsou možnosti diagnostiky značně lepší).
23.8.2005 21:36 Bubak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Treba clovek ceka, ze za ty prachy a s tim zazemim, jake ta firma ma, tohle resit nebude muset. Na Linuxu problemy resim radeji, protoze mi cely obrovsky balik softwaru je poskytovan zdarma, takze tim prospeju sobe a casto i jinym, cimz, da se rict, platim svou cast. Opravy ve Windows, ktere spocivaji nejcasteji v hledani nesmyslne spatlanych udaju v registrech nebo hledani prepsanych ci smazanych souboru, me nejak nemohou nadchnout.

Ale jak nekdo vyse napsal (byl jste to vy?), tak vyvojari obvykle nedostavaji tu nejvetsi cast ze ziskanych penez, coz muze byt ten problem.
24.8.2005 15:14 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Byl jsem to já, ale nemyslim, že to je ten problém, i tak jsou myslim placený docela solidně, jinak by to asi nedělali, přecejen je to docela psychicky i časově náročná práce, takže moc volnýho času třeba pro rodinu asi nemaj. Podle mě jde prostě o to, že programátoři jsou jen lidi a uhlídat tak monstrózní projekt neni a nemůže bejt v jejich silách. Kromě toho mám takovou zkušenost, že většinu problémů způsobuje software třetích stran, ať už jsou to ovladače, nebo aplikace.

Je potřeba si uvědomit, že ani firma s takovou základnou nemůže mít o moc větší potenciál pro vydávání bezchybnýho softwaru, paradoxně ho má menší, vysvětlim: Testování se nutně musí provádět s nejrůznějšíma aplikacema na nejširší možný základně uživatelů a to nemůže hrstka placenejch betatesterů zastat (hrstka to úplně neni, ale v porovnání třeba s komunitou kolem KDE je to asi směšný číslo), takže chyb se před vydáním dokáže opravit jen zlomek. Pokud by firma chtěla takovej gigantickej projekt vypustit bez chyb, musela by ho testovat minimálně rok ve všech možnejch i nemožnejch oblastech použití a je myslim jasný, že za rok testování by takovej produkt morálně zastaral (analogie se nabízí poměrně blízko, když vývojáři vydaj hru po třech letech práce, nestojí grafika za nic, protože začali psát na enginu, kterej je v době vydání tři roky starej).

Koneckonců se podobnym směrem vydává i nejedna linuxová distribuce (zmínim hlavně Fedoru, to je bez řečí primárně playground pro vývojáře pracující na RHEL, Fedora nabídla jako jedna z prvních mainstream distribucí KDE 3.4, GCC 4 atd.)

Zmiňujou se tady taky peníze, který za Windows musíme dát. Může se zdát, že neodpovídaj kvalitě (já mám v případě Windows XP jinej názor, ale to neni podstatný). Ale cena v případě uzavřenýho softwaru jen minimálně reflektuje jeho kvalitu. Musíme vzít v úvahu i to, že doplácíme na softwarový piráty, doplácíme na vývoj toho, co právě kupujeme, platíme si technickou podporu (ačkoliv jí třeba nevyužijeme), něco nakonec stojí distribuce, trošku si přidává sám prodejce, aby vydělal a nezanedbatelná je i daň.

Mě osobně z tohohle pohledu vychází, že dát pár tisíc za systém, kterej mi vydrží třeba tři roky (Microsoft už dobře ví, že rychlejší vydávání ani pro zákazníka, kterej si ho nekoupí, ani pro něj, protože nevydělá), smysl docela má.
Pavel Stárek avatar 23.8.2005 21:15 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Linux: "Driver" udělá průšvih -> většinou jen Oops a problém se dá řešit bez restartu
No jak kdy, taky sem mačkal po Oopsu reset. Ale to už je většinou problém na straně HW.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
Luk avatar 23.8.2005 21:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
No, on když se objeví oops kvůli chybě v driveru, tak sice jde pracovat dál, ale něco v jádře může být nakopnuté. Takže pokud se to někdy stane (což jsem mimo experimentů s vyvíjenými moduly snad nezažil), je lepší uložit práci a restartovat. A samozřejmě se také podívat, co se stalo.

Jinak určitě častěji jsem bohužel zažil kernel panic než oops (hlavně na časných jádrech 2.6) :-(
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.8.2005 21:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Jediné panicy co jsem zažil byly No init found a Attempted to kill init (smazal jsem nevhodnou knihovnu).

Oops jsem zažil u lirc, nvidia a VMware.
26.8.2005 23:41 Ondrej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Ja si pamätám na dobu nie tak dávno minulú, keď pridaním USB klúča vyhlásilo jadro kernel panic.
Luk avatar 23.8.2005 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravda, pravda
Nechápu proč, když si někdo koupí novou verzi Windows, nedostane pak tu další, když vyjde, za nějakou symbolickou cenu..
To je nový licenční model (zavedený kvůli Longhornu/Vistě). Buď člověk platí roční paušál a má nárok na nejnovější verzi, anebo musí zaplatit plnou palbu.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
23.8.2005 16:15 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Blbost
Zde uvedený požadavky rozhodně nejsou minimální (minimální jsou ještě o něco menší, než co nabízej stroje běžně prodávaný někdy okolo vánoc minulýho roku).

Nemám rád, když někdo neznalej problému (spousta lidí dva roky pracující s Windows o sobě dokáže říct, že tomu systému rozumí, realita je ale často trochu jinde) do Windows rejpe, protože sám z vlastní zkušenosti vim, že když nechci, Windows nepadaj a co víc, lítaj jak z praku. Ale budiž, jsme na linuxovym serveru, tohle překousnu. Ale jak si to někdo může dovolit po přečtení jednoho článku na serveru, kterej se danou problematikou zabejvá asi tak často, jako krejčí točením piva, to mi hlava nebere. Příště doporučuju problematiku nastudovat a až pak vydávat nějaký soudy.
23.8.2005 18:02 borgcube | blog: nexus
Rozbalit Rozbalit vše sanca pre linux
kedze m$ vista bude mat take vysoke naroky na hw, tak je sanca, ze miesto toho aby firmy kupovali drahsie a novsie zelezo prejdu na nejaky menej narocny OS, napriklad linux :) . aspon usetria nemalo penazi...
23.8.2005 18:12 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: sanca pre linux
Nebude
23.8.2005 18:12 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Ovladače pro řadiče pod Windows Vista
Nevíte někdo, jak je to s ovladači řadičů pro nová okna? Sada ovladačů pro Windows 98/2000/XP/2003, zdá se, nestačí. Pro úplost - týká se to řadiče s čipem HighPoint HPT370.
23.8.2005 19:24 Veritas | skóre: 13 | blog: veritas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače pro řadiče pod Windows Vista
Proč nenapíšeš strýčku Billovi?
Nehledej hry v Linuxu. Linux je hra!
23.8.2005 19:37 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače pro řadiče pod Windows Vista
A co ten s tim má společnýho? Tohle je věc výrobce hardware, vývojáři Windows drivery v drtivý většině nepíšou.

Nejsem si teď úplně jistej, jestli Microsoft už uvolnil nástroje a specifikace pro vývojáře, nicméně je fakt, že ATI už pro svoje karty ovladače kompatibilní s Windows Vista nabízí, takže je to dost pravděpodobný.

Pro Toma: Zeptej se výrobce hardwaru, zkus google, víc ti asi neporadim.

Pro Veritase: Když nemáš nic užitečnýho, co bys nám chtěl povědět, radši snad neřikej vůbec nic, aspoň nikoho nenaštveš.
23.8.2005 19:55 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače pro řadiče pod Windows Vista
Mě zajímá, jestli Windows Vista přijmou nějaké starší ovladače. (Windows XP někdy spolnou ovladače pro Windows 2000.) Mně se zdá, že asi ne. Asi budu muset tu betaverzi oželet. Ještě že mám Linux. :-)
16.8.2008 16:01 JF | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače pro řadiče pod Windows Vista
Je to složitější:

Vista 32 umí používat ovladače z W2k, XP.

Vista 64 používá !pouze! podepsané ovladače a při podpisu se uvádí pro který systém se podepisují. Teoreticky by se daly použít ovladače z XP64, pokud mají korektní digitální podpis. 32 bit ovladače ne!

24.8.2005 02:12 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače pro řadiče pod Windows Vista
Tak to je fakt mazec :-)
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
24.8.2005 13:27 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše ...
kdo to má pořád kupovat

No já to teda kupovat rozhodně nebudu a pojedu dál na linuxu ;-) A doufám, že to udělá víc lidí. Jinak si myslím, že zmíněné hardwarové nároky budou v době vydání opravdu běžné, protože předpokládám, že to M$ ještě alespoň o další rok odloží ;-)
θηριον ειμι

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.