abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 439 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.10.2017 07:04 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Debian by default myslim nikdy nemal a nema limit na procesy. Aktualne si ho sam nastavujem na 8192.
    30.10.2017 11:59 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Debian má limit linuxového jádra: 32 768 procesů (lze zvýšit až na 4 194 304 procesů)
    30.10.2017 09:11 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Myslim ze kazdy OS ma nejake limity, u mac os staci ulimit -a a vidis vse co muzes ladit, pak pres launchd.conf a sysctl.conf nastavis a fungujes.
    30.10.2017 14:46 Pan_Filuta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Myslím že u Windows žádný podobně vypečený limit není, nemám pravdu?
    30.10.2017 15:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    30.10.2017 18:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Bez toho "vypečeného limitu" vám kterýkoli uživatel hravě umrtví systém fork bombou. Jeho vhodná hodnota (resp. default) je samozřejmě jiná otázka. Třeba když hoši od systemd rozhodli, že 512 processes should be enough for anybody, tak se to s velkým nadšením nesetkalo.
    30.10.2017 18:39 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Tak zrovna tady to byl dokonce dvojitý nesmysl :) Jak se píše v debatě pod bugem, ono je to v tomto případě současně málo a současně příliš mnoho.
    30.10.2017 16:32 Nox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    No treba Windows 7 Home Premium ma limit 16GB, na to se da narazit. Pracovni verze uz maji 192GB a ve Windows 10 uz to zvedli u Home na 128GB. Celkem nechapu, proc jsou ty limity u Win7 tak nizke. Jasne v dobe vydani to nevadilo, ale vzhledem k delce podpory 10 let je to mohlo napadnout a kdyz ostatni maji o tolik vic. Asi nekdo predpokladal, ze se proda vic drazsich edic.
    Josef Kufner avatar 30.10.2017 22:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    ale vzhledem k delce podpory 10 let
    Ono je velmi snadné po pár letech vydat aktualizaci, která limit upraví. (A nebo doporučit upgrade.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    30.10.2017 16:55 Karl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    U Windows jsem se akorát setkal s limitem pro rukojeti. Ale to byla rarita a, pokud vím, nikdy se nepřišlo na to, v čem byl problém.
    31.10.2017 22:41 Mrkva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Rukojeti mám na kejsu dvě, je jich potřeba víc?
    2.11.2017 08:25 Bubu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Nemám žádnou a taky mi počítač funguje, takže rukojeti nejsou potřeba. Na okna samozřejmě jo, jak jinak by se otvíraly, že jo. Ale zase těch handle nesmí být moc, rám taky není nekonečný.
    1.11.2017 08:20 lkmnjk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Zkus si nekdy OpenBSD, to je teprv peklo.
    1.11.2017 11:19 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Znám člověka, který má stolní mašinu s 512 GB paměti a prý by rád 1 TB. Pracuje na projektech s in-memory databázemi.
    xsubway avatar 1.11.2017 17:22 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    To asi bude server, ke kterému se připojuje. Jen pro zajímavost, který OS na tom serverů běží?
    1.11.2017 18:12 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    serverová deska jistě jako tato ale klidně to muže mít doma v toweru
    1.11.2017 19:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    To sice může, ale nevidím v tom moc smyslu. Takové množství paměti bude samo o sobě mít nezanedbatelnou spotřebu a vygeneruje dost tepla. A pokud má ta sestava mít trochu smysl, bude k tomu i pár procesorů, které taky slušně přitopí a protočí elektroměr. Opravdu nevidím moc výhod v tom, že to někdo bude používat jako pracovní stanici místo toho, aby to dal uklidil do serverovny a vzdáleně na tom spouštěl, co je potřeba.
    Josef Kufner avatar 1.11.2017 21:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Pokud to máš lokálně, tak můžeš real-time interaktivně vizualizovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.11.2017 11:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    A pokud má ta sestava mít trochu smysl, bude k tomu i pár procesorů, které taky slušně přitopí a protočí elektroměr. Opravdu nevidím moc výhod v tom, že to někdo bude používat jako pracovní stanici místo toho, aby to dal uklidil do serverovny a vzdáleně na tom spouštěl, co je potřeba.
    No zrovna ten elektroměr bude v serverovně počítat o něco větší částky za kWh, než když ten stroj poběží na normální zásuvce doma/v práci
    Quando omni flunkus moritati
    4.11.2017 16:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    No zrovna ten elektroměr bude v serverovně počítat o něco větší částky za kWh, než když ten stroj poběží na normální zásuvce doma/v práci
    No tím bych si teda nebyl až tak úplně jistý...
    6.11.2017 01:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    No tak jestli někde v servervoně máte napájení na úrovni domácnost/kancelář, tak budiž. Na úrovni normálního datacentra budete chtít něco jako několik napájecích cest, diesel generátory a UPS, což si všechno samozřejmě zaplatíte.
    Quando omni flunkus moritati
    4.11.2017 18:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Nejde ani tak o tu spotrebu, ale ze to teplo musis necim odvadet. Takze mit takovou sestavu doma dava smysl pouze, pokud bydlis u letiste nebo magistraly, jsi nedoslychavy, mas hlucne sousedy nebo mas manzelku co na tebe od rana do vecera rve.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    6.11.2017 01:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Od doby, kdy byly vynalezeny tiché větráky, bych tohle za tak velký problém taky nepokládal.
    Quando omni flunkus moritati
    2.11.2017 08:10 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Tak zrovna 1TB RAM zvládne v pohodě i desktop s Threadripperem :)
    Blaazen avatar 2.11.2017 12:40 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Pak bych chtěl odkaz na desku, protože všechny co jsem viděl měly 128GB max.
    2.11.2017 13:21 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Aha, vycházela jsem z dvou desek na které jsem koukala, kde to bylo napsáno tak blbě, že to znělo že max 128 GB na slot (což by se při 8x 128 GB RAM docela solidně prodražilo)

    Takže CPU to umí, desku se ještě nikdo vydat neuráčil :( Takže zbývá workstation s Epyc. Což asi ve chvíli kdy to člověk myslí vážně s takovým množstvím paměti není úplně překážka.
    1.11.2017 18:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Poznam jeden server, ktory ma 768 GB RAM a bezi na tom nejaka totalna sracka ubastlena v PHP(!). Dodavala to nejaka nechopna externa firma a dost silne pochybujem, ze je to vobec schopne vyuzit tu pamat a viac ako jedno jadro CPU...
    cezz avatar 3.11.2017 11:00 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    V tomto pripade je funkcia tej RAM v tom, ze si nejaky dodavatel na tom zarobil na vianocne premie.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    4.11.2017 11:06 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Server sme dodavali my podla poziadaviek, ziadny velky vyvar z toho nebol. Vianocne premie maju odvtedy kazdy rok vo firme, ktora ten bordel ("system") na tom serveri prevadzkuje...
    cezz avatar 8.11.2017 11:59 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Tak ocividne to nemusi byt dodavatel HW, ktory na tom zarobi. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 1.11.2017 21:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Tiež mi beží webserver, tiež mám vývojové prostredie, tiež mi beží kopec softvéru naraz. Vďaka súbeznému vývoju PHP a Webaplikácií (NW.js) mi tu beží FireFox aj Chromium a s 4GB si úplne chrochtím, viac menej by to utiahlo aj 2GB.

    Nedal by si tu využitie systémových prostriedkov, čo to žere?

    Fakt sa nestačím diviť. Prv keď som si občasne po pri práci aj zahral, tak ešte aj hru to utiahlo bez toho aby som niečo vypínal.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.11.2017 08:19 Bubu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ha, ha. A teď tu o Karkulce. Víš o tom, že browsery umí taby?
    Bedňa avatar 2.11.2017 18:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Takže som ti nahral stream čo u mňa beží, nezmienil som sa tuším o Apačovi, ale však pozri si video.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Blaazen avatar 2.11.2017 19:10 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ten výpis z free ukazuje 1,2GB pro buffers/cache. Ono by 2GB stačilo, ale zhoršila by se odezva desktopu.
    Bedňa avatar 2.11.2017 19:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jasne keš zrýchli IO operácie, ale stále nechápem tie desiatky GB o ktorých píše autor blogu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    3.11.2017 07:50 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    640K musí stačit každému.
    Max avatar 3.11.2017 09:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Já jsem na tom v práci takto :
    Kde Plasma 5
    chromium (min vždy 30 záložek)
    Firefox (1-2 záložky)
    Thunderbird
    yakuake
    2xclient (vzdálená plocha na servery - 4x)
    pidgin
    krusader
    virtualbox s winxp (dedikováno 2GiB)
    Oracle SQL Developer
    konsole (3x)
    kate (4x soubor)
    mplayer
    teamviewer

    vm.swappiness = 10
    
    free
                  total        used        free      shared  buff/cache   available
    Mem:       16394176     9889904      808120     1065984     5696152     6487936
    Swap:       3130556           0     3130556
    
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 3.11.2017 10:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Na to koľko žrútov tam beží, to nieje zlý výsledok.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    3.11.2017 12:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Desktop s Trinity. Kontact, Kopete, Konsole, Konqueror, Otter Browser.
    $ free
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:       1029352     950312      79040       5396      82684     450200
    -/+ buffers/cache:     417428     611924
    Swap:      2094076       1556    2092520
    
    3.11.2017 17:51 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku

    2G bych uvazoval na jednoucelove zarizeni, maximalne... U mne to s pameti vypada ted takhle a to mi bezi tak 10 tabu v Chromiu, par Evince ci co to je, par konzoli, Clementine a LibreOffice. Mivam toho pusteneho mnohem vic, na beznou praci mi tech 12G akorat vychazi. Kdyz chci delat neco kousek vic, 32G na workstatione mi taky tak sotva postacuje, umel bych si ji predstavit klidne dvouprocesorovou s 256G RAM, ale vyuzil bych to tak parkrat do roka, takze takovy HW nepotrebuju nutne lokalne. Ale vim o lidech - napr. vyvojarich OpenSrackuStacku, kterym se to hodi mit primo pod zadkem.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Bedňa avatar 3.11.2017 19:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Čo ti zožralo tú RAM nechápem, pretože ja mám v FF pustených ďaleko viac tabov, Libre Office samozrejme zhľne dáta, ale že Gigabaty? Chalani niečo robíte zle.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Blaazen avatar 3.11.2017 22:26 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ty používáš nějaký lightweight desktop, Plasma i Gnome žerou víc. U těch tabů záleží, co to je. Používám webového klinta pro email na atlasu (atlas.centrum.cz) a ten se třeba rozežere na 330MB (jeden QtWebEngineProcess spuštěný Qupzillou), když ho zavřu a znova pustím, tak "jen" 160MB.
    Bedňa avatar 4.11.2017 23:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Chalani zachránte desktop pre budúce generácie :-)
    • No system
    • Wayland je úplná šmejdárna
    Proste skúste spolupracovať na projektoch a vylepšovať tie ktoré sú tu s nami už dvacať rokov a prešli si všetkým, čím si majú prejsť znovu a znovu, tie projekty ktorá zas a znovu vynaliezajú koleso.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.11.2017 23:33  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Wayland je úplná šmejdárna
    Mohl bys to rozvést? Co navrhuješ jako náhradu za Xorg, který sami vývojáři označují za neudržovatelný?
    3.11.2017 19:45 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jenom chatovací aplikace Slack spotřebuje 3GB (a to je prý už po paměťových optimalizacích!). 2GB si bere IDEA a necelé 2GB PHPStorm. Chrome spotřebovává podle toho, co je v něm otevřené, velcí zabijáci jsou Google docs, kdy každý takový tab spotřebuje stovky MB. Hodně spotřebovávají docker kontejnery, hodně Selenium ve spojení s Chrome. Pak něco bere Thunderbird s dvaceti tisíci emaily, něco bere 500 stránková PDF dokumentace k externímu API, atd

    Řekl bych, že nebýt Chrome, nebýt online dokumentů a nebýt na Electronu stavěných aplikacích, tak se do 16GB vejdu. Ale Firefox je o dost pomalejší, online dokumenty o hodně pohodlnější a dělat aplikace v Electronu je novodobý trend (Slack, Skype, GitKraken, Postman, ...).
    4.11.2017 00:01 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jenom chatovací aplikace Slack spotřebuje 3GB (a to je prý už po paměťových optimalizacích!).
    Tohle je hodne WTF. I kdyz bys byl nejvetsi blbec na zemekouli, tak nemuzes napsat chatovaci aplikaci, ktera zabere vic nez dve giga. Proc, proboha proc, to nekdo dela?!

    Kdyz vidim ty narky nad tim, kolik co sezere, vubec nechapu, jak jsem kdy mohl delat vyvoj webovych aplikaci na pocitaci, ktery mel 128MB RAM a zaroven si zacinam pripadat menecenny, kdyz mi i dnes bohate staci 4GB. ...a to pouzivam dokonce IDE, ktere je napsane v te pomale a na pamet nenazrane Jave. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.11.2017 10:09 kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Proc, proboha proc, to nekdo dela?!
    Protože to matlá na dělu s 32G RAM, takže si ani nevšimne, že je něco špatně, pokud se vyloženě sám nepodívá, a když si všimne, že je něco špatně, tak na to prostě plácne víc gigabajtů a megahertzů?
    xsubway avatar 4.11.2017 10:28 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jj svět se řítí do ... ale stále existují i jiné extrémy: https://suckless.org/
    4.11.2017 10:57 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    https://suckless.org/
    Tohle je druhy extrem. Ono by stacilo odnaucit vsechny tyhlety hipstery pouzivat prohlizec jako runtime a javascript jako programovaci jazyk.

    Je hezke, ze jde udelat v prohlizeci plnohodnotna aplikace, jako proof-of-concept dobre, ale delat na tom skutecne aplikace muzou jen hovada. Trochu mi to cele pripomnelo.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    xsubway avatar 4.11.2017 19:30 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ano, odnaučit.

    U toho vtipu jsem se náramně bavil, ale nejhorší je, že je to celkem běžný obraz světa kolem nás:-(
    Bedňa avatar 4.11.2017 21:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Vysokoúrovňové programovanie nieje vôbec zle, je pravda, že tie projekty sú ešte mladé a chce to poladiť.

    Hoci keď zoberiem už dnešný stav, tak napr. Electron si v defaulte so sebou bere cca 130MB knižníc, tak vykreslenie bodky, je 130MB kódu pre užívateľa.

    Ďalšia otázka je prečo niekto distribuuje možno z neznalosti všetky knižnice a už start bude na 1GB, možno viac.

    Počiatočný návrh nieje zlý, je to multiplatformné, je to nastavteľné, balí sa to v json, ale zas tu máme programátora prase, ktorý tam zabalí všetko, čo aj nieje potreba.

    Počítam, že do búdocnosti, sa bude aj to 130MB zosekať na nevyhnutné možné a ostatné knižnice sa pribalia, len tie ktoré treba a nie všetky ktoré tam narve.

    Tak napr. preto som začal s NW.js pretože mi to príde prehladnejšie a tým pádom tam nebalím zbytočné veci.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xsubway avatar 5.11.2017 09:05 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Proti vysokoúrovňovému programování nic nemám. Ale nemám asi dostatečný respekt vůči netypovaným jazykům jako je Java Script. Nicméně chápu potřebu psát multiplatformní aplikace. Nakonec si ale vůbec nejsem jistý, jestli se tímto způsobem dají psát skutečně velké aplikace, a jestli ta přidaná hodnota - píšu ten kód jen jednou a v jednom vývojovém prostředí - se nakonec vyplatí, pokud narazím na nějaký problém, který se týká pouze jedné platformy z několika. Problém třeba i nějak obejdu a pak budu na zbývajících platformách testovat do aleluja, jestli se jich tento zásah nějak nedotkl a nebo prostě budu doufat, že ne ...
    Jendа avatar 5.11.2017 01:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ono by stacilo odnaucit vsechny tyhlety hipstery pouzivat prohlizec jako runtime a javascript jako programovaci jazyk.
    To není (jenom) javascriptem, například webové chaty na lide.cz nebo xchat jely v době, když 3 GB RAM nikdo neměl.
    5.11.2017 11:51 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    například webové chaty na lide.cz nebo xchat jely v době, když 3 GB RAM nikdo neměl.
    Tohle prirovnani kulha na obe nohy. V tech davnych dobach pred patnacti lety se JS pouzival opravdu jako skriptovaci jazyk, pro jednoduche akce v prohlizeci, pricemz podstatna cast aplikace byla i na strane serveru.

    Co me irituje na tom, jak nekteri dnes vytvari software je, ze zdegraduji cely prohlizec na vykreslovaci platno, jednoduchy toolkit, a celou aplikaci pak pisi v JS, se vsim, co k vyvoji aplikaci patri, tj. tuny knihoven, nekolik vrstev abstrakce. Takze veskery pokrok ve vyvoji procesoru a pameti muzeme s klidem splachnout, aby si par lidi mohlo napsat aplikaci tim nejprisernejsim zpusobem, aniz by to cokoliv prineslo. Kdyby to aspon melo nejaky prinost, rychlejsi programy, bezpecnejsi programy, ... ale nic z toho nevidim.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Josef Kufner avatar 5.11.2017 14:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jeden zcela zásadní přínos to má: Odpadá instalace a aktualizace aplikací.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.11.2017 15:21  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    To nemůžeš myslet vážně.
    Josef Kufner avatar 5.11.2017 16:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ale jo. To je ten hlavní důvod, proč se webové aplikace tak chytly. Otevřeš prohlížeč, zadáš název aplikace (doménu) a aplikace běží. Dostat aplikaci, která není v repozitářích, na desktop je oproti tomu velmi obtížné. Navíc web má výřešený sandboxing aplikací, což na desktopu zcela chybí. Je to ten samý důvod, proč na Androidu je aplikace na každou blbost.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.11.2017 17:25 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Právě proto mi přijde, že to nemůžeš myslet vážně. Chyběl pouze centrální repozitář, který se mezi BFU mainstreamově rozšířil až na smartphonech. Všechno ostatní bylo vyřešené, vč. toho sandboxingu. Když odhlédnu od toho, že na UNIXech lze hravě sandboxovat i nativní kód, tak tu dávno bylo JVM, které to řešilo od samého začátku (s bezpečnostními chybami, ale ty jsou opravitelné). Předpokládám, že v Pythonu by šlo s nevelkým úsilím snadno docílit téhož.

    Byly tady celé toolchainy a frameworky, které stačilo uchopit a použít, ale hipsteři řekli: „Ne! To není awesome, sweet ani beautiful“. Takže se místo toho všichni kolektivně zaměří na vynalézání kola v podobě vývoje věcí, které byly vyřešené celá desetiletí předtím, aniž by to přineslo cokoliv nového.

    Ostatně, weby jako Slunečnice.cz se svého času těšily nemalé popularitě a té drobné, amatérské tvorby v Delphi tam byly mraky. Opravdu se celé IT – za nemalého plýtvání prostředky, časem a lidskou energií – vydalo docela jiným směrem jen kvůli tomu, že ve Windows defaultně nebylo rozumné sandboxování nativních aplikací a bylo tam zvykem instalovat programy retardovaným Next -> Accept -> Next -> Next -> Finish způsobem?

    Je v pořádku obměňovat věci, které jsou neudržovatelné nebo mají architektonické defekty. Provozování „aplikací“ ve „webovém prohlížeči“ je ten architektonický defekt. Tedy to žádné chyby neopravuje a nevylepšuje, ale místo toho to zavádí nové.
    Josef Kufner avatar 5.11.2017 21:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jenže desktop byl a je Windows. Že technologie byla je vidět na Androidu, ale desktop s Windows neměl šanci tohle vyřešit – vem si jak Windows zápasí s virama a malware. A do toho řešit kompatibilitu se vším možným hardwarem, kompilovat vše na nšechny verze knihoven, … Slunečnice a podobné zas padají na chybějícím zabezpečení a nespolehlivých instalátorech, které zapisují, kam chtějí.

    A do toho bordelu přijde někdo s tím, že stačí zadat adresu do prohlížeče. Pak se nediv, že to má úspěch.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.11.2017 22:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Otevřeš prohlížeč, zadáš název aplikace (doménu) a aplikace běží.
    Ale jo, webove aplikace maji smysl. Ale ja tu apriori nadavam na ,,moderni trend'', kdy se vezme vykreslovaci engine (webkit, blink, nebo co se do toho dava), pribali se k tomu node.js, k tomu pochopitelne davka JS knihoven a vydava se to za standalone desktopovou aplikaci. Coz je treba pripad toho zmineho klienta pro Slack. Podobne treba editor Lighttable, ten je pro zmenu psany v ClojureScriptu. Tady to chapu jeste o fous min. Drtivou vetsinu veci, co ten editor potrebuje, zvlada jiz staricky Swing a propojeni s Clojure je primocare. Nabizi se otazka, proc v tomto kontextu nepouzit min nenazranou Javu...

    U techto aplikaci ti trable s instalaci neodpadaji, aktualizace jsou stejny problem, a jsi tam kde jsi byl, jen mas na pocitaci kus priserne vytvoreneho software.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Josef Kufner avatar 5.11.2017 22:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Jo, tohle trochu zvrhlé je, ale na druhou stranu to je nejjednodušší způsob, jak existující aplikaci dostat z webu na desktop a trochu lépe ji integrovat s desktopem.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bedňa avatar 5.11.2017 22:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ono za tým je tých knižníc ďalekoviac, jedna stráži verzie, ďalčia je na nejakú automatizáciu updatov, ďalšia robí MVC, ďalšia prekladá nejaký jazyk do JavaScriptu atď.

    Proste dajú sa JavaScripte písať multiplatformné aplikácie, ale je tu otázka, či tí kokoti poznajú Git a podobné nástroje, ktoré im ustriehnu verzovanie, alebo zadrátajú do projektu ďalšiu knižnicu a podobne.

    Keď vidím väčšinu prednášok o modernom programovaní, robí sa mi zle.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.11.2017 16:22 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Zato ta "aplikacia" vyzera a (ne)funguje kazdy den inak...
    Jendа avatar 5.11.2017 15:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    V tech davnych dobach pred patnacti lety se JS pouzival opravdu jako skriptovaci jazyk, pro jednoduche akce v prohlizeci, pricemz podstatna cast aplikace byla i na strane serveru.
    Nepřijde mi, že by Slack vůbec mohl počítat něco náročného na klientovi.
    5.11.2017 22:05 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    No, a vidis to! Jeho klient zere 3GB RAM!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    xkucf03 avatar 14.11.2017 18:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Web v roce 2017

    Je pravda, že to je hlavně o přístupu a ten jazyk za to úplně nemůže, ale ta „kultura“ webařů je dneska někde úplně jinde než před lety a píše se stylem, který ti prostě požere paměť, CPU, baterku a vrší se na sebe hromady závislostí a stovky tisíc řádků kódu, o kterém nikdo pořádně nic neví…

    Když musím dělat nějaký ten web s JS, tak píšu asi jako se psalo před deseti a víc lety, v čistém JS, bez dalších knihoven – napsat si jen pár nejnutnějších funkcí pro oživení webu na straně prohlížeče. Ale to nejsem webař, jen občas potřebuji něco pro sebe a nikomu to nenabízím – moc si nedovedu představit, že by takhle pracoval někdo, kdo se tím živí – ostatní „kolegové“ by z něj asi udělali toho největšího amatéra a zpátečníka a na hipsterské konference by měl na deset let zákaz :-)

    Z pohledu uživatele mne mrzí, že v roce 2017 na ten samý formulář autoři potřebují o několik řádů víc kódu v JavaScriptu (a to toho samotné prohlížeče dnes umí mnohem víc) a výkonu, než třeba někdy v roce 2000. A k tomu to ještě nejsou schopní provozovat jen na jednom serveru, ale musí jich být hned několik ovládaných různými subjekty (různé CDN, cloudy + šifrovací certifikáty v rukou někoho jiného, něž kdo provozuje aplikační server, takže žádná „end-to-end“ bezpečnost se už nekoná).

    Dost výstižné: How it feels to learn JavaScript in 2016 (sice je to už z loňska, ale nepřijde mi, že by se to letos nějak zásadně zlepšilo).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 15.11.2017 13:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Web v roce 2017
    Ono záleží, jak velkou věc děláš. Pokud chceš jen něco malého jednoduchého, tak čistý JS se dá a s jQuery to je použitelné i rychle napsané. Pokud ale dojde na něco trochu většího, tak věci jako React ušetří hromadu práce a zrychlí vývoj. Babel pak umožní používat čitelnější a přehlednější syntax bez čekání na prohlížeče – u věci na pár tisíc řádků už to je sakra znát.

    Na druhou stranu máš pravdu v tom, že weby je plný překynutých kup hnoje a prosté HTML formuláře už jsou zapomenuté umění.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.11.2017 13:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Web v roce 2017
    Dost výstižné: How it feels to learn JavaScript in 2016 (sice je to už z loňska, ale nepřijde mi, že by se to letos nějak zásadně zlepšilo).
    Bylo by hezké myslet si, že dřív či později autory všech těch nesmyslů zavřou ve slušivé bílé kazajce do příjemně vypolstrovaných místností, ale mám tu obavu, že na to jen tak nedojde.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 5.11.2017 11:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ono by stacilo odnaucit
    On je spíš problém v tom, že ti lidé nic jiného neznají. Takže kdyby se to skutečně povedlo odnaučit, tak by zůstalo prázdno.

    Raději než odnaučit, je dobré ukázat, jak to lze dělat jinak.
    xkucf03 avatar 14.11.2017 18:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 14.11.2017 18:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Java, Web, paměť
    S Javou (a Netbeans) jsem začínal na notebooku s 256 MB RAM. Poměrně rychle jsem si pořídil 512, ale dalo se s tím pracovat i s těmi 256.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 4.11.2017 19:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Pokiaľ každý jeden program spotrebuje viac ako celý môj desktop so všetkými aplikáciami, tak to je proste zle.

    Ľutujem ťa ak si k tomu nútený, nechápem ťa ak to robíš dobrovoľne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 5.11.2017 01:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Pokiaľ každý jeden program spotrebuje viac ako celý môj desktop so všetkými aplikáciami, tak to je proste zle.
    Ne, pokud je to program simulující fyziku v krychli doublů o hraně 1000 (8 GB), trénující neuronku se sto miliony parametrů, nebo zpracovávající rainbow tables.
    5.11.2017 11:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Ale tak to nemyslel. Simulační fyzikální úlohy a podobné záležitosti jsou programy jiné kategorie. (Pokud k tomu máš přístup, tak to řešíš třeba na metacentru.
    Bedňa avatar 5.11.2017 11:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    ... alebo 3D výpočty pre CNC, to mi zožralo aj skoro celý 20GB swap, ale to obsadili dáta ktoré sú potrebné pre výpočty.

    Načo ale potrebuje chatovanie 3GB atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Josef Kufner avatar 5.11.2017 11:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    Slack nepotřebuje 3GB. To jen Chrome je nenažraný. Je možné, že tam bude nějaký leak, který to časem sežere. Ta spotřeba paměti není až tak úplně vina té aplikace uvnitř. I docela jednoduchá a slušně napsaná věc si v Chrome veme 100MB.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.9.2020 20:32 lizbee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s 32GB na notebooku
    thanks for sharing this! great help bakersfield laser hair removal

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.