abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Komunita

Linus Torvalds oznámil vydání Linuxu 4.15-rc9. Po vydání stabilní verze Linuxu se přibližně na 2 týdny otevře začleňovací okno. To se uzavře vydáním verze rc1. Po týdnech následují další rc verze. Obvykle týden po vydání verze rc7 nebo rc8 následuje vydání nové stabilní verze Linuxu. Verze rc9 byla naposledy vydána před více než 6 lety, 4. října 2011. Jednalo se o Linux 3.1. Tenkrát následovala ještě verze rc10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Zajímavý článek

Greg Kroah-Hartman se v příspěvku na svém blogu věnuje aktuálnímu stavu řešení bezpečnostních chyb Meltdown a Spectre v Linuxu. Jak je na tom Váš Linux? Stačí spustit příkaz "grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*". Pro více informací lze doporučit Spectre & Meltdown Checker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
19.1. 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 6
19.1. 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 9
19.1. 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 1
19.1. 18:22 | Pozvánky

Letošní ročník konference Prague PostgreSQL Developer Day se koná ve dnech 14. 2. a 15. 2. 2018. Zveřejněn byl program s přednáškami a školeními. Otevřena byla také registrace na konferenci.

TomasVondra | Komentářů: 0
19.1. 11:33 | Komunita

Společnost Canonical stojící za linuxovou distribucí Ubuntu oznámila dostupnost nástroje pro týmovou spolupráci Slack (Wikipedie) ve formátu snap. Instalovat jej lze ze Snapcraftu. Slack pro Linux je dostupný také ve formátu klasických balíčků pro Ubuntu a Fedoru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
18.1. 17:33 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 2.0 a 6 000 změnách byla vydána nová stabilní verze 3.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit například podporu Direct3D 10 a 11. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
18.1. 13:44 | Zajímavý projekt

V říjnu loňského roku úspěšně skončila kampaň na podporu chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji tohoto telefonu. Místo plánovaného SoC i.MX6 by měl být použit úspornější i.MX8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.1. 12:33 | Zajímavý projekt

V květnu loňského roku měl na YouTube premiéru krátký animovaný film Agent 327: Operation Barbershop. Blender Animation Studio včera zveřejnilo alternativní konec tohoto filmu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1360 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    Reklamace

    24.8.2007 02:00 | Přečteno: 1578× | poslední úprava: 24.8.2007 02:03

    Tento text není o Linuxu. Napsal jsem jej v momentálním hnutí mysli, když mne dodavatel dodal místo reklamované paměti "novou" repasovanou vadnou paměť. A když jsem se ohradil, že paměť nechodí, tak situaci vyřešil tím, že mne obvinil, že neumím paměť vyměnit. Kolega mi ale nedovolil tento email poslat dodavateli, takže jej alespoň použiji na blogu, když jsem do něj už investoval čas.

    > Popiste mi prosim, kde a jak vymena pameti probihala, jake chybove
    > hlasky byly zachyceny apod.
    

    Na začátku noci, 21. srpna, tragický to den novodobé historie, jsem vyrazil do Sitelu. Cesta probíhala v pohodě, jen trochu pršelo, teplota se pohybovala kolem 289 Kelvinů. V Sitelu, kam jsem dorazil v 23:15, jsem nalezl patřičný rack, v patřičném racku patřičný server popsaný patřičnou popiskou. Následovalo povolení šroubů a vytažení serveru z racku směrem ke mne, tedy dopředu, po předchozím odpojení kabeláže počítačové i silové. Naopak sebe jsem připojil k serveru vázacím pásem, abych nebyl odnesen případným tornádem, kdyby se nějaké v serverovně vyskytlo. Uvolněním pojistky jsem odjistil horní kryt a odložil jej na stůl na pravé straně.

    Uvnitř serveru jsem nalezl spoustu různých dílečků a hejblátek. Dokonce některé byly zlaté. Jiné zase stříbrné. Ba i plastové čudlíčky tam byly. A spousta nápisů, ó tam bylo nápisů. A jeden nápis pravil CPU0. A jiný nápis pravil CPU1. Ha zaradoval jsem se. Máme dva procesory. Jaké jsou krásně žebrované. Vyráběné progresivní měděnou technologií. A dokonce u každého procesoru máme dvě takové placičky, stejné jako ty, které byly v krabičce dodané kurýrem. Tak jsem vyndal placičky vedle nápisu CPU1 v počtu dvou kusů a odložil je na vrchní dekl serveru na pravou stranu na stůl stojící na plovoucí podlaze. Do stejných zářezů ve kterých byly placičky u CPU1 jsem zatloukl dvě placičky z krabičky. Ještě štěstí, že se v chodbě něco bouralo, takže byla po ruce slušně velká cihla a nemusel jsem je zatloukat pěstí. To by totiž mohlo vést k pracovnímu úrazu, placičky jsou na horní straně ostré. To by se jim nemělo dovolovat.

    Tím byla oprava skoro dokončena, stačilo zadeklovat server deklem odloženým na stole na pravé straně, což bylo snadné, překážely tomu jen ty dvě placičky položené na deklu od serveru. Tak jsem je dal do pytlíčku a pytlíček do většího pytlíčku a větší pytlíček do krabičky. Krabičku jsem odložil na levou stranu, takže nepřekážela deklu na straně pravé.

    Závěrem mohu konstatovat, že výměna paměti probíhala kde i jak a to konkrétně na místě instalace a dobře. Přesto však zákeřná potvora jménem ECC, která je skryta moc dobře uvnitř serveru, páč jsem ji při demontáži ani nezahlédl, stále tvrdí, že paměť na CPU1 je vadná a obtěžuje mne svými hláškami. Důrazně žádám, abyste jí to zakázali, neboť mne tyto hlášky rozptylují a pípání, které je doprovází, mne leká. V důsledku těchto nepříznivých okolností jsem stále ještě nedokázal dočíst první kapitolu knihy Poprvé u počítače, což brání mému profesnímu rozvoji.

    Zatlučení placiček od CPU1 k CPU0 et vice versa problém neřeší, neboť ECC obtěžuje ve stejné míře, jen s náhradním textem ve kterém je provedeno s/CPU1/CPU0/g.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.8.2007 02:16 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Pro mě osobně je RAMka to co se do kompů dává nejhůře. U notebooku to většinou jde, ale ty jistítka v desktopu jsou tak blbě navržený, že to tam člověk musí pomalu cpát hydraulickejma kleštěma. Nedivil bych se kdyby u toho narupla deska nebo se zlomilo něco jinýho. Odložit paměti na kryt racku taky není dobrý, nějakej náboj v nich může zůstat.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.8.2007 09:21 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Nebylo to na kryt racku, ale na odlozeny kryt serveru.

    Serverove desky pouzivaji jine patice pro pameti nez desktop. Vlozit pamet jde jeste o neco hure, ale maji daleko vetsi kontaktni tlak a tak jsou spolehlivejsi. Navic v sasi je pod pameti vyztuha, takze prolomeni desky neni az tak pravdepodobne.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    okias avatar 24.8.2007 02:18 okias | skóre: 45 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    LOOOL, okamžitě bych jim to poslal :-D

    0K!AS
    24.8.2007 03:43 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    To víš, že jo. Per to do nich, ať je po nich. ;-)
    V důsledku těchto nepříznivých okolností jsem stále ještě nedokázal dočíst první kapitolu knihy Poprvé u počítače, což brání mému profesnímu rozvoji.
    Tohle mě dostalo.
    Quando omni flunkus moritati
    okias avatar 24.8.2007 04:19 okias | skóre: 45 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    jsem to chtěl taky napsat :-D taky mě to sejmulo.. jinak po prvním přečtení jsem chvíli umíral smíchy :-D

    0K!AS
    24.8.2007 18:42 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Souhlas. Je to parádně napsané! Autorovi doporučuji napsat ještě zepár takových dopisů a vidat to knižně. Zamlouvám si jeden výtisk :-D.
    θηριον ειμι
    24.8.2007 06:35 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Kolega mi ale nedovolil tento email poslat dodavateli

    Udělal velkou chybu :-)
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    vencour avatar 24.8.2007 08:17 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace

    Co s tim uděláte? Mně jedno zboží bez mého svolení opravili, navíc tak, že je to po půl roce opět to samé a esteticky bída. U dost renomovaného výrobce. Poprvé jsem tam byl se ženou a kočárkem, u výsledku reklamace, mazal domů, tak jsem neměl čas a chuť se s tim babrat. Čili mam dojem, že jsem v právu a stejně jako s Váma se mnou vyběhli.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.8.2007 08:50 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Mně jedno zboží bez mého svolení opravili
    K tomu jim nemusíte dávat svolení. Je na rozhodnutí prodejce, jakým způsobem uvede zboží do bezvadného stavu.
    §622 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
    24.8.2007 09:45 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Tak s tim se nebude delat nic, oni smlouvu dodrzeli do puntiku. Stroj ma nasmlouvano Next Business Day Response, poslali ve stanovenem case pamet a tim je smlouva splnena. Me rozcilil jejich pristup. Misto uznani, ze se jim obcas muze stat, ze poslou vadny dil, obratem ruky vedi, ze jejich dil byl v poradku, ale zakaznik je blbec, ktery nedokaze dil namontovat.

    A zrovna u pameti mi prijde, ze by muselo byt vyhodnejsi poslat novou, nez opravovat starou. Sice je vymena cipu pameti pomerne trivialni operace, ale presto to minimalne hodinu zabere a vysledek nemuze byt nikdy tak kvalitni jako prvotni letovani pri vyrobe.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    24.8.2007 13:07 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    A zrovna u pameti mi prijde, ze by muselo byt vyhodnejsi poslat novou, nez opravovat starou. Sice je vymena cipu pameti pomerne trivialni operace, ale presto to minimalne hodinu zabere a vysledek nemuze byt nikdy tak kvalitni jako prvotni letovani pri vyrobe.
    Vyměnit čip na paměti není moc triviální operace, ty malý nožičky se pájí dost blbě, pokud na to nemáš zařízení. Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavatele
    Quando omni flunkus moritati
    24.8.2007 13:34 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Rekneme ze dodavatel je soucasne vyrobcem a ma prostredky na libovolny servis. Sice pro nej pameti dela pod jeho znackou asi nejaka cinska fabrika, ale to je nakonec jeho problem.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    24.8.2007 14:22 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavatele
    Tohle obecně neplatí. Záruku poskytuje ten, s kým má nakupující obchodní vztah, tj. prodejce. Jak si to zařídí prodejce s výrobcem už je jejich věc (něco je také upravené zákonem, ale vztahy mezi dvěma firmami jsou zákonem mnohem méně určovány, než vztah mezi fyzickou osobou-spotřebitelem a firmou – tam je zákon mnohem více na straně spotřebitele).
    24.8.2007 19:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Misto uznani, ze se jim obcas muze stat, ze poslou vadny dil, obratem ruky vedi, ze jejich dil byl v poradku, ale zakaznik je blbec, ktery nedokaze dil namontovat.

    Ne že bych toho člověka chtěl nějak moc obhajovat, ale po svých zkušenostech s některými zákazníky mám pocit, že dělá-li člověk nějakou dobu support, pak ho to určitým způsobem poznamená a přestane počítat s možností, že by zákazník mohl nebýt blbec a vědět, co dělá…

    24.8.2007 13:50 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Tak aj takychto dodavatelov mate? :D dobre som sa zasmial :) super, sam by som to lepsie tomu dodavatelovi nenapisal :D Myslim, ze by sa to ujalo aj ako jeden z tych "vtipnych" retazovych mailov.

    Keep pushin' Kaio
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    24.8.2007 22:18 Bubak | skóre: 15 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace
    Ach jo, uz jsem si zase poprskal monitor:-). Nastesti vino se utira lip nez kola. Uz si budu pamatovat, ze tve texty bych nemel cist s plnou hubou cehokoliv:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.