abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 679 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Milý Oskare,

    20.10.2008 23:20 | Přečteno: 2115× | poslední úprava: 20.10.2008 23:20

    nevím jestli tam ještě někde jsi, ale rozhodl jsem se Ti napsat. Nevím ani jestli Tě můj dopis zaujme a zdali vůbec ještě můžeš něco dělat. Kdysi jsi byl nejmladším operátorem a já jsem Ti držel palce. Pak se tady kdesi vzala firma s kapkou krve ve znaku a nyní asi roníš krvavé slzy zazděný někde v temných sklepeních za zdí nové korporátní identity. Ale možná není všechno ztraceno. Důvod, proč Ti vlastně píši je, že jsem dneska dostal fakturu. Není to první faktura, spíše padesátá, ale přesto jsem byl velmi nemile překvapen. Faktura je na závratnou částku 1633,50, což chápu že je částka vysoká. Zřejmě proto jsi mi fakturu zaslal doporučeně. Netěší mne to. Takovou fakturu musím vyzvednout na poště, což znamená obětovat nemalé množství času na její návštěvu a stání ve frontě. To však není jediný problém, ještě mnohem nepříjemnější překvapení bylo, že faktura byla vystavena 30. 9., ale podle poštovního razítka odeslána až 9. 10., doručena dnes a splatná je v úterý. Při rychlosti českých bank je velmi reálné, že splatnost nestihnu ani takto, natož kdybych např. neměl čas navštívit poštu v den příchodu zásilky.

    Faktura samotná si zaslouží speciální odstavec. Musím pochválit křídový papír a novou barevnou laserovou tiskárnu. Tím s chválou končím a zbytek odstavce raději ani nečti. Nevím jestli jsi zkusil fakturu přečíst, ale počítám že ne, nejsi už žádný mladík a tak bys to těžko svedl. Podařilo se ti ji totiž vytisknout fontem ještě menším, než používají lichváři ve smlouvách a studenti na tahácích. A to je skutečně co říct. Chápu, že barevným tonerem je třeba šetřit, ale proč je potom dobře 30% plochy pokryto barevným podtiskem? Texty samotné jsou titěrné, přitom s řádkováním 2, na šířku textu zabírají ani ne polovinu políčka, které je pro ně určeno. Variabilní symbol 8000002292 je také dobrý, chápu, že číselná řada musí někde začínat a tak musí existovat i variabilní symbol s hodně nulami, ale zkoušel jsi spočítat počet nul vypsaný fontem velikosti 3? A teď bez lupy?

    Nehledě na to, že máme již dlouhou řádku let sjednánu platbu inkasem.

    Samotný obsah faktury je také hlavolam, který si nechám asi na dlouhé zimní večery, až budu sedět ve vězení pro dlužníky, protože nedokážu včas zaplatit faktury. Položka Volání na barevné linky [tabulátor] Tísňové a bezplatné volání, v délce 9 vteřin, je mi skutečnou záhadou. Skoro bych řekl, že nic nemůže být vzdálenější tísňovému či bezplatnému volání, než volání na barevné linky. Ale mohu se mýlit, možná jsi na nás tak hodný, že nám v čase zoufalství zaplatíš i nějaké to volání na erotickou linku či konzultaci u astrologa. Předem Ti za to děkuji jménem svým i jménem mých kolegů.

    Dále mne velmi zaujala položka SMS e-mail ve kategorii služeb Premium SMS. Jednak nevím jestli je to Premium SMS služba, ale budiž. Ani po novém přečtení ceníku mi není jasné, za co je nám účtováno 6 Kč. Nepodařilo se najít ve skupině nikoho, kdo by poslal nějaký email přes SMS. A jestli je to paušál za používání služby, má vůbec smysl jej účtovat?

    Věřím, že děláš co můžeš, ale nemohu nezmínit, že se mnou klientský systém mluví často španělsky, především, když má nějaký problém. Bohužel problém má prakticky neustále, nemám příliš pochopení, pro systém, který v roce 2008 funguje výhradně v Microsoft Windows s prohlížečem Internet Explorer. A to je prosím napsán v Javě. Děkuji za návod, který jsi mi zaslal, ale těch 5 Power Pointových obrázků mi principy ovládání a funkce virtuální telefonní ústředny neosvětlilo. Navíc jsem v systému nenalezl např. přehledy, kolik má které telefonní číslo ve skupině provoláno. Ani z faktury se to nedá zjistit. Trochu nevýhoda ve srovnání s podrobným výpisem hovorů zdarma, který jsme měli před migrací na OneNet. Chápu, že se jedná o systém dočasný, ale současně slavíme roční výročí od okamžiku, kdy jsme začali jednat s Tvými obchodníky o přechodu na OneNet. Takže se nám ta dočasnost trochu protahuje.

    V reklamních materiálech na OneNet jsou zmiňovány zajímavé funkce jako hunting group nebo filtrace volajících. I v klientském systému se takové položky vyskytují. Nelze je ale zapnout. Zřejmě se jedná o nadstandardní službu, ale nikde jsem nenašel její ceník. Neříkám, že bychom si službu objednali, ale celkem by mne zajímalo, na kolik si ji ceníš a jak se taková objednávka provede.

    Samotnou migraci jsme sledovali s napětím. Kolega totiž používal SIM 2v1, protože má soukromé i firemní číslo u Tebe. Čekali jsme, kdy nám někdo řekne, že SIM 2v1 nelze migrovat, nebo jestli se snad dokonce přihodí to, že SIM bude zmigrována. Nestalo se ani jedno. A asi by bylo slušné říct, že číslo umře. Na druhou stranu není třeba to nějak řešit, stejně si člověk připadá jako idiot, když pro změnu čísla musí vypnout telefon. Budiž v zastaralé síti Eurotelu to jinak nejde, ale Ty jsi koupil síť mnohem později a přesto celá léta jen smutně koukáme na indikaci, že síť umí ALS, přijímáme hovory signalizované, že přichází po line1 a line2 máme mrtvou. Před asi pěti lety jsi mi řekl, že tuto službu nelze prodávat, protože některé telefony zákazníků ji neumí. To dneska možná platí pro telefony zákazníků v Ugandě. Ale stejně jsme s SIM 2v1 měli jen trápení a reklamací na nefunkčnost přesměrování jsme podali nepočítaně.

    S napětím očekáváme, kdy nastane TEN příští měsíc, ve kterém budou k dispozici softwaroví klienti pro SIP. Ač je vůbec nepotřebujeme a nebudeme používat. Jednak budou k dispozici asi jen pro Microsoft Windows a druhak tuto fázi vývoje jsme už překonali a odvrhli jako slepou. Ale umožní nám to propojit do OneNet naší telefonní ústřednu. Sám jistě uznáš, že propojení na E1 je out jako kalhoty do zvonu.

    A když už píši tuto litanii, nemohu neotevřít starou ránu, která je pro nás stále živá. Při zahájení jednání nám bylo řečeno, že poplatek za uživatele mobilního/pevného čísla je pokryt v minimálním plnění. Ve smlouvě je to nyní jinak a akceptovali jsme to, byť nás to nijak netěší. Nebylo by špatné, kdyby obchodník věděl o Tvých službách více než zákazník.

    Budu Ti držet palce i dál, ale prosím nenech mě čekat věčně.

    Tvůj prý VIP zákazník číslo 00351

    Dan Ohnesorg

    P. S. Tento text ma zase pobavit, neni minen jako stiznost na Vodafone, jsem si jisty, ze se s nimi nakonec dohodneme k nasi plne spokojenosti.

           

    Hodnocení: 96 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.10.2008 00:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Hmm schválně jsem si říkal, že bych se mohl podívat na on-line vyúčtování... Inu zkusil jsem se přihlásit do samoobsluhy a asi už ani nejsem zákazník :-) Při pokusu o přihlášení mi to zamítá obě čísla:
    Je nám líto, ale do Internetové samoobsluhy lze vstoupit jen s telefonním číslem, které je aktivní v síti Vodafone.
    To by mě zajímalo, jestli by jim stačil screenshot až bych jim nezaplatil účet s tím, že už nejsem zákazník :D
    24.10.2008 08:29 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Je nám líto, ale do Internetové samoobsluhy lze vstoupit jen s telefonním číslem, které je aktivní v síti Vodafone.
    Mne sa stalo to isté, skúsil som sa prihlásiť znova a šlo to :-)
    Have you tried turning it off and on again?
    eXces avatar 21.10.2008 00:30 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Kalhoty do zvonu jsou náhodou cool:)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    21.10.2008 01:33 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Pokud se tam najde nekdo schopny takto odpovedet, hluboce pres nim smeknu ;-)

    Zatim poslali jen uctivou odpoved, ze splatnost faktury je za mesic a zbytek ze proveruji.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    21.10.2008 00:40 iguru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    No joooo! Taky uz nejsem zakaznik. A to jsem staromodni a stale tvrdim, ze mam Oskara a ne Vodafone. Mozna v tom je ta chyba. A jak koukam, uz nemame ani firemni ucty. I kdyz na treti cislo uz mi to reklo pozitivnejsi vetu: "Je nám líto, ale přihlašování nyní nefunguje. Na zprovoznění právě intenzivně pracujeme. Zkuste se prosím do Samoobsluhy přihlásit později." Tak se treba jednou zase stanu zakaznikem. :-(
    Max avatar 21.10.2008 07:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Mně splatnost faktury nijak žíly netrhá. Je to stejně jen orientační datum. Párkrát jsem se spozdil (faktury mi chodí na jinou adresu, než kde bydlím, já to tak chci, jen se tam občas dostanu pozdě) a co. Zas tak moc to nevadí, políčko se u nich i po pozdním zaplacení odškrtne :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.10.2008 10:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    heh, mě onehdy "potěšil" E.ON - neprošlo mi inkaso, obratem jsem platil ručně, "políčko se odškrtlo", jenže až na další období, takže už se mi ho potom nepokusili strhnout inkasem, za to předchozí období jsem zůstal dlužníkem a poslali mi výhrůžný dopis ... nicméně na moji reklamaci odpověděli, že to nemusím řešit, že tam mám stejně přeplatek i přes výpadek té jedné platby, tak já nevím, jak ty zálohy probůh stanovují :-/
    21.10.2008 11:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    NejsmE ONi - ČEZ loni dělal kampaň, kde nabízel prodej své elektriky přes distribuční síť E.ONu. Světě div se, spoustě lidem se to vyplatí.
    Quando omni flunkus moritati
    21.10.2008 16:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    já se nedivím, ale bohužel mezi tu "spoustu lidí" nepatřím ... než jsem se jim upsal, vrazil jsem si předpokládané hodnoty do nějaké jejich kalkulačky, a vyšlo mi o pár korun míň než u ČEZu ... takže dokud nedojde k nějaké dramatické změně cen, tak to neřeším, přepočítávat to každý rok a případně měnit smlouvu, abych za ten rok ušetřil maximálně desítky korun, mi za to fakt nestojí, když peníze, co kvůli tomu bytu ročně protečou, jsou ve statisících ...
    21.10.2008 07:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Mne byl zase Cesky mobil od zacatku nesympaticky, protoze tu verejnou soutez vyhral dost podivne. Pamatujete? Jeho nabidka dokonale kopirovala tajny algoritmus vyhodnoceni nabidek. Zrejme mensi vsimne autorovi toho programku a GSM licence byla v kapse, ostatni soutezici meli smulu .. A aby na nabizenych tarifech neprodelali kalhoty, tak volne minuty se daly pouzit (jen?) na volani do Madarska :-) Ale uz je to hodne let, detaily si nepamatuju.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    21.10.2008 08:20 Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Blbost. Ten tarif se jmenoval tuším odepiš, a jako student jsem ho používal několik let. Stejně jako hromada kamarádů. Za 10,-kč jsi dostal 40 volných minut a SMSku za 0,35kč. Samozřejmě vše v síti Oscar. Ale co bys ještě víc chtěl, pro velkou skupinu lidí s Oskarem, což byla velká část studentů, to bylo terno!
    21.10.2008 08:49 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Ja ho mam dodnes a za nic bych ho nemenil... Nejlepsi je to, kdyz me zastavi na ulici nahaneci T-Mobilu a O2 a vnucuji mi jejich tarify - reknu: "Provolam 40 minut na Vodafone, napisu par sms a platim tak max. 40Kc mesicne" a mam od nich pokoj...
    21.10.2008 08:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Taky ho mám už kolik let a taky bych neměnil.
    21.10.2008 09:39 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    +1, a pouzivam ho na bankovnictvi. Na volani mam sluzebni telefon. Idealni kombinace.
    krab1k avatar 21.10.2008 11:21 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Přesně tak. Akorát jsem teď k němu přidal ještě Student SMS Gratis, takže píšu zadarmo. :)
    21.10.2008 14:20 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    ten tarif pořád existuje http://eshop.vodafone.cz/tariff.htm?ttype=0&lang=cs
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    21.10.2008 17:52 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Nedávno mě zastavil nějakej od T-mobilu a prej kolik provolám, kolik sms, kolik platím. Oznámil jsem mu, že SMS mám do všech sítí zdarma, provolám maximálně 10 minut za měsíc a kredit si dobíjím 200 Kč za půl roku jen proto, aby mě nepropadl. Divně se na mě podíval a suše řekl, že pro mě nic nemá a rozloučil se...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    22.10.2008 09:52 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    kdyz me potakji nahaneci od mobilnich operatoru, tak si pamatuju, ze jednou jsem na otazku:

    Jakeho pouzivate mobilniho operatora? odpovedel: Do toho vam je prt. :-)
    21.10.2008 10:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    blbosti píšeš ty :-p

    tarif, o kterém mluví Leoš, se jmenoval "Slyším vás", byl rovněž za 10 Kč+DPH, a volné minuty tam byly tuším 10 minut do vlastní sítě a 30 minut na pevnou linku v rámci ČR a do Maďarska ... tarif "Odepiš" jej nahradil, ve stejné měsíční ceně je 40 minut do vlastní sítě, sms za 35 h+DPH vlastní síť a 1,50 Kč+DPH (kamkoliv) jinam, nad volné minuty 6 Kč+DPH vlastní síť a 10 Kč+DPH jinam; mimochodem jistou dobu u něj byl levnější roaming u některých společností než volání do cizí sítě v rámci ČR, z Polska jsem volal domů za asi 7 Kč, ale už to "opravili" :-/
    21.10.2008 10:45 Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Jo. Tak ten jsem měl taky :-). A nevím, co je na něm špatného, protože 0,35/1,50 kč za smsky to neměly v té době ani Platinové tarify Eurotelu. Přitom na střední všichni smskovali jak draci. I tento tarif byl k nezaplacení!
    21.10.2008 10:24 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Opravdu byl algoritmus pro vyhodnocení nabídek tajný? Já mám pocit, že algoritmus byl veřejný a v Českém mobilu přišli na to, jak optimalizovat svou nabídku :-)
    21.10.2008 10:45 Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    svině :-D
    21.10.2008 17:56 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Oskara jsem mel rad. Odepis mam dodnes (vyuziva jej nyni pritelkyne) a pak jsem mel jeste radny tarif - s kterym jsem presel k Telefonice O2. Ve chvili kdy jsem dostal sluzebni T-Mobile, rozhodl jsem se si soukrome cislo ponechat, ale utratu minimalizovat. Presel jsem tedy zpet k Vodafone na nejnizsi mozny tarif.
    Vodafone rad nemam a domnivam se, ze kvalita sluzeb a snaha prinest neco zakaznikovi je oproti Oskarovi minimalni. Presto je Vodafone nejrozumnejsim operatorem na trhu, i kdyz vic nez kde jinde si myslim zde plati "mezi slepymi jednooky kralem"
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
    Limoto avatar 21.10.2008 21:58 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Presto je Vodafone nejrozumnejsim operatorem na trhu, i kdyz vic nez kde jinde si myslim zde plati "mezi slepymi jednooky kralem"
    Mohl bys to nějak rozvíst?
    25.10.2008 20:06 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Omlouvam se, dostal jsem se k tomu az ted. Predne ja tyto tri operatory hodnotim vyhrande podle sluzeb souvisejicich s volanim neb pripojeni me nezajima. Pokryti a kvalita sluzeb je dnes plne srovnatelna. Ceny jsou na prvni pohled take srovnatelne, takze diferenci vidim jinde, v detailech.
    U O2 mi u pausalu chybi neco jako Samoobsluha. Poslat SMS "UCET" na 999212 me opravdu nezaujalo. Nelibi se mi uctovani u nekterych tarifu u O2 a T-Mobilu, zavedeni 30 nebo 60 vterinoveho intervalu je velkym krokem zpet.
    U Vodafone ocenuji sluzbu Po svem - ke ktere dostanu i podrobne vyuctovani, kde si sveho operatora zkontroluji.
    Velkym plusem je pro Vodafone internetova SMS brana zdarma. Osobne SMS z mobilu nepisu a radeji zavolam, ale pokud mam moznost SMS napsat z netu, nebranim se...
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
    Fluttershy, yay! avatar 21.10.2008 18:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Milý Oskare,
    Ha, cenzor! A on u něj ještě někdo je...!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.