Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 18:01

Kterak mě O2 nezklamal

1.7.2008 00:40 | Přečteno: 2889×

Herci mohou vyprávět veselé historky z natáčení. Ale ani IT činnost není prosta neskutečných/neuvěřitelných příhod.

Dnešní příhoda se týká O2 aneb Českého Telekomu a nenechá nikoho na pochybách, že změna názvu firmu nezmění. Je již mírně staršího data, ale vzpoměl jsem si na ní, když mi přistál v mailboxu spam od O2, vychvalující tarify Neon a zamlčující, že vzhledem k účtování po celých započatých minutách budou brutálně nevýhodné a migrace zpět na tarify 60+1 je zablokována, protože ty byly zrušeny současně s ohlášením Neonu a jsou ponechány jen stávajícím smlouvám a jen pro již proběhlé aktivace.

Byla jednou jedna firma a v té opravdu rádi telefonovali. Sice celkem rádi používali i jiné metody, ale jejich zákazníci nějak ne. Firma utěšeně rostla a uvažovala o expanzi. Když jim na ulici namalovali modré pruhy a tak zapudili zákazníky, kteří preferovali osobní setkávání, bylo rozhodnuto, firma se bude stěhovat.

Zákazník pod vlivem mediální masáže dospěl k závěru, že přestěhování telefonních čísel na novou adresu je snadná a veselá činnost. Přesto jsme jej trochu zvyklali a tak kontaktoval svého produktového specialistu či jak se ten ono jmenuje. Opět bylo všechno skvělé, prostě nemůže být problém. Tak jsme zkusili, že by to chtělo smlouvu. Stále to nebyl problém, jen jaksi na takovou smlouvu nemají v SAPu klikátko, ale je to v pohodě, smlouvu přece vůbec nepotřebujete, vždyť jednáte s největší firmou na trhu. Fakt. Opravdu. To je sprosté nám nevěřit.

Byl tedy stanoven den D, resp. noc N. Moje podezíravá duše požadovala ještě v den D-7 jedno ověření. Tento ověřovací pokud vyvolal mírné překvapení, ale posléze někdo zavolal, že papíry tam jsou a bude naplánován výjezd technika.

Nastal den D, v pozdním odpoledni jsme odpojili ústřednu a převezli ji na novou lokalitu, zapojili, otestovali, všechno fungovalo. Posléze dorazil i technik od O2 a začala klasika, "tak kde máte přívod?". "Nevíme, my se teprve stěhujeme, snad to máte v dokumentaci...", "Asi ano, ale do dokumentace má přístup jen O2 a my jsme jen montážní firma." No nakonec propojil ústřednu se sítí O2 a šlo telefonovat. Ven i dovnitř. Neuvěřitelné, jak taková věc člověka v roce 2008 překvapí.

Šli jsme tedy spát spokojení, že akce měla takto hladký průběh. Dokonce i když jsme se probudili, stále ještě fungovaly telefony.

Očekávaný problém nastal kolem poledne. Telefony vypadly. Chceme hlásit poruchu na poruchy - nelze, poruchy nás neznají. Produktový specialista ví proč, ruční přepis údajů ze SAP do databáze pár dní trvá. Takže jsme sice připojeni, ale kam je napsané na nějakém papíře, který má někdo, kdo to včera dělal, ale jaksi na něj musí napsat, že to udělal a odevzdat jej svému nadřízenému a potom postupně jeho obsah probublá zahnívajícím rybníkem O2 a spáruje se v počítači s příkazem k montáži a uvidí jej i ostatní.

Situace začíná připomínat absurdní drama a probíhá hledání techniků, kteří byli včera u nás a jiných, kteří byli včera na ústředně. Zkoušíme zjistit, jestli není problém jen ve směrování čísel, jestli se třeba nenahrála nějaká starší verze databáze a hovory nekončí v původní lokalitě. Prý ne. Beru multimetr a měřím dráty před ústřednou. Asi by na nich mělo být nějaké napětí, nebo třeba by se dal naměřit zkrat, kdyby se vedení někde po cestě potkalo. Nic. Chová se to jako úplně mrtvý drát. Jdeme zkoumat rozvaděč telekomu a naštěstí se dostáváme dovnitř. A tady nás čeká překvapení. Vedení, které známe odvčera jako naše, není vůbec zapojeno.

Hlásíme poznatek obchodníkovi z bublinek, který asi nikdy drát neviděl a neví co je ježek. Klidně vedení zapojíme, když nám řeknou, které páry jsou naše. Jenže opět narážíme na to, že to nikdo neví. Zárověň nechápeme, proč je to odpojené, jestli to je nějaká sabotáž nebo provokace nebo co vlastně.

O2 se pořád dokola omlouvá, ale nic z toho. Sice někdo může přijet, ale až další den, protože smlouva o zesílené servisní podpoře a tak různě. Stále zkoušíme prudit všechny okolo a dostat se ke kýženým číslům párů. Mezitím ale zjišťuji, že jako mrtvý se chová i kabel O2 do jejich ústředny.

Nebudu to dále pitvat, nakonec se podařilo ještě ten den večer přivléct na místo technika. Ten zapojil dráty a odjel na ústřednu, kde zajistil zapojení na druhé straně. Telefony ožily.

No a co bylo příčinou této lapálie? Tož to se podržte.

Naše žádost o zapojení předběhla ve frontě žádost o odpojení telefonu do firmy, která v daných kancelářích sídlila před námi. Měla totiž konkrétní termín realizace a jako taková byla plánována přednostně. Technik, který nás zapojoval udělal i odpojení vedení, které tam bylo odpředtím a bylo mrtvé, resp. již se nepoužívalo, aby získal vedení pro nás. A moloch naplánoval odpojení odstěhované firmy na další den po zapojení nás. Technici, kteří přijeli firmu odpojit prostě vytrhali na obou stranách kabelu dráty, které jsme používali/zdědili a odškrtli si ve výkazu, že mají odpracováno.

Nakonec všechno dobře dopadlo a O2 nezklamal. Nevím co bych dělal, kdyby akce proběhla bez závad, asi bych ukroutil hlavu samým divením.

Jinak jestli se cítíte osamělí, tak zkuste navrhnout O2 uzavření rámcové smlouvy bez závazku na 2 roky a bez článku o automatickém prodlužování o dva roky, když smlouva nebude vypovězena někde mezi 60. a 30. dnem před výročním datem. Už se tím bavím 14 měsíců a přidělují mi stále nové a nové obchodníky, protože generální manager nevěří, že taková smlouva je nepřijatelná a problém vidí jen v tom, že daný obchodník neumí dostatečně vysvětlit výhody z takové smlouvy plynoucí. Například můžete získat vagón volných minut k tarifu Business unlimited, který umožňuje neomezené volání do všech sítí v rámci paušálu.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

1.7.2008 00:51 HNT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak ta posledni veta pobavila nemalo :-D
bazil avatar 1.7.2008 01:37 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
tak to mě teda taky ... megamoc :-)
Bluebear avatar 1.7.2008 01:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
To vlastně znamená, že může volat neomezeně - a ještě pár minut navíc. To jsou téměř imaginární minuty... nedaly by se použít nějakým zvláštním způsobem, třeba pro volání do nebe nebo do pekla, nebo do alternativních realit?
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
1.7.2008 02:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
jo jasný, do Středozemě za 2+3i Kč/min nebo 2(cos 60° + i sin 60°) Kč/min. Vyber si. ;-)
1.7.2008 06:45 Brumla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z vlastní zkušenosti: přenos čísla z O2 k Vodafone. Na straně Vodafounů vyřízeno za 20 sekund, na straně O2 to trvalo 1,5 měsíce. Teprve, když jsem operátorovi velmi neslušně naznačil, že si to půjdu vyříkat s jejich šéfem osobně, tak se jakš takš začalo něco dít.

Byl jsem v té době v roli korporátního zákazníka u O2 a obyčejnýho zákazníka u Vodafone. U O2 se neustále vymlouvali na to, že jim fax nepřišel (přišel, jenže po jejich linkách), že jsem jim cosi nedodal mailem (dodal a to opakovaně, měl jsem to i s jejich doručenkama) a podobně. Prostě od španělský chřipajzny radši dál.

"Naseruť jim dříve do rypáků, než abych ustoupil z Vyšehradu...!" (Zikmund Lucemburský, říjen 1420)
1.7.2008 07:34 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě že jste byli schopni si to přeměřit, mohli jste čekat klidně týden, než by někdo přišel (aneb čekání, jestli se problém nějak neusadí nebo sám neopraví).
Only Sith deals in absolutes.
1.7.2008 08:39 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jojo, kyslici jsou zabavni. Taky mam s nima sve zazitky., V jedne firme velice casto kravi ADSL a tak uz jsme technika volali ponekolikaty. Ten se sice ocividne snazil neco vyresit, ale pak byla chyba castecne i u nas.

Jinak ta posledni veta mi pripomina vodafouna. Pro nase sdruzeni jsme delali 2 sluizebni telefony a jako doporuceni jsme tam dali moje cislo. Takze jako diky za doporuceni mam SMS zdarma. Zanedlouho se aktivovalo i to druhe cislo a co se nestalo, za doporuceni mam SMS zdarma. A to se vyplati!

Nebo spiss trochu kladna zkusenost, jeste z dob oskara. Nabidli mi druhou sim na stejny ucet s tim ze si budem volat za 1.5Kc. Pro manzelku idealni. Tak to prislo, vesele volame a pak kdyz prisla faktura, tak po volani za 1.5Kc ani stopa. volam tam a pani na me, nojoooo, ale ten balicek zvyhodneneho volani si musite aktivovat. Rikam ji ze takhle ne, ze se citim podveden, tak jsme vyplnili reklamaci a aktivovali to jakoby zpetne a vratili mi nejaky penize.

Jinak taky mam usmevnou prihodu kdyz jsme musel pani na O2 lince doslova premlouvat aby mi prodali ADSL. Chtel jsem ho aktivovat (a platit) na cisle ke kteremu nemam zadny pravni vztah a pani s tim mela strasny problem. Nastetsi jsme to pak vyresili jinak...

Ale aspon jsem se dozvedel ze i kdyz to chci na chvili tak je lepsi to vzit se zavazkem protoze bez zavazku se tam plati nejaka aktivace, ale pri predcasnem zruseni zavazku se plati pokuta, ktera je stejne velka jako ta aktivace, ale plati se jen jeji alikvotni cast podle odkroucenych mesicu, takze je to vzdy levnejsi.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
1.7.2008 09:17 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Tak prihod jsou vagony se vsemi operatory, ale tahle je nezapomenutelna prave tou vogonskou byrokracii, ktera proste vypoji linku, kdyz ma vypojit linku a uz nezjistuje, ze tam ma take zapojit linku a ze by se to mohlo udelat najednou. Soucasne ale chapu, ze v kancelarske budove sidli vice firem a sdruzovat pozadavky by znamenalo treba nasadit na to nejaky SW ;-) Kdyby to byla jakakoliv jina porucha, tak to nestoji za rec a jelo by se podle SLA, cili zahajeni odstranovani zavady nasledujici pracovni den po nahlaseni. Byt v pripade teto linky v mezistavu by bylo uz samotne nahlaseni trochu orisek.

S Vodafone je sranda take, zahledl jsem jejich Onenet a rikam si to je pekne, konecne konvergence VoIP a mobilu za slusny peniz a jeste jako bonus virtualni ustredna. Shodli jsme se, ze je to dobry a dali jsme si schuzku s obchodnikem. To bylo nekdy hned jak to ohlasili, takze pocitam zari lonskeho roku. Ten byl spokojen, ze se nam to libi, ale ukazalo se, ze o sluzbe vi jeste mene nez my, protoze je to novinka a nikdy to nedelal, kdezto my jsme precetli kazdy letak a vsechno co se dalo najit na webu. Ale dohodli jsme se, ze do toho pujdeme na zkousku s 10 cisly.

Potom se jednani tahla a tahla, az nekdy v unoru nam rekli, ze jaksi tu VoIP cast jeste vubec nemaji zprovoznenou. Puvodne to svadeli na to, ze firma, ktera jim pise VoIP klienta je v prodleni, ale kdyz jsem rekl, ze uz na prvnim jednani jsem rikal, ze chceme SIP trunk do nasi ustredny a nejaky klient na Windows je nam uplne k nicemu, tak rekli, ze to jaksi ted jeste nejde a ze teda podepiseme smlouvu jen na ty mobily a virtualni ustrednu, ale VoIP ze vypustime, protoze SIP terminaci neumi a umi jen VoIP pres vlastni IP linku, coz je uuuuuplne neco jineho nez SIP terminace. A ze tedy VoIP cast do smlouvy dodame az budou mi hotoveho klienta do windows.

Na to prisla finalni smlouva, kde bylo minimalni mesicni plneni 6500 misto 5000 na kterych jsme se dohodli na prvnim jednani. To je strasne mrzi, ale obchodnik nebyl vyskolen a nabidl nam to blbe, strasne se omlouva.

Nejake zkusenosti z provozu jeste nemam, protoze jsme smlouvu jeste nepodepsali, ale vypada to na papire pekne. Melo by to umet veci, ktere O2 zcela bezne umi na pevnych linkach, jako soucasne zvoneni na vice mistech, seriovou linku a tak a ktere jsou pro mobily temer nedostupne, pokud nemate 50.000 cisel. No nechame se prekvapit.

Dalsi podraz jeste byl, ze slibovali k OneNet telefony za naprosto extra ceny a potom jsou vsechny drazsi a s uvazkem nez za kolik je nakoupime bez uvazku v kteremkoliv velkoobchode. Ale tak kdyz ptacka lapaji...
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
1.7.2008 08:50 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
njn, vsechno co se musi nejak fyzicky resit u zakaznika je u vsech firem naprosta hruza. Vzdy dorazi nejaky kreten technik, ktery absolutne netusi co vlastne zapojuje. Zlate mobily.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
default avatar 1.7.2008 09:43 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
změna názvu firmu nezmění
Zajímavé. Zrovna dneska ráno ve vaně mě napadlo úplně to samé. Dokonce i ve spojení s O2. Zvláštní to náhoda. A to přitom s O2 nemám naštěstí vůbec nic společného :-)
1.7.2008 12:09 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
... Zrovna dneska ráno ve vaně mě napadlo úplně to samé...
Byla v te vane voda?
default avatar 1.7.2008 15:48 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Ne, dneska jsem se jen sprchoval :-o Je v tom nějaká souvislost?
mess avatar 1.7.2008 17:03 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Kdybys měl v té vaně vodu a v trávicím traktu zásobu fazolí od oběda, tak by sis mohl udělat reklamu na O2 ve vaně :-D
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
default avatar 1.7.2008 17:56 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
:-D
2.7.2008 12:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
otula avatar 1.7.2008 12:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezká zkušenost s O2 se objevila i na Šťavnatém blogu :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.7.2008 13:31 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Tak tech 1000 minut je obecne znamych, to nabizeji kazdemu, byt ne vzdy v prvnim kole, zacinaji tak na 300 nebo 400, podle toho jak operatorka dohadne volajiciho a samozrejme s prihlednutim k vysi uctu.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
otula avatar 1.7.2008 13:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Ono platí skoro všude, že je dobré podat výpověď na nějakou službu (i když asi u elektriky nebo plynu bych to raději nezkoušel), a oni hned vytasí výhodnější nabídku :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
carnero avatar 1.7.2008 15:43 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Jak často se to může dělat? Můžu podat a opět stáhnout výpověď vždycky, když mi dojdou volné minuty, které z toho káply? :D
otula avatar 1.7.2008 16:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
To je potřeba vyzkoušet ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.7.2008 16:37 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Kdo se stara, ten se ma. Kdyz to napotreti nevyjde, tak holt clovek u nekoho jineho take rok vydrzi a pak si vezme zase premii pro noveho zakaznika.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
1.7.2008 14:16 mamlas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jojo, Telekoumáci váleli a válí dál. Kamarád u nich dřív pracoval pár let a z jeho vyprávění mě občas přejde mráz po zádech či se od srdce zasměji a jsem rád za to že pracuju ve státním sektoru.
1.7.2008 15:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Vím od kamarádů, co tam měli práci i brigádu. Je tam neuvěřitelnej bordel a zmatek ve všem.
default avatar 1.7.2008 15:47 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Aby né, když na všechno potřebují klikátko v SAPu :-D
1.7.2008 17:46 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už pomalu začínám mít představu co je to ten SAP. :-)
1.7.2008 20:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Já ne.
1.7.2008 21:42 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
To je jednoduchy to je system, ktery nam dneska poslal fakturu na 1900 korun za volani do siti ostatnich operatoru za cislo na kterem je aktivni tento tarif.

To mame za to, ze jsme nechteli k tomuto tarifu ramcovou smlouvu s volnymi minutami.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
1.7.2008 21:48 Sc0uT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Bud rad ze to nevis. Nevim proc ale zacinaj to pouzivat vsichni. Siemens to ma snad od nepameti (maj SAP cisla snad i na kazdy ho*no v jimce). A CEZ jej zacal pouzivat taky :). Aspon se nemusite divit az vam nepujde proud :D
default avatar 2.7.2008 00:01 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Já mám se SAPem zkušenost, když jsem kdysi dávno pracoval pro jednu akciovku. Tak jeden úsek platil SAPu zhruba tři roky za implementaci specifického modulu a pořád nějak nic. Druhý úsek pochopil, že je jednoduší najmout pár borců, kteří během dvou měsíců vyprodukují pár CRUD formulářů v PHP na databází. Vyjde to levněji a podnik může fungovat :-/ Někde něco není tak trochu v pořádku :-/
2.7.2008 00:51 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Ono je to tezky, kdyz se neco takoveho stane, tak SAP ztraci smysl.

Na druhou stranu, SAP implementace znamena, ze se vsechno bude delat jinak a to ne kazdy snese, zvlast u fabrik, ktere nekdo vybudoval z malinkych dilen prave diky tomu, ze delal veci jinak nez ostatni.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
2.7.2008 08:00 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak mě O2 nezklamal
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dane, ty nezklames :-)
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.