abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    29.11.2008 00:10 | Přečteno: 2449× | O svobodě | poslední úprava: 3.6.2010 18:43

    Dnes jsme v naší učebnici na angličtinu (ClickOn 3) narazili na článek týkající se ěmírovacího softwaru na počítač. Bylo zmiňováno, že je to ideální prostředek pro ochranu dětí. Vyděsilo mě to. A ještě víc to, že se nad tím nikdo nepozastavil

    Je až děsivé, jak je instalace šmírovacího softwaru doporučována různými organizacemi, psychology, dokonce i velkými firmami. Jako příklad poslouží:

    Moji rodiče mohou znát moje přihlašovací jméno a přezdívky v konverzacích, které uvádím dále
    microsoft.com,
    16) Začněte na vašem počítači používat filtrovací a monitorovací software, který dokáže detekovat na stránkách nepřípustný obsah a zablokovat vstup dětem na tyto stránky. Vaše opatrnost a povědomí o bezpečnosti jsou prvními klíčovými kroky nezbytné a včasné prevence!
    Internet Helpline, nebo třeba Symantec (PDF).

    .

    Tohle je cesta do pekel. Děti si zvyknou na to, že jsou sledovány, jako dospělým to nebude vadit - je to přece pro JEJICH ochranu! Ale i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, stojí to za to! Děkuju svým rodičům, že mě poučili o nebezpečí na internetu a respektovali nejdůležitější vlastnost internetu - svobodu!

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.11.2008 00:25 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    internet už dávno není ani svobodný ani anonymní
    30.11.2008 17:41 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    pravda, a je to stale horsie a horsie :( napr. k nam do prace prisiel list od fizlov, ze chcu vediet kto bol kde na internete (robim u lokalneho ISP) ... lebo je obvineny z trestneho cinu "urazka na cti" ... to co uz je toto :/ kolko trestnych oznameni by mohli dat taky ako P.T. ???

    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    Heron avatar 30.11.2008 18:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    chcu vediet kto bol kde na internete

    To by mě zajímalo, jak by se to v praxi zjišťovalo. Ty jako ISP můžeš max. zjistit, o které PC se jedná (pokud to nebude zákazníkův router), ale to je tak vše. Kdo na tom PC skutečně psal zjistit nelze (může to být prakticky kdokoliv). A doufám, že není žádný zákon o odpovědnosti majitele PC (a pokud je tam mě nechte žít dál v krásné iluzi ;-)).

    1.12.2008 03:28 Theodor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    a byl vlastně někdy?

    29.11.2008 01:08 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Muj nazor je, ze smirovani deti rodici je spatne - nici to vzajemnou duveru. Jedine pripady, kdy by to mohlo byt oduvodnene, jsou ty, kde je zavazne podezreni, ze to dite bere drogy, je v nejake sekte, a podobne.

     

    29.11.2008 02:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Podezření? :-) Ne, já nechci aby bylo konáno na základě podezření...
    Luk avatar 29.11.2008 02:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.11.2008 03:09 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    No takhle, deti nemam, a nejsem zadny odbornik v tomto smeru, ale myslim si, ze pokud uz hrozi, ze vas potomek do neceho takoveho spadne, tak je otazka duvery (ktera by se pripadne tim sledovanim narusila) celkem podradna te samotne hrozbe. Jinak receno, nekdy je mnohem lepe jednat na zaklade podezreni nez nejednat vubec.

    30.11.2008 11:08 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Nebo podezření, že je dítě v KSM... :-)

    Darth Phantom avatar 30.11.2008 16:32 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Anebo v Hitlerjugend... :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    1.12.2008 03:30 Theodor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Ovšem případy, kdy je závažné podezření, že dítě bere drogy, je  v nějaké sektě a podobně jsou celkem běžný jev. Popravdě řečeno, kolik znáte dětí, co s nějakými alespoň lehčími drogrami (alkohol, nikotin, marihuana,...) neexperimentují? Já nějaké znám, ale moc jich není.

    1.12.2008 12:14 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Já bych řekl, že děti, které neexperimentují s lehkými drogami, jsou právě ty ze sekt (kde pravděpodobně experimentují s tvrdými drogami).

    :-)

    1.12.2008 20:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Asi tak...
    1.12.2008 22:35 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    V jakych sektach se experimentuje s tvrdymi drogami? To by mne zajimalo... :-)
    1.12.2008 23:38 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    ABC Linuxu, například. Jinak si některé příspěvky neumím vysvětlit.

    2.12.2008 01:19 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Doufam, ze tyto drogy se zdejsi populaci vyhnuli nebo vyhybaji alespon trochu. Ale mas pravdu, ze obcas je tu nektery vyplod docela nosny...
    29.11.2008 12:11 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Dulezita je vychova, kontrola to samozrejme nezachrani. Ve vychove si ovsem rodice musi rozhodnout, zda chteji vychovat napasovaneho pravicove orientovaneho obcana, ktery plave s vetsinou nebo jestli chteji vychovat kriticky mysliciho spoluobcana. Moji rodice se rozhodli pro to druhe, coz ma pro me nasledky dodnes.

    Vychova se provadi nasledovne. Pred novorocnim projevem prezidenta (za me to byl Novotny/Husak) otec sdeli synovi, ze se budou divat na novorocni projev a ze syn by si mel vsimnout, ze ten sycak bude mluvit o tom, kolik se napr. postavilo za minuly rok novych bytu. A syn by si mel uvedomit, kolik pribuznych dostalo za poslednich 5 let novy byt a musi vyjmenovat, kteri s pribuznych bydli s babickou v jedne mistnosti.

    Dnes to kupodivu funguje stejne. Otec rekne synovi, budeme se divat na novorocni projev prezidenta a syn by si mel vsimnout , co bude ten sycak .....

     

    xxxs avatar 29.11.2008 12:36 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    tie nasledky by som nedaval za vinu rodicom. na stereotypoch treba dlhodobo pracovat.
    1.12.2008 22:37 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Myslite si, ze vsichni pravicovi lide opravdu plavou s vetsinou? OMG :-P
    29.11.2008 12:58 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Rodice sleduji deti porad. Nebo tebe snad rodice nehlidali? Ona je to totiz soucast vychovy, ale pochopitelne tim nebudes sledovat dite co uz dokaze pochopit slova svoboda a zodpovednost. A sam deti nemas vid? Typicke moralisticke kydy nactileteho typka, ktery to v hlave jeste ani nema srovnany. A abysme si byli kvit, tak ty si zas muzes rict, ze kydy tohodle stareho fotra jsou taky pekne mimo. Jenze ja mam co ty zatim nemas, zkusenost.
    Heron avatar 29.11.2008 13:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Jasně, ale ono je sledování a sledování. Něco jiného je povědomost kam asi dítko šlo a s kým se kamarádí a na druhé straně je třeba nějaký GPS modul v šatech a v PC logování všeho co to dítě dělá. Musí tam být i vzájemná důvěra. Jen těžko si lze vybudovat důvěru k někomu, kdo si každou odpověď dítěte porovná i logem v PC.
    29.11.2008 21:36 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ano to je je presne ono. Jenze autor zapisku kategoricky odmitl veskerou kontrolu jako negativni a jeste vyvodil, ze z tech deti vyrostou poslusni otroci. Pritom se to principialne nelisi od toho, ze se rodic ditete zepta kam jde a pripadne rodicum druheho ditete, kam se ditko vypravi zavola.
    29.11.2008 22:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ne. To se nelisi od toho, ze rodic ditku strci do obleceni stenici, aby slysel, co si s kamaradem povidaji.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.12.2008 05:13 Theodor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Sice neplánuji svým dětem dávat do oblečení štěnice (stejně bych neměl čas to odposlouchávat :-)), ale i tak si myslím, že to je věc, na kterou rodič v zásadě právo má, pokud si myslí, že je to potřeba. Respektive jinak: děti jsou jednak nezodpovědné, jednak je je potřeba vychovávat. A tu odpovědnost a výchovu musí někdo provádět. Buď ji budou dělat rodiče, nebo ji bude dělat společnost, stát. A řeknu Vám, že mi opravdu o hodně víc vyhovuje situace, kdy si budu v případě potřeby moci štěnicí ověřit, že dítě nic, co já považuji za průšvih, nepáchá, než když mi stát bude tuto zodpovědnost brát a přebírat jí na sebe.

    Když se dítě chovalo dřív špatně, tak to s ním řešila především rodina. Někde mu domlouvali, někde ho trestali tak či onak za ono či za něco jiného. Ale zodpovědnost za výchovu ležela na rodičích, bylo na nich, jak bude rodina fungovat a stát se jim do toho moc mluvit nesnažil. Dnes (a řekl bych, že to zesílilo s nástupem komunismu) je trend ve společnosti takový, že rodičům je přiznáváno stále méně a méně práv, očekává se jakási uniformní výchova a případné průšvihy už nemá právo řešit (většinou v zásadě milující) táta řemenem, ale měla by ho řešit znuděná a nezaujatá výchovná poradkyně, která bude postupovat nikoliv s citem, ale podle nějakých neosobních pouček. Skutečně je to větší svoboda, předat zodpovědnost za výchovu státu, skutečně je tak lepší?

    A bude lepší, když si každý budeme hlídat vlastní děti, jestli si s nimi nedomlouvá schůzku internetový pedofil, nebo když bude ze stejného důvodu policie monitorovat víc a víc Internet jako takový? Já bych byl jednoznačně pro první variantu. A nemyslete si, že je reálné, že by to šlo bez jakéhokoliv monitorování. Kyberkriminalita zkrátka existuje a bude jí čím dál víc a bude s ní potřeba bojovat. Je jen na nás, komu to právo boje svěříme.

    Ono už to s tím blogem přímo nesouvisí, ale mám z toho tak nějak pocit, že byste mohl být ten člověk, co radostně bude hlasovat pro to, aby rodiče nesměli dítěti zakazovat tamto a trestat ho takto a nutit ho k onomu. Tak bych jen chtěl upozornit, že každá mince, která není zrovna Möbiův proužek, má dvě strany. A že ta pravidla a zákony, které něco zakazují či naopak přikazují rodičům ve vztahu k jejim dětem, sice mohou vypadat hezky, ale v praxi zejména posilují vliv státu a to vliv státu na mezilidské vztahy, na jednu z nejsoukromějších věcí. A funkční rodina (třeba i mafie, chcete-li) je nejsilnější možná protiváha silného státu. Mimochodem, byl podle Vás Pavlík Morozov hrdina, nebo zrádce?

     

     

    1.12.2008 16:10 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ad 1) Ano, rodic na to pravo ma. To, jestli je to spravne je to, na co bysme se meli ptat. Tim, ze dite smirujete v nej nemate duveru. A pokud na stenici/sledovaci software prijde (a stat se to muze) ztrati duveru k vam.
    Ad 2) S tim muzu souhlasit
    Ad 3) Souhlasim s tim, ze je lepsi abych si hlidal dite sam, nez aby policie pod zaminkou ochrany deti monitorovala veskerou internetovou komunikaci. Ale jde to i bez monitorovani, cteni si konverzaci na chatech atd... Jen je k tomu potreba prave ta vzajemna duvera.
    Ad 4) Ne, takovy clovek skutecne nejsem. Protoze vim, ze kazde omezeni (zavedene treba kvuli ochrane prav jedne skupiny obyvatel) vzdy ubere prava tem ostatnim. Bohuzel znam lidi, co by byli kvuli zabraneni teoreticky moznemu tyrani deti ochotni obetovat nedotknutelnost obydli. A kyberkriminalita? Asi kazdy pouzivame jiny internet. Z ni jsem zazil akorat porusovani autorskeho zakona. Detskou pornografii jsem na internetu jeste nevidel, zadny pedofil se se mnou nebavil a celkove mi internet prijde jako pomerne bezpecne medium. A Pavlik Morozov byl dle meho nazoru obet doby, sikovne zneuzita sovetskou propagandou.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.12.2008 22:38 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Uff tak takovyhle koncentrak jsem doma teda nezazil. Diky bohu za to...
    2.12.2008 06:35 Theoder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Skutečně Ti připadá adekvátní výraz "koncentrák"?
    2.12.2008 18:03 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Tak adekvatni urcite ano. S ohlednutim na historii ma tento termin samozrejme jiny a straslivy vyznam, ale zde jsem nemluvil v souvislosti s dejepisem...
    29.11.2008 15:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Tak hlídat samozřejmě. Ale abych kontroloval všechno, co dítě na počítači udělá? Proboha proč? Říká vám něco výraz "důvěra"?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    29.11.2008 21:32 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Rika. Ale az budes otec 12 lety holky a na chatu si s ni bude povidat 40 lety hajzlik vydavajici se za jeji vekove stejnou kamaradku, ktery ji nekam bude lakat, tak na to budes koukat jinak. Svet neni cernobily. A taky hazis do jednoho pytle filtraci a monitoring. Predpokladam, ze rodice ti taky spoustu veci zakazovali a nedoporucovali. Tak proc by to na internetu melo byt jine?
    3.12.2008 11:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ale az budes otec 12 lety holky a na chatu si s ni bude povidat 40 lety hajzlik vydavajici se za jeji vekove stejnou kamaradku, ktery ji nekam bude lakat ...
    a to se ti reálně stalo?
    otasomil avatar 29.11.2008 18:00 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Za meho utleho mladi ci obdobi dospivani jsme ani slovo internet neznali.

    Dnes je to zcela bezna zalezitost. Rodice domu PC i net poridi pro dite aby si mohlo dohledavat informace do skoly (PC bez netu je dnes rekneme to narovinu - uplne k nicemu).

    Monitorovaci sw povazuji za zcela nepripustny. Nema cenu delat z dnesnich deti blbce. Dite veku 12-18 let snadno prokoukne celou vec a vybavi se portable programy na flashce. Ti pokrocilejsi si nabootuji Linuxovou Live distribuci a nedaji rodicum sanci - veskere stopy budou zniceny s vypnutim PC.

    Nedelejme z mladistvych blbce neb je budou delat oni z nas.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    30.11.2008 04:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Dite veku 12-18 let snadno prokoukne celou vec a vybavi se portable programy na flashce.
    noexec pro flashku a portable programy jsou platné jako mrtvýmu zimák

    Quando omni flunkus moritati
    30.11.2008 14:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Chceš říct, že chudákovi zakážeš zápis do vlastního /home? :'-(
    30.11.2008 14:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Mezi dvěma zmíněnými skutečnostmi jaksi nevidím moc velkou souvislost.
    Quando omni flunkus moritati
    30.11.2008 14:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    cp -R /media/flash $HOME/flash && chmod -R +x $HOME/flash?
    30.11.2008 16:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Aha, tak přesněji: noexec pro flashku a /home to řeší.
    Quando omni flunkus moritati
    30.11.2008 17:55 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Hm, akorat, ze kdyz tomu diteti date noexec na /home tak mu efektivne zakazete programovat (vlastne ne, porad je tu Python a spol., ale to neni predmetem moji pointy). A programovani je tak to nejrozumnejsi, co na pocitaci muze ditko delat, pokud nepocitame brouzdani na Wikipedii (a ta je take, mimochodem, necenzurovana).

     

    30.11.2008 23:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    A programovani je tak to nejrozumnejsi, co na pocitaci muze ditko delat
    To je VELMI sporné. Věř tomu, že spoooustě lidí stačí počítač na hledání informací na webu, psaní textů/tabulek v nějakém kancelářském softu. Ne všichni jsou budoucí programátoři...
    Quando omni flunkus moritati
    1.12.2008 08:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    To je scestny argument. Ze to dite pravdepodobne nebude delat profesionalne neznamena, ze to tak dopadnou nemuze nebo to prinejmensim nemuze mit jako hobby. Stejne dobre bychom detem mohli zakazat sportovat (mohou se zranit, a vetsina lidi stejne moc nesportuje) nebo uplne chodit ven (vetsina lidi je stejne zavrena cely den v kancelari).

     

    1.12.2008 12:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ze to dite pravdepodobne nebude delat profesionalne neznamena, ze to tak dopadnou nemuze nebo to prinejmensim nemuze mit jako hobby.

    V takovém případě #31, druhý odstavec

    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 30.11.2008 18:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Nebylo by v tom případě nejlepší tomu dítěti PC vůbec nekupovat?
    30.11.2008 23:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Sekretářka taky nemá právo instalovat a spouštět programy v pracovním počítači. Nebylo by lepší jí ho nekupovat?

    A krom toho pokud je dítě dost staré na to, aby mělo svůj vlastní počítač, je taky dost staré na to, aby si ho spravovalo samo. Nebo zkráceně: vytvořil sis předpoklad, že ten imaginární počítač patří tomu dítěti. Tento předpoklad je chybný.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 1.12.2008 08:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    Dítě není sekretářka. Té instaluje programy nějaký správce sítě podniku.

    Rodina není podnik. Tam neplatí směrnice a vyhlášky. Celá tato diskuse začala obcházením sledovacích programů. Ty jsi přišel s noexec. Teď už se dokonce dostáváne k tomu, že PC není toho dítěte. Úžasné.

    Zkrátka a dobře, můj názor jen ten, že zavedení (nutnost zavedení) sledování kohokoliv znamená ztrátu důvery. Pokud rodič zavede sledování činnosti dítěte (na úrovni logů v PC, nikoliv obecné povědomosti, jak jsem psal jinde) znamená to, že rodič svému dítěti nevěří. A to je špatně.

    1.12.2008 23:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Dítě není sekretářka. Té instaluje programy nějaký správce sítě podniku.
    Rodina není podnik. Tam neplatí směrnice a vyhlášky.
    Ale? Když rodič řekne dítěti "nesmíš dělat to a to", tak to je zcela ekvivalentní směrnici/vyhlášce v podnikovém prostředí.
    Celá tato diskuse začala obcházením sledovacích programů. Ty jsi přišel s noexec. Teď už se dokonce dostáváne k tomu, že PC není toho dítěte. Úžasné.
    A co má být, že PC není toho dítěte? Myslíš si, že dítě odmala nutně potřebuje k životu vlastní počítač?
    Quando omni flunkus moritati
    1.12.2008 23:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Myslíš si, že dítě odmala nutně potřebuje k životu vlastní počítač?
    Jo? :-) Nevím co bych o počítačích dneska věděl, kdybych jako malý nedostal právě vlastní počítač se kterým jsem si mohl dělat co jsem chtěl, hrabat se v tom, přeinstalovát to na linux, na widle, na linux, na widle,.. Ale rozhodně bych neměl ty znalosti co mám teďka a nejspíše by počítače a linux ani nebyly mým koníčkem.
    Heron avatar 2.12.2008 08:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ale? Když rodič řekne dítěti "nesmíš dělat to a to", tak to je zcela ekvivalentní směrnici/vyhlášce v podnikovém prostředí.

    Není. Pro dítě očekávám vysvětlení na úrovni jeho věku (u sekretářky klidně sražení prémií, tam je mi to jedno). Aby kromě povědomosti "toto je špatně" (což je informace k ničemu), též vědělo, proč je to špatně.

    Myslíš si, že dítě odmala nutně potřebuje k životu vlastní počítač?

    Ne, to si nemyslím. Ale snad se bavíme o situaci, kdy už to dítě PC má a o tom, jestli je správné jej tak tvrdě sledovat a dokonce mu tam dávat noexec. Já měl PC od nějakých 6 let. A kromě společných her neměli rodiče ani páru, co na tom dělám. A já nejsem zmanipulovaný různými zprávami, abych si myslel, že na jedno dítě na netu čeká 20 pedofilů. Za nás internet nebyl, maminky své děti varovali před pány rozdávající bonbóny před školou. Nikdy tam žádný nebyl. A do dnešního dne jsem o takovém případu ze svého okolí ani neslyšel. Totéž platí o tom internetu. Vůbec bych se nebál tam dítě spustit (pokud na to má věk). A když bude mít s rodiči dobrý vztah, tak se přijde zeptat, pokud se mu nebude něco zdát ok.

    2.12.2008 15:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Není. Pro dítě očekávám vysvětlení na úrovni jeho věku (u sekretářky klidně sražení prémií, tam je mi to jedno). Aby kromě povědomosti "toto je špatně" (což je informace k ničemu), též vědělo, proč je to špatně.
    Ach jo. To opravdu musím ve všem, co tady píšu, být konkrétní do všech nejdetailnějších podrobností?
    Ale snad se bavíme o situaci, kdy už to dítě PC má a o tom, jestli je správné jej tak tvrdě sledovat a dokonce mu tam dávat noexec.
    Tak to téhle situaci se bavíš možná ty. Já ne.
    Za nás internet nebyl, maminky své děti varovali před pány rozdávající bonbóny před školou. Nikdy tam žádný nebyl. A do dnešního dne jsem o takovém případu ze svého okolí ani neslyšel.
    No vida, tak to asi pedofilové neexistují a nemá cenu před nimi varovat...
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 2.12.2008 16:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    No vida, tak to asi pedofilové neexistují a nemá cenu před nimi varovat...

    Píšu snad něco takového? Jistě že násilnící existují ("Pedofil" se rozhodně nerovná "násilník na dětech", pedofil je pouze člověk, kterého vzrušují postavy s nevyvinutými sekundárními pohlavními znaky a dětem neubližuje. Naopak to bývají velmi dobří učitelé.). Ale rozhodně těchto násilníků není tolik, že je třeba někoho děsit a v panické hrůze cosi zakazovat.

    30.11.2008 22:00 Bilbo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    A pak jeste pro /tmp, /dev/shm, /var/tmp .... Nene, to asi neni reseni.

    Navic je to k nicemu - pokud bude ochrana tak dobra, ze bude vuci diteti opravdu ucinna, tak bude dite chodit na pocitac ke kamaradovi, pricemz jeho kamarad ma na svem pocitaci lokalne prava roota/administratora, zatimco rodic dotycneho ditete ma na tom poci prava nulova, takze asi tak :)
    1.12.2008 05:25 Theodor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    To jsou ale všechno argumenty ve stylu, že pokud nelze nalézt dokonalé řešení, nemá smysl se snažit nalézat ani řešení částečná, protože by to teoreticky(!) mohlo dopadnout ještě hůře. Což v praxi tak vůbec být v tomto případě nemusí a třeba já bych se toho, že by se byl někdo s někým ochoten dělit o počítač, zase tak nebál. Navíc když si budou s tím pedofilem povídat oba, tak je to zase jiná, lepší situace (spíš se o tom prokecnou ještě někomu dalšímu atp.).

     

    Reálný život nefunguje tak, že pokud máme problém a neznáme k němu dokonalé řešení, tak ten problém přestaneme považovat za problém.

     

    A poznámka spíš mimochodem: /tmp se připojuje, jestli jsem správně informován, jako noexec docela běžně (snad proto, že to je jedno z mála míst, kam mívá přístup webserver, tak aby při průniku přes nějaký skript nemohl útočník na stroji spustit svého backdoor-démonka).

    2.12.2008 09:49 JaR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    firewall, logy, transparentní proxy s logováním a ať si pouští co chce. Dokud nebude tak dobrej, že mi tam najde díru a získá práva roota, nebo si sám nevydělá na vlastní komp svou část připojení, nemá nejmenší šanci udělat něco, s čím nesouhlasím (a skutečně, Live distro mu je naprd :-). Ano, čtete dobře, bude se buď muset dost naučit (a to, že se naučí napsat dokument, program na lineární regresi nebo tahat warez mi fakt nestačí) nebo bude muset dost vydělat. Jinak totiž prostě nikdy nebude znát hodnotu toho, co má a bude to pro něj jen další hračka, co mu fotr koupil.

    "Obhájcům práv" mohu říci jen jedno - zkuste se třeba vžít do situace rodiče, který se jednoho dne vrátí domů a najde v bytě policii, kterak mu zabavuje veškeré počítačové vybavení (včetně médií, jeho pracovního PC i notebooku ze zaměstnání atd), a to jen proto, že prostě kašlal na to, co dítko dělá a ono zatím ve velkém warezilo, protože je to přece ve třídě cool a in, ne, vole, a hodí mu to love na lepší grafárnu aby mohl pařit ten novej CoD9... Úžasné. A on mu tak věřil, že u toho dlouho do noci hledá materiály do školy a učí se programovat a ovládat systém a jen občas si chvilku zahraje, a to, co pořád sosá jsou různé programy a distribuce linuxu (prostě naivní idiot, kašlal na jeho výchovu, tydýt, co odložil dítě k počítači pod chabou záminkou jeho svobody a vzdělávání, houby, chtěl mít od něj pokoj, sobec). A protože trestní odpovědnost do jisté věkové hranice nese on a je to jeho vybavení, tak nejprve zabasnou i jeho, zanedbání povinné péče atd, no úžasné dobrodružství. A hele, tady máte i nějaké MP3 a filmy, doložte nám, že máte příslušná originální CD a DVD, aha, tak vám tohle DVD děti zmičily, no to může říci každý.... Ale bude vás hřát, že jste mu poskytli svobodu (a že vás pár let moc neotravoval).

    Šmírovat zbytečně dobré není, ale vědět, co dělá byla a je nutnost. Nemáte za dítě řešit vše, ale jako rodič musíte zajistit, aby do dospělosti doplulo živé, bez trvalého postižení, záznamu v trestním rejstříku a s dobrými vzpomínkami na to, co jste společně dělali (a mezi to fakt nepatří to, že si mohl stáhnout crack na CoD9 a to nové album megahiphopáka Big Pyje aniž o tom věděli rodiče :-). Ty první tři věci jsou podstatné pro to, aby se dokázalo postavit na vlastní nohy, a to poslední pro to, aby vás oprávněně neposlalo do háje až budete staří. A budete se divit, úplnou svobodu a splnění všemožných přání vám dítě zazlí úplně stejně, jako nejtvrdší tyranii bez kouska citu - oboje je totiž výraz toho, co lidé v dětství nenávidí nejvíc, a to naprostého nezájmu. Ono nechat na pokoji není totéž co lhostejnost - a svoboda není možná bez odpovědnosti za vlastní konání.

    Heron avatar 2.12.2008 10:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Promiň, ale toto je od zdi ke zdi. Asi tu nikdo nenavrhuje ponechat potomka bez kontroly. Ale nazasovat transparentní proxy s logama, to je prostě šílené.
    29.11.2008 22:41 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    A myslete na děti!
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    30.11.2008 11:02 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    V článku mi chybí zmínění nějaké konspirace. Což takhle židozednáři, to už tu dlouho nebylo...?

    30.11.2008 20:44 Mrkva.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.
    Ale jdete... Vsechno na svete neni konspirace. Tohle je tvrdej business. Nebudete smirovat svoje dite - urcite na netu potka pedofila a budou si spolu hrat. Nebudete si cistit zuby nasi zubni pastou - vypadaji vam. Nekoupite svemu diteti nase papirove plenky? Poradne se nevyspi a tim mu znicite zivot.
    1.12.2008 08:14 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šmíruji, šmíruješ, šmírujeme. Už od mala.

    To je přeci jasné: pedofilové se rekrutují z řad židozednářů, společnosti vyrábějící zubní pasty vlastní židozednáři a v plenkách jsou zavedeny čipy, aby židozednáři nebo aspoň agenti CIA mohli sledovat lidi už od narození... Takhle jednocuché to je!

    ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.