abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 412 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Zničení dat na disku snadno a rychle

    9.9.2009 20:12 | Přečteno: 11348× | Ostatní | poslední úprava: 9.9.2009 20:12

    Mnoho z nás se bojí chvíle, kdy vám kriminálka zabuší na dveře. Ať už proto, že na disku máte gigabajty warezu, nabourali jste se na servery NBÚ, nebo provádíte protivládní činnost. V takové chvíli se vám bude hodit mít možnost rychle a účině se zbavit dat na disku.

    Takže, jak na to?

    V podstatě máme pouze tři možnosti, jak na to. Šifrování celého disku je účinné, ale stále mohou pomocí kryptoanalýzy zahradní hadicí získat heslo. Je sice hezké říct "já to heslo zapomněl", ale nikdo vám nemusí věřit.

    Další možností je přepis disku náhodnými/nulovými daty. To se hodí pouze v případě, že o "návštěvě" víte několik hodin předem - přepis dnešních disků (řádově stovky GB) chvíli trvá, takže spouštět dd if=/dev/zero of=/dev/sda když vám policie klepe na dveře je skoro zbytečnost - nehledě na to, že vám pravděpodobně vypnou elektřinu

    Potom tu máme možnost, ktrá je sice nešetrná k hardwaru, ale zato dokáže být rychlá a naprosto spolehlivá. A tady máme několik možností, jak to provést.

    Fyzická likvidace disku

    Každého by určitě napadlo otevřit disk a porýt plotny, nebo do něj párkrát praštit těžkým kladivem. Jenže je to poměrně zdlouhavá činnost, takže když vám policie vtrhne do bytu, bývá už pozdě. Mě se nejvíc líbí metoda likvidace pomocí aluminotermické (termitové) rekace :-)

    Likvidace termitem

    Termitová reakce (2Al + Fe2O3 -> Al2O3 + 2Fe + hodně tepla), je silně exotermická reakce - v praxi se používá např. ke svařování kolejnic. My ji ovšm využijeme k likvidaci nepohodlných dat.

    Upozornění

    Následující text je myšlen jako vtip a pokud se to rozhodnete zkoušet, neručím za to, že to bude fungovat a že vás to nezabije. Prostě to nezkoušejte!

    Pokud se přesto rozhodnete něco podobného zkoušet, vezměte prosím na vědomí minimálně tato rizika:

    Co budeme potřebovat?

    Ohledně chemikálií, googlujte "práškové kovy", určitě nějakou firmu najdete. Elektrosoučástky určitě seženete v obchodě s elektrosoučástkami (GES, GME...). VN transformátor seženete určitě ve sběrném dvoře použitých elektrospotřeičů. Jako zdroj by měla stačit libovolná baterie, popř. je možné elektřinu odebírat z +12V větve ATX zdroje, ale to nebude fungovat, pokud vám odpojí elektřinu (za předpokladu, že nemáte UPS). A kde sehnat kelímek od jogurtu vám snad radit nemusím (prohlédněte popelnice v okolí).

    Jak to dát dohromady?

    Nejprve zapojte elektroniku podle schématu.

    Jako obě primární vinutí použijte 5 závitů, se společným středem.

    Napájení zatím nepřipojujte! Poté dobře promíchejte hliník a oxid železitý, a nasypte směs do kelímku. Na vrch přidejte lžičku hořčíkového prášku a zabodněte do ni jeden vývod z VN trafa (drát doře upevněte). Druhý vývod dejte cca 5mm nad hromdku hořčíku, ale tak, aby byla hromádka hořčíku blíž, než druhý vodič s VN. Výslednou elektroniku zabudujte do PC skříně a kelímek se směsí umístěte nad HDD. Ujistěte se, že je vypínač v poloze VYPNUTO a připojte napájení.

    Návod k použití

    V případě problémů stačí přepnout vypínač do polohy ZAPNUTO a kochat se ohňostrojem. Pravidelně (1x měsíčně) kontrolujte a případně dobijte baterii

    Test spolehlivosti

    Co budeme potřebovat
    Hotová směs
    Kelímek se směsí a odpalovacím systémem a HDD
    Video z likvidace - 100g termitu, HDD přežil.
    Video z likvidace - 1100g termitu.
    HDD po likvidaci

    Upozornění: videa jsou na youtube, na žádost je můžu nahrát jinam.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    progdan avatar 9.9.2009 20:26 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Kdyz tak vidim ty fotky rikam si, jestli troska TNT/Semtexu/whatever explosive neni jednodussi, rychlejsi a levnejsi pri stejne ucinnosti.

    Ale jinak navod moc pekny :-)
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    9.9.2009 21:05 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No jo, jenže termit si doma je "schopen" vyrobit skoro každý, tebou jmenované výbušniny nikoliv.
    10.9.2009 02:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Ano, jedinoé výbušniny, které jdou vyrobit bez laboratorního vybavení a běžně nedostupných chemikálií, jsou různé varianty střelného prachu, ANFO a triacetonperoxid. Střelný prach je ve srovnání s modernímy výbušninamy slabý a je citlivý na vlkost, ANFO potřebuje k inicializaci dost slušný výbuch a výroba triacetonperoxidu je jen komplikovaný způsob, jak přijít o prsty, oči a rozličné jiné okončetiny, protože je extrémně citlivý na úplně všechno a se slušnou pravděpodobností vybuchne už během výroby - jednomu člověku se podařilo vyhrobit ho omylem při čištění toalety a skon4ilo to tím, že musel kupovat novou mísu a většinu vybavení koupelny :-)

    BTW: Jododusík mezi trhaviny nepočítam, ten je dobrý leda na kanadské žertíky a výrobu téměř neumytelných skvrn na podlaze ...
    10.9.2009 09:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Než acetonperoxid, to už je bezpečnější HMTD (jak na výrobu, tak co se stability a citlivosti týče). Suroviny také nejsou problém (peroxid vodíku, kys. citronová a hexamin - prodává se např. jako tuhý líh do kahanů). Ale i tak je to dost velké riziko, organické peroxidy jsou velmi zákeřné.

    Každopádně oproti termitu jsou zde dvě velké nevýhody - za prvé tím můžete zranit/zabít sebe či jiné osoby a za druhé vás mohou zavřít za nedovolenou výrobu a držení výbušniny. Termit je mnohem bezpečnější ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Cohen avatar 9.9.2009 21:44 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    A není jednodušší mít harddisky v šuplíku (nebo v šachtě pro rychlou montáž) a někde po ruce mít silný magnet? Vyrvat šuplík a přiložit magnet zase tak dlouho netrvá. A pokud trváte na vypínači, tak co elektromagnet zabudovaný ve skříni? :-)

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    10.9.2009 14:06 tUp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    A už se někomu opravdu někomu povedlo tímto způsobem disk "smazat"? Myslím, že pernamentní magnet je v tomhle směru dost neúčinný.

    10.9.2009 01:13 loketnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Co treba pridelat na disk par nalozek hmtd? Da se to odpalit snadno odporovym dratem, takze lze velice snadno pripravit autodestrukci dopredu a v pripade nutnosti jen zapnout cudlik ;-) Myslim, ze 20g hmtd by pevny disk uz nerozdychal - udelalo by to do nej poradnou diru.

    10.9.2009 01:53 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Jenže HMTD, stejně jako všechny organické peroxidy, ma jednu neblahou vlastnost - je velmi citlivý na náraz, tlak, teplotu, statickou elekřinu a vůbec všechno možné, navíc by se musel vyvarovat do vhodného tvaru, jinak je možné, že disk se neroztrhá, ale odletí v jednom kuse (leda že by nálož byla opravdu velká). Termit je mnohem spolehlivější a hlavně neskonale bezpečnější při výrobě i použití.
    progdan avatar 9.9.2009 20:27 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Kdyz tak vidim ty fotky rikam si, jestli troska TNT/Semtexu/whatever explosive neni jednodussi, rychlejsi a levnejsi pri stejne ucinnosti. Ale jinak navod moc pekny :-)
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    9.9.2009 21:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No, ono ty disky jsou docela odolny - tezko rict, jestli by to treba nerozmetalo pokoj a disk zustal celej. Ja jsem poprvy odhadoval, ze na ten disk bude stacit tech 100g... A nestacilo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Prcek avatar 9.9.2009 22:25 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Gramy jsou pro děcka :-) Mythbusters Toast 1/2 Ton of Thermite

    Plus ta reakce termitu s vodou: Mythbusters - Thermite vs Ice

    V Mythbusters obecně mají celkem zajímavý pokusy s výbušninama a spol. :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Luk avatar 9.9.2009 23:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    V Mythbusters obecně mají celkem zajímavý pokusy s výbušninama a spol.
    Docela zajímavé byly pokusy (možná že to nebylo v Mythbusters, ale přinejmenším v nějakém podobném pořadu), jak hluboko je potřeba se ponořit pod vodu, aby byl člověk chráněn proti střelbě ze břehu. Hloubka 1 m vyšla jako bezpečná, na základě úhlu střelby a dostřelu ve vodě (žádná testovaná střela neměla ve vodě větší dolet než 8 stop a to se týkalo pomalé kulky z pistole; rychlé střely z pušek měly dolet mnohem kratší, protože se roztříštily o hladinu a vzniklé částice se velmi rychle zbrzdily).

    V jiném takovém pořadu testovali ochranu proti kulkám z pistole pomocí foťáků (střela do objektivu), peněženky a spony na peníze. Výsledek: foťák s poctivým skleněným objektivem (nebyla to zrcadlovka, jen nějaký malý dálkoměrný přístroj) kulku zastavil, jednočočkový plasťák samozřejmě nikoliv. Peněženka naplněná pořádnou dávkou mincí neuspěla (mince se rozestoupily), kdežto nerezová spona s bankovkami střelu zastavila.

    Obojí by se možná dalo najít na YouTube.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Prcek avatar 9.9.2009 23:47 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Jo ta střelba pod hladinu byla v Mythbusters a celkem mě to překvapilo - spousta filmů ztratila kouzlo, když je to takovej kousek pod hladinou "v suchu" :-). To s tím foťákem mi připomíná, když zkoušeli trefit sniper puškou přesně do puškohledu jiné pušky, ale ta zvětšovací skla jim to taky hatila.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Heron avatar 9.9.2009 20:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    To druhé video svým začátkem připomíná některá fůůj (případně banda kreténů) videa na Rozzlobení Muži.
    Prcek avatar 9.9.2009 22:28 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Taky jsem si říkal, že to nečekal tak rychle a trochu to podcenil. Naštěstí je to jenom na tu sekci s kreténama a ne fůůůj :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Algi avatar 9.9.2009 20:55 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Chystáš nějaké pokračování pro majitele notebooků, nebo na ně uvedený návod taktéž funguje? Taktéž bych se rád zeptal, zda uvedený návod platí pouze pro PC nebo je kompatibilní i s Macintoshem. Jinak luxusní článek, že bych vyzkoušel na otcově PC? :-D

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    9.9.2009 21:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No, u notebooku je ten problem, ze tam neni, kam dat ten termit :) A Mac jsem jeste otevrenej nevidel, takze nemuzu radit.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Nicky726 avatar 9.9.2009 22:35 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Dáš přece notebook do termita, akorát to bude chtít větší kelímek od jogurtu. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Jendа avatar 9.9.2009 21:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Víš o tom, že tě zavřou :-P (pravda, ten měl návod napalm, ale zase jenom návod)

    Hezký, ale možná by jako ochrana před rubberhose/waterboarding cryptoanalysis bylo jednodušší použít skryté kontejnery :-) (nebo se odstěhovat do země, které mučení nepraktikuje)

    Jinak k tomu začátku druhého videa - to jsi neměl v chemii v 8. třídě ZŠ, že ochranné pomůcky nosíme po celou dobu pobytu v laboratoři?
    9.9.2009 21:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No, předně jsem byl na gymplu :) Ale hlavně - ono moc zapojovat dráty přes svářečský sklo (=skoro poslepu) moc nejde. Pár gramů flash prachu (KNO3+práškový Mg - viz moje další videa na youtube) je horší :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 9.9.2009 21:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Ale hlavně - ono moc zapojovat dráty přes svářečský sklo (=skoro poslepu) moc nejde.
    Zpožďovač? Dostatečně velké a výrazné tlačítko? :-)
    9.9.2009 21:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Kdyz to se mi nechtelo resit :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Heron avatar 10.9.2009 09:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Ten týpek měl blbou barvy pleti a teroristické jméno. To se slušnému bělochovi stát nemůže.

    Hint: ironie
    Jendа avatar 10.9.2009 14:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Hint: ironie
    Hurá! Takhle je to super! :-) (i když zrovna tohle bych pochopil)
    Luk avatar 10.9.2009 11:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    pravda, ten měl návod napalm, ale zase jenom návod
    O bojovém použití napalmu nám vojáci vyprávěli, když jsem byl v 5. třídě ZŠ, na oficiální besedě při příležitosti Dne Československé lidové armády (6. říjen). Popisovali vše velmi podrobně, aby se to deseti- až jedenáctiletým školákům pořádně vštípilo do paměti. To bylo samozřejmě ještě před revolucí, ale v kontrastu s tímto je to jeví velmi zajímavě :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otasomil avatar 9.9.2009 21:13 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    A co takle tajny fileserver zazdeny misto nekolika cihel (nebo tvarnice) ve zdi , pripojeny eternet kabelem (samozrejme zazdenym tez) Sem odkladat warez apod.

    Kdo uklidi ten bordel po vybuchu aby to chlupati nepoznali ? Nakonec cloveku jeste prisijou prechovavani vybusnin.

    Kdyz Vas prepadnou tak vypnou proud abyste nestihl nic smazat a tim spadne i server a nebude mozno jej ani nijak dohledat cuchanim po lokalnich ip adresach.

     

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    9.9.2009 21:25 Neasi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Termit imho neni vybusnina, ale horlavina.

    10.9.2009 01:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Ano, pokud vím, na dráze se s ním běžně svařují koleje a mají ho normálně v pixlách, bez jakýchkoliv specialit a omezení potřebných pro manipulaci s výbušninami. On totiž nevybuchuje, jen hoří, navíc ho je je dost těžké zapálit - na dráze to dělají autogenem, malým plynovým hořákem nebo dokonce vánoční prskavkou :-) .

    Oproti tomu třeba taková kyslíko-acetylenová soprava je mnohem nebezpečnejší, ono třeba stačí v chybném pořadí zavřít kohouty, nebo aby nějaký magor naolejoval cokoliv přicházející do styku s čistým kyslíkem, a máte tu explozi než se nadějete. A u acetylenové láhve, pokud se přiliš ohřeje, je jedinou možností jí chladit a doufat, že nevybuchne, protože polymerace acetonu je nejen exotermická (tj. uvolňuje teplo), ale velmi kladně závislá ne teplotě ... Ve srovnání s tím je termit hadr.
    19.2.2010 14:36 bagr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    kokotina, kazdy slusny server ma UPS
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.9.2009 21:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Jako efekt - dobrý, ale účinější mi přijde třeba kýbl s kyselinou ;-)
    kotyz avatar 9.9.2009 21:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    pomaly. to chce spis monstrozni magnet.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 9.9.2009 21:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    nebo nakej na kolene delanej emp generator ze soucastek ze starejch mikrovlnek a televizi ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.9.2009 21:38 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    hmm, rekl bych, ze tech 100g by stacilo za predpokladu, ze se pouzije jina forma, nez kelimek od jogurtu. Kdyz se to bude vhodne smerovat, aby to nevybouchlo a jen se to propalilo dolu, tak no problemo :). Jo a nejsem chemik, takze to muze byt nerealny :)
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    9.9.2009 21:55 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No tiez mi prislo, ze to hori dost dlho, ibaze vedla disku a nie nad nim. Videa na youtube na tu istu temu zvyknu pouzivat hlineny kvetinac.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    kotyz avatar 9.9.2009 21:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    v brainiacu pouzivali keramickej kvetinac, aby to pekne odkapavalo tou dirou dole. plnej stredne velkej kvetinac stacil na propaleni trezoru.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.9.2009 22:07 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No to jo... Ale nevypadalo by to pak tak hezky :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    9.9.2009 21:51 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Ono neni problem udelat sifrovani rubberhose-odolne. Staci mit sifrovani disku delane tak, ze se klic pri bootu nacte ze souboru (na jinem disku). Uzivatel pak klic nezna (a navic ho nemusi pri bootu zadavat). Pri prichodu police pak staci soubor s heslem dobre prepsat/premazat. Heslo muze byt ulozene na USB flashce nosene s sebou, takze policie nemuze vyuzit nepritomnosti uzivatele.

    10.9.2009 18:43 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    ale neudela to rubberhose odolneho uzivatele :-)
    9.9.2009 22:18 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Velmi pěkný návod, připomněl mi trochu dobu, kterou jsem strávil na střední škole.  Doporučuji vyzkoušet směs práškového aluminia a hypermanganu (KMnO4 ,k dostání ve všech lékárnách). Domnívám se, že této směsi by mohlo stačit i menší množství. Samozřejmě, opatrnost (velká) na místě.

    ZDAR!

     

    10.9.2009 01:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Směs práškový hliník+manganistan draselný má bohužel jednu velkou nevýhodu - při hoření vzniká pevná, nicméně velmi odolná struska z oxidu hlinitého, která se sice efekně rozžaví do běla a částečně se zesintruje, ale neroztaví se, protože její bod tání je přes dva tisíce stupnů (přesně 2072°C). Možná, že by bylo možné takové teploty dosáhnou s velkým množsvím směsy (já nikdy nezkoušel víc než gramy) nebo přidáním látek zvyšujícíh teplotu (ano, jsou i chemikálie, které hoří při teploťe skoro pět tisíc stupňů Celsia), ale ty jsou běžně nedostupně.

    Ale i tak má tato směs jednu dobrou vlastnost - po přidání síry, nějakého organického pojiva a případně trochy železných pilin na zvýšení teploty je to vhodná chemická roznětka - pokud je do této směsy kápnuta koncentrovaná kyselina sírová, hypermangan se rozloží na extrémě nestabilní oxid manganistý, který velmi ochotně reaguje s organickými látkamy, čímž se směs zapálí. Její teplota je sice není dostatečná na propálení disku, ale je zcela dostatečná na zapálení termitu. Stači tedy kyselinu umístit do malé skleněné nádoky, kterou pak stačí rozdrtit a je to ...

    A osobně bych tuto chemickou roznětku považoval za mnohem spolehlivější než jakékoli elektronické zařízení - jediné, co je třeba zajistit, je vodotěsnost (aby hypermangan nenavlhl), nejlépe umístěním do obalu, který je vodotěsný, nicméně dost tenký na proražení a propálení (třeba zavažený tlustostěný igelitový pytlík).

    Druho výhodou je skutečnost, že sehnat hypermangan, síru, železné piliny a nejakéo organické pojivo (cukr, škrob, dextrin ...) je mnohem jednodušší než sehnat čistý hořčík, jediný problém je koncentrovaná kyselina sírová, ale i tu lze v případě potřeby získat z běžné, nizce koncentrované kyseliny odpařením vody (což se musí dělat opravu, ale opravdu opatrně), doma to raději nezkoušejte :-).
    xxxs avatar 10.9.2009 01:59 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    nanopoviedka

     

     

    tretie vianoce, tretia navsteva mrkvaka.

    buch, buch, buch.

    "SOFTWAROVA POLICIA! OTVORTE!"

    zensky hlas: "vedela som to! zase si podpalil byt! idem byvat k mame."

    muzsky hlas: "vodu NIEEEE!"

    bezime. vybuchy smiechu, potkynanie sa na schodoch. o rok prideme zas.

    10.9.2009 09:20 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    A inac si zdravy? Jest ti chuti? Mrdas kamaratov pravidelne do zadocku?

    Prcek avatar 10.9.2009 11:09 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Proč? Dyť to bylo docela vtipný. Ty asi nemáš smysl pro humor, co?
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    xxxs avatar 10.9.2009 23:22 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    nie, ano, nie.

    10.9.2009 14:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    10.9.2009 15:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Ale jo, jako vtip dobry :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    10.9.2009 09:30 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Přišlo mi, že na prvním videu hlavní žár utekl vedle disku, takže možná by 100g stačilo, kdyby to všechno shořelo opravdu na disku.
    10.9.2009 12:58 kazzaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    no co tak koukam na ty diskuze o tom termitovi tak bezpečnější mi připadne mít hdd v šuplíku, při razii jsem v podkroví bytu takže než vyrazí dveře, vyběhnou schody az mnou tak v klidu vytahnu šuplík, otevřu většinou otevřené okno a hdd ze 3. patra na asfalt, nevím kolik by toho přečetli, myslím, že by to disk asi nevydržel a rozletěl se i když možná něco :D

    mám doma staré hdd tak to asi testnu jaká bude reakce :D

    kotyz avatar 10.9.2009 14:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    to mi pripomina tu scenu s hackerem jmenem krysa z toho vysokorozpoctovyho becka jadro. na dvere klepe fbi, cdcka hodi do mikrovlnky a kompy prejede nakyma mocnyma elektromagnetama a pak na ne hlasi: ja vim ze to vypada jako pocitace, ale nejsou ... :-D

    taky umi pistalkou na mobilu aktivovat dozivotni roaming zdarma a maka za neomezenou zasobu visnovejch tasticek a kazet se xenou :-D :-D :-D

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 10.9.2009 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Jako toto? :-D
    Prcek avatar 10.9.2009 15:04 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Celkem jsem se zasmál, ale autor by neměl brát americký filmy tak vážně, když je to očividně oddychovka, kde se zapojení mozku důrazně nedoporučuje :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.9.2009 23:38 a8n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No nevím, přijde mi to slabé i při vypnutí mozku. Na parodii je to zas moc málo parodující.
    kotyz avatar 10.9.2009 15:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Jo to je presne ono. Komedie-parodie jak svin, Bruce Willis v Armageddonu hadr, tady se vsichni predhani v tom kdo se hrdine obetuje jako prvni :-D :-D :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.9.2009 14:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Zrovna na ty CD/DVD je mikrovlnka opravdu nejlepší řešení ;-) Během jediné sekundy je naprosto spolehlivě zlikviduje (zkraty naindukovaného vysokého napětí vytvoří v kovové datové vrstvě CD/DVD krásné cestičky a jiné ornamenty a ještě je u toho hezká podívaná jak to jiskří :-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.9.2009 15:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    No, otazka je, co to udela s datovou vrstvou. To ze shori ta reflexni jeste nic neznamena :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    10.9.2009 16:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Zkoušel jste to vubec? Co to udělá s datovou vrstvou je zcela jasné, stačí si uvědomit, že ta datová vrstva těsně přiléhá k reflexní a podívat se na to jak takové CD/DVD po průchodu mikrovlnkou vypadá :-)

    Hint: ty cestičky/ornamenty jsou propálené skrz naskrz (jde přes ně krásně vidět)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.9.2009 14:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Paráda, skvěle zpracovaný tutoriál ;-)
    Co se týče metody magnetu jak někteří nazančovali v diskusi - myslím, že by to nebylo zdaleka tak spolehlivé jako termit. Nějaké to silnější EMP možná, ale to by musel člověk mít disk bez plechového obalu atd. no prostě termit je termit.
    Jinak souhlasim, že kilo termitu je krapet přehnaný, no ale ohňostroj to byl pěknej :-D
    10.9.2009 14:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    EMP zničí jen elektroniku, na plotny by muselo být pole tak silné, aby nastal třeba indukční ohřev. Důležité je to, že pokud zůstane magnetický disk relativně neporušený, tak i přes rozbitou elektroniku to půjde přečíst.

    Jinak imho stačí termitu i málo, pokud se dosáhne Curieovy teploty, tak dojde k demagnetizaci.
    poky74 avatar 10.9.2009 15:20 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Já tomu teda moc nerozumím, ale co by se stalo kdybych hodil hdd do mikrovlnky?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Heron avatar 10.9.2009 15:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Zničíš pouze elektroniku. Záznamu se nic nestane.
    poky74 avatar 10.9.2009 15:29 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Aha, ale předpokládám že pád z 6 patra by to asi nepřežilo že?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    10.9.2009 19:07 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Vzhladom ake pretazenie vydrzi HDD tak predpokladam ze by sa poskodil iba obal a plotne s datami by to prezili.

    kotyz avatar 10.9.2009 15:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    A mikrovlnku ;-) :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.9.2009 15:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Zničila by se jen elektronika na disku, ale samotné médium by to nejspíš přežilo - kovový obal by fungoval jako Faradayova klec. Mnohem pravěpodobnější je zničení samotného magnetronu, protože disk by moc energie nepohltil a většina by se jí vracela zpět.
    10.9.2009 16:01 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Mozna by to slo slo znicit fakt velkym neodymovym magnetem ... ale spis by ten disk mel byt roztoceny. Otazka je, jestli zkrz obal disku

    pronikne dost pole. Kousek od ploten je podobny magnet na vychylovani hlav (ale ten ma docela uzavrene pole).

    Pokud to nekdo chcete zkusit s nejakym novym diskem (znicit 20MB MFM, nebo 120MB IDE je k nicemu), tak mam 20 magnetu 15x15x50mm magnetizace N48. Jeden unese 33kg. Pokud prinesete disk, rad vam ho zkusim znicit. Praha.

    10.9.2009 16:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Jo jde to to mě připomnělo jak jsem chtěl v mých začátcích na PC demagnetizovat HDD (stejně jako disketu) a za plného chodu jsem přiložil jeden magnet z vychylování hlaviček na druhý. Ozvala se rána a když jsem pak ten disk otevřel, tak ta ploška co má levitovat nad plotnou byla urvaná a v určitém místě pootočení plotny to cvakalo (asi nějaký vryp).

    Takže po stránce mechanické určitě, po datové to nemůžu posoudit.
    wasabi1 avatar 4.10.2009 22:26 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle

    Zdravim,

    Me to proste neda nepridat sem komentar, ale pokud vim tak data na plotne jsou ulozeny v podstate na bazi elektromagnetickeho zaznamu. Tedy podle me silny magnet by byl schopny elektromagneticke vazby na plotne "poskodit".

    A jeste jedna vec tak me napada, ze docela dobry je hdd hodit do horkyho kotle na uhli (lidi z vesnic jiste vedi). Pri vyssich teplotach se rozpadaji elektromagneticke vazby tak ti by to mohlo byt taky slusne poreseny.

    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    unknown_ avatar 11.9.2009 20:27 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zničení dat na disku snadno a rychle
    Dobra barva gati, takovy mam taky, ale dlouhy, aby mi nebyla zima.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.