abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 674 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Sčítání 2011

    11.5.2010 19:34 | Přečteno: 7077× | O svobodě | poslední úprava: 7.2.2011 21:00

    Za naprosté tichosti médií se na nás vloni přichystala další velkobratrská akce: Sčítání lidu, domů a bytů 2011. A jelikož se tomuto tématu na českém internetu skoro nikdo nevěnoval, utrousím tu pár laických poznámek a názorů, vycházející převážně ze zákona 296/2009Sb.

    Státní úředníci budou sbírat následující informace o obyvatelích:

    Také budou sbírány informace o vybavení bytů:

    A o samotných domech:

    Tak jsme si to shrnuli... hezké informace o nás chcce vědet pan úředník, co? Hlava mi nebere, a asi ani nikdy nepobere, jak chtějí naši milí statistici statisticky zpracovat takové rodné číslo, nebo číslo popisné domu :) Že úředníkům nevěříte stejně jako já? No, máte tu možnost dané lejstro nevyplnit, jenže tu máme náš zákon a §26:

    (4) Fyzická osoba, která podle § 5 podléhá sčítání, se jako povinná osoba dopustí přestupku tím, že
    a) neodevzdá nebo nezašle vyplněný sčítací formulář podle § 7 odst. 1 písm. b), nebo
    b) poskytne údaje v rozporu s § 7 odst. 7.

    Co nám říká zákon o povinnosti poskytnout údaje?

    §7
    (1) Fyzické osoby uvedené v § 5 odst. 1 písm. a) a b) jsou povinny poskytnout údaje zjišťované sčítáním v rozsahu a způsobem stanoveným tímto zákonem. Dále jsou povinny
    ...
    b) odevzdat vyplněné sčítací formuláře sčítacímu komisaři nebo je zaslat Úřadu prostřednictvím provozovatele poštovní služby, popřípadě je zaslat elektronicky na určené místo za podmínek stanovených prováděcím právním předpisem.
    ...
    (7) Právnická nebo fyzická osoba, která je povinna poskytnout údaje zjišťované sčítáním, poskytne přesné a úplné údaje řádně a v termínu stanoveném tímto zákonem.

    No, a co nám za nevyplnění hrozí nám prozradí už známý §26

    (8) Za přestupek podle odstavce 1, 2, 3, 4 nebo 5 lze uložit pokutu do 10 000 Kč


    A to už se dostávám k tématu, kvůli kterému píšu tenhle zápisek:

    Jak nevyplnit formulář a neplatit flastr?

    Je mi jasné, že tady mě určitě spousta lidí odsoudí, protože stát zaplatí 2.5GKč a já to svým pokusem vyhnout se odevzdání znehodnotím, ale to je mi fuk. Jistou naději podle mého názoru poskytuje §24:

    (1) Osobní údaje získané sčítáním Úřad využije výhradně ke statistickým účelům.
    .

    Tedy pokud daný formulář nevyplním a odevzdám, tak ČSÚ nebude moci tento formulář použít v případném přestupkovém řízení - a v takovém případě by pak byl ČSÚ nahraný a já nemusel platit. Je tu nějaký právník, který by byl schopen tohle potvrdit nebo vyvrátit?


    UPDATE: Ještě by se to dalo spojit s Bobbym Tablesem

    UPDATE2: Pokračování...

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mess avatar 11.5.2010 19:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tedy pokud daný formulář nevyplním a odevzdám, tak ČSÚ nebude moci tento formulář použít v případném přestupkovém řízení - a v takovém případě by pak byl ČSÚ nahraný a já nemusel platit. Je tu nějaký právník, který by byl schopen tohle potvrdit nebo vyvrátit?
    No, právník sice nejsem, ale jsem si jistý, že tvoje osobní údaje jsou někde na úřadě už dávno a pokud nevyplníš ten formulář, tak se to bude dát dokázat. Jak? No jednoduše, prostě tvůj formulář nikde nebude => nevyplnils. Nebo se někde ztratil. Otázkou je, jak brzo se na to přijde. Pokud na to přijdou už na obecním úřadě (nebo kam se to bude posílat - pochybuju, že přímo na ČSÚ), tak to bude smrdět pokutou. Dál už to nikdo IMHO zkoumat nebude.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.5.2010 20:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A když tam vyplnim jen jméno? Nebo nekompletně? Neni ten zákon náhodou v rozporu s ústavou, respektive s listinou základních práv a svobod?
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.5.2010 20:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    BTW: nebo elektronicky podepsanej mejl a v něm prázdný lejstro v PDF.
    11.5.2010 20:57 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Na ustavni stiznost potrebujes pravnika....
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.5.2010 13:22 tester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ještě je tu možnost vyplnit to, ale samýma kravinama. Kolega takhle naposledy do kolonky "náboženské vyznání" uvedl "ultrastředový neobudhista"...už jsem taky konvertoval:-D
    12.5.2010 13:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Létajícošpagetovýmonstrián zdraví ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 12.5.2010 23:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Pastafariáni jsme, popleto.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.5.2010 19:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    V několika anglicky mluvících zemích se z přestně tohoto důvodu prohlásili za Rytíře Jedi. Na Novém Zélandu jich dokonce bylo více než budhisů a hinduistů.

    BTW: Mimo špagetového monasterismu je tu ještě třeba diskordianismus, uctívání neviditelného růžového jednorožce nebo třeba Stropní Kočky :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 20:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Co máš proti stropní kočce?! Vyhlásit ti svatou válku?! :-D
    the.max avatar 12.5.2010 22:21 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    tywe ze ty mas nejakej skript, kterej cekuje diskuze na abicku na vyskyt slova kocka v ruznych tvarech, priznej se:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 23:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ne, ale když se na ábíčku objeví slovo kočka, začne mi to po bytě záhadně mňoukat. :-D
    11.5.2010 21:49 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Pokud na to přijdou už na obecním úřadě (nebo kam se to bude posílat - pochybuju, že přímo na ČSÚ), tak to bude smrdět pokutou.
    Nojo, jenže těžko vedení správního řízení schováte pod "statistické účely". A jelikož ten můj nevyplněný, nebo částečně vyplněný dotazník nebudou moci použít jako důkaz - a žádný jiný důkaz toho, že jsem to nevyplnil mít nebudou. Takže mě tu pokutu nebudou moci napařit. Nebo se pletu?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    11.5.2010 22:13 maddoxik | skóre: 9 | blog: maddoxikovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Nejsem právník, ale co jsem četl ten zákon, tak oni opravdu nemají možnost, jak předat informace do správního řízení aniž by porušili zákon o ochraně osobních údajů - viz paragraf 24. V paragrafu 25 se odkazují na zákon 89/1995 a v něm se píše zhruba řečeno, že výsledky mohou poskytnout pro vědecké účely, EU, ČNB, nějakým dalším institucím, ale vždy se jedná o statistické výsledky, ne o konkrétní údaje. Kupuju prasátko a začínám spořit. A když se nic nestane, tak těch 10k propiju:)
    11.5.2010 22:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Právě k tomuhle jsem taky došel. Otázka je, jestli tam někde není nějaký háček, těch 10k se mi vyhazovat nechce.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    11.5.2010 22:44 maddoxik | skóre: 9 | blog: maddoxikovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ještě k tomu ty šmejdi můžou vymyslet novelu...:)

    Radši 10k než o sobě všechno vykecat a doufat, že se to nikde neobjeví a někdo to nepoužije proti tobě.

    11.5.2010 19:58 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ja ten odpor proti scitani nechapu. Porad si stezujete, jak je stat neefektivni. Kdyz tedy chce ziskat data, aby efektivni byl, tak vam to vadi taky.

    Ale i kdyby to byl uplny nesmysl, stale ten odpor nechapu. Koho zajima, zda ma konkretne Mrkva lednicku nebo ne.
    11.5.2010 20:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Odpor vůči sčítání pramení především z toho, že ačkoli údajně má jít o čistě statistickou záležitost, ČSÚ z nějakých záhadných důvodů vyžaduje vyplnění kompletních osobních údajů. A když po nich někdo chce vysvětlení, proč je ke statistickému vyhodnocení potřebuje, dokáže pouze lhát a mlžit.
    thingie avatar 11.5.2010 20:31 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ono zrovna vědět kde přesně lidi bydlí je hodně užitečný statistický údaj.
    Růžové lži.
    11.5.2010 20:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A k cemu potrebuji treba takove rodne cislo?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.5.2010 10:36 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011

    Třeba kvůli kontrole duplicit.

    Odpor kvůli rodnému číslu mě nepřestává fascinovat. Celej národ je zblblej z masáž masmédií, jak je rodné číslo tajnej údaj. A výsledkem je jsou akorát obrovské problémy, např. zasílání soudních obsílek nesprávným lidem, přepis nemovitostí na nesprávné lidi, což jsou dost velké průšvihy. Ale že na sebe lidi ve společenských sítích na sebe vykecají daleko citlivější údaje je jim naprosto jedno.

    tmr avatar 12.5.2010 10:51 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    +1
    menphis avatar 12.5.2010 11:49 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    +1
    12.5.2010 12:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Asi jsme si nerozuměli... Mě nevadí, že někdo má moje RČ. Ale už mi vadí, že někdo má moje RČ (jakožto jednoznačný identifikátor) v kombinaci s ostatními údaji (adresa, informace o majetku). Ono ta adresa+informace o majetku by se docela hodila zlodějům... :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.5.2010 12:39 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    O majetku? Jako že máš pračku a televizi? Tak to je pro zloděje terno, takovej pracháč se hned tak nevidí, zbytek obyvatel pere v neckách a večer si místo koukání na televizi vykládá historky u drhání peří. A k tomu tě hned začne obtěžovat finanční policie, protože počítač je naprostý nadstandard a peníze na něj si určitě musel nakrást, jinak by sis ho nemohl dovolit.
    12.5.2010 12:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tady nejde o odpor vůči rodnému číslu. Jde o to, že ČSÚ sčítání, které se prohlašuje za čistě statistické, vyžaduje, aby byly jednotlivé dotazníky s velmi podrobnými informacemi přesně přiřazeny konkrétním osobám. Jestli je to na základě rodného čísla nebo jiných identifikačních údajů, už nehraje roli.
    11.5.2010 21:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Na úroveň čtvrti, možná i ulice, ano. Ale k čemu přesná adresa? A rodné číslo?
    thingie avatar 11.5.2010 21:45 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ne, na úrovni domu určitě. A to odpovídá adrese. Můžu bydlet na stejné ulici a přitom to bydlení má docela jiné parametry (co do umístění, všeho) než jiné takové.

    Rodné číslo nevím, asi pro kontrolní účely? Nebylo to tak, že minule byly přesné osobní údaje na oddělitelném kusu formuláře, a dál se zpracovávaly zvlášť?
    Růžové lži.
    11.5.2010 23:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Můžu bydlet na stejné ulici a přitom to bydlení má docela jiné parametry (co do umístění, všeho) než jiné takové.

    Takové údaje, pokud se vůbec evidují, se stejně vyplňují zvlášť.

    Nebylo to tak, že minule byly přesné osobní údaje na oddělitelném kusu formuláře, a dál se zpracovávaly zvlášť?

    Ne, nebylo. Někteří lidé to sice navrhovali, ale ČSÚ rezolutně prohlásil, že žádné takové, že všechno včetně rodného čísla bude nedělitelnou částí formuláře a basta.

    thingie avatar 12.5.2010 00:01 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jaké údaje? Kde přesně bydlím se vyplňuje právě v místě bydliště, kde jinde? A ulice není moc přesný údaj, jsou ulice běžně i kilometr dlouhé. A spousta věcí na které bych se mohl ptát bych z toho nikdy nedokázal určit („Jak daleko to mají lidé k nejbližšímu parku?“ třeba, to sice zní jako blbost, ale…).
    Růžové lži.
    12.5.2010 00:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jaké údaje? Kde přesně bydlím se vyplňuje právě v místě bydliště, kde jinde?

    Např. to, jestli se jedná o rodinný domek nebo byt, počet místností, výměra apod. Teoreticky by to sice šlo dohledat z přesné adresy, ale bylo by to dost obtížně proveditelné.

    A spousta věcí na které bych se mohl ptát bych z toho nikdy nedokázal určit („Jak daleko to mají lidé k nejbližšímu parku?“

    Opět si jen těžko dokážu představit, jak by ČSÚ přiřazení takových údajů prakticky prováděl. V jednotlivých případech samozřejmě ano, ale plošně pro deset milionů obyvatel?

    thingie avatar 12.5.2010 01:12 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    To už ale není otázka kde bydlím, ale jak bydlím, to je úplně o něčem jiném, pak. ČSÚ pak samozřejmě sám o sobě nebude vyhodnocovat každou blbost, jako třeba jak kdo má daleko do parku, ale určitě není nereálné, že to časem třeba někoho zajímat bude, i když samozřejmě třeba jenom pro jedno konkrétní město. Otázka třeba může znít kolik lidí v Brně to má do parku nebo něčeho takového víc jak deset minut chůze, což není nereálné, a při znalosti potřebných dat (z nichž naprosto klíčové jsou samozřejmě přesné adresy, protože i stejná ulice a 50 metrů vzdálenosti mohou udělat pět minut rozdíl) to je naprosto reálně zodpověditelná otázka.
    Růžové lži.
    30.1.2011 21:17 Procházející
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Například, taková znalost toho jak dlouho vám trvá cesta do práce by mohl být sen každého zloděje. O organizované bandě, která má údaje o celé rodině, nemluvě.
    22.3.2011 21:19 Jitka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak formuláře mám v ruce a je mi zle. Informace,které se po nás vyžadují nemají nic společného se statistikou. Ano, pokud by chtěli statistiku, pak potřebují - kde bydlímj, kolik nás je v domácnosti, vě a pohlaví osob v domácnosti a základní vybavení. Proč uvádět.jméno, příjmení,rodné číslo......... To je snad v rosporu s listinou lidských práv
    12.5.2010 11:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Není to tak, že se z jendoho sčítání dělá více statistik? Tedy jedna statistika třeba o vybavenosti domácností, která jde na úroveň obcí. Jiná statistika o věkové struktuře, která zase potřebuje datum nebo rodné číslo. Jiná statistika o používaných jménech, která potřebuje jména. Tj. všechny zadané údaje se nemusí nutně objevit v jedné souhrnné statistice, ale pro lidi je lepší vyplnit jeden velký formulář, než jich vyplňovat padesát a psát do nich podobné údaje.
    11.5.2010 22:43 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    na co tem zapraskanym uradum hlasime trvaly i prechodny pobyt?
    the.max avatar 12.5.2010 02:17 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    prechodne bydliste se snad uz ted neresi, v obcance mam zapsane pouze trvale bydliste a to je asitak to jedine, co jim tam napisu, to ze bydlim jinde jim muze byt uplne burt. Do formulare tedy vyplnim pouze ty udaje, ktere jsou o me znamy i z jinych zdroju, ale nic vic. Kdyz prijdou s pokutou, pak to predam pravnikovi s vyse zminenou poznakou, ze formular je pouze pro statisticke ucely a nelze ho pouzit k necemu jinemu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    11.5.2010 20:53 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jakým způsobem zvýší tato data efektivitu státu? K čemu konkrétně budou? Jediná "efektivita" z toho vyplyne pro firmy, které se na zakázce přiživí, a pro statistiky, kteří si budou mít s čím "hrát" a tím zdůvodnit svou existenci. Nemluvě o tom, že mnoho těchto dat už stát má, tak ať zaúkoluje své úředníky a neotravuje občany.
    11.5.2010 20:54 2010
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    nechapes odpor proti nesmyslu? tak to se pak nedivim ze jsi sam nesmysl
    11.5.2010 21:35 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Člověče, kdyby tam náhodou přidali kolonku DUŠEVNÍ RETARDACE, tak určitě zatrhni ANO.

    > Koho zajima, zda ma konkretne Mrkva lednicku nebo ne.

    Tak proč z toho tedy dělají statistiku? Statistika, která nikomu k ničemu není, je zbytečná. A pokud stát dělá zbytečnou statistiku, odpovědná osoba je zločinec.
    11.5.2010 21:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Porad si stezujete, jak je stat neefektivni.
    A taky že je... Jako třeba nesmyslné utrácení 2.5GKč za nějakou pochybnou povinnou anketu.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 12.5.2010 17:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Vidíš a to by stačilo jim poslat výsledky z anket na abclinuxu a mohli by si hrát levněji.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.5.2010 20:11 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    do toho jestli mam doma lednicku a kolik lidi zije v nasem dome je kazdymu prt
    11.5.2010 21:48 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A každýmu, kdo za to může, by se měla nakopat prtel.
    11.5.2010 22:37 hruskin | skóre: 3 | blog: martaskuv_blogisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Říká ten, jenž dává světu na odiv svou fatální neznalost mateřského jazyka.
    11.5.2010 21:03 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Rodne cislo predpokladam pouziji jako kontrolni udaj, aby si 1) overili ze kazdy onen formular odevzdal 2) zjistili jestli nekdo nekontrolovane neposlal 2x atd.. Predpokladam ze to jednoduse bude primarni klic. Rodne cislo ma stejne urad, takze v tom bych zadne nepravosti nehledal.

    Presto chapu neochotu se delit o ty ostatni informace, protoze i pres to, ze existuji zakony na ochranu osobnich dat, zakon se da vzdycky zmenit nebo obejit a pojem STATISTICKE UCELY je pomerne neurcity. Vsadil bych se ze ziskana data rovnou nacpou do nedavno zprovozneneho centralniho registru obyvatel, takze kazdy urednik uvidi ze mate 3 koupelny, 2 lednicky a zdi z cihel :D

    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    11.5.2010 21:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Problém vidím právě v tom, že všechny ty ostatní - nezřídka poměrně důvěrné - údaje jsou na formuláři, kde jsou i kompletní osobní údaje. Kdyby bylo možné formulář vyplnit anonymně, nenamítal bych nic.
    12.5.2010 11:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Rodné číslo nejde jako primární klíč použít, protože existuje nezanedbatelné množství duplicit.

    Registr obyvatel zprovozněn ještě nebyl. To, co se s ním stalo nedávno, byl odklad jeho startu. A data statistického úřadu se do něj rozhodně nedostanou, tak špatně, aby si mezi sebou státní instituce libovolně vyměňovaly databáze, na tom zase nejsme.
    12.5.2010 14:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    protože existuje nezanedbatelné množství duplicit.
    AFAIK by duplicity existovat neměly - od toho jsou tam ta čtyři čísla na konci

    Quando omni flunkus moritati
    12.5.2010 14:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Neměly by existovat, ale existují. Rodná čísla se přidělovala ručně off-line systémem (jinak to dříve nešlo), takže docházelo k chybám. Buď že se někdo spletl a zapsal jiné RČ, než měl, nebo třeba tak, že jedna porodnice se dostala na konec seznamu jí přidělených čísel, tak zavolala do jiné a nějaké RČ si od nich půjčila – jenže v té druhé si to číslo zapomněli škrtnout, a hned ho měli dva lidé.
    12.7.2010 10:57 M. T.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Centrální registr obyvatel je aplikace, která funguje už hoooooooooooooooooooodně let. To, že se teď dělá nový ještě neznamená, že neexistuje starý. Aktuálně CRO provozuje MV ČR.
    11.5.2010 21:13 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Já prostě, jako jsem to udělal vždy, u údajů kde nechci odpovědět vyplním buď nevím nebo nic.
    11.5.2010 21:15 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Podle mě představuje sčítání lidu zbytečně vyhozené peníze a zvlášť v době totálního zadlužení se jeví jako OpenCardový projekt.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    11.5.2010 21:23 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    kdysi mi jeden člověk vyprávěl jak coby student brigádničil při sčítání lidu kdesi na ostravsku. Ouředníci ho vybavili lejstrama a poslali do jakési obce. Prý mu bylo trošku divné že se ho řidič autobusu ptá jestli opravdu tam ale trval na svém. Jenže bus ho vysadil v prázdnotě. Bylo to kdesi v poddolovaném území a obec byla už mnoho let vystěhovaná a demolovaná. Autobus zpět jel až za několik hodin a tak se musel plahočit pěšky několik kilometrů krajinou jak ze Stalkera.
    11.5.2010 21:42 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Celé je to píčovina. A pěkně drahá. Ale je to pro OSN, takže to je vlastně fajn:

    "Sčítání v roce 2011 je součástí celosvětového programu populačních a bytových cenzů, které koordinuje OSN. Poprvé v historii se jednotně uskuteční sčítání obyvatel všech 27 členských států Evropské unie, což umožní vytvořit zcela srovnatelné údaje o EU a jejích jednotlivých členech." (zdroj - doporučuji, je tam mnoho kokotin)

    OSN, EU zrušit, ušetříme a za ušetřené peníze koupíme kvalitní lékařskou péči pro všechny, kdo na tyto "statistiky" věří. Hlavně soudruh JS si zaslouží osobního asistenta.
    11.5.2010 21:48 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Z odkazu: Zvlášť ten bod 4)Dáme budoucím generacím informace o našem způsobu života mne docela pobavil. To si myslím pocítí budoucí generace na vlastní kůži, ten náš současný způsob života...Budou platit jak mourovatí.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    the.max avatar 12.5.2010 02:20 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    +1 :-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    11.5.2010 21:56 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ale pozor! Od sčítání lidu se /viz bod č. 5/ očekává i "prognózování očekávaného počtu obyvatel". To jsem netušila, že statistici jsou i jasnovidci :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Grunt avatar 11.5.2010 23:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Slečna/paní ještě asi neslyšela o pojmu Predikce hodnot, že? Patří to do statistiky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.5.2010 23:26 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Budiž těm statistikům při předvídání budoucího počtu obyvatel /kam patří porodnost, nemocnost, epidemie, přírodní katatrofy, válečné katastrofy, atd/ samy hvězdy nakloněny :-). Zatím není nikdo schopen předpovědět ani to, zda se cca za měsíc bude létat a zda mi bude umožněno odletět na dovolenou.

    Mimochodem, stále dumám, čím konkrétně přispěje k té predikci ohl. budoucího počtu obyvatel ono sčítání lidu 2011. Můžete mi pomoci na to přijít? :-) Kromě toho jaké cenné údaje k tomu nápomocny se zde zjistí, které nejsou doposud nikde uvedeny?

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 00:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011

    není nikdo schopen předpovědět

    Ale čoby nie, ja Vám to kľudne predpoviem...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 10:09 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jaké médium používáte? Taroty, I-ťing, Astrologii, Numerologii, kávovou sedlinu, křišťálovou kouli, výklad z ruky či lístky z řebříčku?
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 10:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Já to třeba dělám jako ty šamani, zkouřim se tak, až z toho mam vize :-D
    Heron avatar 12.5.2010 10:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Sám sebe vykuřuješ?
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 11:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    To jsem skoušel asi v 15 ve vaně (že se jako v teplý vodě víc roztáhnu), dostal sem nohu za krk, následně křeč jak svině a jak sem řval, tak fotr musel rozlámat dveře od koupelny, ještě že mi tou bolestí změknul, jinak nevim co bych mu řek... :-D
    kotyz avatar 12.5.2010 12:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    rofl, to musela bejt podobna scena jako ta s tim skriplym ptakem v zipu na zacatku v neco na te marry je :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    frEon avatar 12.5.2010 19:05 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    jo, tak to se mi jednou uz stalo. Od te doby vim, proc neni dobry napad chodit na ostro :-D
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 10:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011

    Používam /dev/urandom. Je to zo všetkých, ktoré ste menovali, zďaleka najspoľahlivejšie.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 10:52 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A odletím tedy nebo neodletím? :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 11:25 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011 echo $(( $(printf "%d" \'$(dd if=/dev/urandom count=1 bs=1 2>/dev/null)) % 2))

    Magický shell skript Vám dá odpovede na všetky Vaše ÁNO/NIE otázky :-)

    echo $(( $(printf "%d" \'$(dd if=/dev/urandom count=1 bs=1 2>/dev/null)) % 2))

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 14:05 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011 echo $(( $(printf "%d" \'$(dd if=/dev/urandom count=1 bs=1 2>/dev/null)) % 2))
    Ale čoby nie, ja Vám to kľudne predpoviem...

    :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 14:33 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011 echo $(( $(printf "%d" \'$(dd if=/dev/urandom count=1 bs=1 2>/dev/null)) % 2))

    Vždy je v tom nejaký háčik :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    pavlix avatar 12.5.2010 17:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Grunt asi ještě neslyšel o jasnovidcích. Oni totiž taky umí predikovat hodnoty a s daleko větší jistotou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 12.5.2010 17:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    To je která disciplína Matematiky to jasnovidectví?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 12.5.2010 18:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    ezotericka matematika ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 12.5.2010 18:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    No a nebo je také možné, že jsem tu narážku na jasnovidce nepochopil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.5.2010 23:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Třeba se budou šťourat i v antikoncepci... ;-)
    11.5.2010 23:35 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jo tak to je všechno možný. Třeba i v pravidelnosti menses...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    belisarivs avatar 12.5.2010 09:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak to jsem v klidu :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 11.5.2010 23:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jako že by to bylo hormonůprosté placebo pro zvýšení porodnosti?
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 00:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    LOL!
    11.5.2010 21:44 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Oosbně to asi vyplním, ale jen tak obecně, jak jen to půjde.
    Jan Michelfeit avatar 11.5.2010 22:09 Jan Michelfeit | skóre: 2 | blog: liberalismus_zere_deti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Naopak, je třeba být vynalézavý, kde to jen jde :) Já se třeba považuju za Roma a muslima ;)
    11.5.2010 22:12 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak na tohle bych byl opatrnej. Označovat se za cikorku a muslima... z toho by mohly přímo vyplynout nepříjemné důsledky. (Ještě) víc státní financí pro tyto skupiny atd.
    11.5.2010 23:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Kdyby se zjistilo, že jich je hodně, třeba by přišli o statut menšiny. :-)
    12.5.2010 00:20 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak to by se najednou začaly tyto skupiny protežovat proto, že jsou většina... :-/
    11.5.2010 21:46 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jinak tedy nechápu, proč potřebují explicitně vyplnit pohlaví nebo stav, když tam je RČ, které stačí ke zjištění těchto údajů.
    11.5.2010 22:53 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    protoze to cele vymyslel nejaky debilni urednik, kterych zde bohuzel mame jako naseto :-(
    otasomil avatar 11.5.2010 21:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011

    Su na mol.

    To se delalo i za totace  - sciani lidu, bytu ... slepic ....

    Je to az pristi rok tak co tak brzo o tom blogovat.

    stejne kazdej uvede co se mu hodi tak jakapak statistika.

     

    End OFF.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.5.2010 22:03 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Podle http://www.czso.cz/sldb2011/redakce.nsf/i/legislativa staci rict, ze jste v rozhodny okamzik nebyl na uzemi CR.
    11.5.2010 23:31 Anna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A ked to ma byt pre vsetkych 27 statov EU, tak tvrdit, ze si bol v Rusku, aby si nebol podozrivy, ze si ten formular neodovzdal v niektorej inej zemi EU, kde prebiehalo scitanie a podla rovnakych pravidiel ho mal odovzdat, kazdy, kto sa vyskytoval na danom uzemi ;)
    12.5.2010 09:00 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Pokud se dobře pamatuji, minule bylo možné vyhnout se sčítání tím, že člověk sčítacímu komisaři prostě neotevřel. Komisař se sice ještě několikrát pokusil dotyčného zastihnout, ale když se mu to nepovedlo, musel nakonec zajít na matriku a list vyplnit místo toho člověka. Teď ovšem komisař zanechá ve schránce upozornění, že si má občan vyzvednout formulář na poště. Z toho se asi nepůjde vykroutit.
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 09:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Z toho se asi nepůjde vykroutit.
    ...ale půjde ;-) Já žil přes 4 roky na území PL i když se tam můžu zdržovat max. 3 měsíce, máš šenghen, nikdo ti nic nedokáže a ty nic dokazovat nemusíš, je volnej pohyb osob...
    12.5.2010 09:37 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Samozřejmě je otázka, jak hodně by se snažili tě dostat. Sčítání bude probíhat v celé EU, takže bys měl vyplnit formulář v Polsku. Pokud si nevezmeš v práci dovolenou, tak ti Polsko nepomůže. Na druhé straně po tom asi nikdo moc do hloubky nepůjde.
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 09:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak pojedu do švícarska :-D A nebo jim zavolám, že sem zahraničí a že chci strašně sečíst a oni mi ještě řeknou "pane! ale to nejde! nemůžete! :-D
    12.5.2010 11:48 čtenář
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Bohužel ne. Podle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 269/2009 Sb. podléhá sčítání mj. každý, kdo má trvalý pobyt na území ČR. Kdo nebyl v rozhodný okamžik na území ČR, podléhá dodatečnému sčítání.

    Ale podle § 21 odst. 1 zmíněného zákona se sčítací komisař pokusí doručit formuláře do 10 dnů po rozhodném okamžiku, potom máte 20 dnů na vyzvednutí formuláře. Jakmile si formulář převezmete, máte smůlu a musíte ho odevzdat.

    Z toho mi vyplývá, že pokud z objektivních důvodů (např. nepřítomnost) nepřevezmete sčítací formulář do 30 dnů po rozhodném okamžiku, neměl byste se dopustit přestupku.

    Můj názor, nejsem právník.
    Heron avatar 11.5.2010 23:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak k čemu to je je snad jasné. Stejně jako u počítačových systémů monitorujeme kde co všechno, reagujeme na trendy a programy až intimně profilujeme z cílem to mít co nejefektivnější, tak v reálném světě je prostě potřeba totéž. Jestli se nepletu tak tento výzkum probíhá pravidelně každých 10 let. To jen vysvětlení pro ty, kterým tam chybí kolonka "DUŠEVNÍ RETARDACE".

    Tím nechci říct, že nějaký ten paranoidní červíček ve mě nehlodá, ale zrovna ty dotazované položky jsou věci, které stejně spousta lidí ví a není na nich nic tajného.
    12.5.2010 00:01 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jeste ze si ty pocitacove systemy nemohou stezovat na sve soukromi. :-)
    11.5.2010 23:16 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    jako vzdy jsem sokovan, jak malo dokazou pisalci dnes videt svet v sirsich souvislostech.

    - scitani se vyhodnoti za pomoci nove IT, kterou CSU zakoupi

    - dodavku uskutecni firma HP (na zaklade kristalove cisteho vyberoveho rizeni) za pakatel 650 mil. kc

    - a kdo je v managementu firmy HP - ano zakladatel a otec abclinuxu

    - scitani lidi tedy primo pomaha abclinuxu a hlupaci zde to opet nevidi.

    Pri te prilezitosti bych rad upozornil na to, ze se tu nedavno nadavalo na ten stat, jak mrha penezma. Uz tenkrat jsem si rikal, kdo z tech co nadavaji je primo nebo neprimo od toho statu zavisly.
    11.5.2010 23:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    - a kdo je v managementu firmy HP - ano zakladatel a otec abclinuxu
    - a kdo je v managementu firmy HP - ano zakladatel a otec abclinuxu
    Tady není přímá souvislost.
    A ano, stát mrhá penězmi. Třeba 2.5GKč na tohle nesmyslné sčítání.
    Uz tenkrat jsem si rikal, kdo z tech co nadavaji je primo nebo neprimo od toho statu zavisly.
    Ona by ta závislost asi nebyla taková, když by stát nebral 3/4 jejich příjmů na daních. :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.5.2010 23:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    - a kdo je v managementu firmy HP - ano zakladatel a otec abclinuxu
    No teda! Jestli se tohle ukáže jako pravda, tak já to snad i vyplnim a pošlu. :-D
    pavlix avatar 12.5.2010 17:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Nezájem, hlupáku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vlastikroot avatar 11.5.2010 23:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Pokud každý dá za tohle 250Kč (mírná nepřesnost, zaplatí to ti kapitalisti, kteří se opravdu musí pořadně zdanit, "obyčejní lidi" nezaplatí skoro nic), určitě nikomu nebude vadit mi poslat na učet 1Kč, přece to nic není, nikoho neubyde, ale mě to vytrhne trn z paty.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.5.2010 23:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Nikdo se nesmí pořádně zdanit. Je nespravedlivé někoho danit "pořádně" a "skoro vůbec". :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    vlastikroot avatar 11.5.2010 23:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Zas někdo nevytušil že to nemyslim moc vážně (se mi děje pořád :-)). Já si třeba myslim, že je nespravedlivé někoho danit, pokud to pak slouží na takové účely.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jardík avatar 12.5.2010 00:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    To jo, pošlu ti 1 Kč a za poplatky mi strhnou 50 a za poplatky za poplatky taky 50. A tobě 50 za příchozí platbu a budeš v mínusu :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    vlastikroot avatar 12.5.2010 00:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Na studentskym učtě takový poplatky nemám a co je mi po vás :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.5.2010 23:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    velikost bytu - počet místností a plocha
    Vím o případu, kdy po posledním sčítání lidu, domů a bytů chtěli majiteli rodinného domu nastěhovat někoho do baráku, protože tam má volno. (Což naše zákony umožňují.) Tolik k anonymitě a pouze statistickým účelům.

    V tomhle případě to ještě bylo vtipné v tom, že ten dům má dva vchody do dvou různých ulic (možná se pletu, ale mám za to, že i dvě čísla popisná), takže ho úředníci považovali za domy dva. Přestože vnitřní rozvržení místností nic takového neumožňuje.
    Quando omni flunkus moritati
    11.5.2010 23:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Což naše zákony umožňují.
    Cože? To mě jako majitele domu mohou oznámit "zítra se k vám stěhuje pan Y"? Jinak [citation needed].
    Tolik k anonymitě a pouze statistickým účelům.
    Jasně, ale pořád to nemůžou udělat oficiální.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.5.2010 08:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    To mě jako majitele domu mohou oznámit "zítra se k vám stěhuje pan Y"?
    Pokud ten zákon nezměnili/nezrušili a pokud vlastníš dům/byt, který nevyužíváš, pak ano, úřad ti tam může nastěhovat nájemníka.
    Jinak [citation needed].
    Nas*at. Mám lepší věci na práci než přehrabovat se v zákonech.
    Quando omni flunkus moritati
    12.5.2010 18:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    No já nevím, ale přijde mi to jako nesmysl. Na základě čeho by se stanovilo nájemné? Na základě čeho mi může úřad svévolně zasahovat do vlastnického práva? (proto bych rád tu citaci, nebo alespoň odkaz na zákon).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.5.2010 19:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Nas*at. Mám lepší věci na práci než přehrabovat se v zákonech.
    Jako treba mystifikovat ostatni?
    thingie avatar 12.5.2010 21:10 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tak, dalo by se říct, že zákon vám obecně dovoluje chtít co se vám jenom zlíbí. Druhá věc je, zda ten zákon také přiznává nárok na to dostat co chcete. To už bývá horší.
    Růžové lži.
    12.5.2010 00:21 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Vím o případu, kdy po posledním sčítání lidu, domů a bytů chtěli majiteli rodinného domu nastěhovat někoho do baráku
    A nebylo to ještě za komunistů (= za KSČ)? Tehdy to bylo bežné.
    12.5.2010 08:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Zdůrazňuji slova po posledním sčítání
    Quando omni flunkus moritati
    12.5.2010 09:05 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    To jsem přehlídl, sorry.
    12.5.2010 09:07 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Vím o případu, kdy po posledním sčítání lidu, domů a bytů chtěli majiteli rodinného domu nastěhovat někoho do baráku, protože tam má volno. (Což naše zákony umožňují.)
    Podle jakého zákona, paragrafu je toto umožněno? Nebo si to jen myslíš?
    12.5.2010 16:20 Kosič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Tři stupně demence:
    1. Nějaký pablb developer vymyslel a postavil jeden barák s více vchody a k tomu s více popisnými čísly (gratulace místnímu stavebnímu úřadu za šlendrián)
    2. Nějaký pablb občan vyplnil dotazník tak, že to vypadá že má prdel na svou židlích :)
    3. Nějaký pablb úředník/statistik si chyby nevšimne.
    Takhle vzniká většina problémů dneška
    12.5.2010 01:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ad update: little bobby tables rules :-D.

    Ještě by tam mohli mít něco jako položku Připomínky. To by bylo počtení, škoda, že neveřejné :-(.
    12.5.2010 05:26 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Z mého pohledu tam jsou věci, do kterých nikomu nic není a věci, které jsou stejně už evidovány a mohli by si to vycucat z databází sami (kdyby v tom neměli bordel). Pokusím se tomu vyhnout.
    12.5.2010 08:59 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Já to stejně nemůžu vyplnit.

    postavení v zaměstnání místo pracoviště nebo školy frekvence dojíždění do práce/školy délka dojíždění dopravní prostředek používaný při dojíždění do školy/zaměstnání

    To je natolik fluidní, že to by vyžadovalo další statistiku, abych našel nějakou střední hodnotu. :)))

    seznam fyzických osob v bytě vztahy mezi společně hospodařícími členy bytové domácnosti vztahy mezi společně hospodařícími členy bytové domácnosti seznam členů domácnosti déle jak 12 měsíců v zahraničí seznam dočasně přítomných osob

    Zatloukat zatlokat zatloukat, přeci...

    Jo! A to pohlaví co se ptají, tak to mám. malý ale mám.
    4.11.2010 12:09 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Pohlaví - napíši že MÁM. Na to postavení v zaměstnání odpovím, že NE. Jinak by mohl někdo tuto informaci zneužít, kdyby se dozvěděl, že v zaměstnání mi to stojí. :-))
    12.5.2010 09:20 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Doufám, že na rozdíl od anket na ABC, bude mít každá položka volbu Nevím.

    Jak mám vědět počet dětí? Co když to Mařena má s Vomáčkou z účtárny? A co když to Vendula má se mnou, a ne se svym starym?

    A co sexuální orientace? Člověk si nikdy nemůže bejt jistej. Navíc nějací buzno-aktivisti říkaj, že každý je homosexuál. Takže i já. I vy.

    Jak daleko to mám do práce? Nevím, napíšu 1000 km - a když se budou ptát, tak řeknu, že Prahu hodněkrát objíždím, než dojedu do práce. To nemůžou napadnout.

    A co doprava do práce? Sice je to oficiálně tramvaj, ale soudě dle některejch spolucestujících je to spíš dobytčák.

    Dostal jsem oplzlou chuť ta data co nejvíc poškodit.
    12.5.2010 09:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    ak daleko to mám do práce? Nevím, napíšu 1000 km - a když se budou ptát, tak řeknu, že Prahu hodněkrát objíždím, než dojedu do práce.

    V pondělí ráno si tak občas připadám a nemusím ji kvůli tomu ani objíždět…

    belisarivs avatar 12.5.2010 09:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A co takhle nachystat si 10 klacku a se slovy "Vylizte mi prdel" jim je podat az prijdou somrovat?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Cubic avatar 12.5.2010 11:11 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    to uz me taky napadlo, jen dumam nad tim jestli ti pak nereknou: tak jsi zaplatil pokutu a ted to vypln, a kdyz to neudelas tak ji zaplatis znova

    dalsi vec je, ze tady(UK) bych mohl dostat zaznam do mistniho rejstriku trestu... nevim jak to funguje... jenz jsem neco zahledl, a navic pokuta je tu mirne drazsi
    12.5.2010 15:23 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    myslim, ze neni mozne opakovane trestat za stejny prestupek/trestny cin
    to by muselo byt uplne nove scitani (jednou za 10 let to ted byva?) aby mohl dostat dalsi pokutu
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.5.2010 09:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Dostal jsem oplzlou chuť ta data co nejvíc poškodit.
    Muhahahaha :-D
    frEon avatar 12.5.2010 11:21 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    No deset litru na vyhozeni nemam, takze to vyplnim. Navymyslet se do toho da spousta kravin, je to tak pekne gumove ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2010 14:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Celá první sekce otázek je extrémně redundantní a kroutím hlavu nad tím, že tahle země není schopná si tyhle údaje vytáhnout z databáze a chce to po lidech.
    12.5.2010 15:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Účelem sčítání asi není zjistit, co je v databázích, ale zjistit, jak je to doopravdy.
    12.5.2010 16:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    LOL!!! Tak na tohle je opravdu nejlepší jít cestou represe, která mě akorát motivuje k tomu to buďto nedělat vůbec, nebo jim do toho nakecat nějaké pěkné kecy. :-)
    12.5.2010 19:40 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Co je tedy účelem těch databází?
    13.5.2010 09:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Třeba účelem evidence obyvatel je evidovat státní příslušníky s legálním pobytem na území ČR, evidovat trvalé bydliště (místní příslušnost k volbám, zasílání obsílek apod.). Tunelář na útěku před zákonem asi nebude mít zájem mít v této evidenci správné údaje, nelegální imigrant v této databázi vůbec není. Účelem statistického sčítání je ale zachytit skutečný stav – tedy třeba právě ty, kteří z různých důvodů unikají těmto evidencím.
    14.5.2010 08:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jo a ti ti to budou celí žhaví vyplňovat :D:D
    14.5.2010 12:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Ti rozumnější ano, protože si dobře uvědomí, že když má stát v evidenci nějaké legální přistěhovalce a počet ilegálních odhaduje na určitý počet, a ve skutečnosti je jejich počet výrazně jiný, bude muset stát přehodnotit svoje postoje a odhady a chování k nim.

    Je topodobné, jako když si společnosti dělají anonymní dotazníky mezi zaměstnanci nebo zákazníky. Každý má přece možnost použít standardní postup a stěžovat si nadřízenému, na zákaznické oddělení apod. Přesto statisticky zpracovávané anonymní dotazníky zpravidla odhlaí něco jiného, než tyhle běžné postupy.
    14.5.2010 13:49 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011

    bude muset stát přehodnotit svoje postoje a odhady a chování k nim.

    Jistě, například častějšími raziemi a deportacemi :-) Nelegální přistěhovalci samozřejmě nic vyplňovat nebudou a sčítacímu komisaři většinou ani neotevřou. Pokud otevřou, tak domluva bude probíhat ve stylu "já nerozumět, já nic nevyplňovat, tady nikdo další nebydlet, já tady jen na návštěvě". Když takový člověk není v žádné evidenci a nic nevyplní, tak ho není možné dohledat a pokutovat za nevyplnění.

    12.5.2010 23:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Třeba jim někdo omylem DROPnul a oni chtěj znova naplnit :-D.
    Heron avatar 13.5.2010 10:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    a kroutím hlavu nad tím, že tahle země není schopná si tyhle údaje vytáhnout z databáze

    Jenže to by vyžadovalo centrální registr a nebo propojení stávajících. A to by se nelíbilo také a možná ještě větší skupině lidí, než jsou odpůrci sčítání. Tedy, i když státní zpráva ta data má, tak je nelze (imho je to tak správně) sloužit do jednoho celku pro statistiku.

    pavlix avatar 12.5.2010 17:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Taky nevím, co jim tam napíšu :).

    Btw lidi.... pojďte vymyslet nějaký nový náboženství.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.5.2010 18:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    #103 ... pravda, moc nové to není ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    kotyz avatar 12.5.2010 18:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    muzes se pripojit k mym uctivacum (v dobe nejvetsi slavy sem jich mel asi 5). cirkev vsemocneho kotyze uz na tebe ceka ... :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.5.2010 18:32 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    V minulém sčítání se organizovala akce, aby lidé uvedli eskymáckou národnost. Je to 100% legální (Ústava garantuje svobodnou volbu národnosti), nepřináší to žádné problémy typu pozitivní diskriminace pro menšiny a kdyby to aspoň trochu vyšlo, tak jim to pořádně naruší statistiky. Tehdy ještě nebyl internet moc rozšířený, ale tentokrát by to mohlo vyjít, když to někdo zpropaguje na Facebooku.
    12.5.2010 23:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Schválně co by řekli na Sealand. To by aspoň byl "pirátský" hack.
    12.5.2010 20:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Jako u každého dotazníku, kterej tahá z lidí informace, i tady se kreativitě meze nekladou.
    Já to obvykle pojmu jako slohovku a napíšu tam největší bullshity :-D
    houska avatar 12.5.2010 20:26 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    aaaa scitani a statisticky urad ... svobodni navrhuji scitani zrusit a statisticky urad hodne osekat, podivej se na tenhle clanek, hodne inspirativni cteni
    12.5.2010 21:17 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    Výborný celý článek. Co se týká sčítání lidu viz bod 7)A) Je potřeba zrušit Sčítání lidu za 2,5 miliardy korun. Je zbytečné, je to jen další z mnoha výdajů, které svádí ke korupci při zakázkách s nimi spojených. Stačí navrhnout zákon, který sčítání zruší a který stanoví úkol jednomu úředníkovi na sesbírání požadavků EU z dostupných zdrojů (rejstřík nemovitostí, registr obyvatel)

    A dál ještě v odkazu bodě 7)A)...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    27.8.2010 00:30 david
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    nevím ale jestli to vyplním tak si tam napíšu výmysly, a nakonec dotazníku kdo to čte je sráč kašlu jim na sčítání a zasranej stát
    27.8.2010 09:23 norionn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání 2011
    A co takhle ten formulář vyplnit inkoustem viditelným pouze pod UV lampou? Na první pohled bude sice vypadat, že má prázdné kolonky, ale vyplněný bude.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.