abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 412 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    What a wonderful world

    8.12.2013 02:02 | Přečteno: 4664× | Linux | poslední úprava: 8.12.2013 02:02

    Z několika stran mi bylo vytýkáno že jsem sem dlouho nic nenapsal, tak se to pokusím napravit. Po delší pauze bude tenhle blog spíš obecný, k Linux-related tématům se dostanu někdy příště

    Brmlab

    Tohle je bezesporu nejvýznamější kapitola posledního roku. Člověk celý život podceňuje socializaci, pak je jednou prakticky dotlačen k tomu přidat se do jednoho občanského sdružení a najednou zjistí že tu je hromada zajímavých věcí na kterých se dá dělat, spousta fajn lidí s podobnými zájmy a místo s úžasnou atmosférou kde se dá trávit čas. Je to jedna z mála věcí které se moc popsat nedá, koukněte na web a přijďte se podívat! :)

    Jak mě vyhodili od státnic

    Původně to měl být krátký odstaveček na téma "jak to chodí na FELu". Původně jsem to chtěl napsat ještě v létě, ale raději jsem to nechal trochu uležet a výsledkem je tenhle zprasek:

    Začalo to bakalářkou...

    Když jsem si vybíral téma Bakalářské práce na ČVUT FEL, měl jsem docela jasnou představu co bych chtěl realizovat. Byl to proxy/VPN systém maskující datový traffic za běžný HTTP/IM/mail provoz. Na ČVUT FEL jsem s návrhem obešel asi 3 lidi, nikomu se to nelíbilo... Škoda. Naštěstí toto lidé od Toru tak trochu realizovali v rámci projektu Obfsproxy. Alespoň že tak.

    Pak za mnou přišel spolužák že dělají nějaký projekt týkající se měření parametrů mobilních sítí a jestli se nechci přidat, že jsou za to i nějaké peníze. A já idiot na to kývnul. Zbyla na mě implementace webového rozhraní pro dotyčný projekt, hromada milionkrát lepších nápadů na prokjekt ke kterým bych nesehnal vedoucího a další kupa nudných projektů s vedoucím.

    Co se dalo dělat, šel jsem do toho. Jenže jakožto člověk co má rád lowlevel věci jsem místo vlastním webem začal implementací vlastního frameworku. Samotnou bakalářku jsem dopisoval den před termínem, tisknout jsem ji nechal v den kdy se měla odevzdávat. A i přesto že jsme měli v rámci týmu co měsíc (spíš i častěji) konzultace jak s vedoucím tak oponentem o kterých mi nikdo skoro nic nevytýkal, práce dopadla skoro katastrofálně. Posudek od vedoucího za E, od oponenta F. No nic, stávají se i horší věci.

    Pokračovalo ekonomikou

    S blížícím se termínem státnic se začaly množit problémy... Chyběla vůle a chuť (vzhledem k posukdům), a motivace vůbec (proč bych se učil na nějakou pitomou zkoušku když zajímavých projektů se dá dělat spousta i mimo školu?). Nakonec jsem se začal učit asi týden před termínem... A to byla chyba. Teda, první chyba byla že jsem se dal na obor Softwarové technologie a management. Aby mohli použit onu část vysázenou tučně, zařadili do studijního plánu předmět A7B16EPD - Ekonomika podnikání. Hrozná otrava, učení se nazpaměť jednoduchých lineárních (max. kvadratických) rovnic, pojmů a výrazů. Byl to první předmět při kterém jsem si připadal jako zpátky na střední. Taky jsem ho napoprvé nedal, zkrátka jsem vůbec neměl chuť ho nějak řešit.

    Problém byl v tom že z tohoto nesmyslného předmětu byly ve společné části státnicových okruhů asi 3 nebo 4 otázky právě z tohohle předmětu. A v komisi jsem měl cvičíciho. Nicméně, nepředpokládal jsem že od někoho kdo studuje obor "Softwarové inženýrství" budou chtít něco z ekonomiky, takže když jsem se týden před termíném dokopal k tomu se začít učit, zrovna ekonomice jsem moc pozornosti nevěnoval. A samozřejmě se zeptali...

    A skončilo u zkoušky

    Nehodlám popisovat co jsem snídal, jakou tramvají jel do školy a podobné věci co na typický blogísek patří ale přejdu k věci. Dorazil jsem do budovy FEL na Karlově náměstí, počkal až na mě přijde řada, převzal si obálku s otázkami, a na papíry odpověděl jak nejlépe jsem uměl. Oborová otázka byla na nějaké rozdíly mezi C a C++, to jsem dal s prstem v nose. Ta společná byla z ekonomiky (kdybych si tak pamatoval co konkrétně...) a to už bylo horší. Ale od písemné přípravy jsem odcházel s docela dobrým pocitem že nejlepší to sice nebylo ale mohlo to dopadnout ještě o dost hůř.

    Že je něco sakra špatně jsem si začal uvědomovat když mě vedoucí bakalářky který se mnou šel před komisi abych předvedl svojí práci hned po pozdravu zeptal "A cože jste zvolil neformální obleční?".

    Šaty dělají bakaláře

    Tady bych si dovolil malou vsuvku.

    suit: n.
    Ugly and uncomfortable ‘business clothing’ often worn by non-hackers. Invariably worn with a ‘tie’, a strangulation device that partially cuts off the blood supply to the brain. It is thought that this explains much about the behavior of suit-wearers.

    The Jargon File

    Nikdy by mě nenapadlo že se dostanu do situace kdy někdo bude řešit moje oblečení, pokud teda zrovna nevypadám jako úplný vágus... A hle, stalo se.

    Asi jsem naprostá výjimka ve středoevropské populaci, ale, nemám oblek. V obleku jsem byl všehovšudy 3x - maturitní ples, maturita a imatrikulace na MFF UK. A pokaždé to bylo kvůli tlaku okolí a ne kvůli mě. A jelikož za celé tři roky na FELu nikdo oblečení nikdy neřešil (kolega Watzke dokonce na některé zkoušky chodil v kraťasech) nečekal jsem že BSSZ budou taková změna. I když, popravdě stejně bych ten oblek asi nesháněl. Zkrátka jsem na sebe vzal asi nejnormálnější oblečení co jsem našel - černé kalhoty a triko s límečkem. A státnice se zvrhly v shitstorm.

    Bakalářku jsem +- odprezentoval a myslím že docela dobře. Pak se přečetly posudky. A pak promluvil předseda komise (není to 100% přesná citace) "Já vás teď zastavím, já totiž úplně nerozumím vašemu rozpoložení. Vzhledem k posudkům které jsme tu slyšeli, vy jste se rozhodl tu obhajobu vzdát nebo proč jste sem přišel jak do hospody?". Odpověděl jsem vcelku pochopitelně že formální obleční nemám a že rozhodně nic nevzdávám. Ale rozhodně mě to na sebevědomí nepřidalo. Následovalo pár otázek na BP. Pak přišla rekapitulace oborvé otázky (tam jsem byl hotový poměrně rychle a skoro bez výhrad, pozdějí jsem se dozvěděl že by to bylo za A-B). Jako druhá přišla ona ekonomika, kde mě cvičící tak nějak vymáchal v tom co jsem napsal špatně a nebo vůbec. A pak jsem si zašel pro výsledek, čekal jsem F bakule, E zkouška... A ono to dopadlo obráceně. Součástí "oficiálního" seznámení s výsledky zkoušky byl opět sprdunk za oblečení typu "my jsme k tomu samozřejmě nepřihlíželi, ale zkuste se na opravný termín obléct trochu lépe". Poté se mnou ještě znovu prohodili pár slov vedoucí BP, cvičící z ekonomiky a předseda komise. Téma klasické - konzultační hodiny má cvičící i přes prázdniny a měl bych se na opravný termín lépe obléct.

    K tomu trocha byrokracie

    Samozřejmě, nebyl by to FEL bez trochy byrokracie. Věděl jsem že při nesložení BSSZ s koncem semestru přijdu o statut studenta, budu se muset zaregistrovat na pracáku a tak podobně. Takže jsem poslal mail na PeO s několika dotazy k jakému datu mi bude přerušeno studium a podobně. Dodneška mi nepřišla odpověď. Zato mi asi po dvou měsících přišel dopis s doručenkou že mi k datu cca-měsíc-před-odesláním-dopisu přerušují studium. Super, takže jsem musel řešit dluh na zdravotním pojištění který mi mezitím jako OBZP vznikl. Ach jo.

    Škola závěrem

    Blíží se opravný termín státnic a já nevím co... Jestli se vůbec má cenu ty kraviny znovu učit, jestli chci ještě někdy v životě něco řešit na FELáckém Pedagogickém oddělení a ani nevím jestli chci titul ze školy kdy u státnic dostanu větší pojeb za oblečení než za neznalost. To že na webu katedry viselo že opravný termín během letních prázdnin nebude a komise mě přesvědčovala že jo (přitom fakt neměl být, dokonce jsem se i na tohle ptal v tom neodpovězeném mailu), následně si ho jeden student vydupal ale proběhl praktiky neveřejně (ani mě o něm nikdo neřekl).

    Závěrem

    Abych nebyl jen pesimista - asi měsíc po státnicích jsem si našel práci jako supporťák pro jednoúčelové Linxové stroje. Občas je to docela o nervy, ale celkově je to rozhodně zajímavá práce, a zbývá mi dost času na další aktivity (což je v mém případě převážně brmlab).

    Brmlab podruhé

    Brmlab je vůbec zajámavé místo, které mě za poslední rok ovlivnilo asi ze všeho nejví... Věnuji se tam rádiu (stavím transvertor 2m->CB), vysokému napětí (máme rozestavěné dva fakt velké Teslovy transformátory (jeden jiskřišťový a jeden polovodičový, k tomu 2 různě funkční malé prototypy). Stavím si vlastní 3D tiskárnu, pracovně nazvanou "repsprask" protože jsem zjistil že to je praktická věc která se docela často hodí. A s trochou štěstí to bude umět vrtat i plošné spoje. Chodí tam hromada HW i SW kutilů, do toho pár biologů/chemiků.... Nakonec, díky brmlabu jsem se přestal cítit jako naprostý looser, potkal několik naprosto úžasných lidí a začal dělat na zajímavých věcech. A i když to se školou dopadlo docela mizerně, několik průšvihů v osobním životě vystřídaly průšvihy mnohem většího kalibru, je mi celkem fajn.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 8.12.2013 02:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Aby mohli použit onu část vysázenou tučně, zařadili do studijního plánu předmět A7B16EPD - Ekonomika podnikání. Hrozná otrava, učení se nazpaměť jednoduchých lineárních (max. kvadratických) rovnic, pojmů a výrazů. Byl to první předmět při kterém jsem si připadal jako zpátky na střední.
    Tu Ekonomiku podnikání jsi měl u koho? Totiž u Starého to za mých let bývalo v pohodě, vodil na přednášky různé lidi z praxe atd. Nějaké vzorce tam sice byly, něco okolo výpočtu úroků, ale nic mimořádného.
    Šaty dělají bakaláře
    Bakaláře, inženýra ... člověka. Je to tak, bohužel. Prostě to tak funguje, lidé vnímají i "obal", přestože jde o to, co je uvnitř.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 8.12.2013 02:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Bakaláře, inženýra ... člověka. Je to tak, bohužel. Prostě to tak funguje, lidé vnímají i "obal", přestože jde o to, co je uvnitř.
    Třeba u mě funguje opačně a při hodnocení člověka to vyhodí warning „pozor, kravaťák“.
    Luk avatar 8.12.2013 03:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 8.12.2013 08:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Teď už tě znám, ale když potkám poprvé neznámého člověka, tak je tohle prostě součástí prvního dojmu.
    8.12.2013 12:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    +1, resp. ono platí oboje... Jedni tě budou posuzovat podle toho, že nemáš oblek, druzí podle toho, že máš (což taky dělám - nemůžu si pomoct, ale někteří 'kravatáci' mě taky vytáčej :-D).

    Ale dá se to řešit, dá se sehnat oblečení slušné, i slavností, které ale přitom není úplně podle kopíráku a/nebo se dá sehnat třeba nějakej doplněk jako geeky kravata apod. (Jednu tu někde mam, ale osobně nosim většinou motýlka, to taky většina lidí nenosí.)
    8.12.2013 17:31 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Před dvěma týdny jsem si převzal oblek upravený na míru. Oblek jsem měl desítky let i předtím, ale tak dlouho do mě hučeli, že bych si měl pořídit větší, až jsem zašel do módního salónu. Teď se obecenstvu zase nezdají nohavice, prý jsou dost úzké. Jsem prostě fešák.
    Luk avatar 8.12.2013 18:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já jsem si před pár lety nechal ušít oblek tady a mohu doporučit ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 8.12.2013 20:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Kolik to stálo?
    Luk avatar 8.12.2013 20:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Cca 15 000 Kč za oblek (klasický, kromě základního střihu jsem si akorát nechal všít pod klopu speciální kapsu na vizitky) a 1 500 Kč za košili. Asi půlku ceny obleku dělala látka, z té "nejsprostší" nabízené by to stálo okolo 10 tisíc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.12.2013 21:19 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    11000 Kč. Byly tam nějaké úpravy na míru - rukávy atd. Z hlediska kvality látky to podle reakce nejbližších je na stejné úrovni, jako je ten oblek, co jsem měl už předtím. Prý by to koupili za polovic. Třeba jo, ale ne v "módním salónu". Můj závěr: Každý dělník si zaslouží svoji mzdu.
    9.12.2013 20:37 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já jsem si před pár lety nechal ušít oblek

    ale nekdy to ani oblek za 15 tisic nevytrhne ....
    Grunt avatar 8.12.2013 18:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já bych jen pro úplnost dodal, že klasická kravaťácká souprava je součástí zápaďáckého společenského dreskódu. A mám prochopení pro averzi k ní. Samozřejmě mám taky pochopení pro komisi, které tam někdo přivalí v typické nerdí výzbroji typu „Rock-paper-scissors-lizard-Spock“ s černýma obroučkama, ale také bych chtěl vidět komisi jak by se tvářila (a hlavně jaké by měla kecy), kdybych tam přiběhl třeba v našem formálním společenském oblečení nebo třeba v nějaké Čínské zdobené formě (ta je snad i o něco málo pěknější). Společenské oblečení ≠ smoking nebo frak od Armaniho.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.12.2013 19:27 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    mne sa vaše formálne oblečenie páči:)... ale pásť sa v tom nedá
    Grunt avatar 8.12.2013 19:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    U nás je to i odstupňované. Kopat Mája nebo kydat hnůj se chodí samozřejmě v méně okrasné variantě (přesto furt o stupínek pohodlnější než oblek od Valentina).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 8.12.2013 19:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    A v té už se dobytek v minulosti klasicky pásl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.12.2013 20:34 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tohto zachovalého pastieraz Telgártu (čo je povstalecká obec:) tu povyše)často počuť naživo aj v našom mestečku, kde sa nikdy kroje nenosili, lebo by asi pri tavení železa boli prekážali:)... No tí pastieri všade naokolo kroje nosili a s Valachmi tam u vás ja podnes podobnosť vidím v speve aj v oblečení:)... na Horehroní kroje zmizli z každodenného života len celkom nedávno, a ja som ešte ako malá zahliadla aj chlapa v chološniach a s vrkočmi na pionierke... alebo sa mi to možno snívalo...
    8.12.2013 07:41 Chup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    No to se máš čím chlubit...
    Jendа avatar 8.12.2013 08:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Jo jo, asi stejně, jako ti, kdo soudí opačně. I když… podle toho, jestli prohlásíme, že defaultní stav je nosit oblečení kvůli jeho funkci, nebo kvůli jeho „vzhledu“.
    8.12.2013 12:47 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ale oblek s kravatou ma funkci -- treba te pak nevyhodi od statnic kdyz prijdes jako Mrkva ;-)
    pavlix avatar 8.12.2013 20:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tím jsi připomněl i další funkci. Pokud by se opravdu jednalo o vyhození kvůli oblečení, pozná se tak škola pro šašky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 00:41 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Za 'skolu pro sasky' by som to urcite nenazyval. Obvzlast starsie garnitury beru formalne oblecenie ako aspon zakladny prejav ucty voci danej skole (a ma to byt aj jeho hlavna funkcia). Z ich hladiska si clovek, ktory neprejavi aspon elementarnu uctu voci skole titul od tej skoly proste nezasluzi.

    Samozrejme, moze existovat vynimka vo forme socialne velmi slabej rodiny, ale ani tam neverim, ze by ten student nedokazal zohnat dost penazi na to, aby si oblek aspon pozical na ten jeden den, pripadne ze by si ho nedokazal pozicat od znamych.

    Celkovo nejde o nic ine nez o stret roznych generacii (a nema to az tak moc spolocne s instituciou). Kazda generacia ma svoje dovody pre svoje jednanie. Prirodzene vyhrava generacia, ktora je v nadradenej pozicii...

    A nakoniec: Vsetko je to o formulacii. Student si mysli 'Vyhodili ma lebo som nemal oblek.', predseda komisie si mysli 'Vyhodil som ho lebo sa snazil zneuctit institut vysokej skoly.'.

    Jendа avatar 9.12.2013 04:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    První věta není v souladu se zbytkem příspěvku, ne? Představ si, že na nějaké škole budou brát jako projev úcty nošení chobotnice na hlavě. Označíš ji jako školu pro šašky? Jak se to liší od školy s oblekem?
    ale ani tam neverim, ze by ten student nedokazal zohnat dost penazi na to, aby si oblek aspon pozical na ten jeden den
    Já nevím, jak jinde, ale já chodím na školu, kde zkouškové trvá dýl než jeden den.
    Josef Kufner avatar 9.12.2013 13:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Na FELu je oblek potřeba jen na imatrikulaci, promoci a státnice s obhajobou bakalářky/diplomky. Na tyhle tři události není problém si ho půjčit od spolužáka nebo příbuzných.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 9.12.2013 14:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Na FELu je oblek potřeba jen na imatrikulaci, promoci a státnice s obhajobou bakalářky/diplomky.
    Na technické škole bych očekával, že první dvě zmíněné akce budou určené jen pro zájemce. Vyžadování šaškárny u druhých dvou ve mně vzbuzuje lítost i tak.
    Na tyhle tři události není problém si ho půjčit od spolužáka nebo příbuzných.
    To musí být dost ponižující obcházet příbuzné a známé a nakonec vyžebrat zcela nepadnoucí oblek a ještě v něm muset podávat výkony.

    Já osobně jsem si koupil vlastní oblek (z předchozího jsem ztloustnul), který jsem měl akorát na maturiťáku jednoho příbuzného a jedné kamarádky. Prostě jsem to bral jako že mě lístky místo několika stovek budou stát několik tisíc, právě proto, že jsem nechtěl ani akce vynechat, ani jít někam žebrat a pak se trápit v nepadnoucích hadrech a ještě tím zkazit náladu někomu dalšímu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 9.12.2013 14:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Promoce je prý povinná, ale pokud někdo nechce/nemůže, dají mu diplom potichu na studijním. I když myslím, že je škoda se o tak jedinečnou událost připravit.

    Ad půjčování: Nepadnoucí obleky jsou snad všechny pod zhruba 9 kKč, takže pokud má někdo hluboko do kapsy, moc si tím neuškodí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.12.2013 14:41 X_a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Na FELu jsem promoval v džínách, bez problému.
    pavlix avatar 9.12.2013 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ad půjčování: Nepadnoucí obleky jsou snad všechny pod zhruba 9 kKč, takže pokud má někdo hluboko do kapsy, moc si tím neuškodí.
    Chtěl jsem reagovat nějakým vtipným přirovnáním, ale mám pocit, že tohle snad ani reakci nezaslouží.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 19:13 chic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Chtěl jsem reagovat nějakým vtipným přirovnáním
    xxx avatar 9.12.2013 15:06 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Imatrikulace i pomoce je nepovinna, jen to studentum nikdo nerekne.
    Please rise for the Futurama theme song.
    pavlix avatar 9.12.2013 15:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Bojí se, že by nikdo nepřišel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 9.12.2013 15:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    U nas je promoce dokonce placena :) Takze nepovinna samozrejme.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 9.12.2013 15:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    V kontextu diskuze to až tak jako samozřejmost nevypadá, jestliže tu někteří považují za normální, že se student musí z vlastních peněz vybavit jednoúčelovým drahým oblečením (nebo ho nahradit kusem extrémně nepohodlné napodobeniny z tržnice).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 17:59 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    no, niekde som dokonca čítala sťažnosti študentov,že sa nezúčastnili toho rituálu a na študijnom im vydali diplom len keď zaplatili nejakých 5 eur... možno viac, už neviem
    9.12.2013 20:17 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Co se divite, CVUT si pronajme Betlemskou kapli a pak tam nikdo z tech asocialu neprijde.. z neceho se to zaplatit musi. ;-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Luk avatar 9.12.2013 21:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    ČVUT si Betlémskou kapli nemusí pronajímat, protože mu patří ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Watzke avatar 10.12.2013 10:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Hmm, to jsem ani nevěděl :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.12.2013 06:28 patentový zákon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    možno bolo tých 5 eur príspevkom na toner na tlačenie diplomov, papier a dokumentačné perá na podpisy...:)

    (*vhodné oblečenie pre absolventa právnickej fakulty)
    Jakub Lucký avatar 10.12.2013 13:01 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Jak kde (na UK je povinná)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 10.12.2013 14:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Na MFF UK není povinná.
    Jakub Lucký avatar 10.12.2013 14:39 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tam jsem zrovna nechodil, ale na PrF i FSV je povinná (a PrF neuznává imatrikulace jiných fakult)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 10.12.2013 14:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ono vůbec nemá cenu psát nějaké obecné soudy o karlovce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 15:40 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    První věta není v souladu se zbytkem příspěvku, ne? Představ si, že na nějaké škole budou brát jako projev úcty nošení chobotnice na hlavě. Označíš ji jako školu pro šašky? Jak se to liší od školy s oblekem?

    Bavime sa o vyzadovani spolocnostou vseobecne uznavaneho formalneho odevu, nie nejakej vystrednosti. Ja tam vidim celkom zasadny rozdiel.

    Ak by chobotnica na hlave bola obvykly spolocensky odev (pripadne by to bola tradicia) a jej ulohou by bolo prejavit uctu, tak nevidim problem ani v tom. Kazdopadne to tak nie je (aspon nie v Europe, niekde v Japonsku by som sa niecomu podobnemu necudoval).

    Já nevím, jak jinde, ale já chodím na školu, kde zkouškové trvá dýl než jeden den.

    Oblek nebyva vyzadovany/ocakavany pri obycajnych skuskach, ale pri statnych skuskach a slavnostnych ceremoniach.

    Kazdopadne, pointa prispevku mala byt skor v tom, ze nema zmysel oznacovat nejaku skolu za 'skolu pro sasky' len preto, ze clovek narazil v komisii na cloveka, ktory si cti tradicie (ta starsia generacia) a neberie vysoke skoly ako tovarne na tituly (co je velmi popularny pohlad, dnes).

    kyknos avatar 9.12.2013 15:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Bavime sa o vyzadovani spolocnostou vseobecne uznavaneho formalneho odevu, nie nejakej vystrednosti. Ja tam vidim celkom zasadny rozdiel.
    problém je, že ta všeobecnost už dávno neplatí
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.12.2013 16:17 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    problém je, že ta všeobecnost už dávno neplatí
    Nikoli, problem je, ze se neshodnete, zda toto tvrzeni vseobecne plati.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 9.12.2013 16:24 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    pokud se neshodneme, zjevne neplati
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.12.2013 17:09 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Generally: in most cases.

    V cz/sk to mava este alternativny vyznam 'vzdy/stale platny', ale nie pri pouziti v danom slovnom spojeni.

    kyknos avatar 9.12.2013 17:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    in most cases take ale neni ve shode s realitou
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    JiK avatar 9.12.2013 17:23 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Podivej, kdyby z te zaverecne prace mel vyborne hodnoceni a k tomu treba Acka cele studium, nejspis by nikomu nevadilo, i kdyby prisel bez spodniho pradla, v medvedi kuzi a s vikingskou helmou. Mozna by ho pozadali aby tu helmu odlozil pri ustni casti, aby mu bylo rozumet. A i pokud by jim to vadilo, asi by to nejak prekousli. S nechuti a nasranim, ale prekousli. Sam jsem zazil obhajobu disertace (nijak zvlast uzasne) kam se borec dostavil v havajske kosili s kratkym rukavem. Originalni az za roh. Vypadal jak debil.

    Pokud jeho prace byla na hrane propadnuti, coz vedel predem, mohl si rozmyslet, zda se k tomu jeste bude navic snazit i nasrat komisi. Volba byla jeho. Myslim, ze ziskal cennou lekci do zivota a je jen na nem, jak se s tim srovna. Ja bych nijak nehodnotil a nekecal mu do toho.
    kyknos avatar 9.12.2013 18:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    to je samozrejme, ciste z praktickeho taktickeho hlediska, pravda

    ale je smutne, ze je to pravda a kdyby to pravda nebyla, byla by ta skola o neco lepsi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.12.2013 17:27 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Potom sa vacsina ludi asi nezucastnuje pohrebov, svatieb a pod. , kedze moc muzov, ktori by na podobnych udalostiach nemali obleceni oblek som tam nevidel. Prirodzene sa bavime o nasej kulture, nie o kulture v inych koncinach sveta, kde to moze byt inak.

    Nevraviac o tom, ze ani ty si stale neodpovedal na mierne nizsie polozenu otazku, co jemne naznacuje, ze sam mas problem neoznacovat oblek za formalne oblecenie.

    kyknos avatar 9.12.2013 18:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Svateb jsem navstivil nekolik ale zadna z nich nebyla v obleku. A to vcetne jedne hodne nobl svatby v Parizi.

    Na pohrbu jsem byl jednou v zivote, oblek nikdo nemel a zesnula by oblek asi povazovala za urazku.

    O jake otazce mluvis, netusim.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    10.12.2013 10:49 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    A keby si na tie svatby prisiel v obleku, tak ten oblek nebude vseobecne povazovany za formalny odev? (tak totiz znelo povodne tvrdenie)

    V druhom pripade -- to, ze sa niekomu oblek prieci stale neznamena, ze ho ten clovek nepovazuje za formalny odev, skor, ze sa mu hnusi nosenie formalnych odevov.

    Otazka je kusok pod tymto prispevkom, ale mozem sformulovat znova: Nepovazujes oblek za formalny odev?

    pavlix avatar 10.12.2013 10:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Nepovazujes oblek za formalny odev?
    A formální v tomto případě znamená co? Že si to na sebe vezmeš jenom pokud se to po tobě chce? Pak by to ovšem pro milovníky retro formální oděv nebyl. Navíc by ztrácela smysl otázka, zda člověk rád nosí formální oděv.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.12.2013 11:10 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Ja pod tym rozumiem 'oblecenie vhodne na rozne druhy formalnych udalosti' (tj. ceremonialy, ci uz statne alebo cirkevne a pod., niektore kulturne podujatia (divadlo)).

    Pod vhodnostou rozumiem, ze nepohorsuje/nevyrusuje (vacsinu) ucastnikov danej udalosti.

    A ano, v dnesnej dobe sa za formalny odev moze povazovat pravdepodobne uz aj ine oblecenie nez obleky. Kazdopadne, obleky asi maximalizuju 'vhodnost' (tj. znizuju percento pohorsenych/vyrusenuch ludi).

    kyknos avatar 10.12.2013 12:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    A ano, v dnesnej dobe sa za formalny odev moze povazovat pravdepodobne uz aj ine oblecenie nez obleky. Kazdopadne, obleky asi maximalizuju 'vhodnost' (tj. znizuju percento pohorsenych/vyrusenuch ludi).
    citation needed - mě obleky vyrušují, "pohoršují", uráží a nejsem sám
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 10.12.2013 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    tj. ceremonialy, ci uz statne
    Na takové šaškárny se nějaká ta uniforma samozřejmě hodí.
    alebo cirkevne a pod.
    Na nějakých církevních akcích jsem omylem byl a lidí v obleku jsem tam viděl jen minimum. Asi to nebyl ten správný statistický vzorek.
    niektore kulturne podujatia (divadlo)).
    V divadle lidi v obleku moc nevídám a když už, tak vnímám značnou korelaci s věkem.
    Kazdopadne, obleky asi maximalizuju 'vhodnost' (tj. znizuju percento pohorsenych/vyrusenuch ludi).
    V tom případě mi přijde, že na většině míst a akcí, kam chodím, oblek takto definovanou vhodnost spíše minimalizuje. Na druhou stranu je to výborný způsob, jak upoutat pozornost na první pohled. Podobně samozřejmě zafunguje jakýkoli jiný neobvyklý oděv.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 10.12.2013 12:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    jistě, oblekje, v určitých situacích a v určité společnosti, formální oděv

    v jiných situacích a v jiné společnosti jsou to montérky, vojenská uniforma nebo něco úplně jiného, případně nic

    spor není o tom, zda je oblek formální oděv, ale o tom, zda je potřeba nosit formální oděv, zda je k tomu vhodné někoho nutit a zda právě tento formální oděv

    podle mího názoru je tento formální oděv poněkud zastaralý a spojený s určitou soudružsko-mafiánsko-manažerskou kulturou, se kterou nechci mít, a nemám, nic společného
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.12.2013 16:23 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Nepovazujes oblek za formalny odev?

    Kazdopadne, ak aj nie, tak to nic nemeni na tom, ze ho spolocnost vseobecne uznava za formalny odev.

    AsciiWolf avatar 9.12.2013 21:42 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    +1
    pavlix avatar 9.12.2013 07:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To jsme se špatně pochopili. Škola pro šašky je pro mě taková škola, kde je výběr oblečení ke zkoušce hlavním kritériem. Škola, která neklade důraz na získané znalosti a dovednosti, si jiné označení nezaslouží.

    To, co popisuješ není vyžadování elementární slušnosti, ale obyčejná sprostá šikana. Pokud někdo vůbec o takovém jednání uvažuje, žádnou úctu si nezaslouží. Pak je ovšem svým způsobem pochopitelné, že si zakládá alespoň na těch falešných projevech.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 10:37 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To jsme se špatně pochopili. Škola pro šašky je pro mě taková škola, kde je výběr oblečení ke zkoušce hlavním kritériem. Škola, která neklade důraz na získané znalosti a dovednosti, si jiné označení nezaslouží.

    To, co popisuješ není vyžadování elementární slušnosti, ale obyčejná sprostá šikana. Pokud někdo vůbec o takovém jednání uvažuje, žádnou úctu si nezaslouží. Pak je ovšem svým způsobem pochopitelné, že si zakládá alespoň na těch falešných projevech.
    IMO ho nevyhodili kvuli obleceni - z diplomky mel v posudku E a F, takze komise mu z 90% vybere jednu z techto znamek. U ustni zvoral jednu otazku, tak bylo jasny, ze poleti. Kdyby mel v posudkach treba B/C, tak mu z ustni to Ecko daj (pokud u ty 2. otazky nerikal extra kraviny).
    9.12.2013 16:10 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Zvacsa pri skuske plati, ze aby ju clovek zlozil musi splnit nejake minimalne poziadavky. Znalosti byvaju jednym z tychto kriterii, casto su aj dalsie (dochadzka, ulohy, zapocet, pripadne aj formalne oblecenie ak to bude dany skusajuci povazovat za dolezite).

    Inak povedane: formalne oblecenie moze byt jedno z kriterii potrebnych pre splnenie skusky (aj ked to nebyva dnes uz snad nikdy). Tiez neverim, ze by dnes komisia dala niekomu, kto pride v rozumnom odeve (nie nutne v obleku) a bude mat perfektne znalosti nieco ine ako A. Kazdopadne pochopim, keby to spravila. (obvzlast ak je formalny odev brany na danej skole ako vseobecne uznavany konsenzus)

    Pre niektorych ludi totiz vysokoskolsky titul neznamena len prejavene znalosti, ale moze znamenat aj nejake dalsie veci -- napr. ze je clovek schopny drzat sa preddefinovanych pravidiel a dokaze plnit ulohy na cas.

    Netvrdim, ze vyzadovanie obleku je nutne spravne spravanie, ale ze rozumiem preco to niektori ludia tak beru. Obvzlast ak sa na vysoke skoly stale pozeraju ako na institucie, ktore maju vzbudzovat dostojnost, nie len ako na tovarne na tituly ako je to moderne dnes.

    pavlix avatar 9.12.2013 16:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    pripadne aj formalne oblecenie ak to bude dany skusajuci povazovat za dolezite
    Vyžadování jakékoli uniformy, specifického účesu a podobných věcí ve vzdělávání není nic jiného než prachobyčejná šikana. To je můj osobní pohled na věc a jsem si vědom toho, že ho každý nemusí se mnou sdílet.
    Obvzlast ak sa na vysoke skoly stale pozeraju ako na institucie, ktore maju vzbudzovat dostojnost
    Záleží na tom, jestli je účelem vysoké školy vychovávat k uniformitě nebo přinášet vzdělání. V tom druhém případě považuju vyžadování obleku při povinných příležitostech za kontraproduktivní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 20:15 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Na druhou stranu zase se tomu vší silou stavět na odpor, pěnit, jak je to fašismus a jak mě to omezuje a vůbec si na tokovém postoji nějak zakládat, to taky není normální. Prostě si to sako a nějaký nenápadný kalhoty/boty vezmu/půjčím od otce/něco, ono mě to neukousne (kruciš, já jsem tak pokornej člověk, no není to úžasný? :).

    Kravatu mít nemusíte, to by vám určitě nevyčetli, kdyby vám chyběla.
    pavlix avatar 10.12.2013 05:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Na druhou stranu zase se tomu vší silou stavět na odpor, pěnit, jak je to fašismus a jak mě to omezuje a vůbec si na tokovém postoji nějak zakládat, to taky není normální.
    Mezi uvědoměním si, že je to taková hloupá a nevinná forma fašismu, a vědomým si komplikováním, když jdu na zkoušku nepřipravený, je docela široká škála možností.
    Prostě si to sako a nějaký nenápadný kalhoty/boty vezmu/půjčím od otce
    Už to vidím. Nebyl mi ani otcův pásek.

    Oblek jsem si už několikátý koupil a stál mě v řádů tisíců v přepočtu na jednotlivé jeho užití. Černé kožené boty nosím rád, ale pokud by tomu tak nebylo a chtěl jsem, aby se mi v nich dobře chodilo, byla by to třeba i další tisícovka na jedno užití.
    Kravatu mít nemusíte, to by vám určitě nevyčetli, kdyby vám chyběla.
    Kravata je to nejmenší. Je takřka zadarmo. Člověk si ji sám vybírá. Dokonce může být i barevná! Lepší než motýlek nebo nedej bože šerpa ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.12.2013 20:38 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já vždycky měl motýlka, když už to mělo bejt jó nóbl.
    pavlix avatar 10.12.2013 21:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Jo, na číšníka, to jsem vydržel v tanečních jenom proto, že mě to hodně bavilo a vyžadovalo se to. Když jsem se pak dozvěděl, že na západ od nás se lidi učí tancovat normálně oblečení, skoro jsem zaplakal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.12.2013 11:01 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Osobne tiez nie som fanusik vynucovania oblekov, ale aspon slusnost (a znalost zakladnych spolocenskych pomerov) od studenta na statnej zaverecnej skuske ocakavam. Ono by napr. v mrkvovom pripade uplne stacilo hned na zaciatku skusky povedat/ospravedlnit sa, ze nevlastnis/z nejakych dovodov nemozes (alebo nechces) nosit oblek a vsetko by bolo v poriadku a vobec nikto by uz pravdepodobne ani nepipol na danu temu.

    Co sa tyka vynucovania uniformity, tak je to podla mna prehnane tvrdenie. Skor sa tym vynucuje schopnost sebareprezentacie a slusnosti (viz vyssie uvedeny priklad) a to su vcelku dolezite vlastnosti u potencialneho absolventa. Prirodzene, skola musi mat aj znalostne poziadavky, aby nieco znamenala, ale to ja osobne povazujem za samozrejme.

    pavlix avatar 10.12.2013 11:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Osobne tiez nie som fanusik vynucovania oblekov, ale aspon slusnost (a znalost zakladnych spolocenskych pomerov) od studenta na statnej zaverecnej skuske ocakavam.
    Není mi jasné, jak spolu souvisí slušnost a retro převleky. A popravdě řečeno mi nepřipadá že by mezi lidskou slušností a nošením obleků byla nějaká zvláštní korelace a vůbec bych se nedivil, kdyby se nakonec ukázala korelace opačná.
    Co sa tyka vynucovania uniformity, tak je to podla mna prehnane tvrdenie.
    Podle mě je to neutrální tvrzení popisující realitu. Zatímco u žen společenská konvence vždy vyžadovala v určitých mezích značnou rozmanitost a především jedinečnost, u mužů bylo ideálem hrát si na kolonii tučňáků a nejdůležitější vlastností oděvu je značka.
    Skor sa tym vynucuje schopnost sebareprezentacie
    Vážně?
    a slusnosti
    Vážně?
    Prirodzene, skola musi mat aj znalostne poziadavky, aby nieco znamenala, ale to ja osobne povazujem za samozrejme.
    Jojo, znalosti se považují za natolik samozřejmé, že nakonec z těch škol zbyde jenom ta šaškárna.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.12.2013 11:32 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Aj ta zatvorka je tam dolezita. Z nejakeho dovodu (preto znalost zakladnych spolocenskych pomerov) sa povazuje za slusne na podobne ceromonialy nosit obleky. Ak dany odev nemam, nech uz mam na to dovody akekolvek, tak je slusne to bez vyznania vysvetlit (mozno ti to tak nepride, ale ak po tom, co tam pred tebou pride 50 ludi v obleku, tam prides ty v niecom inom, tak tvoje oblecenie bude posobit pri najmensom rusivym dojmom).

    Jojo, znalosti se považují za natolik samozřejmé, že nakonec z těch škol zbyde jenom ta šaškárna.

    Hovorilo sa o vyzadovani znalosti (a to povazujem za samozrejme), nie o ich skutocnom vlastneni. To, prirodzene, samozrejme nie je, inak by ta skuska nemala moc zmysel.

    AsciiWolf avatar 8.12.2013 12:59 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    +1
    8.12.2013 03:43 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Bystroushaak avatar 8.12.2013 07:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Existuje tu vůbec někdo, kdo z VŠ neodešel (ať již s titulem, či bez) zhnusen?
    Jendа avatar 8.12.2013 07:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Řekl bych, že třeba pár brmlabáků.
    8.12.2013 09:43 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ja. Dokonce z te same skoly o ktere tu kolega pise.

    Kdybych nemusel zivit rodinu, tak jsem i delal doktorat, ale bohuzel to tam s penezma neni moc dobry.
    8.12.2013 12:48 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Odesel nezhnusen a s titulem, tedy.
    Luk avatar 8.12.2013 13:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já též a dokonce jsem na FEL ČVUT i docela hrdý. Neříkám, že nebylo co zlepšovat, ale v zásadě jsem byl se školou spokojený.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 8.12.2013 09:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já jsem odešel nezhnusen a bez titulu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 8.12.2013 11:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Jsem na tom podobně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.12.2013 13:08 eeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    jak muzes delat v RH a nemit titul?
    8.12.2013 13:10 eeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    resp to tam primaj lidi bez titulu i kdyz v pozadavcich na uchazace o praci ho maji jako nutny?
    8.12.2013 13:39 burgrt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To se běžně dělá, pokud máš dostatečnou praxi, VŠ ti dá jen náskok
    AsciiWolf avatar 9.12.2013 21:50 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Souhlas. Na druhou stranu, ten náskok se může dost hodit...
    8.12.2013 17:58 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Si pozri napr. intern programy, tam sa titul urcite nevyzaduje a pokracovanie na plny/ciastocny uvazok zalezi skor od praktickych schopnosti cloveka (a od ochoty/chuti) nez od toho, ci ziska alebo uz ziskal titul.

    Tiez byva vacsinou v poziadavkach kuzelna veta v style: '1. stupen VS vzdelania alebo odpovedajuca prax.'

    Titul byva zvacsa vyzadovany az u pozicii, kde to dava zmysel (tj. ocakava sa sirsia znalost teorie, napr. vyvojar v oblasti bezpecnosti).

    Václav 8.12.2013 19:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Požadavky v inzerátu jsou vždycky přestřelený. Filtr :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.12.2013 20:26 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Bohužel stejně jako dost často životopisy uchazečů. :(
    AsciiWolf avatar 9.12.2013 21:51 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Proto se jim říká "lživotopisy". :-)
    pavlix avatar 8.12.2013 20:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To bude nejspíš tím, že jsem si žádné požadavky nečetl, nebyl důvod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 8.12.2013 11:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Já odešel s tím, že to není nic pro mě - FEL má úplně jinačí tempo jak naše střední a například o integrálech a derivacích jsem slyšel prvně právě na FELu....a i přes mojí maximální snahu jsem pochopil derivace až v době, kdy se končilo s integrály :-(  Ta dyskalkulie tomu taky moc neulehčuje (doteď mi drhne například velká násobilka)

    Nope
    8.12.2013 17:37 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    S integrály a derivacemi jsem se při výuce zřejmě nesetkal.
    Josef Kufner avatar 8.12.2013 18:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    No vidíš, ja doteď velkou násobilku nepotřeboval, ani jsem se ji nikdy neučil. Ono jak člověk postupuje ve škole dál a dál, tak čísílka v matematice pozvolna mizí a mizí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dreit avatar 9.12.2013 21:51 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Já bohužel narážím i s písmeny, nejvíc tam, kde s tím ostatní nemají sebemenší problémy (a kupodivu i naopak, zvládám dobře to, s čím mají ostatní problémy).

    Nope
    8.12.2013 14:06 jarin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To není jenom ze školy. Prostě když člověk nějakou dobu něco dělá, tak postupem času do toho začne vidět víc a to ho obvykle zhnusí. Mě třeba bakalář bavil hodně. Na magistru už mi to tak dobré nepřišlo, protože už jsem věděl co chci dělat, ale nedostal jsem se k tomu. Celkově to hodnotím pozitivně, i když teď mě to taky dost štve (zamítli mi vlastní téma diplomky a kvůli průtahům za strany vedoucího jsem nestihl odevzdat včas).

    Myslím, ale že je i tak škoda ty roky zahodit a nedodělat to, i přesto, že ten titul je v praxi k ničemu.
    Jendа avatar 21.6.2019 19:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    8.12.2013 07:45 Chup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Invariably worn with a ‘tie’, a strangulation device that partially cuts off the blood supply to the brain
    Sorry, ale takhle se kravata prostě nenosí, nemá škrtit, ale sedět. Když nechápete, vy super-über-duper-hekři, ani algoritmy vázání kousku hadříku, kupte si kravatu na sucháč a zapněte ji tak, aby neškrtila...
    Jendа avatar 8.12.2013 07:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    K čemu je kus oblečení, který neplní žádnou funkci?
    Bystroushaak avatar 8.12.2013 08:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    K doplnění vzhledu. Je to prostě svého druhu uniforma.
    8.12.2013 09:10 Chup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já kravaty nosím, protože se mi líbí (stejně jako jsem si koupil gauč, který mému oku lahodí, i když třeba nemá snadnou výměnu potahu). Ale samozřejmě když mě vidíš, tak jsem kvůli tomu podělanej kravaťák, že? Potom co jsi ty, s takovým myšlením.
    Jendа avatar 8.12.2013 09:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ale samozřejmě když mě vidíš, tak jsem kvůli tomu podělanej kravaťák, že?
    Prostě se to jen přičte k ostatním parametrům a upraví se podle toho váhy. Nemá to absolutní hodnotu.
    pavlix avatar 8.12.2013 09:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Jestli člověk kravatu nosí kvůli jejímu vzhledu nebo kvůli tomu, že je součástí „kravaťácké“ uniformy se dá celkem na první pohled poznat. Ale myslím, že podrážděnou reakcí jsi přidal pár kravaťáckých bodů. Teď už jen stačí říct, že nosíš sako, protože chceš chodit slušně oblečený, a máš vyhráno ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2013 09:52 Chup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Koukám, že kravata je tady smrtelný hřích, podněcující k veselému odsuzování cizích lidí. A ne, nenosím sako a dokonce nemám kravaty utažené až ke krku, co na to tvůj věštící krystal?
    pavlix avatar 8.12.2013 09:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Slovo „kravaťák“ se většinou nepoužívá jako označení pro člověka s kravatou. Existují i další slova, která vznikla na základě korelace, nikoliv na základě podstaty. Nicméně lidem, kteří jsou nadržení na to se hádat s někým o tom, jestli jsou dostatečně swag, se jednu dobu říkalo „frikulíni“.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2013 10:07 Chup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Možná to neznáš z druhé strany, když tě někdo automaticky odsuzuje kvůli cáru látky na krku, protože ho nosí i nějaká skupina. Když to ale druhým děláš ty, tak je to samozřejmě pohodlnější a máš iluzi jakéhosi nadhledu. Bohužel to ve mě vzbuzuje vášně, protože se s tím setkávám neustále v roli oběti.
    8.12.2013 11:07 2013
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Taky nosím kravaty, dokonce je i sbírám. A můj názor je, že mít skvěle padnoucí oblek s kurva stylovou kontrastní kravatou je v česku víc antikonveční hardcore* než být ten pseudoantikonveční lulínek, jakým se tu evidentně někteří cítí. Jasně, největší svoloč typu domovní prodejce paušálů atp má kravatu taky, ale nikdy jsem tuto pakáž neviděl v evidentně dobrém obleku. Vždycky to byl nějaký nepadnoucí tesco-kentus a kravata po fotrovi, co ji nosil na pohřby.

    * ve smyslu "cítím se skvělě a mám dobrou náladu, všichni mi můžete..."

    P.S. zjistil jsem, že být dobře oblečen (t.j. lépe než průměr) zvyšuje podstatně šance a ochotu u druhého pohlaví (a teď nemyslím tu ochotu biologickou. být oblíbenec na studijním, u šéfové nebo u tchýně dělá divy. kdyby kunda měla řemen, točí s celou zemí.)
    pavlix avatar 8.12.2013 20:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Možná to neznáš z druhé strany
    Tím asi zbytek příspěvku ztrácí smysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2013 21:21 Chup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Příspěvek na smyslu sám neztrácí, k tomu teprve musí přijít ignorant, aby ho v tom neviděl.
    9.12.2013 07:12 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    musí přijít ignorant
    túto záľubu som detekovala :) už dávnejšie, aj keby mal podobný názor na nejakú vec a neraz ho aj vyslovil, u na rýpanie vybraného respondenta razom ten názor prehlási za kopu nezmyslov

    mňa osobne ľudia v dobre panúcich kvalitných oblekoch a s luxusnými kravatami za 100 eur, z ktorých niektorí ľudia vyžijú mesiac,nijako nevzrušujú a nevzbudzujú vo mne len kvôli tomu, ako sú nahodení úctu... páči sa mi kyknosov nápad so sukňami... u nás by ale neprešli sukne cez KDH:)
    9.12.2013 07:13 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    v dobre padnúcich oblekoch
    8.12.2013 18:07 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Co som tak pocul, tak ludia, ktori sa v bonmote vyzivaju sa vyjadruju, ze "skrtenie kravatou" indikuje, ze je prilis mala kosela -- ma prilis maly obvod krku, mala by sa skusit nosit kosela s vacsim obvodom goliera.

    Za seba mozem len povedat, ze som so skrtenim kravatou nikdy problem nemal (aj ked som oblek mal obleceny len par krat za zivot). Tiez som nemal nikdy pocit, ze by mi bola kosela mala.

    Josef Kufner avatar 8.12.2013 18:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Já nezapínám ten úplně horní knoflík košile. Stačí to trochu srovnat a kravata či motýlek to už udrží na místě a vidět to bez bližšího zkoumání není.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 8.12.2013 20:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Pokud člověk nemá "konfekční" tělo, tak je to s košilemi docela problém. Pokud si vyberu košili podle krku (aby to neškrtilo), mám moc dlouhé rukávy. V některých případech jsou takové košile také příliš "pytloidní", ale to už záleží na střihu. K obleku je lepší si nechat košile ušít na míru, pak to ani neškrtí u krku, ani v tom člověk nevypadá, jako kdyby utekl z blázince.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.12.2013 09:07 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ja som absolvoval bakalárske štatnice tiež bez obleku, mal som to čo obvykle nosím čierne riflové kapsáče a čierna košela (na skúšky obvykle nosievam tričko, človek má nervy a dosť sa potí), oblečenie som mal čisté a nepovažujem dané oblečenie za neslušné. Jediný kto z toho nebol nadšený bola študijna poradkyna, ktorá mi povedala aby som si dal dole z nohavíc dvojitu retaz s klučmi (dal som ju do vrecka ku klučom), naštastie ona nerozhoduje o vysledku štatnic. Štatnice som mal za A - asi fakt to na oblečení nezáleží. Ale tak zase na eltech. fakulte žilinskej univerzity nie je problem dostať A keď sa človek pravidelne učí.
    8.12.2013 12:51 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    v Ziline je elektrotechnika? Odkdy? Driv tam byla jenom vysoka drevorubecka, nebo?
    8.12.2013 13:29 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tento rok to bude 60 rokov. Volakedy sa to volala Vysoká škola dopravy a spojov.
    Luk avatar 8.12.2013 13:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    V Žilině bývala (a je) především doprava, proto po rozdělení federace vznikla FD ČVUT, tady do té doby nic nebylo (resp. bylo, ale jen do roku 1960, než byla v rámci federalizace Československa VŠŽ v Praze zrušena ve prospěch nově zřízené VŠDS v Žilině). Nicméně elektro je tam taky (a vlastně už od toho roku 1960 bylo, ve formě spojovací techniky), stejně jako například informatika a řízení.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.12.2013 14:44 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    diky za info, mas recht, ted sem se podival a spletl jsem si to s tou drevarskou ve Zvoleni.
    8.12.2013 19:00 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Čo máte proti Zvolenu? :) Kedysi to bola dobrá škola,teraz neviem. Aj stredné lesnícke školy mali u nás vyššiu úroveň, ako kdesi v prdeli v Británii vysoké, viem, že naši vysokoškoláci sa počas štud. pobytu iba smiali, že to čo tam chceli od vysokoškolákov, vedeli dávno na strednej.Dnes na nič netreba odborníkov a tak lesy aj vyzerajú. Starí odborníci vymrú a je po tradícii. Budú nás učiť tí Briti.
    8.12.2013 09:47 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ja sice mam rad odpor proti systemu a zavedenym pravidlum ale nesmyslne si komplikovat statnice tim ze bych neprisel v obleku kdyz ho uplne vsichni ostatni maji me prijde jako blbost.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    elenril avatar 8.12.2013 10:32 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Z toho vyprávění teda mám spíš dojem, že tě nevyhodili proto, že bys neměl kravatu, ale proto, že jsi neuměl to co jsi měl umět. Když u státnic nejen že neznáš látku, ale navíc ještě nesplnuješ společenské konvence, tak působíš dojmem člověka co na školu úplně kašle, a to se pak nemůžeš divit, že tě vyhodí. To platí několikanásobně, pokud jsi na oboru co má v názvu management (fuj, co tě to napadlo na něco takového jít). Pokud tě ekonomika tak strašně nebaví (mě by taky asi nebavila), tak jsi měl přejít na jiný obor. Ale přijít ke státnicím s tim, že jsem se něco nenaučil protože to byla otrava je...poměrně odvážné.
    8.12.2013 10:55 2013
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    asi tak +1
    Max avatar 8.12.2013 11:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Přesně tak. Navíc bych ještě přidal, že to s tím emailem a zdravotním pojištěním je čistě problém autora zápisku. Jako trochu zasvěcený člověk by měl vědět, že email nepatří mezi zrovna oficiální komunikační cesty. Takové věci by si měl vyřídit osobně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.12.2013 12:51 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ono je to tak, ze lidi co delali puvodni CS a CE na FELu utekli na FIT, a zbyly tam dva programy:
    • Docela tezka Otevrena Informatika, kterou delaji lidi z kybery, a
    • Jednoduche, masove a povrchni Softwarove Technologie a Management, ktere uci v zasade kdekdo, a od zacatku slo vic o papir, nez o to se neco naucit
    Uz jsme to resili pred lety -- Mrkva sel na STM protoze je o hodne lehci nez OI na FELu, FIT nebo Matfyz.
    9.12.2013 20:33 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    nesplnuješ společenské konvence, tak působíš dojmem člověka co na školu úplně kašle
    Taky bych řekl, že ty společenské konvence fungují většinou spíš takhle. Ty zkoušející nenaštvete přímo tím, že nemáte určitý druh oblečení. Obvykle to v hlavě skutečně asi zafunguje tak, že si to vyloží: "tenhle to má na háku". Holt to funguje sémioticky - vaše nesako je určitý signifikant, a k vaší smůle si ho většina příjemců zprávy vyloží nepříznivě :)

    A vytvářet dojem, že na to člověk sere není nikdy dobré. Co já vím (byl jsem na jiných druzích škol, ale slyšel jsem i z druhé strany), tak obvykle většina vyučujících to spíš dát chce. Prostě nejsou z kamene.

    Když ale dostanou pocit, že na druhé straně stolu je někdo, kdo to má u zadku, tak v nich tento soucit zmizí. Poněvadž si s ulehčením řeknou, že jemu na tom vlastně taky nezáleží. Čili skutečně, tento dojem je neradno vytvářet. Třeba se vám to zdá pokrytecké, ale to sako je v podstatě pragmatický prostředek :)
    8.12.2013 10:50 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    V životě budeš muset udělat ještě spoustu věcí, co se ti nebudou líbit. Vzít si na pár hodin oblek je to nejjednodušší. Uvědom si, že to děláš jen a pouze pro sebe. A že oblíct se tak, jak se od tebe očekává, je úplně to nejmenší co pro úspěch u zkoušky můžeš udělat.
    Jendа avatar 8.12.2013 20:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Šlo by stejným argumentem obhájit požadavek, že ke zkoušce musíš mít na hlavě chobotnici? Vždyť je to to nejmenší, co pro úspěch u zkoušky můžeš udělat.
    pavlix avatar 8.12.2013 21:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Šlo, pokud by to patřilo mezi zvyklosti dané školy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 20:34 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    A hlavně, mít na sobě sako je přece jen trochu na jiném hřišti.
    pavlix avatar 10.12.2013 05:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Než živá chobotnice ano. Ale pokud by to měl být nějaký speciální módní doplněk připomínající chobotnici, tak by se síly značně vyrovnaly, až na to, že ten oblek je společný pro více institucí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2013 11:49 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    tak mňa nikto nevyzýval, aby som konečne niečo napísala, ale napíšem

    Jeden z mojich synov,práve ten najschopnejší, nechal školu(matfyz.) v 4. ročníku - fakticky už po jeho absolvovaní, kreditov mal dosť, odmietol ísť na nejakú "blbú" konferenciu. Štvali ho "klapky" na očiach "exaktných vedcov" - že sú ako slepé kone v mlyne. Má tiež nesmierny problém, keď si má navliecť oblek a vyzerať podľa šablóny, hoci teraz, keď už má nejaké skúsenosti so socializáciou, prišiel na to, že keď nabudúce pôjde na nejaké výberové konanie, tak to nejako v obleku pretrpí. Mňa nesmierne mrzí, že to už ten rok nevydržal, nie kvôli titulu(nielen Bc už má každý:), premenovala som na Bc-ovo naše privinčné mestečko, lebo tu chrlí pobočka "VŠ" stovky odborníkov na ekonomiku:). Mrzí ma to kvôli tomu, že si myslím, že ísť do práce a "mať popritom čas na svoje veci" je naivná predstava. Už som socializovaná, tak viem:). Aj tak si myslím, že sa do školy vráti- i keď to bude možno FF, asi sa dá filozofiu alebo kult. antropológiu:).

    Podľa mňa je slušné tričko a sako dobré oblečenie aj na štátnice...Forma má istý význam kvôli zrozumiteľnosti (musíš ľuďom prekladať signály do ich reči či chcš alebo nie), ale zase ju uprednostňovať, to ma aj na prahu do iného, lepšieho:) sveta stále štve. Ale je taký a ty v ňom musíš na seba brať občas podobu, ktorej rozumie, lebo v ňom neprežiješ.

    Pre jedny štátnice sa ešte nič prevratného nedeje:). Je to ako v rozprávke: ráno múdrejšie večera. Tak aj dnes pekný večer, svet napriek všetkému je aj krásny. Iný zrejme už nebude.

    Luk avatar 8.12.2013 13:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Pre jedny štátnice sa ešte nič prevratného nedeje:).
    Problém je v tom, že pokud člověk vypadne z předdefinované šablony, už má to studium o dost těžší. Prakticky všechny studentské výhody končí ve 26 letech, pak už si člověk musí například platit zdravotní a sociální pojištění, takže jít třeba na pár let někam pracovat a studovat až potom je náročnější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.12.2013 14:12 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Áno...pracovať popri štúdiu predsa len nie je to isté, ako byť zamestnaný na plný úväzok, okrem toho, tak ako asi žiadna škola nesplní predstavy, v zamestnanie ich sklame tiež, nie každý má šťastie na niečo,v čom by sa dokonale našiel a zároveň by ho to aj uživilo. Po tom počiatočnom období fluktuácie, keď človek ide jednoducho o dom ďalej, ak ho to pestane baviť, nakoniec niekde zostane trčať... A vtedy je možno čas znova na tú školu, ak nemá iné záväzky a nemusí sa ohliadať na to, aby niekoho uživil, aby sa dostal z toho stereotypu a otvoril si nejaké nové dvere. Nemyslím k spoločenskému úspechu, ale sám pre seba.

    Mnohí tu nadávajú na školu. Ale ten čas v škole predsa len môžu využiť aj na to, aby sa popritom niečo naučili:). Lenže na to prídu až potom.
    pavlix avatar 8.12.2013 21:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Áno...pracovať popri štúdiu predsa len nie je to isté, ako byť zamestnaný na plný úväzok,
    To zní jako by na každém rohu čekal náborčí na parttime joby.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 06:51 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Neviem či na každom rohu. Ale ponuky si vždy našli na internete a netrvalo to dlho. V BL to tak asi bude, nebol žiaden problém (a nie je, lebo jeden ešte je študent a zároveň takto pracuje, od konca minulého šk.r. zase v novej firme) tie fleky zohnať a dokonca i zmeniť, keď neboli spokojní
    8.12.2013 14:48 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    mame doma podobny problem, syn skolu flaka a uz nevim co s tim. Bohuzel je manzelka zrovna tak jako ty na jeho strane a ja kluka navic uz ani nemohu zmlatit.
    8.12.2013 17:48 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To je tak velký?
    8.12.2013 18:39 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    On školu síce flákal, ale na to, čo tam chceli stačil ľavou zadnou, ibaže on číta Witgensteina (to je na mňa priveľa:)) a pod. veci a "kognitívni vedci" sa mu zdali vymätení. Jeho štvali tie "akademické" móresy. Ja s tým v tom nemôžem nesúhlasiť. Mladší tam študuje tiež a ten je zas až príliš zodpovedný a pracovitý. Každý je iná povaha. Sú ľudia, ktorých nedokopete k tomu, čo ich dnes nebaví a v čom pre seba práve nevidia zmysel, to už o ňom viem od gympla.Celoročnú látku z chémie zvládol za mesiac prázdnin dopredu, lebo ho práve zaujímala. Potom ho zas zaujímalo niečo iné.Takže som nerobila tragédiu z toho, ak práve nejaký predmet, resp. úlohy a pod. ignoroval a schytal 5ky za blbosti.Na niekoho argument, že čím vyšší titul, tým lepšia šanca na "trhu práce" neplatí:). Sú dôležitejšie veci, a tie má práve zrejme teraz aj váš syn. Vy ako chlap to beriete príliš pragmaticky.
    Grunt avatar 8.12.2013 12:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    :-D Buď rád, že nejsi Japonec (nebo Slovák) a šoupej nohama…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.12.2013 12:58 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    youtu.be/BGpzGu9Yp6Yhttp://

    dobré ráno, gruntík:)
    8.12.2013 13:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Inspirující, už vím kam si pojedu pro zásobu lidských lebek (ty se hodí totiž skoro vždy).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Grunt avatar 8.12.2013 13:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    No hlavně se tam prosimtě nikde neoběs nebo tak něco…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.12.2013 14:52 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    to si presne trefil. V pribuzenstvu byl jeden takovy pripad a clovek si nedokaze predstavit, co je s tim pak papirovani a behani po uradech.
    8.12.2013 13:41 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    medzi tým Japoncom a týmto zberateľom senzácií je istý jemný rozdiel:),ty budeš skôr ako ten druhý... alebo že by nie?
    8.12.2013 13:17 2012 | skóre: 16 | blog: co_me_dneska_napadlo
    Rozbalit Rozbalit vše 2012
    V casech co jsem tam byl ja, 3 roky zpet, existovalo na FEL poradni oddeleni pro studeny, byly to dvere naproti PEO. Myslim ze tam uradoval pan Bilek, byvaly prodekan fakulty. Tam jsem se vzdycky dozvedel veci, ktere jsem potreboval...
    xxx avatar 8.12.2013 13:53 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Hele u statnic jsem se nachomejt jako nosic vody. Tak jen nekolik poznatku.

    Jsou komise, kde by jim byl oblek okradenej, jsou komise, kde by meli hromadu kecu, nicmene by se to do hodnoceni apriori nepromitlo.

    K tomu za co te vyhodili. Jestli si mel znamky A, E/F z otazek a E/F z bakule, tak resili co pro tebe bude nejmin bolestny. No a z nejakeho duvodu usoudili, ze nez te nechat delat novou bc pod novym vedoucim, tak pro tebe bude snazsi se naucit tech par otazek z ekonomie.

    Tak se akorat v lednu seber, nauc se tech par otazek, vem si oblek, a proste to tim uzavri.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.12.2013 14:50 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    pri platech vysokoskolschych ucitelu bych to navic jistil jeste nejakym 'sponzorskym darem'. To je dnes take 'obvykle'.
    xxx avatar 8.12.2013 14:59 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Mozna tak nekde u Stuttgartu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.12.2013 16:40 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Fascinuje mě, jak moc chyb vidíš u ostatních a jak moc málo v sobě, troška sebekritiky by ti dle mého názoru prospěla.
    kyknos avatar 8.12.2013 21:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Nejsi jediný, já oblek taky nemám :) A pořizovat ho nehodlám, ani ke státnicím ani jinam.

    U nás je výhoda ta, že oblek nenosí ze spolužáků nikdo, většina nosí sukně :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 8.12.2013 21:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    a jestli mě budou nějací kravaťáci do obleku nutit, tak jsem je ochoten vytrollovat a vzít si tu sukni taky
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bystroushaak avatar 8.12.2013 23:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Jen si před tím nezapomeň nechat narůst pořádný plnovous, ať to má šťávu.
    Bedňa avatar 8.12.2013 21:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Vieš že príslovie "Šaty robia človeka" vzniklo chybným prekladom z latinčiny a skutočný preklad je "Šaty nerobia človeka" epic fail.

    Vážiť si sám seba budeš, len keď budeš v živote konať podľa toho čo cítiš že je dobré a ver mi, nebudeš to ľutovať.

    GL
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.12.2013 22:06 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ne.
    Bedňa avatar 8.12.2013 22:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    No môžem sem dotiahnuť kámoša čo to študoval, alebo fakt veríš týmto troll blogom?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.12.2013 22:26 igny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Asi stejně jako troll Bedně
    8.12.2013 22:32 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Nemusíš dotahovat kámoše, stačí když dodáš ozdrojovaný původní latinský citát, který měl být špatně přeložen.
    Bedňa avatar 9.12.2013 11:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tak som mu volal a nepamätá si zdroj. Oni na škole riešili masaker príkladov zo starogréčtiny a latinčiny.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.12.2013 17:46 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    A ruha teszi az embert.Gyakran használatos a közmondás tagadó formában is: Nem a ruha teszi az embert. Ennek értelme épp fordított: Az ember értékét nem öltözete alapján kell megítélni. ;-)

    Čo znamená asi toľko, že v prísloviach máš často skrytý opačný zmysel, alebo že je to myslené naopak, než je ten pôvodne kladný tvar. To asi znalcovi tých klasických a mŕtvych jazykov vysvetlila už pani učiteľka slovenčiny na ZŠ, len si to vtedy nezapamätal, alebo tomu neporozumel. V podstate je v tých púrísloviach irónia - asi taká, akú často používa dad, a kameň úrazu je v tom, že čitatelia ho čítajú od slova do slova - a berú to smrteľne vážne:).
    Bedňa avatar 9.12.2013 22:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Celkom si to vystihla, tak nejak mi to vysvetľoval. Toto mi dosť utkvelo v pamäti a bol som prekvapený, že si nepamätá keď mi to vysvetľoval. Je pravda že za tie roky riešili veľa prekladov a nečakal, že práve tento čo mi spomínal mi utkvel v pamäti :-) Rovnako ako keď som ho skúšal zo starogréčtiny (tuším) a ostali mi v pamäti aj po rokoch, dido, didos, didomi, robiš, robím, rebíme, alebo tak niečo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    JiK avatar 8.12.2013 22:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    nebudu komentovat to, jak se da neudelat bakalarka (to je tak tezke splnit zadani aspon na 51%) ani na utok na kravataky (je-li kravata proti tve vire, je to fakt problem si vzit Business Casual? Nemas ani jednu jednobarevnou kosili, bez kravaty, slusne kalhoty a tmave boty?) naopak mne spis zaujalo neco jineho, cituji:

    ...Stavím si vlastní 3D tiskárnu, pracovně nazvanou "repsprask" protože jsem zjistil že to je praktická věc která se docela často hodí....

    Okolnostma jsem byl donucen venovat se 3D tisku. Porad jeste to povazuji za modni blbost ktera ma k prumyslove revoluci asi tak daleko jak letadelko na gumu k SR-71, ale zajimalo by mne, k CEMU se to docela casto hodi...pocitam, ze az si vytisknes obal na mobil, zapada to prachem...videl jsem desitky vyrobku, ktere z 3D tiskarny, veci, ktere udajne mely smysl, od mikrofluidiky (nefunguje to diky porozite a tolerancim) pres overhyped plastovou pistoli na jeden naboj (ta by sla by vyrobit i z rozmocenych novin a skrobu), a jedine, kde vidim trochu smysl je vyroba nefunkcnich (dummy) komponentu, v mem pripade od obalove techniky (vrsky, spunty, davkovace a spreje, pro predvedeni designoveho konceptu R&D managerovi nebo zakaznikovi, nekde mezi prvni a druhou fazi stage-gate procesu u product developmentu.

    To co je naopak docela zajimave pro hrstku velmi specifickych aplikaci (opet zadna revoluce) je 3D tisk (laserove sintrovani) kovoveho prasku. Daji se delat veci, ktere jsou jinak nevyrobitelne. Z nastrojove nebo nerez oceli, titanu, superalloy, bronzu, zlata..., a pak se par vecicek najde.

    At uz maloseriove lightweight komponenty (turbiny pro drony, panty na dvere do vrtulniku, individualizovane dentalni nebo kloubni nahrady, sperky, nebo potom nastroje, treba plastikarske formy s chladicimi kanaly okolo dutiny, tim padem rychlejsim provozem a lepsi ekonomikou...ale i tam se ta vec musi obrobit na petiosem CNCcku a dolestit rucne, takze cela ta tiskarna za 600.000 eur je jen jeden krok klasicke strojarske prototypove vyroby.
    Bystroushaak avatar 8.12.2013 23:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To co je naopak docela zajimave pro hrstku velmi specifickych aplikaci (opet zadna revoluce) je 3D tisk (laserove sintrovani) kovoveho prasku. Daji se delat veci, ktere jsou jinak nevyrobitelne. Z nastrojove nebo nerez oceli, titanu, superalloy, bronzu, zlata..., a pak se par vecicek najde.
    Viz např. Colt 1911 z tiskárny. NASA údajně používá i tiskárnu, která tiskne ve vakuu s ještě větší přesností, i když podstatně pomaleji nějakou metodou elektronového cosi. Viz:

    ISS Could Get its Own Electron-Beam Fabrication 3-D Printer

    Electron beam freeform fabrication
    kyknos avatar 9.12.2013 00:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Nemas ani jednu jednobarevnou kosili, bez kravaty, slusne kalhoty a tmave boty?)

    kosili nemám žádnou, slušné kalhoty mám (modré džíny) a tmavé boty mám taky (kanady)

    a ad 3d tisk: já těch užitečných věcí viděl už hodně, máme tu funkční malou centrifugu, nějaké tištěné díly na lasercutteru, přede mnou je jakýsi bazmek na měření radioaktivity etc...

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Josef Kufner avatar 9.12.2013 00:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    kosili nemám žádnou, slušné kalhoty mám (modré džíny) a tmavé boty mám taky (kanady)
    Takže nemáš ani jedno ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 9.12.2013 01:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    slušné kalhoty jsou nepochybně věcí názoru (pro mě zase nejsou slušné ty kravaťácké), ale tmavé boty jsou jasně definované a černé kanady to nepochybně jsou
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.12.2013 01:26 igny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    ty jsi vážně buran, to snad není možný :-D
    Jendа avatar 9.12.2013 04:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    ty jsi vážně buran, to snad není možný :-D
    9.12.2013 08:32 igny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    to je mi líto, že se tě to tak dotklo, Jeníčku, nechtěl jsem vyprovokovat defenzivní reakci :-( :-( :-(
    9.12.2013 01:20 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Kyknos je pokud vim nacek, takze tam se to mozna povazuje za uniformu.
    kyknos avatar 9.12.2013 01:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    lol
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.12.2013 17:30 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ale ted uz sem aspon nepises jako loki, coz je posun k lepsimu.
    kyknos avatar 9.12.2013 18:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    dej si ledovy klystyr
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    10.12.2013 23:10 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    +1 Srovnavat mne s nekym, kdo nema ani kravatu...
    9.12.2013 06:40 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    no hej... ale ak ľudia budú vyrábať na tej 3D tlačiarni doma deťom stavebnice, žene šperky... koľkí zas prídu o prácu...
    Josef Kufner avatar 9.12.2013 13:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Však tihle lidé mohou jít délat ty 3D tiskárny. Oh... počkat, ono se to replikuje samo... tak nic.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    JiK avatar 9.12.2013 14:55 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    jasne, z vodiveho plastu se natiskne vinuti motoru, z jeste vodivejsiho pak logika rizeni toho krokoveho motoru, z nejtvrdsi umele hmoty hridele a loziska....z rychlorezne gumy pak remeny, zejo. Davej si pozor na realitu, protoze to by byl mooc vosklivej naraz.
    11.12.2013 11:31 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To ani tak ne, ale dokazu si predstavit, ze by se k te tiskove trysce pridal jeste nejaky manipulator, ktery by umoznoval do te veci skladat standardizovane dilky (neco jako Lego), treba i ty motorky, a propojovat/montovat je tim plastem, a pak uz by se to mozna primitivnim zpusobem zreplikovat nechalo. Treba to nekdo casem udela.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Grunt avatar 11.12.2013 12:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Co zas blbnete? Stačí dodat strojařský zdrojový kód (pro ty co to nepochytili: výrobní výkresy, nářezové plány, nástřihové plány), pravděpodobně nějaké elektrotechnické nákresy a JiK se může jít klouzat. A až technologie pokročí natolik daleko, že bude technologie schopná dělit standardizované materiály a skládat je dohromady, tak se může replikovat sama.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 11.12.2013 22:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tohle jsem viděl na nějakém videu o tom, jak tisknou budovy. Přesně takle tam přidávali překlady na okna a dveře nebo rozvody (trubky a dráty). Ale byla to hodně experimentální záležitost.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.12.2013 16:09 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    ale je otázka, koľkí si budú potom môcť tie 3D tlačiarne a zlatý prášok žene na šperky dovoliť:) a či vôbec budú mať aj iné starosti, ako nejako prežiť zo dňa na deň... asi to smeruje k nejakej katastrofickej románovej vízii budúcnosti... k opevneným enklávam tých využívajúcim moderné technológie na to, aby si zabezpečili dostatok voľného času na užívanie si a ešte viac zábavy... ktoré sem-tam dajú šancu nejakému z tých za opevnením, aby pre nich vykonával prácu, ktorú tie ich umelé inteligencie a roboti predsa len bez nepostrádateľnej ľudskej prac. sily sami nezvládnu

    radšej už idem domov z tejto svojej zbytočnej práce a vypnem toho počítača:)
    9.12.2013 16:27 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    To jiste otazka je, ale rekl bych, ze nesouvisi s technickym pokrokem, ale prave s tim, s jakou socialni nerovnosti bude spolecnost ochotna zit. Oba extremy popisuje scifi roman Manna (a tady diskuse). Ale pochybuji, ze to bude tak kvalitni jako Solzenicyn.. :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    9.12.2013 08:20 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    3D tisk má smysl aspoň jako

    1) formy pro odlévání hliníku/mosazi,

    2) konstrukční díly, které nemusí být super pevné ani hezké, ale stejně s nimi strávím v dílně hromadu času,

    3) hračka pro studenty středních škol, aby měli motivaci si trochu zkusit mechaniku, elektroniku a programování a nechodili hromadně na humanitní VŠ z planých obav z techniky
    9.12.2013 11:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    3D tiskarnu sice nemam, ale videl bych asi podobne aplikace jako u normalni tiskarny. Takze malou otazku na uvod - jaka byla tvoje prvni tiskarna, a proc jsi si ji poridil (moje byla BT100)? Vzdyt sis to mohl nechat vytisknout na profi tiskarne a daleko lepe..

    Nicmene, mne osobne by to prislo uzitecne pro vyrobu ruznych nahradnich kurvitek, ktere umozni prodlouzit existenci spotrebniho zbozi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    JiK avatar 9.12.2013 15:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    3D tiskarnu sice nemam, ale videl bych asi podobne aplikace jako u normalni tiskarny. Takze malou otazku na uvod - jaka byla tvoje prvni tiskarna, a proc jsi si ji poridil (moje byla BT100)? Vzdyt sis to mohl nechat vytisknout na profi tiskarne a daleko lepe..
    Ano, to sedi. ja jeste nikdy nemel tiskarnu. Vlastne jo, pred lety, na VS kolejich, nejlacinejsi inkoustovku. Nic jsem netiskl abych usetriul, vyschla a sla do popelnice. Ja zpravidla nic netisknu, ukladam veci do PDF a archivuju, protoze nemam tiskarnu. A pokud ano, tisknu si tech 5-10 stran rocne v praci, zpravidla jsou to dokumenty, ktere po mne chce nejaky urad nebo stat, at uz Dansko nebo USA. V posledni dobe jsem tiskl vic nez za poslednich par let, asi 8 stran formularu ohledne relokace a bezpecnostni proverky.
    9.12.2013 16:31 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Aha, OK. To vysvetluje ten postoj. I kdyz ja take skoro vubec netisknu, normalnim (= ne asocialnim) lidem se to obcas hodi, vytisknout si semtam nejakou tu pozvanku, letacek a tak..
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Grunt avatar 9.12.2013 21:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Takže negativní vztah k CNC strojům? To je potom těžký, no.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.12.2013 12:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    takze cela ta tiskarna za 600.000 eur je jen jeden krok klasicke strojarske prototypove vyroby.
    Tak tak. Ono taky udělat formu a něco odlít (ať už plast nebo nějaký kov) není jen tak a něco to stojí. Pro malosériovou výrobu v podstatě existují dva způsoby výroby: odebráním a nebo přidáváním materiálu (i u plastů jde odebírat). Když budeš mít z odebírání víc odpadu než užitku (třeba z CNC frézky nebo soustruhu) prostě sáhneš po tiskárně. Obrábět na CNCčku a dolešťovat ručně se většinou musí i u odlitků (pokud jde o kovy), akorát náklady na výrobu pár odlitků v porovnání s výtisky jsou úplně někde jinde. Celé je to jen o ekonomii výroby.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.12.2013 23:17 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    ... Porad jeste to povazuji za modni blbost ktera ma k prumyslove revoluci asi tak daleko jak letadelko na gumu k SR-71, ale zajimalo by mne, k CEMU se to docela casto hodi ...

    +1000 Soucasny 3D tisk se hodi tak pro vyrabeni privesku na klice nebo tech supercool sestivrtulovych silenosti, ktere predvadeji geekove na vsemoznych akcich. Nic proti tomu, jako hracka je to super, ale k serioznimu vyuziti v prumyslu to ma opravdu hodne daleko.
    9.12.2013 12:28 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Blíží se opravný termín státnic a já nevím co...
    Rozhodně to chce se pokusit o dokončení! Vemte to tak, že teď máte už celé studium za sebou a ten čas vám stejně nikdo nevrátí. Takže se vyplatí to překousnout a zainvestovat ještě těch pár týdnů nebo měsíc dva (nebo kolik to je), zatnout zuby a zabojovat.

    Když se podaří státnice udělat, tak odejdete jako vítěz a nebudete pak muset eventuálně litovat toho času, že jste to tenkrát nezkusil a tak.

    Mimochodem - udělá to velkou radost příbuzným, rodinná pohoda a tak. Vaše okolí se na to nedívá tím pohledem, že jestli ta škola k něčemu byla, jestli je ta získaná kvalifikace spíš neformální a že na tom papíru třeba už tak nezáleží. Diplom je prostě diplom, promoce je promoce (sranda, ale je to tak. Většině lidí přijde nikoliv to samotné úspěšné ukončení studia, nýbrž právě to předání papíru na otravné ceremonii jako životní událost. A budou rádi, když tam s váma budou moct jet).

    Čili já rozhodně doporučuju zabojovat, kór když jde o diplom z praktické univerzity jako je ČVUT, a ne třeba z humanitních věd.
    9.12.2013 12:29 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Vzdávat boj, když je cíl na dohled, je vždycky škoda, ne...
    9.12.2013 19:39 Senior database developer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tak keby som ja bol profesor tak na skúšky a štátnice by som vyžadoval sako, vestu a nohavice z rovnakého materiálu. Žiadnu uletenú farbu ale len klasiku: tmavomodrú, tmavo- až svetlosivú alebo čiernu. Veď sme ludia a nie opice.
    9.12.2013 19:46 PQ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    kdyby byly v prdeli ryby...

    kdybys byl profesor, merl bys vyrazne vyssi iq a zcela jine nazory
    frEon avatar 9.12.2013 23:00 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    takhle nejak si to prestavujes?
    Talking about music is like dancing to architecture.
    9.12.2013 23:53 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    jeee, obrazek v BMP, to jsem nevidel uz peknou radku let... a to se do toho driv ukladalo i porno. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Bedňa avatar 9.12.2013 23:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    A minimálne 50% percent žien do každej profesie. Ostraváci si sťažovali že sú v bani jak homouši.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    10.12.2013 23:26 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Prvnim problemem je samozrejme existence statniho vysokeho skolstvi, ktere je dokonce pro studenty zadarmo a je hrazeno penezi danoveho poplatnika. Nic proti tomu, kdyz se nekdo na skole flaka nekolik let. Nic proti tomu, kdyz si nekdo vystuduje nejaky humanitni obor, kdy z promoce jde rovnou na urad prace. Lide by si vsak toto meli hradit ze sveho.

    Prijit na statni zkousku slusne oblecen by melo byt u slusneho studenta soukrome vysoke skoly samozrejmosti. Saty delaji cloveka a slusni lide toto vedi.
    pavlix avatar 11.12.2013 10:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Saty delaji cloveka a slusni lide toto vedi.
    Šaty dělají především takového člověka, který je jinak prázdný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2013 23:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Oblek z člověka dělá elegána...
    10.12.2013 21:45 patentový zákon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    figu oblek, cestovná taška:)
    11.12.2013 12:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Ty týpci maj v obličeji výraz jak kdyby se chystali spáchat sebevraždu :-D
    11.12.2013 17:25 patentový zákon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Tieto prehliadky haute couture odrážajú predstavy o svete (a zároveň ich aj spoluutvárajú) v hlavách tých, ktorý v ňom majú peniaze a moc (im je haute couture určená). Šedá je neutrálna/indiferentná, chladná, formálna, prísna, košele s vysokými tesne ku krku priliehajúcimi goliermi, ktoré nedovolia uvoľniť sa, k tomu tie fádne vesty a elegantné kabáty - jednoduchá geom. línia bez zaujímavých detailov - nič individuálneho, pre jednotlivca typického, tváre bez výrazu - skôr naštvané (neopovážte sa ku mne približovať!), úzkostlivo ulízané účesy vzorného reprezentanta firmy, tašky manažéra večne služobnej ceste:)- kedysi sa to tuším volalo, za čias tých Rozhnevaných mladých mužov v 50. rokoch, rozčarovaných životom pozostávajúcim z bezškrupulóznej honby za kariérou a úspechom, obchodní cestujúci:). Aj tam sú prvky módy 50. rokov. Len tí dnešní manažéri vyzerajú ako kyborgovia. Nemajú skutočné emócie, len jeden spoločný emócie nahradzujúci výraz, niečo na spôsob nasratého smajlíka :).
    Josef Kufner avatar 11.12.2013 22:14 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world
    Taky vypadají poněkud podvyživeně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.12.2013 21:55 patentový zákon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: What a wonderful world

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.