abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Nativni Gentoo na Turris Omnia

    17.2.2017 02:06 | Přečteno: 3434× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 17.2.2017 02:06

    Kdyz mi v patek (kdysi davno, zapisek je nejakou dobu rozepsany) konecne dorazil Turris Omnia zacal jsem se v hrabat. Dualcore 1.6GHz + 1G RAM + 8G flash a busybox!? A vubec, proc nemit na poradnem routeru poradny OS? A tak jsem se rozhodl ze tam vrazim Gentoo. P.S.: Omlouvam se za horsi kvalitu zapisku, jsou to vicemene jen poznamky z vlastni instalace doplnene vysvetlujicimi komentari.

    Trocha hardwaru

    V zapisku predpokladam praci po seriove konzoli, je potreba si sehnat USB <-> 3.3V UART prevodnik. Bez toho pokud vim bootloader prekonfigurovat nejde. Ale daji se sehnat treba za pade na ebayi nebo u oblibeneho lokalniho dealera cinskeho matrose

    Prevodnik pripojime na konektor CN10 (u tlacitka na upravu jasu LED diod). Vyvody jsou nasledujici:

    Tlacitko - 3.3V - RX - TX - GND
    Je samozrejme potreba prehodit RX a TX (RX prevodniku na TX routeru a obracene). Parametry pro komunikaci jsou vicemene klasicke: 115200 baud, 8N1.

    Odzalohovani soucasnych dat

    Router zapneme, po bootu do nej zapojime USB flash disk a prihlasime se po seriaku (dalo by se asi i po siti ale ja zvolil seriak). Staci spustit neco jako (prepokladam ze ttyUSB0 je seriovy prevodnik)

    screen /dev/ttyUSB0 115200

    Pokud flash byla naformatovana s nejvyssi pravdepodobnosti se mountla nekam do /media. Pokud ne, vytvorime si mountpoint a mounteme rucne. Na nasledujicich radcich budu predpokladat ze flash je pripojena v /mnt

    root@turris:~# cat /sys/bus/i2c/devices/i2c-1/1-0054/eeprom > /mnt/eeprom.bin
    root@turris:~# dd if=/dev/mtdblock0 of=/mnt/mtdblock0.bin
    root@turris:~# dd if=/dev/mtdblock1 of=/mnt/mtdblock1.bin
    root@turris:~# mount / -o remount,ro
    root@turris:~# dd if=/dev/mmcblk0p1 of=/mnt/mmcblk0p1.bin
    

    Instalace Gentoo na flash disk

    Stale mame flashku namountovanou v /mnt. Koukneme do http://distfiles.gentoo.org/releases/arm/autobuilds/ jaky je posledni armv7a build stage3. V mem pripade to bylo 20160325. Stahneme a rozbalime stage 3, chrootneme se a v chrootnutem systemu updatneme portage.

    root@turris:~# cd /mnt
    root@turris:/mnt# wget http://distfiles.gentoo.org/releases/arm/autobuilds/20160325/stage3-armv7a-20160325.tar.bz2
    root@turris:/mnt# sync; tar xpf stage3-armv7a-20160325.tar.bz2 
    root@turris:/mnt# chroot . /bin/bash
    turris / # rm stage3-armv7a-20160325.tar.bz2
    turris / # emerge-webrsync 
    turris / # exit # vyskocime z chrootu protoze vim je vim...
    

    Upravime make.conf, zkopirujeme par potrebnych souboru:

    root@turris:/mnt# vim /mnt/etc/portage/make.conf # a klasicky upravime make.conf k obrazu svemu
    root@turris:/mnt# mkdir /mnt/lib/modules
    root@turris:~# cp -ar /lib/modules/4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7/ /mnt/lib/modules/
    root@turris:~# cp -ar /lib/firmware /mnt/lib/
    root@turris:~# cp -ar /boot/* /mnt/boot/

    Do /mnt/etc/inittab nezapomeneme pridat radku startujici getty na seriove konzoli:

    s0:12345:respawn:/sbin/agetty -L 115200 ttyS0 linux

    Namountujeme kerneli filesystemy a jeste jednou vlezeme do chrootu kde nainstalujeme nejruznejsi potrebne balicky:

    root@turris:~# for i in proc sys dev; do mount --rbind /$i /mnt/$i;done
    root@turris:/mnt# chroot . /bin/bash
    turris / # ln -s /proc/self/fd /dev/fd
    turris / # echo "=net-wireless/hostapd-2.6 ~arm" >> /etc/portage/package.accept_keywords
    turris / # emerge -1av openssh # rebuild openssh and openssl with -bindist
    turris / # emerge -av dhcpcd hostapd wpa_supplicant wireless-tools bridge-utils vim bc # bc je potreba pro kompilaci kernelu, nevyhazovat
    turris / # vim /etc/fstab
    turris / # passwd

    Flashku odmountujeme a nakopirujeme si na ni zdrojaky kernelu z https://github.com/tmshlvck/omnia-linux, jeste se nam hodi. Ulozte je nekam mimo standardni adresarovou strukturu, nebudeme je cpat do EMMC. Ja je ulozil do /omnia-linux. Pote rebootneme do rescue modu.

    Presun Gentoo na EMMC

    Takze, mame seriovou konzoli, flashku zastrcenou v portu a nabootovany resuce rezim (reset s 5+ sviticimi LEDkami).

    / # mkdir /mnt/mmc
    / # mkdir /mnt/usb
    / # mount /dev/sda1 /mnt/usb/

    Jelikoz resuce system obsahuje jen mkfs.btrfs a my btrfs nechceme, musime se chrootnout kvuli naformatovani EMMC pameti.

    / # for i in proc sys dev; do mount --rbind /$i /mnt/usb/$i;done
    / # chroot /mnt/usb/ /bin/bash
    (none) / # mkfs.ext4 /dev/mmcblk0p1 
    (none) / # exit
    / # for i in proc sys dev; do umount /mnt/usb/$i;done

    Konecne muzeme presunout data z flashky na EMMC:

    / # mount /dev/mmcblk0p1 /mnt/mmc/
    / # for i in proc sys dev; do umount /mnt/usb/$i;done
    / # for i in bin boot dev etc home lib media mnt opt proc root run sbin sys tmp  usr var; do cp -aPrp /mnt/usb/$i /mnt/mmc/;done
    / # umount /mnt/mmc
    / # umount /mnt/usb
    / # sync

    Nasleduje obligatni reset a uprava parametru zavadece

    Uprava konfigurace bootloaderu

    Resetneme router a pockame az se na seriove konzoli objevi hlaska

    Hit any key to stop autoboot:
    a prastime nejakou klavesu. Uvita nas u-boot prompt. V nem upravime konfiguraci bootu tak aby pocital s ext4 filesystemem:

    => printenv
    ...
    mmcboot=setenv bootargs "$bootargs cfg80211.freg=$regdomain"; btrload mmc 0 0x01000000 boot/zImage @; btrload mmc 0 0x02000000 boot/dtb @; bootz 0x01000000 - 0x02000000
    ...
    
    => setenv mmcboot 'setenv bootargs "$bootargs cfg80211.freg=$regdomain"\; ext4load mmc 0 0x01000000 boot/zImage @\; ext4load mmc 0 0x02000000 boot/dtb @\; bootz 0x01000000 - 0x02000000'
    
    => setenv bootargs earlyprintk console=ttyS0,115200 rootdelay=2 rw rootfstype=ext4 root=/dev/mmcblk0p1
    
    => saveenv
    
    => boot
    

    Vlastni kernel

    Nyni uz nam nejak bezi Gentoo nicmene vzhledem k osekanemu defaultnimu kernelu to neni zadna slava... Cloveka privitaji hlasky jako

     * CONFIG_DEVTMPFS=y is required in your kernel configuration
     * for this version of udev to run successfully.
    
    . Je zkratka potreba prekompilovat kernel. Flashku (pokud jste ji vyndali) znovu pripojte do routeru a provedte tuhle obludnost (neprisel jsem na to jak natahnout zavislosti mezi moduly na originalnim jadre):
    localhost # cd /lib/modules/4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod nls_base.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod usb-common.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod usbcore.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod scsi_mod.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod sd_mod.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod usb-storage.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod xhci-hcd.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod xhci-plat-hcd.ko 
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # insmod xhci-pci.ko
    
    localhost 4.4.13-05df79f63527051ea0071350f86faf76-7 # cd /
    
    localhost / # mount /dev/sda1 /mnt/
    localhost / # cd /mnt/omnia-linux/
    localhost omnia-linux # cp arch/arm/configs/omnia_defconfig .config
    localhost omnia-linux # make menuconfig
    localhost omnia-linux # make -j2
    localhost omnia-linux # make zImage
    localhost omnia-linux # make modules_install
    localhost omnia-linux # cp arch/arm/boot/zImage /boot/zImage-4.4.0
    localhost omnia-linux # cp arch/arm/boot/arch/arm/boot/dts/armada-385-turris-omnia.dtb /boot/dtb
    localhost omnia-linux # cd /boot
    localhost boot # rm zImage
    localhost boot # ln -s zImage-4.4.0 zImage
    localhost boot # reboot
    
    Po rebootu uz nas privita plne funkcni Gentoo na Omnii! A uz staci jen kompilovat a kompilovat a kompilovat...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.2.2017 12:45 Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    A uz staci jen kompilovat a kompilovat a kompilovat...
    Az sa nam zacne z routra kurit dym :-) Jak je to s chladenim vlastne ? Kolko stupnov ma Turris Omnia pri zatazi ?
    17.2.2017 17:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Spíš zda to stihne zkompilovat dřív než vyjde nová verze :-D. BTW pákrát mě selhala kompilace na tom, že se to nevešlo do RAM.
    17.2.2017 18:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Co by si chcel na routeri kompilovat, aby sa to nevoslo do RAM? LibreOffice, Firefox, Chromium? Mam jeden server s Gentoo a 512 MB RAM a nikdy som tento problem nemal.
    17.2.2017 19:42 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Včera mi na jednom testovacím virtuálu se 4GB RAM bez swapu chcípala na nedostatek paměti kompilace boostu. Po nakonfigurovaní swapu se to chytlo...
    17.2.2017 21:20 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    MAKEOPTS=-j kolik?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    17.2.2017 22:22 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Pravda, dělal jsem to na osmijádru, s dvojkou by to asi bylo šetrnější...
    18.2.2017 00:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Já obvykle mám -j4. Jinak teďka mám 3GB RAM + 3.5GB swap a už se mě to dlouho nestalo a to jsem kompiloval celý GCC, kernel a Xka.
    18.2.2017 00:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Jo swap je kritický.
    18.2.2017 00:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Jo už jsem si vzpomněl, jako poslední věc co chcípla na nedostatek RAM, byla tuším kompilace simulovaného HW (tuším, že se netlist převede na C funkce a ty se zkompilují - mám dojem že dokonce gcc).
    18.2.2017 16:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Ten router má 1G RAM, a to je na gentoo bez grafiky vcelku dosť. V prípade potreby je možné použiť Compressed RAM Block Device (zram.ko) ktorý funguje aj mimo x86/64.
    17.2.2017 19:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Je tam hlinikovy blok ktery teplo rozvadi na kovovou krabicku.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Max avatar 18.2.2017 01:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    A jaký že tě k tomu vedl důvod? Hrát asi, nebo něco reálného?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 18.2.2017 11:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Šmankote, OpenWrt je na takovýto router naprosto nevhodný. Už jenom debilní busybox, dnsmasq místo něčeho pořádného (isc-dhcpd + unboud), naprosto dementní formát konfiguarace, osekané manuálové stránky, atd, atd.

    Každej nemá na to, hrát si s polonefunkční distribucí, zvlášť když má na jiných routech nějaké klasické distro se vším komfortem, co to poskytuje.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.2.2017 17:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Si můžeš doinstalovat.
    18.2.2017 17:46 Václav Havel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Pan Tomášek by si měl především doinstalovat předpis na antidepresiva a pravidelně je užívat.
    Petr Tomášek avatar 19.2.2017 03:08 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Opravdu rada jak prase.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 19.2.2017 08:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Tak podle toho, co jsi psal, mohl předpokládat, že jen OpenWRT dostatečně neznáš a nevíš, že se tam dají doinstalovávat balíčky. Takhle podobně se vyjadřují BFU, když něco neumějí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 20.2.2017 10:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Jak prosímtě pomůže možnost doinstalování balíčku tomu, že v základu systému je busybox nebo že to nemá manuálové stránky?

    A to pomíjím skutečnost, že mnohdy těch balíčků na výběr moc není. Nevím, jak je to v současné době, ale před nějakým časem např. v buildu pro Turris Omnia byl zakázaný asterisk. Jasně, můžu si to dokompilovat sám, ale s komfortem to nemá nic do činění.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Marián Kyral avatar 20.2.2017 12:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Šmankote. Si donstaluj bash a nastav si jej jako výchozí shell pro uživatele ne? Tím jsem třeba začal. Pak ještě pár drobných změn, zkompilovat unison a tam jsem zatím zůstal. Mám Turris 1.1. a zatím jej mám jen v pronájmu a nechci jej rozbít.

    Ale pokuď máš čas a chuť si hrát, tak si klidně hraj. Jak se říká: Kdo si hraje, nezlobí. A ještě se i něco naučí :-D
    pavlix avatar 19.2.2017 08:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Šmankote, OpenWrt je na takovýto router naprosto nevhodný.
    OpenWRT není tak úplně špatná distribuce.
    Už jenom debilní busybox
    Je otázka, proč tam dáváš debilní busybox, když tam můžeš nechat normální busybox. Bez legrace, myslím, že nadávání je na místě leda pokud nadáváš sám sobě. Mimochodem Alpine Linux taky používá jako zákad busybox a na bootování ho používá i spousta dalších distribucí, takže se zde tvůj pohled s pohledem tvůrců distribucí hodně rozchází.
    Šmankote, OpenWrt je na takovýto router naprosto nevhodný. Už jenom debilní busybox, dnsmasq místo něčeho pořádného (isc-dhcpd
    Jasně. ISC DHCP jako příklad předního software dnešní doby. :)
    Každej nemá na to, hrát si s polonefunkční distribucí, zvlášť když má na jiných routech nějaké klasické distro se vším komfortem, co to poskytuje.

    Tak když se ti podařilo nainstalovat distro dle vlastního výběru, nevím, na co si stěžuješ. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 20.2.2017 11:08 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Šmankote, OpenWrt je na takovýto router naprosto nevhodný.
    OpenWRT není tak úplně špatná distribuce.
    No, jestli nedokážeš rozeznat rozdíl mezi dobrý/špatný a vhodný/nevhodný pro konkrétní účel, tak budeš asi pěkný blb. OpenWRT je určitě hezká distribuce na krabičky, co mají 8MB flashe a 16MB RAM, nebo třeba pro různé potvory typu Omega2, o tom žádná. Ale na seriózní nasazení třeba na routeru to rozhodně není.
    Šmankote, OpenWrt je na takovýto router naprosto nevhodný. Už jenom debilní busybox, dnsmasq místo něčeho pořádného (isc-dhcpd
    Jasně. ISC DHCP jako příklad předního software dnešní doby. :)
    isc-dhcpd má přehledné konfiguráky a umožňuje např. posílat každému klientovi jiné věci podle potřeby nebo se chovat pro jiné segmeny sítě/VLAN různě. Pokud bych to srovnal s dnsmasq je to jako bych srovnával Mercedes s Trabandem. Dám ale jiný příklad. Při testování Turris Omnia jsem neměl po ruce žádnou USB klíčenku atd, tak jsem se rozhodl, že zazálohuji partišny přes SSH. Říkám si, nebude problém, normální SSH lze dát do roury a na cílovém stroji to hodit do souboru. Myslíš, že tohle ta jejich parodie na SSH umí?
    Každej nemá na to, hrát si s polonefunkční distribucí, zvlášť když má na jiných routech nějaké klasické distro se vším komfortem, co to poskytuje.

    Tak když se ti podařilo nainstalovat distro dle vlastního výběru, nevím, na co si stěžuješ. :)
    Ne, zatím se mi to nepodařilo, zatím nebyl čas si s tím hrát. Ale v tuto chvíli mám stejně Turris Omnia jenom na hraní, na routerech mám APU desky od PC-Engines.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 20.2.2017 11:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    tak budeš asi pěkný blb.
    Věděl jsi, že mě od tebe nadávky neurážejí?
    isc-dhcpd má přehledné konfiguráky a umožňuje např. posílat každému klientovi jiné věci podle potřeby nebo se chovat pro jiné segmeny sítě/VLAN různě. Pokud bych to srovnal s dnsmasq je to jako bych srovnával Mercedes s Trabandem.
    Jednak ISC DNS/DHCP zdaleka ve všem dnsmasq nepřekonává, jednak ani dnsmasq není jediné řešení ani obecně ani na OpenWRT. Software vzniklý kolem OpenWRT je dost zajímavý a podle mě má jistou malou šanci získat hodnotu i mimo OpenWRT.
    Myslíš, že tohle ta jejich parodie na SSH umí?
    Žádná jejich parodie na SSH neexistuje, nabízejí normálně Dropbear a OpenSSH jako jiné distribuce a minimálně to druhé to bude umět. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.2.2017 17:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    ISC DHCPd je trochu iny level ako dnsmasq. Areal 4 firiem s niekolkymi budovami a stovkami zariadeni (LAN s PC, IP kamerami, IP telefonmi, wifi s mobilnymi zariadeniami) nam bezi prave na ISC DHCPd (na dvoch, aby to bolo redundantne). To si s dnsmasq predstavit neviem.
    pavlix avatar 20.2.2017 17:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Nevidím konflikt s tím, co jsem psal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 22.2.2017 11:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    To já ano. Napsal jsi posměšnou poznámku o ISC DHCPd, přičemž ve srovnání s dnsmasq to vůbec není namístě :)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 22.2.2017 11:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Nikoliv.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 22.2.2017 12:30 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Aha, takže nic konkrétního nemáš, jen blbý kecy.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 22.2.2017 11:08 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    No, sorry, ale na to, aby člověk měl síť rozdělenou do VLAN nemusíš mít stovky zařízení. To je vhodné i pro malou soho síť.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2017 05:43 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    No, sorry, ale jsi vul. Takovyhle vyjadrovani a samolibost, kdyz o tech vecech vis vetsinou temer absolutni hovno, to se teda nevidi. Sorry jako, nemohl jsem si uz pomoct, ty tvoje kydy, to je proste... No, vzdycky mne paradne pobavis, protoze prekvapis vetsinou "all new low"...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 08:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Vůl jsi ty. Mám domácí síť kvůli bezpečnosti rozdělenou do vícero VLAN. Chci aby se DHCP v každé VLAN chovalo jinak, což dnsmasq neumí, isc-dhcpd to ale zvládá vpohodě. (Mimo jiné*) proto tvrdím, že dnsmasq je nedostatečný bastl. Co je na tom k nepochopení.

    Argument, že VLAN je jenom pro enterprise segment se stovkami počítačů prostě není pravda.

    (*) Pomíjím fakt, že mít dohromady DHCPd a DNS je prostě jedna velká prasárna...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2017 11:02 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    No, jestli nedokážeš rozeznat rozdíl mezi dobrý/špatný a vhodný/nevhodný pro konkrétní účel, tak budeš asi pěkný blb. OpenWRT je určitě hezká distribuce na krabičky, co mají 8MB flashe a 16MB RAM, nebo třeba pro různé potvory typu Omega2, o tom žádná. Ale na seriózní nasazení třeba na routeru to rozhodně není.
    Tohle je proste naprosto mimo a znaci, ze o problematice nemas rozhled. A jeste urazis.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    pavlix avatar 23.2.2017 11:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    A jeste urazis.
    Já se obávám, že to je hlavní motivace Petra být na Abclinuxu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 13:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Je zábavné pozorovat, jakým způsobem zastíráš demagogičnost svých výroků.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 12:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Naopak, o problematice docela rozhled mám a s OpenWRT zkušenosti na různých přístrojích (dost na to, abych věděl, že ta ořezanost OpenWRT člověka stojí tolik času a energie, že se to nevyplatí).

    Naopak ty si tady honíš brko a děláš, jako bys spolkul všechnu moudrost světa a přitom tomu očividně moc nerozumíš.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2017 12:46 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    LOL, a dalsi priznani, ze na OpenWRT ti proste nestaci skill a hejt z toho plynouci ;) A tresnickou je, ze podle tebe je idealni system na routery Debian. Jojo ;) Jeste nejaky dalsi moudra? Ja jsem na OpenWRT mel postavenou sit po celym Liberci, na ruznych zarizenich od MIPS32 po x86, podle potrebne propustnosti. Lepsi system, nad cem stavet masovy pocty routujicich krabicek, zkratka neexistuje. Nebo snad nekde jinde najdes alternativu k UCI? Ze Petr Tomasek s necim neumi delat, vubec, ale vubec neznamena, ze je to k nicemu. K nicemu je maximalne Petr Tomasek - co se IT tyce, tak mozna dobry jako koncovy worker, co to odmaka, kdyz se po nem podupe - ale rozhodne bych si od nej nenechal zadny reseni navrhovat, s takovymhle vhledem do tech technologii - to by byl dost zaslepenej navrh ;)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 13:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Došli ti argumenty, takže začínáš s osobními útoky, žejo?
    A tresnickou je, ze podle tebe je idealni system na routery Debian.
    Ano, je ideální a daleko lepší než sračkoidní OpenWRT.
    Lepsi system, nad cem stavet masovy pocty routujicich krabicek, zkratka neexistuje.
    Mluv za sebe. Je spousta lidí, kteří si myslí přesný opak.
    Nebo snad nekde jinde najdes alternativu k UCI?
    UCI je ta největší sračka, která v OpenWRT je. Nejhorší je ta snaha znásilnit všechno tak, aby se to konfigurovalo přes UCI, i když mají různé démony zavedené svoje vlastní konfiguráky, tak ne, všechno to musí jít přes UCI.

    S OpenWRT jsem se nejvíc hrál tak před 3-6 lety a vím, jaký byl tenkrát opruz nastavit dnsmasq tak, aby dával strojům pevné IP podle MAC. Problém byl v tom, že s tím UCI tenkrát (jak to je dnes nevím, ani to nemám náladu zjišťovat) vůbec nepočítal a vždycky přepsal konfiguraci svýma vlastníma sračkama. Takže se musel upravit spouštecí skript tak, aby si dnsmasq tyhle věci četl ze zvláštního konfiguráku. Opravdu "geniální".

    Anebo vůbec ten fakt, že UCI generuje část pravidel pro firewall sám a nedá se to upravit, je dost děsný. Zlatej Debian, kde si můžu napsat vlastní pravidla a nic se mi do toho nesere.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 22.2.2017 10:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    tak budeš asi pěkný blb.
    Věděl jsi, že mě od tebe nadávky neurážejí?
    Jaká nadávka, to bylo pouhopouhé konstatování
    isc-dhcpd má přehledné konfiguráky a umožňuje např. posílat každému klientovi jiné věci podle potřeby nebo se chovat pro jiné segmeny sítě/VLAN různě. Pokud bych to srovnal s dnsmasq je to jako bych srovnával Mercedes s Trabandem.
    Jednak ISC DNS/DHCP zdaleka ve všem dnsmasq nepřekonává, jednak ani dnsmasq není jediné řešení ani obecně ani na OpenWRT. Software vzniklý kolem OpenWRT je dost zajímavý a podle mě má jistou malou šanci získat hodnotu i mimo OpenWRT.
    Nevím, co si představuješ, že "ISC DHCP zdaleka dnsmasq ve všem nepřekonává", ale když dnsmasq chybí základní funkcionalita nebo je její konfigurace krkolomná, pak není co řešit. Já osobně nevidím jedinou věc, kde by dnsmasq bylo lepší.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    k3dAR avatar 20.2.2017 23:28 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    jinak Busybox je naprosto v pohode na to jak je to male to umi dost, kdyz chces vic, nebo "normalni" tak se nainstalujes normalni balicky, bash, wget, gnu nastroje... stejne tak dropbear na ssh spojeni je to porad dostatecne a male, kdyz chces openssh tak si ho nainstalujes... a ted si srovname instalace... ;)
    # v openwrt:
    opkg update
    opkg install isc-dhcp-server-ipv4 openssh-server
    
    # v debianu:
    apt-get update
    apt-get install isc-dhcp-server openssh-server
    
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Petr Tomášek avatar 22.2.2017 11:05 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    To záleží ovšem na tom, co je v daném repozitáři k dispozici. Moje dosavadní zkušenosti s OpenWRT byly dost tristní a když jsem si prohlížel repozitář od cznicu tak tam toho zrovna taky moc nebylo. Ale je pravda, že jsem Turris Omnia zatím testoval jen v izolované VLAN, aby mě z czNICu nemohli šmírovat ;-)

    Jinak busybox teda v pohodě rozhodně není, je hrozně nepohodlý a pořád člověk naráží na standardní záležitosti, které neumí.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    k3dAR avatar 22.2.2017 19:45 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    tak pokud si zakazes repositar kde to je, tak se nesmis divit ze to tam neni ;)

    Turris Omnia:
    isc-dhcp-server* - https://api.turris.cz/openwrt-repo/omnia/packages/packages/
    openssh - https://api.turris.cz/openwrt-repo/omnia/packages/turrispackages/

    Mainline:
    https://github.com/openwrt/packages/tree/master/net/openssh
    https://github.com/openwrt/packages/tree/master/net/isc-dhcp

    tak psal sem "Busybox je naprosto v pohode na to jak je to male to umi dost" a za tim si stojim, stene jako za tim, ze kdyz chces vic/normalni tak si to proste tak nainstalujes :) nedokazu si predstavit ze kdyz potrebuju initrd s cat, dd, find, grep, ls, md5sum, mkdir, mknod, mount, sed, sh, sleep, sort, unzip, wc, wget, chroot, fsck, ifconfig, modprobe... ze bych bez busyboxu se vesel do ~300kB a s dropbox ~170kB ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Petr Tomášek avatar 22.2.2017 19:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Ve chvíli, kdy jsem si ten repozitář prohlížel, tak tam ani openssh ani isc-dhcpd server jistojistě nebyl. Z věcí, které mě zajímaly tam byl jen unbound.
    tak psal sem "Busybox je naprosto v pohode na to jak je to male to umi dost" a za tim si stojim
    Na to, jak je to malé(*) to umí beze sporu dost, ale v pohodě to teda určitě není. :)

    (*) Problém je, že v případě Turris Omnia to opravdu nikoho nezajímá, jak je to malé...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2017 11:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Ale je pravda, že jsem Turris Omnia zatím testoval jen v izolované VLAN, aby mě z czNICu nemohli šmírovat
    Dalsi dukaz o tom, ze se vyjadrujes k problematice, o ktery nemas vubec paru. Pochopil jsi, proc puvodni Turris a Omnia jsou dve ruzny zarizeni? Podle tyhle hlasky jsi to pochopit nemohl. Zahlidnout jo, pochopit - to je jina.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 12:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    CZNIC přiznal, že šmíruje, kdy se který prodaný Turris Omnia připojí do sítě (najdi si to klidně v jejich blogu).

    To mi stačí na to, abych pro mě nebyl CZNIC a tudíž i jimi distribuované (a notně upravené) OpenWRT důvěryhodné.

    To, že u starého Turrise šmírovali víc, na věci nic nemění.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2017 12:48 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    K tomu mam teda otazku - aktualizace nosis domu na disketach po tom, co si je stahnes v knihovne? Newsflash: smirujou te vsichni, od koho kdy neco stahnes. O access logu jsi slysel? Komediant jsi ale dobry ;)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 18:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Už bys mohl s tou demagogií přestat.

    Je pochopitelně rozdíl např. mezi distribucí, která má veřejný repozitář a výrobcem hardware, který se sám přiznává ke špehování a provozuje vlastní repozitář. Jestli tohle nechápeš, tak jsi asi dost retard :)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 18.2.2017 11:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Supr, první krok k tomu, dostat tam Debian. :-)

    Ten debilní OpenWrt je opravdu na #$%^&!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.2.2017 15:26 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Debian tam dostanes snadno... Misto rozbaleni stage3 pustis debootstrap a budes jinak konfigurovat. Akorat nevim jak tam s kernelem, ten osekany pro OpenWRT je fakt tragedie.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    18.2.2017 12:16 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Turris mi prijde celem predrazeny v porovnani s apu2c4, na ktery taky hodis cokoliv...
    GothiqueNoir avatar 18.2.2017 12:44 GothiqueNoir | skóre: 3 | blog: Blog De Noir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Ake dosahuje hodnoty NAT routovania ? Popr. su niekde testy sietoveho zatazenia s roznymi nastaveniami routovania, VPN a pod ?
    18.2.2017 13:35 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    zde neco je...
    k3dAR avatar 19.2.2017 05:46 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    u apu2c4 pocitas i adapter+redukci, pcie wifiny 2.4 a 5ghz, anteny a case? protoze pak ses na ~6500Kc ;) a mas jen 3xETH porty u Omnie mas 6xETH porty a 1xSPF...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    19.2.2017 10:38 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Ano 6,5k, ale vcetne krabicky, adapteru, wifi a 128G SSD, za 4 jadrovy x86 procesor (a ne 2 jadrovy ARM) se 3x Gb porty, presne tak... ;-)
    19.2.2017 10:59 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    a jeste jsem zapomel zminit 4G DDR3-1333 DRAM ram, coreboot, pasivni chlazeni (kdyz ma clovek hlinikovou krabicku, tak ve stress -c4, je teplota krasnych 59"C), rtc batery, a podporu AES.

    Ps. Kdyby byl zajem, muzem udelat nejaky cpu (nebo jiny) benchmark, jak obstoji oproti Turrisu...
    19.2.2017 13:19 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Mam tu vysledky single-thread nbench benchmarku na Turris Omnia a APU1C:

    Turris Omnia:
    TEST                : Iterations/sec.  : Old Index   : New Index
                        :                  : Pentium 90* : AMD K6/233*
    --------------------:------------------:-------------:------------
    NUMERIC SORT        :          720.94  :      18.49  :       6.07
    STRING SORT         :          106.22  :      47.46  :       7.35
    BITFIELD            :      3.0018e+08  :      51.49  :      10.76
    FP EMULATION        :          109.28  :      52.44  :      12.10
    FOURIER             :          9406.4  :      10.70  :       6.01
    ASSIGNMENT          :          13.037  :      49.61  :      12.87
    IDEA                :          2384.5  :      36.47  :      10.83
    HUFFMAN             :          1306.7  :      36.24  :      11.57
    NEURAL NET          :          13.125  :      21.08  :       8.87
    LU DECOMPOSITION    :          509.54  :      26.40  :      19.06
    ==========================ORIGINAL BYTEMARK RESULTS==========================
    INTEGER INDEX       : 39.697
    FLOATING-POINT INDEX: 18.124
    Baseline (MSDOS*)   : Pentium* 90, 256 KB L2-cache, Watcom* compiler 10.0
    ==============================LINUX DATA BELOW===============================
    CPU                 : Dual ARMv7 Processor rev 1 (v7l)
    L2 Cache            : 
    OS                  : Linux 4.4.0-g890886b-dirty
    C compiler          : gcc 4.9.2 (Debian 4.9.2-10)
    MEMORY INDEX        : 10.055
    INTEGER INDEX       : 9.795
    FLOATING-POINT INDEX: 10.052
    Baseline (LINUX)    : AMD K6/233*, 512 KB L2-cache, gcc 2.7.2.3, libc-5.4.38
    
    APU1C:
    TEST                : Iterations/sec.  : Old Index   : New Index
                        :                  : Pentium 90* : AMD K6/233*
    --------------------:------------------:-------------:------------
    NUMERIC SORT        :          390.28  :      10.01  :       3.29
    STRING SORT         :          34.908  :      15.60  :       2.41
    BITFIELD            :      1.8518e+08  :      31.77  :       6.64
    FP EMULATION        :          127.84  :      61.35  :      14.16
    FOURIER             :          8835.5  :      10.05  :       5.64
    ASSIGNMENT          :          8.3156  :      31.64  :       8.21
    IDEA                :          2209.4  :      33.79  :      10.03
    HUFFMAN             :          911.99  :      25.29  :       8.08
    NEURAL NET          :          15.384  :      24.71  :      10.40
    LU DECOMPOSITION    :          435.95  :      22.58  :      16.31
    ==========================ORIGINAL BYTEMARK RESULTS==========================
    INTEGER INDEX       : 26.089
    FLOATING-POINT INDEX: 17.767
    Baseline (MSDOS*)   : Pentium* 90, 256 KB L2-cache, Watcom* compiler 10.0
    ==============================LINUX DATA BELOW===============================
    CPU                 : Dual AuthenticAMD AMD G-T40E Processor 1000MHz
    L2 Cache            : 512 KB
    OS                  : Linux 3.14-2-amd64
    C compiler          : gcc 4.9.1 (Debian 4.9.1-4)
    libc                : 
    MEMORY INDEX        : 5.085
    INTEGER INDEX       : 7.836
    FLOATING-POINT INDEX: 9.854
    Baseline (LINUX)    : AMD K6/233*, 512 KB L2-cache, gcc 2.7.2.3, libc-5.4.38
    
    Je videt, ze v single thread ma Omnia navrch proti APU1, zhruba v pomeru frekvenci. Je pravda. ze APU2 ma novejsi jadra, nicmene pochybuju, ze by v AMD natolik zvedli vykon na MHz, aby APU2 prekonala Omnii v single thread vykonu. Rychlejsi pamet u APU2 (proti APU1) by mohla pomoci.

    Pravda, APU2 ma dvojnasobek jader, ale je otazka, zda se pri routingu vyuziji. Pokud vim, tak az high-end inteli sitovky umi rozkladat provoz na vic interruptu/vic jader, low-end inteli sitovky v tom ohledu moc nepomahaji.
    19.2.2017 14:25 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Zda se ze G-T40E byl na tom trochu lepe. Nicmene na druhou stranu GX-412TC ma dvojnasobny pocet jader. Mohl bys pustit take sysbench?

    root@apu2c4:/tmp/nbench-byte-2.2.3# ./nbench 
    
    BYTEmark* Native Mode Benchmark ver. 2 (10/95)
    Index-split by Andrew D. Balsa (11/97)
    Linux/Unix* port by Uwe F. Mayer (12/96,11/97)
    
    TEST                : Iterations/sec.  : Old Index   : New Index
                        :                  : Pentium 90* : AMD K6/233*
    --------------------:------------------:-------------:------------
    NUMERIC SORT        :          307.65  :       7.89  :       2.59
    STRING SORT         :          124.24  :      55.51  :       8.59
    BITFIELD            :      1.3911e+08  :      23.86  :       4.98
    FP EMULATION        :          102.62  :      49.24  :      11.36
    FOURIER             :            7916  :       9.00  :       5.06
    ASSIGNMENT          :           7.117  :      27.08  :       7.02
    IDEA                :          1749.9  :      26.76  :       7.95
    HUFFMAN             :          735.63  :      20.40  :       6.51
    NEURAL NET          :           17.44  :      28.02  :      11.78
    LU DECOMPOSITION    :          391.95  :      20.30  :      14.66
    ==========================ORIGINAL BYTEMARK RESULTS==========================
    INTEGER INDEX       : 25.800
    FLOATING-POINT INDEX: 17.236
    Baseline (MSDOS*)   : Pentium* 90, 256 KB L2-cache, Watcom* compiler 10.0
    ==============================LINUX DATA BELOW===============================
    CPU                 : 4 CPU AuthenticAMD AMD GX-412TC SOC 1000MHz
    L2 Cache            : 2048 KB
    OS                  : Linux 4.9.0-1-amd64
    C compiler          : gcc version 6.3.0 20170205 (Debian 6.3.0-6) 
    libc                : libc-2.24.so
    MEMORY INDEX        : 6.700
    INTEGER INDEX       : 6.248
    FLOATING-POINT INDEX: 9.560
    Baseline (LINUX)    : AMD K6/233*, 512 KB L2-cache, gcc 2.7.2.3, libc-5.4.38
    * Trademarks are property of their respective holder.
    root@apu2c4:/tmp/nbench-byte-2.2.3#
    
    19.2.2017 15:27 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Jen na APU1C:
    time sysbench --test=cpu --num-threads=2 --debug=on --cpu-max-prime=50000 run
    
    sysbench 0.4.12:  multi-threaded system evaluation benchmark
    
    Running the test with following options:
    Number of threads: 2
    Debug mode enabled.
    
    
    Doing CPU performance benchmark
    
    Threads started!
    DEBUG: Runner thread started (1)!
    DEBUG: Runner thread started (0)!
    Done.
    
    Maximum prime number checked in CPU test: 50000
    
    
    Test execution summary:
        total time:                          435.8952s
        total number of events:              10000
        total time taken by event execution: 871.7003
        per-request statistics:
             min:                                 86.93ms
             avg:                                 87.17ms
             max:                                113.15ms
             approx.  95 percentile:              87.40ms
    
    Threads fairness:
        events (avg/stddev):           5000.0000/11.00
        execution time (avg/stddev):   435.8502/0.04
    
    DEBUG: Verbose per-thread statistics:
    
    
    real	7m15.908s
    user	14m28.988s
    sys	0m1.348s
    
    DEBUG:     thread #  0: min: 0.0871s  avg: 0.0874s  max: 0.1132s  events: 4989
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 435.8099s
    DEBUG:     thread #  1: min: 0.0869s  avg: 0.0870s  max: 0.0990s  events: 5011
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 435.8904s
    
    To vychazi az podezrele jinak.
    19.2.2017 16:57 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Hehe, to vypada divne. Jeste prosim o dve mereni, obe single core. A prosim, aby take pustil nekdo, kdo ma omnii:
    1. jednoduche pocitani integeru
    2. linpack - na mereni float, dokonce ukazuje Flopy (nasel jsem tady)
    1:
    root@apu2c4:~# time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    
    real	0m26.699s
    user	0m26.532s
    sys	0m0.128s
    

    2:
    root@apu2c4:~# cd /tmp
    root@apu2c4:/tmp# wget http://www.netlib.org/benchmark/linpackc.new &> /dev/null 
    root@apu2c4:/tmp# mv linpackc.new linpack.c
    root@apu2c4:/tmp# gcc linpack.c -o linpack -lm
    root@apu2c4:/tmp# ./linpack
    Enter array size (q to quit) [200]:  
    Memory required:  315K.
    
    
    LINPACK benchmark, Double precision.
    Machine precision:  15 digits.
    Array size 200 X 200.
    Average rolled and unrolled performance:
    
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
          64   0.93  88.10%   2.79%   9.11%  103953.284
         128   1.85  88.18%   2.79%   9.03%  104315.021
         256   3.70  88.18%   2.81%   9.01%  104373.862
         512   7.41  88.14%   2.81%   9.04%  104294.087
        1024  14.84  88.15%   2.80%   9.05%  104192.151
    
    Enter array size (q to quit) [200]:  ^C
    
    19.2.2017 19:54 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    turris ~ # time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    
    real	0m18.464s
    user	0m18.460s
    sys	0m0.000s
    
    LINPACK benchmark, Double precision.
    Machine precision:  15 digits.
    Array size 200 X 200.
    Average rolled and unrolled performance:
    
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
          64   0.85  87.14%   2.75%  10.12%  114985.686
         128   1.70  87.12%   2.75%  10.13%  115008.555
         256   3.40  87.13%   2.75%  10.13%  114991.741
         512   6.80  87.13%   2.75%  10.13%  115000.467
        1024  13.61  87.13%   2.75%  10.13%  114997.608
    
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.2.2017 13:32 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Len pre porovnanie. Toto sú výstupy z notebooku iBook G4 ktorý bol vydaný na jeseň roku 2003 (CPU 7455, 800 MHz):

    1:
    $ time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    
    real    0m38.754s
    user    0m37.496s
    sys     0m0.012s
    
    2:
    $ ./linpackc
    Enter array size (q to quit) [200]:
    Memory required:  315K.
    
    
    LINPACK benchmark, Double precision.
    Machine precision:  15 digits.
    Array size 200 X 200.
    Average rolled and unrolled performance:
    
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
          16   0.58  86.17%   2.77%  11.06%  42575.728
          32   1.16  86.13%   2.76%  11.11%  42634.132
          64   2.31  86.20%   2.71%  11.09%  42703.483
         128   4.64  86.18%   2.73%  11.09%  42629.407
         256   9.27  86.18%   2.73%  11.10%  42641.475
         512  18.53  86.15%   2.74%  11.11%  42683.515
    
    Enter array size (q to quit) [200]:  ^C
    
    
    Pokiaľ má to APU približne dvojnásobný výkon oproti vyše desať rokov starému notebooku taktovanému na 800MHz, tak je niečo zle. Minimálne tam chýba optimalizácia jedného desaťročia.
    20.2.2017 16:08 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Napr. moje core i5 ma 500000 kflops. Navic to je vykon na thread, takze vynasob poctem threadu.
    20.2.2017 20:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Čiže to APU už nevyzerá tak lákavo ako si sa snažil naznačiť. To je smutné keďže má takmer rovnaký výkon na thread a frekvenciu pri použití tebou navrhovaného benchmarkingu.

    Nuž, je to tvoja voľba.

    PS: Ber to len ako technickú zaujímavosť. Ten prastarý notebook už používam len ako muzeálny exponát.
    20.2.2017 22:22 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Pokiaľ má to APU približne dvojnásobný výkon oproti vyše desať rokov starému notebooku taktovanému na 800MHz, tak je niečo zle.
    Ani ne. On single-thread vykon/MHz zas tolik neroste. Kdyz srovnam AMD a Intel procesory z 2008 a z 2016, tak v obou pripadech mi vyjde narust cca 1.5×. Spis roste energeticka efektivita (a tedy klesa odpadni teplo), takze je mozne pouzit vyssi frekvence (coz take narazi na sve limity) a dat tam vic vypocetnich jader.

    Jinak ten procesor v APU1 (G-T40E) je z roku 2011, ten v APU2 (GX-412TC) z 2014.
    20.2.2017 22:41 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Ale ten single-thread vykon/MHz nenarástol ani o toľko. To apuv2 má oveľa vyššiu frekvenciu ako ten starý plasťák.

    Ale, to je jedno. V dnešnej dobe už nemá význam operovať výkonom a ani univerzálnosťou x86/64. Resp.význam to nemalo nikdy.
    20.2.2017 22:58 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    To APU2 ma 1 GHz, takze 1.25×1.5 ~ 1.9
    21.2.2017 13:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    To APU2 má 1.2GHz, nie 1GHz. Ale to je jedno. Výkon sa v ptípade toho APU o moc nezdvihol, a to CPU v Turrise je výkonnejšie v teste ktorý mal preukázať pravý opak.
    21.2.2017 14:22 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    To APU2 má 1.2GHz, nie 1GHz
    Jak na webu PC Engines, tak ve vystupu nbench od rofla par postu vys je hodnota 1 GHz.
    21.2.2017 19:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Takže mu vybavili downgrade?

    To by potom vysvetlovalo tvoj názor že hrubý výkon "neroste"

    Pre porovnanie i3-4005U @1.7GHz:

    1) Výkon pri 1.7GHz je 4x vyšší ako pri tom APU2C4 (je jedno či na 1GHz aleno 1.2GHz):
    $ time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    
    real	0m6.249s
    user	0m6.244s
    sys	0m0.000s
    
    Podľa tvojich slov by mal byť ani nie dvojnásobný.

    2) Výkon pri 1.7GHz je len 3x vyšší ako pri tom APU2C4 (je jedno či na 1GHz aleno 1.2GHz):
    $ ./linpackc 
    Enter array size (q to quit) [200]:  
    Memory required:  315K.
    
    
    LINPACK benchmark, Double precision.
    Machine precision:  15 digits.
    Array size 200 X 200.
    Average rolled and unrolled performance:
    
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
         128   0.58  88.62%   3.04%   8.34%  330304.995
         256   1.23  88.54%   3.15%   8.31%  312131.188
         512   2.47  88.95%   2.98%   8.07%  309826.395
        1024   4.59  88.56%   3.03%   8.40%  334665.608
        2048   9.21  88.58%   3.02%   8.40%  333501.195
        4096  18.76  88.59%   3.05%   8.36%  327128.950
    
    Enter array size (q to quit) [200]:  ^C
    
    Pri tomto druhom teste som nemal počítač v kľude. Pozeral som HD film ktorý mi ukusoval 1/4 výkonu každého jadra. Vypínať si film len kvôli tebe nebudem.

    Takže, v čom je to APU podľa teba vôbec lepšie? Výkon a ani možnosť nainštalovať čo chceš to niesú.
    k3dAR avatar 21.2.2017 22:36 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    CoreDuo T2500 @ 2.00GHz (rok 2006)
    $ time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    real	0m9.128s
    user	0m9.116s
    sys	0m0.000s
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
         128   0.69  88.23%   2.83%   8.93%  280323.060
         256   1.38  88.24%   2.84%   8.92%  280428.374
         512   2.75  88.25%   2.82%   8.93%  280558.729
        1024   5.50  88.25%   2.82%   8.93%  280639.800
        2048  11.00  88.25%   2.82%   8.93%  280638.988

    Atom D525 @ 1.80GHz (rok 2010)
    $ time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    real	0m24.485s
    user	0m24.480s
    sys	0m0.000s
    
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
          32   0.59  85.50%   2.67%  11.83%  84185.630
          64   1.18  85.50%   2.66%  11.84%  84596.278
         128   2.36  85.44%   2.71%  11.86%  84538.873
         256   4.72  85.51%   2.66%  11.83%  84496.754
         512   9.41  85.50%   2.66%  11.84%  84729.267
        1024  18.80  85.49%   2.65%  11.86%  84868.882
    

    Raspberry Pi3:
    $ time $(i=0; while((i<1000000)); do((i++)); done)
    real	0m24.023s
    user	0m24.020s
    sys	0m0.000s
        Reps Time(s) DGEFA   DGESL  OVERHEAD    KFLOPS
    ----------------------------------------------------
          32   0.87  89.18%   2.70%   8.12%  54809.601
          64   1.75  89.19%   2.69%   8.12%  54808.780
         128   3.49  89.18%   2.70%   8.12%  54803.159
         256   6.98  89.19%   2.70%   8.12%  54808.857
         512  13.96  89.19%   2.69%   8.12%  54810.391
    
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 04:03 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Takže mu vybavili downgrade?

    Ano, myslim ze na APU2 je podtaktovany.
    Podľa tvojich slov by mal byť ani nie dvojnásobný.

    Me srovnani se tykalo procesoru stejne kategorie a stejneho vyrobce, pouze s odstupem mnoha let. Nesrovnavam Intel vs AMD ani mid-range low-power vs embedded.

    Jinak najit reprezentatnivni benchmark je problem, ale pouzivat jako benchmark smycku v Bashi je dost mimo.
    Takže, v čom je to APU podľa teba vôbec lepšie? Výkon a ani možnosť nainštalovať čo chceš to niesú.
    Proti Omnii? Pokud vim, tak jsem tu netvrdil, ze by bylo. Naopak, muj prvni post v tom oponoval roflovi ("Je videt, ze v single thread ma Omnia navrch proti APU1"). Ja myslim, ze s APU1 je Omnia vicemene nastejno (a preference zavisi na detailech), APU2 je pak lepsi kvuli dvojnasobku jader a akceleraci AES. Co se tyce ceny, tam APU vyjde trochu levneji (po zapocitani srovnatelnych komponent), ale ten rozdil je daleko mensi, nez ho odpurci Omnie prezentuji.

    Jinak co jsem vcera koukal, tak sitovka i210 v APU2C4 by mela umet rozkladat prichozi zatez do ctyrech front (na ctyrech jadrech).
    22.2.2017 20:45 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Takže ak som ťa správne pochopil, tak si odporúčal zariadenie za podobnú cenu s podobným výkonom a funkcionalitou. To je trošku zbytočné ak si človek dané zariadenie už zakúpil.

    PS: Podobnú otázku som riešil pred približne desiatimi rokmi. V mojom prípade to vyhrala jednorázová krabička WL 500 GPv2, slúži doteraz a stačí mi. Pochybujem že by stroj založený na x86/64 vydržal tak dlho bez vypínania.
    Petr Tomášek avatar 23.2.2017 08:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Takže, v čom je to APU podľa teba vôbec lepšie? Výkon a ani možnosť nainštalovať čo chceš to niesú.

    Ale jsou. Už jenom proto, že APU je x86, takže strčíš mSATA SSD do adaptéru, připojíš do x86 PC, dáš debootstrap a máš nainstalováno. Neřešíš architekturu, neřešíš sériový port, atd.

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2017 13:27 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Tento blog sa zaoberá niečím veľmi podobným, ale nie je de facto potrebné vyberať disk. Odzálohovanie disku (voliteľné), rozbalenie stage 3 aj s synchronizáciou (obdoba debootstrap), skopírovanie jadra/modulov (!), chroot do prostredia a (obdoba tasksel) a voliteľný presun na vnútorný SSD.

    Architektúru pri deboostrap riešiš, i keď máš nejakú predvolenú. Jediný rozdiel oproti tvojmu riešeniu s deboostrap je v skopírovaní jadra optimalizovaného pre dané zariadenie. To je prosím pekne až 3 (slovom tri) krát príkaz cp. Kto to nezvládne, ten by nemal spravovať systémy. Vrátane svojho desktopu/notebooku.
    23.2.2017 20:30 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Me prijde lepsi zastrcit usb, bootnout distribuci a nainstalit...
    k3dAR avatar 23.2.2017 21:40 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    nekomu prijde lepsi zajit do elektrowordu, koupit si tam acer z letaku, zapnout a uzasnout ze mu nastartujou dlazdicky...
    ovsem daty jsme na linuxovem portalu a ocekava se ze lide dokazu vice nez next,next,next ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.2.2017 22:12 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    super;)
    pavlix avatar 23.2.2017 23:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Já na druhou stranu poporavdě při instalaci nejradši nedělám nic. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2017 08:52 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Na toto pamätal SuSe Linux v minulom tisícročí:

    Inštalačný wizzard po výbere balíkov spustil konfiguračného wizarda a na pozadí inštaloval. Ak bol konfiguračný wizzard hotový pred nainštalovaním balíkov, tak spustil na konzole tetris.
    21.2.2017 12:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Co to je ten "výkon"?

    Ano, oproti době před deseti lety dnešení procesory nejsou o moc rychlejší, když jde o to sčítat integery nebo dělit ve floating-point. Ale je to reálná zátěž? Zkuste třeba srovnat procesor ten deset let starý procesor s něčím, co má AES-NI, při šifrování, tam ten výkon/MHz naroste pravděpodobně o řád. Nebo porovnat, kolik kódu používá FPU a kolik preferuje SSEx instrukce - soudě podle toho, že AMD montuje jednu FPU na 2 jádra, bych řekl, že těch floating-point výpočtů na procesoru už tolik nebude.

    Další věc, kterou je tady potřeba vzít do úvahy, je velikost L1/L2 cache, ta má na rychlost reálných programů (oproti minibenchmarku, který se vejde i do malé cache) vliv poměrně zásadní.

    Takže říkat, že single-thread výkon/MHz nenarostl ani o půlku, je podle mě u reálných aplikací dost mimo.
    Quando omni flunkus moritati
    19.2.2017 23:52 rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp%5B%5D=2473&cmp%5B%5D=264
    19.2.2017 11:35 rofl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    cpu:

    root@apu2c4:~# time sysbench --test=cpu --num-threads=4 --debug=on --cpu-max-prime=50000 run
    sysbench 0.4.12:  multi-threaded system evaluation benchmark
    
    Running the test with following options:
    Number of threads: 4
    Debug mode enabled.
    
    
    Doing CPU performance benchmark
    
    DEBUG: Runner thread started (0)!
    DEBUG: Runner thread started (1)!
    DEBUG: Runner thread started (3)!
    DEBUG: Runner thread started (2)!
    Threads started!
    Done.
    
    Maximum prime number checked in CPU test: 50000
    
    
    Test execution summary:
        total time:                          66.5077s
        total number of events:              10000
        total time taken by event execution: 265.9634
        per-request statistics:
             min:                                 24.01ms
             avg:                                 26.60ms
             max:                                 55.67ms
             approx.  95 percentile:              27.26ms
    
    Threads fairness:
        events (avg/stddev):           2500.0000/20.32
        execution time (avg/stddev):   66.4908/0.01
    
    DEBUG: Verbose per-thread statistics:
    
    DEBUG:     thread #  0: min: 0.0240s  avg: 0.0264s  max: 0.0461s  events: 2517
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 66.5043s
    DEBUG:     thread #  1: min: 0.0247s  avg: 0.0264s  max: 0.0505s  events: 2521
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 66.4963s
    DEBUG:     thread #  2: min: 0.0251s  avg: 0.0269s  max: 0.0557s  events: 2471
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 66.4718s
    DEBUG:     thread #  3: min: 0.0250s  avg: 0.0267s  max: 0.0487s  events: 2491
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 66.4910s
    
    
    real	1m6.526s
    user	4m23.516s
    sys	0m0.084s
    root@apu2c4:~# 
    

    memory:

    root@apu2c4:~# time sysbench --test=memory --debug=on --memory-block-size=1M --memory-total-size=10G run
    sysbench 0.4.12:  multi-threaded system evaluation benchmark
    
    Running the test with following options:
    Number of threads: 1
    Debug mode enabled.
    
    
    Doing memory operations speed test
    Memory block size: 1024K
    
    Memory transfer size: 10240M
    
    Memory operations type: write
    Memory scope type: global
    Threads started!
    DEBUG: Runner thread started (0)!
    Done.
    
    Operations performed: 10240 ( 1404.84 ops/sec)
    
    10240.00 MB transferred (1404.84 MB/sec)
    
    
    Test execution summary:
        total time:                          7.2891s
        total number of events:              10240
        total time taken by event execution: 7.2829
        per-request statistics:
             min:                                  0.54ms
             avg:                                  0.71ms
             max:                                  1.75ms
             approx.  95 percentile:               0.81ms
    
    Threads fairness:
        events (avg/stddev):           10240.0000/0.00
        execution time (avg/stddev):   7.2829/0.00
    
    DEBUG: Verbose per-thread statistics:
    
    DEBUG:     thread #  0: min: 0.0005s  avg: 0.0007s  max: 0.0017s  events: 10240
    DEBUG:                  total time taken by even execution: 7.2829s
    
    
    real	0m7.306s
    user	0m7.156s
    sys	0m0.132s
    root@apu2c4:~# 
    

    host:
    root@apu2c4:~# hostnamectl status
       Static hostname: apu2c4
             Icon name: computer-desktop
               Chassis: desktop
            Machine ID: 50cfeffb5d36426e95a8da2e5b885c84
               Boot ID: d93b14abb35d493bb0f58171a4df5025
      Operating System: Debian GNU/Linux 9 (stretch)
                Kernel: Linux 4.9.0-1-amd64
          Architecture: x86-64
    

    lspci:

    root@apu2c4:~# lspci 
    00:00.0 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1566
    00:02.0 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 156b
    00:02.2 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 16h Processor Functions 5:1
    00:02.3 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 16h Processor Functions 5:1
    00:02.4 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 16h Processor Functions 5:1
    00:02.5 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 16h Processor Functions 5:1
    00:08.0 Encryption controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1537
    00:10.0 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB XHCI Controller (rev 11)
    00:11.0 SATA controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH SATA Controller [IDE mode] (rev 40)
    00:13.0 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB EHCI Controller (rev 39)
    00:14.0 SMBus: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH SMBus Controller (rev 42)
    00:14.3 ISA bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH LPC Bridge (rev 11)
    00:14.7 SD Host controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH SD Flash Controller (rev 01)
    00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1580
    00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1581
    00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1582
    00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1583
    00:18.4 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1584
    00:18.5 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 1585
    01:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation I210 Gigabit Network Connection (rev 03)
    02:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation I210 Gigabit Network Connection (rev 03)
    03:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation I210 Gigabit Network Connection (rev 03)
    04:00.0 Network controller: Qualcomm Atheros AR958x 802.11abgn Wireless Network Adapter (rev 01)
    root@apu2c4:~# 
    root@apu2c4:~# 
    root@apu2c4:~# 
    root@apu2c4:~# lsusb 
    Bus 001 Device 002: ID 0438:7900 Advanced Micro Devices, Inc. 
    Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
    Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0003 Linux Foundation 3.0 root hub
    Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
    root@apu2c4:~#

    19.2.2017 20:23 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nativni Gentoo na Turris Omnia
    Na malá zařízení se Gentoo nevyplatí instalovat, protože v průběhu shoří, a na větší se Gentoo také nevyplatí instalovat, protože většinou potřebuješ, aby to taky mělo nějaký výpočetní výkon. Pokud ten router ovšem patří nějakému protivníkovi a cílem bylo mu tajně podpálit barák (a pak svést vinu na výrobce kvůli nedostatečnému chlazení), pak samozřejmě smekám před kreativitou a trpělivostí.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.