abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.8.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus. Nejnovější verze Lazarusu je postavena na Free Pascal Compileru (FPC) 3.0.4. Podrobnosti v poznámkách k vydání (Lazarus, Free Pascal Compiler).

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
dnes 11:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0 svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Nejnovější verze ScummVM přináší podporu pro 23 zcela nových starých her. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
16.12. 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 67
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1026 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Amarok 2 git

    24.7.2009 20:59 | Přečteno: 1266× | linux | Výběrový blog

    Stalo se nestalo, musel jsem vymenit muj nejoblibenejsi prehravac amarok1.4

    Amarok 2.1 mi nevyhovoval uz pri prvnim spusteni, tak jsem si rekl, ze skusim aktualni git verzi. Musim rict, ze je krasne stabilni, funkcni, a s docela OK GUI. (Proc mi posledni dobou prijde ze open source je dobry jen z gitu ?)

    Nejhorsi cast celeho amaroku je context view. Podle me, kdyby celou tuhle kravinu odebrali a misto toho napsali normalni Qt widgety (k cemu sakra plasma v prehravaci muziky ?!), tak se z amaroka stane opravdu dokonaly prehravac pro KDE.

    Zmen se dockal hlavne postrani levy panel. Zmizely vertikalni taby, a misto toho se cela tahle sekce "Browsers" chova jako prohlizec stromove struktury (v KDE bych to prirovnal k kickoffu, doplnenem o zobrazeni aktualni cesty z filedialogu)

    K normalnimu widgetu s prehravacimi tlacitky pribyl jeste "Main Toolbar NG", ktery je dost podobny tomu co byl v amaroku1. Cele GUI amaroku se nyni chova jako normalni Qt aplikace, kdy je mozne po odemknuti layoutu pretahavat widgety podle nalady uzivatele. Tohle mi prijde jako obrovska vyhoda nejen oproti predchozim amarokum z rady 2, ale predci i amarok 1.

    Na novem amaroku se mi libi perfektni podpora Last.fm, ktera je na uplne jine urovni nez amaroku1. Na webu ukazuje now playing, v Browsers si muzu nechat prehrat napr. nejake radio, da se tam vyhledavat a ukazuje avatar uzivatele a pocet prehratych skladeb.

    Celkove se mi novy amarok 2 libi, jen doufam, ze vyvojari pochopi zbytecnost context view a nahradi ho.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Libi se vam novy Amarok 2 ?
     (28 %)
     (52 %)
     (13 %)
     (7 %)
    Celkem 46 hlasů

    Obrázky

    Amarok 2 git, obrázek 1 Amarok 2 git, obrázek 2 Amarok 2 git, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.7.2009 21:32 Mige_Amour | skóre: 12 | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Příloha:

    Jj, vývojová verze se mi taky dost líbí. A jsem rád, že se tam to přispůsobení widgetů dostalo, já si udělal takovej minirok :)

    vlastikroot avatar 24.7.2009 21:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Jeee, pekny :-)
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    24.7.2009 23:18 pepik | skóre: 16 | blog: nevim | Chlumec nad Cidlinou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git

    Taky používám verzi z GITu. Verze 2.1.1 mě padala při scanování kolekce. Jinak souhlasím s tím, že plasma je zde celkem zbytečná. Možná až vznikne pár pěkných widgetů, změníme názor. Například kdyby se povedlo přehrávat podobná videa z youtube přímo v přehrávači, zobrazovat statistiky z Last.fm... . Třeba widget wikipedie je na tom také lépe nežli ve starší verzi.

    vlastikroot avatar 24.7.2009 23:24 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Ale ja jsem pro zachovani vsech moznych widgetu, ale aby byly nativne v Qt. Ne kresleny pres SVG v nejaky plasme. Hodne k tomu prizpiva to presouvani widgetu, takhle bych si to nahazel presne jak bych chtel, asi tak jako to bylo v amaroku 1. Widget wikipedie je mozna na tom lip, ale nepochopim proc je renderovany pres plasmu. To samy text skladby, i to video mi prijde normalnejsi mit jako samostatny Qt widget.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2009 23:39 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Od verze 2.1.1 jde střední panel vypnout v nastavení.
    vlastikroot avatar 24.7.2009 23:43 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Da se jednoduse odkliknout tim krizkem co je pri nastavovani layoutu GUI. Ale me jde o to, ze ty informace co podava jsou uzitecne, ale ze implementace pomoci plasmy je zbytecna. Ja uz to vidim tak ze pudu a udelam ty widgety externe v Qt :-D Uplne by stacilo to jak bylo v amaroku 1 - co slo, tak nativne, a ostatni pres KHTML part.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    mirec avatar 25.7.2009 08:10 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Mne by stačilo aby celá plasma používala natívne widgety :-( Takto aby si človek vždy keď sa rozhodne zmeniť tému písal vlastnú tému pre plasmu aby nevyzerala zase ako z inej planéty. Keď už napodobňujú Mac OS, nech aspoň všetko do systému zapadne a nie polovica widgetov ako z inej planéty :-(
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Milan Lajtoš avatar 25.7.2009 20:47 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    A dať UseNativeWidgetStyle=true do [Settings] v konfiguráku Plasmy si asi neskúšal, však?
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    mirec avatar 26.7.2009 09:11 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Příloha:
    Skúšal som to dať do všetkých konfigurákov, kde ma to len napadlo, ale nikde to nepomohlo. Dopadlo to asi takto ako je na screenshote. Stále na každé jedno menu ten hnusný štýl, ktorý vyzerá ako z inej planéty. A chýbajúci kwin si nevšímaj, od kedy to začali integrovať s plasmou mi veľmi často padá (v súčasnej verzii už ani neštartuje, taže KDE 4 u mňa použiteľnosť 0 bodov).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    26.7.2009 12:59 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git

    Haha, nenaštartuje? Čo ty s tým robíš, človeče? Jediné, čo mi v KDE4 padá, je Konqueror na idiotských flashových stránkach. Aj to len občas.

    Milan Lajtoš avatar 26.7.2009 16:29 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Příloha:
    Sekol som sa. Nie do konfiguráku Plasmy, ale témy pre Plasmu. Tu je výsledok s plasma-témou Aya a widget-témou Bespin.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    vlastikroot avatar 26.7.2009 17:55 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Jenze tu nejde o par souboru s obrazkem pozadi toho tlacitka ktery se misto z plasma tematu nactou z qt stylu. Tu jde o implementaci plasmy jako takovy.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    Milan Lajtoš avatar 26.7.2009 22:45 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Ja som reagoval len na toto:
    Mne by stačilo aby celá plasma používala natívne widgety :-( Takto aby si človek vždy keď sa rozhodne zmeniť tému písal vlastnú tému pre plasmu aby nevyzerala zase ako z inej planéty.
    Myslím, že použitím Aya + UseNativeWidgetStyle + Oxygen sa dajú dosiahnuť celkom konzistentné výsledky. (Prosím nereagovať na (ne)použiteľnosť Oxygenu.)

    A ešte mimo - porovnávať s OS X sa veľmi neoplatí, tam sú Stacky tiež implementované inak (1, 2) ako obyčajným menu.

    Plasma nikdy nemala byť konzervatívny desktop shell ako ten z KDE 3.x, či Gnome 2.x, či dokonca XFCE. Ak niekto uprednostňuje konzervatizmus, tak nech Plasmu naozaj nepoužíva.

    A čo sa týka implementácie Plasmy ako takej - takže si myslíte, že ideovo je fajn, len vývojári mali uprednostniť iný spôsob implementácie? Ak áno tak aký? Nepoužiť SVG, QGraphicsView, ...?
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    vlastikroot avatar 27.7.2009 00:16 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Ja si myslim ze ideove je plasma uplne OK, je to jen reimplementace kdesktop+kicker+superkaramba s pouzitim kde4 technologii. S tim nemam problem. Prave treba QGraphicsView se mi nelibi. SVG uz taky moc ne. I kdyz porad bych to asi prezil. Vic by se mi libilo kdyby kazdy applet byl zvlastni proces, a to vcetne panelu, a kreslili primo na X (do vlastniho okna). Bez composite by se pouzivala automaticky pseudopruhlednost, s composite plna pruhlednost. Widgety aby pouzivaly ciste Qt, plasma tema by upravovalo jen vzhled zevnejsku widgetu. Nebo uplne jiny koncept, napriklad pouzit (ted uz integrovane) knihovny z E17, ktera je podle me ohledne widgetu vyresena bezvadne (ohledne rychlosti a funkcnosti, to ze je to v jednom procesu se mi taky nelibi). Nebo se inspirovat prave napr. edje soubory pro navrh UI. Podle me je SVG jakozto format pro spojovani PNG obrazku docela nevhodny. To uz mi vic vyhovuje to edje. Mozna by nekdo mel lepsi napad na novou architekturu plasmy. Ale musim rict, ze posledni dobou mi zacina plasma i v tom stavu jakem je dost vyhovovat. V amaroku mi ale leze krkem cimdaltim vic, nechapu vubec co to vyvojare napadlo. Mozna to ma dobry umysl (nahrazeni KHTML renderu z amaroku1), ale vysledek je hrozny.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    Milan Lajtoš avatar 27.7.2009 02:17 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    To ohľadom appletov vo vlastnom procese - aj ja som nad tým rozmýšľal, že prečo to tak nie je, hľadal som odpoveď, no nenašiel som. :(

    Edje sa aj mne veľmi páči. Na vytvorenie widget štýlu pre Qt je potreba človeka, čo Qt naozaj ovláda a to je chyba! Urobiť tému pre Plasmu znamená vytvoriť pár SVGčok. Ale možno čoskoro príde riešenie...

    Čo sa týka používania rasterov v SVG - asi za to môže blbá zmienka na TechBase:
    Do not use more advanced SVG features since they will not be rendered properly. If you want to add blur or something similar, consider pre-rendering to PNG, and then import the PNG into the final SVG file.
    Ale na Plasme v Amaroku sa zhodneme... :|
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    mirec avatar 27.7.2009 17:58 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Len taký detail: stačí uribiť jedinú tému pre Qt, ktorá by načítavala vzhľad prvkov z SVG. Potom by plasmoid povedzme kreslil klasický QFrame, ktorý by sa s použitím plasma témy vykreslil podľa SVG a pri použití štandardnej témy by sa vykreslil ako štandardný widget (bez zbytočnej záťaže načítavaním SVG, 100% integrávia s prostredím, žiadne duplicitné vytváranie UI knižnice pre plasmu).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Milan Lajtoš avatar 28.7.2009 00:07 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Zatiaľ jediná téma, ktorá vie načítavať SVG je už spomínaný Quantum. Keď začali písať Plasmu ešte nič také nebolo, takže chápem, že sa vydali vlastnou cestou.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    mirec avatar 28.7.2009 08:17 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    LOL

    Áno je jednoduchšie implementovať všetky widgety duplicitne než napísať štýl, ktorý by vedel načítať SVG. Ak takto myslia aj ďalší KDE-čkári tak sa nedivím, že je v takom stave v akom je.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 26.7.2009 18:26 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Příloha:

    Monitorovanie baterky cez plasmu nepoužívam, kalendár je to najškaredšie čo som kedy videl (s každou témou). Tie rozdiely medzi obrázkami sú na spôsob: nájdite 3 rozdiely ak na to máte. Mimochodom do konfiguráku plasmy som to tiež vtrepal.

    Povedzme, že mám viacero okien v jednej položke taskbaru, kliknem na položku a namiesto menu so zoznamom okien na mňa vyskočí niečo, čo sa snaží napodobniť menu. Stlačím alt + tab na prepnutie okna a vyskočí na mňa niečo, čo sa snaží napodobniť zoznam. Stlačím alt + f2 a vyskočí na mňa niečo ... no neviem čo to je, ale štandardne to rozhodne nevyzerá. Je možné aby po kliknutí na povedzme hodiny na mňa vyskočil štandardný Qt Widget (kalendár)?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 27.7.2009 19:43 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Příloha:
    Prepísal som kalendár v Qt4 (no ok, asi 5 riadkov kódu). Pozor nie je to natívna dekorácia, ale tá, ktorú vykresľuje Qt 4. Oproti plasme vyzerá integrovanejšie aj môj webový kalendár.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    25.7.2009 07:13 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git

    Stale ta ista otazka - uz to ma equalizer?! Ano? No haaaaaleluja - uz to kompilujem! Nie? Tak s tym nepodarkom chodte do riti!

    Fluttershy, yay! avatar 25.7.2009 15:34 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Další idiot...
    vlastikroot avatar 25.7.2009 15:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Do prehravace equalizer nepatri, jestli ti opravdu chybi moznost kurvit si zvuk softwarovymy nekvalitnimi algoritmy (HW equalizer je good, ale SW je k hovnu), di napsat vyvojarum phononu nebo si pridej modul alsy (tady mas inspiraci).
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    27.7.2009 16:16 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git

    Používá pořád svoje OSD nebo už to KDEčkové informování?

    vlastikroot avatar 27.7.2009 21:26 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok 2 git
    Nemuzu posoudit, pouzivam LXDE. Ale OSD bylo to prvni co jsem vypnul.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.