abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ní již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.2. 00:22 | Pozvánky

V sobota 7. dubna proběhne v Brně na FIT VUT nekomerční konference Security Session '18 věnovaná novinkám a aktuálním problémům v oblasti bezpečnosti mobilních a informačních technologií. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 4. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 23:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.10 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze vylepšené cachování buildů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 22:55 | Komunita

V sobotu 21. dubna proběhne v Bratislavě na Fakultě informatiky a informačních technologií STU konference Bratislava OpenCamp 2018. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 10. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 21:22 | Nová verze

Byla vydána verze 1.24 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují nový nástroj rustfmt pro reformátování zdrojových kódů dle požadovaného programovacího stylu a inkrementální překlad. Více v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust By Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.2. 13:00 | Komunita

Desktopovému týmu Ubuntu by se hodilo více informací o desktopech uživatelů Ubuntu. V diskusním listu ubuntu-devel byl k diskusi předložen návrh řešení a seznam odesílaných informací. Ve výchozím stavu by mělo být odesílaní informací povoleno. Uživatel by měl mít možnost odesílaní kdykoli jednoduše zakázat [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
15.2. 05:55 | Komunita

V úterý 13. února vypršela platnost posledního patentu US 7,334,248 souvisejícího s MPEG-2 [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (3%)
 (27%)
 (62%)
 (3%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 355 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    C++ templaty, member function pointer

    10.2.2017 16:32 | Přečteno: 683× | programovani | poslední úprava: 10.2.2017 16:31

    Snazim se v jednom Qt projektu vylepsit system callbacku. Callback v sobe ma pointer na objekt, na kterym se ma provest a nazev funkce, ktera se ma spustit. Pouzivam QMetaObject::invokeMethod a tim padem je to zavisle na MOC a funkce musi byt bud slot nebo Q_INVOKABLE.

    Dostal jsem napad, jak se toho zbavit.

    Kod je zde

    #include <typeinfo>
    #include <typeindex>
    
    class functor
    {
    public:
        template <typename A, typename... Ts> inline functor(A *o, void (A::*f)(Ts... args))
        {
            avec.insert(avec.end(), {typeid(Ts)...});
    
            obj = o;
            func = reinterpret_cast< void (functor::*)() >(f);
        }
    
        template <typename... Ts> inline void operator()(Ts... args)
        {
            std::vector<std::type_index> vec; // argumenty volani
            vec.insert(vec.end(), {typeid(Ts)...});
    
            if(avec == vec)
            {
                void (functor::*f)(Ts ...) = reinterpret_cast<void (functor::*)(Ts ...)>(func);
                (reinterpret_cast<functor*>(obj)->*f)(args ...);
            }
            else
                qDebug() << "functor invoked with bad arguments";
        }
    
    private:
        void (functor::*func)();
        void *obj;
    
        std::vector<std::type_index> avec; // argumenty callbacku
    };
    

    Pouziti je jednoduchy, viz priklad. Vyhoda oproti jinym podobnym vecem je v tom, ze kontrola typu argumentu se deje v runtime a tim padem muzou mit vsechny callbacky jeden typ (i kdyz volaji funkce s ruznyma argumentama).

    base *t = new base();
    functor f(t, &base::torture); // vytvorim callback
    
    f(); // zavolam ho
    

    Rad bych od vas dostal nazor, jestli je to dobry napad, nebo neni, a proc (pripadne jestli nekde neumiraji kotatka kdyz delam reinterpret_cast).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    oryctolagus avatar 10.2.2017 17:15 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Proč castuješ tu callback member funkci na member funkci toho funktoru? Pointer na member funkce jsou divný, můžou mít různý velikosti.

    Stejnětak mi není jasný, proč castuješ A *o na *functor, možná to jen nechápu...
    vlastikroot avatar 10.2.2017 18:26 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Ach tak, to vypada jako slusny zlo. Ten cast tam delam kvuli tomu, abych ochcal C++ a mohl ulozit pointer na jakoukoli class. Podle toho co jsi mi poslal by to mohl byt problem, jestli je kazdy pointer fyzicky jiny.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    oryctolagus avatar 10.2.2017 23:37 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Tak si tam dej nějakej datovej typ dostatečně velkej i na fakt obézní member pointery a do nej do kopíruj. Třeba struct { size_t a; size_t b; };

    Nejspíš by se i našel způsob, jak během compile-time zjistit, jestli ten member func pointer není větší...
    11.2.2017 00:31 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    To nebude fungovat v operator (), protože tam se to castuje na jiný typ, než který byl uložený, a každý může mít jinak velké member pointery.
    11.2.2017 10:33 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Jestli kompiluje GCC na x86-64, tak všechny pointery na member fci jsou 16 bytů (8 bytů offset k this a 8 bytů buď adresa member fce, či index do vtable (Itanium C++ ABI). Na x86 je to stejné, akorát je to 4+4 bytů. Pokud by autorovi příspěvku nevadila další indirekce, mohl by urobit template member fci jako wrapper a pak by mu stačil jen obyč pointer na funkci. Protože narozdíl od obyč pointeru na funkci je pointer na member funkci compile-time konstanta a může být použit jako template argument. Úspora je však sporná - zase bude více kódu ve výsledné binárce pro wrapper funkci, ale když se bude opakovat stejný callback a nebudou všechny různé, úspora bude. A ten typeid check vyhoď z release buildu (#ifndef NDEBUG ... #endif)
    vlastikroot avatar 11.2.2017 16:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Nevis jak je to na ARMu? Ten kod je cilenej na ARM.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    11.2.2017 16:30 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Můžeš zkusit web kompilátor tu, vpravo to ukazuje výsledný asm kód. Oba pointery na nevirtuální fce vypadají, že mají stejnou velikost (label .L5, u obou je "word" (asi velikost slova, kolik to je, nevím)). To implikuje i stejnou velikost pointeru na virtuální metodu (pointer na virtuální a nevirtuální metodu stejné signatury stejné třídy musí být kompatibilní).
    11.2.2017 17:15 pc2005 | skóre: 35 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    16 bajtů složenýho ukazatele? To musí ten C++ kód neskutečně zpomalovat ne? (já jsem teda céčkař)
    11.2.2017 17:37 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    To je na member fcu, na statickou je to jen 8, jako v C. Pro každou member fcu je však možné vytvořit statickou wrapper fci, pomocí šablon.
    Josef Kufner avatar 10.2.2017 17:31 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Nebylo by lepší hodit výjimku namísto ladicího výpisu?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    vlastikroot avatar 10.2.2017 18:26 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Urcite, to neni hotovy kod, jen takovy napad.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    11.2.2017 10:36 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Používání výjimek na takovéto věci vidím jako zlo. Na programátorské chyby jsou asserty. Je ale smutné, že se místo nich ve standardní knihovně výjimky opravdu používají (třeba member fce at() různých kontejnerů).
    11.2.2017 10:37 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Jinak důvodem je samozřejmě rychlost. Assert zpomalí či zabrání inlinování a optimalizací jen v debug buildu, kdeždo výjimka může mít negativní dopad na inlinování a jiné optimalizace v release buildu.
    11.2.2017 14:42 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Většina metod žádné výjimky nehází. at je hází úmyslně, neházející verze je operator [].

    GCC má debug verzi STL, která asserty obsahuje.
    11.2.2017 16:02 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Však nejsem blbej, já vím, že at() je hází úmyslně a taky vím, že operator[] ne. Ideální stav je, že je nehází ani at(), protože použití at() s neplatným indexem prostě považuji za programátorskou chybu a tedy by to mělo být ošetřeno assertem a né výjimkou. A operator[] by ten assert neměl obsahovat vůbec, aby nezdržoval debug build.
    10.2.2017 22:19 kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    IMHO tam nebudou fungovat implicitni konverze.
    11.2.2017 20:20 kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    A kdyz uz jsme u toho, tak to saskovani s vektorem je zbytecne. Typy argumentu jsou znamy v dobe prekladu, takze staci ulozit a porovnavat jen jeden slozeny typ, treba typeid(void(Ts...)) nebo neco podobneho.
    10.2.2017 23:46 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Ten reinterpret_cast nebude fungovat na virtuální metody.

    Tohle se dělá tak, že při vytváření toho callbacku se uvnitř alokuje* šablonová implementace pro danou třídu mající virtuální metodu, kterou se to z operátoru () zavolá.

    * S trochou čachrování (placement new) to většinou lze alokovat i v prostoru vyhrazeném na zásobníku a ušetřit dynamickou alokaci.
    11.2.2017 00:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Náčrt takového kódu (netestoval jsem, jestli funguje, ale pro ilustraci, jak by to mělo fungovat, snad stačí):
    
    template <typename ReturnT, typename... ParamTs>
    class Callback
    {
    protected:
        struct Iface
        {
            virtual ~Iface() {}
            virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) = 0;
        };
    
        template <typename Type>
        struct Impl
            : public Iface
        {
            using Func = ReturnT (Type::*)(ParamTs...);
    
            Impl(Type &obj, Func func)
                : obj(obj)
                , func(func)
            {}
    
            virtual ~Impl() {}
    
            virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params)
            {
                return std::forward<ReturnT>(obj.*func(std::forward<ParamTs...>(params)));
            }
    
            Type &obj;
            Func func;
        };
    
        Iface& iface()
        {
            return *reinterpret_cast<Iface*>(buf);
        }
    
        size_t buf[4];
    
    public:
        template <typename Type>
        Callback(Type &obj,
                 typename Impl<Type>::Func func)
        {
            // Místo static_assert lze upravit, aby to použilo new
            static_assert(sizeof(Impl<Type>) <= sizeof(buf), "Buffer not large enough to capture callback");
            new (buf) Impl<Type>(obj, func);
        }
    
        ~Callback()
        {
            iface().~Iface();
        }
    
        ReturnT operator ()(ParamTs... params)
        {
            return std::forward<ReturnT>(iface()(std::forward<ParamTs...>(params)));
        }
    };
    
    Callback callback(t, &Type::getValueForInput);
    int value = callback(input);
    
    11.2.2017 00:14 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Pár úprav:

    std::forward na návratové hodnoty je zbytečný, navíc nebude fungovat s void.

    virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) a virtual ~Impl()Impl by bylo lepší označit override.
    oryctolagus avatar 11.2.2017 08:53 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Jestli může být Callback templatová třída, pak se rovnou může použít std::function, ne?
    11.2.2017 10:42 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Autor píše, že chce, aby všechny functory měly stejný typ a nebyly šablony. Musí to tedy být wrapper na nějaký objekt s virtual fcemi pro volání, nebo použít ošklivý cast. Jinak reinterpret_cast nemění žádné hodnoty, takže fungovat by měl, pokud to zpět castne na stejně veliký typ.
    11.2.2017 10:52 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Je to ale však prasárnička, o tom žádná. Ale nebude o nic větší, než moje prasárničky, kdy v pointeru vesele skladuju dalších 16 bitů nějakých hodnot, nebo používám double/NaN jako variant (hezky se tam vleze 47bit pointer, int, 47 bitů ze size_t, apod prasárničky, na dispatch tabulku máte celých 5 bitů).
    11.2.2017 14:38 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    OK, zkusím vymyslet, jak tohle nějak rozumně zabalit. Tuhle implementaci (operator ()) by šlo zabalit přes reinterpret_cast, protože není polymorfní (takže je to jen pointer na funkci, kde první parametr je this), ale nebude to ověřovat typy parametrů.

    Ten reinterpret_cast v původní implementaci nebude fungovat, pokud bude castovat z polymorfní třídy na nepolymorfní či obráceně, a nejspíš ani pokud bude mezi různými stromy polymorfních tříd, protože u virtuálních metod je to typicky implementováno jako index do vtable, nikoliv pointer.
    11.2.2017 16:39 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Jak vypadá ukazatel na member funkci vím, psal jsem to někde výše. Na x86-64 je to 2x8 bytů, v jednom je offset pro this pointer (kvůli vícenásobné dědičnosti apod) a druhý je pointer na metodu, popř. offset do vtable (na rozlišení se používá přičtení jedničky, při volání se testuje a podle toho se pak provede buď jump na tu adresu, nebo se fetchne z vtable). Pointery na virtuální i nevirtuální metodu stejné třídy stejné signatury musí být "kompatibilní". ve smyslu stejná velikost a stejný formát, jinak by se pointer nedal předat někam, kde se neví, jak se má zavolat. Na x86-64 jsou takto kompatibilní i pointery na member funkce různých tříd, samozřejmě včetně vícenásobné i virtuální dědičnosti.
    vlastikroot avatar 11.2.2017 15:53 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Jakto ze nebude fungovat? Muj kod virtualni metody pouziva, takze jsem je zkousel jako prvni. Chovalo se to tak jak bych ocekaval - kdyz vytvorim derived, pretypuju na base a udelam callback na base, volani spusti metodu v derived.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    11.2.2017 16:46 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Pokud použiješ reinterpret_cast na něco o stejné velikosti a pak na výsledek zase použiješ reinterpret_cast zpět na původní typ, tak to fungovat bude. Pouze se jinak interpretuje ta hodnota, ale nemění se. static_cast a dynamic_cast je na pointer na member funkci nepoužitelný, alespoň co já vím.
    vlastikroot avatar 13.2.2017 23:54 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ templaty, member function pointer
    Tak jsem to predelal podle Stenovych pripominek, na test parametru se pouziva dynamic cast. Tohle se zda o dost cistsi nez ty reintepret casty a zvenku se to chova stejne jako puvodni kod.
    class functor
    {
    protected:
        struct iface { virtual ~iface(){}; };
        template <typename... Ts> struct args : public iface
        {
            virtual void call(Ts...) = 0;
        };
    
        template <typename A, typename... Ts> struct impl : public args<Ts...>
        {
            A* obj;
            void (A::*func)(Ts...);
    
            impl(A* o, void (A::*f)(Ts...)) : obj(o), func(f) {}
    
            void call(Ts... args)
            {
                (obj->*func)(args...);
            }
        };
    
        size_t i[4];
    
    public:
        template<typename A, typename... Ts> functor(A* o, void (A::*f)(Ts...))
        {
            static_assert(sizeof(impl<A, Ts...>) <= sizeof(i), "Buffer not large enough to capture callback");
            new (i) impl<A, Ts...>(o,f);
        }
    
        template<typename... Ts> void operator()(Ts... params)
        {
            args<Ts...> *a = dynamic_cast<args<Ts...>*>(reinterpret_cast<iface*>(i));
    
            if(a) a->call(params...);
            else qDebug() << "bad parameters";
        }
    };
    
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.