abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Ne já nechci windows :(

    20.5.2009 01:49 | Přečteno: 2342× | Operační Systémy | poslední úprava: 20.5.2009 01:50

    Je to už asi 4,5 roku co jsem přesedlal s windows na linux. A musím uznat, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy udělal. A teď nemluvím ani tak o tom že, by mi windows nedokázal vyhovět. Ale hlavně o tom, že díky linuxu jsem neuvěřitelně rozšířil svůj obzor.

    Jako malej hoch jsme si myslel co všechno o počítačích nevím a co neumím, ale až po poznání světa okolo linuxu jsem si uvědomil. Jak málo toho vlastně vím. A i díky tomu jsem se rozhodl jej co nejvíce poznat a dozvědět se toho co možná nejvíc. Během tohoto poznávání jsem zjistil, že je linux tím pravým systémem pro člověka jako jsem (byl) já. Rozcházet nejrůznejší věci, nastavovat různé serverové aplikace atd. Byla věc, která mě činila šťastným. Dokonce i když jsme měl né moc výkonné PC, tak mi vše šlapalo ok. Internet, video, hudba a prostě vše co jsem potřeboval.

    Tak takto nějak to bylo když jsem byj ještě středoškolák. Momentální stav je bohužel mírně jiný. Né že by mi linux přestal vyhovovat, ba naopak. Díky škole se mi stal ještě milejším. Ale také díky tomu, že již nemám svůj starý a nevýkoný komp, ale místo něj nový a o dost výkonější notebook, tak se u mě začíná projevovat potřeba mít i krom linuxu jiný systém. Po dlouhé době začínám pociťovat, že mi linux nestačí. Důvodem je to že základní věci přestávají být funkční :-(. Zejména přehrávání videa je poslední dobou velmi nepříjemný zážitek. Už si ani npamatuju, jak vypadá film který netrpí tearingem, má hezké ostré titulky, během přehrávaní mohu video bezproblému minimalizovat aniž by se mi na chvíli sekl zvuk, nebo dát fullscreen aniž by se sekl počítač atd.

    Můžete namýtat že si za to můžu sám. Měl jsem si přece vybrat notebook s nVidia grafikou, nebo si sehnat tak 5 let starej notebook atd. Dokonce už i na jiném notebooku, kde je intel gafika se v podstatě nedá najít ideální kombinace ovladačů a video výstupu aby se to dalo srovnat stím co jsem měl před pár lety na obyčejné GeForce4 MX440. Prostě mě mrzí fakt že v roce 2009 je situace tak špatná. A to nemluvím o tom, že věci ajko minimalizace okna, maximalizace okna a obecně změna veliksoti okna je věc, která trvá řádově několik vteřin. Ano pokud si nahraji místo binárních a uzvřených ovladačů od ATI ty opensource. Tak sice 2D akcelerace je ve většině případů lepší a to razantně. Ale na druhou stranu nemám 3D akceleraci s videem je to ještě horší jak s catalyst. Výdrž nb na baterii je o hodinu až dvě nižší a další problémy.

    Na druhou stranu mi tu jede perfektně internet a tudíž se mi aspoň to porno stahuje rychle :-D. P.S. Už se teším na windows 7 :-D

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.5.2009 04:05 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

     Byl jsem na tom podobne. Resenim je OS X (uz treti rok a bylo to moje dosavadni nejlepsi rozhodnuti ohledne IT). Koukam ze ty uz stejnak pouzivas temata vzhledu snazici se napodobit OS X, ale je to fakt nepovedena napodobenina. Zkus nad tim zapremyslet. Think Different.

    hmm
    Algi avatar 20.5.2009 08:16 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Je to asi zvláštní, ale já jsem si prošel podobnou cestou. Na začátku stály MS-DOS (Doom, Quake, atd.), pak půjčený starý notebook s Windows 95 (Warcraft I, II) a pak Windows 2000 (UT 2003, atd.). No a pak jsem si všiml, že existuje nějakej Linux. Přešel jsem, unixové systémy se mi zalíbily víc než Okna. Jenže po dvou letech různých drobných ústrků a nezdarů mě už ten systém přestával bavit. Kolega v práci měl starši PowerBook 12" a já mohl jenom tiše závidět.

    Nakonec přišla doba, kdy jsem začal pociťovat potřebu koupě notebooku. Windows jsem už nějakou dobu nemusel, takže ty šly první z kola ven. A Linux na notebooku? Ne, neměl jsem tolik odvahy ani chuti zkoumat HW konfigurace tak, aby mi na Linuxu jely. Už jenom když jsem viděl, kolik starostí měl kámoš co Linuxu hodně rozumí s blbými ovladači na wifi. Musel si je sám kompilovat a dokonce snad i tam přidělával svůj patch. Takový systém jsem nechtěl. Zbýval už jenom pekelně drahý a nadupaný Mac.

    Když se dneska ohlédnu zpátky, vidím, že jsem si zvolil dobře. Vyhovuje mi na 100%. Je tam kvalitní Java, software který používám a hlavně všechno funguje jak má, aniž bych na to musel šáhnout. Změný vzhledu mě nezajímají, protože jsem začal preferovat raději konzistentní vzhled než omalovánky. Nejdůležitější hry (World of Warcraft, Colin McRae) tam také běhají a na zbytek díky nim stejně není čas :-)

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Fluttershy, yay! avatar 20.5.2009 11:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Nefunguje Mac OS X náhodou i na procesorech od Intelu? Od Intel Pentium M "Dothan"?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.5.2009 11:24 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Vsak Algi ma Intel Mac ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.5.2009 11:34 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

     Hodně lidí se o to snaži (hledej slovo Hackintosh), ale nedá se na to spolehnout. OS X nemusí podporovat každý kus HW, který si do PC nacpeš a vzhledem k tomu, že je to hack, nefungují některé SW věci (možná je Apple sám zablokuje - aktualizace apod.) Fungovat to na PC  může, ale pokud něco nefunguje, nemusí to být chyba systému.

    Pro autora: namítat, ne namýtat.

    Algi avatar 20.5.2009 11:38 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Přesně tak, do toho bych raději nešel. Ale na vyzkoušení to možná může být dobré. Rozhodně je to asi pohodlnější, než chodit pravidelně slintat na Anděl do obchodu s Apple, kdykoliv jde člověk do školy ;-) 

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    20.5.2009 12:26 Anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

     Zdravím, hackintosh jsem zkoušel, fungoval bezvadně až na zvukovku, ale nedalo mi spát, že porušuju licenci, tak jsem ho musel smazat.

    Algi avatar 20.5.2009 12:31 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Včetně grafické akcelerace? Tam bych viděl největší problém. Jinak s tou legalitou je to otázka, protože například Psystar prodává obyčejná PC s Mac OS X a zatím jim to prochází. Horší je, že tam prý zlobí nějak aktualizace a musí se to hackovat... Nicméně, problém by to opravdu neměl být, protože už od počátku je Mac OS X souběžně připravován i pro Intel. Už tenkrát mysleli na zadní vrátka ;-) 

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    20.5.2009 15:34 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Ešte existujú aj takí "barbari" ako ja. Po roku a pol s macbookom a osx som sa všetkého zbavil a znovu nainstaloval starý-dobrý linux.

    osx a prešpekulované marketingové stratégie Applu mi ani trochu nechýbajú.

    Polívčička byla..
    Algi avatar 20.5.2009 16:03 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Lol, tak tomu říkám "investice" :-D 

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Cubic avatar 20.5.2009 17:13 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    to si dovolil hodne, co :)

    Mne by zajimalo, jestli by jsi byl ochoten uznat, ze hranicemi tveho obzoru se mohou vyskytovat lide, kteri dosli k zaveru, ac exponovani uzasnym produktum firmy apple, ze se jim vizionar Jobs proste netrefil do vkusu a pouzivaji to co jim skutecne vyhovuje.

    Muj dalsi notebook urcite nebude apple, protoze macbook me pritelkyne popraskal driv nez muj shitozni asus, hreje taky o "neco" vic a k tomu zacal po roce vrzat. Kvuli ni taky musim udrzovat sambu, protoze nfs na Mac OS X je poroz cisarkym rezem a prestoze CUPS patri applu tak o IPP na macu si muzu nechat zdat. O opensource aplikacich jako openoffice nebo MythTV ani nezacnu, protoze za to apple nemuze

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.5.2009 23:45 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    nfs na Mac OS X je poroz cisarkym rezem
    Directory Utility ti nefunguje? (krom toho NFS na notebooku... nevim, ale pripadne mi, ze to vubec neni reseni do prostredi, kde se server casto odpojuje a pripojuje. Krom toho: jak muzu browsdat siti a prochazet NFS shares? jak zajistim, aby se mi dostupne NFS shares samy objevovaly ve Finderu vlevo treba? NFS proste neni protokol pro bezne domaci sitovani a nikdy tak ani nebyl vytvoren.) Muzes si taky zkusit rozjet u sebe AFP, treba to bude rychlejsi nez Samba.
    o IPP na macu si muzu nechat zdat.
    Jako ze jsi zadal IP a tiskarnu to nenaslo, nebo ovladace nebyly nebo jak?
    O opensource aplikacich jako openoffice
    Sice zadna slava, ale Office 2008 pro Mac je jeste vetsi krava... Na druhou stranu je tam zas iWork, ktery jinde nemas a pokud clovek neni narocny na funkce a nemusi mit za kazdou cenu ODF, je to celkem dobra investice.
    nebo MythTV
    To je ta bestie, co kdyz jsem se ji pokusil na Ubuntu nainstalovat, zacla s sebou tahat MySQL? :-D Co treba EyeTV, Plex ci obycejny Front Row?

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Cubic avatar 21.5.2009 09:24 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Directory Utility ti nefunguje?
    Ne. Ten problem jsem dohledaval a nasel jsem neco o nestandardni portech na serveru.
    krom toho NFS na notebooku... nevim, ale pripadne mi, ze to vubec neni reseni do prostredi, kde se server casto odpojuje a pripojuje. Krom toho: jak muzu browsdat siti a prochazet NFS shares? jak zajistim, aby se mi dostupne NFS shares samy objevovaly ve Finderu vlevo treba? NFS proste neni protokol pro bezne domaci sitovani a nikdy tak ani nebyl vytvoren.)
    Mel jsem predstavu ze to bude jako samba, objevi se jako share ve finderu jak rikas a hotovo. Tak nejak jsem doufal zo to bude jako na mem linuxovem stroji, kde mam automounter a nfs se pripojuje a odpojuje transparentne jak je potreba. Namountovane adresare prochazim tak jak je potreba bez toho aby bylo poznat ze jsou na siti.
    Muzes si taky zkusit rozjet u sebe AFP, treba to bude rychlejsi nez Samba.
    Ne, jen jsem chtel mit o jednu sluzbu na domacim serveru min. Na koukani na serialu nepotrebuju aby to bylo rychlejsi.
    Jako ze jsi zadal IP a tiskarnu to nenaslo, nebo ovladace nebyly nebo jak?
    Tak nejak. Ovladace tam jsou ted dvoje...jedny od HP(uplne na pytel, fungujou jen pro tiskarnu na USB) a druhe z gunteprintu nebo co to bylo. IPP na zadane adrese nic nenajde, zadna tragedie, kdyz uz tam tam samba musi byt sdili se i tiskarna. openoffice mluvit nebudu, o tom nic nevim, jen ze si pritelka ztezuje, ze to pada, obcas to dela jine veci ne by melo a tak... odmitla to pouzivat a stale jede na starych neoofficech. iWork by byla moznost, ale da se to nekde odzkouset? Hlavne to je pracovni nastroj, takze by se firma musela rozhodnout ze to koupi. Osobne ji to je k nicemu.
    To je ta bestie, co kdyz jsem se ji pokusil na Ubuntu nainstalovat, zacla s sebou tahat MySQL? :-D Co treba EyeTV, Plex ci obycejny Front Row?
    Jo to je ona, bezi na serveru a ma nastarosti 3 tunnery. Ja jsem chtel jen frontend, aby se na to dalo koukat o dve patra vys. Kvalita prehravaneho obrazu proti treba VLC je mizerna(na Macu, na linuxu je to normalni). Kdyz se pocitac uspi se spustenym frontendem, tak backend obvykle klekne(opet, me se to nestava)....a par dalsich much. Kdyz prisel mac tak uz bylo reseni s MythTV hotove a nepada v uvahu ze bych to v dohledne dobe predelaval.

    jak jsem napsal algimu, chtel jsem ukazat ze i Mac ma otravny chybky
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.5.2009 12:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Ten problem jsem dohledaval a nasel jsem neco o nestandardni portech na serveru.
    Pak to neni problem Macu ale tvuj, ne? :-)
    Mel jsem predstavu ze to bude jako samba, objevi se jako share ve finderu jak rikas a hotovo.
    Jenze to nejde, protoze NFS tohle z principu neumi. NFS nijak do site "nevysila" co poskytuje a co ne. Kdyz chces pripojit NFS share, musis vedet presne jeho cestu. NFS vzniklo v polovine 80. let...
    Tak nejak jsem doufal zo to bude jako na mem linuxovem stroji, kde mam automounter a nfs se pripojuje a odpojuje transparentne jak je potreba.
    A co kdyz se server odpoji driv, nez je NFS share odmountovan? :-)
    Tak nejak. Ovladace tam jsou ted dvoje...jedny od HP(uplne na pytel, fungujou jen pro tiskarnu na USB) a druhe z gunteprintu nebo co to bylo. IPP na zadane adrese nic nenajde
    No tak nerikam, ze to neni chyba Macu, ale porad je tu moznost, ze je chyba v tom stroji, ktery tu tiskarnu poskytuje...
    odmitla to pouzivat a stale jede na starych neoofficech.
    Tak to ja to mel naopak, NeoOffice jsem stahnul, otestoval a sel pekne rychle do Trashe.
    iWork by byla moznost, ale da se to nekde odzkouset?
    http://www.apple.com/iwork/download-trial/

    Format iWork 09 funguje na stejnem principu jako OOXML a ODF, ovsem dokumentace temer zadna, takze to nikde jinde neotevres. iWork ale samozrejme umi export do MS formatu a do PDF, podpora ODF bohuzel nulova absolutne... Kdyby se tohle zmenilo a byla tam alespon import a export podpora pro ODF, s klidem za to ty prachy dam, abych dostal OOo z disku.

    Pokud pracuje primarne s textovymi dokumenty, stoji za to se jeste podivat na Bean a iText Express. Oba dva jsou to free extra lehke a jednoduche textaky s podporou OOXML i ODF. Na psani obycejnych dokumentu uzasne, zvlaste Bean je fakt uzitecny kousek SW.

    Co se tyka MythTV, tak s tim moc zmusenosti nemam. Vsichni to opevovali, tak jsem si rikal, ze to zkusim, ovsem pripadne mi to jako hrozne prekombinovany moloch (pro tvoje potreby je to asi evidentne to prave).

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Cubic avatar 21.5.2009 13:13 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Pak to neni problem Macu ale tvuj, ne?
    Blbe jsem to napsal. Normalni user nemuze z pochopitelnych duvodu pouzivat porty pod 1024. Ted jsem nasel ze resenim by mohl byt parametr insecure(velmi povzbuzujici :) pro server. Tenkrat jsem k tomu nejak nedosel. Mozna to byly i neco jineho, fakt nevim.
    Jenze to nejde, protoze NFS tohle z principu neumi. NFS nijak do site "nevysila" co poskytuje a co ne. Kdyz chces pripojit NFS share, musis vedet presne jeho cestu.
    Me by stacilo kdybych to tam jednou vypsal jakou mount pointy, nepotrebuju aby se to "objevovalo" samo od sebe.
    To jsem nejak nepochopil? Server jede 24/7 - neodpojuje se. pokud se z nejakeho nepredvidatelneho duvodu(hori nam dum) prerusi spojeni tak proste vytimeoutuje.
    To jsem nejak nepochopil? Server jede 24/7 - neodpojuje se. Pokud se z nejakeho nepredvidatelneho duvodu(hori nam dum) prerusi spojeni tak proste vytimeoutuje. Na mem notebooku proste prochazim adresare, pokud je pozadavek na vstup do adresare, ktery je nastaven jako nfs mountpoint tak automounter pripoji odpovidajici export ze serveru a v momente kdy opustim adresar tak ho treba po 15s znovu odpoji - jednoduche.
    No tak nerikam, ze to neni chyba Macu, ale porad je tu moznost, ze je chyba v tom stroji, ktery tu tiskarnu poskytuje
    To nevylucuju, ale predstavoval jsem si, ze kdyz tiskarnu pres IPP vidi debian a gentoo tak by to prostym naklikanim mohl dat i OS X.

    Ohledne iWork...nejdulezitejsi na tom kancelarskem baliku je kompatibilita s xls a vypocetni funkce prave ve spredsheetech, takze spis ne...ale na ten trial ji urcite odkazu, dik

    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.5.2009 14:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Pokud se z nejakeho nepredvidatelneho duvodu(hori nam dum) prerusi spojeni tak proste vytimeoutuje.
    Moje zkusenost je, ze v takovem pripade nekdy jedine reseni bylo reboot klienta.

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Cubic avatar 21.5.2009 14:51 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Pokud si dobre pamatuju, tak mi vzdy stacilo proste odmountovat.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.5.2009 08:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 21.5.2009 08:30 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    to si dovolil hodne, co :)

    Mne by zajimalo, jestli by jsi byl ochoten uznat, ze hranicemi tveho obzoru se mohou vyskytovat lide, kteri dosli k zaveru, ac exponovani uzasnym produktum firmy apple, ze se jim vizionar Jobs proste netrefil do vkusu a pouzivaji to co jim skutecne vyhovuje.

    Nechápu, proč se do mě hned takhle navážíte. Jenom kvůli tomu, že tvrdím, že pokud chci na Apple HW provozovat něco jiného než Mac OS X, tak že to není dobrá investice. Řekl jsem snad něco o tom, že je Linux špatný? Nebo že ho nesmí na Macu použít? Nebo že je (jak se tu snažíte dokazovat) Mac lepší než Linux?

    Jak jsem psal o pár komentářů dole: pro mě je trochu nepochopitelné si koupit Mac a provozovat na něm Linux. Pokud mám rád Linux a jeho programy, tak je podle mě smysluplnější (a levnější) si pořídit obyčejné PC. Budete tam mít HW přesně podle vašich představ (a možností Linuxu) a dokonce i designově se dají sehnat stroje velmi podobné MacBooku. Dívejte se na svět krapet ekonomicky. Svět není černobílý, je barevný. Já proti Linuxu ani Windows nebojuju, mě jsou vcelku šumák. A když vyvýjím program v Javě, tak ho sice primárně píšu pod Macem, ale testuju ho i pro Linux a Windows. Docela by mě zajímalo, jestli to samé děláte i vy (pokud něco tvoříte)....

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Cubic avatar 21.5.2009 09:01 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Nechápu, proč se do mě hned takhle navážíte.
    Ma chyba, absolutne nebylo ucelem postu. Omlouvam se.
    Nebo že je (jak se tu snažíte dokazovat) Mac lepší než Linux?
    Ne nesnazim. Jedine o co mi slo, bylo ukazat ze i Mac ma sve mouchy - a to i presto, ze si to nekteri jablickari nechteji pripustit. Nekdy mam pocit ze jsou snad horsi nez linuxari. Z tveho postu(prosim tykejme si) jsem ziskal dojem, ze se mu snazis vysmat za jeho proste rozhodnuti OS X nepouzivat, coz byla posledni kapka.

    Osobne si myslim ze to je dobry operacni system, dal bych my bez zavahani prednost pred windows. Ale osobne mam rad veci nastavitelne tak ja chci i za cenu nekonzistetniho vzhledu nebo propracovaneho systemu klavesovych zkratek...(dopln cokoli co linux proti mac nezvalda). Duvod proc nepouzivam "ready to use" distro, ale gentoo.

    Takze jeste jenou, nebylo to zamyslene jako osobni utok, nebo krizacke tazeni proti macu. Pokud totak vyznelo, omlouvam se.

    PS: Nepisu, nejsem programator. Ale jestli se to pocita, tak moje posledni semestralaka v c++ se zkompiluje jak v linuxu tak na windows(jedina z cele tridy a ani procenta navic jsem nedostal :-( ). Na macu jsem to nezkousel protoze, mi mi nebylo dovoleno nainstalovat vyvojarske nastroje :(, prej staci ze mam na hrani dalsi dva pocitace.

    Algi avatar 21.5.2009 09:31 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Ono jsou tohle stejně spíš takové žabomyší války. Nemá cenu to moc řešit - každému vyhovuje něco jiného. A díky bohu za Linux, protože kvůli němu se i některé věci dostanou do Macu (například plochy). Tohle se holt bude řešit pořád, to je to samé jako s autama, holkama, apod.

    Jinak portovat C++ program i na ostatní systémy - tomu říkám umění :-) Já jsem se ve škole učil akorát čisté C a chvilku C++ a můžu říct, že to není žádná sranda. Podle mě máte spoustu věcí v Javě "zadarmo", které se pak musí v C++ řešit zvlášť pro každý systém. A to nemluvím o GUI, které když uděláte na Windows, tak se vám na Macu většina lidí vysměje, protože to tam vůbec nezapadá :-)

    Na druhou stranu, chyba je i na mé straně. Mě to trochu právě rozesmálo a občas si trochu rýpnu. Takže z mé strany to bylo taky krapet jedovaté to takhle napsat ;-)

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Cubic avatar 20.5.2009 17:29 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    ted ze sebe mozna udelam idiota, ale ta kvalitni java o ktere jsi mluvil je tahle? A trvalo to applu jak dlouho? dva roky aby strcil 1.6 mezi updaty?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.5.2009 23:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Ty security veci jsou samozrejme problem, ale mel by sis zjistit jak moc je Java na Macu integrovana se systemem a jak je to na Windows a Linuxu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.5.2009 23:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Tak pokud na Macu dodržují real-time požadavek Sunu na přímý přístup do fyzické paměti :D
    Algi avatar 21.5.2009 08:21 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Tohle je pochopitelně problém a problémy mají všechny systémy a všechny programy. To, že na to Apple dlabe je sice nepěkné (a docela i hazard), ale můj pravý důvod byla právě integrace Javy do systému. A tam se může jít Linux zahrabat. Apple Java totiž obsahuje nativní look and feel (ne tu napodobeninu GTK+), spolupráci s ikonou docku, integraci do systémového menu, funkční tisk bez nutnosti cokoliv doinstalovávat (na Linuxu testováno před 2 roky a bez doinstalování balíčků bylo nefunkční), apod.

    Spousta věcí funguje na Apple Javě lépe než na té Linuxové. Kdybys argumentoval Java 3D, nebo ukázal na jiné nedostatky, byl by tvůj komentář smysluplný. Ale tvůj výkřik do tmy toho moc neřekl, akorát že umíš googlit. Java je na Macu rychlá a pro desktop dobře integrovaná. Proto jsem si jí zvolil. Ne proto, že na ní holt Apple háže bobek. Integraci totiž provádějí její inženýři, kdežto zbytek ovlivňují manažeři a pro ty Java není holt tak výdělečná...

    Jinak důvod mého LOL byl ten, že pokud nechci používat Mac OS X (ať už je důvod jakýkoliv), tak kupovat si MacBook je fakt špatná investice. Za tu cenu seženete minimálně identické, ne-li více vybavené PC. V případě nainstalování Linuxu na Mac se vám podle mě investice nevrátí.

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    mirec avatar 20.5.2009 16:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Tak isto som skončil aj ja ... i keď ja som to kupoval kvôli hardware. Nakoniec sa mi osvedčila kombinácia starého dobrého thinkpadu a gentoo. Už by som fakt iné nechcel, joj ako sa na tom skvele pracuje...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vain avatar 20.5.2009 07:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Byla by fakt škoda kdyby si po tolika letech přešel na Windows. Ale jak to tak čtu, tak ATI fakt nikdy, já mám doma Nvidii 9800 s oficiálníma ovladačema a nádhera, na notebooku intel a taky bez problému. Teď v práci zálohuju Wokna a taky poletí pryč, fakt sem se na ně včera nasral (ačkoliv to z toho zápisku není vidět, natahalo si to i jiné svinstvo, takže pryč s nima). Jinými slovy, pokud chceš měnit, rozhodně ne na Windows ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.5.2009 07:54 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Jo, o tom zpomalení mi povídej.

    Není to tak dávno, kdy jsem si přehrával flashový videa bez trhání. Teď co jsem si aktualizoval Flash Player od Adobe na verzi 10, tak se to krásně trhá a procesor je na 100%.

    Jo a mimochodem já mám GeForce4 MX420 :-D

    20.5.2009 15:44 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Přesně kvůli tomu jsem naistaloval flashblock.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    20.5.2009 07:54 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Me se zas na linuxu (ubuntu) hlavne libi ze vsechno funguje samo a nemusim nic nastavovat :-)

    Na druhou stranu uzivatelsky rozhrani moderniho unixu je tak zavislacky a prakticky, ze i kdybych mel takovyhle problemy, tak uz asi zustanu a radeji pouvazuje po zmene HW a mam takovy pocit ze se tvuj pohled na windows brzo zmeni :-) Ale jestli ne a najdes si pro sebe idealni system, tak jedine dobre. Navic diky linuxu, jak pises, si uz ziskal rozhled a tudiz nebudes svou ignoranci nevedomky podporovat monopol MS, nejvetsiho skudce soucasnyho vyvoje osobnich pocitacu.
    kozzi avatar 20.5.2009 09:59 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Tak jako hlavni OS bych mel stale linux. Jak sam pises je to proste navykovy, a nezvykl byh si asi na nic jinho pro praci a spoustu dalsich veci. Ja jen chtel rict ze si nejspis nahraji i windows, takze dualboot, jelikoz tam je muj NB co se tyce podpory grafiky na tom lepe. A preci jen bych se rad podival na video ve vyssi kvalite :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.5.2009 07:59 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    jsem přesedlal s windows na linux
    Tady je krásně vidět, jak je důležité dodržovat pravidla českého jazyka. Protože to, co jsi napsal, znamená "vzal jsem windows a přesel s nima na linux" a dalo by se z toho vyvodit, že windowsy máš ve VirtualBoxu nebo něčem podobném a dál je používáš :-) Já chápu, že jsi chtěl napsat "windows jsem opustil a používám linux", ale to tam mělo být z (přesedlal z windows na linux).

    Vím, že s češtinou máš problémy, jen mi to přišlo jako pěkný příklad spíš pro ostatní, než že bych chtěl drbat.


    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    kozzi avatar 20.5.2009 10:00 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    No ale nadruhou stranu ja ve virtualboxu mam windows :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    xxxs avatar 20.5.2009 08:03 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    nahod si w7rc, mozes to pouzivat skoro rok a za ten cas mozno objavis nieco co ti bude vyhovovat.

    multi avatar 20.5.2009 08:07 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    nemuzu pochopit jak dlouholety a asi i zkuseny linuxak si koupi takovi HW, ze pak diky tomu uvazuje o prechodu na windous
    belisarivs avatar 20.5.2009 08:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Asi nebyl az tak zkuseny ;-). Nebo to byla mladicka nerozvaznost.

    IRC is just multiplayer notepad.
    kozzi avatar 20.5.2009 10:02 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    jj, proste jsem bjeden den byl na brigade a ani sem nemel tuseni ze si ten den domu donesu notebook :-D. Mel jsme proste zrovan penize a ten nakup byl opravdu vyhodnej, usetril jsem okolo 10 tisic. No ale ted si rikam zda mi to za to stalo :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.5.2009 09:14 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Podlehl blábolení fanATIků. A teď sklízí ovoce.

    20.5.2009 09:21 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    A proč? Sice se já nepovažuju za zkušeného linuxáka, ale koupil jsem si HW od intelu a například ovladače pro grafiku jsou opravdu nevychytané. Nejlíp bych udělal s nVidií, ale tak nějak jsem chtěl dát tomu intelu šanci :)

    Moc nechápu tyto výkřiky...
    20.5.2009 10:34 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Nvidie s vlastni pameti byla jeden z pozadavku, ktery jsem mel, kdyz jsem kupoval notebook. A vsechno (co pouzivam) funguje uplne v pohode (je tam 8400MG s jen 128M pameti). Moc nepouzivam flash, ale i ten funguje (slovni fotbal na libimseti - puvodne na seznamu, ale tam me nasrali novou verzi a absolutni ignoraci uzivatelu, ze uz me tam neuvidi).

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    20.5.2009 10:40 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    No já jsem asi blázen, ale koupil jsem si integrovanou grafiku do desktopu. Sice tam můžu kdykoliv dát nějakou jinou, ale vzhledem k tomu, co na počítači dělám, to nepotřebuju:-) Místo silné grafiky jsem koupil Core Quad a jsem rád, že jsem to udělal :)
    20.5.2009 08:15 Bigfish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Mám tady podobného mamrda HD mobility 3450. Nebyl kupován pro Linux, takže jediné čím se můžu chlácholit je, že nejsem takový idiot. :-D

    Aktuálně jsem se ovšem snažil Linux na tom provozovat a myslím, že mé problémy nemusím popisovat. Jsou stejné. Ale aspoň se můžu chlácholit,

    že se alespoň procvičím v heterogenních sítích. :-D

    mirec avatar 20.5.2009 08:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    No na všetko existuje riešenie. Takže 3D (potebuje snáď niekto?), resize .. neviem čo s tým všetci majú, ale v KDE 3 ide bleskovo, video riešim v konzole (áno úchylné ale účinné, mplayer + vidix rulez).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    kozzi avatar 20.5.2009 10:05 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    no tak 3D jsem jeste ochotnej ozelit. Sice minepojed tuxracer, ale to snad preziji. Spis me trapi to video, ale pravda vidix jsme nezkousel, takze to jeste zkusim, uchylne mi to neprijde, stejne sem v konzoli casto.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.5.2009 13:28 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

     No ja mam na notasu X1300 64MB a uz asi pres rok jedu na radeonhd ovladacich only. A v posledni dobe 2D a video uplne v pohode. Reakce v 2D jsou daleko rychlejsi, jak na catalystech. to 3D jede taky, ale pomaleji jak s catalysty a asi i chyboveji (nepouzivam). Takze ja jsem celkem spokojenej s OpenSource ovladacema.

    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    mirec avatar 20.5.2009 16:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Joj 3D hry, aj tak boli nalepšie adventúry ako monkey island (minimálne odporúčam vyskúšať scummvm pre tých, ktorí nepoznajú) ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.5.2009 08:55 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Ehm aj ja mám niekedy taký pocit, ale keď si spomeniem koľko som mal práce s udržiavaním (ešte vtedy nelegálne používaných) Windows NT, 98, XP, ma to hneď prejde. (antivír, každý polrok reinštal(fakt som sa o to PC staral),...). Za tie prachy čo sa predávajú sú fakt drahé.

    Tie neostré titulky sú grafikou(staré ovládače od nvidie pre tu 440), skús zmeniť font. Doma mám mandrivu 2008.1 (vyladená stabilná, fakt to fachá, okrem s2ram,) a k tomu skúšam Mandrivu 2009.1 (tam je iný problém prečo som ju ešte nenasadil na ostro). Asi si počkám na 2010.0.

    Samozrejme aj Apple je riešením. ;-)
    20.5.2009 10:24 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci winšrot :(
    Začínám mít taky podobný pocity. Stav ovladace pro intel grafiku, nejakej bug v novym jadre kterej mi zabranuje vypalovat DVD (se starsima jadrama to jede) a podobne. A to mam hardware kterej mi vzdy chodil v linuxu na 100% (pokud se nepocita suspend a znovuprobuzeni wifi). Zacinam se pomalu koukat po nejakem tom *BSD. Cim dal tim vic zjistuju, ze bsd je fajn a mozna i lepsi nez linux (zadny flame prosim). Linux je ale vec navykova, takze to vidim ze mi zustane na disku asi jeste dlouho at uz vice nebo mene pouzitelny :-)
    Thats not a bug its a feature :-)
    20.5.2009 11:16 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Řekl sis o to: MŮŽEŠ SI ZA TO SÁM!

    Mam v notesu čistej intel od HP, předtim intel od Aceru, poruznu ruzny stary notesy taky intel, NIKDY žádnej problem kterej bych považoval alespoň za lehce závažný. Setkal jsem se s jednim notesem od MSI kde byla nejaka sragora od ATI a musel jsem pouzit vsemozny parametry k jadru a vypnout SMP a pak to jelo. A jedna sragora od Aceru kde byla nejaka moc nova sitovka Atheros L1 kde nebyl ovladac v ubuntu, stacilo ho stahnout a jeste pitoma grafika od nvidie, ktera sice sla, ale diky absenci xrandru nejde rozumne nastavit vubec nic.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    20.5.2009 11:18 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    A kdyz uz tady porad zminujete inteli grafiky, tak jsem s nima NIKDY nemel zadnej problem. Ted spokojene jedu na 945GM a vse funguje uplne perfektne, xrandrem si prepinam vystupy na projektor - parada.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    belisarivs avatar 20.5.2009 11:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Taky si rikam proc se tak nadava na Intel. Mne jede uplne v klidu.

    IRC is just multiplayer notepad.
    20.5.2009 12:31 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Mozno niekedy nieco zblbne, ale vo vseobecnosti to funguje, a to velmi slusne. Dalej je Intel jedina firma, ktora sa aktivne podiela na vyvoji podpory grafiky v Linuxe vseobecne. ATI dava len dokumentaciu k svojim chipom (aj to neskoro), ani driver (rozumej open source) nie su schopni vyvijat. Nvidia nerobi nic, len sa hra na vlastnom piesocku.
    20.5.2009 13:08 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    ntb Dell Latitude C2D, Intel 4500HD, Ubuntu 8.10, glxgears:200fps, video hnus fialovej pomalej trhanej

    Limoto avatar 20.5.2009 13:19 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    No jasně. Víc než půl roku starý vydání bubuntu, který bylo určitě zastaralý už při vydání, jak to tak bývá, j  opravdu vypovídající...

    20.5.2009 13:34 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    no jasne, kdo neupgraduje co kvartal na nejnovejsi alfu betu gamu je tezce v prdeli..imho lol. jak je videt tak 9.04 na tom neni o moc lip ->  www.root.cz/clanky/nove-ubuntu-ma-vazne-problemy-s-grafikami-intel/

    Limoto avatar 20.5.2009 13:59 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Zase bubuntu...

    20.5.2009 14:03 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Toto imho není o ubuntu. Intel má momentálně vážné problémy všude, protože ten ovladač prošel velkou sadou změn.
    Limoto avatar 20.5.2009 14:07 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Mně jede bez problémů.

    20.5.2009 14:29 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    na stejne konfiguraci chipset/GK? jeden konkretni bug (ze stovek a tisicu zalogovanych) se mi neprojevuje -> distro A (ktere pouzivam a propaguji) je lepsi nez distro B (ktere nepouzivam, neznam a nenavidim). zajimava myslenkova akrobacie..

    Limoto avatar 20.5.2009 14:34 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(

    Jedinej bug? Už jsem slyšel o spoustě bugů a neprojevuje se u mě asi žádnej...

    kotyz avatar 20.5.2009 14:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Jestli ono to nebude tim, ze v Archu je novejsi jadro a ovladace nez v Ubuntu 9.04 ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.5.2009 15:22 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Aha, takže když vám jede bez problémů, tak vlastně žádné problémy neexistují :-)

    Přečtěte si někdy, co napsal Carl Worth, je to celkem aktuální...
    20.5.2009 13:07 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Já se na windows 7 taky těším. Ne, že by mě linux vadil, právě naopak. Od té doby, co jsem si koupil grafiku od nVidie, mi kde4 jde až moc bez problémů. Chtělo by to jít prozkoumávat zase jiné vody :-) Co mě odrazuje, že na špatné zážitky člověk rychle zapomíná a pak taky cena licence. Jak dlouho ale dokážu odolávat volání divočiny?
    Only Sith deals in absolutes.
    kozzi avatar 20.5.2009 13:14 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Tak nastesti cenu licence resit nemusim :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.5.2009 13:38 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    To máš nějakou výhodnou cenu pro zaměstnance státní správy nebo jak?

    Já se teď zamýšlel a hodně programů bych asi používal stejných, např. firefox, operu, filezillu, openoffice, psi, mysql, apache nebo eclipse, a k některým bezplatné alternativy - třeba misto amaroku foobar, místo ssh putty. Co ale zbytek, kolik by mě stály licence? Čím se na windows zálohuje, neměl bych jednodušší rozběhat tam rdiff-backup? Jaký mail klient (místo kmailu)? Čím číst RSS, v čem mít adresář nebo kam ukládat poznámky (basket)? Nebudu chycen v pasti proprietárních formátů? Na cd a dvd snad někde budu mít nero (k cd rom), ale jestli pod w7 poběží je ve hvězdách. Co s fotkami z digikamu?
    Only Sith deals in absolutes.
    kozzi avatar 20.5.2009 14:36 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Tak veskery sw ktery momentalne pouzivam je dostupny i pro win, takze s tohohle hlediska nemusi pri prechodu na windows zapaltit ani korunu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.5.2009 14:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Win 7 si muzes prece vyzkouset uz ted, verze RC je volne dostupna a bude fungovat jeste zhruba rok. A je udajne celkem stabilni i pro beznou praci. Ja ji mam ve virtualu a i kdyz je tam vykonovy rozdil oproti Vistam dost slusny a i dalsi veci jsou doladene, porad to povazuju spis za service pack pro Vistu a nejake divoke prevraty necekam... porad jsou to Windows.

    Ja jsem spis zvedav, jestli se zacne klubat neco z tech jejich pokusu se Singularity apod.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.5.2009 13:18 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Zkus xf86-video-ati jako driver.
    Melo by te potesit ze nepotkas zadnej tearing.
    Fakticky by si mel mit nejlepsi dostupny prehravani pres xv vystup co kde najdes. Oboje nvidia ani intel driver tohle nema :]
    kozzi avatar 20.5.2009 13:23 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Bohuzel, prave ze mam ted posledni dobou tearing i na tom xf86-video-ati :'-(
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.5.2009 13:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Já na notebooku s ATI Radeon 200M používám už skoro dva roky kombinaci - "radeon" driver na desktopové prostředí (fluxbox) a "fglrx" na hraní her.. Troufám si říct že problémy s minimalizací apod.. jsou záležitost prostředí a ne driveru. HD video sice vytěžuje procesor brutálně, ale přehrávat jde. Přepínání ploch i operace z okny jsou záležitostí okamžiku.. A když chci hrát, nebo používat obecně 3D akceleraci, prostě si tu aplikaci spustím v extra X serveru co jede na fglrx..

    Každopádně do toho nerejpu, ale mohl bych zkusit některý nový ovladače, třeba bude 2d i 3d fungovat správně,a hlavně uspávání na disk a do paměti (bez toho bych se neobešel ani náhodou)
    21.5.2009 14:17 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Pockej pockej, ted si ziskal mou pozornost. Jak, neni mozne, chci: Xorg.0.log, glxinfo, xvinfo, a typ grafiky, lspci postaci.
    kozzi avatar 21.5.2009 21:50 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne já nechci windows :(
    Tak uz to vim co to dela. Problem je jen pokud mam v gnome v gconf nastavene aby metacity bylo compozitni. Nebo pokud zapnu xcompmgr, proste nesmim mit zapnuti composite, pak uz opravdu c XV neni zadny tearing. Takze sem momentalne ozelel awn panel dole ktery vyzaduje compozitniho spravce a jedu bez composite a vse je super.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.