Správce sbírky fotografií digiKam byl vydán ve verzi 8.3.0. Jedná se o převážně opravné vydání doplněné o aktualizace knihoven a drobné úpravy uživatelského rozhraní, ale dostala se do něj např. práce na automatickém štítkování z obsahu obrázků, výstup projektu z GSoC 2023.
Byl vydán Mozilla Firefox 124.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 124 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Pokud máte zájem o IPv6, ale nemůžete mít z nějakého důvodu nativní konektivitu, můžete si buďto vybrat z osvědčených tunnel brokerů a nebo zkusit něco jiného ..
Tenhle zapisek je trochu strucnejsi .. Chtel bych se zeptat, zda-li nekdo nema nevyuzity server s konektivitou na IPv4 a IPv6 internet ?
Po delší odmlce jsem se jal napsat nový zápisek, tento krát o novém projektu Tunnel6...
Již delší dobu jsem nenapsal zápisek týkající se mého operačního systému, respektive vývoje.
Proto jsem se odvážil zase shrnout, co nového přibylo, jak to vůbec funguje a co můžeme očekávat v budoucnu.
Poslední zápisek byl psán v souvislosti s vydáním verze 0.6.0. Na první pohled se zdá, že vývoj jde pomalejším tempem - ve skutečnosti tomu tak není, pouze se spomalilo číslování (s předchozí rychlostí bychom už byli možná u 1.0.0).
Tento operační systém je neustále ve vývoji, pracuje se na něm v podstatě každý den, pojďme se tedy podívat na věci, které přibyly a na ty, které přibudou ..
Už delší dobu používám IPv6 na svém desktopu, problém je v tom, že pouze tam ..
Jsem před koupí nového pc a vzhledem k tomu, že na svém desktopu používám pouze Linux bych chtěl vědět jak je to s podporou chipsetů a jejich vlastností ...
Ačkoliv se hra Racer v podstatě přestala vyvíjet, je jedna z mála automobilových simulátorů ve světě Linuxu, které za něco stojí.
Od poslední doby, kdy jsem psal zápisky Proč bych si měl napsat vlastní OS ? a Čarujeme aneb uplácej si svůj OS se v mém operačním systému změnilo už hodně. Shrnu tedy vetšinu hlavních změn od verze 0.5.4.
Tak a mame tady druhe pokracovani blogu, zabyvajici se tvorbou operacniho systemu ..
Je to uz priblizne pul roku, co jsem si zacal psat muj operacni system, jez dostal jmeno ZeX/OS a vyvoj jde stale kupredu. Prace je porad spousta, ale jsem presvedcen, ze to nejhorsi mam za sebou a ackoliv se to nemusi zdat, je to docela zabavne a hlavne zajimave a lecos uz jsem se noveho naucil, co by mne nikdy nic nenaucilo.
Za dob, co jsem psal prvni blog, venujici se teto problematice, byl vlastne jeste nic neumejici, ted uz by se dalo rici, ze za urcitych podminek je mozno ho nasadit na nejaky ten pc. Podminek ale takovych, ze by si dotycny uzivatel musel dopsat potrebnou aplikaci :-B Cela vec se ma tak, ze je system relativne pripraven ale nejsou programy, ktere by na nem bylo mozno provozovat.
Už od malička jsem neustále něco vymýšlel a konstruoval, bavilo mně vytvářet vlastní věci, postupem času se tato vlastnost přenesla do programování, dlouho jsem bádal, jak který program funguje, hrál si se zdrojovým kódem, kompiloval.
Nyní, když mám schopnosti v širším spektru, se snažím o něco více, tj. napsat si operační systém. Někteří říkají, že je to stráta času, já si to ale nemyslím a snažím se ze všech sil aby z toho něco bylo.
Tento blog se věnuje P2P sítím, konkrétněji jedné z nejrozšířenější větvi Direct Connect, tedy DC++. Určitě jste o tom někdy slyšeli, a hodně z Vás, včetně mne, by se bez této "pomůcky" asi neobešlo. Ale teď k věci ..
Kdysi dávno před par lety jsem se rozhodnul napsat vlastní server, využívající NMDC (NeoModus) protokol, dále jen HubSoft. Vedlo mně k tomu hlavně to, že jsem se chtěl naučit lépe programovat aplikace pro internet.