abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 0
včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 1
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
13.10. 14:33 | Komunita

Společnost SUSE natočila a na YouTube zveřejnila dva nové videoklipy: 25 Years - SUSE Music Video (7 Years parody) a Linus Said - Music Parody (Momma Said).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
13.10. 12:55 | Zajímavý projekt

Autoři stránky Open Source Game Clones se snaží na jednom místě shromažďovat informace o open source klonech proprietárních počítačových her. Přidat další hry nebo návrhy na zlepšení lze na GitHubu. Na stránce Open Source Text Games jsou shromažďovány informace o open source textových hrách. Opět lze k vylepšení nebo doplnění stránky použít GitHub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 717 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!

    21.1.2013 22:06 | Přečteno: 1404×

    Takže už nám zas nasněžilo, nějaké to náledí už taky proběhlo takže tady zas máme čas zimních silničních radovánek. Během vánoc to vypadalo tak že jsem jezdil driftem i na rovinkách, o zatáčkách ani nemluvě a to v rychlosti asi tak 7 km/h. A jak tak koukám, zítra to asi bude vypadat asi tak nějak podobně takže kdo zítra musí jet do práce tak si asi užije. A protože už mám plný zuby předvolebního běsnění, tak si myslím že je načase změnit téma na něco užitečnějšího. Takže navážu na svůj starší seriálek o zimních trampotách řidičů a povíme si něco o tom když se něco nepovedlo a jsme v průšvihu.

     

    Začneme těma menšíma průšvihama, takže třeba o uváznutí. Chceme se rozjet a ono nic. Kola hrabou na místě a vozidlo se nehýbe. Na silnici se to nejčastěji stane při vjetí do vyšší vrstvy sněhu nebo na náledí. Velice časté je uváznutí mimo silnici, na parkovišti, na výjezdech z garáže, na nezpevněných plochách. Na takových místech jsou často nerovnosti, zbytky zledovatělého sněhu, nahrnuté sněhové brázdy. Kola se dostanou do nějaké takové nerovnosti, do ledového důlku a nehne se to z místa. Tak, a jak z toho ven? Ta ledová past, uklouzaný důlek někde na parkovišti většinou nebývá velkým problémem. Pokud ta past není příliš hluboká tak se z ní dá dostat bez pomoci. Dlouhé protáčení kol nemá smysl, to funguje jen jako dramatický prvek v akčních filmech. Většinou stačí takzvané houpání. Zkusíme se opatrně rozjet, vozidlo se mírně pohne předpokládaným směrem. Když ale kola začnou hrabat, rozjíždění přerušíme- vyšlápneme spojku. Tím se vozidlo začne pohybovat zpět do díry a setrvačností přejede nejnižší bod opačným směrem. Ve chvíli kdy se zpětný pohyb zastaví, opět pouštíme spojku a rozjíždíme to. Prostě v tom jezdíme sem tam jak skejťák v U-rampě. Pokud se nám podaří sladit záběry spojky s pohyby vozidla, bude se amplituda pohybů vozidla zvětšovat až nakonec kola z díry vyhoupnou. Dá se i použít rychlé přeřazování jednička-zpátečka ale to už chce hodně cviku. U automatických převodovek ovládání spojky není, tam si musíme vystačit s přidáváním plynu. Přesný postup se nedá stanovit, záleží na charakteru vozu a chování automatiky. U moderních aut do toho taky bude kecat protiprokluzový systém, s takovouhle situací si nemusí poradit a možná bude potřeba ho vypnout. Teda pokud to jde.

     

    Taky nám může pomoci ochotný člověk a zatlačit. Na to pozor! Nikdy by neměl člověk stát v předpokládaném směru pohybu vozidla! A to je v tomto případě vpředu i vzadu! Takže stát vedle vozidla a tlačit do boků, sloupků. A taky pozor na to auto, dnes člověk neví na co sáhnout aby mu ruce neprošly plastem. Zlatej Trabant, po něm se dalo chodit a nic se nestalo.

     

    Posypat. Na to je potřeba mít vhodný nástroj, nejlíp lopatu. Nebo aspoň lopatku :-) Vlastně stačí jakákoliv, třeba i nějaká zahradnická, plechová. Ideální je vojenská polní takzvaná bigošlopatka, ta se dá použít i jako zbraň :-) Některé se dají přeměnit v motyku, s tím se dá ukopnout i zmrzlá hlína někde v příkopu nebo posekat a zdrsnit hladký led. Tuhle čínskou multifunkční asi vyvíjel MacGyver, testoval John Rambo a doporučuje Chuck Norris. No ale vážně, materiál k posypu se dá najít skoro všude, písek na krajnici, hlína z příkopu anebo takové ty hromádky a bedny co je na nich cedulka "zimní posyp" :-) Taky se dá pod kola hodit nějaké smetí, stará tráva, nalámané větvičky, prostě skoro cokoliv. Překvapivě dobře zabere i nějaký hadr.

     

    Řetězy zaberou určitě ale musíme je mít a umět je nasadit. Hlavně na ty správný kola, kdysi kolovala fotka policejní Felicie s řetězama na zadních kolech.

     

    Poslední možnost je vytáhnout. Buď druhým vozidlem nebo nějakým vhodným zařízením. O tom se rozepíšu později, těch možností je víc.

     

    Uváznutí na náledí přímo na silnici je velký problém. Maximální opatrnost, maximální cit při přidávání plynu, velice opatrně rozjíždět. Platí to co výše, posyp, řetězy. A hlavně zvážit další postup, kudy dál jet a jestli vůbec jet. Pokud je možnost, tak zvolit trasu třeba delší ale snadnější a bezpečnější. Jde i o ty druhé, ty totiž, narozdíl od sebe nemůžete ovládat. Vždycky budu radši když budu mít silnici sám pro sebe než když budu pořád čekat kdy do mě někdo naboří.

     

    Uváznutí v hlubokém sněhu. Pokud se nevydáte nějakou neudržovanou silničkou, tak se tenhle problém týká hlavně závějí. Někdy stačí aby se mírně změnil směr větru a během pár desítek minut může být na silnici neprostupná bariéra. Nejlepší je do toho nevlítnout jen tak bez rozmyslu. Dobře zvážit jestli to půjde projet. Včas na bezpečném místě nasadit řetězy. Závěj se překonává kombinací trakce a kinetické energie. Čili mírně zrychlit, ne však příliš rasantně, kola nesmí příliš hrabat a dobře zvolit směr. Jet pokud možno tam kde je vrstva menší a hlídat si směr. Vozidlo může vlivem různé tuhosti a výšky sněhu vybočit. Pokud ztrácíme rychlost a nevypadá to že to projedeme pak je potřeba včas zastavit a pokusit se vycouvat zpět ve vlastních stopách. Pokud by kola začala hrabat, vyhloubila by pod sebou kluzké jámy, vozidlo by kleslo a lehlo spodkem na vrstvu sněhu.

     

    A když už se stalo? Vzít lopatu, odhrabat kolem vozidla sníh aby bylo kam vyjet. Pokusit se aspoň částečně vyhrabat sníh pod vozem. Může pomoct pořádné zahoupání s autem, stoupnout si na práh do otevřených dveří, chytit se za okraj střechy, za rukodržadlo na stropě, za střešní nosič a pořádně autem zahoupat. Sníh se pod autem stlačí, uvolní prostor a kola dosednou do pevnějších vrstev. Když to nepomůže, tak opět vytlačení nebo vytažení. Krásná ukázka jízdy v hlubokém sněhu je na tomto ruském videu včetně toho tlačení a tahání. Je tam vidět že to není žádná sranda, sněhu není až tak moc a i pravý ruský tereňák jako je Lada Niva na pořádných gumách s tím má problém. Ta velká zelená věc je GAZ-66, vojenský náklaďák do nejtěžšího terénu. Všimněte si pneumatik, jsou to speciální vojenské gumy takzvané taktické. Mají šípový dezén který sahá až na boky pneumatiky a zvláštní konstrukci kostry. Tyhle pneumatiky snesou velmi výrazné podhuštění. V měkkém terénu se sníží tlak a gumy se rozplácnou na skoro dvojnásobnou plochu. Tenhle GAZ má systém centrálního huštění (který očividně v tomto konkrétním případě nefunguje, jinak by se tam ten člověk neválel ve sněhu s tlakoměrem), umožňuje měnit tlak za jízdy. Dokonce má na palubní desce veliký tlakoměr který má na stupnici označené doporučené tlaky pro bláto, písek a sníh. A jak je na videu vidět, ani pro takové vozidlo není hluboký sníh nic jednoduchého. Pokud si někdo myslí že když má Oktávku 4x4 Scout co je hustokrutě oplastovaná, že může zkusit projet závěj půl metru hlubokou a dvacet metrů dlouhou tak to může zkusit. A pak se projít sněhem a zkusit uprosit někoho s traktorem. Offroaďáci takhle blbnou protože je to baví, mají na to výbavu, gumy, vysílačky, lopaty, lana, navijáky a hlavně mají kolem sebe bandu všehoschopných magorů. Pokud uváznete cestou do práce, tak u toho nejspíš kámoš s lanem a navijákem nebude.

     

    Horší případ je uváznutí na krajnici. Stává se když například při vyhýbání zajedeme příliš daleko na krajnici a pravými koly se ocitneme v příkopu. Občas to údržba silnic prohrne moc na kraj, až nad příkop a to pak je hned průšvih. Z toho se většinou sami nedostaneme, kola jsou v měkkém sněhu, vůbec nezabírají a auto leží spodkem na krajnici. Je tady větší riziko poškození vozidla. na spodku jsou součásti podvozku, řízení, brzd. Taky je možné že auto spadne do příkopu celé anebo, což je ta nejhorší varianta, že se převrátí. Z takového uváznutí se v naprosté většině případů nedá vyjet, jedině vytáhnout nebo vyzvednout.

     

    Takže to tahání. Nejdřív musíme vědět kde máme tažné body. Některá auta mají pevná oka někde pod nárazníkem. Někdy nejsou vidět, musí se vyndat nějaké kryty. Například Oktávie má vpředu oko vpravo dole v nárazníku za vyjímatelnou mřížkou. Většina dnešních aut má odnímatelné tažné oko. Bývá uložené někde u heveru a rezervy a šroubuje se do otvoru v nárazníku. Dále potřebujeme lano nebo tažnou tyč. Tyč má málokdo takže spíš lano. Nejlepší je když bude mít háky, některá mají jen upletené oko a to se pak musí všelijak provlíkat a podivně upevňovat. Nedoporučuju vázání na uzel, při tažení se to tak utáhne že už to nikdo nerozváže. Já mám lano bez háků, ale koupil jsem si k němu šroubovací spony. Necejchované, bez označení nosnosti stály asi 15 korun normálně v železářství. Totéž platí když budete muset spojit dvě lana. Místo uzlu provléknout oka do sebe nebo jen jedno oko prostrčit druhým a zajistit prostrčením vhodného předmětu, třeba klíčem na šrouby nebo klikou od heveru. Tažné vozidlo by mělo zabírat plynule bez cukání aby se lano nepřetrhlo nebo nepoškodily tažné body na vozidlech. No jo, ale ono to na sněhu moc nezabírá, takže bez trošky toho cuknutí to asi nepůjde. Offroaďáci používají speciální elastické lano které vyproštění cuknutím umožňuje ale s tím normálním radši opatrně. Jak funguje elastické, neboli kinetické lano si můžete najít na joutroubě když zadáte kinetic rope. Taky jste to mohli vidět v populárním automobilním magazínu Top Gear, ve speciálním polárním dílu. Kdo neviděl, může si to najít na http://www.topgear4fan.cz/. A v iráckém neboli tříkrálovém speciálu je zas krásná ukázka jak se tahání na laně nemá dělat.

     

    Pokud není druhé vozidlo k dispozici nebo se s ním nedá na místo dostat, pak musí nastoupit naviják nebo vhodná náhražka. Různé ručně poháněné navijáky, řetězové zvedáky a podobná zařízení má často někdo v dílně nebo v garáži, většinou je to známé pod označením hup-cuk. Takže obtelefonovat kamarády jestli někdo něco takového nemá. Nemá. Nebo má. Byl by ochotný to přivézt a pak se s tím vláčet sněhem k zapadlému autu? Nebyl. Takže jsme v pérdeli. Nejjednodušší metoda vyvinutí tažné síly bez navijáku je takzvané krácení lana. Bohužel si při tom nevystačíme s běžným lanem protože potřebujeme co nejdelší, bude to chtít víc lan spojit. Jenže těch víc lan nemáme takže jsme zas v pérdeli. Použít to jde snad jen když tam bude víc aut, bude k dispozici víc lan a ti řidiči budou ochotni spolupracovat. Jen pro zajímavost vysvětlím princip. Jde o násobení síly skládáním vektorů, fyzikálně řečeno. Lano se upevní na vyprošťované vozidlo, napne se a druhý konec na něco pevného. Uprostřed lano uchopí pár chlapů a zatáhne. Ale pozor, zatáhne se do strany! Čím je lano delší tím většího znásobení síly se dosáhne. To tahání musíme k něčemu uvázat. K něčemu co vydrží. Stromů u silnic ubývá, značky by to nevydržely, takže jsme zas v pérdeli. Z toho vyplývá že když opravdu hodně blbě uvázneme tak nás z toho dostane jedině traktor nebo větší vozidlo s pohonem všech kol.

    Co říct závěrem? Dávejte na sebe pozor ať tu zimu na silnicích zvládnete. Nehodu už jsme tady měli, naštěstí bez vážnějších následků, tak ať toho není víc. Každá ze situací které jsem popsal může být nebezpečná a to hlavně když se kolem pohybují další vozidla. Ostatní řidiči nemusí včas poznat že řešíte mějaký problém. Proto vždy když jste v nějaké nestandardní situaci, zapněte výstražná světla. Když musíte z auta za špatné viditelnosti a radši i za dobré, budete se pohybovat kolem vozidla nebo dokonce budete muset na zem, například při výměně kola, nasazování řetězů nebo nějakém tom vyprošťování, vemte si tu bezpečnostní vestu. Já vím že je to blbá maškaráda ale opravdu to je dobře vidět a sníží to riziko že do vás někdo najede. Obzvlášť ty žluté fungují dobře. Žeby to bylo tím že takovou barvu používá policie? Přiznejte se, že taky zpozorníte když někde uvidíte něco žlutozelenýho?        

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    gtz avatar 21.1.2013 23:29 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Hezké počtení :-)

    Dneska ráno byla opravdu pěkná sklinka, nepomohla ani sůl, ani ten led narušit... musel jsem jen a jen čekat. Ale i tak byla cesta do Třebíče celkem zajímavá :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 22.1.2013 00:17 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!

    Hezky napsáno :-)

    Jen bych dodal, že v Rusku se dá jezdit i jinak, než na čtyřech kolech: http://www.youtube.com/watch?v=L3NGCL-efRM

    Nope
    PepaSFI avatar 22.1.2013 15:13 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    tady máš od toho šnečka mocnějšího bráchu http://www.youtube.com/watch?v=r4lzLvcowbE
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.1.2013 07:02 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Ty bláho, tu činskou lopatku musím mít :-)
    22.1.2013 09:15 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    na eBay je za 85 dolaru :D
    Marián Kyral avatar 22.1.2013 12:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    No jak jsem tak na to koukal, tak je to celkem dost nebezpečná hračka. Stačí to špatně chytit a už se pořežeš :-D
    22.1.2013 11:00 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Pekny clanek. Je zde krasne videt, proc je vyhodne mit offroad. A tim nemyslim skodu yeti :-)
    PepaSFI avatar 22.1.2013 15:17 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    je takové přísloví: Auto s pohonem 4x4 zapadne na mnohem horším místě. Já ještě nezapadl, ta moje hračka zatím projela všechno kam jsem si troufl, ale ono to jednou přijde.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.1.2013 11:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    ... šroubuje se do otvoru v nárazníku ...

    jen bych dodal, že se často (koncern VW, a asi i jiní) šroubuje naopak, čili utahuje se proti hodinám, povoluje po hodinách
    PepaSFI avatar 22.1.2013 14:53 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    tak to je pro mě novinka, germána jsem netahal takže tohle nevím. Můj italský Lunochod tam má závit normální a bráchův Citroen taky. U toho Citroena je dokonce na tom šroubu zploštělý konec, cosi jako šroubovák na vyloupnutí zátky v nárazníku. Zřejmě mají u VW nějakou speciální fintu aby zákazník případně chybějící oko neopatřil jen tak jednoduše ale musel hezky naklusat do značkového servisu za značkovou cenu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.1.2013 15:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    nevim jak se značkovou cenou, ono většinou stačí naklusat na vrakáč, nicméně kdysi jsem k tomu slyšel nějaký vysvětlení v tom smyslu, že je to kvůli směru kroucení tažnejch lan, když má tahem tendenci se rozmotávat, tak aby se to nepovolovalo ... nicméně za správnost neručím a zkoumat běžně prodávaný lana kvůli tomu nepoběžím :-p
    PepaSFI avatar 22.1.2013 17:32 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    jakousi logiku by to mělo, moje lano, takové to obyčejné žluté je pravotočivé takže při napnutí bude táhnout doleva. Ale jestli by se to oko povolilo, to teda nevím. Asi to nebude tak akutní když to jiní výrobci neřeší. Závit je dost dlouhý a ta točivá síla zas nebude tak moc velká. Časem by se to mohlo možná uvolnit ale jet na laně tak dlouho aby se to vyšroubovalo si nějak nedovedu představit. Vlastně si nedovedu představit jízdu na laně dál než pár kilometrů. Jel jsem na laně asi 10 kilometrů a měl jsem toho dost. A to bylo auto bez posilovače brzd a řízení takže šlo vpodstatě normálně ovládat. Jet takhle s moderním autem kde skoro nejde hnout volantem a na brzdu se šlape div ne oběma nohama, to je vážně děsivá představa. Teda jestli si u VW myslí že někdo pojede na laně dost dlouho na to aby se mu vyšroubovalo oko tak to je teda síla.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.1.2013 13:54 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    V Trabantu na lane jsem jel asi 100km uplne v pohode ... clovek si jenom tak toci volantem a slape na brzdu, o vsechno ostatni se stara ten vepredu. Jedina dulezita vec je, aby ten vepredu vedel, ze ma pred brzdenim prbrzdit jenom tak trochu, aby dal brzdovkama vedet, ze se bude neco dit.
    PepaSFI avatar 23.1.2013 19:27 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    no právě, to je to co mi vadí. Pokud takhle nepojedu s někým o kom budu na jisto vědět že ví co dělá, tak z toho nebudu mít dobrý pocit. A to platí pro obě situace, vpředu i vzadu. Kdysi takhle kámošovi začal doutnat Oltcit. Nejelo mu to a tak ho kámoš vzal na lano. Jenže s ním jel takovým stylem že Oltcit plachtil jak invazní kluzák za lancasterem cestou do Normandie a na žádný signály nereagoval. A tak se snažil aspoň brzdit, jenže brzdy Oltcitu na sílu Audi prostě nestačily. Rozžhavily se tak že od nich začal Oltcit doutnat :-)
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vlastikroot avatar 22.1.2013 18:02 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Pekny cteni :-) mam BMW a zadny problemy nemam :-D jizda driftem je super pomocnik ... nejdulezitejsi jsou pneumatiky, hlavne ty zadni musi byt v dobrem stavu a spravne natlakovane.
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    22.1.2013 18:25 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Čemu jízda driftem pomáhá? Do běžného provozu na silnici to nepatří.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    22.1.2013 20:29 pan Větvička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Ty asi nebudeš řidič, ale přemisťovač z A do B, viď. Nevidím důvod proč si na pusté prázdné silnici neužít trochu jízdy bokem, když se to kapku umí. Jen to chce trénovat stejně jako třeba (na kapku jiném levelu) rozjíždění do kopce či parkování do řady.
    22.1.2013 20:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    ... na pusté prázdné silnici ...
    vs
    ... běžného provozu na silnici ...

    [dnes 18:25 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha]
    LOL :-D
    pavlix avatar 22.1.2013 21:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Tak ten byl hodně dobrej :D.
    23.1.2013 10:47 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Pokud se přemisťuju po veřejné komunikaci, JE to pro mne běžný provoz a podle aktuálních podmínek si volím styl jízdy. Pokud blbnu někde na letišti, opuštěným parkovišti (účelová komunikace) nebo na okruhu, NENÍ to pro mne běžný provoz. Přečti si vyhlášku a nesnaž se být vtipný za každou cenu. Ď.
    23.1.2013 11:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    a) nerozumím, co tím básník chtěl říci, v reakci na mě

    b) jakou vyhlášku zase?
    23.1.2013 12:03 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    ad a) Tvrdíš že tohle je v rozporu, já tvrdím že není, obojí je na veřejné komunikaci:
    ... na pusté prázdné silnici ... vs ... běžného provozu na silnici ...
    ad b) když někdo šermuje tím co podle něj je a není běžný provoz, jediné odlišení se dá najít v zákoně (mea culpa, není to už vyhláška) č. 361/2000 Sb..
    Jendа avatar 23.1.2013 13:55 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    jediné odlišení se dá najít v zákoně
    Proč se hned opírat o zákon? Ty fakt nevidíš rozdíl mezi tou stejnou pozemní komunikací (třeba Magistrálou) ve 4 odpoledne a ve 4 ráno? Budeš mít na té stejné komunikaci pokaždé jiný styl jízdy?
    23.1.2013 15:54 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Samozřejmě že vždy přizpůsobím styl jízdy aktuálním podmínkám, ale pořád si stojím na svém že jedno jako druhé je pořád BĚŽNÝ PROVOZ na silnici a nevidím důvod proč k tomu nechápavě lepit LOL.
    23.1.2013 16:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    ad a) Tvrdíš že tohle je v rozporu,
    jenže já jsem původně nic o tom, že by to bylo obecně v rozporu, říkat nechtěl - já to pouze dávám ke srovnání s upozorněním na kontext prvního řečníka

    ano, i v Praze se najdou klidná místa, nicméně to asi příliš neodpovídá stavu pro Prahu typickému a typické představě o něm - aneb Jendou zmíněnou "magistrálu ve čtyři odpoledne" jsem "pustou prázdnou" fakt ještě neviděl

    jestli někdo na slova o "běžném provozu" reaguje "pusté prázdné", budí to ve mě mírné pobavení, neb "pustou prázdnou" silnici jsem "v běžném provozu" hodně dlouho nepotkal (podrobněji viz níže), no a toto pobavení se násobí v bouřlivý chechot při představě průjezdu Prahou ve všední den ...
    já tvrdím že není,
    vycházíme-li z premisy, že většina obyvatel žije ve městech, pak situaci někde na zapadlé vsi rozhodně nemůžeme prohlásit za "běžnou"

    dále, vycházíme-li z toho, že většina obyvatel se na silnicích pohybuje ve dne, situaci v noci též nemůžeme označit za "běžnou"

    "běžné" je to, s čím se "obyčejný" (průměrný) člověk potkává často (častěji než s jinými možnostmi u jevu, který zkoumáme)

    vlastním pozorováním potom zjištuji, že ve dne se na silnicích ve městech a mezi nimi potkávám s relativně hustým provozem

    takže ano, máme zde spor, situace "pusto prázdno" rozhodně "běžnému provozu" neodpovídá
    obojí je na veřejné komunikaci:
    to je ale naprosto irelevantní; "provoz" a "veřejnost" jsou dvě zcela různé věci
    ad b) když někdo šermuje tím co podle něj je a není běžný provoz, jediné odlišení se dá najít
    nesmysl, příslušný předpis žádný "běžný provoz" ve smyslu jeho hustoty nedefinuje
    v zákoně (mea culpa, není to už vyhláška) č. 361/2000 Sb..
    aha, hm

    a není vtipné, když se někdo snaží poučovat a ani nezná to, o čem poučuje? :-)
    gtz avatar 23.1.2013 16:51 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    "pusto prázdno"
    že by silnice někde na Sibiři nebo někde v Doupovských horách v VVP :-)

    Občas takovou silničku můžeš potkat někdy večer na venkově. Myslím tu co spojuje jednu zapadlou osadu s druhou... ale já jsem jich taky potkal hodně málo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 23.1.2013 18:28 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Třeba již zmíněná SJM se v době od 2 do 3 v úseku od IPv4 Pavlova přes Nuselák až po Vyšehrad občas dostává do stavu „nikde nikdo“. Je to hezké, čtyřproudovka, padá sníh, naprosté ticho… :)
    23.1.2013 18:23 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Tak to pozor panáčku, já se nesnažil poučovat, já se snažil vymezit vůči tvému nepatřičnému LOL. Řidičák jsem dělal kdysi dávno když to opravdu ještě byla vyhláška a skutečně se mi nehce někde v Hlavě I. hledat správné termity a slovíčkařit. Pevně doufám že řídíš líp než diskutuješ. Howg.
    23.1.2013 19:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Tak to pozor panáčku, já se nesnažil poučovat,
    Přečti si vyhlášku a nesnaž se být vtipný za každou cenu.

    jo, jasně, to vůbec nezní jako mentorování
    já se snažil vymezit vůči tvému nepatřičnému LOL.
    aha, takže mám prvně běžet do země krále Miroslava, a teprv tam můžu říct, že mě někdo pobavil?

    nepatřičné bylo především na "běžný provoz" reagovat "pusté prázdné", jak už jsem výše ukázal
    Řidičák jsem dělal kdysi dávno když to opravdu ještě byla vyhláška
    no a co? - já taky
    a skutečně se mi nehce někde v Hlavě I. hledat správné termity a slovíčkařit.
    no a já zase netoužím potkávat lidi, co jezdí ještě podle "vyhlášky", protože se toho aktualizovalo poněkud víc než jenom právní forma, a jestli si toho ještě za ty léta neráčili všimnout (neřeknu, kdyby to byl rok-dva-tři, ale třináct???), tak to je dost hloupý a můžou na silnici vytvářet hódně blbý situace (zvlášť s přihlédnutím k tomu, kolik toho od tý doby asi zapomněli, když si to pravidelně neosvěžujou, čímž by si té změny všimli a naučili se jí ...)
    24.1.2013 10:08 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Zpronevěřím se svému howg a připojím jakési PS. Myslíš že když si tady hájím nárok projet si na normální silnici pár zatáček bokem (navíc mám teď na mysli cca 35letý zadohrab s 2.3 V6 se kterým to na sněhu skoro jinak nejde), že budu nějaký ortodoxní dodržovač a brzda provozu? Když vidím do dalších třech zatáček mezi poli, riskuju jen to že omotám autí kolem stromu a to by se mi opravdu po těch stovkách hodin práce v garáži nechtělo. O nějaké ty aktualizace předpisů jak jezdit neměj strach - informace si vyhledat umím a kdybych byl línej i na to, jednou za rok se u nás na firmě objeví bývalý lampasák a po kontrole hasičáků a lékárniček nám ty updaty natlačí do hlavy i proti naší vůli.
    PepaSFI avatar 22.1.2013 22:02 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    čemu jízda driftem pomáhá? například že se naučíš ovládat auto za mezních situací. Samozřejmě mezi autama je to blbost ale na prázdný silnici, proč ne? Ono to s tím BMW asi v zimě ani jinak nejde. Vzhledem k tomu že vím jak snadno jde do driftu podmotorovaná čtyřkolka, navíc stavěná tak že preferuje předek tak je mi jasný že na sněhu to BMW s mnohem větším výkonem a čistě zadním pohonem bude v driftu nejspíš furt. Vpodstatě jsou asi jen dvě možnosti, naučit se to hrabání zvládat anebo jezdit zatáčky krokem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 22.1.2013 22:43 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    No já jsem jednou jel s kamarádem v pře-motorovaném Cayenne Turbo S a toto auto do smyku opravdu nešlo. Ať se snažil on i já jsem si s tím hrál (na prázdném parkovišti které bylo zasypané sněhem) a to auto ti vždy nadalo co děláš a v podstatě si vedlo stále svou. Tehdy to auto bylo funglovka, která se převážela klientovi z Brna na Slovensko a tu potvoru nerozhodilo ani nějakých 15 cm čerstvě napadaného mokrého sněhu. Mohl jsem jen tak zamáčknout slzu v oku :-) nasednout do svého auta a začít se klouzat směr domov.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.1.2013 07:55 jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    To jsem vůbec netušil, ze Cayenne Turbo S je taky zadohrab. ;)

    Pokud se chcete poklouzat, musíte to tomu autu říct, aby Vám do toho nekecala elektronika.
    gtz avatar 23.1.2013 12:30 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    No reagoval jsem na tu čtyřkolku a ne na toho zadohraba :-)

    Elektronika se zkoušela vypnout na nějaký jeho manuál a moc to nepomohlo. Ono během půl hodiny co jsem měl tu čest si s tím hrát se toho dá moc málo stihnout. A nastavit jeho palubák nebylo zase tak nic moc easy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.1.2013 14:34 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Trhnout se da zkusit i s normalnim lanem ... na Wartburgu jsem ale asi pri sestem pokusu urval oko a dodavku stejne nevytahl.

    Dalsi dobry trik je zaprahnout dve auta. Zvlast kdyz neni adheze (bylo to na bahne a ne na snehu, ale to je asi jedno). Dali jsme oko na kouli jednoho auta, protahli okem auta, ktere jsme chteli vytahnout a privazali na druhe tahajici auto.

    Sla by udelat i ruska trojka, ale nemeli jsme 3 auta (se dvema jsme nastesti byli uspesni) a bylo by to mnohem narocnejsi na synchronizaci tahajicich.

    Taky se hodi mit na aute navijak. Jeden na 12V jsem kdysi koupil asi za 1800 Sk (asi pul roku pred prechodem Slovenska na euro).

    Lopatka staci vojenska polni neskladaci za dve stovky z armyshopu. Pisek je vyrazne lepsi, nez popel (a navic v popelu mohou byt s trochou smuly hrebiky). Dalsi moznost (na asfaltu) je vykopat si ve snehu vyjezdove prikopy pro obe hnana kola.

    S autem s prednim nahonem se vyplati couvat.

    Yokotashi

    chapadla.cz
    PepaSFI avatar 23.1.2013 18:56 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    s tím taháním dvěma autama mě napadla taková věc, kdyby to oko na taženém autě bylo hladké, tvarované tak aby v něm lano dobře klouzalo, pak by to fungovalo jako volná kladka. Tažná auta by mohla zabírat střídavě, jedno táhne, druhé slouží jako pevný bod. Výsledná síla je dvojnásobná. To lano by z takového klouzání skrz oko asi radost nemělo, holt kladka by byla lepší ale v nouzi by to šlo. Naviják za 1800 Sk???? Kolik to utáhne? Pokud to je aspoň trochu použitelný tak to je kup století protože jakž takž použitelný stojí tak desetinásobek a ty kvalitní mnohem mnohem víc.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 23.1.2013 20:18 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Daly se sehnat navijáky, které byly používány v armádě. Např. některé modely UAZů měly malé navijáky, které byly hodně výkonné. Když armáda likvidovala pozůstatky tak to prodávala málem za cenu šrotu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.1.2013 19:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    U dvou aut je možná použít i upravenou verzi krácení lana, stačí jedno lano a klíny (nebo něco, co jako klíny funguje). Není totiž nutné za lano tahat, stačí si doprostřed stounout (kolmost vektroů je zachovaná), výsledné zkrácení je sice malé, ale v pomocí klínů jde využít každé posunutí.

    Hlavní výhoda je v tom, že stačí dva lidé, jeden stupá na lano (a pojíždí druhým autem) a druhý hýbe klíny, přitom ani jeden z nich nemusí být moc silný, stačí když je "stoupač" dost těžký.

    Bohužel to nefunguje u pružnějších druhů lan, protože i když je autem napnete, tak se při stoupnutí jen dál prodlouží. Když jsem to používal naposled, tak běžné plastové lano s háky nešlo použít (moc pružilo), ale staré konopné lano už použít šlo.

    A pokud s stane, že si hnané kolo doslova "vyleští" do ledu nebo zmrzlého sněhu díru a volně se v ní protáčí, zatímco druhé kolo stojí, tak jde jako pomůcka nejzašší nouze použít gumovou podlážku nebo rohožku. Sice je možné, že to podlážka či rohožka nevydrží, ale i těch několik milimetrů gumy může stačit, aby zabrala obě kola a auto vyjelo.
    23.1.2013 16:36 Pneumatiky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Příloha:
    Vynikající článek, skvěle jsem se pobavil.
    24.1.2013 14:08 CH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    Vyborny prispevek, diky!

    Pridam jeste jeden trik s nalepkou doma nezkousejte -- kdyz je jedno kolo hnaci napravy na ledu a druhe na neklouzavem podkladu, diferencial zpusobi, ze se kolo na ledu zacne protacet a to druhe se ani nehne. A pokud po ruce neni uzaverka diferencialu a nebo alespon nejaky kolega, da se auto roztlacit i v jednom -- citlivou praci se spojkou se necha kolo protacet i na "volnobeh", bez plynu na prvni stupen. Pak se da vystoupit a tlacit -- budto za sloupek a pri vyprosteni naskocit, nebo jinde a doufat, ze pak motor pri vyjezdu chcipne misto aby poslal auto do dalsi pasti. :)
    PepaSFI avatar 24.1.2013 16:07 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky 4 - Vono to ňák nejde!
    u starých škodovek se to řešilo částečným povytažením sytiče aby motor mírně zvýšil otáčky. Ale obecně se tohle samovytláčení nedá doporučovat. Pamatuju si tady případ kdy jeden takhle vytlačil škodovku a shodil ji do mnohem hlubšího příkopu. Taky dobíhání rozjíždějícího se auta na ledovce je bezva, často se nedá ani pořádně chodit takže to je tak na nějakou tu zlomeninu. Taky by mohlo být príma uklouznout a strčit nohu pod zadní kolo.

    Kolegovi se kdysi stala taková veselá historka. Chtěl vytlačit auto z garáže, nechtělo se mu kvůli pěti metrům startovat. Otevřel dveře auta zatlačil a chtěl ve chvíli kdy přední kola vyjedou ze vrat na šikmý výjezd naskočit a po vyjetí ven zabrzdit. Jenže to nestihl, zůstal napůl mezi dveřma a těma se auto opřelo o futra vrat. Takže auto bylo předníma kolama už z kopce, chtělo by ven a tím ho přiskříplo mezi dveřma. Naštěstí ne velkou silou ale dost na to aby to prostě jednou nohou neodstrčil. Naštěstí tam někdo byl poblíž a odtlačil ho, jinak by tam taky mohl pěkně zdřevěnět.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.