abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
16.12. 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 54
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1011 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Anketa o distribuci 2013

    2. 1. 2013 | Redakce | Různé | 8079×

    Letos po odmlce konečně pokračujeme v tradici ankety o oblíbenosti linuxových distribucí. Letos vyřazujeme kategorii netbooků a nahrazujeme ji tablety, které se alespoň v uplynulém roce rozšířily znatelně lépe než právě netbooky.

    Hlasování

    Formát ankety se vyjma obměn v kategoriích a seznamu distribucí principiálně nemění. Hlasovací formulář je rozdělen na několik oddílů, z nichž nejpodstatnější je samozřejmě ten první, v němž se vybírají linuxové distribuce, které vám nejvíce vyhovují pro různé druhy nasazení. Pokud svoji oblíbenou distribuci nenajdete v seznamu, vyplňte její název do připraveného políčka. Používáte-li distribucí více, můžete zaškrtnout více možností. Zvítězí samozřejmě ta, která získá nejvíce hlasů.

    Přidali jsme kategorii tabletů, kde je "za Linux" sice výherce asi jasný, přesto může být do budoucna zajímavé sledovat trendy. Vyřadili jsme kategorii netbooků, které se nakonec neujaly tak, jak mnozí před několika lety očekávali. Experimentálně zařazujeme "platformu" x32, tedy speciální odrůdu 32bitového systému určeného pro procesory x86-64. Do výčtu možností u doby používání Linuxu přidáváme dodatečnou položku, abychom zohlednili to, že tu s námi Linux je už více než 21 let.

    Jako vždy platí, že se nelze zavděčit všem, takže prosím vyberte možnost, která nejlépe odpovídá vaší situaci (v případě distribucí doplňte do prázdného pole).

    V dalších částech formuláře již zjišťujeme doplňující informace. Výsledky těchto dodatečných otázek budou zveřejněny společně s vyhlášením distribuce roku. Vyplňování není nutné pro to, aby se započítal váš hlas pro distribuce. Podle těchto údajů je ale možné provádět hlubší analýzu informací - rádi bychom tentokrát vypracovali hlubší statistiku jako závislost mezi oblíbenými distribucemi a dobou používání Linuxu.

    Hlasování bude probíhat do půlnoci 2. února 2013 (sobota) a výsledky budou vyhlášeny v úterý 12. února.

    Propagace

    Oceníme vaši pomoc s propagací ankety na webech (blogy, stránky projektů, osobní stránky, Facebook, Twitter, …), mezi kamarády, ve školách, rádiích, novinách a v jiných dimenzích. Čím více lidí se zúčastní, tím větší vypovídací hodnotu budou mít výsledky. Díky.

    Slosování účastníků

    Jako obvykle nabízíme hlasujícím možnost se zúčastnit slosování o ceny. Zadáte-li na konci formuláře svůj e-mail (který pochopitelně nebude použit pro žádné jiné účely), zařadíme vás do slosování o dárkové poukazy Alza.cz, oblíbená trička AbcLinuxu.cz, knihy z edice CZ.NIC a další dárky od našich partnerů.



    Distribuce

    Desktop/notebook Server Živá (liveCD) Enterprise Tablet
    Smartphone/PDA
    Jak dlouho používám Linux
    Jak často používám Linux

    Kde používám Linux






    Platforma












    Architektura

    Jaké další operační systémy používám





















    Statistické informace

    Pohlaví
    Věk
    Vzdělání  (nejvyšší dosažené)
    Zaměstnání
    Pracovní zařazení:
    (programátor, prodejce apod.)
    E-mail:
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Sešívaný avatar 2.1.2013 00:40 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Zajímavé, že webOS je uvedený jako volba mezi mobily a ne mezi tablety. Můj odhad je takový, že je v ČR díky loňskému velkému výprodeji Touchpadu mnohem více tabletů než mobilů s webOS.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2013 08:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Doplněno.
    Bedňa avatar 10.1.2013 21:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Ešte jedna vec, v ankete otázka "Jak často používám Linux" som to zobral ako otázku kde mám možnosť voľby takže som zvolil výhradne. Rovnako som odpovedal v otázke "Jaké další operační systémy používám" som zvolil žiadny.

    V práci možnosť voľby nemám.
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    15.1.2013 09:04 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    No vidiš a já to vzal jako absolutně, jo kdyby tam byla otázka v domácnosti nebo kde to můžu plně ovlivnit, tak by to bylo výhradně (včetně telefonů, a dalších zařízení - ehm, teda mimo bankomatů :-))
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    2.1.2013 09:11 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    ...pokud si ti uživatelé už nenainstalovali CyanogenMod protože je nebavilo se dívat na nedostatek aplikací :-)
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    Sešívaný avatar 2.1.2013 09:21 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Jo, to je taky mozne, ale nevim o nikom, kdo by webOS preinstaloval uplne. Vetsinou jedou dualboot. Ja jsem se k tomu treba nikdy nedokopal. A kdyz Touchpad vysel, bylo prekvapive vic tabletovych aplikaci pro webOS nez pro Android, o pouzitelnosti ani nemluvim. Ona to zase neni zadna slava s aplikacemi pro Android na tabletu.
    3.1.2013 11:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    No úplně asi ne, ale většina dualboťáků asi moc často nebootuje do obou systémů jelikož je to nepohodlné a i když je Android docela pomalý proti webOSu a vypadá hnusně, tak má přecejen novější prohlížeč.

    Osobně bych mnohem raději používal jen webOS ale od té doby, co mi z ničeho nic zmizely všechny aplikace, tak jsem ho znovu už nespustil, maximálně kvůli režimu flash disku. Přecejen Facebook je tam novější, o nativním Twitteru ani nemluvím. Že je to oboje nestabilní a s hnusnou grafikou, to je zase jiný boj :-)
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    Conscript89 avatar 2.1.2013 07:39 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    No, rekl bych ze netbooky se rozhodne prosadily vic nez se prosadi nejaka pochybna x32.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    2.1.2013 09:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    IMHO se tu do značné míry projevuje tradiční chyba spočívající v zaměňování počtu prodaných kusů a počtu používaných kusů, stejně jako v případě neustále opakované teze o tom, že klasické desktopy jsou mrtvé.
    2.1.2013 07:54 kjghkjh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    x86 - x32 (jen pokud víte, oč se jedná)
    Takze pokud to nekdo pouziva ale nevi co to je, tak nemuze hlasovat? Tak to teda pekne dekuju...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2013 08:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Nemáte zač. Jde o to, aby lidé používající obyčejné x86 nezkreslovali statistiku tím, že budou mylně volit x32.
    brk avatar 4.1.2013 20:08 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Možná bude někomu bližší článek Petra Krčmáře na Root.cz, už jen proto, že to je česky.
    USE="-qt -kde"
    15.1.2013 21:14 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Myslím, že stejně mate to Mac OS a OS X. Automaticky jsem zaškrtnul to první a až při kontrole odpovědí jsem si uvědomil, že vlastně provozuji OS X.
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2013 21:46 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Jenže ono už se to nějaký ten pátek jmenuje jenom OS X. [sauce]
    16.1.2013 20:07 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    No právě, že to vím :-) Ale stejně jsem se chytl na toho Maca...
    17.1.2013 16:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Mac OS stejně už nikdo nepoužívá takže by asi bylo vhodné to sloučit (a tím myslím i výsledky z tohoto ročníku).

    Akorát tu bude tenhle rok OS X 10.9, tak jsem zvědavý, co si Apple nachystá na rok 14, aby si to zasloužilo novou major verzi. Hádám MacBook s dotykovým ovládáním a systémem uzpůsobeným pro tačskrýny (ale "nějak správně", ne jak to udělal Microsoft na W8).
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    stativ avatar 2.1.2013 09:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    To by to nejdřív musela používat nějaká jiná distribuce než gentoo.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Václav 2.1.2013 21:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Pokud to někdo používá tak ví co to je. Pokud to někdo používá a neví co to je, těžko bude vědět co zaškrtnout.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    grubber avatar 2.1.2013 09:57 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Chtělo by to nějakou sekci pro "jiná" zařízení. Určitě se najde spousta lidí, co Linux provozují na Raspberry Pi a jiných hračkách (já mám Raspberry Pi + Arch Linux ARM a Dingoo A320 + OpenDingux).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2013 10:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Nad RPi jsem přemýšlel, ale ještě bych počkal, jak se to všechno "vykrystalizuje". Mít kategorii jen pro RPi nemá smysl a zrovna kolem RPi se drží spousta distribucí speciálně jen pro tento model HW.

    Pokud se rozšíří více druhů ARM SoC pro univerzální použití a ujme se nějaká skupina specializovaných, ale univerzálních distribucí, tak to smysl mít bude.
    3.1.2013 13:41 Martix. | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    https://fedoraproject.org/wiki/Architectures/ARM#Fedora_17_GA Beagleboard-xM, Kirkwood Devices (Dreamplug, Guruplug, Pogoplug, Seagate Dockstar, Sheevaplug), iMX, Pandaboard, Trimslice

    dale: BeagleBone, CuBox, Gumstix

    post-Raspberry Pi: Gooseberry, Cubieboard‎

    univerzalni distribuce: OpenEmbedded/Yocto, Android, Debian, Fedora, Gentoo
    7.1.2013 22:25 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    cituji: "Určitě se najde spousta lidí, co"
    vlk avatar 2.1.2013 15:30 vlk | skóre: 22 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013

    este mi tam chyba v kolonke 'kde pouzivam linux' - settop box (sat/tv receiver / mediaplayer)

    ..a rovnako aj mnoho dnesnych TV bezi na linuxe

    You don't exist, Go away !
    2.1.2013 19:42 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Nechápu to tvrzení, že se tzv. netbooky neujaly. V prodejnách pro BFU(Datart, Electroworld,...) jich pořád vidím dost a stejně tak znám lidi, kteří je spokojeně používají. Sám jeden mám a když někam cestuju, neznám lepší zařízení - jde pořád o plnohodnotné PC.
    Když je budu nazývat "malý notebook", bude autor ankety spokojen?
    Myslím, že příliš podléháte snaze některých výrobců vnutit lidem výrobně laciné (o to tady jde) neergonomické, kapacitní upatlané, s prominutím sráče, patřící spíš do kategorie dětských hraček a nemající se seriózním zařízením mnoho společného. Jsme snad pořád na webu, zabývajícím se Unixovým operačním systémem? Nebo už i toto je zábavní masovka?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2013 19:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Já nepodléhám žádné snaze, ale skutečnost, že jsme na AbcLinuxu neznamená, že nebudeme vnímat realitu.
    In 2011 tablet sales overtook netbooks for the first time, and in 2012 netbook sales fell by 25 percent, year-on-year.[39] The sustained decline since 2010 had been most pronounced in the United States and in Western Europe, while Latin America was still showing some modest growth.[40] In December 2011, Dell announced that it was exiting the netbook market.[41] In May 2012, Toshiba announced it was doing the same, at least in the United States.[42] An August 2012 article by John C. Dvorak in PC Magazine claimed that the term "netbook" is "nearly gone from the lexicon already", having been superseded in the market place largely by the more powerful (and MacBook Air inspired) ultrabook—described as "a netbook on steroids"—and to a lesser extent by tablets.[14] In September 2012 Asus, Acer and MSI announced that they will stop manufacturing 10-inch netbooks.[43] Simultaneously Asus announced they will stop developing all Eee PC products, instead focusing on their mixed tablet-netbook Transformer line.[43]
    3.1.2013 07:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Jinak řečeno, potvrzujete mé podezření, že nerozlišujete počet prodaných kusů a počet používaných kusů. Ono totiž není nijak překvapivé, že se prodává víc to, co zatím (skoro) nikdo nemá, než to, co si (skoro) všichni, kdo o to měli zájem, nakoupili už v minulých letech a teď už jen v menší míře obměňují. Bohužel je tahle chyba velmi častá - viz podobně zavádějící tvrzení, že jsou mrtvé desktopy, normální (ne-smart) telefony, kompakty (foťáky) a další výrobky, u kterých ve skutečnosti došlo jen k tomu, že je trh víceméně nasycený.
    Conscript89 avatar 3.1.2013 07:40 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Do ktere kategorie potom patri HP Envy x2? Pro me je to porad netbook s moznosti odejmuti klavesnice udelani z nej matlak. Nebo zavedeme novy pojem? Je to podobny sice jako Transformer, ale je to Intel, tudiz plnohodnotne PC (i kdyz grafika blba, ale to je jedno).
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 20:19 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Myslím, že příliš podléháte snaze některých výrobců vnutit lidem výrobně laciné (o to tady jde) neergonomické, kapacitní upatlané, s prominutím sráče, patřící spíš do kategorie dětských hraček a nemající se seriózním zařízením mnoho společného.

    Skvělý popis netbooků. Několik jsem jich měl a až na jednu výjimku se nemohly rovnat podstatně starším subnotebookům, a to po stránce výkonu, kvality zpracování i ergonomie. Jo kdyby udělali thinkpad X120e jako nástupce thinkpadu tuším S10, nebo jak se to jmenovalo (nemůžu to najít, byla to dost raritka), to by byla jiná... Nebo kdyby se orientovali směrem k něčemu jako Psion Netbook.

    Bystroushaak avatar 2.1.2013 22:16 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Na mém netbooku vznikla minimálně polovina blogpostů, které jsem napsal, o neergonomii tedy imho v případě Asus EEE 1000h nemůže být řeč.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 22:28 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    By ses divil, na čem všem lidi píšou. Třeba já si ve škole asi půl roku psal poznámky na prapůvodním íčku, ačkoliv klávesnice se přitom vlnila, z touchpadu jsem měl vykloubený palec a z toho displeje mě bolel krk. Po něčem takovém bylo íčko 1000HE hotová radost, ale to nic nemění na tom, že ve srovnání s mým současným/minulým thinkpadem to byl čirý masochismus.
    Bystroushaak avatar 2.1.2013 23:10 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Hehe, nedivil, cca rok jsem měl jornadu 720 a dřív jsem sem tam něco napsal i na Blackberry 7920. Jinak na tom EEE se mi píše skutečně dobře, klávesnice se samozřejmě s BW srovnávat nedá, ale jinak co se týče rozložení, velikosti kláves, tíhy notebooku a podobných parametrů, tak je to akorát.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 23:22 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Tu jornadu jsem měl taky a bylo to relativně fajn, zvlášť na ty rozměry, a jednou jsem něco psal i na treu, které bylo podobné tomu tvému BB, ale nic z toho nemá moc smysl porovnávat s thinkpadem (nebo i latitudem) — ostatně si znovu přečti můj komentář výše ve vlákně: tvrdím tam, že klávesnice (a nejen klávesnice) na těch subnoteboocích jsou prostě lepší.
    Conscript89 avatar 3.1.2013 07:36 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Ja ti nevim, ale mnohem radsi a pohodlneji se mi pise z meho HP mini 5101 nez z Lenovo Thinkpad T420s. Neni netbook jako netbook.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Fluttershy, yay! avatar 3.1.2013 09:50 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    To ti neberu, byť můj názor je poněkud jiný, ale HP Mini byly 510x byly de facto zmenšené probooky, podobně thinkpad X120e byl v zásadě thinkpad a líbilo se mi třeba to nudloidní vaio — no a tím to pomalu hasne. Ty plastové acery/samsungy/íčka vesměs s lesklým displejem, vlnící se klávesnicí, pomalým atomem, nezřídka rozlišením 1024×600 atd. byly ale něco trochu jiného.

    Pak se nabízí otázka, co ještě netbook je. Začínalo se na devítipalcovém displeji, ty ale během pár generací skoro vymizely a po pár letech už většina nabídky na trhu měla 11palcový displej. Tomu už se zdráhám říkat netbook.
    3.1.2013 08:37 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Přiznejte se, že si z nás děláte srandu. Jinak přece nemůžete předpokládat, že je "netbook" ve srovnání s tabletem bez klávesnice neergonomický (bez toho předpokladu je váš příspěvek nesmyslný) - a přesně o to šlo - porovnával jsem typický netbook s upatlaným zařízením na kterém nelze v podstatě zadat jakýkoliv delší text, pokud člověk není masochista... a které musí neustále držet v ruce... jakákoliv ergonomie práce v případě takové hračky dostává pořádně na zadek.
    Fluttershy, yay! avatar 3.1.2013 10:04 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    To záleží na způsobu použití. Když si budu chtít na netbooku číst, budu muset z ohlednit fakt, že mi může uvařit koule a je (obvykle) o kilo těžší než tablet.

    Pro zajímavost: já svůj konvertibilní tablet často (vlastně obvykle) používám tak, že mám klávesnici schovanou a mám připojenou externí, a to i ta interní je na hony vzdálená většině netbookových klávesnic. Žádný z mých tabletů mimochodem není upatlaný.

    Troufám si tvrdit, že netriviální počet lidí si prošel stejným vývojem jako já. Z netbooků jsem byl nadšený, několik mi jich prošlo rukama... a pak mě to přešlo kvůli používání. Radši jsem přešel na levný/repasovaný subnotebook.
    gtz avatar 2.1.2013 22:50 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Dvakrát je tam (open)SUSE a jednou openSUSE je na to nějaký důvod mít to pokaždé jinak?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 22:59 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    SUSE (předpokládám asi SLED/SLES, ne openSuSE) existuje jako živé distro?
    gtz avatar 2.1.2013 23:07 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Jako live distro nikoliv.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 23:23 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2013 23:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Není, vzniklo to při copy&paste. Opravil jsem to.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 23:24 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    IMHO to ale bylo správně.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2013 23:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    No vida.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2013 23:44 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Když jsme u toho, ta formulace "Openmoko a odvozené" není velká sláva, ale teď už je asi pozdě.
    gtz avatar 2.1.2013 23:50 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Live Distro pro SLES/SLED existuje, ale musíš si ho sám udělat. Nelze ho někde stáhnout. Na desktop i notebook existují verze jak od opnSUSE tak i placené od SUSE. Pro Live je distribuce jen od openSUSE, ale když např. takový SLED jsem viděl ve formě live-USB.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 3.1.2013 00:08 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Ve smyslu SUSE Studio? To mi ale připadá tak obskurní, že to by ti všichni dva lidi, kteří to možná používají, mohli vyplnit do políčka.
    gtz avatar 3.1.2013 00:18 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    SUSE Studio umožňuje použít balíky ze SLEDu, ale live myslím z toho nejde udělat. Z instalaček SLEDu popř. ze žijícího systému se dal udělat funkční SLEd, který fungoval jako live. Co vím hodně se používal pro servisní oblast.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 3.1.2013 00:20 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Není to nekonzistentní s #22?
    gtz avatar 3.1.2013 00:39 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Myslel jsem pouze to, že tyto distra se nedají stáhnout jako LIVE (že ne-existují v oficiální podobě). SLES jsem neviděl ve formě live, ale se SLEDem na bázi LIVE-USB jsem se již setkal.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 3.1.2013 00:49 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    To ale jde AFAIK udělat s libovolnou distribucí.
    2.1.2013 23:15 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Buildroot?
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    3.1.2013 13:46 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Používá dnes vážně někdo ještě OpenSolaris nebo už všichni přešli na OpenIndianu (případně něco jiného). Já jsem zaškrtl OS i když jsem měl na mysli OI.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    4.1.2013 13:45 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Škoda, že v distribucích na zařízení není router, i když je v seznamu zařízení, na kterých se Linux používá. Přidal jsem holt OpenWrt jako další "serverovou" distribuci.
    4.1.2013 19:25 Futur3~Fusi0n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    Je pls nekde seznam tech partneru ? Je super ze je slosovani o ceny, jen me trochu zarazilo, ze jako odmena jsou i darkove poukazy Alzy, ktera je odpurce Open Source a Linuxu par excellence. Partner Microsoft a jejich $ cislo jedna.
    7.1.2013 16:50 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    Alza není partnerem, ale každý má rád poukázky do obchodu kde se dá pořídit více věcí. Jinak jsou to drobnosti od CZnic - knihy, IBM - hrnky + ještě domlouváme nějaké další praktické věci vhodné k práci. Samozřejmě nejvíce jsou zajímavá trička abclinuxu :)
    pavlix avatar 9.1.2013 12:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    Alza není partnerem, ale každý má rád poukázky do obchodu kde se dá pořídit více věcí.
    A není to trochu škoda? Tedy především to, že se dávají poukázky od někoho, kdo není partnerem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.1.2013 13:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.

    Jak se to vezme. Pokud by mezi partnery nějaký e-shop s tímto zaměřením byl, předpokládám, že by cenou byly poukázky do něj. Pokud není, tak je IMHO lepší dát poukázky do e-shopu, který partnerem není, než nedat nic.

    A to samozřejmě pomíjím, že mi uniká, z čeho vychází autor úvodního příspěvku tohoto threadu, když tvrdí, že "(Alza) je odpurce Open Source a Linuxu par excellence".

    pavlix avatar 9.1.2013 15:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    Psal jsem škoda, ne chyba.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.1.2013 20:36 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    Jasně, ale i tak bych ten povzdech "škoda" vztahoval spíš k tomu, že se nepodařilo získat e-shop coby partnera, než k tomu, že se za takových okolností organizátoři rozhodli stejně nějaké poukázky do slosování dát.
    pavlix avatar 9.1.2013 20:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    Přesně tak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.1.2013 15:57 Michal Podroužek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.
    ...že se nepodařilo získat e-shop coby partnera...

    Dalo by se pripadne zverejnit, vic detailu ?

    Např.

    Ktere e-shopy se nepodarilo ziskat ?
    Kolik e-shopu bylo osloveno ?
    Byly osloveny i jine subjekty nez e-shopy?
    Pripadne co obnasi partnerstvi, kdyz se zadny e-shop ziskat nepodarilo ?

    Myslim docela podstatna vec i vzhledem k dalsimu rocniku, ctenosti zdejsich diskuzi, clovek nikdy nevi kdo to cte a muze Linuxu pomoct atp.

    10.1.2013 03:25 tuxmartin | skóre: 38 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.

    A to samozřejmě pomíjím, že mi uniká, z čeho vychází autor úvodního příspěvku tohoto threadu, když tvrdí, že "(Alza) je odpurce Open Source a Linuxu par excellence".

    Ja mam vlastni zkusenost. Chtel jsem v Alze koupit notebook bez OS, nebo s Linuxem.
    Prodavac mi zacal vysvetlovat, ze nejde koupit notebook bez Windows. Pry je notebook bez Windows jako auto bez motoru. :-(
    10.1.2013 09:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.

    Doporučuji rozlišovat mezi ignorancí prodavače a přístupem obchodu. Osobní názory konkrétního prodavače nemění nic na tom, že Alza v nabídce notebooky bez Windows má - a dost možná jich má i víc, než jiné e-shopy, které vám tak neleží v žaludku.

    Bohužel je nejde vyfiltrovat přes vyhledávání podle parametrů, ale to je spíš obecná vlastnost (nejen) tohoto rozhraní, které většinou neumožní vyfiltrovat zboží bez featury X, ale pouze zboží s featurou X, což je obzvlášť hloupé v případě featur, které má 90 a více procent výrobků v dané kategorii.

    12.1.2013 13:53 Michal Podroužek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a další dárky od našich partnerů.

    A to samozřejmě pomíjím, že mi uniká, z čeho vychází autor úvodního příspěvku tohoto threadu, když tvrdí, že "(Alza) je odpurce Open Source a Linuxu par excellence".

    I ja mam spatnou zprostredkovanou zkusenost. Kamarad tam delal a jakakoliv snaha o podporu OpenSource a Linuxu okamzite zadupana pany zhora za vydatne podpory panu z Microsrotu. Navic kdyz tam clovek pride vyzvednout zbozi, tak MS snad na vsech volnych plochach.
    9.1.2013 19:53 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Architekturou je myšleno jaký mám hardware, nebo verzi Linuxu určenou pro jakou architekturu používám? Mám 32-bitový systém na 64-bitovém stroji...
    pavlix avatar 9.1.2013 20:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Tak to přeinstaluj a máš po problému :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.1.2013 20:08 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    To mám v plánu už dlouho, snad mě tahle anketa donutí to konečně udělat :-D
    9.1.2013 20:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    A pak že takové ankety nemají žádný smysl. :-)
    9.1.2013 20:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Je to anketa o tom, jaké používáme distribuce, ne o tom, jaký máme hardware. Takže IMHO podle nainstalovaného(-ých) systému(-ů).
    Fluttershy, yay! avatar 9.1.2013 23:31 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    Pokud jsem to pochopil správně, je to mix oblíbené a používané distribuce. Třeba já jsem dosud nehlasoval z toho prostého důvodu, že sice používám openSuSE a Mint, ale obojí mi leze na nervy.
    10.1.2013 00:40 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa o distribuci 2013
    To je správné. Já se zase vzdal výhry :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.