Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 09:11

Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce

6. 7. 2011 | David Kolibáč
Články - Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce  

Když jsem zde před více než rokem psal o Clementine, nebylo moc co popisovat: portfolio funkcí tohoto hudebního přehrávače nebylo vůbec rozsáhlé a když jsem se rozplýval nad tím, že se mi zhroutil pouze jednou denně, nesetkal jsem se s pochopením. Ani Amarok 2 tehdy nebyl v ideálním stavu, ostatně právě proto Clementine vznikl – s cílem přinést to hlavní z původního Amaroku 1.4 na současný desktop využívající toolkit Qt4. Vývoj za tu dobu pokročil jak u Amaroku 2, tak u Clementine... a právě z Clementine už je docela vyspělý, ale stále na zdroje poměrně nenáročný hudební přehrávač a správce hudební sbírky.

Pojďme se tedy podívat na to, jak Clementine v současné verzi 0.7.1 vypadá. Já ho používám ve Fedoře 15, na webu projektu jsou k dispozici i balíčky pro Ubuntu a Debian, instalátor pro MS Windows a Mac OS X a samozřejmě zdrojové kódy. Je pravděpodobné, že se Clementine nachází i v repozitářích vaší distribuce.

Ještě drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále. Je to proto, že český překlad je sice prakticky kompletní, ale místy velmi zvláštní, pročež ho nepoužívám. Revidovaný překlad by se snad měl objevit v příští verzi.

Uživatelské rozhraní se stále, tak jako ve starém Amaroku, skládá ze seznamu skladeb s ovládacími prvky dole a panelu, v němž se zobrazují „zdroje“ hudby a kontextové informace. Právě panel byl ve verzi 0.6 významně přepracován. Už ho nejde přesouvat podle libosti, je pevně ukotven vlevo od seznamu skladeb. Obsahuje několik karet, konkrétně zobrazení stromu sbírky, jednoduchého správce souborů, nabídku online služeb, rozhraní pro kopírování hudby do kapesních přehrávačů a kontextové informace o přehrávané skladbě nebo umělci. Přepínání karet se může zobrazovat několika způsoby – vertikálně, či horizontálně; s popisky, nebo bez nich.

Začněme u sbírky. Technicky je realizována jako databáze SQLite, s kolekcí kolem dvou tisíc skladeb nemá výkonnostní problém, s něčím větším už by mohly být potíže. Zobrazuje se ve stromové struktuře, o až třech úrovních – můžete si zvolit, podle čeho se bude třídit, zda alb, umělců, žánru atp. Sbírku jde samozřejmě prohledávat. Mezi zajímavé funkce patří zobrazení pouze duplikátů nebo generování seznamů skladeb podle několika kritérií (nejnovější, nejoblíbenější, nejhranější, náhodné,... skladby). U alb se mohou zobrazovat obaly, které jde stahovat ručně i automaticky z Internetu nebo přiřazovat ručně ze souboru.

Clementine po roce Clementine po roce

Na jednoduchém správci souborů, myslím, není co rozebírat. Předpokládám, že podobně vypadá i "správce" zařízení jako mobilní přehrávače, vyzkoušet jsem ho nemohl, protože Clementine z neznámých důvodů můj telefon (hlásící se jako mass storage zařízení) neviděl, iPodem ani MTP zařízením nedisponuji. Mělo by jít i při kopírování hudby do zařízení (automaticky) převést soubory do formátu podporovaného zařízením. Hudbu jde převádět na disku i v jednoduchém dialogu dostupném přes nabídku.

Clementine po roce

Clementine umí posílat informace na last.fm a nejen to, pokud patříte mezi platící uživatele, můžete přehrávat rádio last.fm. Krom toho se do Clementine obstojně integruje obchod Magnatune (valná část obsahu je k dispozici opět pouze platícím), Jamendo a připravena jsou některá internetová rádia v rámci služeb SomaFM a Icecast. Samozřejmě můžete poslouchat i jiná proudová vysílání.

Clementine po roce

Poslední věc, která se v panelu může zobrazovat, jsou informace o skladbě a interpretovi. Jde v první řadě o štítky, statistiky, podobné umělce atp. na základě údajů na last.fm. Dále se Clementine může pokusit stáhnout text písně z některého z dlouhé řady webů a informace o interpretovi z Wikipedie, last.fm... a dalších webů. Někdy se také zobrazí fotografie umělce. Někdy – to je ten problém, týká se totiž také textů písní, a to navzdory tomu, že příslušný text prokazatelně na některém z nastavených webů je a jindy se bez problému stáhne. K životopisům umělců mám jinou výtku, jsou totiž zcela bez formátování, což je u delších článků na Wikipedii docela nepříjemné. Jinak jsou ale kontextové informace velmi vkusně provedeny a třeba efekt rozmazání textu předchozí písně při načítání textu písně následující mě mile překvapil.

Clementine po roce Clementine po roce

Co se týče seznamu skladeb, funkcionalita od minulé recenze pokročila sedmimílovými kroky. Je podporováno ukládání a načítání seznamů skladeb v několika formátech (MP3U, XSPF, PLS, ASX, ASX/INI, CUE); je možné mít otevřených vícero seznamů najednou v kartách, je možné v nich vyhledávat; samozřejmostí je možnost promíchání nebo opakování skladeb, zastavení přehrávání po dané skladbě; změny v seznamu skladeb jde vracet.

Clementine umožňuje editovat metainformace skladeb (např. ID3 štítky), a to jak přímo v seznamu skladeb, tak ve zvláštním dialogu. Možné jsou i hromadné úpravy – a jsou velice rychlé. Mělo by také být možné stahovat metadata automaticky z MusicBrainz, ovšem při tom mi vždycky Clementine zamrzl, šel pak pouze korektně vypnout. Pozoruhodná související funkce je hromadné přejmenovávání souborů se skladbami na základě metainformací.

Clementine po roce Clementine po roce Clementine po roce

Z dalších funkcí stojí za zmínku ekvalizér, fronta a vizualizace, čímž myslím psychedelické video, nejen animaci vedle ovládacích prvků (k té bych podotkl jen to, že spotřebovává procesorový čas a občas se zasekne, takže je lepší ji vypnout). Zatím ještě chybí minimalistické okénko přehrávače z původního Amaroku. Co naopak nechybí, to je několik hříček, totiž zobrazování koťátek místo obalů alb, volitelný (poměrně příjemný) zvuk deště a (nesnesitelný) hluk vydávaný hypnožábou z Futuramy.

Clementine po roce Clementine po roce

K ovládání není třeba otevírat okno Clementine, můžete využít kontextové nabídky po kliknutí na ikonku v oznamovací oblasti nebo globálních klávesových zkratek, jež si jde nastavit v konfiguračním dialogu. Opět se zde musím pozastavit, nepodařilo se mi totiž zprovoznit používání některých multimediálních kláves (speciálně na XF86Tools Clementine odmítá reagovat) a zobrazování/skrývání okna přehrávače klávesovou zkratkou se chová velmi zvláštně, pokud je zaměřeno jiné okno. Jinou možností ovládání Clementine je použít D-Bus a MPRIS (z příkazového řádku). Plasma widget Nyní se hraje Clementine stále ignoruje (ostatně ani nastavení klávesových zkratek se neintegruje k nastavení ostatních aplikací KDE), ovšem vznikl jiný widget, který je pro Clementine přímo určený (ovšem mně nefunguje). Za zmínku stojí také podpora ovládání pomocí WiiMote (dálkového ovládání k herní konzoli Wii), kterou jsem ale nemohl vyzkoušet, jelikož tímto zařízením nedisponuji.

Clementine po roce

Oznámení o přehrávání mohou být nejen jednoduchá vlastní, ale i nativní nebo skrze vlastní nastavitelné OSD.

Clementine po roce Clementine po roce Clementine po roce

Clementine od verze 0.3 používá GStreamer namísto xine, důvodem k přechodu byla podpora některých funkcí na MS Windows. Osobně bych spíše ocenil podporu Phononu, aby bylo možné použít i xine nebo VLC, se kterými mám z hlediska stability lepší zkušenosti. GStreamer mi totiž právě při psaní tohoto článku spadl takovým způsobem, že pro běžného uživatele by nejsnazším řešením vzniklé situace byl restart systému. Jinak jsem za posledních pár měsíců nezaznamenal snad jediný pád Clementine, tedy až na výše zmíněný zásek při automatickém doplňování metainformací.

Na začátku jsem Clementine vytkl kvalitu současného českého překladu. Ale ono to ani v angličtině není ideální. Chybí akcelerátory pro ovládání nabídky klávesnicí a občas se pletou termíny. I to bude třeba doladit.

Ohledně nároků na prostředky na tom navzdory přibývajícím funkcím Clementine stále není vůbec špatně. V rámci uživatelského rozhraní jsou reakce bez prodlevy, procházení na pozadí sbírky není problém. Pokud Clementine běží skryté do ikonky v oznamovací oblasti, zabírá maximálně tři procenta procesorového času, pouze je-li hlavní okno zobrazeno, vyšplhá se zátěž na pět až deset procent podle toho, zda jsou zapnuty animace (testováno na AMD Zacate E-350). Spotřeba paměti se pohybuje kolem 100 MiB po pár hodinách přehrávání.

Co napsat závěrem? Clementine už je v podstatě hotový přehrávač, zbývá už jen doladit některé chyby. Přidáváním příliš mnoha dalších funkcí by mohl vzniknout také další Amarok 2.

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10

Diskuse k tomuto článku

6.7.2011 01:18 Lotrando
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podporuje digitální výstup (spdif)?
6.7.2011 02:46 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
to by melo zalezet na backendu, ne?
7.7.2011 18:10 sdfasdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Tak jde to nebo ne?
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 18:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Což takhle dát si špenát Google? Když to nikdo tady nepotvrzuje... a zřejmě to funguje, ale mohou s tím být potíže.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.7.2011 20:15 sdfasdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Zřejmě to funguje, řekla tvá křišťálová koule? Google totiž nic kloudného nenašel.
8.7.2011 16:10 tukan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Funguje.
8.7.2011 17:39 sdfasdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Díky, prozkoumal jsem tedy nastavení a výstupní modul přenastavil z automatic na ALSA. Pak bylo třeba ručně napsat do následující kolonky spdif.
6.7.2011 05:58 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Clementine je podle mě moc pěkný přehrávač. Amarok se mi sice líbí více, bohužel na mém počítači je neskutečně pomalý. Konkrétně po kliknutí na ikonu v oznamovací oblasti trvá přes sekundu než se okno celé objeví. Přitom v počítači je čtyřjádro Phenom, 4 GB RAM a SSD disk. Na Thinkpadu T60p je ta rychlost ještě trochu horší (distro je na obou openSUSE 11.4).
6.7.2011 09:14 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
clementine lajkujem a používam.
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
bambas avatar 6.7.2011 10:04 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky bych pouzival, ale jedu na Gnome a nechce se mi je pro Clementine zabordelit system picuskejma knihovna. Ale napadlo me, co to pustit v chrootu? Any ideas?
Cowboys from Hell
6.7.2011 10:46 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
byl by rozdíl jinej než estetickej? jako, co by se tím chrootem změnilo kromě cesty k těm pičuskejm knihovnám?
bambas avatar 6.7.2011 21:44 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
No ze bych nemel ty picusky knihovny zajebany v systemu, ale v 
/chroot/usr/lib..
nebo nevim kde vsude by to bylo a mohl bych je popripade v klidu odmaznout, 
kdyz bych uz nechtel clemetine pouzivat.
7.7.2011 08:27 fík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ty knihovny jdou i odinstalovat.
Bilbo avatar 7.7.2011 23:04 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Většina slušných balíčkovacích systémů umí nepoužívané knihovny ze systému automaticky odmazat (spolu s odmazáním poslední aplikace co je používala). Např. aptitude (debian, ubuntu a podobné) to dělá by default automaticky
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
6.7.2011 10:47 hryzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Tie zavislosti nie su na kde ale iba na qt - a nie je ich vela asi 8 - ostatne uz mozno mate aj nainstalovane
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 12:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ty nemáš na disku několik megabajtů pro Qt? Nebo máš nějakou úchylku, ze které by ses měl léčit? Co máš proti Qt?

Jinak je pozoruhodné, že komunita KDE snaží, aby GTK aplikace mohly v rámci Plasma Workspace vypadat integrovaně do systému, zatímco naopak u GNOME na tohle (opačným směrem) serou.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 12:30 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ta sama KDE komunita taky vyrabi oxygen-gtk aby ty gtk aplikace aspon trosku integrovali :)
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 12:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
kgtk, kcm-gtk, oxygen-gtk, (Oxygen pro Firefox),... je toho hodně. Na druhou stranu od vývojářů GNOME jsem neviděl nic.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 14:07 ilfirinn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
A proč by měli, když samo Qt to už vyřešilo?
bambas avatar 6.7.2011 21:45 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Mam rad, kdyz vim, kde co je, co jaka app pouziva...abych v pripade odjebani aplikace, kterou uz nechci, se mohl zbavit i balastu, ktery pouzivala pouze odjebana aplikace.
6.7.2011 23:05 j123b567
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
K tomu snad slouží inteligentní balíčkovací systém distribuce. Není třeba to řešit takto obskurně, ne?
bambas avatar 7.7.2011 07:21 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Je pravda, ze balickovaci system distribuce je inteligentni, ale podle mych zkusenosti nektere veci neodstranil...
7.7.2011 13:57 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Co to je za distro / balíčkovací systém?!
7.7.2011 16:38 hryzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Tiez by ma to zaujimalo - ja som z debianu zvyknuty, ze akonahle sa balicek nepouziva nikym inym, tak mi ho taktiez odinstaluje... autor toho vyroku sa zrejme boji *-dev balikov :)))
6.7.2011 10:05 linux_enthusiast
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Clementine mám rád. Vo verzii 0.6 som mu moc vyčítal, že keď v správcovi súborov (mimo Clementime) označím viac hudobných súborov na otvorenie, kliknem pravým a vyberiem "Otvoriť pomocou clementine", on mi ich otvorí každý v novom okne. Ak som ich otváral priamo v Clementine, tento problém nebol. Článok ma inšpiroval na upgrade Clementine na verziu 0.7.1 a dobre som spravil. Všimol som ti tiež, že tam pribudli nejaké nové funkcie a tento problém s otváraním pesničiek z Nautilusu a i. je vyriešený. Otvoril mi súbory normálne všetky v jednom okne. :-)
6.7.2011 10:09 Anonymous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S GStreamer jsem měl u Clementine potíže (např. nefungoval seek), kompiloval jsem si ho tedy s podporou Xine. Nakonec jsem ale úplně opustil GUI a nyní spokojeně používám MOC. Sporadicky se odmítne spustit, stačí ale zabít, vymazat cache a už zase běží. Na editaci ID3 mám EasyTAG.
corwin78 avatar 6.7.2011 10:50 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Moje vlastní zkušenosti s GStreamerem obecně jsou velmi špatné, ještě jsem nezažil, že by fungoval dobře. Kde to jde používám Xine backend.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
6.7.2011 10:46 JeChW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč sakra nikdo neudělá pro Linux modulární přehrávač, kam se dají doinstalovat různé prvky GUI, jako to umí foobar2000? Začal jsem na něčem takovém dělat, ale z nedostatku času to asi nikdy do rozumný podoby nedotáhnu.

Nicméně jsem si potvrdil, že udělat modulární GUI, kde si celý rozložení přehrávače nadefinuju přes XML soubor a můžou přidávat a ubírat různé GUI komponenty, je celkem jednoduchá záležitost. Nechápu proč zrovna v Linuxu, kde je konfigurovatelnost hlavní předností, jsou všechny přehrávače tak strašně omezené.
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 12:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Netuším, jak vypadá foobar2000, a doufám, že to ani nebudu muset zjistit (jak prý je jenom pro MS Windows), ale neměly by se tomu částečně blížit třeba applety v Amaroku 2?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 12:47 JeChW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ne, to ani omylem. Funkčnost apletů v AmaroKu je značně omezená. V foobaru si můžu nainstalovat alternativní komponenty jako playlist, správce knihovny, vizualizace, zvukové filtry atd.

Foobaru2000 se žádný jiný přehrávač neblíží možnostmi a modulárností ani na 10%. Naštěstí funguje přes Wine.
6.7.2011 21:50 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Jo, Wine to jistí. A nebylo by jednodušší upravit Foobar tak, aby šel přeložit i pod Linuxem? Nemám představu nakolik by to bylo pracné a jestli vůbec by to šlo. Ale pokud je dělanej v C tak by to asi šlo. Ale je mi jasný, že tam budou nějaký závislosti na Widle. Chtělo by to odborníka. Moje znalosti nejsou dostatečné, abych to dokázal posoudit.
7.7.2011 08:15 JeChW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Myslim si, že přepsat fb2k tak, aby běžel i jinde, je v podstatě nereálný. Ten program používá nativní windows knihovny, takže předělat ho by bylo víc práce než napsat podobný přehrávač znova.
Bilbo avatar 6.7.2011 22:06 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
> Proč sakra nikdo neudělá pro Linux modulární přehrávač, kam se dají doinstalovat různé prvky GUI

Protože už něco takového existuje? mpd - music player daemon. Je to daemon co funguje jako backend a dá se k tomu použít libovolný klient (takže pokud server nenaslouchá jen na localhostu tak se dá ovládat i vzdáleně, např. z mobilu ...). Klientů existuje celkem dost (http://mpd.wikia.com/wiki/Clients) - grafiké, textové, commandline, pro linux, windows, ... Případně si člověk může napsat vlastního klienta.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
7.7.2011 08:35 fík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Jenze to nesplnuje onen pozadavek na modularitu GUI (evidentne takovy prehravac jeste nenasel). Aby bylo jasno, ne kazdy si hudbu jen pusti a zacne delat neco "uzitecnejsiho". Jsou lide, kteri pri poslouchani hudby hodiny koukaji na hudebni prehravac a proto je pro ne velice dulezite, jak onen prehravac vypada. Z toho duvodu napr. WMP zobrazuje pri prehravani hudby ty otresne animace.
8.7.2011 23:02 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
To nejni kvůli hodinovému koukání koukání do monitoru. To je kvůli odlišným požadavkům na ovládání.
7.7.2011 00:04 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Příloha:

Už udělal. Napsán je v perlu a jeho cílem zrovna není nárokovat si co nejvyšší systémové nároky jako třeba Amarok. Příště bude snad lepší první důkladněji hledat.

Jmenuje se gmusicbrowser. Snad vás nezklamu, když prozradím, že konfigurace rozložení různých(všech) prvků neprobíhá v xml, ale v něčem čitelnějším.

Příklad:
    SimpleSearch:
      autofilter: 1
      casesens: 0
      fields: title|artist|album
      literal: 0
      regexp: 0
      suggest: 1

Sám používám shimmer layout - AUR:gmusicbrowser-shimmer-git

8.7.2011 12:51 Bubak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Zkus Audacious.
6.7.2011 11:56 paralen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
suhlasim, neexistuje lepsi prehravac ako foobar2000 , bohuzial...
6.7.2011 13:04 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Autorův dobrý hudební vkus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak vidím autorův hudební vkus, tak se ptám, zdali autor pojede letos na Masters of Rock? Loni tam například Blind Guardian byli. :-)
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 13:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorův dobrý hudební vkus
Loni tam nebyli (byli tam o aspoň rok dřív) a letos nepojedu. Blind Guardian byli na podzim v Brně, ale beze mě, takže mířím letos na podzim do Prahy.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 13:51 fri
Rozbalit Rozbalit vše Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Je to proto, že český překlad je sice prakticky kompletní, ale místy velmi zvláštní, pročež ho nepoužívám."

viz

http://www.linuxexpres.cz/blog/clementine-1
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 17:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Vážený pane,
po Vaší návštěvě u mne v Praze, kdy jsem Vám nemohl vrátit manuskript Vaší hry "Čechové na Řípu", z toho prostého důvodu, že halda zamítnutých rukopisů podobných autorů jako jste Vy je obrovská, a divadelní sluha, který by jej mohl vyhledat měl pásový opar, vracím vám tento poštou a zároveň Vám sděluji, že nadobro ukončuji naši korespondenci. Nehledejte v tom nic osobního, podobně ukončuji korespondenci i s panem Adalbertem Kolínským a paní Eliškou Kutnohorskou (Cimrmanovy pseudonymy). Jen vy tři jste mne stáli 560 hodin, což je plných 70 pracovních dní, čímž jste překonali i pány Zeyera a Vrchlického.
S pozdravem, nepište mi, a pokud možno nepište vůbec, Ladislav Stroupežnický.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 18:11 fri
Rozbalit Rozbalit vše Už se ozval pan vydavatel?
ne, studuje klasickou literatůru. :-)
7.7.2011 06:51 fri
Rozbalit Rozbalit vše Clementine
Že jsi podle tebe kvůli chladnějšímu přijetí článku o Clementine před rokem na překladu třičtvrtě roku nedělal je pochopitelné. Že jsi se pak přihnal, abys dohnal resty, taky všichni pochopí.

Ten opsaný bonmotový text podepsaný Stroupežnickým vypadá jako folklór, hodí se přece vždycky - je to ten nejvyšší argument. :-) Počítám, že se občas mezi komentáři k článkům vyskytuje.

Nakonec se ti taky podařilo splnit slovo, ještě než jsi je dal. Od svého e-mailu, kterým jsem ti chtěl jen pro informaci doplnit některé údaje, které jsi zařadil do své nedávné přednášky, jsem nečekal nic moc víc než to informování, s výsledkem, jak jej popisuješ. Ale tady je, aby se využil:

"podíval jsem se na záznam z konference openmobility s tvojí přednáškou:

zaujalo mě, že jako příklad, kde se můžou zapojit lidé, kteří uvidí nějaký překlep, uvádíš "dostupní zařízení" s tím, že to nebylo dlouho opraveno - tak to jsem nahlásil, jak jsem se díval do e-mailu, 15. 2. 2011. Poslechl jsem si to jen jednou, takže tam třeba říkáš něco jiného. :-)

K tomu, že by profesionálovi nebo i laickému hráči vstávaly vlasy hrůzou, kdyby v programu spatřili slovo "kůň" - to pro tebe sice děs je, ale ne tak pro lidi, co tvoří slovník Lingea. Tam je "kůň" v souvislosti s hrou šachy na prvním místě, a hned za ním pak "jezdec". Není to podle mě nic neobyčejného."

Na konci toho odkazovaného článku jsem naznačil, že ani ty drobné změny mi nevadí, nemám potřebu dělat to, co by se s tím dělat dalo, a nepotřebovalo další vysvětlování, které by si někdo mohl vykládat jako "stěžování", a napsal jsem, že nejen ty ale kdokoli může přispět určitým způsobem.
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 08:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine
Že jsi podle tebe kvůli chladnějšímu přijetí článku o Clementine před rokem na překladu třičtvrtě roku nedělal je pochopitelné. Že jsi se pak přihnal, abys dohnal resty, taky všichni pochopí.

Nesmysl. Clementine mi padal, tak jsem ho přestal používat, to si jen vymýšlíš prapodivné teorie.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
pavlix avatar 6.7.2011 18:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Co to je za stěžovatelský blog? Mimochodem pečlivě popsané změny jsou správné a potřebné, v tom s Davidem souhlasím.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
6.7.2011 19:58 fri
Rozbalit Rozbalit vše Dík za body
Dík za body. :-)
pavlix avatar 6.7.2011 23:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dík za body
Body za blbost? Ty já dávám rád :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.7.2011 06:33 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dík za body
Ještě abys nedával, když z toho máš prospěch. :-)
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 08:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dík za body
To je asi jako s těmi odboráři, ti přece také stávkovali "za nás".
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
pavlix avatar 7.7.2011 12:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dík za body
Jaký máš na mysli? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.7.2011 17:28 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dík za body
To si mám nějaký vymyslet? :-)

Napadá tě něco? Připadá mi, že by tě něco napadnout mohlo. :-)
7.7.2011 17:30 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dík za body
Třeba ten, že to máš u mě. :-D
6.7.2011 22:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Kolibáčovy názory na lokalizaci a vůbec projekt l10n.cz pokládám za přinejmenším pochybné, ale jestli ty jsi člověk, co lokalizoval FocusWriter, tak se nedivím nikomu, koho při jediné myšlence na tebe začíná chytat amok.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 23:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Jo, jasně. Mám lecjaké úchylky včetně jazykového fašismu, ale v názoru na některé ty zrůdnosti se asi shodneme (matně si vzpomínám třeba na "natahování"*).

* fetch, import
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.7.2011 06:30 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Jo, jasně. Slovník na Seznamu je, když si zadáš "fetch" daleko chudší než jiné slovníky. Ale i ty by sis z toho, co k tomu slovu říká, mohl vybrat. :-)
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 08:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
To by chtělo používat něco jiného než nějaký slovník na Seznamu nebo v tom e-mailu uvedenou Lingeu. Překladové slovníky jsou zpravidla orientační a zcela mimo kontext, tady to chce umět anglicky (a používat výkladový slovník) a disponovat znalostí kontextu a češtiny (a opět používat slovník).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.7.2011 10:42 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Ten příklad Seznamu byl myšlen jako vtip - pro tebe. :-)

Jinak to, že kromě slovníků oba používáme hlavu, je vedeno našimi záměry.

Je mi dostatečně jasné, proč ti tak záleží na podstatných detailech. :-)
7.7.2011 08:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Ó, natahování by bylo ještě super, ale import/export -> zavést/vyvést!!!
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
7.7.2011 10:43 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Jak už jsem kdysi psal, líbí se mi to víc než varianta se "z": "zavézt/vyvézt". :-)
7.7.2011 10:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Jasně. A že tomu nikdo nerozumí je nepodstatný detail.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
8.7.2011 09:47 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Myslím si, že nejsi první, ale z tvé odpovědi vidím, že tomu sám začínáš rozumět. A to jsem rád, protože když můžeš ty, tak můžou i další. :-)
8.7.2011 10:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobná vsuvka: Clementine bude na snímcích obrazovky v tomto článku místy přeložený do češtiny, místy v anglickém originále
Ok, opravím ten překlad znova.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
6.7.2011 14:15 Peter H. | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trošku mi vadí toto. Nemôžem mať v playliste odkazy na streamy ako M3U playlist, pretože Clementine vyhodí túto chybovú hlášku. Musím tam vložiť priamo odkaz na stream. Pritom iné prehrávače (VLC, Amarok) ten M3U playlist normálne otvoria a rozbalia streamy ako niekoľko skladieb.
Have you tried turning it off and on again?
6.7.2011 15:44 hanoj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V cem je "správce hudební sbírky" nez adresarova struktura file systemu?
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 16:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Lepší? Třeba v tom, že se řídí ID3 tagy, podle nichž pak jde prohledávat.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 16:14 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce

Pokud bych měl mluvit za sebe, tak třeba často si jdu něco pustit stylem: "dneska mám chuť na nějaký doom", tak si dám kolekci roztřídit podle žánru a dál už listuji jen v doom metalu. To mi adresářová struktura neumožní.

Další vychytaná věc je, že mám rád na disku hudbu uspořádanou ve struktuře /Interpret/Album/Skladba.mp3 kdežto na mp3 přehrávači upřednostňuji /Interpret-Album/Interpret-Skladba.mp3 (kvůli tomu jak se mi pak zobrazují informace na displayi), což doufám uznáš při použití prosté adresářové struktury by dodržovat bylo krajně nepohodlné. V Clementine ve spolupráci s tou hudební sbírkou, je přenášení hudby z PC do přehrávače, tak aby byla dodržena ta moje pravidla, primitivní - vůbec se o to nemusím starat, jednou jsem si ty pravidla nastavil a od té doby to za mně řeší Clementine (a je to možné právě díky správce hudební sbírky).

Určitě by se našly i další výhody, ale zkráceně řečeno - je to prostě o komfortu.

7.7.2011 13:18 Ed
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Jasně, ale často bych to potřeboval přesně opačně - soubory mají třeba špatně tagy, nebo je mají i dobře, ale jsou nepoužitelné (album s kompilacemi, které zaplevelí ID3 jmenný prostor desítkami interpretů a o jedné nebo dvou písničkách). Tehdy by se mi moc hodilo přepnout zobrazení na adresářovou strukturu, ale z nějakého důvodu to přehrávače (v mém případě Banshee a Rhythmbox) neumí :(.
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 13:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Slušný správcopřehrávač (Amarok 2 určitě, Clementine možná (momentálně nemám k dispozici pořádná data)) umí zobrazovat ve sbírce kompilace od více umělců bez problémů.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.7.2011 14:24 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Od toho je přece v Clementine záložka Files, je hned pod záložkou Library. V ní máš zobrazeny úplně normální adresáře a soubory. Mimochodem Clementine umí poznat, že se jedná o kompilačku a strčí to do Various Artist pěkně jako jedno album pohromadě (narozdíl od ostatních přehrávačů, který udělaj to co jsi popsal). A opravit špatné tagy je v Clementine hračka...
pavlix avatar 6.7.2011 16:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
V cem je "správce hudební sbírky" nez adresarova struktura file systemu?
Metadata o hudební sbírce jsou spíše relační databází než stromovou strukturou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
6.7.2011 18:41 citro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Niečo podobné (aj keď ešte vzdialene) ako foobar200 ponúka prehrávač Exaile, ktorý s obľubou využívam. Riadim sa heslom "v jednoduchosti je krása" a tento prehrávač to dokonale spĺňa. Neobsahuje zbytočne preplácané prostredie ako Amarok (priznajme si, kto z vás využíva napr. triedenie podľa žánrov, alebo rokov), prípadne Clementine (čo je v podstate skopírovaný Amarok), ale na druhej strane ani nič sparťanské ako XMMS, Audacious a pod. Hlavne u neho oceňujem tvorbu playlistov na základe záložiek. Myslím, že kto ho niekedy vyskúšal, tak mi dá za pravdu :)
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 19:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
priznajme si, kto z vás využíva napr. triedenie podľa žánrov, alebo rokov

Já. Nějaké další otázky?

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.7.2011 20:10 gfergerge
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prepacte, ale spotreba ramky je nenarocna ak je to 100mega? Kam sa potom ako prehravac radi mpd s frontendom mpc? Uvital by som podobny clanok o mpd, ktore akosi zapada prachom a minimalne v mojom okoli som tiez nepochopeny... Rozhranie ako sonata je pre prehravanie vlastnej hudby dostacujuce a spotreba resourcov je daleko inde, ako konkurencia. Co do funkcii vsak nutno povedat, e mpd je prehravac hudby a nie socialne skupiny podporujuce pekne klikatko. Napriklad pre odosielanie dat do last.fm treba hladat riesenie (ktore existuje).

PS: pekny clanok a tiez hodnotny. SOm zan rad, i ked to tak z prispevku mozno nevyznieva.
Fluttershy, yay! avatar 6.7.2011 20:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
spotreba resourcov je daleko inde, ako konkurencia.

Upřímně řečeno, to mě zajímá tak na chytrém telefonu (který má dnes mizerných 128 MB paměti), ne na desktopu s bídnými 4 GB RAM.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Chytrex avatar 6.7.2011 22:08 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
No já to naopak řeším.. Hudbu poslouchám víceméně pokaždé když sedím u pc (a mnohdy i když u něj nesedím) a když už sedím u PC a něco dělám chci mít co nejvíce dostupných systémových prostředků pro práci. A zrovna OS a (u mne i) hudební přehrávač jsou věci které bych nerad viděl nějak žravé právě protože běží nonstop. A takový MPD i se streamem do internetu je ve využití CPU a RAMKy úplně jinde než Amarok 1 (clementine jsem nezkoušel, MPD mi naprosto vyhovuje).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
6.7.2011 20:39 Neu Rotik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě že pořád udržujou při životě Amarok 1.4. Clementine není špatný přehrávač, ale přece jenom má na A1.4 co dohánět. Tím myslím hlavně správu podcastů. U A2 jsem zatím ani nezjistil, jak udržet GUI v použitelném stavu po resize okna a už to ani nechci zkoušet.
7.7.2011 13:33 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uspornych 100 MB RAM. To si ze mne zase delate srandu. Co to okynko, ktere vlastne nic neumi s vyjimkou zobrazovani nejaky databaze opravnuje sezrat 100 MB RAM? Asi uz jsem stary, no.
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 13:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
A: Co nám vlastně dali Řimané?
B: Kanalizaci!
A: No... to je pravda, tak co nám dali kromě kanalizace?
C: Vzdělání!
D: Lékařskou péči!
E: Vodovod!
A: No... dobře, ale co nám dali kromě kanalizace, vzdělání a lékařské péče?
F: Víno!
G: Silnice!
H: Bezpečnost na ulicích!
A: Co nám dali kromě kanalizace, vzdělání, vodovodu, silnic, lékařské péče, vína a většího bezpečí na ulicích?
I: Přinesli nám mír!
A: Jdi s mírem do háje!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.7.2011 18:56 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ale nech si takova moudra od cesty, nejsme na zakladce. Nazor muzeme mit kazdy jiny. Pokud jine programy dokazi totez s pouzitim stejne technologie (gstreamer, sqlite) s polovicnimi naroky, pak je dle meho soudu neco spatne. Kdyz navic existuji funkcne obdobna reseni jako MPD a nastavby se zlomkovymi naroky, tak je neco hodne spatne. Milovnici okupacnich mocnosti ovsem muzou mit jina kriteria.
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 19:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
^_^

Je to něco za něco. MPD je náročnější nastavit a nevšiml jsem si žádného dobře vypadajícího a ovladatelného klienta, který by uměl těch několik věcí, které vyžaduji (integrace do desktopu s KDE/Qt aplikacemi, zastavit po konci skladby, zobrazování textů, globální klávesové zkratky atd.). O tom, že bych to mohl prásknout nějaké lamě s tím, nechť si to nastaví samostatně, nemluvě. Přitom paměťové nároky jsou u mě na jednom z posledních míst, paměti mám dost.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.7.2011 20:26 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ale jo, takhle s tim souhlasim. Jak pisi uz v prvnim prispevku, asi starnu. Je to proste staromilectvi a laska k malym a efektivnim programum, prakticky problem to neni, leda na nejakych starsich systemech.
7.7.2011 23:34 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Hm, asi jsem taky starej, ale nechapu, proc by vec, kterou vidim denne, kdyz to prezenu, dve minuty, se musela nutne integrovat do nejakeho desktopu. Ikonka, co z ni vidim, kdyz uz se zobrazi panel, mi je take celkem ukradena, hraje to a to je hlavni. A stejne tak nechapu, proc by takova blbost mela zrat 100 M pameti. I kdyz umi zastavit prehravani na konci skladby, zobrazovat texty atp.
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2011 23:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
se musela nutne integrovat do nejakeho desktopu

Co třeba globální klávesové zkratky, pokud možno nastavitelné tam, kde pro všechno ostatní (KDE System Settings), s možností importu/exportu "schémat" těch nastavení?

A stejne tak nechapu, proc by takova blbost mela zrat 100 M pameti.

Něco přes 20 MiB sdílená paměť (asi třeba Qt), u mě skoro 20 MiB grafika (hlavně obaly alb a tak) a kolem 50 MiB samotný přehrávač, včetně toho, co se přehrává... Po spuštění totiž samotný Clementine zabere asi 15 MiB.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
8.7.2011 16:42 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Píšete, jako kdyby žádný klient pro MPD nepodporoval klávesové zkratky, obaly albumů, texty písní a další funkce typické pro správce hudební sbírky. Pokud jste se rozhodl hanit MPD, tak ho alespoň vyzkoušejte, abyste nevynášel nesmysly.
Fluttershy, yay! avatar 8.7.2011 17:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Zkoušel jsem a nenašel jsem vyhovujícího klienta.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
9.7.2011 13:50 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
A stejne tak nechapu, proc by takova blbost mela zrat 100 M pameti.
Veď ani nežerie. Mne žerie 40.
pavlix avatar 10.7.2011 01:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Po kolika dnech provozu?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
10.7.2011 13:48 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Po 1 dni. Večer počítač vypínam.
pavlix avatar 10.7.2011 20:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Po 1 dni. Večer počítač vypínam.
Myslel jsem si to.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.7.2011 02:21 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Ale dnes som to celý deň sledoval a neustále to kolíše medzi 15-40 MiB. Občas to z nejakého dôvodu vyskočí na 40, ale po čase sa to vráti späť na 15, aj keď neustále počúvam hudbu. Momentálne beží 16 hodín a je na 17 MiB. Možno niekedy otestujem aj viac dní.
10.7.2011 16:55 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
koukám na to už asi třetí den, co tu začali lidi psát o nějaké nenažranosti Clementine, a žere mi to běžně necelých 24 mega jenom jednou to vyšplhalo na cca 40 a to jenom na chvíli, příčinu jsem nezjistil. (Archlinux, clementine-svn zkompilováno z AURu)
pavlix avatar 10.7.2011 20:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Tak to bych mu dokázal ještě odpustit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
mirec avatar 7.7.2011 19:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Celkom dosť záleží na tom ako cachuje sqlite. Inak mne papá 27MB RAM čo nie je až tak strašné.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
7.7.2011 20:58 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Nástupce Amaroku 1.4 po roce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
clementine je pekny, nejakou dobu jsem ho pouzival, pak jsem presel na pana player(doporucuju vyzkouset)
rozhodne je skoda ze ze skveleho amaroku 1.4 nekdo vyrobil neco tak priserneho jako A2 :-(
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.