abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (61%)
 (3%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 430 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Rubrika Programování

    Google Go – co najdeme ve stavebnici

    předchozím dílu seriálu byl představen stále ještě nový (2009) jazyk Go společnosti Google. Dnes se budeme stručně (opravdu) věnovat některým sémantickým konstrukcím jazyka Go.

    1. 3. 2011 | Jan Mercl, Ondřej Surý | Programování | Komentářů: 48, poslední 6. 3. 2011


    KDE pro programátory – KParts

    KParts je jedna ze zajímavých technologií, která umožňuje do aplikací integrovat části z jiných programů. V tomto článku si ukážeme, jak se KParts používají, a v jeho druhé části, jak vytvořit vlastní KPart.

    9. 2. 2011 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 7, poslední 9. 2. 2011


    Distribuované verzovací systémy – úvod (2)

    Pokračujeme v úvodu do distribuovaných verzovacích systémů. Ve zkratce si představíme hlavní zástupce DVCS.

    27. 1. 2011 | František Kučera | Programování | Komentářů: 92, poslední 30. 1. 2011


    KDE pro programátory – úvod

    Tento seriál je zaměřen zejména na programátory v Qt. Jeho cílem je ukázat, proč psát aplikace pro KDE a nejen pro čisté Qt a představit některé základní technologie KDE jako jsou KParts, Akonadi, Strigi nebo KIO.

    26. 1. 2011 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 27, poslední 28. 1. 2011


    Distribuované verzovací systémy – úvod (1)

    Verzovací systémy jsou jedním z nejdůležitějších vývojářských nástrojů a užitečné mohou být i jinde. V současné době jsou v módě distribuované verzovací systémy – nejprve se na ně tedy podíváme teoreticky a v dalších dílech se budeme věnovat prakticky jednotlivým implementacím.

    25. 1. 2011 | František Kučera | Programování | Komentářů: 136, poslední 24. 2. 2011


    Google Go – 1. narozeniny

    „Do not communicate by sharing memory; instead, share memory by communicating“ – zahajujeme seriál o programovacím jazyku Go.

    13. 1. 2011 | Jan Mercl, Ondřej Surý | Programování | Komentářů: 77, poslední 20. 1. 2011


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 4

    Doposud jsme si hráli jen s objekty, které nám předalo JNI. Je na čase nabýt samostatnosti a začít s třídami a instancemi pracovat samostatně. Také začneme řešit javovské výjimky.

    22. 12. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 2, poslední 22. 12. 2010


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 3

    Tentokrát si předvedeme lokální, globální a slabé globální reference na javovské objekty.

    7. 12. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 11, poslední 8. 12. 2010


    kmymoney logo

    Vytváření modulů pro KMyMoney

    V dalším díle seriálu se podíváme na to, jak si můžete naprogramovat jednoduchý modul do KMyMoney.

    6. 12. 2010 | Petr Bravenec | Programování | Návody | Komentářů: 2, poslední 8. 12. 2010


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 2

    V druhém díle seriálu se podíváme na ostatní primitivní datové typy a naučíme se pracovat s objekty typu String.

    10. 11. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 17, poslední 18. 11. 2010


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 1

    Java Native Interface (JNI) je rozhraní pro jazyk C, které umožňuje v Java aplikacích využívat nativní knihovny, a naopak také využívat Javu v nativních aplikacích. Tento seriál vám JNI představí a naučí vás jej používat.

    21. 10. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 23, poslední 10. 11. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 12 (stylování GUI pomocí CSS)

    V tomto díle se podíváme na možnosti stylování grafického uživatelského rozhraní pomocí jazyka podobného CSS a alternativně implementací vlastního stylu.

    2. 9. 2010 | David Watzke | Programování | Komentářů: 14, poslední 3. 9. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 11 (vláknování s QThreadPool)

    Hlavním tématem tohoto dílu je implementace vláknování s využitím objektů QThreadPoolQRunnable. Součástí článku je plnohodnotný program s grafickým uživatelským rozhraním využívající QThreadPool pro paralelizaci zadaných příkazů.

    18. 8. 2010 | David Watzke | Programování | Komentářů: 4, poslední 27. 8. 2010


    mongodb logo

    Lehký úvod do MongoDB

    MongoDB patří mezi dokumentové databáze, které nemají schéma, ale brzy uvidíte, že přejímá mnoho konceptů ze světa relačních databází. Pro lidi zvyklé na svět SQL je MongoDB pravděpodobně nejsnazší způsob, jak nahlédnout do světa dokumentových databází a nemuset přitom zahodit všechny svoje znalosti. Databázi Mongo využívá například známý server SourceForge.

    1. 3. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 13, poslední 1. 3. 2010


    plasmate logo

    Plasmate – plasmoid pro KDE 4 snadno a rychle

    Plasmate je nový nástroj pro velmi snadnou tvorbu plasmoidů – programů pro desktop v prostředí KDE 4 – pomocí skriptovacích jazyků (JavaScript, Python, Ruby). Plasmate automatizuje množství netriviálních úkonů a zjednodušuje přípravu plasmoidu na několik kliknutí. Přečtěte si, jak rychle vytvořit první plasmoid, jak se s Plasmate pracuje, i o vynalézavém způsobu integrace správy kódu pomocí nástroje Git.

    26. 2. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 4, poslední 26. 2. 2010


    couchdb logo

    Lehký úvod do CouchDB – 3 (shrnutí)

    V minulém díle seriálu o CouchDB jsme si ukázali některé její pokročilejší vlastnosti a dnes se s ní po krátkém příkladu rozloučíme. Zkusíme si nad CouchDB postavit jednoduchý redakční systém, který bude z prohlížeče přes AJAX komunikovat přímo s databází, a nakonec se trochu prakticky zamyslíme.

    22. 2. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 11, poslední 12. 3. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 5 (drag&drop, konfigurační dialog)

    V závěrečném dílu seriálu o tvorbě plasmoidů si ukážeme, jak lze do plasmoidu posílat vstup pomocí metody drag&drop a jak se přidává konfigurační dialog.

    16. 2. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 3, poslední 16. 2. 2010


    winstrom logo

    WinStrom Sync a komunikace s internetovými obchody

    Typickým problémem řešeným při tvorbě internetového obchodu (e-shopu) je komunikace s „vnějším prostředím“. Je potřeba vkládat zboží do nabídky, upravovat ceny, vystavovat faktury atd., a potom toto všechno promítnout do účetních a daňových záznamů – a to ještě obvykle tak, aby to bylo kompatibilní s obchodní činností prováděnou mimo e-shop.

    10. 2. 2010 | Lukáš Jelínek | Programování | Komentářů: 8, poslední 15. 2. 2010


    couchdb logo

    Lehký úvod do CouchDB – 2 (pokročilejší funkce)

    V minulém díle seriálu o CouchDB jsme si popsali většinu základního API. Dnes jeho popis dokončíme ukládáním příloh a podíváme se na trochu pokročilejší techniky: validaci ukládaných dat, generování HTML přímo v databázi a nakonec view collation.

    9. 2. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 10, poslední 12. 2. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 4 (Runnery)

    Runner je knihovna, kterou využívá KRunner (dialog (nejen) pro spouštění programů). Když píšete název nějaké aplikace, KRunner postupně volá hlavní funkce všech dostupných runnerů a předává jim zadaný řetězec.

    29. 1. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 12, poslední 1. 2. 2010


    couchdb logo

    Lehký úvod do CouchDB – 1 (základní API)

    V posledních letech získává na oblibě zejména mezi webovými programátory jistý druh nerelačních databází, které můžeme souhrnně označit jako bezschémové. V tomto trojdílném seriálu si představíme jednu z nich, která se těší poměrně velké popularitě, totiž CouchDB. V prvním díle si na příkladech popíšeme prakticky celé základní API.

    27. 1. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 42, poslední 30. 1. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 10 (SQL)

    V minulém díle jsme si ukázali základy model-view architektury. V díle dnešním se ponoříme do vod relačních databází, oblasti IT milované i proklínané, kde právě architektura model-view nachází elegantní použití.

    26. 1. 2010 | Petr Vaněk | Programování | Komentářů: 8, poslední 27. 1. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 3 (DataEngine)

    Dnes si představíme další prostředek pro tvorbu Plasmoidů: DataEngine – a ukážeme si nejen jak vytvořit vlastní DataEngine, ale i jak ho použít v Plasmoidech.

    11. 1. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 0


    Videobuf: Správa bufferů pro ovladače V4L2

    Ovladač Video4Linux2 mají v podstatě relativně jednoduchou úlohu: Naplnit velké buffery v paměti snímky obrazu a přenést je mezi zařízením a uživatelským prostorem. Správa těchto bufferů, i když má své vlastní složitosti, bývá od ovladače k ovladači vcelku podobná. Tento úkol standardizovaným způsobem řeší podpůrná vrstva videobuf.

    31. 12. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 4, poslední 1. 1. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 2 (popup IDOS)

    Po minulém krátkém představení Plasmoidů si dnes ukážeme, jak lze vytvořit vyskakovací Plasmoid a jak v Plasmoidech používat různé ovládací prvky.

    28. 12. 2009 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 16, poslední 20. 1. 2010


    Novější článkyStarší články

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.