abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 19:00 | Nová verze

Byla vydána verze 18.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 155. brněnský sraz, který proběhne v pátek 17. srpna od 18:00 na zahrádce restaurace Tanganika (Horova 35). V případě nepřízně počasí uvnitř. Tentokrát bude sraz pojat tématicky. Vzhledem k blížícímu se 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa proběhne malá výstava. Kromě literatury budou k vidění též originály novin z 21. srpna 1968, dosud nikde nezveřejněné fotky okupovaného Brna a původní letáky rozdávané v ulicích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:00 | Komunita

Měsíc po Slackware slaví 25 let také Debian. Přesně před pětadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
15.8. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
15.8. 03:00 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 2.12.0 byla vydána nová verze 3.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 169 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 300 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Proč verze 3.0.0 a ne 2.13.0? Není to kvůli triskaidekafobii. QEMU letos v březnu slavilo 15 let od oznámení verze 0.1 a to je dle vývojářů dobrý důvod pro novou major verzi. Vývojáři mají v plánu zvyšovat major verzi jednou ročně, vždy s prvním vydáním v daném roce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
14.8. 22:11 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00161) další bezpečnostní problém ve svých procesorech. Problém byl pojmenován L1 Terminal Fault aneb L1TF. Popis problému přímo od Intelu na YouTube. Jedná se o CVE-2018-3615 (SGX), CVE-2018-3620 (OS/SMM) a CVE-2018-3646 (VMM). Další informace na stránce Foreshadow nebo přímo v dnešním commitu do Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
14.8. 12:33 | IT novinky

Po více než 4 letech bylo vydáno RFC 8446 popisující verzi 1.3 protokolu TLS (Transport Layer Security). Popis novinek i historie TLS například v příspěvku na blogu Cloudflare.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
14.8. 11:11 | Zajímavý software

V roce 1998 uvedla společnost Tiger Electronics na trh elektronickou hračku, malého chlupatého tvora s velkýma ušima, Furby. Furby patřil k nejžádanějším hračkám. Během tří let se jich prodalo více než 40 milionů. Furby již tenkrát reagoval na světlo, zvuk, polohu, doteky a přítomnost dalších Furby. Sám mluvil a pohyboval se. Firmware uvnitř simuloval postupný vývoj a učení. Zdrojový kód tohoto firmwaru byl zveřejněn na Internet Archive [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
14.8. 02:00 | Nová verze

Australská společnost Blackmagic Design oznámila vydání verze 15 svého proprietárního softwaru pro editování videa a korekci barev DaVinci Resolve běžícího také na Linuxu. Představení nových vlastností na YouTube. Základní verze DaVinci Resolve je k dispozici zdarma. Plnou verzi DaVinci Resolve Studio lze koupit za 299 dolarů. Před rokem to bylo 995 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.8. 21:00 | Zajímavý projekt

Cílem projektu DXVK bylo vytvořit vrstvu kompatibility mezi Direct3D 11 a Vulkanem a začlenění této vrstvy do Wine. Direct3D 10 nad Vulkanem bylo možné řešit mezikrokem pomocí vrstvy DXUP překládající Direct3D 10 na Direct3D 11. Vývojáři DXVK se rozhodli přímo podporovat Direct3D 10. Podpora byla začleněna do hlavní větve na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (6%)
 (4%)
 (12%)
 (78%)
Celkem 194 hlasů
 Komentářů: 9, poslední 14.8. 21:03
    Rozcestník

    Rubrika Programování

    Google Go – co najdeme ve stavebnici

    předchozím dílu seriálu byl představen stále ještě nový (2009) jazyk Go společnosti Google. Dnes se budeme stručně (opravdu) věnovat některým sémantickým konstrukcím jazyka Go.

    1. 3. 2011 | Jan Mercl, Ondřej Surý | Programování | Komentářů: 48, poslední 6. 3. 2011


    KDE pro programátory – KParts

    KParts je jedna ze zajímavých technologií, která umožňuje do aplikací integrovat části z jiných programů. V tomto článku si ukážeme, jak se KParts používají, a v jeho druhé části, jak vytvořit vlastní KPart.

    9. 2. 2011 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 7, poslední 9. 2. 2011


    Distribuované verzovací systémy – úvod (2)

    Pokračujeme v úvodu do distribuovaných verzovacích systémů. Ve zkratce si představíme hlavní zástupce DVCS.

    27. 1. 2011 | František Kučera | Programování | Komentářů: 92, poslední 30. 1. 2011


    KDE pro programátory – úvod

    Tento seriál je zaměřen zejména na programátory v Qt. Jeho cílem je ukázat, proč psát aplikace pro KDE a nejen pro čisté Qt a představit některé základní technologie KDE jako jsou KParts, Akonadi, Strigi nebo KIO.

    26. 1. 2011 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 27, poslední 28. 1. 2011


    Distribuované verzovací systémy – úvod (1)

    Verzovací systémy jsou jedním z nejdůležitějších vývojářských nástrojů a užitečné mohou být i jinde. V současné době jsou v módě distribuované verzovací systémy – nejprve se na ně tedy podíváme teoreticky a v dalších dílech se budeme věnovat prakticky jednotlivým implementacím.

    25. 1. 2011 | František Kučera | Programování | Komentářů: 136, poslední 24. 2. 2011


    Google Go – 1. narozeniny

    „Do not communicate by sharing memory; instead, share memory by communicating“ – zahajujeme seriál o programovacím jazyku Go.

    13. 1. 2011 | Jan Mercl, Ondřej Surý | Programování | Komentářů: 77, poslední 20. 1. 2011


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 4

    Doposud jsme si hráli jen s objekty, které nám předalo JNI. Je na čase nabýt samostatnosti a začít s třídami a instancemi pracovat samostatně. Také začneme řešit javovské výjimky.

    22. 12. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 2, poslední 22. 12. 2010


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 3

    Tentokrát si předvedeme lokální, globální a slabé globální reference na javovské objekty.

    7. 12. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 11, poslední 8. 12. 2010


    kmymoney logo

    Vytváření modulů pro KMyMoney

    V dalším díle seriálu se podíváme na to, jak si můžete naprogramovat jednoduchý modul do KMyMoney.

    6. 12. 2010 | Petr Bravenec | Programování | Návody | Komentářů: 2, poslední 8. 12. 2010


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 2

    V druhém díle seriálu se podíváme na ostatní primitivní datové typy a naučíme se pracovat s objekty typu String.

    10. 11. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 17, poslední 18. 11. 2010


    Java Duke

    Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 1

    Java Native Interface (JNI) je rozhraní pro jazyk C, které umožňuje v Java aplikacích využívat nativní knihovny, a naopak také využívat Javu v nativních aplikacích. Tento seriál vám JNI představí a naučí vás jej používat.

    21. 10. 2010 | Luboš Doležel | Programování | Komentářů: 23, poslední 10. 11. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 12 (stylování GUI pomocí CSS)

    V tomto díle se podíváme na možnosti stylování grafického uživatelského rozhraní pomocí jazyka podobného CSS a alternativně implementací vlastního stylu.

    2. 9. 2010 | David Watzke | Programování | Komentářů: 14, poslední 3. 9. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 11 (vláknování s QThreadPool)

    Hlavním tématem tohoto dílu je implementace vláknování s využitím objektů QThreadPoolQRunnable. Součástí článku je plnohodnotný program s grafickým uživatelským rozhraním využívající QThreadPool pro paralelizaci zadaných příkazů.

    18. 8. 2010 | David Watzke | Programování | Komentářů: 4, poslední 27. 8. 2010


    mongodb logo

    Lehký úvod do MongoDB

    MongoDB patří mezi dokumentové databáze, které nemají schéma, ale brzy uvidíte, že přejímá mnoho konceptů ze světa relačních databází. Pro lidi zvyklé na svět SQL je MongoDB pravděpodobně nejsnazší způsob, jak nahlédnout do světa dokumentových databází a nemuset přitom zahodit všechny svoje znalosti. Databázi Mongo využívá například známý server SourceForge.

    1. 3. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 13, poslední 1. 3. 2010


    plasmate logo

    Plasmate – plasmoid pro KDE 4 snadno a rychle

    Plasmate je nový nástroj pro velmi snadnou tvorbu plasmoidů – programů pro desktop v prostředí KDE 4 – pomocí skriptovacích jazyků (JavaScript, Python, Ruby). Plasmate automatizuje množství netriviálních úkonů a zjednodušuje přípravu plasmoidu na několik kliknutí. Přečtěte si, jak rychle vytvořit první plasmoid, jak se s Plasmate pracuje, i o vynalézavém způsobu integrace správy kódu pomocí nástroje Git.

    26. 2. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 4, poslední 26. 2. 2010


    couchdb logo

    Lehký úvod do CouchDB – 3 (shrnutí)

    V minulém díle seriálu o CouchDB jsme si ukázali některé její pokročilejší vlastnosti a dnes se s ní po krátkém příkladu rozloučíme. Zkusíme si nad CouchDB postavit jednoduchý redakční systém, který bude z prohlížeče přes AJAX komunikovat přímo s databází, a nakonec se trochu prakticky zamyslíme.

    22. 2. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 11, poslední 12. 3. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 5 (drag&drop, konfigurační dialog)

    V závěrečném dílu seriálu o tvorbě plasmoidů si ukážeme, jak lze do plasmoidu posílat vstup pomocí metody drag&drop a jak se přidává konfigurační dialog.

    16. 2. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 3, poslední 16. 2. 2010


    winstrom logo

    WinStrom Sync a komunikace s internetovými obchody

    Typickým problémem řešeným při tvorbě internetového obchodu (e-shopu) je komunikace s „vnějším prostředím“. Je potřeba vkládat zboží do nabídky, upravovat ceny, vystavovat faktury atd., a potom toto všechno promítnout do účetních a daňových záznamů – a to ještě obvykle tak, aby to bylo kompatibilní s obchodní činností prováděnou mimo e-shop.

    10. 2. 2010 | Lukáš Jelínek | Programování | Komentářů: 8, poslední 15. 2. 2010


    couchdb logo

    Lehký úvod do CouchDB – 2 (pokročilejší funkce)

    V minulém díle seriálu o CouchDB jsme si popsali většinu základního API. Dnes jeho popis dokončíme ukládáním příloh a podíváme se na trochu pokročilejší techniky: validaci ukládaných dat, generování HTML přímo v databázi a nakonec view collation.

    9. 2. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 10, poslední 12. 2. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 4 (Runnery)

    Runner je knihovna, kterou využívá KRunner (dialog (nejen) pro spouštění programů). Když píšete název nějaké aplikace, KRunner postupně volá hlavní funkce všech dostupných runnerů a předává jim zadaný řetězec.

    29. 1. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 12, poslední 1. 2. 2010


    couchdb logo

    Lehký úvod do CouchDB – 1 (základní API)

    V posledních letech získává na oblibě zejména mezi webovými programátory jistý druh nerelačních databází, které můžeme souhrnně označit jako bezschémové. V tomto trojdílném seriálu si představíme jednu z nich, která se těší poměrně velké popularitě, totiž CouchDB. V prvním díle si na příkladech popíšeme prakticky celé základní API.

    27. 1. 2010 | Ladislav Thon | Programování | Komentářů: 42, poslední 30. 1. 2010


    qt logo

    Grafické programy v Qt 4 – 10 (SQL)

    V minulém díle jsme si ukázali základy model-view architektury. V díle dnešním se ponoříme do vod relačních databází, oblasti IT milované i proklínané, kde právě architektura model-view nachází elegantní použití.

    26. 1. 2010 | Petr Vaněk | Programování | Komentářů: 8, poslední 27. 1. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 3 (DataEngine)

    Dnes si představíme další prostředek pro tvorbu Plasmoidů: DataEngine – a ukážeme si nejen jak vytvořit vlastní DataEngine, ale i jak ho použít v Plasmoidech.

    11. 1. 2010 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 0


    Videobuf: Správa bufferů pro ovladače V4L2

    Ovladač Video4Linux2 mají v podstatě relativně jednoduchou úlohu: Naplnit velké buffery v paměti snímky obrazu a přenést je mezi zařízením a uživatelským prostorem. Správa těchto bufferů, i když má své vlastní složitosti, bývá od ovladače k ovladači vcelku podobná. Tento úkol standardizovaným způsobem řeší podpůrná vrstva videobuf.

    31. 12. 2009 | Jirka Bourek | Programování | Komentářů: 4, poslední 1. 1. 2010


    plasma logo

    Jak se dělá Plasmoid – 2 (popup IDOS)

    Po minulém krátkém představení Plasmoidů si dnes ukážeme, jak lze vytvořit vyskakovací Plasmoid a jak v Plasmoidech používat různé ovládací prvky.

    28. 12. 2009 | Dan Vrátil | Programování | Komentářů: 16, poslední 20. 1. 2010


    Novější článkyStarší články

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.