abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 1
včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 2
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
13.10. 14:33 | Komunita

Společnost SUSE natočila a na YouTube zveřejnila dva nové videoklipy: 25 Years - SUSE Music Video (7 Years parody) a Linus Said - Music Parody (Momma Said).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
13.10. 12:55 | Zajímavý projekt

Autoři stránky Open Source Game Clones se snaží na jednom místě shromažďovat informace o open source klonech proprietárních počítačových her. Přidat další hry nebo návrhy na zlepšení lze na GitHubu. Na stránce Open Source Text Games jsou shromažďovány informace o open source textových hrách. Opět lze k vylepšení nebo doplnění stránky použít GitHub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 717 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    Rubrika Rozhovory

    Jaron Lanier, Programmers at Work

    Jaron Lanier - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru zmiňuje Jaron Lanier připravovaný projekt, ze kterého se později vyvinula první implementace virtuální reality pro více uživatelů: „Co kdyby počítač měnil vaše vnímání věcí? Neměnil by skutečný, fyzický svět – v podstatě by kolem vás vytvářel trojrozměrné objekty. Ve skutečnosti by neexistovaly, ale lidé by je viděli a tenhle vjem by mohli sdílet. Běžný lidský život bude časem obsahovat počítačem generované obrazy.“

    20. 2. 2009 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 9, poslední 25. 2. 2009


    Rozhovor: Josef Hruška (MV ČR) o open source ve státní správě

    Josef Hruška: „Pracuji na Ministerstvu vnitra v sekci rozvoje a projektového řízení ICT v oblasti veřejné správy. Do mé působnosti spadá zejména koordinace účasti ČR v programu IDABC Evropské unie. Druhou oblastí jsou aktivity na podporu využívání open-source softwaru ve veřejné správě.“ V rozhovoru je mimo jiné rozebírán Evropský návrh průvodce pro veřejné SW zakázky, který je reakcí na diskriminační tendry.

    19. 2. 2009 | Luboš Doležel, Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 154, poslední 10. 3. 2010


    Jaron Lanier, Programmers at Work

    Jaron Lanier (Programmers at Work)

    Jaron Lanier byl jedním z prvních, kdo se snažil vytvářet virtuální realitu. Díky němu a jeho firmě Visual Programming Languages (VPL) se také termín virtuální realita (VR) začal v 80. letech používat. „Moje práce se týká toho, na čem se pracovalo v padesátých letech. Snažím se tam vrátit a vydat se odbočkou, kterou všichni ostatní minuli.“

    18. 2. 2009 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 27, poslední 28. 2. 2009


    Linus Torvalds – naživo se zakladatelem Linuxu

    Linus Torvalds, původní autor Linuxu, poskytl AbcLinuxu.cz rozhovor během konference linux.conf.au 2009 v tasmánském Hobartu. Došlo například na číslování verzí, kvalitu kódu, Ext4 versus btrfs, ale také na to, čím chtěl Linus být, dokud nezačal programovat.

    30. 1. 2009 | Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 32, poslední 8. 2. 2009


    musix logo

    Minidistro: Musix, Marcos Guglielmetti

    Musix je živé CD/DVD založené na Debianu, Kanotixu a Knoppixu zaměřené na multimédia a tvorbu hudby. Jako jedna z mála distribucí je uznaná FSF jako zcela prosta proprietárního softwaru.

    19. 1. 2009 | Luboš Doležel, Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 29, poslední 22. 1. 2009


    nimblex logo

    Minidistro: NimbleX, Bogdan Rădulescu

    NimbleX je malé a rychlé (instalovatelné) živé distro založené na Slackwaru. Přestože má jen 200 MB, obsahuje plnohodný KDE desktop, který lze bootovat z CD, USB i po síti. Na webových stránkách nabízí rychlé vygenerování vlastní "naklikané" distribuce.

    30. 12. 2008 | Luboš Doležel, Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 13, poslední 4. 1. 2009


    lunar logo

    Minidistro: Lunar, Auke Kok

    Lunar je distribuce, kterou si uživatelé kompilují ze zdrojových kódů na vlastních počítačích. Vychází (stejne jako SourceMage) z distra Sorcerer. Auke Kok: „Linux byl pro desktop připraven téměř od prvního dne své existence.“

    22. 12. 2008 | Luboš Doležel, Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 7, poslední 4. 1. 2009


    ulteo logo

    Minidistro: Ulteo, Gaël Duval

    Ulteo je zajímavý koncept, který v sobě spojuje instalovatelnou linuxovou distribuci s virtualizovaným linuxovým prostředím pro Windows (aneb Linux v EXE) a online virtuálním desktopem, jenž lze provozovat v rámci prohlížeče webu. Gaël Duval je známý především jako zakladatel distribuce Mandrake (nynější Mandriva).

    16. 12. 2008 | Luboš Doležel, Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 16, poslední 17. 12. 2008


    morphix logo

    Minidistro: Morphix, Alex de Landgraaf

    Série krátkých rozhovorů s tvůrci menších nebo méně známých distribucí. Morphix je živé CD založené na Knoppixu, potažmo Debianu. Jeho cílem je umožnit snadné přizpůsobení systému a vytváření nových LiveCD ušitých na míru nejrůznějším uživatelským potřebám.

    9. 12. 2008 | Luboš Doležel, Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 6, poslední 10. 12. 2008


    Scott Kim, Programmers at Work

    Scott Kim - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Scott Kim o svém návrhu nového uživatelského rozhraní pro ovládání počítačů, které by stíralo hranice mezi počítačem a jinými běžně používanými nástroji. „Když pracujete s textovým procesorem, chcete vychytat všechny překlepy do jednoho. Když programujete, chcete doprogramovat i tu nejposlednější funkci. Je dobré vědět, kdy přestat.“

    28. 11. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 7, poslední 4. 12. 2008


    Scott Kim, Programmers at Work

    Scott Kim (Programmers at Work)

    Scott Kim je známý především jako autor mnoha hlavolamů, hádanek a ambigramů (textů, které lze vizuálně číst z obou stran; napsal o nich knihu Inversions). Zabýval se však také návrhem zcela nového grafického uživatelského rozhraní k počítačům. „Až budou počítače dost levné a malé, zmizí. Ani nebudete ukazovat prstem a říkat tohle a tohle je počítač, protože počítače budou všude. Počítač nebude úspěšný, dokud nezmizí.“

    26. 11. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 27. 11. 2008


    Pac-Man, Programmers at Work

    Toru Iwatani (Programmers at Work)

    Toru Iwatani, tvůrce slavné hry Pac Man, vůbec není známý, není to ani programátor. Přesto však jeho výtvor zná snad každý, kdo přišel do styku s počítačovými hrami. Pan Iwatani v rozhovoru popisuje, jak přišel na Pac Manův tvar, jméno i herní strategii. Kromě toho prozrazuje, co dělá z člověka dobrého návrháře her.

    24. 10. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 24, poslední 3. 11. 2008


    Andy Hertzfeld - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Andy Hertzfeld o svém znechucení z praktik, které ovládly firmu Apple po uvedení Macintoshe a vstupu na burzu. „Počítače jsou ještě v plenkách a každých pět let se všechno v podstatě vymýšlí znovu. Najednou máte pětkrát tolik paměti, ne-li desetkrát tolik, a pravidla se začnou měnit.“

    10. 10. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 4, poslední 12. 10. 2008


    Andy Hertzfeld (Programmers at Work)

    Andy Hertzfeld byl členem úzkého týmu, který ve společnosti Apple připravil operační systém pro přelomový počítač Macintosh. Z rozhovoru: „Kdy jste začal brát programování vážně?“ -- „V prváku na univerzitě, když jsem se začal specializovat na fyziku a matematiku, mi došlo: ‚Bože můj, musím se rozhodnout, co budu v životě dělat.‘ Nechtěl jsem nosit kabáty a kravaty a patřit do nějaké firemní struktury, takže nějakou dobu z toho bylo ‚Bože můj, já v životě nenajdu práci.‘“

    8. 10. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 2, poslední 8. 10. 2008


    CZ.NIC logo

    DNSSEC v ČR - odpovídal Ondřej Surý, technický ředitel CZ.NIC

    30. září 2008 byl v doméně .CZ nasazen do ostrého provozu systém DNSSEC. Ondřej Surý, technický ředitel sdružení CZ.NIC, v rozhovoru vysvětluje, k čemu je DNSSEC dobrý, a přibližuje okolnosti jeho zavedeni v registru české národní domény.

    1. 10. 2008 | Robert Krátký | Rozhovory | Komentářů: 15, poslední 2. 10. 2008


    Jef Raskin, Programmers at Work

    Jef Raskin - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Jef Raskin o tom, jak by mělo být uživatelské prostředí přímočaré a jednoduché. Z počítače by se měl stát spotřebič. Tuto myšlenku realizoval v projektu SwyftCard své nové firmy Information Appliance. „V začátcích Macintoshe nikdo – dokonce ani Jobs – nevěděl, co jsou ikony nebo bitmapové obrazovky. Teď je zná každý člověk z oboru. Dokázal jsem to jednou, dokážu to znovu.“

    26. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 17, poslední 21. 10. 2008


    Jef Raskin, Programmers at Work

    Jef Raskin (Programmers at Work)

    Jef Raskin je známý především jako otec projektu Apple Macintosh. Kromě toho však byl také úspěšný muzikant, vyučoval výtvarné umění a napsal dnes již klasickou knihu o uživatelském rozhraní (The Humane Interface). V rozhovoru mimo jiné popisuje, jak probíhala práce na Apple Macintosh a jak bylo obtížné projekt prosadit, když byl Steve Jobs proti. Nenechte si ujít podrobný rozbor toho, jaká by to byla otrava, kdyby topinkovače vyráběli v počítačových firmách.

    24. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 14, poslední 30. 9. 2008


    Robert Carr - 2 (Programmers at Work)

    Bob Carr v dokončení rozhovoru mluví o tom, jak vymyslel koncept aplikace Framework a jak programoval její první verzi. „Mezi nejdůležitější kvality, kterých by se člověk měl snažit dosáhnout, patří něco, čemu já říkám nenápadnost. Uživatelé by měli zapomenout na to, že je mezi nimi a jejich informacemi nějaký program.“

    12. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 8, poslední 14. 5. 2009


    Robert Carr (Programmers at Work)

    Robert Carr je hlavním tvůrcem aplikace Framework, která byla prvním (a dlouho nepřekonaným) kancelářským balíkem pro DOS (a navíc používala unikátní způsob propojení jednotlivých programů v rámci sady). Později založil Go Corporation, která už v 80. letech vyvíjela software pro přenosné počítače a PDA.

    10. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 10. 9. 2008


    Peter Roizen, Programmers at Work

    Peter Roizen - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Peter Roizen o tom, jak dospěl k rozhodnutí přestat se nechat zaměstnávat a založit vlastní firmu. „Kdyby mi někdo nabídl poloviční plat za práci, kterou dělat chci, a dvojnásobný plat za práci podle cizího zadání, vybral bych si menší peníze a svobodu. Když jsem v práci spokojený, nepotřebuji řídit Porsche.“

    5. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 12. 9. 2008


    Peter Roizen, Programmers at Work

    Peter Roizen (Programmers at Work)

    Peter Roizen je autorem netradičně pojatého tabulkového procesoru T/Maker. Kromě toho například vynalezl obdobu hry Scrabble, která dává hráčům více možností k sestavování slov. O programování říká: „Pracuji do velké míry pragmaticky. Viděl jsem řadu inteligentních lidí, kteří pracují značně neprakticky. Ztratí se v honičce za nějakým akademickým cílem, který je naprosto k ničemu. Pragmatismus je v programování důležitý.“

    3. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 9, poslední 12. 9. 2008


    Ray Ozzie - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Ray Ozzie o tom, jak probíhala práce na produktu Lotus Symphony, a také o nové tajné aplikaci (ze které se později vyklubal program Lotus Notes). „Volal mi chirurg, který Symphony používal pro realtime analýzu dat během operace srdce. Když si uvědomíte, že tam někdo leží na operačním stole a třeba i spoléhá na to, že váš program poběží správně, docela vystřízlivíte.“

    29. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 29. 8. 2008


    Ray Ozzie (Programmers at Work)

    Ray Ozzie je nejvíce známý jako tvůrce nesmrtelného programu Lotus Notes. Kromě toho stojí také za vývojem aplikace TK Solver k matematickému modelování a řešení problémů, kterou původně navrhl Miloš Konopásek a která se prodává dodnes. V roce 2006 převzal po Billu Gatesovi funkci hlavního softwarového architekta v Microsoftu.

    27. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 7, poslední 1. 9. 2008


    Jonathan Sachs - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru popisuje Jonathan Sachs důvody svého brzkého odchodu z úspěšné firmy Lotus, kterou spoluzakládal, a svůj vzor Erica Jensena, o němž říká: „Znám jen několik málo podobných lidí – lidí, kteří jsou v něčem tak dobří, až z toho jde málem strach.“

    22. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 4, poslední 12. 8. 2011


    Jonathan Sachs (Programmers at Work)

    Jonathan Sachs sbíral zkušenosti během 14 let na MIT, aby v roce 1983 napsal v assembleru tabulkový kalkulátor Lotus 1-2-3, ze kterého se stal nejúspěšnější program svého typu. Společně s Mitchem Kaporem (pozdější zakladatel EFF) založil firmu Lotus.

    20. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 10, poslední 27. 8. 2008


    Novější článkyStarší články

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.