abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:44 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že Firefox bude možná upozorňovat na úniky vašich hesel. V Mozille prototypují upozorňování na únik informací o vašem účtu, pokud se na seznamu Have I been pwned? objeví služba, ke které máte ve Firefoxu uložené přihlašovací údaje. Informace se objevila v pravidelném newsletteru o vývoji Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
dnes 00:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost ZONER informuje o bezpečnostním incidentu, při kterém došlo ke zcizení a zveřejnění části přihlašovacích údajů zákazníků k elektronické poště a webhostingu CZECHIA.COM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.13 (1.13.1008.32) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují možnost zobrazení otevřených i uzavřených listů pomocí ikonky Okno na postranní liště a vylepšené stahování (YouTube). Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 62.0.3202.97.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 20:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2017.3 dnes již průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux. Aktualizovat systém lze pomocí příkazů "apt update; apt dist-upgrade; reboot". Z novinek lze zmínit 4 nové nástroje: InSpy, CherryTree, Sublist3r a OSRFramework.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 01:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Uber potvrdila bezpečnostní incident a únik dat v roce 2016. Unikly údaje o 57 milionech cestujících (jména, emailové adresy a čísla mobilních telefonů) a 600 tisících řidičích (navíc čísla řidičských průkazů).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.11. 23:44 | Humor

Co vypíše příkaz man půl hodiny po půlnoci? Text "gimme gimme gimme". Jedná se o virtuální velikonoční vajíčko připomínající skupinu ABBA a její hit Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight). Problém nastane, pokud gimme gimme gimme nabourá automatizované testování softwaru. To se pak příkaz man musí opravit [Bug 1515352] [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
21.11. 18:11 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje, že Firefox na Fedoře podporuje Client Side Decorations. Firefox na Linuxu se vykresluje včetně standardního záhlaví okna, které je v případě webového prohlížeče většinou nadbytečné a ubírá drahocenné vertikální místo na obrazovce. Verze distribuovaná uživatelům Fedory však nyní obsahuje experimentální podporu pro takzvané Client Side Decorations, které umožňují vykreslování „oušek“ panelů do záhlaví okna.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
21.11. 05:00 | Bezpečnostní upozornění

Maxim Goryachy a Mark Ermolov ze společnosti Positive Technologies budou mít v prosinci na konferenci Black Hat Europe 2017 přednášku s názvem "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". O nalezeném bezpečnostním problému informovali společnost Intel. Ta bezpečnostní problém INTEL-SA-00086 v Intel Management Engine (ME), Intel Server Platform Services (SPS) a Intel

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 43
21.11. 01:33 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle byla spuštěna akce Humble Book Bundle: Java. Za 1 dolar a více lze koupit 5 elektronických knih, za 8 dolarů a více 10 elektronických knih a za 15 dolarů a více 15 elektronických knih věnovaných programovacímu jazyku Java od nakladatelství O'Reilly. Peníze lze libovolně rozdělit mezi nakladatelství O'Reilly, neziskovou organizaci Code for America a Humble Bundle.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.11. 00:11 | Zajímavý projekt

Článek na OMG! Ubuntu! představuje rodinu písma IBM Plex. Jedná se o open source písmo (GitHub) navržené a uvolněné společností IBM (YouTube, Carbon Design System). Ukázka na Font Squirrel.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (9%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 755 hlasů
 Komentářů: 37, poslední 21.11. 15:21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    13.10.2011 01:11 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DNLA v praxi: Android
    DNLA vs DLNA
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.10.2011 01:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DNLA v praxi: Android
    A to jsem myslel, že tenhle překlep už nikdy neudělám. Díky.
    Max avatar 13.10.2011 07:40 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Tak takto používat Androida, to mně nenapadlo. Osobně bych ale takové fce stejně nevyužil. A za mně musím říci, že raději strčím do televize telefon kabelem (pokud kabel je :) ), než řešit něco jiného.
    Zdar Max
    PS: mám Desire Z a HTC Sense mně začíná dohánět k šílenství, asi se vykašlu na záruku a půjdu do CM7.1
    Měl jsem sen ... :(
    David Watzke avatar 13.10.2011 07:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    To s tou ztrátou záruky je nesmysl - uvědomuješ si, že to lze kompletně vrátit zpátky? Osobně jsem rootoval stejnej telefon týden po koupi (skoro před rokem).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Max avatar 13.10.2011 09:45 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Uvědomuji, ale také si uvědomuji, že když se telefon posere, tak ten HTC Android zpátky asi těžko vrátím a na záručním se mi pak vysmějou ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 13.10.2011 09:46 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Myšleno tak, že tam hodím CM7.1 a za dva měsíce ho třeba vykoupu(spadne, nebo se sám posere) a nepůjde ani zapnout. U HTC pak mohou zjistit hacknutý tel a je to víme kde.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.10.2011 11:41 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Plus navic nikdo ti negarantuje ze pri nahrani CM se ti z telefonu nestane cihla (kterou pak nepujde vratit do puvodniho stavu, ani vyreklamovat).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Bedňa avatar 13.10.2011 13:10 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Tak to vieš kulové o HW a SW od HTC.
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    14.10.2011 09:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Ne, to se opravdu stát _nemůže_, pokud člověk flashuje skutečně jen firmware (stát se to může třeba při flashování radia, ale to není nutné provádět). Tedy tak je to alespoň u telefonů HTC, jiné značky mají řešeno flashování jinak, tam nevím jak to je.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.10.2011 14:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    A myslis, ze ked ti spadne alebo ho utopis, tak ti zaruku uznaju?
    Max avatar 13.10.2011 22:18 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Pravda, to jsem trochu přehnal. V jobu máme už pár let HTC a některý odcházely docela dost.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.10.2011 11:44 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Když se vám vysmějou na záručním, vy se jim vysmějete u soudu (nebo s Novou) :-) U nás o záruku nemůžete přijít, pouze se nevztahuje na změny, které jste provedl. Takže když vám třeba odejdou konektory napájení, musel by napřed prodejce dokázat, že za to může nový software, aby vás mohl odmítnout.
    13.10.2011 12:55 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    :D ad zaruky, pokud nebudes reklamovat nefunkci SW, tak jakakoli SW uprava nemuze ovlivnit zaruku. Vysmeju se jim mozna tak ja - az budou platit 30k+ soudni poplatky. Zamitnout reklamaci totiz nelze, pokud uzivatel zpusobil nesouvisejici vadu. Tudiz napr pokud poskrabu kryt, ale reklamuju nefunkcni elektronicku, tak to mechanicky poskozeni nemuze byt duvodem zamitnuti reklamace.

    Jina vec je, ze ti samo foun premaznou do defaultu a prijdes o veskery data na nem.
    David Watzke avatar 13.10.2011 22:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    K tomu co již padlo bych ještě dodal, že je to celý dost blbuvzdorný a když uděláš několik opatření (nahodíš engineering hboot a tak), tak je prakticky nemožný se dostat do situace, ze který byses nemohl vyhrabat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Beetljuice avatar 13.10.2011 08:45 Beetljuice | skóre: 25 | blog: BeetljuiceBlog | Most
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Já používám iMediaShare.Má to i možnost přehrát internetové televize (ty HD z přírody mě vždycky dostanou). Jinak samozřejmě přehrávání vlastního obsahu v telefonu, jako i opačně, procházet a přehrávat soubory z místního DLNA na telefonu.
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    13.10.2011 09:11 siro
    Rozbalit Rozbalit vše DLNA v HTC
    Pouzivam telefon na prehravanie suborov z pocitaca dost casto, je to pohodlnejsie ako notebook. Mam HTC Desire HD, a rovno v telefone program connected media. Tam len zvolim video -> albums -> media servers. Vyberiem si svoje PC kde bezim DLNA, film a mozem pozerat. Na samsungoch je podobna aplikacia allshare.
    Grunt avatar 13.10.2011 09:18 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Často opakovaným nedostatkem je nepodpora FLAC, což mě osobně nepostihuje, protože rozdíl mezi Vorbis VBR q6 a FLAC prostě neslyším.
    A dobře děláš. Protože skoro žádný tam není. FLAC ani tak není určen k přímé spotřebě ani jako archivní formát. Sám i na SSD nic jiného něž komprimované formáty (i když je velikost jaká je) necpu. Navíc zasírat bezdrátové spektrum při přenosu (většinou tak polovina nekomprimovaného PCMka, takže 705kbps) jen kvůli tomu pocitu…no paprče za to urazit. Takže si to klidně jako nevýhodu vyškrtni.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2011 09:37 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    "Prerekvizitou" tuto funkčnost je to,
    Syntax error!

    Navrhuju "Prerekvizitou této funkčnosti", případně "Prerekvizitou pro tuto funkčnost"
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.10.2011 10:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Opraveno. Asi je na mně ta rýmička opravdu znát, podobných chyb bylo v textu víc :-)
    13.10.2011 10:16 eMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Dobré povídání, ale myslím, že DLNA by si zasloužilo větší rozsah textu.

    Už proto, že existuje i varianta TV coby klient, disk jako zdroj dat a telefon s Androidem, který to ovládá.

    Samozřejmě DLNAmá i některé mouchy. Nefunguje přetáčení videí, apod.

    Jinak ale děkuji za článek
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.10.2011 11:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Už proto, že existuje i varianta TV coby klient, disk jako zdroj dat a telefon s Androidem, který to ovládá.
    Tohle jsem ještě neměl příležitost ozkoušet.
    Samozřejmě DLNAmá i některé mouchy. Nefunguje přetáčení videí, apod.
    Ale tohle mi někdy šlo... minimálně na PS3. I když to asi bylo řešeno "rychlým přehráním" spíš než skutečným skokem.
    13.10.2011 11:04 eMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Samozřejmě DLNAmá i některé mouchy. Nefunguje přetáčení videí, apod. Ale tohle mi někdy šlo... minimálně na PS3. I když to asi bylo řešeno "rychlým přehráním" spíš než skutečným skokem.
    Ono to někdy funguje, někdy ne. Někdy na to má vliv použitý kodek videa, někdy "vyšší moc"... Bohužel co se videa a DLNA týče, jsem bohužel pouze uživatel, a proto by mne zajímalo, jestli s tím někdo má nějaké zkušenosti. A jak to řeší.
    cezz avatar 13.10.2011 13:16 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Samozřejmě DLNAmá i některé mouchy. Nefunguje přetáčení videí, apod. Ale tohle mi někdy šlo... minimálně na PS3. I když to asi bylo řešeno "rychlým přehráním" spíš než skutečným skokem.
    Ono to někdy funguje, někdy ne. Někdy na to má vliv použitý kodek videa, někdy "vyšší moc"... Bohužel co se videa a DLNA týče, jsem bohužel pouze uživatel, a proto by mne zajímalo, jestli s tím někdo má nějaké zkušenosti. A jak to řeší.
    Imho proste zalezi na implementacii klienta a servera. Mne to s Dlink DNS-323 a PS3 chodi super (ten seeking) - za predpokladu ze je video v jednom z podporovanych formatov. (DNS 323 nerekoduje server-side)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    multi avatar 14.10.2011 09:57 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    sice se to netyka DLNA v kombinaci s androidem, ale me posun ve videu funguje. konkretne napr mpeg2 perfektne, mp4 uz se posouva pomalu, mam rok novou TV samsung a miniDLNA na serveru
    svoboda je: když chci, tak můžu; kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru
    13.10.2011 22:19 Paul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Co titulky? Ty se mi nikdy nepodařilo rozchodit na dlna-jedině skopnout title do telefonu. Když jsem měl rootnutej telefon, tak jsem mountnul a vše šlapalo ok.
    15.10.2011 14:32 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Mna by zaujimali prakticke skusenosti DLNA a Android tablet (hlavne samsung galaxy 10.1). Ma niekto?
    17.10.2011 09:08 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android

    já bych teď ze sebe potřeboval udělat trochu vola a srovnat si informace:

    1) - upnp server - běží na routeru co jsm ted koupil a má sdílet videa a podobně - mám ho zapnutý v administraci, ale v běžících službách mám jen klasiku - ftb, samba, ssh a web rozhraní - je to tak v pořádku, nebo tam někde musí běžet další služba?

    2) - jak se na něj připojím (jestli běží)?

    nikdy jsem se tímhle nezabýval, tak to potřebuju trochu polopaticky prosím - googlit jsme zkoušel, něco o tom četl, ale pořád tomu úplně nerozumím

    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.10.2011 13:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    1) V jádře to opravdu není, takže bych nějakou službu čekal

    2) Zkus si najít nějakého DLNA klienta pro Linux. Mělo by to umět i VLC, ale to mi nikdy nefungovalo.
    cezz avatar 18.10.2011 18:05 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Ja k tomu VLC len dodam, ze maximum, co to zvladlo u mna, bolo najst server a vypisat prvu uroven "adresarovej" struktury, cize to by som pouzil iba fakt ako zakladny test. Ak niekto poznate pouzitelny DLNA klient pod linux sem s nim - ja som nic co by som chcel pouzivat nenasiel, takze to zatial isti samba a akykolvek player.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    18.10.2011 20:59 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    u samby + vlc jsem skončil

    - jedný problém jsou titulky - vlc je načte jen z lokálního souboru (nevím proč), totem je načte přes ftp, xbmc je načte v pohodě i přes sambu

    prostě bordel, ale aspoň něco funguje
    cezz avatar 19.10.2011 09:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Zaujimave, ja si na podobny problem nespominam. (mozno to bude tym, ze k suborom pristupujem cez GVFS?) Ale je to uz davno, co som pozeral nieco s externymi titulkami, takze je mozne, ze to medzicasom nejde ani mne.. :)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    22.10.2011 23:14 O co takhle zkusit DLNA jinak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    VLC fungu je s DLNA uplne bez problemu. ět i VLC, ale to mi nikdy nefungovalo.
    17.10.2011 19:07 jank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Rád bych jen upozornil na aplykace, které jsou pro přehrávání pomocí DLNA podle mě používanější - iMediaShare přehraje skoro vše (jsou mezi aplykacemi velké rozdíly ohledně podpory formátů videa), dále pak ShareMeFree - Android zařízení jako server - zdroj dat. Jen přidám odkaz na svůj blog, kde také píšu o vlastních zkušenostech s DLNA krabičkou od HTC MediaLink: http://jank.blog.root.cz/2011/02/14/dlna-android-a-linux
    22.10.2011 23:09 O co takhle zkusit DLNA jinak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DLNA v praxi: Android
    Mozna nekterym doporucim zkusit Twonky.Twonky ma jak server tak klient pro Android a iPhone. Kombinaci Twonky + Android + Samsung TV pouzivam vice jak rok s nekolika telefony od HTC nebo Samsungu a zaroven s linuxem + UPnP av control a rozhodne jsem nikdy nemel problem s prehravanim, pretacenim videa, audia ci fotek jak tu nekdo pise. A 15$ za twonky server je v tom to ohledu nekolik nasobne vraceno.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.