abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.3.2011 13:08 stewe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    zaujimave, ale stale sa neviem zbavit pocitu, ze to je od Googlu ... oplati sa to vobec ucit? (ano blba otazka), ale kolko ludi v tom kodi? jednotky percent ... podla mna to bude vzdy jazyk v stadiu beta, ako vlastne vacsina produktov od googlu ... neviem si na to predstavit nejaku realnu app s komercnym vyuzitim. boze, strasne sa mylim co? :D
    1.3.2011 13:33 vvv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    + 1
    Bystroushaak avatar 1.3.2011 14:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Navíc je to hnusná syntax jak prdel. Kdybych chtěl nějakou obludu, tak jdu dělat v delphi.
    1.3.2011 15:46 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Však ono to vypadá jak Delphi, až na chybějící „begin“ a „end“ :-)

    Nevím, co si o tom myslet, až na korutiny mi to přijde úplně nesmyslné. A i korutiny jdou řešit lépe a v existujících jazycích (OpenMP, Boost Thread, ThreadWeaver, Scheduler/Linux Activations).
    1.3.2011 16:10 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    A i korutiny jdou řešit lépe a v existujících jazycích (OpenMP, Boost Thread, ThreadWeaver, Scheduler/Linux Activations)
    imho gorutiny maji byt neco jineho nez vlakna a v kombinaci s kanaly to muze byt docela mocne. i kdyz osobne by se mi libilo spis, kdyby zpravy zaslane kanalem definitivne neslo precist, jak to ma udelane treba sing#
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.3.2011 16:36 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Však taky nepíšu o vláknech, ale o korutinách (korutiny jsou implementované automaticky pomocí vláken, fiberů/context switchů a cykly, všechny uvedené frameworky je umí). MPI (ty takzvané kanály) jsou samozřejmě buď součástí těch frameworků nebo jsou pro ony jazyky také dostupné (třeba Boost MPI).
    5.3.2011 12:30 littleli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    A to je právě ten problém... implementace pomocí vláken vyžaduje v podstatě nadužívání konceptu zámků, mutexů a jiných synchronizací. koroutina v Go je lehčí a runtime sám rozhodne, zda je vhodné ji svázat s konkrétním vláknem. Viz dokumentace.
    1.3.2011 17:47 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Go je typově a paměťově bezpečný jazyk a to se s aritmetikou ukazatelů nedá snadno, tedy spíše v podstatě asi vůbec nijak, skloubit dohromady.
    Přijatelný kompromis je systém vlastních alokátorů, jak ho např. má C++ nebo Ada.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    1.3.2011 18:35 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Go je typově a paměťově bezpečný jazyk a to se s aritmetikou ukazatelů nedá snadno, tedy spíše v podstatě asi vůbec nijak, skloubit dohromady.
    Jazyky se silnějším typovým systémem by s tím neměly mít problém. Viz třeba ATS.
    3.3.2011 09:34 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Přímý a efektivní přístup k paměti jako v C a přitom bezpečný - to zní až moc dobře na to, aby to byla pravda :-). Na to se podívám.
    3.3.2011 10:27 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    V článku Safe Programming with Pointers through Stateful Views se tím zabývají. Osobně bych, ale takové programy psát ani číst nechtěl.

    Praktičtějším řešením je sixgill (příklad použití: Overflow Checking in Firefox).
    1.3.2011 19:05 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    no nevím, Go se mi moc nelíbí. Osobně poslední dobou dělám hlavně s jazyky D, C, částečně C++ (bez STL), k tomu Python a Lua.
    1.3.2011 19:08 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jinak hezký článek, ale české pojmenování programovacích termínů je otřesnost - jako "ukazatel", "šablona", "spojový seznam", "silný typový systém" (ne vše v článku) ... ughhhhhhhh ... IMO lepší pojmenovávat věci tak jak jsou, v angličtině.
    1.3.2011 19:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Většina českých názvů v článku je úplně normální, ale slice myslím žádný zažitý překlad nemá a řez se prostě nehodí. Řez bajtů je hnůj. Nemám nic skvělého, ale úsek by byl myslím o trošičku lepší.

    Jo a imutabilní, to je taky slušnej hybrid.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Bystroushaak avatar 1.3.2011 21:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    :). Nad Luou uvažuju, python je můj primární jazyk, C je povinná lingua franca, D se učím a C++ jsem uměl :P. Je potěšující vidět někoho kdo dělá v čechách do D :).
    1.3.2011 22:08 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    no, ono C++ stojí z větší části za h*vno (hlavně STL), D je daleko líp designovaný (D2)
    Bystroushaak avatar 1.3.2011 22:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jo, to je. Osobně mě dost dlouho C++ štvalo, přijde mi to jako jazyk který se úmyslně snaží házet programátorovi klacky pod nohy a maximálně mu znepříjemňovat práci. Možná je to tím že jsem prvně poznal javu..
    1.3.2011 22:58 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    IMO objektivní pravdivé informace o C++ jsou hezky shrnuty zde: http://yosefk.com/c++fqa/
    Bystroushaak avatar 1.3.2011 23:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jo, to je vcelku výstižné.
    2.3.2011 13:44 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Aneb velmi objektivní a neutrální informace od C++ hatera.
    2.3.2011 19:07 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jsou to spíš informace „Když to blbě navrhnete, může se stát tohle“. C++ je dobrý jazyk, ale vyžaduje praxi, protože půlka jeho vlastností je určena pro méně než jedno procento dobře navrženého kódu (např. pointerová aritmetika nebo private členové).
    2.3.2011 19:27 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici

    Třeba tohle? http://yosefk.com/c++fqa/defective.html#defect-7

    a to vznikne jednoduchým std::map<std::string, std::string> STL je hodně blbě navržená knihovna a kdykoliv musím s C++ dělat, tak se jí obloukem vyhýbám a využívám raději přímo Clib. (cstdlib, cstdio, c*)

    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.3.2011 20:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    To s map není špatný návrh, to je naopak hodně propracovaný návrh. Oni si s takhle složitými šablonami nedávali tu práci protože by museli, ale protože v tom viděli smysl...

    A pak ten příklad s vectorem const char* komentovaný jako it doesn't make any sense, because your function guarantees that it won't change anything, tím se slušně diskvalifikoval, protože jeho příklad je prostě pitomost. Dal ukázku nekorektní práce se šablonami a svaluje vinu na jazyk.
    2.3.2011 20:26 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici

    nikoliv - třeba místo komplexních templates mohli naprogramovat opravdový dynamický arrays s měnitelnou délkou a tak mohly být dělaný i stringy - např. jako to dělá jazyk D. Btw, Dčkový string jako array je v benchmarku asi 3x rychlejší než std::string, daleko lépe navržený a mnohem elegantnější co se týče úprav, vyhledávání apod. (např: slicing: string a = "hello world"; string b = a[6 .. $]; /* b je "world" */)

    co se týče std::map, D má asociativní arrays: int[string] x = [ "foo":5, "bar":10 ]; x["y"] = 143; který jsou opět efektivnější než std::map a mnohem lépe se s nimi pracuje.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.3.2011 22:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Co se výkonu týče, to je asi věcí konkrétní implementace.

    Ale asociativní pole D nejde srovnávat s std::map, protože to první je hash mapa, kdežto to druhé je tříděný asociativní kontejner - to jsou poněkud odlišné datové struktury. Toto pole v D bych proto spíš srovnával s netříděným unordered_map.

    Jinak to není nic proti D, to je jen pro pořádek...
    2.3.2011 22:09 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici

    Špatně, std::map není hashtable, ale binary search tree; hashtable v C++ je std::unordered_map, který je ale až součástí TR1.
    Co se týče asociativní array v D, tak je to ve skutečnosti opravdu hashtable.

    2.3.2011 22:16 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    ok, sorry, špatně jsem pochopil kontext - v podstatě jsem zopakoval, co jsi řekl. :-D
    2.3.2011 20:45 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    To s map není špatný návrh, to je naopak hodně propracovaný návrh.
    No, to se přece nevylučuje. A jestli je skutečný typ té StringToStringMapy opravdu takový, jak se v odkazovaném dokumentu píše (což nemám nejmenší chuť zjišťovat), pak je to skvělý příklad toho, jak mizerný může být takový propracovaný návrh.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.3.2011 21:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Co je na něm přesně mizerného?
    2.3.2011 22:13 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    No, C++ spec má kolem 650 stran v PDF; více než kterýkoliv jiný jazyk, a většina z toho je standardní knihovna, která je dost neintuitivní s komplexní implementací; vše by se to dalo udělat daleko jednoduššeji, jenže už zpět jít nejde, protože na aktuální knihovně závisí obrovské množství programů; takže se na to prostě jen nabaluje další a další kód; sice C++0x pár věcí opravilo, ale pořád je toho dost. Ale celé STL je (ne)kvalitou nic oproti např. Boost, což je kapitola sama o sobě.
    2.3.2011 23:44 Seki | Michalovce/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Neda mi nereagovat na Vas prispevok, ktory je...no nepodlozeny ziadnym faktom alebo relevantnym tvrdenim. Celkom by ma zaujimalo ako by ste chceli "lepsie" implementovat model, na ktorom je STL zalozena( kontajnery + iteratory + algoritmy + funktory ). Ako by sa podla Vas dala jednoduchsie zaistit napr. vlastnost kedy je vlastne algoritmus genericky a nezavisly na type kontajneru nad ktorym pracuje, jedine co vyzaduje je spravny druh iteratoru, to vsetko bez ceny obrovskych objektov a volani virtualnych metod. V C++ tieto problemy STL a Boost riesia extenzivnym vyuzitim sablon a sablonoveho metaprogramovania. Bohuzial dokazem pochopit frustraciu a rozcarovanie ludi prechadzajucich z Javy a C#, kde je standardna kniznica o niecom inom(f*cking huge i can do everything standard library), ked nedokazu ani len z pola odstranit elementy, ktore tam nechcu(erase_remove idiom).
    3.3.2011 00:45 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici

    Nemám nic proti templates ani metaprogrammingu, ale STL a Boost mi přijdou dost "overengineered" a rozvrstvené; asi je to tím, že pracuju hlavně s Cčkem, kde nic takového neexistuje - ale jako správně udělanou mid/high-level standardní knihovnu si představuju něco jako Phobos2 z jazyka D https://github.com/D-Programming-Language/phobos/tree/master/std - umí toho dost (včetně algorithm knihovny pro různý filtrování polí a takové věci) a přitom je srozumitelně a jednodušše naprogramovaná; Co se týče kontejnerů jako vector, map atd, nic takového není třeba, protože jsou podporovány dynamic arrays / hashtables na kterých je možno provádět bez problému slicing, vyhledávání apod a pro filtrování (např. odstraňování elementů, nebo nalezení největšího čísla v array apod) je možné využít algorithm knihovnu (např. template "reduce")

    2.3.2011 23:30 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Ehm… srozumitelnost? Myslím, že ten odkaz by mohl sloužit jako skvělá definice výrazu overengineering.

    Jen ze zvědavosti: Jak vypadá typ takové proměnné v debuggeru? Hádám, že IDE dělají nějaké zjednodušující předpoklady, ale lehké to tedy určitě nemají.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.3.2011 23:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jestli je to jen ta srozumitelnost, tak to je to ještě dobré.

    Když jsem před mnoha lety s C++ začínal, považoval jsem STL za ukázku, jak se to má dělat, ale nedovedl jsem zároveň si nikdy představit, že bych něco podobného tvořil.
    4.3.2011 13:02 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Proč by mělo mít v principu IDE problém se šablonami? Jsou to statické informace, přeloží se na jeden určitý kód. Dynamické jazyky, s těmi je problém, protože tam je toho příliš mnoho známo až při provádění programu a to IDE dělat nemůže.
    4.3.2011 14:27 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    template<typename T>
    class Something {
      static void func(void)
      {
        T::tady bude asi problém;-)
      }
    };
    
    4.3.2011 17:07 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Nechápu. Kde píšu, že IDE má v principu problém se šablonami? Mne zajímalo, jak vypadá v debuggeru typ proměnné vygenerovaný z takové monstrózní šablony.

    Jo, to co píše dark je pravda – typ parametrů šablon je uvnitř jejich těla neznámý (pokud to dobře chápu, tak je to varianta strukturní typové ekvivalence), ale o to mi nešlo.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    4.3.2011 23:14 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jo, to je samozřejmě pravda - IDE nemůže vědět, pro jaké typy tu šablonu chci používat. Je to v podstatě statické strukturální typování - něco podobného jako duck typing v Pythonu, akorát se provádí při překladu, takže je to lepší.
    5.3.2011 00:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    No, vzhledem k tomu, co za psí kusy musí překladač při instancování šablon vyvádět, bych se zdráhal tvrdit, že to je lepší, ale jinak si rozumíme. A mluvíme o něčem úplně jiném, než mne zajímalo.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.3.2011 01:17 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Vypisuje se to nepřehledně, protože to má v C++ takovou nepřehlednou syntaxi. Zřejmě se nepočítá s tím, že by se šablony až tak zanořovaly do sebe.
    4.3.2011 13:09 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Jo, to je blbá poznámka s tím constem. Pokud si je jistý, že z jeho funkce to vypadne ve stejné podobě jako to do ní vlezlo, ale nemůže použít const, protože ta funkce s tím něco dělá a pak to dá do pořádku, mohl by to myslím přetypovat na const. Ale obecně tohle je hodně neobvyklý případ, většinou když funkce zaručuje, že ji proměnná opustí nezměněná, tak je to proto, že se do ní opravdu nezapisovalo a tak by to mohla být normálně konstanta.
    4.3.2011 12:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    STL je šablonová knihovna. To znamená, že když potřebujete jakoukoliv část upravit, nemusíte to celé přepisovat, stačí nahradit patřičnou část (třeba alokace, změna řazení, změna traits, ...), aniž byste musel obětovat rychlost třeba kvůli dynamic dispatch. Když se podíváte na Boost, zjistíte, že vypadá a funguje úplně stejně — a rozhodně to není tím, že by jeho autoři byli masochisti. Ale ona spousta takzvaných C++ programátorů vlastně programuje C with Classes a šablony (což jsou základní stavební prvek C++) vůbec neumí.

    To máte spíš blbý kompilátor. Mě kompilátor „std::map<std::string, std::string>“ také tak hlásí, protože respektuje typedefy.
    3.3.2011 06:04 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    C++ je dobrý jazyk, ale vyžaduje praxi, protože půlka jeho vlastností je určena pro méně než jedno procento dobře navrženého kódu (např. pointerová aritmetika nebo private členové).
    Nebylo by pak lepsi rozdelit jej na 2 dobre spolupracujici jazyky, a tu pulku umistit do toho nizkourovnoveho?

    Ale ja to chapu. Podle me C++ melo sve misto v historii jako urcity meziclanek - jazyk na psani komplikovanych aplikaci v dobe, kdy kompilatory byly jeste v plenkach. Mista, kde se opravdu hodi nasadit C++ - slozity program, ktery musi byt zaroven rozumne rychly - dost ubyvaji, namatkou jeste treba herni enginy.

    (Na druhou stranu, Common Lisp tyto problemy resil taky. I kdyz ta nizka uroven mohla byt v nem trochu lepsi.)
    4.3.2011 12:31 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    D jsem videl jen zrychliku, ale kdyz jsem se tak rozhlizel, v cem by se mi libilo delat, D bylo na prvnim miste.
    6.3.2011 15:34 optik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    D mi dost připadá jako staticky typovaný Perl, je tam strašně moc možností jak něco udělat, můžete a nemusíte používat GC, můžete psát skoro funkcionálně, nebo procedurálně atd. to už radši to Go nebo Javu. Až bude mít D podporu pro 64 bit na Win i Linuxu, tak se o tom dá začít uvažovat.
    6.3.2011 16:58 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    ale on má - unstable v DMD 2.052 (ještě není venku, win, mac, linux, bsd) a stable v GDC (na win s mingw, na linuxu/bsd/.. s klasickým gcc)
    2.3.2011 07:15 kos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    GC v Go přináší stejné výhody, ale i pochopitelně i shodné nevýhody jako v cca každém jiném GC jazyku. Pocit, že na uvolňování paměti lze z hlediska programátora zapomenout, je oprávněný jen z velmi malé části.
    Ze statistik o tvorbě programů vyplývá něco jiného. GC se zavádí právě kvůli problémům programátorů s uvolňováním paměti.
    Nedobře napsaný kód v libovolném GC jazyce generuje pro GC zbytečně mnoho práce (třeba alokace v cyklu, kterou ale přitom lze vytknout před něj). Za to se platí zpomalením/zpomalováním/přerušováním běhu aplikace a zvýšenými nároky na zdroje systému. Dva funkčně shodné programy v GC jazyce se mohou lišit až příliš snadno na škále od perfektně vyhovující aplikace až po program, který pro soustavný trashing není použitelný vůbec k ničemu, tedy pokud nepočítáme účinnou „výrobu“ frustrace jeho nešťastného uživatele.
    Tohle není věc specifická pro jazyky s GC. Tuhle chybu může udělat i vývojář v jazyku bez GC.
    5.3.2011 12:33 littleli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – co najdeme ve stavebnici
    Ano, navíc paradoxně alokace v cyklu není to největší zlo. Největší zlo bude až když dojde k stop-the-world a program se kvůli předešlým excesivním alokacím zbytečně zastaví, aby mohlo dojít k úklidu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.