abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    DOSBox - česká klasika Colony 28

    8. 5. 2007 | Jan Řezníček | Hry a zábava | 13806×

    Je tomu už mnoho let (před těžkéma járama - pozn. překl.), kdy se začaly vydávat a prodávat počítačové hry, které měly hráče ohromit a šokovat. Hlavně obrovskou grafikou, do té doby nevídanou, možnostmi nastavení a leckdy podivným a bizarním námětem. Ne všichni hráči to však akceptovali, vyskytli se mezi nimi také takoví, kteří přemýšleli. Zjistili, že tam něco chybí, něco dosti podstatného.

    Hratelnost, zábava, hlubší smysl, poučení? Něco, kvůli čemu se k tomu za pár let zase vrátíme? Příznivci Warrena Spectora jistě vědí, o čem je řeč. A nemusí to být jen legendární System Shock a neméně legendární Deus Ex. Jsou i další. Proč třeba vznikají další předělávky Duke Nukema 3D, takové bohapusté střílečky? Třeba proto, že to bylo vždycky zábavné? Vtípky, promyšlené a impresívní prostředí, geniální vychytávky? Které moderní hry s bombastickou grafikou toto nabízejí? A z těch starších? Co třeba Cybermage, Bioforge, Future Shock... Mezi takové hry patří i český kousek Colony28.

    Tato hra byla vydána v roce 1996 firmou Napoleon Games, která už nějaký úspěch na poli českých her sklidila. Colony28 je ve skutečnosti 2D plošinovka, která mohla klidně vzniknout o 10 let dříve. Podle dobových recenzí se autoři nechtěli „bez rozcvičení pouštět do větších akcí“ a výsledkem je toto malé svěží dílko. Co je však na tom tak vyjímečného? K tomu se dostaneme.

    colony28 colony28 colony28

    Instalace

    Existuje nenulová šance, že se podaří i na novějších verzích MS Windows rozběhnout starou hru. Těch je jako televizního šafránu... Ovšem troufám si tvrdit, že každý uživatel Linuxu (a dalších *nixů) zná a používá skvělý emulátor DOSBox (ať jeho vývojáři dlouho žijí). Dokonce ho používají i někteří windowsoidní uživatelé, tak daleko jeho sláva sahá. S ním je situace s dosovými hrami mnohem růžovější. Colony 28 nám sice při pokusu o instalaci vypíše chybu (takže nemáme možnost zvolit si z několika typů instalace podle objemu dat na disku), ale my nezoufáme a všech cca 450 MB prostě nakopírujeme do vytvořené složky. Já používám verzi hry, která vyšla někdy v roce 1998 na kompilaci časopisu Level. Kdo neví, jak hru sehnat, může zkusit demo na ceskehry.net. Takto „nainstalovanou“ hru pak ještě vylepšíme spuštěním setup.exe, který nám nastaví zvuk ve hře. DOSBox výborně emuluje SoundBlaster, takže nám zvuk i hudba rozezní naši milou zemljanku. Pak směle pustíme hru.

    colony28 colony28 colony28

    Kolonie Země

    Klasika - mírumilovní „ítýjové“ nejdřív zdecimují většinu pozemské pidlivizace, bojující zbytek nejspíš brzy podlehne, a co je na tom nejlepšího, vězněné lidi čeká jediné: přestavba na hlídacího robota. Takto jednoduchou zápletku mělo už mnoho her (a ještě mnoho mít bude) a pokračování je opět klasické. Úvodní video nám to vylíčí s úchvatnou plasticitou. Jeden zajatý člen lidského rodu se s tímto koncem nehodlá smířit. Jsa elektrikář-génius, zkratuje nějaký drát a tím si otevře dveře cely. Venku stojí jiný génius, tentokrát robotický a ten bleskurychle pálí neustále metr vedle. Náš hrdina prchá, ale nakonec - konec, objevuje se před ním „elzetka“ a je lapen. Další dějství: co to mám s rukama, to jsou lidské ruce? S lidskýma rukama neulovíš ani koloucha! (Pardon, to je jiná pohádka.)

    Z našeho hrdiny se konečně stal robot, jak bylo naplánováno. A spolu s dalšími nastupuje do výsadkového modulu, který je má dovézt na zem. Kde budou samozřejmě vykonávat svou bohulibou činnost a potírat ten lidský ksindl... Co se však nestalo. Lidské Hnutí odporu má ještě pár zbraní a podařilo se jim výsadkový modul s novými hlídači poškodit za letu. V důsledku toho se fušerská práce robota-executive working managera na operačním sále projevila a ten onen robot, který si usmyslel být zachráncem lidstva, přestal být v důsledku poruchy centrální mozkové jednotky poslušným robotem, ale stal se značně nevyrovnaným, avšak houževnatým Vencou, kterým byl předtím. Ovšem v robotickém těle. A příběh tedy začíná...

    colony28 colony28 colony28

    No to je úroveň!

    Úrovní je celkem osm a každá je tvořena nějakým prostředím, do kterého nás příběh zavede. Začínáme ve městě, do kterého jsme se dostali po ztroskotání lodi. Vlastně to ani teď není ten pravý začátek. Jakmile uděláme pár kroků dál, spustí se animace, která nám ukáže pitomě prchajícího muže a konečně přesně střílejícího robota. Ovšem my to jen tak nenecháme a robota na místě odpráskneme. Animace končí, ale sotva uděláme pár kroků směrem k ležícímu člověku, spustí se další video. A tím se dostáváme do děje. Umírajícím je jeden z rebelů, kteří konspirují tajné sabotážní akce namířené proti okupantům. A protože nám onen odcházející na věčnost věří, zasvětí nás do celé akce. Musíme najít vchod do metra, kde by měl být holoplán, a odevzdat ho někomu u baru a tak dále. Stáváme se tedy bojovníkem Hnutí odporu a jdeme do akce.

    Úroveň Město je tvořena kulisami polorozbořených budov a kusů zdí, blikajících neonů, zavalených tunelů metra, rozbitých vagónů... A všude nacházíme přístupové karty, užitečné předměty a součástky, které nám pomáhají splnit úkol. Musíme zkratovat rozvodnu elektřiny, vytrhnout drát, páčidlem otevřít skříňku, granátem uvolnit vchod, zastavit proudící vodu, ovšem ještě před tím musíme najít kohout, také polít kyselinou robota, kterého normální zbraní nezničíme, a tisíce dalších činností. A každá taková akce je provedena v kraťoučké animaci. Podobné je to i na Předměstí. Pak si taky užijeme džungle se zarostlými zbořeninami, opuštěnými důlními rypadly a zarezlými výtahy. Dále se dostaneme i do jeskyní s krásnou krápníkovou vyhlídkou (ale pozor, nespadnout!) A ke konci se nám dokonce podaří dostat i do kosmické lodi vetřelců! A překvápko na závěr? Posledních několik kroků je 3D.

    colony28 colony28 colony28

    Nepřátelé, boj a ovládání

    Na začátku se setkáme s normálními roboty, kteří jsou stejní jako my, jen mají jiné dresy (fakt, taky nekecám!). Ti se dají snadno odbouchnout. Dále jsou další podobní, kteří mají ale jakýsi raketomet, ten nám ublíží víc. Můžeme se setkat i s dvojnožcem obouhlavňovým, který je spíš nehumanoidního typu, a o to hůř se likviduje. Pak jsou tu také létavice, které jsou zvlášť nebezpečné, když někam vyjedeme výtahem a dostaneme dávku. A úplně nejhorší jsou teleportační létavice, které se zjeví zničehož nic. A jak se proti nim bránit? V začátku můžeme boxovat a kopat nebo použít lehký kulomet (CTRL). Později najdeme účinnější zbraně: paprskomet, toustovač, raketomet a další.

    Ovšem co je základním pilířem celé hry - možnost schovat se. Zapomeňme na souboj z očí do očí, s takovou přesilou vesmírné chásky to jinak nejde. Stikněte SHIFT, tím se schováte do stínu a až kolem vás robot přejde, nasázejte to do něj. Ovšem pozor, po každém zásahu do našeho skeletu nám ubyde životní energie. Ukazatel této energie najdeme na levé straně herního panelu, na straně pravé je ukazatel zásobní energie. Pokud nám životní energie dojde, přesune se nám tam záložní, ale pak už nemáme opravdu nic. A baterií je v každé úrovni minimum! Pokud si prohlédneme herní panel dále, tak v horní části vlevo máme výběr ze dvou zbraní, které můžeme v jeden okamžik nést. Ta, kterou právě používáme, je označena.

    A vpravo nahoře je skoro nejdůležitější část panelu – inventář. Do něj si sbíráme všechny součástky, které budeme potřebovat. Běda, pokud nám nějaká bude chybět. Budeme se pro ni muset vrátit na správné místo. Ale hra nám naštěstí vždycky vypíše informaci, že je tu něco zajímavého. Pokud je v ukazateli inventáře prázdná ruka, znamená to, že nemáme nic vybráno. Musíme si inventář otevřít (TAB), potřebnou věc označit a pak už se nám objeví v políčku. A ve chvíli, kdy máme vykonat nějaký úkon (např. zavřít vodu kohoutem, který jsme našli), stiskneme ENTER. A akce je provedena v krátké animaci.

    colony28 colony28 colony28

    A na závěr

    Jen pár slov. Proč vlastně tuto starou hru hrát? Především proto, že je neuvěřitelně zábavná. Postředí je nádherně naznačeno (nikoliv vykresleno, renderováno, v tom je právě ten vtip). A korunou všemu jsou animace. Jsou jednoduché, primitivní, z dnešního pohledu k smíchu. Ale přesto úžasné. Prostředí v nich byť jen na vteřinku zahlédnuté je prostě uchvacující. A do hry jsme vtaženi ihned na začátku v animaci s umírajícím rebelem. Jeho proslov je nesmrtelný... „Nevím, proč jsi mi pomohl, ale poslouchej mě. Musíš najít vchod do metra, kch kch...“

    A pár slov ke zvuku a hudbě. Zvuk je příjemný, všechny akce, střelba, pohyby - vše příjemně „roboticky“ ozvučeno, nelze nic vytknout. A hudba? Nejsem naprosto příznivcem jakýchkoliv „duc-duc“ výrobků. Ale tahle hudba má něco do sebe, přestože se tam chvílemi duc-duc objevuje. Hudba tomu dává další rozměr. Nejenže má každá úroveň svůj motiv, ale i jednotlivé úkony při ovládání. Hlavní obrazovka, ukládání pozice, smrt ve hře, vše má svůj motiv. Dá se říct, že takhle by mohla vypadat skutečná elektronická muzika, kdyby nevznikla „duc-duc kultura“. Ale to už zabředám do osobní roviny, taky bych k tomu mohl podotknout, že tam bylo užito určitě pár pěkných nástrojů, za které by se postavili třeba i Vangelis nebo Kitaro...

    Hrajte, bavte se. Nejen kvůli nostalgii, která z toho prýští. Hlavně kvůli zábavě, řemeslné práci a myšlence.

    Hardwarové požadavky: 486 66 MHz - P 75 Mhz, 8 MB RAM, audio, 450 MB místa na disku.

    DosBox (0.63 i 0.70): měly by to zvládnout procesory od 1,5G Hz, mně to funguje dobře na Duronu 2200MHz. Mám nastaveno 20000 cycles. Od nějaké verze ovladače nVidia mi nefungovalo roztažení přes celou obrazovku při zobrazování ddraw, tak jsem zkusil OpenGL a už je to v pořádku. Je třeba si s tím lehce vyhrát.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    alblaho avatar 8.5.2007 00:04 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    před těžkéma jádrama?-) (tak 1.2)
    9.5.2007 13:36 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Jo, tohle jsem chtěl šlehnout taky.
    eXces avatar 8.5.2007 00:27 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Skvělá hra, dokonce jsem si kvůli ní koupil tu kompilaci level, bohužel jsem nedávno zjistil, že to CD má svůj produktivní věk už za sebou a tak si ji asi nikdy znovu nezahraji;-)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    8.5.2007 07:32 bobbin | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Pěkné počteníčko, díky.
    Při zmínce možnosti schovat se, se mi okamžitě vybavila jiná plošinovka - v hlavní roli Kyle Blackthorne.
    Nu což, je den volna, tak asi opráším svůj archiv a zahraju si to znovu.
    corwin78 avatar 8.5.2007 08:12 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Jo jo, Blackthorne od Blizzardu je klasička. Škoda, že Jindra Rohlík nedal Colony28 a další starší hry, které se dnes už stejně nebudou prodávat, k dispozici zdarma.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    8.5.2007 10:17 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    To znamená, že jsi nikdy nehrál plnou hru nebo ano?

    Já si pamatuju, že tohle je jedna z mála kde jsem uváznul zhruba někde uprostřed ...ale jinak atmosféra... pěkná.
    8.5.2007 18:38 panacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Super hra, jedna z mých vůbec nejoblíbenějších. Mám dokonce originálku s krabicí. Super, že to pod Dosboxem jede! Hned du pro cédo a instalovat!!
    11.1.2008 12:21 matus slovak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    strasne zhanam plnu verziu a neviem sa k tomu nikde dostat...nevedel by si mi pomoct?;) ak hej napis mi na slovakmatus@gmail.com dakujem
    Marek Bernát avatar 8.5.2007 19:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Mohol by niekto opraviť pomlčky z mínusov na endash? Ďakujem.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    8.5.2007 21:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Nemohol. Zjistil jsem totiž, že existují fonty, které ndash/mdash nemají, takže se pak některým čtenářům zobrazují místo pomlček čtverečky. Ostatně myslím, že v textu na webu na tom zas tolik nesejde...
    Marek Bernát avatar 9.5.2007 14:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Mne to dosť vadí pri čítaní. Ale ak by to spôsobilo problémy, tak to nechajte tak.

    Btw, o aké fonty sa jedná?
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.5.2007 15:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    A opravdu někdo takové fonty používá v internetovém prohlížeči? Ony jsou také fonty, které nemají znaky s diakritikou, a dokonce i fonty, které nemají vůbec znaky latinky… Navíc prohlížeč by se měl pokusit znak chybějící v nějakém fontu nahradit nějakým jiným fontem, kde ten znak je. Takže problém se zobrazením pomlčky bych klidně nechal na uživateli/čtenáři, rozbité je to podle mne jednoznačně u něj…
    9.5.2007 16:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Je trochu problém v tom, že se zdá, jakoby se s některými entitami podivně vypořádával redakční systém. Od přechodu na UTF8 občas dochází k tomu, že jsou při editaci některé entity převedeny na své unicodové protějšky. Jenže když náhodou stránku otevřu na stanici, která má zrovna jeden z těch blbých fontů, tak se entita převede na čtvereček, který pak už v textu zůstane i pro všechny ostatní... Budu muset vysledovat, co se to vlastně děje, ještě jsem na to neměl moc čas, proto zatím volím jednodušší a jistější variantu - obyčejné pomlčky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.5.2007 17:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Do Distribučních novinek dávám ndash a zdá se, že tam se to nekazí.
    9.5.2007 17:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Zrovna z minulých jsem musel odstraňovat několik čtverečků :-(
    9.5.2007 17:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Ten převod entit na unicode znaky je myslím OK, a předpokládám, že to udělá i sám prohlížeč, pokud do textarea dostane nějakou entitu (např. v XHTML je problém s jinými entitami, než <, > a &). Divné je to převedení na čtverečky, pokud chybí takový znak v fontu. Chápal bych, kdyby byl problém s kódováním celé stránky, to se pak mohou neznámé znaky nahradit za čtvereček nebo otazník. Ale to by dělalo i se znaky s diakritikou… Až budeš mít čas, vysleduj, prosím, alespoň který to dělá prohlížeč, pak už to snad půjde nasimulovat.
    Marek Bernát avatar 10.5.2007 00:38 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Ešte ma napadlo, že môžete použíť aspoň zdvojené mínus. „--“ je oveľa lepšie ako len „-“.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    freshmouse avatar 9.5.2007 19:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Taky jsou fonty, co nemají české znaky, a věřím, že jsou i fonty, kteté mají jen znaky A, B, C, L, I, N, U a X... Připomíná mi to jeden prazvláštní zápisek ve weblogu, který říkal, že je dobré umět pracovat se systémem bez X serveru, kdyby se prý porouchala grafická karta... (odpověděl jsem něco o děrných štítcích)
    9.5.2007 20:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Taky jsou fonty, co nemají české znaky
    Nepochybně. Ale já se snažím abclinuxu zpřístupnit co nejvíce čtenářům, z nichž mnozí o ndash a mdash možná nemají ani ponětí. Stejně tak bychom mohli říci, že kašleme na to, jak budou stránky vypadat v Internet Exploreru - je plný chyb, spoustu věci zobrazuje blbě a kvůli němu musíme v kódu udržovat hromadu nechutných hacků.
    freshmouse avatar 9.5.2007 20:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Zajímal by mě reálný podíl těch, kterým by nešlo ... IE je něco jiného a s úplně jiným podílem. Když už, tak bych se zajímal o podíl lidí bez podpory Flash...
    9.5.2007 21:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Zajímal by mě reálný podíl těch, kterým by nešlo
    a) Sám jsem na to narazil, to je pro mne velký důvod :-)

    b) Jak jsem zmiňoval výše, je tu ještě jiný problém - nějaká chyba ty entity mrví tak, že se pak čtverečky zobrazují každému.
    Když už, tak bych se zajímal o podíl lidí bez podpory Flash...
    Pokud vím, tak žádný Flash na stránkách nepoužíváme... tedy pokud nepočítám reklamy, které dodává reklamní agentura. Tam si opravdu vybírat nemůžeme, ačkoliv všude, kde je to možné, dáváme přednost animovaným gifům (když už to musí být hopsající obrázky).
    11.5.2007 06:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Když už, tak bych se zajímal o podíl lidí bez podpory Flash...
    Lidi s flashblockem řadíš kam?
    freshmouse avatar 11.5.2007 13:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    To je něco jiného. (Mimochodem, Flash Block sám používám, je super. :-))
    13.5.2007 19:45 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DOSBox - česká klasika Colony 28
    Pekne napsana recenze! Diky!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.