Guarantee business interface. stickfish.com
abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz 64bit.eu 64bit.eu abcprace.cz AbcPráce.cz Raydesk Raydesk
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
včera 22:04 | Upozornění
Firma Valve, tvůrce online herní platformy Steam, hledá vývojáře pro portování her z Windows na Linux. Nedávno sice Valve dementovala zvěsti o chystaném linuxovém klientu Steam, ale třeba se blýská na lepší časy.
Robert Krátký | Komentářů: 9
včera 21:50 | Zajímavý software
Tvůrci Open-Xchange, open source groupwarového softwaru, oznámili, že vyvinuli migrační nástroj pro převod dat z Microsoft Outlooku na Open-Xchange. Nástroj podporuje přesun e-mailů, kontaktů, událostí a úkolů na Open-Xchange Server. Mohou jej použít jak individuální uživatelé, kteří používali Outlook jako samostatný poštovní klient, tak ti, kdo ho používali v kombinaci s Exchange Serverem.
Robert Krátký | Komentářů: 0
včera 21:40 | IT novinky
IBM představila dosud nejrychlejší mikroprocesor: 5,2 GHz a stojí tisíce dolarů. Jmenuje se z196 a bude dodáván s mainframy řady Z. z196 obsahuje 1,4 miliard tranzistorů na čipu, který měří 512 čtverečních milimetrů a je vyroben 45nm technologií. Na trh se dostane během září.
Robert Krátký | Komentářů: 3
včera 16:24 | Pozvánky
Konference LinuxAlt se koná o víkendu 6. a 7. listopadu 2010 na půdě FIT VUT v Brně — Králově poli. Pořádá ji společnost Red Hat, FIT VUT a Liberix, o.p.s., a hlavním tématem jsou opět open-source software a otevřené technologie. … více »
Vlastimil Ott | Komentářů: 0
včera 09:57 | IT novinky
Firma Archos oznámila pětici nových tabletů s Androidem 2.2 (Froyo). Zařízení budou od kapesní velikosti (displej 2,8", 3,2" a 4,3") až po iPadovsky velké tablety (displej 7" a 10,1"). Malé verze budou v prodeji již z září, ostatní přijdou během podzimu. Nejmenší a nejlevnější bude stát 99 USD, největší a nejdražší bude za 349 USD.
Robert Krátký | Komentářů: 6
včera 09:49 | Zajímavý článek
Čím se bude odlišovat Mozilla Firefox 4 od verze 3.x? Ubuntu.ka připravil přehled nových funkcí Firefoxu 4 včetně screenshotů srovnávajících příslušné vlastnosti ve verzích 3 a 4.
Robert Krátký | Komentářů: 14
včera 09:43 | Zajímavý software
Ruská firma Unigine připravuje nativní linuxovoou real-time strategickou hru OilRush. Cílem hry bude rozšiřovat, bránit a dobývat vrtné plošiny v moři. Hra používá engine Unigine a renderovat bude pomocí OpenGL 3.x/4.x. K dispozici je docela působivá video ukázka. Informuje Phoronix.
Robert Krátký | Komentářů: 11
včera 09:20 | Zajímavý software
KSplice, kód, který umožňuje patchování jádra za běhu (bez restartu), bude k dispozici pro uživatele Fedory zadarmo (kromě toho existuje placená 'enterprise' verze). Mimo Fedory je bezplatná verze k mání i pro Ubuntu.
Robert Krátký | Komentářů: 6
1.9. 19:47 | Zajímavý software
Firma Fotolab (sběrny Fotolab a FotoStar) vydala své programy pro objednávání tisku digitálních fotografií, fotoknih apod. i ve verzích pro Linux. Ze stránek si můžete stáhnout archiv s perlovským skriptem, který po odsouhlasení EULA dostahuje potřebné aplikační soubory.
Robert Krátký | Komentářů: 21
1.9. 18:47 | Humor
Koncem srpna byl Microsoftu schválen patent na vypínání operačního systému. Patent má výstižný název "Operating system shut down" a ve výtažku se mimo jiné píše: "Uživatelské rozhraní a schéma poskytnuté pro umožnění vypnutí operačního systému". Vypnutí operačního systému prostě není žádná legrace. Patent uvádí pět "vynálezců". … více »
Robert Krátký | Komentářů: 94
Používáte domácí účetnictví?
 (5%)
 (6%)
 (9%)
 (80%)
Celkem 586 hlasů
 Komentářů: 26, poslední 1.9. 19:15
IBM Smartplanet logo Pojďte s námi budovat chytřejší planetu
    Rozcestník
    Doporučujeme

    HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“

    23.7. | David Ježek | Hardware | 3453×

    Tento týden tři hodně zajímavá témata. V první části se budeme věnovat novinkám kolem univerzálních procesorů (APU) od AMD, následně si přidáme příjemné zvěsti o nové genEraci CPU AMD v podání mikroarchitektury „Bulldozer“ a vše zakončíme novým standardem HDBaseT pro přenos HD videa (a nejen jeho) za pomoci obyčejného ethernetu.

    Obsah

    Novinky o AMD APU

    link

    O APU od AMD jsme si blíže povídali před více než měsícem, když jej AMD představila na Computexu, nyní je vhodný čas na několik novinek.

    Týkají se termínů uvedení jednotlivých variant na trh. „Ontario“ vyráběné 40nm procesem u TSMC a „Llano“ vyráběné na 32nm procesu u GlobalFoundries mění předpokládaná data uvedení.

    Šokující změny se nekonají, 40nm výroba od TSMC tu, s jistými zádrhely, je více než rok, takže právě Ontario se objeví o něco dříve, než bylo v plánu. S nejvyšší pravděpodobností hraničící s jistotou (DigiTimes mají ke zdrojům hodně blízko) se Ontaria dočkáme ještě letos, protože sériovou výrobu nastartují v TSMC snad dokonce již tento kvartál (a pak proč si AMD nevystačí se 40nm výrobou GPU značně převyšující poptávce – důvod je zde, nemalou část nasmlouvaných kapacit jí baští a bude baštit APU – nepochybně jde o plus pro Nvidii a její GF104).

    První Ontaria s CPU jádry „Bobcat“ budou superúspornou variací na Atomy, jedno procesorové jádro si v klidu vezme méně než 1 W, doprovázet je pochopitelně bude DDR3 řadič a základní integrovaná grafika.

    V průběho posledního kvartálu tohoto roku (také se už těšíte na ochlazení? :-)) budou tyto kousky křemíku „fasovat“ výrobci zařízení, takže je poměrně reálné, že na CES 2011 hned po Novém roce se dočkáme záplavy malých úsporných netbooků a dalších zařízení stavějících na AMD APU. Ontario také u TSMC přispěje k větší rozmanitosti 40nm výroby a posílí její podíl na ziscích firmy.

    Drby z Fudzilly (která si o důvěryhodnosti DigiTimes může nechat maximálně jen zdát, byť často má informace přesné) hovoří o integrované grafice na úrovni Radeonu HD 5500 – to vypadá velmi slibně, je ale otázkou, na kolik budou osekány frekvence a architektura GPU. Přeci jen bude potřeba vyvážit celkovou spotřebu APU na optimální mez, možná se toto týká až Llano.

    Llano se nám oproti plánům odsouvá až na první polovinu příštího roku a jde o informaci přímo z úst Dirka Meyera, šéfa AMD. Zcela jistě to ale nebude předpokládaný první kvartál, spíše tedy počítejme s obdobím květen-červen 2011. Za odsunem stojí aktuální potíže s výtěžností 32nm procesu u GlobalFoundries.

    Každopádně je na čase začít se ptát, jak na toto budou jednotliví výrobci reagovat. Intel má pochopitelně své Atomy, jejichž záběr na trhu postupně rozšiřuje (připomeňme, že to není zas tak dávno, co přišel s Atomem pro zařízení spotřební elektroniky), Nvidia se do x86 asi hned tak, navzdory neustále vytahovaným drbům o x86 procesoru, nepodívá a bude dále spokojeně „přežívat“ s Tegrou využívající k firemnímu GPU procesory ARM – a ty jsou na průběžném vzestupu již hodně let – případně samostatnými grafikami v noteboocích podpořených technologií Optimus. Ale přijde někdo další?

    2010 22 2 apu

    AMD „Bulldozer“ jde do výroby

    link

    Zatím se jedná sice jen o první vzorky, ale faktem je, že výroba nové generace CPU od AMD s kódovým označením „Bulldozer“ v tuto chvíli startuje. AMD předala své výrobně GlobalFoundries první fotomasky pro výrobu procesorů architektury Bulldozer, a tak můžeme doufat, že se během několika (tý)dnů dozvíme, jak úspěšná tato první série byla, jaká je výtěžnost, a tak vůbec.

    V návaznosti na tyto předpoklady lze očekávat, že by se výroba Bulldozerů u AMD, pardon – GlobalFoundries, mohla rozeběhnout ještě tento rok a do sériové výroby překlopit hned začátkem roku příštího. V případě zájmu naleznete podrobnosti o  architektuřeBulldozer v loňském článku, další bližší informace AMD přinese na konferenci Hot Chips koncem srpna.

    2009 46 amd 6

    Vydána specifikace HDBaseT

    link

    Přenosy HD videa na vzdálenost větší několika metrů už nejsou taková „legrace“ a obvykle žádají hodně kvalitní HDMI (či jiné) kabely. Na toto reaguje nová specifikace standardu HDBaseT, která přináší možnost posílat HD video po klasickém ethernetu až do obligátní vzdálenosti 100 metrů. Za vším stojí HDBaseT Alliance, v níž sedí firmy LG Electronics, Samsung Electronics, Sony Pictures Entertainment a Valens Semiconductor.

    Na přenos na uvedenou vzdálenost si sice systém vyžádá kabeláž kategorie 5e nebo 6, ale zato pak do přenosu umí vepchat nekomprimované HD video se zvukem a k tomu i 100Mbit ethernet a samotné napájení (které utáhne i 100W zařízení!) a další řídící signály. Videem je pochopitelně rozuměno jak 1920×1080p video, tak i v dnešní době firmami silně tlačené 3D Full_HD video, stejně jako 4k×2k.

    Specifikace rozhodně zajímavé až impozantní a zjevně jdou do bitvy přesně na ono pole, kam se postavilo již HDMI 1.4, které v aktuální revizi umí pro změnu posílat ethernetová data po HDMI kabelu. U HDBaseT nebude hlavní problém kabeláž, nýbrž switche, routery a další elektronika v cestě, která zkrátka musí být schopna utáhnout 10,2Gbps přenos, který HDBaseT využívá. Pro přenos na více než 100metrovou vzdálenost již pochopitelně bude HDBaseT vyžadovat aktivní prvky, kterými půjde trasa prodloužit na 800 m. Ale což, srovnání s HDMI i DP i máte v tabulce.

    První zařízení s podporou HDBaseT se mají na trhu objevit již letos, licencování se rozeběhne záhy. Příští rok očekává aliance masivnější proniknutí na trh.

    Výhodou pro HDBaseT nepochybně je, že pokud již má člověk po baráku natahán ethernet, tak v případě kvalitnější kabeláže se nemusí obtěžovat s protahováním HDMI či DP kabelů, pouze vymění aktivní prvky (či provede upgrady firmwaru).

    2010 27 hdbaset

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7. 16:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 90 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    samotné napájení (které utáhne i 100W zařízení!)
    Nedovedu si představit 100W přes takové tenké drátečky :-)
    ZmaTkar avatar 23.7. 17:29 ZmaTkar | skóre: 18 | blog: ZmaTkar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Ale jo, ono to jde. Záleží na napětí, čím vyšší bude napětí na těch vodičích, tim nižší proud jima bude muset téct aby to dalo těch 100W. A nižší proud = stačí mi tenčí drát.
    Punk's not dead ...
    23.7. 17:59 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Tak urcite nemuzes jit pres 50V a bez upravy konektoru podle me dost dobre ani ne pres 24V. Jinak souhlasim, ze by to ten kabel (pokud neni zlomenej a blbe nakrimpovanej) mel utahnout, protoze je v nem medi i izolace pomerne hodne.
    23.7. 19:31 Vlastimil Šetka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    POE standard (802.11af a 802.11at), který se běžně používá, pracuje obvykle s napětím 48 V, norma povoluje až 57 V. Není na to potřeba speciální kabeláž ani konektory. Pokud si správně pamatuju, tak proudový limit na 1 pin RJ45 konektoru je 100mA. Napětí už asi moc zvyšovat nelze, záleží hlavně na tom, co povoluje norma u kabelů konektorů.

    Přes 24 V u RJ 45 není problém, napětí na telefonní lince při vyzvánění je podstatně větší, a také se na to používá RJ konektor. Izolační vzdálenost je tam dost velká, a rukou se toho také přímo nedotknete, takže reálných je i přes 100 V. Navíc už i u normy 802.11af se do volného kabelu pouští postatně menší napětí, a až po zapojení si obě strany vyjednají požadavky, a napětí a tím i dotupný výkon se zvýší.

    Vzhledem k tomu, že 802.11at dodá maximální výkon 25.5 W (+ cca 10W je počítáno jako max. ztráta v kabelu, takže zdroj musí dodávat 35 W), dost by mě zajímalo, jak tím chtějí na 100 metrů protáhnout 100 W při dodržení Cat5E specifikace... Viděl bych to, že 100 W bude marketingové číslo pro nějaký speciání případ s uzpůsobenými kabely a konektory.
    the.max avatar 23.7. 23:12 the.max | skóre: 40 | blog: Davidovo smetiště | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    prakticky presne tohle jsem se chystal take napsat:-)
    23.7. 23:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Dik za info.
    29.7. 10:31 frr | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    No když na to připojíte natvrdo 230V, tak by to asi šlo :-) Takový powerline Ethernet :-)
    [:wq]
    23.7. 19:46 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Drby z Fudzilly (která si o důvěryhodnosti DigiTimes může nechat maximálně jen zdát...)...
    Zrovna dneska je na Fudzille velmi trefný článek. Dává za pravdu všem, kteří už roky vyjadřují svůj názor, že celá akvizice ATI v podání AMD byla jen nekonečnou řadou totálně idiotských manažerských rozhodnutí.

    How AMD failed to materialize its ATI dream
    23.7. 20:10 David Ježek | skóre: 60 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    na fudzille jsem nebyl už řadu dní, nicméně v AMD se dělala a dělají stupidní rozhodnutí jak na běžícím pásu. vona je to holt prostě korporace. řeknu jedno jméno: hector ruiz.
    23.7. 20:19 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Oni ho ještě nevykopli? Já měl za to že ano. Zlatý pan Sanders.

    Mimochodem. Nechci ani domýšlet, jak by to dopadlo, kdyby se Ruiz s Huangem tehdy dohodli. AMD by získalo velmi schopného a výkoného CEO z nVidie, Ruiz by šel do pozadí mnohem dřív. Fůze by nezatížila AMD obrovským dluhem. Naprostá bomba GTX8800 by byla pro AMD nejen zdroj dalšího kapitálu (samotná nV se stala v následujícím období firmou roku), ale z AMD by se stala oblíbená herní platforma. Místo toho AMD totálně zabilo ATI minimálně na dva roky (zbrzdili vývoj, vysáli finance), vyplýtvalo tolik potřebné peníze které mohly jít na vývoj, přišlo o vlastní výrobní kapacity, rozprodalo potenciálně velmi ziskovou mobilní divizi.
    23.7. 23:57 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Neni to tak dlouho, ale uz je konecne pryc. Dneska uz celkem spolehlive muzeme rict, ze to byl vul. Sanders dokazal zaridit zazraky jako K7 a K8. Ruiz zkazil fuzi s ATI a nechal se zmasakrovat C2D.
    alblaho avatar 24.7. 10:23 alblaho | skóre: 16 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Občas jsem fascinován cizími znalostmi. O HW se tak trochu zajímám, ale že bych znal konkrétní lidi z vedení firem a měl nějaké ponětí o jejich manažerských rozhodnutích, to ani náhodou. Smekám.
    24.7. 15:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Ono to neni tak o znalostech lidi jako o podivani se na kalendar.

    V roce 2002 vysla K8 a odesel Sanders = Sanders mel na svedomi K7 a K8, ktery zachranily AMD

    V roce 2002 nastoupil Ruiz = AMD melo vybornou startovaci pozici diky K8ce, ale nedokazalo ji vyuzit.

    Mozna se obvinuje Ruiz nepravem a vazne nemoh udelat vic, ale tak nebo tak za nej AMD nesplnilo svoje predstavy. Proto uz tam taky nesedi.

    24.7. 16:09 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Je veřejným tajemstvím, že Ruiz před zájmy AMD upřednostnil spíše svoje vlastní .
    24.7. 14:16 Kill_Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Fuze! Fuze!
    Typky jako Huang Vam (nvidiotum) ze srdce preju.
    24.7. 15:32 fda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuze! Fuze!
    dats rajt, nvidia sucks!!!!
    24.7. 15:57 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuze! Fuze!
    Kazdy den se o sobe dozvim neco noveho. Tohle jsem o sobe vazne nevedel. :-D
    AsciiWolf avatar 24.7. 17:19 AsciiWolf | skóre: 22 | blog: /var/log/asciiwolf.log | Valašské Meziříčí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuze! Fuze!
    nvidiotum
    Pronesl fanatik. :-)
    29.7. 11:01 frr | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše HDBaseT : k čemu to
    HDBaseT mi přijde jako halucinace hned v několika ohledech.

    Po CAT5e běžně chodí se skřípěním zubů na kratší vzdálenost 1Gb Ethernet. Na plných 100m bych to asi nezkoušel. 10Gb po CAT5e na 100m? :-D

    Pro 10Gb Ethernet existuje standard 10GBase-T, který umí chodit tuším po nějakém CAT6a/CAT7. Podmínkou je šířka pásma cca 500 MHz (x4 full-duplexní kanály), tj. asi 5 bitů na symbol ve full duplexu. Nejlepší CAT7 kabely končí tuším někde na 900 MHz, běžná šířka je ale tuším nějakých 300 MHz na vzdálenosti 100m.

    Nabízí se tedy srovnání HDBaseT s 10GBase-T. Budu ignorovat zmínku, že HDBaseT bude umět až 20 Gbps - bavme se o 10 Gbps. Budu ignorovat, že v tom přenosu se bude s nekomprimovaným HD videem (simplex) multiplexovat dokonce i 100Mb (možná až 1Gb) duplexní Ethernet a nějaké další kanály (třeba vícekanálové Audio). Bavme se pro jednoduchost o 10Gb, stejných jako u 10GBase-T.

    10GBase-T potřebuje kabeláž, schopnou 500 MHz. Kolik umí CAT5e? Podle mého nějakých 100-150 MHz. Tzn. pro přenos po CAT5e by byla potřeba cca čtyřnásobná bitová hloubka, tj. nějakých 20 bitů na symbol. To mi přijde jako naprostá utopie. I pokud by se šířka pásma trochu natáhla nějakou ekvalizací, tak si tím zase zesílíte rušení a víc se projeví vlastní šum analogových stupňů v cestě... Takováhle bitová hloubka je sci-fi, a podle mého nikoli daleko za hranicí současné technologie, ale daleko za hranicí fyzikálních zákonů. Na kratší vzdálenosti prosím, na 100m ne.

    Další věc: současné implementace 10GBase-T žerou nějakých 20W na transceiver. Pokud připustíme, že HDBase-T je v podstatě simplexní přenos, tak řekněme 20W na linku. To nevypadá jako technologie do domácnosti.

    Pokud by se to začlo trochu prosazovat, mohlo by to být díky masovému trhu nakonec levnější, než 10GBase-T Ethernet (zejména ten dnešní).

    Zajímavá je možnost HDBase-T repeaterovat/switchovat. Opět to podle mého není věc, která by našla uplatnění v domácnosti - s ohledem na cenu, spotřebu, složitost.

    => nechte na hlavě, podle mého je to vhodné spíš pro průmyslové použití.
    [:wq]
    30.7. 12:58 lertimir | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDBaseT : k čemu to
    Souhlas, asi před 2 dny jsem si dělal jasno v kabelech na Ethernet a původní specifikace je CAT5 pro 100BASE-TX (100Mhz), CAT6 pro 1000BASE-T (250MHz) a CAT7 pro 10GBASE-T (600MHz). CAT5e je v frekvenčně CAT5 se zlepšeným útlumem a přeslechem a horko těžko, když je kvalitně nakrimplovaný přenese gigabit. CAT6 přenese snad 10G na 15 metrech, CAT6e na 50m (500Mhz) a CAT6a na 100m (625Mhz). Na CAT5e 10Gbit vyloučeno.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by 64bit.eu   64bit.eu logo
    © 1999-2010 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.