abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 19:22 | Nová verze

Byla vydána verze 11.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.9. 13:00 | Komunita

Do 30. října se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 4. prosince 2018 do 4. března 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 91
21.9. 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
21.9. 20:33 | Nová verze

Společnost NVIDIA oficiálně vydala verzi 10.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 20:00 | Upozornění

Příspěvek Jak přežít plánovanou údržbu DNS na blogu zaměstnanců CZ.NIC upozorňuje na historicky poprvé podepsání DNS root zóny novým klíčem dne 11. října 2018 v 18:00. Software, který nebude po tomto okamžiku obsahovat nový DNSSEC root klíč, nebude schopen resolvovat žádná data. Druhým důležitým datem je 1. února 2019, kdy významní výrobci DNS softwaru, také historicky poprvé, přestanou podporovat servery, které porušují DNS standard

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 11
21.9. 15:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 156. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. září od 18:00 v restauraci Na Purkyňce na adrese Purkyňova 80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 13:22 | Nová verze

Alan Griffiths z Canonicalu oznámil vydání verze 1.0.0 display serveru Mir (GitHub, Wikipedie). Mir byl představen v březnu 2013 jako náhrada X serveru a alternativa k Waylandu. Dnes Mir běží nad Waylandem a cílen je na internet věcí (IoT).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.9. 22:00 | Nasazení Linuxu
Stabilní aktualizace Chrome OS 69 (resp. Chromium OS), konkrétně 69.0.3497.95, přináší mj. podporu linuxových aplikací. Implementována je pomocí virtualizace, a proto je tato funkce také omezena na zařízení s dostatkem paměti a podporou hardwarové akcelerace, tudíž nejsou podporovány chromebooky s 32bitovými architekturami ARM, či Intel Bay Trail (tzn. bez Intel VT-x).
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
20.9. 21:32 | Zajímavý projekt

Došlo k uvolnění linuxové distribuce CLIP OS, vyvíjené francouzským úřadem pro kybernetickou bezpečnost ANSSI, jako open source. Vznikla za účelem nasazení v úřadech, kde je potřeba omezit přístup k důvěrným datům. Je založená na Gentoo.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
20.9. 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (14%)
 (21%)
 (23%)
 (24%)
 (3%)
 (0%)
Celkem 402 hlasů
 Komentářů: 34, poslední dnes 12:54
Rozcestník

HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky

14. 3. 2014 | David Ježek | Hardware | 4176×

Modrý laser je tu s námi již zatraceně dlouho. Sony předváděla první prototypy „DVR Blue“na CEATECu v říjnu 2000, první spotřebitelské produkty dorazily na trh v dubnu 2003 a nejpozději s příchodem PlayStation 3 došlo ke zpečetění osudu konkurenčního formátu HD-DVD a penetraci Blu-ray mezi širé masy. Je tak nejvyšší čas představit si nástupce, který jako bájný Fénix povstává z popela svého předchůdce, když staví na stejné vlnové délce laseru. Představuje se Archival Disc, šestivrstvý optický kotouček o stovkách gigabajtů úložného prostoru.

Obsah

Panasonic a Sony představují nástpce Blu-ray technologie

link

Archival Disc, jak zní název nové technologie, vlastně není zas až tak nová. Obě firmy sice pro pozdější léta (bez bližšího upřesnění) slibují kapacity 500 GB a později dokonce 1 TB / disk, ale začínat bude tento formát příští rok s kapacitou 300 GB. Tu přitom tvoří pomocí oboustranného třívrstvého optického disku, tedy v celkem šesti vrstvách.

To dává v průměru čistou kapacitu na vrstvu zhruba 50 GB, což je jen „co by kamenem dohodil“ od v průměru 33GB kapacity Blu-ray disků typu BDXL, které nabízejí 100 GB ve třech vrstvách, resp. 128 GB ve čtyřech vrstvách. A podobnost to není náhodná. Samotný Blu-ray formát používá modrolaserový snímací systém s vlnovou délkou 405 nanometrů a numerickou aperturu 0,85. Stejné parametry používá i Archival Disc, liší se pouze tím, že rozteč stop je 225 nanometrů (namísto 320 u Blu-ray) a délka datového bitu je 79,5 nm (namísto původních 150 nm). Použit je tedy stejný typ laseru, ale s hustším záznamem, mimochodem ve formátu „Land and Groove“, jaký používaly již disky DVD-RAM.

Jako ECC je použit samoopravný kód typu Reed-Solomon. Prvotní využití nalezne tento systém primárně v profesionálním nasazení, pro archivaci dat. Spotřebitelskou verzi zatím Panasonic ani Sony neplánují, nebo se o ní alespoň nezmiňují. Blu-ray byl uveden na trh v souvislosti s videem o rozlišení 1920×1080, a to v dobách, kdy online streamování obsahu ve špičkové kvalitě bylo jen snem. Dnes doba pokročila a ač sice přichází 4× větší rozlišení (základní UltraHD, tedy 3840×2160), díky papírově až 2× efektivnější H.265 kompresi je možné na dnešních internetových linkách streaming realizovat, nebo použít pro 2× větší objem dat právě BDXL média (původní Blu-ray má 25GB jednovrstvá, resp. 50GB dvouvrstvá média). V oblasti příchodu spotřebitelské verze Archival Discu bych tak zatím byl spíše skeptický. Bude to drahé (zejména případná záznamová média, tedy „AD-R“ či „AD-RE“) a trh to zatím nepotřebuje.

Mimochodem, je to zhruba 10 let, co se Blu-ray technologie začala objevovat v podobě prvních reálných produktů. Mezi Blu-ray a DVD byl rozestup kratší. Zkrátka je nejvyšší čas na něco co pojme stále rostoucí objemy dat. Nutí mě to ale také připomenout nedávnou zprávu o Blu-ray archivním systému Facebooku. Asi už tuším, jak bude vypadat u tohoto Velkého bratra příští generace :-).

Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Nejrychlejší GeForce GTX 750 Ti od jednotlivých výrobců

link

Osobně považuji nedávno uvedené GeForce GTX 750 a GTX 750 Ti za aktuálně nejzajímavější volbu na hraní pod Linuxem. Parádně úsporné grafiky za solidní peníze, na nichž se navíc výrobci předhánějí v tom, kdo uvede ještě výše taktovaný model. Dovolím si tedy představit to z nabídky, co je k dispozici v Česku v rámci modelu GTX 750 Ti.

Nutno na úvod doplnit, že referenční parametry GeForce GTX 750 Ti jsou tyto: takt GPU 1,02 GHz (GPU Boost 1,085 GHz), efektivní takt GDDR5 pamětí 5,4 GHz. CUDA jader je 640, karta si vystačí s 300W zdrojem.

První v abecedě je ASUS, jehož GTX750TI-OC-2GD5 má GPU taktované na 1,072/1,150 GHz a paměti na referenčních 5,4 GHz. EVGA nabízí model GeForce GTX 750 Ti FTW w/ ACX Cooling 2GB s 1,189/1,268GHz GPU a pamětmi na referenčním taktu. Velmi zajímavý Gainward GeForce GTX 750 Ti „Golden Sample“ šlape na 1,202/1,281 GHz s 6,008GHz GDDR5 pamětmi. Gigabyte jde u GPU asi nejvýše, nově ohlášená GV-N75TWFOC-2GI nabízí 1,215/1,294GHz GPU a referenční paměti. Karta navíc umí spojit oba HDMI 1.4 výstupy do dual-mode a poskytnout tak 4096×2160/60 Hz. Doporučen je 400W zdroj. MSI nabízí N750Ti Twin Frozr IV 2GD5/OC Gaming s 1,085/1,163GHz GPU a referenčními pamětmi. Možná zajímavěji než Gigabyte působí PALIT GTX 750 Ti StormX Dual 2GB: GPU běží na 1,202/1,281 GHz, paměti pak také výrazně výše, na efektivních 6,008 GHz (podobnost s Gainwardem „je čistě náhodná“). Peloton uzavírá Zotac s GTX 750 Ti OC 2GB drží konzervativně: 1,046/1,124GHz GPU, referenční paměti.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

20nm ARM SoC Apple A8 vyrábí dle očekávání TSMC i Samsung

link

Ač se společnost Apple poměrně snaží, stále potřebuje a i v budoucnu bude potřebovat výrobní kapacity svého úhlavního nepřítele, jihokorejského Samsungu. Ono, když odbočím, by se jí totiž jednoho dne mohlo podobně vymstít, být plně, nebo většinově závislá na někom jiném, v tomto případě TSMC. Ale to teď není důležité. Co stojí za pozornost, je chystané SoC Apple A8, které je připraveno pro 20nm technologii a jelikož – jak by pravil jeden známý – „ovcí je na světě pořád dost“, potřebuje Apple veškeré sehnatelné výrobní kapacity. A tak se stále vedle přesouvání výroby k TSMC, drží i Samsungu.

Obě tyto společnosti nyní pro Apple nová SoC uvedenou technologií již vyrábějí (minimálně v testovacím režimu, ale kdo ví, třeba už nějaké ty dobré wafery putují do skladů pro pozdější komerční využití). Výtěžnost výroby se má u obou pohybovat přibližně kolem 50 % a Samsung je při tom levnější než TSMC. Foxconn má prý letos pro Apple vyrobit hned 60 miliónů telefonů typu iPhone 6, o iPadech se zpráva nezmiňuje.

TSMC ohlásila, že i přes počáteční zpoždění rozjezdu 20nm výroby očekává, že celou jednu pětinu jejích příjmů v posledním čtvrtletí tohoto roku, budou tvořit právě 20nm wafery. Objemy výroby 20nm technologií celý letošní rok jen porostou.

Pozor na SSD Kingston V300

link

Závěrem mi dovolte jednu poznámku, která není hardwarovou novinkou, ale která s ohledem na popularitu daných produktů musí být hlášena. Kingston v posledních týdnech v tichosti nahradil dosavadní oblíbená SSD řady V300 novými typy s výrazně pomalejšími NAND flash čipy. Ceny tak sice klesly, a to poměrně příjemně, SSD ale poskytují podstatně horší přenosové rychlosti, zejména rychlost zápisu klesla výrazně. Podrobnosti shrnuje WIFT na DIIT.

       

Hodnocení: 83 %

        špatnédobré        

Nástroje: Tisk bez diskuse

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

14.3.2014 09:03 omq
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Jsem technicky nějak zaostalý. Mám pouze DVD a to stejně skoro nepoužívám.
Václav 14.3.2014 10:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
mně se DVD mechanika velmi osvědčila před rokem. Jako podložka pod projektor :-)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
14.3.2014 11:18 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Ja vlastnim dokonce jedno blu-ray medium, ktere jsem vyhral v mistni soutezi. Akorat ho nemam jak prehrat.
14.3.2014 11:31 Vladimír Čunát | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Proto jsem si v notebooku míst DVD mechaniky strčil SSD.
14.3.2014 21:17 Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Jo jo nejlepší využití díry po mechanice a pak že nejsou dvd mechaniky v ntb důležité. Logy, cache, filmy a dočasné soubory hezki na plotnu a zbytek na 256G SSD.
14.3.2014 11:50 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
záslepky po 600kč, nejdražší součást case...
14.3.2014 15:22 Jirka | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Já DVD používám, ale už je malý. Optický média jsou už asi minulost, neb kam SONY šlápne, tam 100let tráva neroste. :-(
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!... Jak opravit vadnou SD kartu
14.3.2014 13:13 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Osobně považuji nedávno uvedené GeForce GTX 750 a GTX 750 Ti za aktuálně nejzajímavější volbu na hraní pod Linuxem.
Koupil jsem GTX 750 Ti Boost pred vanoci a mam s ni same dobre zkusenosti. Prostredi KDE je skvele plynule, filmy jedou pres GPU a ne CPU a hry jsou krasne plynule se vsemi efekty (HL2, Portal2, L4D2, pod win i GTA4 (posledni tot duvod pro win)). Parada, na bezne domaci pareni vrele doporucuji.
14.3.2014 15:50 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
GTX 750 Ti se zacala prodavat az minuly mesic. Nemas na mysli GTX 650 Ti Boost?
vain avatar 15.3.2014 10:28 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Hry co jsi vyjmenoval mi jedou na plné detaily 1920x1200 na GeForce 9800GT, takže by bylo s podivem, kdyby to na nové grafice nejelo krásně plynule.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
14.3.2014 14:58 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Já těm zprávám o vysokopacitních optických mediích nevěřím. Pokud si vzpomínáte. 2005 Maxell a InPhase, 2009 GE, 2010 bankrot InPhase bez toho že by něco fakticky prodali. 2011 zase GE. Nicméně nic použitelného. Možná SONY to dotáhne dále. Když si uvědomíme jak daleko urazily disky od roku 2005, ak i 500GB placka v podstatě nestíhá. V současnosti myslím, že je situace zřejmá. Normální zálohy -> běžné HDD. Velké objemy a relativně nedlouhý čas -> páskové mechaniky (ale to je specifikum takových objemů kdy jsou pásky + mechaniky se započítáním pomalosti, levnější než disky). Dlouhodobá archivace dat (30-80 let) -> CD, DVD, Blu-ray v provedení barviva z anorganických materiálů. Na druhou stranu, kdo ukládá data na 50let?
14.3.2014 15:23 Jirka | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Já. Takový svatební video pro výstrahu dětem, vnoučatům, pravnoučatům... :-D
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!... Jak opravit vadnou SD kartu
14.3.2014 16:56 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Vis co stim udelaj tvoji potomci? "Co stou hromadou placek? Nahazej to do kontaku ... stejne to neni kam dat"
14.3.2014 18:21 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
nebo to všechno přepálí na jeden disk...
15.3.2014 12:45 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Já jsem teď skenoval 50-60letý fotky od Babičky. Pár jich je ještě z dětství, 1. republika, válečné Slovensko... Štěstí, že nejsou žádné videa, to by byl problém a mrzelo by mě to nezdigitalizovat...

Někomu záleží, někomu ne. Ale je pravda, že dneska lidi fotí moc a když je toho kopice, tak se to stává nestravitelným. A třeba různé stylizovaná videa ze svatby "od profíků", to je šlem, to jo. Jasně že v tom jsou i nějaké záběry které by člověk chtěl, ale celkově je to taková umělina.
18.3.2014 11:34 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Jop, taky mam krabici takovych fotek, problem je, ze nikdo vlastne uz nevi, co/kdo na nich je. Nektery jsou jeste po prababickach ... (LP 18xx) a nevi to ani babi, ktera ty fotky taky proste zdedila. Jenze je to relativne par fotek, takze se to jeste da. Co je treba horsi, je knihovna ... po dedovi zbude nekolik velkych knihoven plnych knih ... a co snima?

V tomhle ohledu si proste nedelam iluze, ze nekdo bude nadsen dedictvim hromady plastovych kotoucku, na kterych budou hromady zcela nic nerikajicich obrazku.
14.3.2014 17:02 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Ony uz ani pasky se dneska moc nepouzivaji. Pokud bys totiz chtel mit jakous takous jistotu, potrebujes to mit nekolikrat ... a pravidelne testovat, zda je zaznam citelny => mit na to velmi nakladny zarizeni.

Na discich citelnost overis daleko snaz. Navic v 90% pripadu nikdo nevyrabi archiv dat "ktera nepotrebuje". Pokud historicka data k necemu potrebuju, tak chci aby byla dostupna => na discich. Jejich zalohu dam na jiny disky. Pokud data nepotrebuju ... proc bych je mel archivovat?

Takze dneska bezne uvidis to, ze mas provozni disky, na kterych sou data (vsechna), pak mas nejakou lokalni zalohu (na discich) s nejakou kratkou/strednedobou historii (radove mesice). A pak mas nekde mimo geograficky vzdalenej backup ... kdyby nastala nejaka katastrofa. Opet na discich, protoze v principu to potrebujes vzit, a zprovoznit, ne mesic nekam neco kopirovat.
14.3.2014 18:30 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
No jak se to vezme. Psal jsem, že je to celkem specifikum. Např. jeden popis tady a fotka. V roce 2012 se páskových zařízení prodalo více než za miliardu dolarů a podle reportů z 1Q a 4Q to sice klesá, ale ne brutálně. LTO-6 je 6TB za 1500Kč. Podle reportů, které jsem našel se prodává cca 5000 PB datového objemu na páskách čtvrtletně a pomalu klesá, ale ještě v roce 2012 to bylo více než prodaný datový objem na HDD. Souhlasím, že pro normální malou organizaci to není, ale pokud organizace má a potřebuje stabilně zazálohovat tak 20 TB denně, tak pásky jsou jednoznačně výhodnější.
16.3.2014 00:17 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Good joke, "LTO-6 je 6TB za 1500Kč" to je páska, a cena té mechaniky? No jak se to vezme, a něco na doma?
16.3.2014 11:48 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
O domácí použití nejde. Asi minimální smysluplné použití je tak při cca 100 páskách tedy cca 600TB záloh, cena za pásky je cca 150kKč za mechaniku od 80kKč (v závislosti na úrovni automatizace), tedy cca 250kKč totéž v discích je od 600kKč plus infrastruktura a elektřina, pásky mohou ležet ve skříni (ohnivzdorném trezoru) a nic se jim neděje.
18.3.2014 11:49 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
To je dany spis setrvacnosti- jednoduse firma/osoby zvykle na pasky koupej zase pasky. Ale zaloha na paskach je strasne neoperativni ... vem si, ze trebas potrebujes mrknout jak vypadal tenhle 100kB textak pred tydnem ... abys to udelal s paskou, musis nejak nekam ulozit casto minimalne jednotky TB. Na tom disku se podivas proste hned a to misto nepotrebujes.

Variantne kdyz ti chcipnou primarni disky/pole ... tak v pripade ze mas backup na discich, muzes obratem v radu jednotek minut spustit provoz z ty zalohy. Mozna to bude pomalejsi, mozna ti to neutahne uplne vsechno, ale aspon nouzovej provoz ti pojede. To opet s paskou neudelas.

Nevim co myslis 20TB ... jestli 20TB zmen, kazdopadne ano, pasky vyjdou pri opravdu velkych objemech levnejs, ale zase sme u toho, ze v pripade, ze je budes nucen realne vyuzit, tak takovou zalohu budes obnovovat spis tydny nez dny.

Pasky maji podle me smysl (trebas) pro archivaci takovych veci jako vsemozna rozhodnuti statni spravy. Nikdo se o to nezajima pokud nedojde na nejaky soudy, rozhodnuti muze mit dosah desitky let, ale videt ho za tu dobu bude chtit mozna 1 mozna 2 lidi. Tudiz je ti celkem jedno, ze bude trvat trebas desitky minut/hodiny ziskani tech dat.
18.3.2014 22:30 mhepp | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
U nás máme velké datové úložiště o kapacitě několik desítek PB a tam si bez pásek neškrtneme.

Celé to pak funguje tak, že aktuální data jsou na nejrychlejších médiích a když jsou nepoužívaná, tak postupně migrují na pomalejší média až skončí na páskách. To je hrubý nástin technologie.

Uživatelský pohled je takový, že má svá data pořád na jednom místě a neví a nestará se na jak rychlém úložišti zrovna který soubor má. Jen se ten soubor na pásce, který chce číst jednou za rok, bude načítat o chvíli dýl (garantovaná dostupnost libovolného souboru je do 45s). Ale tím se zase přesune na rychlé úložiště.

Takže pokud se na pásky přistupuje pomocí inteligentních nástrojů, tak to vůbec není pomalé a neoperativní.

Na malém úložišti, které má kapacitu cca 100TB jsme testovali katastrofické scénáře a kompletní obnova byla možná do druhého dne.

Ale uznávám, že naše řešení není úplně pro každého. Každopádně, NENÍ to tak těžkopádné řešení jak popisuješ, protože asi nemáš zkušenosti s takovou mírou automatizace u pásek. Jediné, co se musí řešit ručně, je naládovat nové pásky do knihovny. Vše ostatní je automaticky.
Bystroushaak avatar 20.3.2014 11:50 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Cool. Kde pracuješ, že tam máte takové úložiště?
My sustenance is information. My interventions are hidden. I increase as I learn. I compute, so I am.
Jendа avatar 21.3.2014 21:09 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
21.3.2014 15:10 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Neni ta garantovana dostupnost nejak malo? Nevim co pouzivate, ale treba tady rikaji ze !average! seek time na LTO-4 je 57 sekund(v nejhorsim pripade tedy skoro dve minuty). K tomu nejake zalozeni do mechaniky...
15.3.2014 12:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Řekl bych, že tenhle formát dopadne - co se použití pro zálohování a archivaci týká - jako DVD a BD. Než se to pořádně rozšíří (pokud k tomu vůbec dojde), bude to malé. CD si pár let slávy ještě stihlo užít, ale ty další už ne a ani tohle nevidím moc optimisticky. Na druhou stranu, růst velikosti běžně používaných disků se v posledních letech výrazně zpomalil, tak kdo ví.
Petr Tomášek avatar 15.3.2014 00:30 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Zrovna jsem si po letech koupil DVD vypalovačku - takovou, co je údajně kompatidebilní s DTD. Tak jsem zvědav, jestli skutečně jsou tahle média tak dobrá :-)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
17.3.2014 00:26 odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Proc to rypnuti do uzivatelu produktu od spolecnosti apple ? Imho to do seriozniho clanku nepatri.
17.3.2014 21:46 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Souhlas. iPhone mám a je prostě skvělej. Krásný plynulý prostředí, všechny aplikace fungujou bezvadně a spolupracujou, internet je na tom rychlej, výtečně a superrychle fotí. Tělo je kvalitně provedený a vypadá hezky. Prostě super telefon. Rozhodně ho nemám proto, abych byl cool.
20.3.2014 08:56 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Blu-ray má nástupce, přinese 1TB optické disky
Rozhodně ho nemám proto, abych byl cool.
Šak jasně. Kůl to taky z nikoho neudělá, to si blbečci jenom myslí :D

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.