abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 738 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS

    2. 12. 2013 | Luboš Doležel | Jaderné noviny | 4869×

    Aktuální verze jádra. Začleňovací okno 3.13, část první. Nový správce kódu XFS?

    Obsah

    Aktuální verze jádra

    link

    Začleňovací okno 3.13 je stále otevřené, doposud bylo začleněno 6500 sad změn. Souhrn těchto změn naleznete níže.

    Stabilní aktualizace: verze 3.11.8, 3.10.19 a 3.4.69 vyšly 13. listopadu.

    Začleňovací okno 3.13, část první

    link

    Jak se předpokládalo, začleňovací okno 3.13 se rozjelo dosti pomalu kvůli tomu, že Linus měl na práci důležitější věci – především cestování po tropických ostrovech a skákání do vody s kyslíkovou bombou na zádech. I tak bylo v tomto vývojovém cyklu přetaženo už téměř 6500 neslučovacích sad změn.

    Mezi významnější změny viditelné uživatelům patří:

    • Subsystém pro filtrování paketů nftables byl konečně začleněn. Nftables nahrazuje současný kód pro firewall vestavěným jaderným virtuálním strojem, který přidává flexibilitu a umožňuje (pozdější) odstranění spousty duplicitního kódu. Po nějakou dobu, než bude jisté, že lze starý kód odstranit bez rozbití stávajících nastavení, bude přítomen souběžně s iptables.
    • NFC API pro „secure element“ (zabezpečený prvek) je nyní podporováno; mimo jiné se dá používat pro podporu plateb přes NFC.
    • Nová volba SO_MAX_PACING_RATE pro sokety umožňuje zastropit maximální tempo paketů [pacing rate] (popsané v článku) pro dané spojení; funguje jen s plánovačem paketů FQ.
    • Síťová vrstva získala podporu pro rozhraní virtuálních tunelů IPv6.
    • Subsystém pro řízení síťového provozu má nový klasifikátor paketů postavený nad virtuálním strojem Berkeley Packet Filter (BPF). Toto umožňuje, aby klasifikační programy byly načteny do jádra jako bajtkód, který je pak možné kompilovat jaderným JIT kompilátorem BPF. Jediná dokumentace této funkce se zdá se nachází v popisu patche.
    • Protokol HSR (High-availability Seamless Redundancy) je nyní podporován v síťové vrstvě. HSR poskytuje failover s nízkou latencí pro ethernetové sítě.
    • Používání rychlého otevření spojení TCP (fast open) je nyní standardně zapnuté.
    • Subsystém firewallu ipset nyní podporuje síťové jmenné prostory. Přibyl také modul „hash:net,port,net“, který umožňuje současné uložení dvou podsítí a protokolu nebo čísla portu společně v sadě.
    • Nástroj pro dynamické trasování „ktap“ byl začleněn přes strom staging, ale byl pak zase odstraněn; více se dozvíte v tomto textu.
    • 64bitová architektura ARM má podporu big-endian systémů, hotplugu CPU a 42bitového virtuálního adresního prostoru při používání stránek o velikosti 64 KB.
    • Podpora pro neudržované podarchitektury ARM „shark“ a Renesas H8/300 byla odstraněna.
    • Architektura PowerPC nyní podporuje little-endian systémy.
    • Nástroj „perf“ se dočkal spousty vylepšení; více se dozvíte v žádosti o přetažení od Ingo Molnara.
    • Byla začleněna rozsáhlá sada patchů plánovače pro NUMA, čímž snad byla vyřešena spousta dlouhotrvajících problémů s výkonem jádra v této oblasti.
    • Maximální počet CPU podporovaných na architektuře x86 byl zvýšen na 8192. Vypadá to, že jsou na světě systémy, které překračují původní hodnotu (4096).
    • Podpora nového hardwaru.

    Mezi změny viditelné vývojářům jádra patří:

    • Přibyl nový „obecný framework pro PHY“ pomáhající při psaní ovladačů pro fyzická připojení; ovladače pro síť, SATA a USB by z toho měly mít užitek. Více se dozvíte v dokumentaci.
    • Přibyl nový objekt kobj_completion, který spojuje kobject s „completion“, což usnadňuje sledování životního cyklu. Více najdete v <linux/kobj_completion.h>.
    • Odstraňování adresáře v sysfs je nyní rekurzivní: odstranění adresáře povede k odstranění všech podadresářů.
    • Přibyla nová bootovací volba earlyprintk=eft, která způsobí, že brzké printk() povede do framebufferu EFI. Smyslem je usnadnit ladění problémů zkraje bootu.
    • API popisovačů GPIO bylo začleněno, což je začátek konce API založeného na číslech.

    Začleňovací okno 3.13 by mohlo teoreticky zůstat otevřené ještě týden, takže by mohlo k uzavření dojít až 24. listopadu. Vzhledem k tomu, kolik kódu je připraveného k začlenění, by nebylo divu, kdyby se Linus rozhodl uzavřít okno dříve. Proto by správci subsystémů neměli spoléhat na to, že okno zůstane otevřené tak dlouho.

    Nový správce kódu XFS?

    link

    Nedávná navržená změna v položce XFS v souboru MAINTAINERS vyvolala reakci, kterou autor nečekal. Současný správce XFS Ben Myers chtěl změnit jednoho z dalších správců, ale učinil tak, aniž by to probral s ostatními lidmi v komunitě XFS. To se řadě lidí z komunity nelíbilo, někteří z nich si totiž myslí, že jsou na tuto práci vhodnější kandidáti.

    Ric Wheeler tuto změnu zpochybnil slovy: Neměli bychom to probrat na mailing listu a vidět rozsáhlý seznam jeho příspěvků? Pak ukázal, že navrhovaný nový další správce Mark Tinguely není ani zdaleka na vrcholu seznamu přispěvovatelů do XFS. Od verze 3.0 díky svým příspěvkům do XFS vystupují z řady dvě jména: Dave Chinner a Christoph Hellwig. Wheeler navrhl, že pokud budeme do XFS přidávat nového dalšího správce, pak by v této roli měl být jeden z našich dvou předních přispěvovatelů.

    Myers si myslel, že jen nahrazuje jednoho z dalších správců v řadě, který už neměl čas, (Alex Elder) jiným, kdo by mohl Myerse zastoupit, když bude na dovolené nebo zkrátka nedostupný. V zásadě jen vyměňoval svůj zástup – tak to zamýšlel. Ale Hellwig silně prosazoval Chinnera jako hlavního správce s tím, že Myers by byl jen další v řadě. Poukázal na definici správce od Tronda Myklebusta a navrhl, že Chinner by se na tuto pozici hodil lépe.

    Na základě řady tvůrčích rolí, které tam jsou uvedené, je jasné, že správcem by měl být Dave. Byl hlavním přispěvatelem a architektem XFS řadu let, zatímco správci přicházeli a odcházeli dle libovůle SGI.

    SGI vynalezlo XFS v roce 1993 a má velký zájem na jeho údržbě pro své zákazníky a linuxový svět jako takový. Řada práce na XFS ale přišla z jiných míst než SGI. Automatické přiřazení správcovství komukoliv, koho si SGI vybere, způsobuje v komunitě neshody.

    Velká část této diskuze proběhla v době, kdy byl Chinner o víkendu na cestách. Po svém návratu odkázal na svůj příspěvek ze srpna, který podle něj shrnul jeho pohled na správcování. Hlavním problémem je to, že tato role je v zásadě přiřazena firmě a ne jednotlivci:

    Kvůli tomu, jak SGI rozdělilo správcovství, je jediný způsob, jak odkazovat na správcovství jako na celek: SGI je správcem. Nemám zdání, jak oddělit to, co někdo ze SGI říká jako svůj osobní názor od názoru správce, což má hlavní podíl na problému, který tu máme. Nikdo nemá jak vědět, jestli se někdo ze SGI vyjadřuje jako správce nebo jen dává vědět svůj názor zaměstnance SGI.

    Teď když o tom přemýšlím, tak právě to je asi původním zdrojem všech problémů. „Správce“ dělá protichůdná rozhodnutí na základě toho, jak tato ovlivní interní produkty SGI, nikoliv s ohledem na zájmy komunity okolo XFS. Čím víc o tom přemýšlím, tím více to dává smysl s ohledem na problémy, které máme.

    Hellwig také poukázal na problém se správcem SGI: měli jsme také historicky příliš velké fluktuace se všemi problémy okolo přechodů. Ostatní ve vlákně se přidali. Vypadá to, že jde o docela dlouhotrvající problém v komunitě XFS, ale zdá se, že se to změní.

    Chinner sdělil, že dlouho odolával tomu stát se sprácem XFS, ale po přečtení vlákna a promyšlení je ochoten tuto roli přijmout. Navrhl, jak by spolu-správcovství mohlo vypadat – nejde prý jen o roli zástupce nebo o to, být akorát někde napsaný – Myers a on by zkrátka své povinnosti sdíleli. Chinner navrhl, že on a Myers by to spolu probrali offline, než by to bylo oficiálně uznámeno. Myers tomu byl nakloněn, takže nebude překvapením, pokud zanedlouho uvidíme Chinnera jako jednoho ze dvou správců XFS – naopak by bylo překvapením, kdyby tomu tak nebylo.

    Správci jsou obvykle vybíráni z komunity na základě své znalosti subsystému a ochoty vzít na sebe řadu náročných rolí. Situace okolo SGI a XFS je pro jaderný subsystém nezvyklá. Tím, že by byl přidán Chinner, by se XFS jen vyrovnalo tomu, co je v jádře běžné.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.12.2013 16:30 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše OMG kyslíková bomba
    to je uvedeno schválně, nebo je autor opravdový trotl?
    Nikola Ciprich avatar 2.12.2013 16:39 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    tak asi ne každý se zabývá potápěním a je to bohužel dost zlidovělé, asi bych autora za to nenazýval zrovna trotlem.. ale taky bych to změnil za lahev.
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    2.12.2013 20:36 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Navíc ty láhve nejsou kyslíkové, ty se používají ke sváření :-)
    2.12.2013 21:22 asdfasfasfasf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    cokoladova dorta, kyslikova bomba, sodikova zarovka

    ja myslim, ze snad inteligentni clovek chape, ze ani cokoladova dorta neni ze 100% z cokolady, ani sodikova vybojka neni ze 100% ze sodiku, tak ani kyslikova bomba neni ze 100% z kysliku. je to pojmenovane podle nejdulezitejsi slozky o kterou se zajimame v danem pripade.
    2.12.2013 21:46 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Je celkem legrační, jak se snažíte hájit neobhajitelné. :-D
    2.12.2013 21:48 asdfasfasfasf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    nevim proc by to nebylo neobhajitelne, jenom kvuli vasim krasnym ocim neni duvod prestat pouzivat sice nepresne, lec zazite vyrazivo.

    kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba.....

    LED dioda...
    2.12.2013 22:22 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    a hned je člověku líp, že? ;-)
    3.12.2013 02:25 tany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Lepší by bylo, kdyby dělal něco s vodíkem .. "s vodíkovou bombou .." :)
    3.12.2013 05:19 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Bedřich: Já vám řeknu, až na těch pár let v chládku, nežil jsem si špatně. Jednou jsem se seznámil s nějakým Frantou Pávkem a ten dělal s vodíkovejma bombama. On mi zadarmo poskytoval ty bomby a já z nich plnil na poutích balónky. Balónky po dvou korunách jeden. Maminko, dítě vám pláče, až se cizí ustrne, a vy mu to potěšení nekoupíte? – A jednou, bylo to v Lounech, takhle vyvolávám a najednou vám vidím, mezi dvěma lípama někdo stojí a dívá se na mě. A to byla Máňa.
    3.12.2013 14:40 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Je celkem legrační, jak někdo napadá jednoznačnou kontextuální interpretaci z nepatřičnosti. Máte zjevně značnou potíž se sémantikou živých jazyků... Mimochodem, jde o OT, takže /dev/null :/
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    3.12.2013 16:35 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    No právě. Inteligentní člověk. Ale kolik nás takovejch je? :-) Já jsem pro používat správné termíny pokud to je. Proč riskovat, že tam jednou nějaký neználek Linusovi na jeho přání namontuje opravdu tu kyslíkovou láveh .... a soud ho osvobodí. Stejně je to zajímavé, proč se tomu říká kyslíková, když poměrově je ve vzduchu nejvíce dusíku, že? Neměli bychom říkat dusíková?
    3.12.2013 17:55 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Todle se snad nezastaví...

    Kyslíková proto, že přece dýcháme kyslík a ne dusík, to dá rozum. :-)
    3.12.2013 20:42 asdfasfasfasf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    libore ty najednou obhajujes vyraz "kyslikova bomba", na zacatku jsi proti tomu brojil, ne?!

    i dusik se s absorbuje do krve, ale mnohem mnohem mene nez kyslik, nebo jine (jedovate) plyny.
    3.12.2013 23:37 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    :-) Stejně už si každej vygooglil jak to ve skutečnosti je, tak bych to opravdu nechal.
    4.12.2013 00:24 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    A co takhle héliové bomby stejně jako většina verzí Trimixu? ;-)
    Bedňa avatar 3.12.2013 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Hlavným produktom reproduktoru je teplo a predsa mu nehovoríme teplárna, alebo vyhrievač.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.12.2013 17:49 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    http://cs.wiktionary.org/wiki/bomba
    2.12.2013 20:35 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    ne všechno, co se píše na internetu je pravda ;-)
    2.12.2013 21:59 asdfasfasfasf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    aertwertwetwert

    treba prispevky pod clanky :-)
    3.12.2013 13:53 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Obzvlast kecy od samozvaneho brouka pytlika
    3.12.2013 12:40 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Ne, autor je jen z jiné vesnice než vy. Výraz "lahev" tam používají pro skleněnou nádobu na pivo. Malým kovovým nádobkám na stlačený oxid (kysličník) uhličitý tam říkají "sifonové bombičky". No a velkým nádobám na stlačený plyn pak říkají plynové bomby.

    A to dokonce existují místa, kde elektrické svítilně říkají "baterka", rtuťové zářivce "úsporná žárovka", dále na východ místo hledat říkají "šukat". Jo a taky překvapivě spousta lidí točenému Zlatopramenu říká "pivo".

    Druhá možnost je, že ve vaší dědině říkáte "trotl" každému, kdo je z velké dálky (až někde za kopcem). Pak si prosím dejte pozor, v civilizovaných krajích má výraz "trotl" poněkud jiný význam a mohl byste někoho nechtěně urazit.
    3.12.2013 13:52 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    +1 nice
    3.12.2013 14:14 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    +1 :-)

    Můžeme to tímto uzavřít? Myslím, že by to mohla být pěkná tečka.
    3.12.2013 19:34 citanus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    an apologize?
    4.12.2013 00:09 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    ne, pokus o smírné ukončení diskuse ;-)
    Jendа avatar 4.12.2013 06:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Já se přiznám, že jsem doteď nepochopil, jestli narážel na „bomba“ nebo na „kyslíková“ (samozřejmě se nemůže používat čistý kyslík, který je od vyšších parciálních tlaků toxický - používá se pro menší hloubky stlačený vzduch, pro větší pak modernosti typu trimix, AFAIK).
    4.12.2013 10:05 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Na oboje sousede, na oboje. :-)

    Protože to není ani kyslíková ani bomba. Jsou to prostě lahve/flašky se vzduchem. Ale uznávám, že lidi, co se nepotápěj na to nejsou tak citlivý. Přiznám se, že jsem byl trochu expresívní, to ano. Nečekal jsem však, co se tu strhne za debatu okolo vlastního pojmenování.
    4.12.2013 10:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Veselé je, že v originále je "air tank", takže o kyslíku nic. Jenže překladatelé občas mají tendence být kreativní, což v 99% případů nedopadne dobře.
    Quando omni flunkus moritati
    4.12.2013 20:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Veselé je, že v originále je "air tank", takže o kyslíku nic. Jenže překladatelé občas mají tendence být kreativní, což v 99% případů nedopadne dobře.
    No, vím o 'překladatelích', kteří by to byli schopní přeložit jako "vzdušné bojové vozidlo"...
    pavlix avatar 5.12.2013 07:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Že bych tušil...?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.12.2013 10:11 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Bych rek, ze trotl je tu leda nejaky chocholaty.
    6.12.2013 20:25 x14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Lidičky, proboha, nekrmte toho trolla!
    pavlix avatar 8.12.2013 08:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
    Kterého? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.12.2013 08:17 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS
    Zdejší diskuse mi poněkud připomíná jednu scénu z jednoho staršího amatérského filmu... :-)
    3.12.2013 14:44 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS
    K věci: Pokud to SGI se správou XFS myslí vážně, pak nutně musí respektovat princip výběru správce nikoli z řad svých lidí ale nejkompetentnějšího z komunity. Druhá věc je, že aktivní přispěvatel nemusí nutně zvládat komplexní správu projektu. Takže velmi zmatená jaderná zpráva o správě.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    3.12.2013 15:49 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS

    Dave Chinner nie je len aktivny prispievatel. Aktivne robi aj review patchov a povedal by som, ze ma aj najvacsi prehlad v zdrojovych kodoch xfs (mozno este Christoph Hellwig sa na neho chyta).

    Jedine, coho by som sa bal je, ze po prijati danej pozicie by mal menej casu prave na ten vyvoj (ale to by sa dalo vyriesit spominanym spoluspravcovstvom s Benom Myersom).

    Zmena bola pravdepodobne iniciovana tym, ze sgi nie vzdy stiha review proces dostatocne rychlo (par krat doslo aj k viac nez mesacnemu oneskoreniu medzi tym, ked sa patch poslal na mailing list a bol commitnuty/reviewnuty niekym z sgi).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.