Portál AbcLinuxu, 11. května 2024 08:37

Komiks xkcd 1244: Šest slov

24. 10. 2013 | Redakce
Články - Komiks xkcd 1244: Šest slov  

XKCD česky.

xkcd logo

Zvýšené riziko

xkcd 1244, czech, česky

← Zvýšené riziko | originál: http://xkcd.com/1244/

Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Luboš Doležel, písmo: Tereza Sýkorová

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

Seriál XKCD česky (dílů: 338)

První díl: Komiks xkcd 648: Podzimní listí, poslední díl: Komiks xkcd 1112: Vem si to logicky.
Předchozí díl: Komiks xkcd 1252: Zvýšené riziko
Následující díl: Komiks xkcd 1246: Bledě modrá tečka

Odkazy a zdroje

http://xkcd.com/1244/

Další články z této rubriky

Týden na ScienceMag.cz: O krok blíže k molekulárním počítačům
Týden na ITBiz: Kvalita a přesnost dat generovaných AI rozhodne o důvěře zaměstnanců v umělou inteligenci
Týden na ScienceMag.cz: Kosmologové se opět zkouší vypořádat se s problémem Hubbleovy konstanty
Týden na ITBiz: GenAI má na evropském trhu umělé inteligence zatím jen velmi malý podíl
Týden na ScienceMag.cz: Upřesnili limity pro klidovou hmotnost neutrin

Diskuse k tomuto článku

24.10.2013 13:06 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pointa opět zůstala utajena. No nic, jdu na pivo.
24.10.2013 13:11 trubicoid2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
https://kerbalspaceprogram.com/
24.10.2013 13:16 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Hmmm, a kterých šest slov se neříká?
24.10.2013 13:19 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Funguje to v Kerbal Space Programu
rADOn avatar 24.10.2013 13:49 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Pointa je v tom že Kerbalí hvězdná soustava, fyzika i samotný kosmický program jsou poněkud, ehm, specifické. Vtip ve vtipu je že KSP skutečně dosáhl jistého úspěchu přímo v NASA a JPL, protože si v něm mohou zkoušet a hrát s nápady na které by jim kongres nikdy nedal peníze.

"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
27.10.2013 18:53 salam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
a co dál si mám ještě nastudovat? toto není vtip...
egg avatar 24.10.2013 13:43 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máte to někdo koupené? Stojí to za těch 23 USD?
Proč led klouže? --Aldebaran bulletin
Bystroushaak avatar 24.10.2013 14:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
No, rozhodně se na tom dá zabít spousta času. Jestli to za to stojí už je věc každého, kdo má o zabíjení času zájem :)
rADOn avatar 24.10.2013 14:37 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Mám to zatím poctivě upirátěné, plánuju koupit až zařídím internet-kompatibilní platební kartu (tipy vítány). Pokud tě zajímá skutečná kosmická technika a ne krávoviny ala startrek (mluvíce o technice, ne o obsahu) tak je to úžasná hra. Pro mě je to s velkým náskokem největší objev od vynálezu Minecraftu a za ty prachy mi to nejen stojí, ale dokonce mi udělá radost přispět na něco takového. Dokonce jsem uvažoval že si lehce propagačně ublognu.

OTOH jestli nepoznáš retrográdní zážeh od prográdního a nechceš takový "detaily" zkoumat, tak to asi nebude to pravé. Docela pěkná návnada je tady a zde . (Doporučuju se zvukem, obojí má pěkně ladící hudbu.)

Disclaimer: moji kerbíci navštívili (a vrátili se!) Mun, Minmus, Dunu, Ike a Gilly.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Bystroushaak avatar 24.10.2013 14:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Mám to zatím poctivě upirátěné, plánuju koupit až zařídím internet-kompatibilní platební kartu (tipy vítány).
Mbank karta se dá slinkovat s paypalem, kterým se pak kerbal dá zaplatit. Ale jinak se dá paypal dobíjet i převodem z účtu na účet.
24.10.2013 22:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Pozor, když jsem kupoval před víc než rokem přes účtem nabitým Paypalem Minecraft, tak to trvalo asi tak měsíc než se to povedlo. Celou dobu to házelo chybu typu: Operace nedokončena, a musel jsem je ten měsíc opruzovat, přičemž to vypadalo, že ani sami nevědí proč to dělá (dne X.Y. si Paypal uvědomil sám sebe... ).

Podle mě by bylo bezpečnější koupit to přes kartu (viz útoky Anonymous při Wikileaks aféře apod.).

Z bank doporučuju FIO, jde tam online a zdarma nastavit limit klidně před a po transakci (asi +- tolerance, než se transakce zaúčtuje). Bankovnictví je HTML + JS (hlavně teda HTML).
rADOn avatar 25.10.2013 01:51 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Prave proto je paypal az posledni moznost. Nekomunikativni banku mam uz ted (mbank), a protoze squadum ty prachy fakt preju tak mi vadi i krvava dan kterou jim paypal strhne.

Pokukovani po FIO bance byl prave duvod proc jsem to odkladal, ale ted zjistuju ze to jejich "zdarma" vypada spis jako podraz a asi budu patrat dal.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
25.10.2013 02:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
ale ted zjistuju ze to jejich "zdarma" vypada spis jako podraz a asi budu patrat dal.
Co tím myslíš?
rADOn avatar 25.10.2013 10:15 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Myslel jsem tím různý skrytý poplatky. Ale teď koukám na srovnání na měšci a oni to maji všechny banky :-( Začínám chápat co na těch bitcoinech lidi viděj.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
25.10.2013 23:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Všechny poplatky jsou přehledně vypsané v ceníku. Některý činnosti fakt zadarmo být nemůžou (například výběr z bankomatu cizí společnosti). Navíc některý poplatky by mohly být nižší (před víc než rokem jsem to i porovnával), protože FIO má pobočky na Slovensku (platba CZK←→EUR).

Základ, kdy občas člověk zaplatí na aukru, nebo koupí kartou je ale zdarma. Jedinej poplatek, co jsem zatím platil byl výběr eura z bankomatu v německu a pak reset hesla (ospalý člověk by si neměl měnit heslo :-D).

Bitcoiny jsou samozřejme jiná káva :-D.
Jendа avatar 25.10.2013 23:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ne.
26.10.2013 00:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ale ano... (strana 6)
7. Poskytnutí bankovní informace osobě oprávněné dle zákona
Na druhou stranu se musím přiznat, že jsem vůbec nevěděl, že takový zákon existuje a že na to má exekutor právo. Podle diskuze na idnes ho má asi i mBanka (v článku je zmíněna jenom Raiffaisen banka, která nevybírá).

I s tím poplatkem mě ale vychází, že se mi ta fio vyplatí.

26.10.2013 10:07 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Na druhou stranu se musím přiznat, že jsem vůbec nevěděl, že takový zákon existuje a že na to má exekutor právo. Podle diskuze na idnes ho má asi i mBanka (v článku je zmíněna jenom Raiffaisen banka, která nevybírá).
Exutor právo má, s tím, že to zacáluje ze svého (náklady exekuce si samozřejmě účtuje, a to v takové výši, že se ti panenky budou protáčet). Postup fíííjo je naprosto nezákonný.
26.10.2013 17:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Jj to, že to neúčtuje exekutorům je dost na hlavu. Rád bych i tak ale viděl ten zákon, kterej to bance zakazuje.
Bystroushaak avatar 25.10.2013 03:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Nekomunikativni banku mam uz ted (mbank), a protoze squadum ty prachy fakt preju tak mi vadi i krvava dan kterou jim paypal strhne.
Tak jim prostě napiš a pošli jim to rovnou na účet. Tímhle stylem mi to přijde strašně komplikované, ale budiž.
Jendа avatar 25.10.2013 03:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Za převod do zahraničí se taky zaplatí pěkný poplatek. Bitcoiny neberou? :)
xvasek avatar 25.10.2013 10:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Problém s PayPalem je v tom, že AFAIK není moc čím nahradit - v úvahu dle mého připadá jenom bitcoin nebo přímá platba kartou. PayPal berou všude a ve srovnání s bankovním převodem do zahraničí je levný. Nebo spíš "nejméně drahý". Platba kartou přímo je dost o důvěře v tu danou instituci, bitcoin je ideální.
25.10.2013 23:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ovšem platba kartou přes PayPal je zase důvěra v ten PayPal :-D (jehož obvyklá reakce na problém je zablokování účtu a požadavek na identifikaci uživatele).
xvasek avatar 29.10.2013 21:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Tak pořád víc věřím PayPalu, než nějakém Frantovi, který po mě chce peníze. A jestli mi zablokují účet, tak ať se s ním udáví, zatím bych si si bez něj dokázal život představit. :-)
Jendа avatar 29.10.2013 21:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Horší je, když ti zablokují účet a máš tam peníze.
29.10.2013 21:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ono je hlavně to bankovnictví blbě navrženo. Kdyby se místo čísla platební karty dával nějakej předgenerovanej kód (+ potvrzení každé transakce), tak by to bylo efektivnější. Některé bankovnictví sice umí nastavení limitu (není možné vybrat víc), ale stejně to není flexibilní.

Ten PayPal může zablokovat účet i s několika tisíci (=nepůjdou vybrat).
xvasek avatar 29.10.2013 21:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
No, já jenom platím, tak tam žádné peníze nemám. Pro příjem je to asi složitější otázka.

Ale s tím blbě navrženým bankovnictvím máš pravdu. Celkem velký skok dopředu by byl, kdyby se každá transakce kartou musela ješte potvrdit v bankovní aplikaci nebo nějakou SMSkou. Teď k vyluxování účtu stačí znát těch 15 číslic, které jsou na té kartě navíc napsané a vidí je každý, u koho platím a nemá bezkontaktní terminál...
1.11.2013 09:40 skvedo | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
U ČSOB mi už odhadem asi 2 roky (přes rok určitě) funguje, že při platbě kartou mě to po zadání všech čísel přesměruje ještě na stránku ČSOB a tam musím zadat kód z SMS. Neděje se to u PayPalu, tak je tam určitá možnost to obejít. Na PayPal by si nikdo neměl mít možnost znova přidat moji kartu (kamarád kdysi ztratil údaje k účtu a pak si mohl do nového přidat kartu až po změně banky, kdy dostal úplně novou kartu).
25.10.2013 23:18 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
PayPal berou všude a ve srovnání s bankovním převodem do zahraničí je levný. Nebo spíš "nejméně drahý".
Jenze pokud se zaregistrujete u nas, nemuzete pouzitvat eura primo, takze pokud platite do zemi s eurem, tak se casto vyplati prevod, protoze kurz PayPalu je pro platce nevyhodny. Je to dobre jen na opravdu male castky.
xvasek avatar 29.10.2013 21:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ano, to je dobrá poznámka. Nicméně tady se bavíme o 22USD (nebo kolika), kde PayPal bankovní převod porazí určitě. Já se v tom ceníku České spořitelny moc nevyznám, ale ohání se tam nějakými stokorunami, možná mají jiné banky lepší podmínky.
29.10.2013 21:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Poplatek z platby kartou platí přijímající strana ne? Když jsem kupoval Parallellu, tak mě to strhlo víceméně dvacetinásobek (v CZK) té cifry (v USD), což je zhruba kurz a pokud ne, tak je konverzní poplatek zanedbatelný.
Jendа avatar 29.10.2013 21:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Obchodník většinou platí 1-3 % podle toho, jaké podmínky si vyjedná (čti: jaký má obrat).
xvasek avatar 29.10.2013 21:28 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ano. Platba přímo kartou je levnější, ale je velmi nebezpečná.
24.10.2013 15:00 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ony dnes ještě existují internet-nekompatibilní platební karty? Jako osobní používám Citi Life, protože mi dá na vše slevu 2 % (a 55 dní bezúročného období), a jako firemní mám Fio (bez poplatků).
25.10.2013 15:31 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
unicredit, na infolince se daji zablokovoat nebo povolit internetove transakce. a citi dekuji uz fakt ne. do toho jejich bordelistanu co maji v cobrandech sem jim poslal inspekci CNB.
25.10.2013 15:37 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
jo akorat bacha u ucb se dost vyrazne lisi kvalita pobocek, zakaznickeho servisu na nich a zpusob iniciace komunikace - tolik k nekomunikativni banka. na centrale v regionu jsou vyrazne pouzitelnejsi lidi. mozna za to muze i vnitrofiremni politika a procesy, kdo vi.
egg avatar 24.10.2013 15:12 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
OTOH jestli nepoznáš retrográdní zážeh od prográdního a nechceš takový "detaily" zkoumat, tak to asi nebude to pravé.
Poznám. :-) Jsem učitel fyziky. Takže díky za tip!

Mimochodem, zážitky podobného druhu nabízí teď i film Gravitace (S. Bullock, G. Clooney). Na placatou verzi asi nemá cenu chodit, ale 3D v IMAXu jsem si užil, můžu doporučit.
rADOn avatar 24.10.2013 16:28 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Mno na Gravitaci jsem se začal těšit potom co ji pochválil Phill Plait aka Bad Astronomer. Ale i když na Holywoodské poměry to je zázrak realističnosti, srovnání s KSP to asi nesnese. Po tom co jsem strávil tři hodiny korekcemi při svém prvním pokusu o dokovací manévr můžu zodpovědě říci že z floridské 51° inklinace na bajkonurských 55° se s pomocí MMU se srabackým delta-v 25m/s fakt nedostaneš. O "drobných" rozdílech ve výšce a excentricitě ani nemluvě. A žádný film nepřekoná zážitek z okamžiku kdy se po těch třech hodinách ze stínu vyloupnula Agena, když jsem se opatrnými výtrysky monopropelantu rovnal osy (nadávaje přitom na vlastní stupidní nápad mít silový vektor RCS mimo těžiště) a když se konečně políbily stykové uzly (navzdory tomu že se je zapomenutý SAS snažil roztrhnout).

Ostatně třeba při reorganizaci svojí kosmické stanice jsem zažil i situace AFAIK podobné těm ve filmu. Scéna: uvolněné moduly stanice se nekontrolovaně srážejí, mezi odletujícími kusy rozbitých solárních panelů a výztuží se proplétá Jeb v jednomístné nouzové kabině a každý gram monopropelantu ho vzdaluje od šance stanout zpátky na Kerbinu který se majestátně a nevšímavě klene nad jeho hlavou… To je přece materiál. Už jen proto že kam se Clooney hrabe na Jeba :-)
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
25.10.2013 12:55 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Mel by jste jit delat PR(mysleno pouze v dobrem)... Kdybych KSP nemel, po tomhle bych si ho urcite poridil. :)

Musím zkusit vytvořit vesmírnou stanici, zatim jsem navstivil pouze Mun a tu nejblizsi planetku, ale nejak jsem uz nemel palivo na navrat..
rADOn avatar 25.10.2013 14:12 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
No jak jsem psal vyse, chytlo me to. A indie projekt na kterym si nepakuje kapsy nejaky nenazrany vydavatelstvi zpropaguju rad.

"Nejblizsi planetka" bude asi druhy mesic Minmus, ale tam delas nekde chybu. Delta-v ucet pristani na Minmusu je podobny, pokud se dokazes vratit z Munu tak stejna lod da i Minmus. Samozrejme je tam uz komplikovanejsi navigace :-)

Stavba vesmirny stanice je jiny kafe – mit zakladnu nad hlavou sice veci zjednodusuje, ale stykovy manevry jsou slozitejsi nez pristani na Munu. Nez se do toho pustis velmi doporucuju nacvicit si to na co nejmensich lodickach. Umet dostat na LKO nejakou mnohatunovou priseru jeste neimplikuje umet ji ovladat. Chybka kterou v mk.I napravis decentnim odkaslanim muze byt ve vetsi lodi neuriditelna.

OTOH jako trenink to rozhodne doporucuju, pilotovanej program se bez stykovek delat neda. Minmus je tam maximum co das "direct ascent".
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
25.10.2013 14:57 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Já si orbitální manévry nacvičil v programu Collider, ve kterém jsem chtěl z oblohy sestřelit tři nefunkční satelity z předchozího programu Sputnik, kterým došlo palivo nebo elektrická energie. Původně jsem je chtěl zničit vzájemnou srážkou, ale když se mi to podařilo, dopadlo to tak, že jsem měl místo jednoho nefunkčního vraku na orbitě dva. Takže jsem byl nucen neovladatelný satelit nějak pevně zachytit a navést do atmosféry. Stavba orbitální stanice pak už byla hračka :-)
I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
25.10.2013 16:41 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
A muzu se zeptat, jaky byl tvuj nejvetsi uspech?

Ja jsem si KSP sice koupil, ale radeji jsem se od toho po vikendu distancoval, protoze to vypadalo na dlouho.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
rADOn avatar 25.10.2013 17:42 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Úspěch je širokej pojem. První přistání na Munu (na první pokus :-P ) byl skvělej pocit. První zadokování byl menší nerdgasmus. Kosmický program je vůbec o "prvenstvích" a soustava kerbolu je zámerně sestavená tak, že každá další planeta je větší výzva než ty předešlé. Za úspěch se dá považovat úspěšné zvládnutí různých havarijních situací, větší úspěch je že k nim díky testování a zkušenostem dochází jen zřídka. Na co jsem opravdu pyšný je, že mi ještě nezemřel ani se neztratil žádný kerbal, i když se o to párkrát docela intenzivně pokusili. Úspěch byl navrhnout a odladit obrovskou chřestovou nestvůru jménem Bivoj která dokáže vyšroubovat na LKO 160 tun nákladu. Podle kamarádů z Minecraftu je největší úspěch když se od kerbíků urvu a trochu zvelebím svůj hrad :-)

Když to vezmu kolem a kolem, tak asi největší úspěch je že jsem konečně pochopil co měří impuls a vůbec se dozvěděl obrovskou spoustu věcí o skutečný kosmický navigaci.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
24.10.2013 17:15 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Zjednodušenou newtonovskou fyziku mají i některé "kosmické simulátory", třeba Elite II: Frontier. V té sice existuje naváděcí počítač a loď má v dispozici ohromné Δv (řádově desíkty až ticíce km/s), ale pokud navigační počítač vypadne nebo je málo paliva, tak se musí navigovat ručně až do okamžiku automatického navedení dovnitř stanice (alternativa je přístát na planetě na přistávací plochu, ale to je o dost těžsí).

PS: Myslím, že dnešní stroje už by mohly být dost výkoné na kosmický simulátor se zjednodušenou relativistickou fyzikou, sice existuje FPS A Slower Speed of Light, ale tam se řeší jen efekty speciální teorie relativity typu kontrakce délek, dilatace času, deformace zorného pole a Dopplerův jev, ale žádné jevy spojené s obecnou toerií relativity jako deformace časoprostoru v okolí velkých hmot (jako neutronové hvězdy a černé díry) a zajímavýché efekty z toho plynoucí ...
Jendа avatar 25.10.2013 03:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
PS: Myslím, že dnešní stroje už by mohly být dost výkoné na kosmický simulátor se zjednodušenou relativistickou fyzikou, sice existuje FPS A Slower Speed of Light
Nechcete někdo udělat patch do Blenderu, aby to umělo počítat STR fyziku? Pak by šly třeba vyrenderovat svobodné filmy s c = 50 km/h :-).
25.10.2013 03:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
By tě zažalovali výrobci psychedelik :-O.

Jinak ASAP! :-D
Jendа avatar 25.10.2013 03:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Ještě by bylo dobré zkusit tohle dodělat do nějaké VR, třeba takového toho defaultního domečku, co má Oculus jako demo. I když já měl docela problém nenarážet do stěn i v klasické fyzice :-D.
Bystroushaak avatar 25.10.2013 03:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Nebo fyzikální CAD :D
xvasek avatar 25.10.2013 09:40 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Myslím, že tady je pěkné místo k řešení mého problému se Slower speed of light. Mám s tou hrou problém v tom, že mi přijde, že je to špatně. :-) Když se pohybuji vysokou rychlostí, měla by sy IMHO projevit kontrakce délek opačně - tzn. z mého pohledu by se měly jevit předměty přede mnou blíž, než skutečně jsou, ale v té hře je to naopak. Pro referenci o čem mluvím mrkněte sem.
rADOn avatar 25.10.2013 10:09 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
To je afaik správně. Pokud ty se pohybuješ vůči okolí ~c, tak se zároveň tvoje okolí pohybuje vůči tobě, takže ten efekt je stejný.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
24.10.2013 17:25 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
A co Orbiter Space Flight Simulator? Já na tom regulérně ujíždím už nějakou dobu :)
rADOn avatar 24.10.2013 17:49 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Na ten se chystám, ale moc si od něj neslibuju. Afaik tam nejdou konstruovat vlastní, ehm, výtvory, což je podstatná část srandy. Třeba zrovna dneska se na fóru objevilo téma přistávacího modulu s kabinou vespod a některý designy co se tam objevily jsou fakt zajímavý. Zkusit si skutečnou techniku je určitě bezva, ale počítám že se to brzo omrzí – shuttle se svejma 300m/s se prostě nikam nedoplazí.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
24.10.2013 21:57 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Tak Orbiter je spíš o té 'vesmírné' navigaci a zvládnutí stroje (já lítám s Delta Glider IV), to se člověk dost vyřádí i v rámci Sluneční soustavy. Já jsem zatím celkem rád, že doletím ze Země k ISS a na Měsíc, pokouším se o Mars, ale někde dělám chybu, že vždycky skončím ve Slunci :) Každopádně pokud si do Orbiteru postahuješ nějaké hi-res textury vesmírných těles, tak to dokáže být opravdu pěkná podívaná, jsou tam scénáře, které tě umístí kamkoliv se ti zlíbí (nebo si můžeš sám nějaký vytvořit) a kochat se výhledem :) Bylo by super kdyby Orbiter obsahoval i nějaký herní prvek, např. dopravu lidí a zboží za účelem výdělku a upgradu lodi nebo něco na ten způsob. Takhle je tam vlastně celá zábava postavená na tom propočítat a naplánovat správně manévry tak, aby člověk dorazil kam potřebuje s nejmenší možnou spotřebou paliva...
rADOn avatar 25.10.2013 11:31 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
To je teda pořádná chyba :-) delta-v do slunce je obrovská. Máš opačný "eject angle". V KSP je navigace více než dost a je afaik docela reálná. Rozdíl je spíš v tom že jednodušší matematicky – gravitace se počítá single-body nějakou geometrickou metodou (a aerodynamika je jen provizorní). Prakticky se to projevuje hlavně neexistencí libračních bodů, že se dráha v pátým desetiným místě liší od skutečný fakt nepoznáš.

Největší rozdíl oproti skutečnosti je spíš v tom že technika je teoreticky 100% spolehlivá – motory vzdycky chytnou, čerpadla se nikdy nezadřou… Anžto si rachejtle skládáš sám tak máš nekonečno možností něco zeslonit takže prakticky jsou kerbalí rakety legendárně nespolehlivý :-D
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
25.10.2013 15:13 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Koukal jsem na nějaké videa na youtube a rozhodně KSP vyzkouším vypadá to zábavně, hlavní rozdíl vidím v tom, že Orbiter ti dává možnost ochutnat jaké to asi je sedět přímo v kokpitu a ovládat loď, což je se mi na tom právě nejvíc líbí. Jinak v Orbiteru je v nastavení možnost zaškrtnout Damage and failure simulation, ale k tomu jsem zatím nenašel odvahu :)
24.10.2013 21:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Na GMA950 se demo sice spustí, ale je nepoužitelné (nejmenší detaily pod 1 FPS a některé polygony se ani nevykreslí).
xvasek avatar 29.10.2013 21:19 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Máte to někdo koupené? Stojí to za těch 23 USD?
Je to pěkný průšvih. Do neděle jsem o tomto programu nevěděl a vedl si celkem spokojený život. Pak přišla ta diskuse tady, stáhnul jsem demo, následně to prakticky obratem zakoupil a už mě to stálo celé pondělí (a venku bylo tak pěkně!), nedá se od toho odtrhnout. IMHO by to na sobě mělo mít nějaké varování, že to způsobuje závislost.

Aktuálně mám jednoho Kerbala na orbitu, ohodil si blbec motor a na zemi se připravuje vesmírná mise k jeho záchraně. Mělo by stačit do něj něčím šťouchnout...
Jiří Svoboda avatar 30.10.2013 10:25 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Hehe, to mi něco připomíná. Já sice o Kerbalech nějakou dobu vím (od recenze na root.cz), ale asi nějak podvědomě jsem se té hře doteď vyhýbal.

Jenže pak jsem začal blbnout na Androidu se Simple Rockets (pro Android ještě existuje Space Agency, která sice vypadá komplexnější, ale osobně se mi moc nelíbí a je i považována za nerealistickou) a pod dojmem tohoto komixu jsem včera konečně vyzkoušel i demoverzi Kerbal Space Program.

No, jediný důvod, proč jsem ještě nekoupil plnou verzi je ten, že nemám hardware, na kterém by to běželo plynule. Ale mám obavu, že se to brzo změní. :-)
rADOn avatar 4.11.2013 11:08 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Šťouchnout může sám. Ne nadarmo se říká že kerbalí kosmický program je jediný někdy nezbývá než vylézt a tlačit :-)
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
24.10.2013 15:33 kozec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dve malickosti:

Kerbal Space Program je nazov hry, neviem, ci je dobry napad takto ho sklonvat. Cim som si ale isty je, ze sa "hraje vyhradne Orbiter", nie na Orbiteru. On je totiz aj Orbiter nazov hry.
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.10.2013 19:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Kerbal Space Program je nazov hry, neviem, ci je dobry napad takto ho sklonvat.
Nedovedu si představit, že bych to v mluvené řeči v češtině nesklonil.
On je totiz aj Orbiter nazov hry.
No jasně. Ten text s tím není v rozporu. Má umocňovat, že tu hru berou vážně. Je to jako říct, že "tady jedeme na Linuxu".
rADOn avatar 25.10.2013 01:24 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Kerbal Space Program je nazov hry, neviem, ci je dobry napad takto ho sklonvat.
Nedovedu si představit, že bych to v mluvené řeči v češtině nesklonil.
Ano, v cestine ano. Ale kdyz das anglinu a cestinu do jedny vety tak to proste nemuze dobre dopadnut, jeden z nich bude znasilnen. Co je spatne na "Kerbalim Kosmickem Programu"?
On je totiz aj Orbiter nazov hry.
No jasně. Ten text s tím není v rozporu. Má umocňovat, že tu hru berou vážně. Je to jako říct, že "tady jedeme na Linuxu".
Souhlas. Sice mi to taky pripadalo divny, ale ono i v originale jsem nad tim musel chvili dumat nez mi ten krasnej dvojsmysl dosel. To ze jsi ten dvojsmysl dokazal vubec nejak prelozit a zachovat je kumst pred kterym smekam.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
25.10.2013 15:12 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Co je spatne na "Kerbalim Kosmickem Programu"?
Špatně je to, že v češtině píšeme velká písmena pouze na začátku jmen, přídavné jméno „Kerbalí“ zní dost podivně (u těchto jmen je lepší použít genitiv) a česky se tomu říká „vesmírný program“: Vesmírný program Kerbalů
25.10.2013 15:18 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
A co 'Kerbalský vesmírný program'? Vesmírný program Kerbalů mi zní kapku šroubovaně...
25.10.2013 16:06 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Jo, to by taky šlo
25.10.2013 15:23 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Souhlasim, Kerbalove maji vesmirny program, jelikoz stejne jako Americane letaji do vesmiru, zatimco Rusove maji kosmicky program, protoze letaji do kosmu.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
25.10.2013 16:10 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
AFAIK i tomu ruskému programu se říká vesmírný, což tedy, přiznávám, je trochu podivné, když jej provozuje Federální kosmická agentura :-)
25.10.2013 23:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kerbal aneb nic není nemožné :-D.
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
29.10.2013 12:59 fff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když vylezu s kerbajzem do volnýho prostoru, jak se s ním dá pohybovat? můžu jen přes -F- zalýzt z5 do shipu
29.10.2013 15:15 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1244: Šest slov
Nezkousel jsem to, ale melo by jit pouzit EVA commands.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.