abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    15.4. 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 444 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.10.2014 08:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    "It's kinda creepy how you do that" bych chápal spíš jako "Děsí mne, když mi tohle děláš", tj. že "creepy" není ten kód (ten asi taky), ale ten vzkaz.
    15.10.2014 11:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Souhlas.
    Quando omni flunkus moritati
    Slavko avatar 15.10.2014 20:13 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    No, pri kontrole prekladov mojich kolegov to robím tak, že sa zamyslím, či je to možné preložiť aj tak, ako to preložené je a protestujem, len ak si myslím, že nie. Neprotestujem len preto, že si myslím, že môj preklad je lepší, i preto, že si vážim čas, ktorý prekladu venovali...
    15.10.2014 20:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    V tomto případě jsem si celkem jistý, že tak, jak ji pochopil překladatel, ta věta myšlena nebyla.
    15.10.2014 21:47 Marvin | blog: im_depressed | Gallifrey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    +1 "do that" prece neni minuly cas
    15.10.2014 21:56 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    It's kinda creepy how yo do that. Nikoli how you did that. Tedy ne jak jsi to *udělalo*, ale jak to *děláš*. Ať už v obecném významu (třeba styl programování), nebo ve významu toho co se děje současnému já teď, kvůli tomu co na něj minulé já nastražilo.

    Já bych si navíc přisadil s tím "finally broke", které přeloženo (možná trochu doslovně): konečně se rozbila, více vystihuje stav, že dosud ta funkce jakž takž fungovala, a tedy se na ní nebylo potřeba dívat.
    16.10.2014 09:04 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Co je lepší? Špatný překlad, nebo žádný? Podle mně žádný, protože špatný překlad kazí vtipy. Svrbí mě prsty, a mám chuť spočítat, kolik překladů XKCD už bylo takhle zvoráno. Co si pamatuju, tak to nebude zanedbatelné procento.
    Bedňa avatar 16.10.2014 09:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    kolik překladů XKCD už bylo takhle zvoráno
    Ty budeš manažér že?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.10.2014 10:46 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Podle mně žádný,
    Však ho nečti. Každý nechť si vybere vybere originál nebo překlad...
    16.10.2014 15:09 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    souhlas
    17.10.2014 08:55 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Tak na to je jednoduchá pomoc, že? :-)
    Tadeáš Pelech avatar 16.10.2014 10:35 Tadeáš Pelech | skóre: 34 | Malenice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já

    Vážení přátelé jazykozpytci, berte prosím v potaz to, že žádný překlad se ani zdaleka nevyrovná originálu. Je to jen jedna z jeho mnoha možných interpretací.

    Navrhovaná děsivá varianta se ostatně dá vztáhnout jak na poznámky ve zdrojáku, tak na zdroják samotný. Navíc je delší a ztrácí na lapidárnosti ve vyjadřování.

    Pokud jde o časy, tak jako tak se mezi angličtinou a češtinou nedají převádět jedna ku jedné. A navíc s nimi každý jazyk pracuje jinak.
    V tomto případě je ostatně vhodnost použití přítomného času v originále diskutabilní. Minulé já s ohledem na svou ukotvenost v minulosti teď nic dělat nemůže. Udělalo to kdysi a teď se to projevuje. Pokud se tedy obracím k němu, kárám ho za to, co udělalo, ne za to, co dělá. Protože teď nedělá nic. Ani nemůže, protože neexistuje.

    Pokud jde o finally, to tam není prostě proto, že u komiksu hraje velkou roli omezený prostor pro text.

    Pokud jde o pochopení smyslu výpovědi, nejsem sám, kdo si to takto vykládá. Viz debata k tomuto dílu, konkrétně první příspěvek: Dear past self: Why did you write it in a way that you KNEW was going to break? (Povšimněte si prosím mj. minulého času :)

    pavlix avatar 16.10.2014 10:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    berte prosím v potaz to, že žádný překlad se ani zdaleka nevyrovná originálu.
    Aneb další do diskuze se svou svatou pravdou ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.10.2014 10:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    V tomto případě je ostatně vhodnost použití přítomného času v originále diskutabilní. Minulé já s ohledem na svou ukotvenost v minulosti teď nic dělat nemůže. Udělalo to kdysi a teď se to projevuje.

    Proč by to mělo být diskutabilní? Je to přítomný čas prostý, ne průběhový. A to právě proto, že věta nepopisuje jednorázovou akci, která by probíhala v daném okamžiku, ale něco co se děje opakovaně (mezi řádky je z reakcí cítit, že to není první takový vzkaz).

    Pokud jde o pochopení smyslu výpovědi, nejsem sám, kdo si to takto vykládá. Viz debata k tomuto dílu, konkrétně první příspěvek: Dear past self: Why did you write it in a way that you KNEW was going to break?

    Nevidím, jak by to mělo podporovat váš výklad třetí věty.

    17.10.2014 12:03 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    V tomto případě je ostatně vhodnost použití přítomného času v originále diskutabilní. Minulé já s ohledem na svou ukotvenost v minulosti teď nic dělat nemůže. Udělalo to kdysi a teď se to projevuje.

    Proč by to mělo být diskutabilní? Je to přítomný čas prostý, ne průběhový. A to právě proto, že věta nepopisuje jednorázovou akci, která by probíhala v daném okamžiku, ale něco co se děje opakovaně (mezi řádky je z reakcí cítit, že to není první takový vzkaz).

    http://youtu.be/Tew4_e6kJZ0?t=1m36s
    17.10.2014 12:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    K pochopení je ale potřeba nejdřív vidět úsek 0:42 - 1:05.
    16.10.2014 11:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    berte prosím v potaz to, že žádný překlad se ani zdaleka nevyrovná originálu. Je to jen jedna z jeho mnoha možných interpretací.
    To bych upravil na "žádný špatný překlad". Dobrý překlad se originálu vyrovná velice dobře, příkladem budiž překlady díla Terryho Pratchetta od pana Kantůrka
    Quando omni flunkus moritati
    16.10.2014 12:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    A vyskytují se i překlady, které bývají lepší než originál.
    Bedňa avatar 16.10.2014 12:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Pointa pôvodného komixu je, že má strach ako celý život bude po svojom "minulom ja" opravovať zdrojáky.

    V tvojom texte ide o jednorázovú akciu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.10.2014 15:39 comics guy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    No ja souhlasim s prekladem...
    16.10.2014 07:35 Brat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    To, že s něčím souhlasíš, nemusí znamenat, že je to správně.
    16.10.2014 08:54 Davat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    To, že s něčím nesouhlasíš, nemusí znamenat, že je to špatně.
    16.10.2014 14:04 Brat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    To sice nemusí, ale pokud se začnu hádat, co si myslím že je správně nebo špatně, tak to dokážu zdůvodnit, proč si to myslím. Pouze blbec argumentuje stylem: je to správně/špatně protože si to myslím JÁ.
    pavlix avatar 16.10.2014 17:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Takové sebekritiky? Ještě je tu otázka, zda není blbec spíše ten, kdo náhodný komentář považuje za hádání se.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 15.10.2014 21:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Volá sa to Gnome Shell.
    Niečo zlé sa stalo :(
    Zato dopísať už len
    Nedá sa to opraviť, prepíš to.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.