abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 672 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze

    13. 7. 2010 | David Ježek | Recenze | 7109×

    Období nervózního okusování nehtů nad osudem francouzské společnosti Mandriva SA skončilo, firma sehnala strategické investory, a tak je její přežití (minimálně na jistou dobu) zaručeno. Díky tomu máme k dispozici jarní verzi Mandriva Linux 2010.1 (Spring). Sice se zpozdila o měsíc oproti plánům, ale je zde a je stále stejně dobrá, takže se pojďme společně podívat, jak systém vypadá.
    mandriva logo

    Obsah

    Instalace systému

    link

    Nejprve se již tradičně podívejme na instalaci. Zde není potřeba prakticky žádného komentáře, proces je již několik let stejný a mění se maximálně v tom, že přibývají souborové systémy jako Ext4 atd. Mandriva (pro účely článku „Mandriva“ = „Mandriva Linux“) si s většinou kroků poradí sama, pokud vyberete některý ze dvou hlavních desktopů, nebude už otravovat s balíčky, naopak pokud se v nich chcete dopodrobna povrtat, ta možnost zde je – a to je velký bonus pro pokročilejší uživatele.

    mandriva linux 2001.1 spring instalace 01 mandriva linux 2001.1 spring instalace 02 mandriva linux 2001.1 spring instalace 03 mandriva linux 2001.1 spring instalace 04 mandriva linux 2001.1 spring instalace 05 mandriva linux 2001.1 spring instalace 06 mandriva linux 2001.1 spring instalace 07 mandriva linux 2001.1 spring instalace 08
    mandriva linux 2001.1 spring instalace 09 mandriva linux 2001.1 spring instalace 10 mandriva linux 2001.1 spring instalace 11 mandriva linux 2001.1 spring instalace 12 mandriva linux 2001.1 spring instalace 15 mandriva linux 2001.1 spring instalace 16 mandriva linux 2001.1 spring instalace 17

    Správa softwaru

    link

    Jako vždy jsou po instalaci nastaveny pouze základní zdroje softwaru, ale přidání dalších repozitářů je otázkou několika kliknutí myší. Ty specifické jako PLF a další samozřejmě přidáváme obvyklou cestou.

    mandriva linux 2001.1 spring 14 sprava softwaru mandriva linux 2001.1 spring 15 sprava softwaru mandriva linux 2001.1 spring 16 sprava softwaru mandriva linux 2001.1 spring 60 ovl centrum aktualizace mandriva linux 2001.1 spring 61 nove repos mandriva linux 2001.1 spring 62 nove repos

    V době dělání screenshotů ještě nebyly k dispozici ve standardních repozitářích žádné aktualizace vůči DVD médiu.

    KDE

    link

    „Protežovaným“, někdo by řekl „vymazleným“ desktopem na Mandrivě je KDE, zde již prakticky dotažené k dokonalosti. Chyby KDE 4 let minulých jsou zcela pryč, desktop je velmi příjemný na používání, velmi dopodrobna konfigurovatelný a v základu nastavený do podoby, která je mi z distribucí používajících primárně KDE nejmilejší.

    mandriva linux 2001.1 spring 01kde mandriva linux 2001.1 spring 02widgety

    Nabídka aplikací je v Mandrivě členěna stále stejně. Vůbec vše od instalace až po konfiguraci se v Mandrivě nijak nemění, to je velké plus pro trvalé uživatele tohoto OS.

    mandriva linux 2001.1 spring 03 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 04 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 05 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 06 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 07 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 08 nabidka
    mandriva linux 2001.1 spring 09 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 10 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 11 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 12 nabidka mandriva linux 2001.1 spring 13 nabidka

    Systémový monitor má jako v jiných distribucích stále tu nevýhodu, že jeho samotný chod do jisté míry vytěžuje CPU. Nechce už s tím někdo něco udělat?

    mandriva linux 2001.1 spring 77 nastaveni kde

    Nastavení KDE se taktéž pochopitelně nemění.

    mandriva linux 2001.1 spring 77 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 78 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 79 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 80 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 81 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 82 nastaveni kde
    mandriva linux 2001.1 spring 83 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 84 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 85 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 86 nastaveni kde mandriva linux 2001.1 spring 87 nastaveni kde

    Dnes se tedy spolu podíváme i na pár nastavení hardwaru.

    mandriva linux 2001.1 spring 64 hw tv tuner mandriva linux 2001.1 spring 65 hw bttv vyber karty mandriva linux 2001.1 spring 66 hw gtx260

    KDE Aplikace

    link

    Tentokrát přeskočíme zjevné programy jako Konqueror. Mandriva nyní přidala do standardní instalace Chromium, na něj se za chvíli podíváme. Nyní tedy čtečka RSS kanálů Akregator a „kecálek“ Kopete. Žádné velké překvapení se opět nekoná, zkrátka staré dobré KDE 4.

    mandriva linux 2001.1 spring 17 akregator rss mandriva linux 2001.1 spring 18 akregator rss mandriva linux 2001.1 spring 19 kopete mandriva linux 2001.1 spring 20 kopete

    Digikam se umí zeptat, jak nakládat s RAWy, bohužel poté, co jsem mu zadal projít celý 1,5TB disk, kde se potloukají tisíce fotek v JPEGu, RAWu a bůhvíjakých dalších formátech (pár stovek budou skeny z negativu do TIFF), tak znenadání hapal.

    mandriva linux 2001.1 spring 39 digikam mandriva linux 2001.1 spring 40 pripojeny disky mandriva linux 2001.1 spring 41 digikam

    Nepochybně dobrý základní nástroj pro RAWy je v Linuxu UFRaw, zejména ve spojení s GIMPem, který si jej umí pro export z RAWů přímo volat. Tuto dvojku jsem si osobně velmi oblíbil, a to i na Windows.

    mandriva linux 2001.1 spring 44 ufraw

    Mezi jednoduchými programy pro kreslení nechybí „dětsky laděná“ obdoba „MS Paint“, z KDE pocházející KolourPaint. Pro výběr barev odkudkoli je zde praktický nástroj KColorChooser.

    mandriva linux 2001.1 spring 42 kolourpaint mandriva linux 2001.1 spring 45 kcolorchoser

    Tak jako ve Fedoře 13, nacházíme i v Mandrivě 2010.1 nástroj pro výběr barevného prostoru, resp. „kalibraci“ zobrazení. Je dobře, že se linuxové distribuce konečně vydávají i tímto směrem.

    mandriva linux 2001.1 spring 68 sprava barev mandriva linux 2001.1 spring 69 sprava barev mandriva linux 2001.1 spring 70 sprava barev

    Nyní již slíbené Chromium, které si samozřejmě umí importovat nastavení a záložky z jiných prohlížečů. Zde třeba z Firefoxu (ten je pro Mandrivu nadále standardním prohlížečem, jeho ikona je umístěna i v hlavní liště).

    mandriva linux 2001.1 spring 22 chromium mandriva linux 2001.1 spring 23 chromium

    Video aplikace

    link

    Editor videa Avidemux asi netřeba představovat, jen mě vždy zklame, když jej nechám nainstalovat z repozitářů v té či oné distribuci a chybí v něm podpora x264 (resp. MPEG-4 AVC). Toto je i případ Mandrivy 2010.1.

    mandriva linux 2001.1 spring 46 avidemux

    Z přehrávačů pro tento článek zvolme tentokrát podrobnější ukázky z populární nástavby SMPlayer. Konfigurace je velmi podrobná a rozhodně potěší i zabudovaná podpora pro hardwarovou akceleraci na kartách Nvidia díky rozhraní VDPAU.

    mandriva linux 2001.1 spring 47 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 48 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 49 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 50 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 51 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 52 smplayer
    mandriva linux 2001.1 spring 53 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 54 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 55 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 56 smplayer mandriva linux 2001.1 spring 57 smplayer

    VLC jen čistě pro ilustraci, připomeňme, že od verze 1.1 také pomalu přichází s hardwarovou akcelerací videa.

    mandriva linux 2001.1 spring 59 vlc

    P2P

    link

    KTorrent jsme si představili již několikrát, protentokrát tedy jen ukázka interního vyhledávání.

    mandriva linux 2001.1 spring 21 ktorrent

    Blíže se podíváme na GTK+ klienta DeLuge, na screenshotech mimochodem puštěného v KDE 4. Jeho nastavení jsou velmi podrobná, včetně důležité možnosti filtrace IP adres a pro mnohé též nepostradatelného webového rozhraní.

    mandriva linux 2001.1 spring 24 deluge mandriva linux 2001.1 spring 25 deluge mandriva linux 2001.1 spring 26 deluge mandriva linux 2001.1 spring 27 deluge mandriva linux 2001.1 spring 28 deluge
    mandriva linux 2001.1 spring 29 deluge mandriva linux 2001.1 spring 30 deluge mandriva linux 2001.1 spring 31 deluge mandriva linux 2001.1 spring 32 deluge mandriva linux 2001.1 spring 33 deluge
    mandriva linux 2001.1 spring 34 deluge mandriva linux 2001.1 spring 35 deluge mandriva linux 2001.1 spring 36 deluge mandriva linux 2001.1 spring 37 deluge mandriva linux 2001.1 spring 38 deluge

    GNOME, XFCE a další

    link

    GNOME je v Mandrivě vždy implementováno velmi kvalitně, využity jsou konfigurační nástroje z tohoto prostředí, proto si dnes o GNOME nic bližšího nepovíme. Nijak zvlášť se neliší od verze minulé (tedy pochopitelně kromě toho, že je zde v aktuální verzi). Rozhodně však (odhlédněme od GNOME) chválím výběr dostupných wallpaperů v Mandrivě.

    mandriva linux 2001.1 spring gtk gnome mandriva linux 2001.1 spring gtk predvolby aplikaci mandriva linux 2001.1 spring gtk predvolby aplikaci2 mandriva linux 2001.1 spring gtk predvolby vzhledu mandriva linux 2001.1 spring gtk predvolby vzhledu 1 mandriva linux 2001.1 spring gtk pruvodce ucty im a voip

    Ani Xfce, LXDE a další desktopy (IceWM, WindowMaker, …) nepřinášejí nic revolučního.

    mandriva linux 2001.1 spring 72 xfce mandriva linux 2001.1 spring 73 xfce mandriva linux 2001.1 spring 74 xfce mandriva linux 2001.1 spring 75 xfce mandriva linux 2001.1 spring 76 lxde

    Závěr

    link

    Na Mandrivu 2010.1 jsme si počkali hodně dlouho. Zdali to čekání stálo za to, bude muset zhodnotit někdo, kdo s ní pracuje dnes a denně. Dle mého se systém povedl, došlo i na jisté novinky, ale hlavně se systém chová stabilně, byť jej lze za jistých okolností přivést do nesnází. Start i ukončení jsou poměrně svižné, byť na Ubuntu 10.04 ani zdaleka nemají. Každopádně pokud je Mandriva Linux vaše krevní skupina, jistě budete s jarním vydáním zas o něco spokojenější.

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.7.2010 08:26 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Nepřijde mi, že by Mandriva měla být distribucí zajímavou z pohledu KDE. Control center mají v GTK, některé standardní součásti KDE obcházjí vlastním GTK nástrojem (viz sítě) a s aktuálními (denními) buildy KDE to taky nebude slavné.
    13.7.2010 10:06 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Souhlas, Mandrivě jsem z těchto důvodů nikdy nedal delší šanci. GUI vypadá jako mix KDE 3.5, GNOME a KDE 4, celé to působí o 10 let starší, menu ani nemá vyhledávání, některé KDE součásti jsou nahrazené gnomáckýma atd. Jasně, většina věcí jde upravit a přehodit, ale prostě se mi nelíbí ten směr, kterým jdou, já nechci slátaninu všeho co najdou, chci co nejčistší KDE distro které si doplním o to co mi bude chybět.
    vain avatar 13.7.2010 10:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Souhlasím, ty slátaniny taky nemám moc rád, já bych třeba neměl v systému Qt vůbec (nic proti němu, naopak, ale jsem prostě odkojený na GTK aplikacích), ale "kvůli" VirtualBoxu jej tedy v systému mám taky, ale co... Qt je přece jen jeden malý balíček. Ale jinak mám čistě GTK desktop. Kdybych používal KDE, měl bych určitě čistě Qt desktop. Mandriva je "splácaná" hned po instalaci.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    15.7.2010 20:31 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Mohl bych se zeptat jaky to ma smysl, jako ta cistota? Nechapejte to prosim, jako rejpani, zajima me, jestli je lepsi pouzivat, pokud mozno vyhradne prostredky jednoho prostredi a vyuzit tak jeho plny potencial, nebo si jich nainstalovat vic a vyuzivat z kazdyho co mi vyhovuje. V gnome pouzivam plno KDE aplikaci, ale zatim neodhodlal jsem se pouzivat samotne prostredi KDE. Urychluje ta cistota system, nebo je z nakeho duvodu vhodnejsi? Dekuji
    David Ježek avatar 15.7.2010 20:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    pokud máš dostatečně výkonný počítač (tj jak cpu, tak dost paměti), tak je to myslím zcela fuk. osobně používám gtk i qt aplikace současně, bez ohledu na to, jestli zrovna sedím v gnome, xfce, kde, nebo windows. nepovažuju to a žádný problém, kdo má potřebu STRIKTNĚ dodržovat používání aplikací pro framework, ve kterém je napsán jeho desktop, je u mě jen "zaslepený fundamentalista". co tací lidé třeba dělají v kde bez gimpu?
    vain avatar 16.7.2010 07:24 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Jak bych to řekl, ta úspora výkonu bude, jelikož se nemusí natahovat více knihoven (třeba zároveň GTK a Qt), ale jak tady někdo už podotkl, v dnešní době na novějších PC to nemusí být až takový problém. Další pohled na věc může být provázanost jednotlivých aplikací s daným prostředí, třeba Evolution bude lépe pracovat s GNOME než s KDE (evolution-data-server apod...), Gajim si rozumí s Nautilem a další... No a v neposlední řadě vzhled, který je ale subjektivní, a ne každého tankuje, že mu nějaké aplikace nezapadají ťip ťop mezi ostatní... mě to ovšem celkem vadí. Ale rozhodně nejsem jeden z těch, co sáhne raději po horší třeba GTK variantě před lepší Qt aplikací, ale momentálně to tak u mě je, že mi více sedí GTK aplikace (Gajim, Evolution, Chromium, Geany, Liferea, xchat, nautilus atd..) až na onu jednu vyjímku, VirtualBox =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    13.7.2010 17:17 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze

    Pridávam sa. Práve som (zbabelo?) z KDE-Mandrivy utiekol. Ten Drak nerešpektoval moje farebné nastavenie. Nič som tam nevidel, dosť ma to dojalo - podobne blbo to má aj Sabayon v tom svojom vlastnom nástroji.
    Inak ale škoda - také svižné KDE nebolo už dávno.

    SomaFM commercial-free internet radio
    13.7.2010 19:23 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Nespúšťa sa MCC náhodu pod identitou root-a (aby to potom nemuselo každú chvíľu pýtať heslo)?
    13.7.2010 19:19 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Posuzovat kvalitu desktopu podle toho v čem je napsané kontrolní centrum nelze. To kontrolní centrum (DrakX) je vůbec nějaký Perl-bast. Mno ale za ty roky to pěkně odladili, to je pravda. Dosažená kvalita programu má vyšší váhu než použité technologie, i kdyby vám osobně zrovna nečli pod nos (mě nějde ani Perl ani Gtk ;) a přesto centrum používám.

    Paradoxně, Suse centrum je (bylo) v Qt a přesto že Suse podporuje spíše Gnome, například akvizice Ximianu (Michael Meeks), investice do Mono a SharpGtk.

    Distribuční afiliace k Gnome nebo KDE se projevují hlavně: 1) kvalitě a aktuálnosti balíčků* daného desktopu a základních aplikací 2) přímá podpora projektů (finance, manpower,..)

    Ad 1) Mandrivy poskytuje kvalitní KDE a to často i tak, že NEposkytuje poslední stabilní řadu KDE, u KDE od řady 4 bohužel platí, že nejaktuálnější != nejkvalitnější. Chce to počkat alespoň do první opracné verze :) někdy i déle. Stává se, že Mandriva má ve svých balíčcích patche které ještě ani nejsou v oficiálním vydání KDE, i kdyby bylo o několik verzí nominálně vyšší.

    Ad 2) mám dojem že Mandriváci sponzorují K3B a snad i vývoj přímo KDE. Kdyžtak mě opravte.
    14.7.2010 07:10 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Vezmu to od konce.

    Ad2) Mandriva v dávné minulosti hostovala některý ze serverů KDE projektu. Její dnešní vazba na KDE je minimální. (nejsou peníze ani vývojáři). Největším podporovatelem KDE bylo vždy SUSE, a to platí dodnes. Novell do KDE investuje mnoho prostředků a platí několik klíčových vývojářů.

    Ad1) Zkoušel jsem všechny verze Mandrivy od KDE 4.0. Můj dojem z Mandriváckého KDE je ještě horší než u Kubuntu, a to už je skutečně na pováženou. Nestabilní, neodladěné, navíc podivně přiohnuté prostředí. Téma La Ora raději nekomentuji.

    Měřeno v penězích a vývojářích je afiliace Mandrivy ke KDE v objemu KDE dnes prakticky mizivá.

    Suse centrum je v Qt a SUSE podporuje KDE. Bylo tomu tak vždy a ani vstup Novellu na tom vůbec nic nezměnil. Chvíli se snažili upřednostnit Gnome, ale uživatelé si takovou změnu nepřejí. Mezi uživateli Opensuse má KDE naprosto dominantní postavení. Projekt Opensuse má KDE jako výchozí prostředí, nejvíce KDE repozitářů a nejvíce současně podporovaných verzí KDE ze všech distribucí.

    V současné době je stav v SUSE spíše takový, že místo absolutního upřednostňování desktopu zvítězila snaha kvalitně podporovat i ostatní prostředí. KDE zůstává jedničkou, ale komunita pracuje na podpoře GNOME, Xfce, Lxde... tak, aby se podpoře KDE co nejvíce přiblížily. Yast byl již před nějakou dobou přepsán také do GTK, takže máte na výběr rozhraní Qt, GTK a ncurses.
    14.7.2010 11:22 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Vezmu to od konce.

    Ad2) Její dnešní vazba na KDE je minimální. (nejsou peníze ani vývojáři).
    Vyznívá to negativně, přitom nebýt Mandrivy, tak třeba K3b nebo Nepomuk nepokročily ve vývoji. Tam udělali lidi z Mandrivy dost práce. Ano, dneska už ta přímá podpora není, možná taky proto, že byly splněny definované cíle. (Nezaměňovat s "bylo dokončeno".)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    14.7.2010 11:39 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    To trochu Madrivě křivdíte. O podpoře Mandrivy pro například K3B proběhlo i tady ve zprávičkách tady na ABC:

    http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/k3b-pro-kde4-bude : ...Mandriva poskytla dva vývojáře, kteří mají pomoci s portováním K3b do KDE 4.

    Jestli se dobře pamatuji vypomáhala trochu i v Digikamu a snad i v Kaffeine.

    Suse (a menším odstupem i Fedora) patří mezi největší přispěvatele do desktopového linuxu. To je bez debaty. Jsou to distribuce relativně bohaté, sponzorují desktop ze zisků z serverového segmentu.

    Mandriva se na serverech neprosadila, z free desktopu se žít nedá, takže je na tom finančně bledě. Takže i příspěvky do ostatních projektů jsou relativně nižší.

    Posuzovat kvalitu KDE4 je ošidné, je to stále takový lepší polotovar. Já používal KDE 3.5 + některé aplikace z KDE4, co to jen šlo a to v Mandrivě šlo až do 2010.0, asi nejdéle ze všech hlavních distribucí (nepočítaje Debian Stable ;).

    Poslední dobou kvalita KDE4 haprovala i u mě, ač jsem byl jinak spokojený, hádám že za to může špatná finanční situace, odešel jim mimo jiné hlavní interní KDE vývojář a balič. I lidé z OSS potřebují nějak živit rodiny.

    Zdá se že o Suse víte hodně, toho hned využiju, nebyly by přesnější údaje co přesně Suse v KDE podporuje? Konkrétní čísla, jména, nějaký pěkný odkaz? Posledně jsem tohle nindal od vývojáře Fedory (na rootu) a dostali jsme se nejdál k odkazu na web *hostovaných* projektů. Že s tím nadělají takovou drahotu, já bych se s tím chlubil na první stránce!
    14.7.2010 14:21 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Novell je "patron of KDE", to znamená, že do toho sypou nějaký definovaný finanční obnos. Platí některé klíčové vývojáře KDE, namátkou mě zrovna napadá Luboš Luňák. SUSE významně přispívá do komponent jako kdelibs, kdebase, kdepim, kdenetwork, Knetworkmanager. Kickoff menu - aktuálně výchozí menu KDE4 - vzniklo v SUSE pro KDE3, kde se také dlouho používalo.

    Mandrivě nekřivdím. Jsem si vědom těžké situace, ve které je.
    14.7.2010 19:26 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Od patrona se očekává že věnuje (alespoň) "Large corporations €10000" ..hmm, to dá tak na fulltime placeního vývojáře na 2-5 měsíců (vývojáře z rozvinuté země :) Hmm, darovanému koni na zuby nehleď. Jen doufám, že ta celková podora je větší.

    Nojo, Luboš, pravda, už jsem ho tu na abclinuxu dlouho neviděl. Snad zahořkl po kritice nového kwinu.

    Taky Kendy, ten udělal integraci KDE3 do OOo, ale Suse ho najalo až pak tuším, a od té doby se snad KDE nevěnuje, jen OOo, integraci KDE4 už dělal někdo jiný.

    > SUSE významně přispívá do..

    Super bylo mít nějaká určitější čísla, nějaký odhad člověko-hodin, stačil by interní odhad, to by snad zvládli. A pak porovnat distribuce vzájemně :)
    14.7.2010 19:42 jaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Ten Patron je IMHO taková legrace, spíše pro jednotlivce a malé firmy. Peníze do KDE tečou hlavně jinudy - klasickým sponzoringem či zaměstnáním vývojářů. Nejvíce přispívají +/- Novell, Nokia a Intel. Novell také několik klíčových vývojářů, kteří na kde pracují full-time již pár let.
    corwin78 avatar 13.7.2010 08:46 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Nevím, ale mě se zdá design KDE4 v Mandrivě nějaký divný. Na první pohled jsem dokonce nabyl dojmu, že je to KDE 3.5.x. Netvrdím, že je to na škodu, jen se mohli trochu odvázat, s KDE4 jde udělat hodně vymazlený desktop.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    13.7.2010 09:14 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Nic ve zlém, ale většina návštěvníků ABC Linuxu nejspíš Mandrivu aspoň z rychlíku zná. Být autorem, tak bych tenhle článek spíš zkusil protlačit na Živě, Technet nebo nějak podobně zaměřený server, aby se dozvěděla široká veřejnost, že je k dispozici kvalitní distribuce, kterou můžou používat i (s prominutím) BFU a nepotřebují se učit příkazovou řádku (no flame please).
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    13.7.2010 09:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Ten článek vznikl "na objednávku" AbcLinuxu. Myslím, že i tady se dost lidí rádo podívá, jak vypadá nová verze.
    David Ježek avatar 13.7.2010 10:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    a já jen dodám, že kdyby už ten článek nechtělo mít abcl, tak bych ho jistě nepsal pro živě apod. ale na diit.cz ;-)
    Dent avatar 13.7.2010 11:56 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Tady i tam by vyjít nemohl? Případně pouze jako zprávička o zajímavém článku...?
    vain avatar 13.7.2010 10:08 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Souhlas, já už nejsem takový distribuční turista jaký jsem před několika roky býval, takže se rád podívám, jak vypadají ostatní distribuce (ano, opravdu mě zajímá i výchozí vzhled, jelikož jsem dost hračička, pokud jde o vzhled =)), takže ty screenshotové recenze mám rád.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    13.7.2010 12:36 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Široká veřejnost na Mandrivu a všecky ostatní distribuce linuxu z vysoka kašle. Cpát články o linuxu jinam než na weby na tento systém zaměřené je akorát o vyvolávání flamewarů a tím spíše o poškozování linuxu, než o jeho propagaci.
    13.7.2010 16:21 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Kašle protože o linuxu neví. A to je ten problém :-(
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    13.7.2010 09:31 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Mandrivu jsem o víkendu nainstaloval pokusně na notebook. Nešla wifi hned po instalaci :-(. Připojil jsem tedy kabel. To byla jediná vada. Krásně odladěné prostředí, rychlé, nic mi nepadalo. Naprosto super. Dokonce jsem uvažoval, že si ji hodím na desktop :-). Opravdu jsem byl velmi mile překvapen jak krásně všechno chodilo.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    13.7.2010 09:41 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Wifi v Mandrivě nechodí pravidleně. Mnohdy je totiž ovladač umístěn mimo instalační DVD verze Free a nachází se pouze na instalačním live-médiu verze One, které je za nepochopitelně v 32bit verzi. Také z důvodu tohoto podivneho chování jsem nad Mandrivou dávno zlomil hůl.
    13.7.2010 13:13 Dima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    WIFI je treba nastavovat pres ovladaci centrum. Potrebne baliky se doistaluji. V pripade,ze se jedna o nejake priprojetarny balicky, tak ve spravci software je treba povolit NON-FREE zdroje. Pod Mandrivou jde zprovonit jakoukoliv WIFI. Bud' stadrdni cestou anebo pomoci NDISWrapper. Vsechno lze naklikat v Ovladcim centru-> Sit a internet.
    13.7.2010 13:18 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Ano, to vím. Ale wifi se instaluje blbě pokud nemáte přístup na Internet :-). Nevadí, prostě jsem našel krabici se switchem, vlezl pod stůl, všechno zapojil a šlo to. Jen je škoda, že to nechodilo samo :-). Ta Mandriva fakt chodí parádně. Nainstaluju si ji do viruálu a budu sledovat. KDE4 tam chodí moc pěkně. Pokud zmrví Gnome tím jejich Gnome3, půjdu k Mandrivě a jejich KDE4. Nebo skončím někde u Xubuntu.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    13.7.2010 20:31 Anino
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Mandrivu mám na notebooku, takže som iba upgradoval. Taký hladký upgrade tu ešte nebol. Potreboval som iba znovu nastaviť systémové aliasy (lebo súbory v /etc/profile.d dostali prioritu a namiesto alias.sh sa to teraz volá 60alias.sh) a v /usr/share/X11/xkb/symbols/ znovu obnoviť súbor sk, aby mi behala moja špeciálna klávesnica. Všetko ostatné (wifi, zvuk, čokoľvek) rovno fungovalo.
    13.7.2010 09:45 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Hezke, ale zacina mi na techto "screenshotovych recenzich" vadit ze kliknu na obrazek -> zpet -> dalsi atd.
    Nestalo by za to zacit uvazovat o zakomponovani nejake "galerie" kde si otevru prvni snimek a pak jedu dalsi -> dalsi -> dalsi ????
    13.7.2010 09:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Hmm, to je pravda. Zkusím něco najít. Návrhy vítány.
    13.7.2010 10:17 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Mno me osobne se libi a vyhovuje mi napriklad system, ktery maji na root.cz
    Nejsem prilis znalec webovych technologii a fotogalerii :-) mozna reknou jini, jestli je to flash ci ne?
    13.7.2010 11:34 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    13.7.2010 11:48 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Jj, koukal jsem take.
    Hodit do googlu free javascript photo gallery a uz si jen vybrat.
    13.7.2010 12:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Lightbox a pár dalších řešení znám, ale rád bych věděl, co vyhovuje čtenářům.
    David Ježek avatar 13.7.2010 13:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    cokoli bez otravných animací, při kterých se mění pozice ovládacích prvků...
    13.7.2010 16:02 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Chtělo by to nějákou anketu
    srigi avatar 18.7.2010 10:15 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Lightbox je uz celkom nafuknute riesenie. Odporucam lahky (9kB) Colorbox.
    Be kind to newbies.
    brk avatar 13.7.2010 12:27 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Což by mi samo o sobě tak nevadilo, ale mám rád velké písmo, takže si před čtením zakryji levý sloupec se zprávičkami a fonty zvětším. Dojdu k prvnímu obrázku, kliknu na něj, prohlídnu, dám zpět a levý sloupec je zas zpátky, takže pěkně odscrolluji nahoru a znovu zakryji levý sloupec. Po druhém obrázku mne to omrzí a už na ně račí neklikám, což je u screenshotové recenze celkem problém.
    USE="-qt -kde"
    Jardík avatar 13.7.2010 16:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Já ukážu na první obrázek a dám prostřední myšítko, posunu myš kousek doprava a udělám to samé, atd. atd. Nakonec vlezu na vedlejší tab, prohlídnu obrázek, prostřední myšítko na zavření tabu, automaticky mi tam skočí další, ... a obrázky jsou prohlídnutý.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.7.2010 01:00 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Přesně tak to dělám já (akorát v prohlížečích, které po zavření tabu „chytře“ skočí na předchozí otevřený místo dalšího, je to komplikace). Proto mi vadí takové ty javascriptové galerie, které toto uživateli znemožnují.
    13.7.2010 11:14 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Škoda, že je v článku spousta nicneříkajících screenshotů, ale třeba screenshot gui pro výběr balíčků k instalaci chybí :/
    David Ježek avatar 13.7.2010 13:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    a sekce "Správa softwaru" je jako co?
    13.7.2010 23:59 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Tak se hned nemusíte čertit.

    Citace: "pokud vyberete některý ze dvou hlavních desktopů, nebude už otravovat s balíčky, naopak pokud se v nich chcete dopodrobna povrtat, ta možnost zde je – a to je velký bonus pro pokročilejší uživatele."

    Což chápu jako nějaký detailní výběr před instalací. Ne až Správu softwaru. Tak to asi chápu jinak než většina.
    14.7.2010 00:02 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Ten detailný výber balíčkov pri inštalácii vyzerá úplne rovnako (pretože to pravdepodobne je ten istý nástroj).
    David Ježek avatar 14.7.2010 00:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    aha, tak to jsem špatně pochopil, omlouvám se. jinak ten screen nebyl ničím zajímavý, je stejný pro několik posledních verzí mandrivy, ani nevím, jestli jsem ho (ne)dělal, nebo ho prostě redakce vyřadila. fakt není ničím nový.
    13.7.2010 13:10 Dima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Start i ukončení jsou poměrně svižné, byť na Ubuntu 10.04 ani zdaleka nemají

    Toto prohlaseni mi prijde zcela nepravdive. Neni to pravda ,ze Mandriva startuje a ukoncuje se pomaleji nez Ubuntu. Zkousel jsem obe distrubce na svem stroji a rozdil se neda poznat.
    Jardík avatar 13.7.2010 16:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Buď se ti ukončuje pomaleji to nebo tamto, ale těžko obě stejně. Pokud ano, tak to dokaž, atomické hodiny jsou málo přesné ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Valerius avatar 13.7.2010 16:49 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Mně se teda ukončuje všechno stejně rychle... Ubuntu, Mandriva, Arch a třeba i Wokna. To zmáčknu takové to tlačítko vzadu na počítači... :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    Jardík avatar 13.7.2010 17:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    A seš si jistý, žeho vždy zmáčkneš stejně rychle, nebo že se ti kondenzátory vybijou za stejnou dobu? :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Valerius avatar 14.7.2010 07:17 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Šššššt :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    13.7.2010 13:13 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    po osmi letech asi opustim mandrivu, uz me to fakt nebavi. asi si koupim xp home :(
    13.7.2010 17:13 Pavel 'TIGER' Růžička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Neblazni, jakykoliv Linux se spravuje lepe, nez Windows. No a jestli Te to preci jen neprejde, tak jdi do Sedmicek, bezi mi na jedne masine rok a neni s nima zadny problem. Pravda, ja take uvazuji o jine distribuci, nez je MDV ... to co se ted kolem ni delo, to se mi moc nelibilo. Mne osobne zaujal CENTOS. No uvidime, zatim 2010.1 u mne sanci jeste dostala a lita pekne. I kdyz ja jednu na Gnome a neda se rict, zr by neobsahovalo zadne novinky, jak je psano v clanku.
    14.7.2010 16:23 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    tak to dnes už půjde asi dost těžko, když se už neprodávají ;)
    Boys don't cry
    16.7.2010 09:40 Pavel 'TIGER' Růžička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Tak toto je nepravdivá informace! Třeba zde se dají sehnat pořád ;-)
    vain avatar 16.7.2010 09:57 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    On si je chtěl ale koupit, ne pronajmout nějakou přiteplenou OEM licenci.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    13.7.2010 15:07 ycuzo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Takze mam prave cerstvu instalaciu... nepouzivam ani KDE ani Gnome,len FVWM + gtk aplikacie. Velke pozitivum je ze s mojho pohladu velmi setrne naraba s ramkou aj procesorom,oproti 2008 spring je to podstatny rozdiel,po instalacii ihned fungovala webkamera aj skener, nefungoval systemovy zvuk,speaker bol blokovany v blackliste...
    Zato pri instalacii samotnej som si uzil utrpenie,velmi negativna skusenost zasa oproti 2008.1,mam laptop a vlastne nefungovala usb mys,cela sa triasla a sklbala... toto som na posledy zazil na mdv2006,instalacia iba touchpadom bolo utrpenie nakolko si robym vlastny vyber balickov.
    Akurat mi leze na nervy,ze okna aplikacii tak trocha akoby preblikavali, neviem ci to robi nove gtk alebo graficka karta... Inac plna spokojnost...
    13.7.2010 16:34 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Pěkný článek díky. Zkusil jsem 64b verzi s KDE nainstalovat a šlape velice pěkně. Jenom by mě zajímalo jak jednoduše nainstalovat Nvidia driver GF 7600. Stačil by i odkaz pro tuto novou verzi aby mi fungovaly efekty v KDE.
    13.7.2010 18:57 less
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Instaloval jsem z liveCD (KDE4), kde ovladač už byl (nVidia 7600GS). Efekty funkční. http://wiki.mandrivalinux.cz/instalace-ovladacu-nvidia
    Jardík avatar 13.7.2010 19:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Další natvrdlík. Jasně ti říká, že chce 64bit verzi. Žádné 64bit LiveCD Mandrivy 2010 spring není, tak nevím, proč mu vnucuješ myšlenku, že na nějakém 32bit LiveCD to je a funguje.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.7.2010 16:27 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Ten odkazovaný návod funguje i na 64bitu :P Natvrdlík jsi ty ;)
    Boys don't cry
    Jardík avatar 14.7.2010 16:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    O tom návodě neříkám ani slovo, on mu vnucuje, že na nějakém 32bit LiveCD to funguje, což mu je prd platný :P Natvrdlík jsi ty ;)
    Věřím v jednoho Boha.
    14.7.2010 16:32 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    já to pochopil jako: já jsem to dělal takto (MDV ONE) a tady máš návod na řešení tvojeho problému ;)
    Boys don't cry
    Jardík avatar 14.7.2010 17:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Já to pochopil jako "V LiveCD Mandrivy to funguje hned, tak to nainstaluj z toho. Jinak tady je návod, jak to udělat." ;)
    Věřím v jednoho Boha.
    14.7.2010 09:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Aaargh, takhle zmršit velmi povedený moderní design KDE 4 a udělat z toho prostředí co vypadá tak 10 let staré, tomu říkám hnus, velebnosti. A ten mix KDE a GTK aplikací, to je taky "parádička"...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.7.2010 16:28 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    no vidíš, a mě ten vzhled vyhovuje ;)
    Boys don't cry
    14.7.2010 11:12 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze

    Nuz vidim ze jedine co sa novej mandrive da vytknut je default kde vzhlad + to ze drakconf je v gtk :-)

    Takze idem bez obav vykonat upgrade.
    Jardík avatar 14.7.2010 12:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Navíc ještě hnusný rpmdrake napsaný v perlu - je to pomalé jak hovno, než to zobrazí seznam všech balíků seřazených podle abecedy, tak čekám minutu. Při instalaci balíčků to pořád mění velikost okna s progressbarem, fakt humus. Navíc by to třeba mohlo ukazovat ještě progressbar s celkovým průběhem.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.7.2010 16:39 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Navíc by to třeba mohlo ukazovat ještě progressbar s celkovým průběhem.
    Ja som si doteraz myslel ze zobrazuje :)

    (obycajne dam update a neriesim, takze si asi pametam zle )

    14.7.2010 16:45 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    ne není a taky to mění tu velikost. Ale nikdy mi to nevadilo. Nevšímám si takový hloupostí.

    Ta rychlost načítání se s verzí 2010 velice zrychlila, tak nevím, kterou verzi Jardík naposled viděl ...
    Boys don't cry
    Jardík avatar 14.7.2010 18:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Zrychlila? Tak tam schválně vyberze "zobrazovat aplikace bez GUI" (nebo tak nějak to tam je) a pak dejte zobrazit všechny balíky abecedně. Jakou dobu se to načítá a ještě delší se to třídí podle abecedy.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.7.2010 08:57 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Přijde mi to rychlejší, než vychozí nastavení (všechny balíčky do skupin), které používám. Toto nastavení jsem ani nikdy nepotřeboval, nenapadlo mě, že bych měl něco takového dělat. Většinou vím přesný název, nebo část názvu balíku a urpmi to jistí, nebo používám vyhledávání (urpmf nebo rpmdrake) a nějaká abeceda mě nezajímá.
    Boys don't cry
    Jardík avatar 15.7.2010 11:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    A dal jsi zobrazit i ty ne-GUI aplikace? Pokud jsou zobrazeny jen GUI aplikace, tak je tak tak tak snesitelné, ale jak se zobrazí, tak děs.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.7.2010 12:07 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    jo, to je první co přepínám. Možná to bude ale tím, že mám, větší trpělivost (a mám systém na SSD)
    Boys don't cry
    14.7.2010 23:24 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    ale aspon pri update pise Total: x/y

    (x balik v poradi ktory instaluje, y: celkovy pocet balikov)

    Jardík avatar 15.7.2010 00:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Jenže to ukazuje 1/500, 2/500, 3/500, 4/500 (downloading), ... a pak zase znovu 1/500, 2/500, 3/500, 4/500 (installing) a pak jede dál 6/500, 7/500, ... Přitom nemáte páru, jak velké jsou ostatní balíčky (např. OOo se vám stahuje 15 minut, ale třeba libpng 5 sekund) a jak dlouho to tedy bude (alespoň přibližně) trvat. Taky nevidíte, co již nainstalováno bylo a co teprve bude.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.7.2010 23:36 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze

    Toto nie je moj problem. Za 15 minut stiahnem apson 1 giga a taky velky balik som zatial nevidel - a takiez velmi zriedka mam update 500 balikov.

    V skratke zapnem pc kliknem na cervene tlacitko s updatmi, zapnem co chcem. Vacsinov ani nepozeram na to, ale "robim" si svoje.

    14.7.2010 16:11 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Tak prosím poradí mi jak oficiálně v 64b verzi nainstalovat ovladač pro Nvidii gf7600 a rozběhat efekty v KDE?
    14.7.2010 16:30 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    1.) http://wiki.mandrivalinux.cz/nastaveni-zdroju-softwaru 2.) http://wiki.mandrivalinux.cz/instalace-ovladacu-nvidia
    Boys don't cry
    20.7.2010 14:55 power | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Tak to bohužel nefunguje. Mám GeForce 9800GT a na všech předchozích verzích není problém po doinstalování kernel-devel ovladač nainstalovat ale tady jo :-(
    Lamos Linuxos
    20.7.2010 14:58 power | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Dokonce ani live CD které vždy fungovalo nenaběhne do X-ek pouze do textu a ani nevím jak se přihlásit protože root ani guest nefunguje zkoušeno na 3 PC s Nvidia a Ati
    Lamos Linuxos
    15.7.2010 14:54 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Příloha:
    Systémový monitor má jako v jiných distribucích stále tu nevýhodu, že jeho samotný chod do jisté míry vytěžuje CPU.

    Nevím jestli to je obecný jev i jinde. Osobně pod Slackware 13.1 nic takového nepozoruji.

    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    15.7.2010 15:16 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    na P3 okolo 700 MHz samotný chod GNOME system monitoru s vypnutým vyhladzovaním grafu žerie dobrých 30-50 percent výkonu CPU.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    15.7.2010 15:36 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    To jako vážně? Mně monitor systému v KDE 4 (ksysguard) pod Arch Linuxem žere nějaká 3% (samozřejmě se zapnutým vyhlazováním grafu, ani mě nikdy nenapadlo hledat, zda by šlo vůbec vypnout). To vše na obstaróžním Sempronu 1,6 GHz.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    David Ježek avatar 15.7.2010 16:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    VELMI zajímavé, díky za screen. já mohu pouze dodat, že z 2,3ghz athlonu X2 takto zvětšený monitor sežere tak 60% procesoru (v mandrivě/ubuntu a bůhvíkde dále jsem zapomněl, že to dělá). fakt by mě zajímalo, jakou kravinu to tvůrci těchto dister mají zapnutou, že baští.
    15.7.2010 16:27 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    Není zač :-) Jen pro přesnost - u mě se jedná také o Athlon X2, jen na 2,1GHz. Jinak když o tom teď ještě přemýšlím, něco takového jsem zažil i na Fedoře, ale to bylo pod GNOME. Nevím nakolik tam může být souvislost.
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    David Ježek avatar 15.7.2010 16:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze
    to bude nějaká šílenost kolem 3D nebo tak. ale třeba compiz já standardně vypínám. nicméně teď se mi to bude měřit hůř, přešel jsem na 2.93ghz intel "x2" smahlej aktuálně na 3,90ghz (a to bez orochi ;-))
    15.7.2010 16:58 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandriva Linux 2010.1 Spring: Screenshotová recenze

    To už je pak jiná :-D

    Compizu jsem taky nepřišel na chuť, ale pod KDE už si KWin s pár efekty vychutnám..

    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.