abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 424 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Migi avatar 17.4.2012 01:51 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    a ani zminka o Yogscastu? No teda.
    17.4.2012 02:30 cli0n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    imho spis na blog, ale nemel bych moc remcat kdyz sem sam zadnej clanek nenapsal :)
    Max avatar 17.4.2012 07:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Hra není na ramku moc nenasytná (cca 150 uživatelů s 4-6GB). To, co jí dělá zabijáckou je vytížení CPU a hdd. Mám zkušenosti hlavně s bukkit verzí, kdy jsem psal management script v bashi pro jeden game hosting. Vlastně uměl vše, backup,restore,počet připojených klientů,zavádění worldu do ramdisku a zpět na hdd, poladění javy a hafo dalších věcí včetně ošetření milionu výjimek.

    Java podporuje více threadů, umí pracovat s více jádry, tahle hra, když jsem psal skript, to neuměla a možná to neumí doteď. Takže jedno jádro na 100% a ostatní se flákají. Jediná možnost, nasadit na server desktopový i7 a ještě ho přetočit. Při 30-40 klientech šel SAS disk s výkonem do řiti. V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.

    Další problém byl se stopnutím serveru. Někdy se mi to zdálo jako nemožná věc. Třeba na jednom i7 běžely třeba 4 servery. Když se dal stop jednoho, tak začaly povytuhávat ostatní (asi to začaly zabíjet ještě brutálnější diskové operace př stopnutí). Ale horší je, že servery s celkem dost uživateli (třeba 120-150), někdy i jen s 50 uživateli, nešly stopnout (i když běžely na serveru sami). Standardní postupy na stopnutí nefungovaly. Save all proběhl, ale stop už ne, na tom to mohlo viset třeba 10 minut a nic. Jako dobrá kombinace, kdy člověk nepřijde o data, se ukázal save -> následně stop a po 5-10s kill.

    On holý minecraft server by neměl být tak zlý, tyto a jiné problémy mohou způsobovat hlavně pluginy, co tam správci serverů cpou a které někdy docela dost zvyšují hw náročnost.

    S tím možná souvisí i stabilita, kdy je server málokdy schopen běžet 24hodin aniž by se neposral (nebyl u něj nutný restart). Ono i těch 24hodin je dost, dost klientů vyžadovalo restart serveru třeba po 4 hodinách. Ovšem za takto krátké intervaly mohly pluginy, za ty delší už těžko říci.

    Každopádně, bukkit byl a možná je ještě hodně zabugovaný. Otázkou je, kdo s čím máte zkušenosti a s jakým počtem uživatelů? Rád bych věděl, zda je současný stav lepší, nebo je to stále pro game hostingy pěkně na pikaču.
    Zdar Max
    PS: bude to už asi rok, možná déle, co jsem si s tím hrál...
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 17.4.2012 08:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.

    To tam musíš mít opravdu velké světy. :-)

    Max avatar 17.4.2012 10:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Data jsou uložena standardně v adresáři "world" (jméno jde samozřejmě změnit), což je příznačné, když si každý team buduje svůj vlastní svět :). A člověk by neřekl, kolik dat stačí nasypat do světa 30 trochu zarytých uživatelů :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 17.4.2012 20:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Kolik? Na mém soukromém serveru jsem si vygeneroval svět world 10k x 10k a má to cca 2.5GB. Což je tak velké, že to uživatelé asi jen tak nepokryjí. World na druhém serveru má po půl roce 520 MB (jen aktivitou uživatelů).
    Max avatar 17.4.2012 21:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Největší world, co vím, že byl hostován na game hostingu měl kolem 50GiB. Ovšem nevím, kolik hráčů a jak dlouho pařili.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4.2012 12:14 hermitek | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    On holý minecraft server by neměl být tak zlý, tyto a jiné problémy mohou způsobovat hlavně pluginy, co tam správci serverů cpou a které někdy docela dost zvyšují hw náročnost.
    Vanilla Minecraft server má problém v tom, že není moc vhodný pro hru více hráčů (více než 4 přibližně) – oproti Bukkitu je náročnější na výkon procesoru a navíc jen minimálně řeší administraci serveru v praxi. Bukkit také (dle mé zkušenosti) býval méně zabugovaný (ale netuším, jak to vypadá teď)… Více jader hra podporuje od verze 1.1 (leden 2012). A i když mám jen malý soukromý server, tak mi přijde nesmyslné hovořit o tom, že je minecraft náročný na hdd. I velmi rozsáhlý svět zabere maximálně pár gigabytů. A pokud se používá nějaký plugin, který omezuje hranice světa, tak ani klient s cihlou na klávese po pohyb vpřed ji nepřekročí.
    Max avatar 17.4.2012 12:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Náročný na hdd jsem myslel ve smyslu IOPS. Velikost světa je v řádu GB. U většiny uživatelů se pohyboval kolem 2-5GiB. Narazil jsem i na extrémy typu 50GiB.
    To, že MC zabíjí disk díky velkým požadavkům na IOPS, je podle mně jasná chyba programátorů, že více nevyužívají možnosti cachování a různé další optimalizace, aby nesahaly na disk při každý sebemenší blbosti. Díky tomu jde SAS disk do kolen u 20-40 uživatelů (tzn., log plný errorů o slabém systému a TPS blížící se nule) v závislosti na použitých pluginech. Proto je i na wiki bukkitu, nebo kde jsem to viděl, doporučováno umístění wordu v ramdisku (na to jsem přišel a nasadil ještě než jsem o tom někde četl), což u větších wordů a většího počtu serverů není moc možné, takže jedinou možností je SSD disk a počítat s jeho malinkatou životností...

    MC pro 4 uživatele je fakt šolíchátko :D, jak už jsme řekl, přes 100 uživatelů s rozumným TPS jsme se dokázali dostat.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4.2012 12:42 hermitek | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Šolíchátko :-) – ano, nemám zkušenost s většími servery – a umístění worldu do RAM mi přijde rozumné – ale není to imho žádná extra zátěž navíc.
    17.4.2012 22:01 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.
    Na to by se perfektně hodilo to, co Gigabyte před lety dělal: PCI SSD i-RAM, kde namísto flash pamětí byly normální sloty na DDR paměti (tudíž žádné omezení počtu přepisů). Dalo se do toho nacpat čtyři gigabytové paměti (klidně i pomalé 266MHz, protože se to chovaklo jako SATA I) a dokonce to mělo na desce zálohovací baterii, takže i při výpadku napájení to udrželo v paměti data.

    Bohužel v poslední době jsem nic podobného běžně prodávat neviděl, ale i tak si myslím, že vzhledem k nízké ceně levnějších pamětí a rychlejším rozhraním (SATa 3 má 6Gbit/s) by podobná zařízení měla stále smyls, hlavně v podobných případech, kde je úzkým hrdlem spíše latence a počet I/O operací za sekundu než přenosová rychlost a velikost.

    Je pravda, že dnes není problém i do desktopové desky nacpat desítky GB paměti a mít ramdisk v nich, ale pokud data nejsou read-only, kazí to nutnost neustále je zálohovat, což je u "hardwarovéhio ramdisku" realizováno vestavěnou baterií. Mimo toho, vychytrale navržený hardware by dokázal dělat ECC i u normálních pamětí, stejně, jako to dělá disk.
    Ruža Becelin avatar 17.4.2012 23:39 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    i-RAM jsem mel v ruce, W2K3 bootoval asi za 3 sekundy :-)

    Dnesni "pokracovatel" i-RAM je podle me PCIex SSD
    24.4.2012 15:42 tenlab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Zelezo co by mohlo delat nastupce PCI SSD i-RAM ci konkurenci PCIe moznosti?

    Nebo i daaaleko lepsi vlastnosti?

    Acard ANS-9010

    Dve tyhle deti v HW RAIDu...
    17.4.2012 08:32 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Clanek hodny zakladni skoly s radou preklepu? Que vadis Abicko?
    17.4.2012 09:43 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Kdyz uz, tak quo :D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.4.2012 09:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Vyšlo to po dohodě s autorem bez nároku na honorář. Nalezené překlepy rád opravím. A ještě raději uvidím kvalitní články, protože těch se krutě nedostává.
    Salamek avatar 17.4.2012 10:05 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    jestli se toto da povazovat za kvalitni clanek tak klidne neco rad sepisu :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    17.4.2012 08:39 shrapnell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Take si myslim ze to sem nepatri, je to spis blog. Navic nabada k pripojeni na warez server. Kdyby to byl server kde hraji hraci se zakoupenym Minecraftem, tak by odstavec s registraci atd. nebyl potreba.
    Salamek avatar 17.4.2012 08:47 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Clovek by cekal ze se jedna o clanek o vlastnim serveru, konfiguraci a jine, treba by me zajimalo to zamykani a omezovani zon (ano mam v provozu "privatni" minecraft server, kdybych mohl zamnkout nasi "laborator" tak bych tma klidne pustil dalsi lidi, treba z toho udelal takovy ABC minecraft srv :-D)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    tajny_007 avatar 17.4.2012 15:49 tajny_007 | skóre: 8 | /dev/null
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    "zóny" se dají zamknout třeba s pluginem residence (případně towny, ale ten se spíš podle názvu hodí na městečka/vesnice), který je pro toto výborný a dají se při vytvoření zóny nastavit různé věci, jako třeba to, aby nemohl obyčejný hráč chodit po oné zóně, aby se tam spawnovali mobové atd. Je toho hodně, ale tenhle článek je úplně zbytečný, navíc nabádá na warez servery (bez povolení jedné volby v nastavení server.properties se nemůže cracknutý klient připojit) s příkazem /register.
    HP Elitebook 8440p
    xvasek avatar 19.4.2012 09:43 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    navíc nabádá na warez servery
    Mohl bych poprosit o tipy na nějaké newarez české alternativy? Když dám něco do Google, tak mi vyjede hodně hitů a nevím, které servery stojí za to a které ne. Minecraft mám koupený, tak ať to taky využiju.
    24.4.2012 17:26 Plazec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Podivejte se treba na majncraft.cz
    17.4.2012 13:03 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše minetest
    Někdo psal pod minulým článkem o projektu minetest - GPL variantě napsané myslím v C. Chvilku jsem si s tím hrál a běhalo to pěkně.
    Max avatar 17.4.2012 14:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
    A také jsem pod tím článkem psal, že to je sice super rychlé a parádní, ale minecraft nedělá minecraft, ale jeho pluginy, který jsou všechny v jave. MC bez pluginů nikoho nezajímá. Projekt minetest by tedy musel přepsat i dosti pluginů, aby se stal pro hráče zajímavým :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4.2012 21:45 bručoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
    Největší problém minetestu je, že ještě nedosahuje ani úrovně minecraft classic, takže jak na tom bude s rychlostí uvidíme nejdřív tak za 2 roky, až bude implementovaná většina plánované funkčnosti. A na to co dneska umí jsou ty nároky celkem velké (1 jádro C2D jelo pořád naplno a paměť narostla až na 150 MB po cca. 5 minutách, pak jsem to vypnul).
    18.4.2012 10:29 Ed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
    Ja to hral par hodin a na mem postarsim klopytaci to jelo docela hezky. Ale protoze tam aktualne nejsou zadni mobove, tak to je trochu o nicem.
    18.4.2012 14:52 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest

    http://blog.movingblocks.net/ - Moving Bloks neboli Terasology OSS "clon" Minecraftu ..

    USE="-gnome -kde";turris
    Salamek avatar 18.4.2012 16:31 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
    to je zas java
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.4.2012 08:50 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
    Hlavně jestli taky někdo vymyslí bukkake verzi...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.