abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 729 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    1. 4. 2009 | Jan Drábek | Multimédia | 17257×

    V dnešním díle průvodce po Kdenlive se dozvíte něco o projektech, profilech, nahrávání videa a o přechodech a dostanete se také k prvnímu střihu.

    Obsah

    Nový projekt

    link

    Stisknutím tohoto tlačítka vyvoláte formulář pro vytvoření nového projektu, stejného efektu můžete dosáhnout přes Soubor -> Nový nebo klávesovou zkratkou CTRL+N.

    Nový projekt

    Do Složky projektu uveďte cestu, která se použije pro ukládání věcí spojených s projektem – audio a video minuatury, nedělejte si však naděje, že soubory v této složce se automaticky objeví ve Struktuře projektu. Vyberte profil, odpovídající formátu celého projektu (pokud chcete jen sestříhat domácí video, pak bude stačit DV PAL widescreen popřípadě DV PAL, jestli máte 4:3 kameru). Nezapomeňte, že profily nejsou pevně dané a můžete je nastavit v Nastavení -> Spravovat profily, ale o tom až později.

    Projekt je po stisknutí tlačítka OK potřeba ještě uložit, standardně se totiž neukládá!

    Při spuštění Kdenlive se otevře nový prázdný projekt, v Nastavení -  Ostatní však můžete nastavit, aby se při spuštění načetl poslední otevřený projekt.

    Ve verzi 0.7.1 se dalo pracovat s více otevřenými projekty zároveň, pokud jste měli zaškrtnutou volbu Otevírat projekty v novém listu v Nastavení -> Ostatní. V novějších verzích již tato volba chybí.

    Audio/Video stopy

    link

    Pod nastavením profilu máte možnost nastavit počet audio a video stop, jejich počet a typ můžete měnit i v již založeném projektu přes hlavní menu Časová osa -> Stopy a nebo z kontextové nabídky v přehledu stop v časové ose.

    Dále pak máte možnost přepsat globální nastavení zobrazování miniatur u audia a videa.

    Všechna výchozí nastavení lze nastavit v Nastavení -> Ostatní.

    Vlastnosti projektu

    link

    Jednotlivé vlastnosti projektu můžete upravit v Projekt -> Vlastnosti projektu, kde uvidíte stejný formulář jako při vytváření nového projektu.

    Nahrávání videa

    link

    K čemu by byl video editor, kdyby neuměl nahrávat video? K nahrávání videa v Kdenlive slouží Monitor nahrávání, v jehož spodní části máte rozbalovací box s výběrem: Firewire, Video4Linux a Zachytit obrazovku. Nad tímto boxem máte základní sadu tlačítek pro přehrávání (přetáčet, přehrát, zastavit) a další tlačítka:

    • Tlačítko k softwarovému připojení fyzicky připojeného firewire zařízení (například kamery apod.). Je dostupné pouze pro nahrávání přes Firewire.
    • Toto tlačítko všichni určitě znají, překvapivě nedělá totiž nic jiného, než spouští a vypíná nahrávání videa.
    • Pokud chcete nastavit parametry nahrávání, pak je toto tlačítko právě pro vás, stisknutím se dostanate do Nastavení -> Nastavit Kdenlive, do záložky Nahrávání.

    V případě, že zaškrtnete volbu Automaticky přidat do projektu, video se, po dokončení nahrávání, automaticky přidá do projektu. V druhém případě hledejte nahraná videa ve vašem domovském adresáři.

    Firewire

    link

    Po fyzickém připojení kamery stiskněte tlačítko Připojit, následně se dostaňte pomocí přehrávání a přetáčení na začátek úseku, který chcete nahrát, a stiskněte tlačítko Nahrávat. Nahrávání ukončíte dalším stisknutím tlačítka Nahrávat.

    V nastavení firewire máte možnost vybrat formát záznamu:

    • DV raw – data jsou uložena přesně tak, jak byla přijata z kamery.
    • DV AVI typ 1 – audio je nekomprimované, audio a video je ve stejném multiplexu. Některé windowsovské aplikace jej nemusí podporovat.
    • DV AVI typ 2 – audio je uloženo do samostatného proudu. Měl by být čitelný všude, avšak za cenu mírného nárůstu velikosti.
    • HDV– formát, který používají kamery zaznamenávající v HD rozlišení (1080, 720).

    Pokud chcete nahrát obsah celé kazety a zároveň chcete obsah rozdělit na jednotlivé klipy (scény) zaškrtněte v nastavení volbu Automaticky začít nový soubor pro novou scénu.

    Video4Linux

    link

    Přes Video4Linux můžete zaznamenat obraz z webových kamerek, ale také z televizních karet.

    V nastavení můžete nastavit zařízení, které se bude nahrávat (audio i video), rozlišení a počet snímků za sekundu.

    Zachytit obrazovku

    link

    Pro nahrávání stiskněte tlačítko Nahrávat, budete dotázáni na výřez obrazovky, který chcete zaznamenávat (pokud jste v nastavení nevybrali nahrávání celé obrazovky). Výběr potvrdťe stisknutím klávesy ENTER nebo zrušte stiskem klávesy ESC.

    Můžete nastavit, jestli chcete nahrávat celou obrazovku, či jen určitý výřez (což nastaveno jako výchozí). Zaškrtnutím Nahrávat zvuk a vybráním, přes jaký backend chceme nahrávat (ALSA nebo OSS), můžeme ke screencastu přidat i zvuk.

    Časová osa a použitelné nástroje

    link

    Před prvním střihem, ke kterému se dostanete za chvilku, je na čase, abyste se seznámili s časovou osou a důležitými nástroji.

    Původní verze Kdenlive obsahovala ještě další nástroje, ale vývojáři je nestihli všechny portovat a jejich návrat je plánován do "budoucích verzí".

    Časová osa

    link

    V časové ose jsou zobrazeny použité klipy v přesném časovém pořadí (zleva doprava). Rolováním (kolečkem) se nebudete pohybovat dolů, ale vpřed nebo vzad v projektu. Při rolování a současném držení CTRL si budete časovou osu přibližovat nebo oddalovat.

    Přiblížení časové osy můžete také nastavit ve stavové liště pomocí posuvníku, popřípadě můžete tlačítkem nalevo od něj nastavit takové oddálení, aby jste viděli celý projekt na jedné obrazovce (bez rolování).

    Stopy se číslují od nuly (jak už mají programátoři ve zvyku). V hlavičce každé stopy najdeme dvě tlačítka:

    • první slouží k umlčení zvuku celé stopy,
    • druhé slouží vypnutí obrazu.

    Audio stopy jsou od video stop odlišeny lehce modrým pozadím.

    Ve stavové liště jsou i další užitečná nastavení časové osy, například můžete vypnout zobrazování audio miniatur, zobrazování komentářů zarážek (o zarážkách ve čtvrtém dílu) nebo vypnout přichytávání. Přichytávání způsobuje přilnavost přesunovaných klipů k jiným již umístěným klipům, zarážkám a záložkám.

    Kurzor časové osy

    link

    Kurzor časové osy

    Velice důležitá část; většina akcí se provádí právě v čase, na kterém je umístěn kurzor časové osy, obrázek v tomto případě napoví víc, než nějaké lyrické líčení.

    Nástroj výběru

    link

    Tento nástroj se používá jako výchozí, uchopením klipu či více klipů (za současného držení klávesy CTRL) a táhnutím je můžete přesouvat nejen v rámci jedné stopy, ale i mezi stopami. Vybraný klip je orámován tenkou červenou čárou.

    Nástroj střihu

    link

    Nástroje můžete přepínat v nabídce Nástroj nebo ve stavové liště (tři tlačítka nejvíce vlevo). Po vybrání Nástroje střihu se vám objeví místo kurzoru nůžky.

    Kliknutí na klip v časové ose způsobí rozdělení klipu, přičemž nezáleží na tom, zda máte klip vybrán, či nikoliv. Pokud potřebujete rozdělit aktuálně vybraný klip bez přepínání nástrojů, pak použijte klávesovou zkratku SHIFT-R, ta daný klip rozdělí v místě kurzoru časové osy.

    Nástroj pro práci s místem

    link

    Tento nástroj se vrátil do Kdenlive 0.7.1, umožňuje vám přidávat přesně odměřené místo před a mezi klipy, ale také odebírat klipy mezi nimi.

    Pro přidání místa v jedné stopě najeďte myší na určené místo (před klip a nebo mezi klipy), vyvolejte kontextovou nabídku a z ní vyberte Přidat místo.

    Uvidíte takovéto okno, kde máte možnost nastavit délku trvání přidávaného místa a stopu, do které chcete místo přidat. Standardně se zobrazí formulář vyplněný pro stopu, ze které jste vyvolali kontextovou nabídku.

    Stejný formulář můžete vyvolat z hlavní nabídky Časová osa -> Místo -> Vložit místo, kde už ovšem stopu musíte vybrat ručně. Jako výchozí bude vybrána "stopa" Všechny stopy.

    Odebrání místa vyvolané z kontextové nabídky odstraní veškeré místo do předchozího klipu, popřípadě do začátku časové osy. Odebrání místa přes hlavní menu vyvolá formulář s výběrem stopy – odebrání místa se pak uskuteční na pozici kurzoru časové osy.

    První střih

    link

    Projekt už máte založený (vizte Nový projekt), teď přidejte soubor, se kterým chcete pracovat, do Struktury projektu (vizte Struktura projektu). Poté vyberte příslušný klip (náhled si můžete zobrazit kliknutím na klip a tlačítko přehrát v Monitoru klipu (kam budete automaticky přepnuti po vybrání klipu).

    Pak tento klip za pomoci chytnutí a táhnutí umístěte na časové osy. Táhnout můžete nejen ze Struktury projektu, ale i z plochy Monitoru klipu.

    Předtím, než budete přetahovat klip z Monitoru klipu, musíte nastavit (respektive přizpůsobit) výběr z daného klipu (výchozí výběr je 2 sekundy od začátku klipu nebo předchozí výběr). Samotné nastavení začátku a konce výběru se dělá tlačítky nebo klávesovými zkratkami I a O. Tažení se provádí přímo z plochy náhledu.

    Uvidíte něco takového, přesný výsledek závisí na délce a obsahu klipu a přiblížení časové osy.

    Samotný střih můžete realizovat třemi cestami:

    • Vyberte klip, který chcete rozdělit, kliknutím myši (orámuje se červeně), pak umístěte kurzor časové osy kliknutím v hlavičce časové osy a přesnou pozici dolaďte kolečkem v hlavičce časové osy nebo tlačítky Přetočit o 1 snímek vpřed/vzad pod Monitorem projektu.

      Až budete přesně v pozici, ve které chcete klip rozdělit, vyberte z hlavního menu Časová osa -> Rozdělit klip nebo stiskněte klávesovou zkratku SHIFT-R.

    • Umístěte kurzor časové osy do místa rozdělení klipu, vyvolejte nad příslušným klipem kontextovou nabídku a vyberte Rozdělit klip.
    • Změňte nástroj na Nástroj střihu ve stavovém řádku nebo přes hlavní menu Nástroj -> Nástroj střihu a s nůžkami klikněte na místo rozdělení klipu. Potřebujete-li se trefit do nějakého místa, zvažte použití přiblížení.

    Táhnutím můžeme klip přesunout jinam na časové ose, klidně i do jiné stopy. Pokud přesuneme video klip do audio stopy, obraz se nezobrazí, ale zvuk zůstane.

    Přebytečné klipy můžeme smazat stisknutím klávesy DELETE nebo vybráním Smazat vybranou položku z kontextové nabídky.

    Ořezávání od začátku/konce

    link

    Existuje i jiná cesta, jak se můžete dostat k malému výřezu z klipu; můžete také změnit délku klipu. Najeďte k vnitřní hraně klipu, u něhož chcete změnit délku, tak, aby se vám objevil zelený trojúhelníček a změnil kurzor na roztahující.

    Až uvidíte tento trojúhelníček, můžete kliknout a táhnout doleva pro zmenšení výřezu a nebo doprava pro zvětšení výřezu, avšak maximálně do délky klipu.

    Dvojklikem na klip můžete vyvolat následující formulář:

    Můžete tam nastavit pozici na časové ose, kde má klip začínat, začátek ořezání a délku trvání klipu. Dá se tak dosáhnout stejného výsledku jako výše uvedenou cestou.

    Postupné zesílení/ztlumení zvuku

    link

    Přidání postupného zesílení a ztlumení je ve skutečnosti efekt, avšak je dostupný i podobně jako ořezávání od začátku či konce klipu. Najeďte na pravý/levý horní roh tak, aby vám začal blikat a kurzor se změnil na ručičku.

    Následným chytnutím a táhnutím vpravo/vlevo nastavíte požadovanou délku zesílení/zeslabení. Pokud chcete docílit zeslabení/zesílení zvuku jinde než na kraji klipu, použijte efekt Hlasitost (o efektech ve třetím díle).

    Přidání přechodu

    link

    Přidání přechodu se nese v podobném duchu jako předchozí dvě akce. Najeďte na šipku (objeví se po najetí kurzorem na klip) u kraje klipu tak, aby se vám změnil kurzor na ručičku. Kliknutím na šipku se přidá přechod mezi stopy.

    Přechod se zobrazí napůl průhledně mezi příslušnými klipy (délka se stanoví dle překryvu klipů, pokud překryv není, pak se vloží přibližně 3sekundový přechod).

    Tímto přidáte přechod typu Luma (je nastaven jako výchozí). Pokud chcete rovnou přidat jiný přechod, proveďte tak z kontextové nabídky příslušného klipu Přidat přechod. Vyvoláte-li kontextovou nabídku v první polovině klipu, přidá se přechod na začátek klipu a obráceně.

    Základní vlastnosti přechodů

    link

    Přechody je možno zvětšovat a zmenšovat stejně jako klipy, stejně tak i mazat. Kliknutím na přechod se přepne ze Struktury projektu na tab Přechod

    U každého přechodu lze nastavit, s jakou stopou se provede. U nově vloženého přechodu bude nastaveno Automaticky, což znamená použití stopy bezprostředně pod stopou s přechodem. Můžete vybrat číslo konkrétní stopy, nebo zvolit Černá, pokud chcete obyčejnou roztmívačku/stmívačku.

    U roztmívačky/stmívačky do bílé si budete muset vypomoci bílým klipem vloženým pod danou stopu (resp. do stopy, kterou v přechodu nastavíte).

    Takže pokud bychom nechali výchozí nastavení (Automatická) a klipy v časové ose měli takto:

    tak přechod nebude fungovat, tak jak bychom čekali – přechod mezi klipy bude ostrá změna obrazu. Stačí ale nastavit provedení se stopou 2 a obraz se hladce prolne.

    Přechody

    link

    Kdenlive obsahuje 5 základních přechodů, přičemž typ Luma je konfigurovatelný pomocí černobílých obrázků. Kromě vytváření nových můžete stáhnout přes Nastavení -> Stáhnout nové luma přechody.

    I u přechodů platí, že méně někdy znamená více; jsou hezké, ale nepřehánějte to s nimi, aby se na výsledné video dalo také koukat :-)

    Poznámka k překladu: V Kdenlive jsou některé texty špatně přeložitelné, protože se vyskytují na více místech a v těchto případech je jejich funkce často přesně opačná, zvláště u průhlednosti a neprůhlednosti.

    Klíčové snímky

    link

    Klíčové snímky jsou body, ve kterých nastavíte určité vlastnosti. Mezi jednotlivými body dojde k postupnému vyrovnání nastavených vlastnosti. Uplatňuje se jak u přechodů, tak u video a audio efektů. Například na začátku klipu nastavíte hlasitost v prvním klíčovém bodě na 100 % a v klíčovém bodu na konci klipu 0 %, výsledkem bude postupné zeslabení hlasitosti klipu. Většinou bývají označeny červenými čtverečky nebo trojúhelníčky.

    AffineComposite

    link

    Ve směs se nejedná o přechod (nebo jsem alespoň nepřišel na to, jak ho použít), ale o rotace obrazu ve 3D prostoru, zkosení a deformaci.

    Kdenlive přechodový efect Affine

    Composite

    link

    Pomocí tohoto přechodu můžete vytvořit plynulý přechod mezi různými videi, popřípadě přidat pomocí klíčových bodů a přetažení červeného boxu pohyb zmizení.

    Nastavení přechodu

    Kdenlive přechodový efect Composite

    Tento přechod má nastaven klíčový snímek na začátku, kde má neprůhlednost nastavenou 100 % a na konci 0 %. Červený box je posunut doprava. Obraz se za pohybu vpravo postupně zprůhlední, až úplně zmizí.

    Klíčové body se přidávají čtvrtým tlačítkem zleva a odebírají pátým (vizte obrázek). Druhé a třetí tlačítko slouží ke skokům na začátek a konec přechodu.

    Luma

    link

    Asi nejmocnější typ přechodu; pomocí černobílých obrázků, které slouží jako předobraz přechodu, můžete dosáhnout naprosto úchvatných přechodů od prolínačky z jedné strany na druhou po zvedání opony.

    Pomocí Jemnosti můžete nastavit, s jakou hladkostí se přechod provede, jestli uvidíte čtverečky (respektive ostrou hranu), nebo se bude pracovat v pixelech (bez ostré hrany). Volba Invertovat prohodí pořadí klipů, volba Reverse translation otočí směr přechodu. Styl přechodu můžete vybrat z rozbalovacího menu.

    Wipe

    link

    Vytlačení/vtlačení nového klipu do obrazu. U tohoto přechodu můžete nastavit, ze kterého směru a s jakou průhledností má nový obraz přijet a kde má skončit (jestli má zase vyjet z obrazu, nebo zůstat). Volba Align způsobí zmenšení obrazu a přichycení obrazu ke straně, nejde tak o vytlačení, ale spíš o vjetí nad předchozí klip.

    Nový klip vyjede zleva zcela viditelný a skončí uprostřed obrazu.

    Alpha translation

    link

    Funguje, pokud je v horní stopě obrázek s alfa průhledností, pak je pod tímto obrázkem zobrazena nová stopa. Volba Align přichytí obrázek k hornímu okraji a zmenší ho, zatímco volba Přeškálovat změní jeho velikost tak, aby odpovídala šířce videa pod ním.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.4.2009 08:57 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    a jen bych dodal, že kdenlive je jeden ze SW, který je velice vhodné provozovat na hraně příčetností - tj. ze SVN trunku. Alespoň mně to tak vyhovuje.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    1.4.2009 09:17 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    to je do diskuze - kdenlive by slušel vývojový systém debianu - jedna stabilní verze, ve které by se nepřidávaly funkce, ale jen opravovaly chyby a druhá vývojová (něco jako má scribus), jinak kdenlive je občas na zešílení :-(

    pracuje se s ním parádně, ale některé chyby jsou fakt super - ve stabilní nejde ukládat, svn mi do ted neumělo rendrovat když byl použitý přechod "compozite" a podobně.

    Jan Drábek avatar 1.4.2009 09:21 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    Třeba včera oznámili vývojáři defakto zmrazení - teď si nechávají 14 dní na chytání chyb a aktualizaci překladů.

    Na novou verzi se můžeme těšit v půlce dubna.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    1.4.2009 10:56 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    to jo, ale uvítal bych, kdyby se jedna verze - třeba teď co bude 7.3 prohlásila za stable a třeba 1/2 roku - rok se udržovala a jen by se v ní odstraňovaly chyby - mohl by se udělat nějaký byliík, ve kterém bude staticky slinkovaná patřičná verze MLT, MLT++ a  ffmpeg. Takhle je to pořád v podstatě na náhodě, jakou trefíš kombinaci těchto porgramů + vlastního kdenlive

    Jinak se to zvrhne do režimu "na tohle dlabem, v SVN to je odstraněný" a ve finále to je na zbláznění

     

    Jan Drábek avatar 1.4.2009 11:17 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    Bylo by to fajn, jenže oni tu vyvíjenou verzi nedokáži odladit sami - tak to pustí do světa, doufají, že uživatelé hlásí chyby... a říkají si, že 1-2 měsíce bude pro všechny akorát. :-D

    Navrhnout to rozhodně můžete (přes mailing list).

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    1.4.2009 11:22 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    To si neodporuje - spousta lidí (včetně mě) by tu SVN verzi používalo, jen by bylo super mít v záloze verzi, která by fungovala bez ohledu na fázi měsíce :(

     

    z mé angličtiny si budou myslet, že jim nabízím ponožky.

    jestli se Vám to zamlouvá, tak to pošlete

    stativ avatar 1.4.2009 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Problém tohohle systému je v tom, že vyžaduje poměrně dost vývojářů. Pokud je vývojářů málo (a pokud se nepletu tak zrovna kdenlive jich moc nemá) tak je to problém. Protože pokud se bude udržovat stabilní verze, program s největší pravděpodobností zatuhne na místě, protože všichni budou chytat chybky ve stabilní verzi a na pořádný vývoj už nezbyde čas.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    1.4.2009 09:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    Slo by pridat ukazky prechodu?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jan Drábek avatar 1.4.2009 10:42 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    Hmm, video nebo foto v nějakém prostředním bodě?

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    1.4.2009 14:14 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    Video, kdyz je to videoeditor :-) Koupil jsem si Pinnacle Studio, tak at muzu srovnavat. Bez nahledu mi vetsinou ani jeho efekty nic nereknou. A pak je rovnou zavrhnu jako nevkusne, hlavne ty Hollywood FX.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    20.4.2009 04:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Video, kdyz je to videoeditor
    Doplněno.
    1.4.2009 20:39 jsmach | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    zkousel jsem KDEnlive a zjistil jse, ze pres analog kartu VC 100 (BT878) stahuji zubaté video (do stran rozjeté rádky jeden vlevo, jeden vpravo, zubate oblouky atd.), testoval jsem ruzne formaty a stale je to na pytel. A to jsem nedavno zvedl výkon PC (2x2.5GHz Intel, 2GB DDR2, FX6600), takze pomalym strojem by to byt nemelo. Fakt je, ze se mi to v mensi mire projevilo i v praci na Pinacle 10, ze by odesla po dovolene kamera?
    Jan Drábek avatar 1.4.2009 21:41 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    1. Zkuste to nahrát přes avidemux - i když příliš vliv by to mít nemělo u obou by se to mělo nahrávat přes dvgrab

    2. Pokud i první případ selže pak zkuste nahrát video na nějakém pc s windows a movie makerem.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    1.4.2009 23:16 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Tak použij deinterlace, tohle je prokládaný řádkování, který se u televizního vysílání bohužel používá :-(

    Deinterlace se dá udělat třeba v tom Avidemuxu pokud ne jinak.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    1.4.2009 22:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Jak moc si tenhle program (ne)rozumí s HD?
    Koukám, že to je v možnostech nahrávání z firewire, ale je to v praxi skutečně použitelné? Nebudou problémy třeba s přechody atd?
    Jan Drábek avatar 1.4.2009 22:10 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    Vhodný ffmpeg a HD to umí.

    Firewire nemám.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    1.4.2009 22:44 bret
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)

    S firewire ok, ale při grabování z tv karty mě to grabovalo pěkný drek. Radeji použiju osvědčené xdtv s přenastavenými parametry, nebo mencoder a do kdenlive to vložím až jako mpeg nebo avi. 

     

    4.11.2021 10:44 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    I personally like your post; you have shared good insights and experiences. Keep it up. lawn service cedar rapids
    6.11.2021 08:19 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Awesome! Learned alot thanks so much keep posting more. lifecoachcoloradospringsco.com
    17.11.2021 07:22 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Great site thanks admin. More power www.boudoirphotographycleveland.com
    17.11.2021 07:34 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    GREAT SITE KEEP POSTING MORE! www.deckbuilderscleveland.com
    17.11.2021 12:33 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Awesome! Learned alot thanks so much keep posting more. long hair
    17.11.2021 12:50 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Well this is great site! Would definitely recommend this to my friends. Love the read mobile welders near me
    7.7.2023 16:31 Correct guide
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - 2 (nahrávání, střih, přechody)
    Well, I think the same as you this article provides the best guide for it. wordle unlimited

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.