abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:22 | Nová verze

V dubnu letošního roku Mozilla představila webový prohlížeč pro rozšířenou a virtuální realitu Firefox Reality (GitHub). V úterý oznámila vydání verze 1.0. Ukázka na YouTube. Firefox Reality je k dispozici pro Viveport, Oculus a Daydream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 12:00 | Komunita

V srpnu loňského roku společnost Oracle oznámila, že Java EE (Enterprise Edition) bude uvolněna jako open source. O měsíc později bylo rozhodnuto, že tato open source Java EE bude přejmenována a předána Eclipse Foundation. Nové jméno bylo oznámeno v únoru letošního roku. Z Java EE se stala Jakarta EE. Eclipse Foundation včera oznámila dosažení dalšího milníku. Zdrojové kódy aplikačního serveru GlassFish jsou již k dispozici v git repozitářích Eclipse Foundation (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Komunita

LTS (Long Term Support) podpora Ubuntu 12.04 LTS (Precise Pangolin) skončila po 5 letech od jeho vydání, tj. v dubnu 2017. V březnu 2017 ale Canonical představil placenou ESM (Extended Security Maintenance) podporu, díky které je Ubuntu 12.04 podporováno do dubna 2020. Dnes Canonical potvrdil ESM podporu také pro Ubuntu 14.04 LTS (Trusty Tahr), jehož LTS podpora skončí v dubnu 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí HTML, CSS a JavaScriptu Electron (YouTube, GitHub). Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:44 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 6.0.0 byla vydána verze 7.0.0 překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, clang-tools-extra a LLD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:44 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu. Zrušena byla podpora Pythonu 2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do pátku ownCloud conference 2018, tj. konference vývojářů a uživatelů open source systému ownCloud (Wikipedie) umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přednášky lze sledovat online. Videozáznamy jsou k dispozici na YouTube. Při této příležitosti byl vydán ownCloud Server 10.0.10. Z novinek lze zdůraznit podporu PHP 7.2. Vydán byl také ownCloud Desktop Client 2.5.0. Vyzkoušet lze online demo ownCloudu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 00:11 | Pozvánky

Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.

xkucf03 | Komentářů: 0
18.9. 16:11 | Komunita

Vývojáři relačního databázového systému PostgreSQL oznámili, že schválili svůj Code of Conduct (CoC) aneb kodex chování vývojářů PostgreSQL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 30
18.9. 14:44 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 poštovního serveru Courier (Wikipedie). Aktualizovány byly také související balíčky jako Courier authentication library, Courier-IMAP, SqWebMail, maildrop nebo Cone.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (15%)
 (20%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 372 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník

openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)

7. 11. 2008 | Mark Stopka | Návody | 2409×

openSUSE buildservice obsahuje mnoho projektů, které obsahují obrovské množství balíčků. Občas se stane, že objevíte v nějakém balíčku chybu a nemůžete si dovolit čekat, než ji opraví správce projektu. Z toho důvodu se rozhodnete bastlit patch vlastními silami.

Pokud je patch dostatečně kvalitní, tak jistě chcete v duchu svobodného softwaru ušetřit práci balíčkáři, který za balíček zodpovídá. Jistě, můžete tento patch poslat maintainerovi e-mailem, ale proč to dělat, když má buildservice takovou skvělou funkci, které říká Build Service Collaboration?

Princip spolupráce je poměrně prostý, nejdříve si ve svém domácím namespace home:nick (např. home:m4r3k) vytvoříte branch nadřazeného projektu, ve kterém chcete něco změnit. Pak provedete požadované úpravy a pomocí příkazu osc submitreq provedete odeslání požadavku na začlenění vašich změn. Správci patřičného balíčku v nadřazeném projektu přijde e-mail, ve kterém bude o události informován, a jakmile si najde chvilku, tak provede kontrolu (code-review) a v případě, že nenajde problém, tak vaše úpravy začlení. Pokud problém nalezne, není nic snažšího, než vaše úpravy spolu s komentářem, co musíte ještě opravit/pozměnit, zamítnout.

Poněkud komplikovanější to je, pokud chcete přispívat do projektu openSUSE:Factory. Struktura je následující: Balíčky, které spravuje maintainer A ve Factory, má maintainter také ve svém home:A:Factory (jeden příklad za všechny, Anička, která má pod palcem balíčky jako perlovské moduly, eject nebo openssh, má svůj vývojový strom k testování v projektu s názvem home:anicka:Factory). A to je právě ten repositář, který byste měli branchovat, pokud chcete přispět patchem do některého z balíků ve Factory. Proč to tak je, se dá snadno odpovědět: Aby mohl správce balíček dostatečně otestovat a do distribuce se tak nezavleklo více zbytečných problémů. Jakmile správce uzná, že je balíček dostatečně otestován, provede také osc submitreq. Až bude správcem projektu openSUSE:Factory tento požadavek přijat, tak se změna promítne do openSUSE Factory stromu. Více o struktuře vývoje openSUSE Factory prostřednictvím Collaboration je vidět na těchto slidech.

Praktický příklad

Řekněme, že mám projekt home:m4r3k:R-project a vy mi chcete poslat takový malý, hezký patch na balíček R-base (ten projekt opravdu mám a každý patch je opravdu vítán :-)). Nejdříve pomocí příkazu

marek@mantisha:~/Files/prace/buildservice> osc branch home:m4r3k:R-project R-base
A working copy of the branched package can be checked out with:

osc co home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project/R-base
marek@mantisha:~/Files/prace/buildservice>

provedete vytvoření virtuální kopie projektu home:m4r3k:R-project ve vašem jmeném prostoru home:nick:branches. Vznikne tak projekt home:nick:branches:home:m4r3k:R-project (např. home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project) , který má jako sestavovací cíl nastaven projekt home:m4r3k:R-project/openSUSE_11.0, což znamená, že se budou primárně používat balíčky z repositáře home:m4r3k:R-project/openSUSE_11.0 a až poté z jiných repositářů (jako třeba openSUSE_11.0). Nyní si checkoutněte projekt home:nick:branches:home:m4r3k:R-project/R-base příkazem

marek@mantisha:~/Files/prace/buildservice> osc co home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project/R-base
A    home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project
A    home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project/R-base
A    home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project/R-base/R-2.7.1.tar.lzma
A    home:m4r3k:branches:home:m4r3k:R-project/R-base/R-base.spec
marek@mantisha:~/Files/prace/buildservice>

Když se podíváte na to, co osc stahoval, a pak se podíváte třeba pomocí webového rozhraní do skutečného obsahu nově vytvořené kopie, tak zjistíte, že osc stáhl skutečné soubory ze serveru, kdežto ve vytvořené kopii je jen soubor _link, který již jistě důvěrně znáte z druhého dílu seriálu. Pokud jste četli i třetí díl tohoto seriálu, pak jistě vítě, že soubor _link může obsahovat i různé patche, a to je v podstatě způsob, jak funkce Collaboration funguje. Vždycky, když v branchnutém balíčku něco změníte a provedete osc commit, tak se vygeneruje diff, který se na serveru uloží, a poté se balíček zkusí sestavit i s provedenými změnami.

Zde bych si dovolil apelovat na každého uživatele OBS: Vyzkoušejte prosím nejdříve baliček lokálně pomocí

osc build cílová-distribuce cílová-architektura nějaký.spec

a až poté provádějte commit - šetříte tím cenný strojový čas buildovacích serverů.

Pokud máte zdrojové kódy úspěšně stažené, tak se můžete přesunout do adresáře, kam jste si je stáhli, a provést libovolné úpravy. Přidávat a odebírat soubory, upravovat jednotlivé soubory, ... jakmile své úpravy provedete a patřičně otestujete jak lokálně, tak na buildserveru, není nic snazšího, než je poslat správci nadřazeného projektu kontrole. Napište příkaz

osc submitreq create -m "Nějaká zpráva, nejlépe anglicky"

a systém automaticky vygeneruje zprávu pro správce cílového projektu a pošle mu e-mail, aby o vašem požadavku věděl.

Případně můžete vytvořit požadavek i bez toho, abyste měli stažený obsah repositáře. Provedete to pomocí příkazu

osc submitreq create home:nick:branches:home:m4r3k:R-project R-base home:m4r3k:R.project -m "nějaká zpráva, nejlépe anglicky"

Pohled z druhé strany barikády

Nyní už víte, jak takový "submit request" vytvořit - možná by vás však také zajímalo, co všechno musí udělat správce nadřazeného projektu, aby váš požadavek přijal, nebo zamítl. Opět se nejedná o nic složitého. Když se správce podívá na svou stránku My Projects, tak tam mimo jiné najde část Requests concerning me. Obsahuje všechny submit requesty, u nichž má právo rozhodnout o začlenění, nebo odmítnutí. Každý takový požadavek má své vlastní ID. Prostřednictvím tohoto ID může správce s požadavkem dále pracovat. Například příkazem osc submitreq show -d ID si může maintainer zobrazit, co všechno pozměnil ten, kdo zaslal požadavek. O koho se jedná (tedy zdrojový projekt požadavku), cílový projekt požadavku a zprávu, která byla k požadavku přiložena pomocí parametru -m. Dále se správci zobrazí diff mezi původní verzí balíčku a větví, z níž požadavek přichází. Správce tak má k dispozici všechny důležité informace k tomu, aby mohl o požadavku rozhodnout - zda má skončit v jeho opečovávaném projektu, nebo raději v /dev/null.

Svůj názor na balíček může správce vyjádřit pomocí dvou příkazů - buď příkazem

osc submitreq accept ID

pro přijetí, nebo příkazem

osc submitreq decline -m "jistě je slušné říci, proč požadavek zamítáme, nemyslíte?" ID

poslat požadavek do /dev/null.

Na již zmiňované stránce My Projects vidíte také seznam všech submit requestů, které jste sami vytvořili a které dosud nebyly obslouženy správcem. Nacházejí se v části s nadpisem Requests by me.

Nejčtenější články posledního měsíce

Jaderné noviny – 30. 8. 2018: Druhá polovina začleňovacího okna 4.19
Jaderné noviny – 16. 8. 2018: Jak je důležité míti šum
Jaderné noviny – 9. 8. 2018: WireGuard v upstreamu

Nejkomentovanější články posledního měsíce

Jaderné noviny – 16. 8. 2018: Jak je důležité míti šum
Jaderné noviny – 30. 8. 2018: Druhá polovina začleňovacího okna 4.19
Týden na ITBiz: Virtuální realita pro podniky
  všechny statistiky »

Seriál openSUSE Build Service (dílů: 5)

openSUSE Build Service (OBS) aneb jak ho sbalit (první díl)
<—« OBS - 3 (backportujeme kernel a další balíčky)
»—> Lokální Buildservice (OBS) – sestavujte vlastní balíčky
Lokální Buildservice (OBS) – sestavujte vlastní balíčky (poslední díl)

Související články

Na co se často ptáme: Balíčkovací systémy
Seriál: Instalace softwaru v Linuxu
Seriál: Gentoo ebuild
Seriál: Rukověť baliče RPM
Seriál: Balíčky pro Debian
Seriál: Balíčkovací systém Arch Linuxu
Smart Package Manager - instalujeme chytře
Zdroje balíčkov pre Ubuntu
Balíčkovací systém Mandrake Linuxu
Balíčkovací systém Gentoo Linuxu
openSUSE 11.0

Odkazy a zdroje

Build Service
build.opensuse.org

Další články z této rubriky

MapTiler – proměňte obrázek v zoomovatelnou mapu
Syncthing
Twibright Registrator: Instalace, odinstalace, test, základní použití
Twibright Registrator: fotografie v šeru bez stativu 2
Twibright Registrator: fotografie v šeru bez stativu 1
       

Hodnocení: 67 %

        špatnédobré        

Nástroje: Tisk bez diskuse

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

7.11.2008 06:55 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
A kde je ta spoluprace s upstreamem? Jak vidim porad je to na pisecku openSUSE buildservice. Autori prislusneho software (tj. upstream) z toho nemaji vubec nic.
belisarivs avatar 7.11.2008 09:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
No asi takhle.

Pro maintainera baliku openSUSE je lepsi poslat opravu upstreamu. Ulehci si praci, protoze pak nemusi svuj patch priohybat na novou verzi programu.

Ja jsem v SUSE vyzyvan nadrizenym at patche do upstreamu posilam. A taky to delam. A nemyslim si, ze bych byl vyjimka.
IRC is just multiplayer notepad.
7.11.2008 09:29 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
Ja to chapu (jsem upstream :), ale clanek ma v nazvu "spolupráce s upstreamem" a pritom v nem nic takoveho neni.
Rezza avatar 7.11.2008 14:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
Mozna je tu myslen upstream jako originalni balicek...
Mark Stopka avatar 7.11.2008 14:51 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
To jasně, je to takový dvojsmysl. Běžně to tak na IRCčku označujeme a tak mi to nějak nedošlo.
7.11.2008 14:55 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
A jak oznacujete upstream? :-)
Ilfirin avatar 7.11.2008 07:07 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
Skvělý článek (a ještě lepší seriál). Díky.

Jen malinký dotaz. Plánuješ ještě nějaké díly?
Mark Stopka avatar 7.11.2008 11:23 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
Když mi řekneš co by si se v dalším díle chtěl dozvědět, tak jej můžu napsat. :-)
8.11.2008 20:01 Marex
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE buildservice - 4 (spolupráce s upstreamem)
0verkill ... kosti, maso, ... :-E~~~

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.