DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
C++ -- Vala -- Javapozici, ale v této
Vala / \ / \ C++ Javapozici. ;) Teď vážně, myslím, že je to dobrý vysokoúrovňový jazyk, který ke svému rychlému běhu nepotřebuje žádný velký balast navíc.
public abstract Task? get (int index);Jenom int to může být, tralalala tralalala lala.
Nevím, jestli jsem správně pochopil tento komentář, ale pokud jde o to, že by ve Vale mělo být možné indexovat (public abstract Task? get (int index);Jenom int to může být, tralalala tralalala lala.
[]
) pouze hodnotou typu int
, tak to bych rád uvedl na pravou míru. Vala totiž umožňuje použití libovolného typu, stačí správně zadefinovat metodu get
. Ostatně i TaskManager
má tuto metodu definovánu jako
public new TaskCollection? get (string title)Pokud šlo o cokoliv jiného, omlouvám se za "nemístnou" odpověď. :)
sizeof(cokoliv) * něco_typu_int_který_může_být_záporný_a_dostanu_tak_kravinu
je naprosto vpořádku a nemůže se stát nic špatného
sizeof(int) <= sizeof(size_t)
chci spojit pole, je ok udělat malloc(něco_typu_int+něco_typu_int) i když to třeba přeteče a smaže pak pevný disk. Nebo mi to třeba dá malloc(-1) a po převodu na size_t mi to hodí třeba nějaký 0xFFFFFFFFFFFFFFFF.
using GLib; namespace bla { class Bla { static char[] join_array(char[] array1, char[] array2) { // TODO: copy elements int len = array1.length + array2.length; return new char[len]; } public static void main(string[] args) { char[] array1 = new char[int.MAX]; char[] array2 = new char[int.MAX]; char[] array3 = join_array(array1, array2); stdout.printf("array1.length = %d, array2.length = %d, array3.length = %d\n", array1.length, array2.length, array3.length); } } }Mi vyprskne:
(process:1800): GLib-ERROR **: gmem.c:195: failed to allocate 18446744073709551614 bytesUrčitě né proto, že na mé platformě 2G+2G je 4G, ale proto, že to jaksi přeteklo, náhodou to nesmazalo pevný disk, pak se to převedlo na size_t (resp. gsize, protože to alokuje přes g_new0 z glib) a vyprsklo to kravinu. Kdyby vala používala size_t, tak by se toto na mé platformě nestalo a program by běžel správně. Vala tak na mé platformě uměle omezuje velikost pole na INT_MAX, ǎckoli pak vygeneruje C kód a to mě omezuje SIZE_MAX. Výsledkem je omezení na MIN(INT_MAX, SIZE_MAX), na mé platformě je INT_MAX menší. A když náhodou dám Vale hint, že array_length_type je size_t, tak si nepomůžu, stejně to přetypuje na int:
[CCode(array_length_type = "size_t")] static char[] join_array([CCode(array_length_type = "size_t")] char[] array1, [CCode(array_length_type = "size_t")] char[] array2) { return new char[array1.length + array2.length]; } // --> static gchar* bla_bla_join_array (gchar* array1, size_t array1_length1, gchar* array2, size_t array2_length1, size_t* result_length1) { gchar* result = NULL; gchar* _tmp0_; gint _tmp0__length1; gchar* _tmp1_; gint _tmp1__length1; gchar* _tmp2_ = NULL; gchar* _tmp3_; gint _tmp3__length1; _tmp0_ = array1; _tmp0__length1 = (gint) array1_length1; _tmp1_ = array2; _tmp1__length1 = (gint) array2_length1; _tmp2_ = g_new0 (gchar, _tmp0__length1 + _tmp1__length1); _tmp3_ = _tmp2_; _tmp3__length1 = _tmp0__length1 + _tmp1__length1; if (result_length1) { *result_length1 = _tmp3__length1; } result = _tmp3_; return result; }
public class Boo : GLib.Object { string val; public Boo (string val) { this.val = val; } } public class Foo { private Boo _boo; public Foo (string val){ _boo = new Boo(val); } public Boo boo { get { return _boo; } set { _boo = value; } } public void debug () { stdout.printf ("_boo addr: %p\n", _boo); } } void main () { var foo = new Foo("I'm foo"); var tmp = foo.boo; foo.debug(); stdout.printf ("temporary boo addr: %p\n", tmp); stdout.printf ("refcount: %u\n", tmp.ref_count); foo = null; stdout.printf ("temporary boo addr: %p\n", tmp); stdout.printf ("refcount: %u\n", tmp.ref_count); }Výstup si může každý otestovat sám:
_boo addr: 0xd96e30 temporary boo addr: 0xd96e30 refcount: 2 temporary boo addr: 0xd96e30 refcount: 1Tedy, implicitně se vždy vrací owned, a pokud to má být jinak, musí se to vynutit. Obecně ale platí, že právě v případě různých Gee kontejnerů si na to prostě musí člověk dávat pozor, a vše hezky kontrolovat proti dokumentaci :) Pokud sem něco pochopil špatně, tak se omlouvám, ale z článku to takhle vyplývá.
Tedy, implicitně se vždy vrací owned, a pokud to má být jinak, musí se to vynutit.On to s tím "implicitně" asi nebude tak jednoduché. V případě TaskCollection.dump se vrací nově konstruovaný
string
, který bez použití owned
prostě zanikne s tím, jak skončí get
blok. Pokud se v tomto případě owned
vynechá, kompilátor hlásí warning a program segfaultuje. Stejně tak i tutoriál Valy říká:
In contrast to normal methods, properties always have unowned return value.a také
The keyword owned can be used to specifically ask a property to return a owned reference of the value, therefore causing the property value be reproduced in the object side.Ne že by to souhlasilo s výsledky toho příkladu...
Tiskni Sdílej: