abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 695 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    První dny s CuBoxem

    6. 6. 2012 | Luboš Doležel | Recenze | Hardware | 7208×

    CuBox je miniaturní počítač izraelské firmy SolidRun. Jak je u podobných výrobků zvykem, je postaven na platformě ARM - stejně jako populární a bohužel obdobně těžko dostupný Raspberry Pi. Než se ale dostanu k napsání plnohodnotné recenze včetně všech možných benchmarků, dovolte mi vás navnadit a přiblížit vám mé první dny s CuBoxem poněkud odlehčenější formou.

    Obsah

    Stručně o hardwaru

    link

    Abych vás nenutil hned zkraje odcházet na web výrobce, shrnu vám hlavní rysy CuBoxu.

    Na rozdíl od Raspberry Pi dostanete svůj miniaturní počítač v černém plastovém obalu, není tedy „nahý“. Na zadní straně najdete vstup pro napájení 5 V, HDMI výstup, dva USB porty, eSATA port, slot pro kartu microSDHC a 1 Gbit/s ethernet port včetně indikace provozu. Zboku můžete vidět S/PDIF výstup, microUSB port a zpředu pak IR příjmač a červenou diodu indikující zapnutí.

    Uvnitř krabičky se skrývá následující (základem je Marvell Armada 510 SoC):

    • 800MHz procesor ARMv7,
    • grafický akcelerátor Vivante GC600 (podpora 2D i OpenGL ES 2.0),
    • vMeta HD Video Decoder na 500 MHz s podporou H.264 při 1080p30,
    • 1 GB RAM DDR3 (pro systém ve výchozím stavu zbývá 620 MB, zbytek jde grafice)
    • a ještě více.

    Spotřeba samotného zařízení (bez napájení USB portů) by se měla vejít do 3 Wattů. Jako zavaděč je použit obvyklý U-Boot, který umožňuje boot nejen z SD karty, ale např. i z USB disku nebo sítě.

    CuBox

    První boot

    link

    První boot byl dosti neveselý. Přístroj jsem zapojil, ale po spuštění mi na monitoru jen krátce problikl kurzor konzole a pak už bylo jen černo. Připojil jsem tedy CuBox k notebooku pomocí kabelu od mého telefonu. CuBox má sériovou konzoli dostupnou hezky pohodlně přes port microUSB, takže s příslušným modulem v jádře pak už stačí udělat jen screen /dev/ttyUSB0 115200.

    Po chvíli zkoumání přes sériovou konzoli jsem zjistil, že framebuffer konzole funguje dobře, a to na FullHD rozlišení. X.Org ale na tom samém rozlišení naběhnout nechce – s mým monitorem HP se dostane do neshod: 1920x1200 totiž HDMI transmitter na CuBoxu neumí a na 1920x1080 se nepochopitelně pohádají. Prozatím jsem rozjel nouzových 1280x1024. Mimochodem, s televizí funguje CuBox na první pokus a hned si můžete ozkoušet, že Firefox a další věci na tom fungují dostatečně rychle.

    CuBox

    Protože hodlám používat CuBox jako tenkého klienta s pár fígly (tzn., že takové přehrávání videa bude probíhat lokálně), hned jsem zkusil spustit X -query $xdmcp_server. Xka naběhla, já jsem se úspěšně přihlásil, ale hned po naběhnutí vzdáleného Xfce Xka spadla na kontrole paměti v Glibc. Něco je někde špatně. Po další zábavě, která vypadá takto:

    root@cubox:~# pidof X
    473
    root@cubox:~# killall X
    X: no process found
    root@cubox:~# pidof X
    473
    

    jsem toho předinstalovaného Ubuntu měl plné zuby a rozhodl jsem se přejít na něco jiného, co bude hlavně rychlejší. To Ubuntu totiž mj. softwarově emuluje floating point operace (softfp), i když to tento hardware umí i pomocí koprocesoru (hardfp).

    Jen blázen by si vybral Gentoo

    link

    ...na tak pomalém zařízení. Inu posuďte a sami se svým počítačem srovnejte, v jakých výkonnostních relacích se tu pohybujeme – výsledky z Ubuntu:

    # openssl speed md5
    Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 394652 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 351976 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 265930 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 134109 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 23876 md5's in 3.00s
    OpenSSL 0.9.8k 25 Mar 2009
    built on: Tue Jan 31 12:12:13 UTC 2012
    options:bn(64,32) md2(int) rc4(ptr,int) des(idx,risc1,4,long) aes(partial) blowfish(idx) 
    compiler: cc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -O2 -Wa,--noexecstack -g -Wall
    available timing options: TIMES TIMEB HZ=100 [sysconf value]
    timing function used: times
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
    md5               2104.81k     7508.82k    22692.69k    45775.87k    65197.40k
    

    Na druhou stranu je Gentoo vlastně dobrá volba, protože právě na takové herce se bude každá optimalizace hodit. Zásadní je nenechat CuBox v kompilaci napospas.

    Prvním krokem bylo vytvoření crosskompilátoru na domácím (podstatně výkonnějším) serveru. Pak jsem na serveru rozbalil Gentoo stage3, vyexportoval ji přes NFS (nebudu kompilovat na pomalé SD kartě), na CuBoxu jsem se chrootnul a zkusil jsem první emerge. Tak pomalou kompilaci jsem už hodně dlouho neviděl – připomnělo mi to, když jsem jako osmiletý kluk proháněl MSVC++ na Pentiu 1 na 166 MHz. Ale teď CuBoxu trochu křivdím – než P1 rychejší je a hlavně má víc paměti.

    Bohužel ani distcc v pump režimu se neukázalo býti přijatelně rychlé. Pak jsem zkusil qemu-arm a užitečný nástroj proot. Kompilace pod QEMU běží rychleji než nativně na CuBoxu. Navíc mi na serveru nedochází paměť, a tak se vyhnu zběsilostem jako swapování na flash disk (zdravím Windows a jejich TurboBoost) nebo na NBD (Network Block Device). Dalším řešením ale bylo sestavení jednoduchého skriptu, který spouští emerge v režimu crosskompilace. Za chvíli jsem takto ale systém dostal do stavu, kdy spuštění Bashe vyvolalo reakci Segmentation fault.

    Teď už raději zase kompiluji přes noc přímo na CuBoxu, než pak muset hasit, co se kde pokazilo (co jsem kde pokazil).

    CuBox

    A zatímco se Gentoo kompiluje, tak já přemýšlím, co mě vlastně čeká... OpenSSL z Gentoo stage3 dává tyto výsledky:

    # openssl speed md5
    Doing md5 for 3s on 16 size blocks: 506864 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 64 size blocks: 443697 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 256 size blocks: 316080 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 1024 size blocks: 147246 md5's in 3.00s
    Doing md5 for 3s on 8192 size blocks: 24673 md5's in 3.00s
    OpenSSL 1.0.0g 18 Jan 2012
    built on: Wed Mar  7 20:58:12 Local time zone must be set--see zic manual page 2012
    options:bn(64,32) rc4(ptr,char) des(idx,cisc,16,long) aes(partial) idea(int) blowfish(ptr) 
    compiler: armv7a-hardfloat-linux-gnueabi-gcc -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -DTERMIO -Wall -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DAES_ASM -O2 -pipe -march=armv7-a -mfpu=vfpv3-d16 -mfloat-abi=hard -fno-strict-aliasing -Wa,--noexecstack
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
    md5               2703.27k     9465.54k    26972.16k    50259.97k    67373.74k
    

    ...což je znatelné přilepšení.

    V jednu chvíli jsem si už myslel, že jsem poškodil ethernetový port nešetrným vytažením kabelu. Nakonec se jen ukázalo, že port je trochu háklivý na zapojení drátů – asi to mám v téhle zásuvce nějak divně (ale notebooku to vůbec nevadí), v jiné to už zase funguje.

    Hardwarová akcelerace

    link

    Hardwarová akceleraci je důležitou věcí, pokud chcete na CuBoxu dělat něco víc než jen brouzdat po webu. Hardwarově je zde akcelerována 2D i 3D (OpenGL ES) grafika, stejně tak jako různé formáty videa (až do 1080p H.264), formáty obrázků (např. JPEG), ale i zvukové formáty.

    Toť výcuc z informačního letáku a dalších „datasheetů“. Podstatné je, kolik toho out of box vlastně bude fungovat. Na Ubuntu asi rozchodíte akceleraci videa přes GStreamer (i když jsou na to dost stížnosti), ale na Gentoo mě všechno bude čekat od píky.

    Prvním cílem je tedy rozchodit akcelerovaný framebuffer dovefb pod X.Org. Druhým cílem je mít fungující akceleraci videa pod MPlayerem, resp. FFmpeg. To bohužel znamená stát se programátorem a funkčnost si sám dopsat nad proprietární knihovnou od Marvellu. Při pohledu na větev (fork) XBMC s nově doplněnou podporou vMeta HD to ale nebude tak složité.

    Ovladač dovefb není v Gentoo Portage. Asi je to proto, že je vyvíjen externě, a to zjevně v rámci projektu OLPC. Snad nebude padat.

    Věci jako akcelerace dekomprese JPEG nebo třeba Vorbis OGG už beru jako naprostý bonus a pokud to náhodou implementuji, tak to už se budu sám plácat po ramenou.

    Zvukový výstup

    link

    CuBox má i zvukový výstup. Technicky má možná ten nejlepší možný zvukový výstup (optický S/PDIF), ale pro praktické použití to není úplně ono. Neboli sluchátka na to napřímo nepřipojíte a pokud ani váš monitor neoplývá zvukovým výstupem (z HDMI), tak nezbývá, než si sehnat nějaký ten převodník.

    Já jsem zavítal na eBay a tam jsem hnedle nějaký našel. Akorát budu mít na stole místo jedné černé krabičky hnedle dvě. Nevadí. Pořád je mi to milejší než velká hučící bedna a nepříjemný účet od ČEZu... ;-) Zatím tedy čekám na zásilku z Hong Kongu.

    Co bude v recenzi

    link

    V recenzi ozkouším jak původní Ubuntu, tak jiné (komunitně) nabízené systémy a jejich vhodnost ke každodennímu použití. Neopomenu i nějaké ty open source OpenGL hry a jejich výkon. A když už mám doma kino na bázi XBMC, tak otestuji, jak dobře by CuBox nahradil můj stroj postavený kolem NVIDIA VDPAU.

    Zajímá mě ale i výkon ethernetového portu. Ten je oproti stomegabitovému portu na Raspberry Pi gigabitový, otázkou je, co hardware skutečně zvládne přenášet.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.6.2012 00:29 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem

    Pěkné, docela podobné mému TrimSlice Pro. (i když ten je samozřejmě hezčí :)

    Další vývoj odhaduju takhle: pár dní si s tím budeš hrát, párkrát to přeinstaluješ, ale za týden, dva zjistíš že to je fakt moc pomalý na prakticky jakoukoliv činnost a skončí to v šuplíku. Resp v mém případě ve skříni ;)

    6.6.2012 01:00 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Sheeva co tam je je skutecne uz zastarala vec :-(
    6.6.2012 01:01 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Btw na i.MX6 sabrelite nema ani tvoje Trimslice Pro :-D (tudle, mam ho delsiho a docuram dal :-D )
    6.6.2012 10:49 Jaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Mohu jen potvrdit. U mě podobně dopadl Raspberry Pi... :-( Mimochodem, kdyby měl někdo zájem, tak klidně prodám.
    Konqui avatar 6.6.2012 12:48 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ozvi se mi prosím na email/jabber. Díky
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    7.6.2012 18:50 Jaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Poslano. (mel jsem jen jeden)
    6.6.2012 22:23 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    A ten při tom má GPIO piny, což ho, alespoň pro mě, činí o dost zajímavějším než tohle. Bral bych ho od tebe, ale už je pozdě, co?
    7.6.2012 02:29 James Scott | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jo taky bych ho klidně bral :) kdyžtak mail..
    james-scott.cz - osobní mini-blog
    multi avatar 7.6.2012 11:50 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    doufam, ze si jich nakoupil vic, taky si jeden vezmu
    7.6.2012 14:06 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Fakt? Já už plánuju 3D LED krychli alespoň 8x8x8 ovládanou přes net (a možná i něčím jako 3D tetris, 3D breakout a 3D space invaders :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 7.6.2012 17:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Zkus si piškvorky v krychli nebo rovnou v hyperkrychli. Co třeba tic-tac-toe v 36? A co na to teorie her? Je to hra vyhraná?

    (zdroj inspirace: KSP)
    Dreit avatar 8.6.2012 23:07 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem

    To já uvažoval taky nad 8x8x8 3D krychlí, ale pouštěl bych tam muziku - teď nevzpomínám jak se tomu říká, prostě by to bylo jako osm bargrafů vedle sebe, co sloupec, to určitá frekvence. Akorát tohle by mělo navíc historii, frekvence posunování by byla nastavitelná - takže to vlastně jakoby pořád pojede :-D

    Nope
    9.6.2012 01:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jo, taky je to v plánu :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 11:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Psal jsem, že to chci používat jako tenkého klienta...
    David Watzke avatar 7.6.2012 15:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    ale za týden, dva zjistíš že to je fakt moc pomalý na prakticky jakoukoliv činnost a skončí to v šuplíku
    Díky této skutečnosti existuje tenhle článek :-D Z tohodle důvodu (resp. proto, že mi to bylo v zásadě k ničemu) jsem CuBox Dolimu prodal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    alblaho avatar 9.6.2012 12:27 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Je to pomalé i na "domácí NAS"?
    David Watzke avatar 9.6.2012 13:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    To nevím, disk přes eSATA jsem k tomu připojovat nezkoušel. Doli by to mohl zkusit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.6.2012 22:35 realista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    jako NAS pres eSata je to vhodne. Samba max cca 25Mbyte/s cteni z NAS (zapis trosku pomalejsi ale porad pres 20) FTP zápis na NAS cca 50Mbyte/s! Cteni cca 23Mbyte/s kopírování přes SSH (winscp) cca 13Mbyte max.

    Tedy to umi to co jsem potřeboval...do skříně to nepůjde.
    alblaho avatar 14.6.2012 09:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Dík.
    14.6.2012 14:48 Petrik_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Tech 13MBps je omezeni winscp, vic jsem z nej nidky nevytahnul a to ani mezi dvema rychlejma strojema. Mezi dvema linuxama neni problem dosahnout pomoci 'scp' klidne 90MBps, pouziti sifry arcfour ulevuje CPU.
    alblaho avatar 17.6.2012 15:50 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Musím si konečně pořídit gigabitový switch:-)
    6.6.2012 08:04 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
    Jak je to s OpenGL? Dekomprese videa proprietárním koprocesorem je záležitost uživatelského prostoru. Ale přístup k OpenGL je přes jaderný ovladač. Je ten otevřený, nebo je to také blob? Já se strašně bojím, že za rok za dva přestane výrobce tento čip podporovat, takže budeš postaven před volbu jestli přijít o OpenGL nebo neaktualizovat jádro.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 08:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Taky blob. Ale jen tak mezi náma, IDA Pro z podobných jaderných blobů s trochou snahy dělá hezký C kód ;-)
    6.6.2012 08:41 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    hmmm pekne, hledam neco co bude mit hdmi port, gigabit ethernet port, mSD a USB, budete fan less a zvladne to prehravat (staci DLNA) 1080p na TV. Nic jineho. Testoval jsi to uz?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 09:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Tohle by to mělo zvládat už teď s XBMC. Obecně jediná věc, co tomu stojí v cestě, je software, hardware by tu už byl.

    Ale jak je z článku asi jasné: zatím to není zrovna pro úplné BFU.
    6.6.2012 18:55 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Na webu pisou, ze v pohode da h.264 s datovym tokem kolem 10mb/s, coz mi prijde dost malo, vetsinu h.264 mam s podstatne vetsim datovym tokem. Docela dost mam take untouched remuxu a tam je datovy tok kolem 35 - 37 mb/s jenom video stopa. Dalsi otazkou je jestli to da po siti, kdy musi procesor obsluhovat jeste sitovku.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 20:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Myslím si, že typické ripy se do 10 Mbps vejdou. Víc vídám jen v satelitních streamech a tam je to dané spíš neefektivitou kódování.
    6.6.2012 22:48 jímkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Pozor ale, aby těch 10Mbps nebyl průměr. U videa je ten tok dost variabilní, špičky budou klidně 20 Mbps i víc. Třeba scéna s ohňostrojem, to bývá maso.

    TV vysílání naopak špičko moc nemá, z logických důvodů, tam by většinou mělo 10Mbps stačit, protože ti mezuláni se obecně stačí stlačit bitrate ještě mnohem níž.
    6.6.2012 11:18 kokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Zkuš něco rychlého a predkompilovaného třeba distro ArchLinux ARM. Myslím, že i lidí je kolem toho hodně .. a když něco není tak je tu AUR (nevím, jestli i pro ARM)
    • http://archlinuxarm.org/
    6.6.2012 11:38 gramo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jsem moc zvědavý na výsledky na síti coby handmade NAS. Kolik vytáhne na gbit síti při přehrávání více video souborů z více disků na USB? Díky za test ;)
    Jaromír Svoboda avatar 6.6.2012 12:23 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Obávám se, že USB bude brzdou. USB 3.0 ten CuBox nemá?
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    David Watzke avatar 6.6.2012 13:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ne, ale má eSATA (3 Gb/s).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.6.2012 07:16 gramo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jasně, na data náročná na rychlost (povětšinou asi upload, třeba záloha celého notebooku, kde to budu chtít mít co nejdřív hotový, abych mohl jít o dům dál), tam bude e-sata ideální. Na běžné věci typu sledování filmu, poslouchání hudby, uložení tří office dokumentů, USB 2.0 bohatě bohatě stačí (reálně tak 200mbit pro usb a fullhd film má max. 50 mbit?). Otázka je jestli to cubox vůbec zvládne. Jsem opravdu zvědavý, kolik vytáhne, když bude zapisovat na esata a k tomu zároveň číst ze dvou usb, kolik to hodí do rychlostí. Jestli to bude v rozumných mezích hned objednávám :)
    7.6.2012 07:30 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Obavam se ze vsechno stejne pujde pres procesor. Pomala pamet, mizerne DMA, zadny network offload, ale pekne po staru precist, zpracovat, poslat dal. Sice to muze mit eSATA nebo USB 3.0 nebo GigE sitovku, ale temer jiste to ani jedno z toho nedokaze zivit plnou rychlosti. Natoz pak rychle soupat data mezi dvema takovymi periferiemi.

    Asi takhle - muzu mit Ferarri ale ve meste plnym semaforu a jinych aut s nim 300 km/h stejne nikdy nepojedu.
    7.6.2012 08:47 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem

    Tak to se obáváte špatně. Samozřejmě tedy záleží jak dokáže SW využít možnosti HW, to znamená jak dobře/špatně jsou napsané ovladače. Samotný 88AP510 po hardwarové stránce toho zvládne hodně (předpokládám hodiny 800 MHz):

    • Řadič paměti je rychlý více než dost s maximální datovou propustností 1,5 až 4 GB/s podle typu a šířky připojené paměti. Samozřejmě umožňuje multi-port přístup s maximálním využitím šířky pásma.
    • Maximální propustnost interní AXI sběrnice je ~3 GB/s.
    • Všechny rychlé periférie jako třeba Ethernet MAC, SATA řadič nebo řadič displeje obsahují vlastní jednodušší řadič DMA umožňující přenosy pouze mezi danou periférií a pamětí.
    • Dva obecné DMA řadiče schopné vytvořit až 4 paralelní DMA kanály.

    Samozřejmě, při některých úlohách bude limitujícím prvkem CPU, ale ve skutečnosti bude počet takových nasazení celkem malý. 88AP510 obsahuje dost různých off-load periférií pro různé výpočty, šifrování apod. Otázka je, jestli implementace Linuxových ovladačů využívá všechny možnosti hardware.

    10.6.2012 10:57 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    A to je teorie nebo zkušenost?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    12.6.2012 22:38 realista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    jak už jsem psal výše.. na NAS je to ok. Nejlepší výsledek jsem naměřil cca 400mbits při kopírování z CuBox /esata disku přes ftp.

    6.6.2012 21:56 Juraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Mam stary server Celeron Coppermine s 512 MB RAM a Gentoo to zvlada kompilovat bez pomoci (dokonca aj zveriny typu libboost), len pred emergovanim treba zastavit sluzby nenazrane na pamat typu deluge-torrent (apache/postfix nerobi problem). Samozrejme, viem ze keby som tam chcel kompilovat Firefox/LibreOffice alebo cokolvek s Qt tak narazim.
    6.6.2012 23:03 tomo_tn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jo jo kompilacia je vzdy len otazkou casu odkompilovat sa da takmer vsetko na akomkolvek HW mladsom ako 10 rokov. Problem nastava len ked to co kompilujes potrebujes aj co najskor pouzivat...
    7.6.2012 10:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ten Celeron je v OpenSSL 2- az 3-krat rychlejsi. Aj stary Celeron 433 (Mendocino) je rychlejsi ako toto.
    Stanislav Brabec avatar 7.6.2012 16:18 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Když jsem kdysi používal Gentoo, tak mi to v pohodě zkompilovalo na podobném stroji i KDE. A netrvalo mu to ani týden. Zaplatit >>10kWh za vlastní kompilaci KDE, to se přece vyplatí!

    A kernel si zkompiluji na ARMovém PDA s 64MB RAM za pouhých 5 hodin a několik Wh.
    Elch avatar 7.6.2012 00:14 Elch | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Díky za recenzi, ve skutečnosti se poslední snažím přijít na to, který z ARM based micro computerů si koupím. Hledám něco na hraní s Linux kernelem na ARMu. Ideální by bylo i něco s JTAG interface abych si mohl zablbnout i s bootloaderem, ale zatím jsem neměl štěstí.
    7.6.2012 07:18 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Myslim ze vetsina ARM boardu ma JTAG i kdyz v nekterych pripadech tam mozna neni konektor, nebo jako v pripade TrimSlice tam sice je konektor ale jeste je potreba jakysi prevodnik na standardni JTAG. Konec koncu i spousta PC desek ma neco na zpusob JTAG ;)
    14.6.2012 13:38 Tomáš Janovský
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Docela se mi to líbí a rád bych to koupil ale momentálně jsou vyprodaný (což bych si počkal), ale chtěj 30 Euro za doručení. Nechcete se někdo přidat, abychom koupili víc kusů najednou, ať se to vyplatí? Jsem z Prahy, takže bychom si to mohli potom v Praze předat (ať neplatíme ještě českou poštu).

    Tak co Pražáci, nebyl by zájem? tomogo@seznam.cz
    14.6.2012 14:51 Tomáš Janovský
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ještě dodám, že to je výhodné od více kusů, ceny s dopravou:
    1ks - 1*99+30=129 EUR
    2ks - 2*99+50=248 EUR
    3ks - 3*99+58=355 EUR
    4ks - 4*99+65=461 EUR
    5ks - 5*99+70=565 EUR
    od 6ks je doprava vždy jen 70 EUR Tak směle do toho ;-)
    kotyz avatar 17.6.2012 14:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Skvělý by bylo udělat přímý porovnání s Raspberry Pi, pro lidi co se rozhodujou co koupit.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.