abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 723 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    CenterICQ - komunikační centrála

    24. 3. 2005 | Matouš Jan Fialka | Recenze | 25079×

    Textový klient pro komunikaci pomocí protokolů ICQ, Jabber a dalších. Poskytuje bohaté možnosti konfigurace a pohodlné pracovní prostředí.

    Žijeme ve světe, který již prodělal prudký vývoj komunikace v celosvětové síti Internet, a kde existuje mnoho různých způsobů, jak se spojit s lidmi na jeho druhém konci. Abychom se mohli s různými lidmi domluvit, museli bychom používat mnoho klientů pro různé služby. Ten rád Jabber, ten zas něco docela jiného. My ale nemusíme mít několik klientů, protože nám postačí jeden jediný. CenterICQ je skvělý projekt, který řeší problém mnohosti pomocí integrace. Integruje v sobě mnohé a mnohé také nabízí. Pro ty z vás, kteří jej ještě neznají, tento skvělý program nyní představím.

    Integrující moc

    Když jsem se poprvé setkal s CenterICQ, neměl jsem o něm zpočátku příliš valné mínění. Měl jsem prostě mnoho nesmyslných výhrad (jako například, že nemá grafické rozhraní), které ovšem zcela odpadly, když jsem se program naučil používat. Od té doby si již nedokáži představit, že bych si přes ICQ a Jabber psal v něčem jiném. Protokoly ICQ a Jabber ale nejsou těmi jedinými, které CenterICQ umí. Proto začnu rovnou tím, že vyjmenuji všechny (prozatím) programem podporované služby pro komunikaci.

    Již tento výčet sám o sobě by vás mohl zaujmout natolik, abyste se rozhodli program CenterICQ nainstalovat či stáhnout zdrojové kódy a přeložit.

    Stažení a překlad

    Zdrojové kódy programu je nejlépe stáhnout z domovské stránky fanoušků projektu. Po rozbalení si především prohlédneme výpis ./configure --help, neboť se dozvíme, jak povypínat služby, které nepotřebujeme. Od verze 4.20.0 lze pro Jabber použít šifrování pomocí GPG, takže budeme-li chtít použít i tento nadstandard, je potřeba nejprve stáhnout a nainstalovat knihovnu GPGME . Pak již obvykle stačí obligátní trojice:

    ./configure --with-ssl --with-openssl --with-included-gettext --without-konst
    make
    su -c make install

    V distribuci, kterou používám já (Slackware 10), proběhl překlad zcela bez problémů a napoprvé. Pouze jsem musel doinstalovat onu zmíněnou knihovnu GPGME.

    První spuštění a nastavení

    Při prvním spuštění CenterICQ nám v domácím adresáři přibude podadresář .centericq, v němž si program udržuje veškerá svá nastavení v několika málo souborech (mimo jiné také soubor s číslem procesu bežící instance CenterICQ: ~/.centericq/pid) a také seznam a historie všech kontaktů. CenterICQ na nás "vybafne" rovnou hlavní konfiguračním dialogem (tak, jak to vidíte na screenshotu).

    konfigurace

    Jednotlivé položky nastavení si nyní podrobněji rozebereme podle logicky uspořádaných sekcí tak, jak jdou po sobě v konfiguračním dialogu CenterICQ.

    Nastavení uživatelského prostředí

    První sekce - "user interface" (uživatelské prostředí) - nabízí tři možnosti nastavení CenterICQ. To jistě není mnoho, ale jak uvidíme, méně je někdy více.

    Lze specifikovat, zda má být použit zvuk pro jednotlivé události, zda se má používat zvuková karta nebo PC speaker (položka "change sound device"). To nám jistě nestačí a rádi bychom si zvolili různé zvuky popř. úplně jiné akce k různým protokolům a uživatelům. Protože je konfigurace CenterICQ velice propracovaná, je to samosebou možné. Nahlédnutím do souboru ~/.centericq/actions snadno zjistíme, že lze změnit prakticky cokoli, a že meze představivosti se opravdu nekladou. Po první spuštění vypadá tento soubor nějak takto:

    * msg     play /usr/local/share/centericq/msg.wav
    * url     play /usr/local/share/centericq/url.wav
    * email   play /usr/local/share/centericq/email.wav
    * online  play /usr/local/share/centericq/online.wav
    * offline play /usr/local/share/centericq/offline.wav
    * sms     play /usr/local/share/centericq/sms.wav
    

    Vidíme, že pro všechny události bylo určeno play nějaký_výchozí_zvuk.wav. Nic nám nebrání to změnit na cokoli jiného podle naší libosti. Tuto vlastnost ocení zejména ti z nás, kteří používají množství pracovních ploch.

    Hvězdičku na začátku každého řádku, která ve výchozí konfiguraci označuje "všechno", lze nadto zaměnit za něco konkrétního, takže například přidaním tří řádků

    icq_ferda007 online  xmessage "Bacha! Ferda je online!"
    icq_ferda007 offline xmessage "Uff, Ferda už je konečně fuč!"
    icq_ferda007 msg     play /cesta/ke/zvuku/ferda_mravenec.wav

    zařídíme, že se vykonají příslušné akce nad naším nebohým Ferdou komunikujícím s námi přes ICQ, který (nejspíše jen dočasně) upadl v naši nemilost. Ještě maličké upozornění: jakmile si přetvoříte onen soubor ~/.centericq/actions, tak se vystříhejte dělání změn v položce "sound device" v konfiguračním dialogu. Jakmile tak učiníte, váš pracně vytvořený soubor bude opět přepsán na výchozí. Prostě ponechejte v konfiguračním dialogu hodnotu příslušné položky na "don't change" a zcela zapomeňte, že existuje.

    Při vybírání barevného schématu ("change color scheme") lze buď zvolit tmavé ("dark") nebo modré ("blue") barevné rozložení. Ale opět platí, že autor CenterICQ byl velice důsledný a barvičky si můžeme vybrat, jak kdo rád v souboru ~/.centericq/colorscheme (i zde je zapotřebí dávat pozor na konfigurační dialog, abychom si nastavení omylem nesmazali).

    Emacsové klávesové zkratky ("enable emacs bindings") v editoru zpráv snad netřeba nějak zvlášť vysvětlovat.

    Konverze kódovaní

    Sekce "Codepages conversions" umožňuje převádět mezi různými kódováními. Lze zvolit kódování vzdálené ("remote charset") a také naše lokální kódování ("local charset"). CenterICQ pak provádí konverzi mezi zadanými kódovacími stránkami. Tuto funkci osobně velmi oceňuji.

    Seznam kontaktů

    Tato sekce nastavení je poněkud rozsáhlejší, ale přesto stojí za to si ji alespoň letmo projít. Vezmeme to takříkajíc "hopem", ale popořadě:

    • Uspořádání do skupin ("arrange contacts into groups"): dva módy na výběr/bez uspořádání.
    • Skrýt kontakty, které jsou offline ("hide offline users"): ano/ne.
    • Anti-spam: zabít zprávy od uživatelů, kteří nejsou na seznamu: ano/ne.
    • Citovat zprávu při odpovědi ("quote a message on reply"): ano/ne.
    • Kontrolovat lokální schránku s e-maily ("check the local mailbox"): ano/ne.
    • Pamatovat si hesla ("remember paswords"): ano/ne.
    • Editovat "away message" při změně stavu (angl. "status" - online, offline, pryč, nedostupný): ano/ne.
    • Chatovací mód ("chat messaging mode"): ano/ne.
    • Klávesa Enter posílá zprávu: ano (na výběr)/ne.
    • Pro které ne-IM protokoly chceme být stále online: výběr.

    Za podrobnější rozebrání stojí především ony dva módy uspořádání skupin. CenterICQ nám totiž také umožňuje definovat skupiny a do nich řadit jednotlivé kontakty. Výchozí skupinou pro všechny kontakty je skupina "General". Skupiny lze přejmenovávat a mazat. Lze mezi nimi hromadně přesouvat kontakty a vůbec jsou velice užitečné, neboť zpřehledňují, je-li kontaktů příliš mnoho. Ony dva módy zobrazení skupin fungují tak, že máme strom kontaktů uspořádán buď:

    • Primárně podle stavu jednotlivých kontaktů a v rámci takového řazení teprve podle skupin.
    • Podle skupin a teprve v rámci nich podle stavu.
    • Třetí volbou je, že skupiny nehrají žádnou roli, tj. že sice existují, ale ve stromu nejsou vůbec zobrazovány.

    Za nemístné nepovažuji ani volby "skrýt offline kontakty" a "Anti-Spam". Především druhá z nich je velice výhodná. Jak moc je výhodná pravděpodobně zjistí lidé, kteří se mě pokusí kontaktovat. Prostě o nich nebudu vědět. Chce-li si se mnou tedy někdo popovídat třeba po Jabberu, musí mi nejprve poslat na sebe kontakt jinou cestou (SMS, e-mail, snail-mail) a já si jej kontaktuji sám. Tato volba je pro mě především zárukou naprostého klidu.

    Poslední volbou, u které se ve zkratce zastavím, je volba "klávesy Enter". Kromě toho, že může být někomu velice užitečná, je opět důkazem skvělé propracovanosti programu CenterICQ, který řeší i takovéto "malichernosti".

    Komunikace

    V této sekci si nastavíme náš SMTP server a popřípadě také HTTP proxy server a zda chceme, aby klient komunikoval peer-to-peer způsobem či nikoli.

    Logovaní a ostatní nastavení

    Je také možno konfigurovat, zda si přejeme vidět v logovacím okně CenterICQ "časové známky", zda bychom rádi viděli, kdo zrovna změnil status z online na offline a naopak, a jestli jsou pro nás žádoucí detailní IM výpisy či nikoli.

    Poslední sekce pak slouží zatím pouze k nastavení doby, po které nás CenterICQ automaticky přepne do stavu "away" či "not available" (jsem "pryč" či "nedostupný"). Časem bude asi rozšířena o další položky.

    Máme-li tedy vše základní nakonfigurováno, přejdeme k dalšímu oknu, které na nás vyskočí hned po ukončení předchozího. To nese prozaický název "Manažer IM účtů".

    Manažer IM účtů

    "Manažer IM účtů" slouží, jak jinak, k zprovoznění našich účtů. U některých protokolů funguje dokonce položka registrace, u některých zatím ne. Ale projekt se velice slibně vyvíjí, takže tento maličký nedostatek mu jistě prozatím promineme. Důležité je, že například oblíbené protokoly ICQ i Jabber podporované jsou. Ukázku registračního formuláře pro Jabber vidíte na screenshotu.

    registrace Jabber

    Nemáme-li tedy zatím žádný účet u některé ze služeb, tak si buď přímo z CenterICQ nějaký vytvoříme, nebo se zaregistrujeme přes webovou registraci té či oné služby. V případě, že jsme již někde registrováni, jednoduše vyplníme veškeré náležitosti nutné k přihlášení do námi již vlastněných účtů. Obecně vyplňujeme vždy nějakou tu naši přezdívku, nějaké ty informace o nás, nějaké to heslo a někdy i nějaký ten server, přes který se rádi připojujeme. A je to. Nic složitého. Poté již naskočí přívětivé uživatelské rozhraní CenterICQ.

    Uživatelské rozhraní CenterICQ

    Obrazovka uživatelského rozhraní je rozdělena do celkem pěti vzájemně provázaných částí. Jmenovitě to jsou záhlaví, v jehož levé části nahoře vidíte číslo verze programu a počet rozepsaných zpráv, a v pravé části vidíte váš aktuální stav pro jednotlivé protokoly. Levý sloupec slouží k zobrazování a procházení kontaktů. Horní část pravého sloupce tvoří log komunikace s právě zvoleným kontaktem. Prostřední část slouží k editaci odchozích zpráv a konečně spodní část obsahuje log CenterICQ (zde je obsah ovlivnitelný z hlavního konfiguračního dialogu). Poslední částí obrazovky je řádek s klávesovými zkratkami. Šikovné je, že lze pro ovládání CenterICQ použít jak pouhých písmen, tak funkčních kláves (to podle toho, co komu vyhovuje a co nám zrovna v terminálu funguje).

    v akci

    Uživatelské prostředí se dá považovat za velice příjemné na pohled. Jeho uspořádání je logické. Jediné, co bych mu vytkl je, že bych jako levák docela uvítal, kdyby bylo možné prohodit levý a pravý sloupec.

    Ovládání CenterICQ

    K ovládání programu se toho dá říci jen málo, ale přesto uvedu některé záludnosti, které nemusí být hned jasné.

    Klávesnice

    Když už tedy máme nějaké ty přátele online, lze procházet levým sloupcem pomocí kurzorových šipek nahoru a dolů. Chceme-li někomu něco napsat, stiskneme na daném kontaktu klávesu Enter, a tak se dostaneme do editačního okna v pravém sloupci, kde napíšeme zprávu. Pro odeslání zprávy stačí stisknout kombinaci kláves Ctrl-X. Věřte nebo ne, velice rychle si na tento způsob zvyknete. Abychom se dostali z editačního okna zase ven a mohli procházet kontakty v levém sloupci, je potřeba stisknout klávesu Escape.

    CenterICQ tedy disponuje dvěma rozdílnými základními módy, které bych pro přehlednost a analogicky k editoru Vim nazval "mód editační" a "mód procházení kontaktů". Toto je také asi jediná ne zcela intuitivní věc v celém ovládání programu. Jinak bohatě postačí sledovat změny spodního řádku s výčtem aktuálních klávesových zkratek.

    Jak bylo naznačeno, spodní řádek s klávesovými zkratkami se mění podle toho, ve kterém z módů CenterICQ se právě nacházíme (mění se samozřejmě i pro nejrůznější dialogy a podobně). Jsme-li v módu procházení kontaktů jsou nám dostupné následující klávesové zkratky:

    • F2/m contact menu - menu pro akce s kontakty
    • F3/s change status - menu pro změnu našeho stavu
    • F4/g general options - nastavení programu, účtů a podobně
    • q quit - ukončí program CenterICQ

    Jsme-li v editačním módu, máme docela jiné možnosti:

    • ^-X send - odeslání zprávy (pozn.: znak "^" značí klávesu Ctrl)
    • ^-P multi - odeslání zprávy pro více kontaktů naráz
    • ^-0 history - procházení historií vpřed a vzad
    • F2 URLs - výpis hypertextových odkazů pro externí akci
    • F9 expand - expanduje okno s poslední zprávou na celou obrazovku (užitečné pro copy/paste)
    • alt-? details - zobrazí detaily o kontaktu (viz screenshot)
    • esc cancel - zruší editační mód a vstoupí do procházecího

    informace

    To by ale nebylo CenterICQ abychom i zde nemohli vše předefinovat, jak chceme. Konkrétně klávesové zkratky jsou definovány v souboru ~/.centericq/keybindings, kde si je můžeme snadno přizpůsobit k obrazu svému. A zmíněnou externí akci pro hypertextové odkazy lze snadno změnit v souboru ~/.centericq/actions.

    Nabídky

    Program CenterICQ má několik základních nabídek, prostřednictvím kterých jsou nám zpřístupněny mnohé užitečné funkce. Především to je nabídka pro obsluhování kontaktů, z níž můžeme kontaktu poslat URL, požádat o autorizaci, editovat detaily, zobrazit si historii událostí a tak dále. Další v řadě je menu pro změnu stavu, kde si lze vybrat, pro jaké služby chceme mít jaký status. Poslední zbývající je hlavní nabídka CenterICQ, kde se dostaneme ke konfiguračnímu dialogu, k dialogu nastavení našich účtů, k vyhledávání uživatelů té které služby a podobně.

    menu

    Hodnoceno celkově je program CenterICQ skvěle ovladatelný, přičemž ovládání samotné je (s malou výtkou) velmi intuitivní a neproblematické.

    Parametry příkazového řádku

    CenterICQ nám také nabízí několik málo zajímavých parametrů, se kterými jej lze spustit. Především zaujme parametr, který má za funkci přepnout vykreslování rámečků na alternativní ASCII znaky (--ascii či -a). Dále lze specifikovat adresář, který má být použit pro nastavení programu (--basedir či -b). Při startu lze také nastavit všechny naše účty na offline (--offline či -o) nebo třeba vypnout změny titulků u těch emulátorů terminálu, které jsou kompatibilní s xtermem (--no-xtitles či -T). Možnost používat CenterICQ k zasílání zpráv z prostředí příkazového řádku je snad naprosto očekávatelnou samozřejmostí. Více viz výpis centericq --help.

    Závěr

    Co dodat? K CenterICQ může mít člověk jen velice málo výhrad. Ne vše samosebou ještě funguje (zdá se, že nefungují přenosy souborů a ne všechny služby lze pomocí CenterICQ registrovat), ale například podpora diakritiky, se kterou měl program problémy dříve, již funguje bezvadně. Jak se říká: "Kdo nevěří, ať tam běží." Zkuste si tohoto skvělého konzolového klienta nainstalovat a posuďte sami.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.3.2005 00:49 rajo AT platon.sk
    Rozbalit Rozbalit vše centericq je cool ;-)
    centericq je cool, akurat by na serveri mohlo zrat menej CPU. Aj zobrazovanie informacie o novej sprave sa da dobre vytunovat. Do
    ~/.centericq/sounds
    vlozte:
    icq_257322664 msg /home/.../bin/icq-new-message ...
    
    kde
    /home/.../bin/icq-new-message
    je takyto skriptik:
    #!/bin/sh
    #
    # ICQ OSD message notificator
    #
    # Developed by Lubomir Host '...' <... AT platon.sk>
    # Copyright (c) 2005 Platon SDG, http://platon.sk/
    # Licensed under terms of GNU General Public License.
    # All rights reserved.
    
    echo -e "\nICQ: $1" | osd_cat -A right -p top -c green \
     -l 5 -d 5 -f terminus-iso8859-2-32
    
    Prosim, zamente si ... za r a j o. Zaroven prosim administratorov, aby podla moznosti upravili chovanie vlastnosti "Znacka ... nie je povolena'. Kym som nesubmitol prispevok 20x, tak to nepreslo. Nabuduce taku trpezlivost nebudem mat. Dakujem.
    24.3.2005 00:57 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)
    Naprosto souhlasím, že OSD je nejvhodnější způsob. Mám to podobně. Do článku jsem však zvolil xmessage schválně. Děkuji za rozšíření (v zásadě jsem připomínku o OSD očekával, takže ani nebylo nutné to v článku zmiňovat).
    24.3.2005 07:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)
    Vlozil jsem si to do TODO, ale ma uz 91 polozek :-(
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    24.3.2005 09:35 majka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)
    je mozne nastavit centericq tak aby mi do tej osd spravy vlozilo icq # (alebo nick) od ktoreho sprava prisla?
    24.3.2005 12:14 majka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)
    no uz som to nasiel..
    4.4.2005 02:54 potrto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)
    A jak to tedy je???
    29.11.2005 01:49 BartyCok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)

    ~/.centericq/external

    %action OSD
    event msg
    proto all
    status online away na
    options nowait
    %exec
    #!/bin/sh
    echo $CONTACT_NICK | osd_cat \
    -f terminus-iso8859-2-32 \
    -p bottom -A center -d 1 -O 1 -u white \
    

    nasel jsem to na:
    http://woq.nipax.cz/h_linux.php
    DIKY!

    A jak to tedy je???
    29.11.2005 01:49 BartyCok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)

    ~/.centericq/external

    %action OSD
    event msg
    proto all
    status online away na
    options nowait
    %exec
    #!/bin/sh
    echo $CONTACT_NICK | osd_cat \
    -f terminus-iso8859-2-32 \
    -p bottom -A center -d 1 -O 1 -u white \
    

    nasel jsem to na:
    http://woq.nipax.cz/h_linux.php
    DIKY!

    A jak to tedy je???
    hajma avatar 24.3.2005 09:38 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq je cool ;-)
    nedáš si příště copyright na ls?
    21 promarněných znaků
    24.3.2005 00:55 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše CenterICQ nemá konkurenci
    Na konzoli nemá CenterICQ konkurenci.

    Doporučuji každému, komu někdy chyběl nějaký IM při ssh sezení - což jsme tady myslím skoro všichni :)
    -- OldFrog
    24.3.2005 01:28 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    CenterICQ je naprosto super, zacal jsem ho nedavno pouzivat a jsem s nim moc spokojen, jen maly detailik zpus. mou neznalosti, kdyz vyhledavam usera, tak mi nevypise nikdy vice nez 20 vysledku, nevim jak pokracovat v hledani dalsich...
    Valoun avatar 24.3.2005 12:43 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    To je tusim vlastnost site ICQ, ktera tim brani ziskani informaci o vsech uzivatelich site - proste vyber si kriteria jaka chces, ale vic nez 20 kontaktu ti server nikdy neposle.
    24.3.2005 23:13 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    Aha, diky, drive jsem pouzival LICQ a to mi naslo i stovky uzivatelu, chapu, ze dnes je opravdu asi duvod tomu zamezit, tak hlavne ze nejsem zas az tak blbej:) a ted jsem navic i chytrejsi;)
    24.3.2005 08:30 Jan Stanik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    Musim Vas sklamat, na konzoli ma konkurenciu: mICQ. Je este mensi a bez ncurses a podobnych sraciek okolo. Je zaujimave, ze autor nijako nespomenul ostatne console-based IM klienty. A (mozno som prehliadol, ak ano ospravedlnujem sa) nebolo spomenute, ako je CenterICQ lokalizovane do cz/sk.
    24.3.2005 10:22 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    Článek se jmenuje CenterICQ - komunikační centrála. ;-)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    29.3.2005 12:20 [ELITE]Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    No, ak chcete na konzole ICQ, ja osobne pouzivam YSM (You Sick Me - http://ysmv7.sourceforge.net/), ma iny uzivatelsky interface, ktory mne viac vyhovuje, nemam s nim na ICQ ziaden problem. To len tak do diskusie na rozsirenie alternativ :-)
    6.4.2005 21:52 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ nemá konkurenci
    pouzivam bitlbee a naprosta spokojenost. nepotrebuji veci jako pgp v icq, od toho existuje silc :)

    jirib
    Pavel Stárek avatar 24.3.2005 01:29 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše No je to pěkné
    ale prostě ve Fedoře 2 to nějak divně pracuje s češtinou. Nevím, třeba má někdo nějaký nápad ....
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    24.3.2005 01:49 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No je to pěkné
    v centericq (gentoo) se mi spatne zobrazuje diakritika, i kdyz dam local charset utf8, nefunguje to ani ve zpravach ani v menu, udajne by mel unicode uz podporovat
    24.3.2005 02:05 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No je to pěkné
    Pánové, rád bych vám s UTF-8 poradil, ale nemohu, protože jedu v ISO8859-2. Možná Yeti by věděl?
    24.3.2005 10:39 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No je to pěkné
    Problem je mezi centericq a ncurcses knihovnou. Oboje se v case meni a tak najit ten spravny prunik neni jednoduche. Navic je/byl samotny problem s non-ascii znaky na prokolech, ktere nejedou v unicodu. Napr. u ICQ se pouziva rtf kodovani a nektery klienti jej maji chybne implementovany (donedavna vcetne centericq).

    Funkcni kombinace je centericq-4.14.0, libncurses.so.5.2, LANG=cs_CZ.UTF8, centericq-localcharset=utf-8, centericq-remotecharset=cp1250.
    24.3.2005 12:22 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No je to pěkné
    Verze 4.14.0 je dosti stará, přijdete tak o možnost GPG šifrování pro Jabber na straně klientů a další věci. IMHO bude asi problém v té verzi knihovny libncurses. Zkuste ji tedy povýšit a napište, zda to funguje. Pokud ne, pak je bug v CenterICQ a možná by stálo za to reportovat ho autorovi CenterICQ.
    24.3.2005 14:17 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No je to pěkné
    Stara? 4.14.0 vysla 2005-01-19. Jak koukam do archivu, asi nejeka porucha v casoprostorovem kontinuu: predposledni 4.14.0 a hned po ni 4.20.0. Kazdopadne uz kompiluji a dam vedet. (BTW s posledni ncurses-5.4 to prave blbne.)
    15.1.2006 19:02 Ľubomír Host | skóre: 19 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No je to pěkné
    Debian toto riesi dvoma verziami balikov: centericq a centericq-utf8. Verzia s UTF-8 je linkovana voci verzii libncursesw5 na rozdiel od kniznice libncurses5. Takze treba pustat binarku /usr/bin/centericq-utf8. Locale: LC_CTYPE=sk_SK.UTF-8
    # grep charset ~/.centericq/config 
    fromcharset     cp1250
    tocharset       utf-8
    
    24.3.2005 07:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Super věc
    CenterICQ používám v řádce taky, tam je to dost dobrá hračka. Ale v xkách přeci jen preferuji GAIM. Přeci jen, nechybí už moc k tomu, abych Xka používal jenom k možnosti zobrazit najednou víc terminálů ;-)
    Copak toho není dost?
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 29.3.2005 07:25 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Super věc
    No ale vzdyt k tomu X11 primarne slouzi, nebo ne? :-S
    24.3.2005 08:42 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše PUTTY
    Zdravim.Jedna technicka otazecka.Lze pustit tento softik v putty?
    V podstatě nic nevím
    24.3.2005 09:17 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PUTTY
    CenterICQ je jedno jestli jsi připojený na server pomocí putty nebo ssh. (Ano, když se připojíš pomocí putty tak to funguje.)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    24.3.2005 09:27 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PUTTY
    Dekuji
    V podstatě nic nevím
    24.3.2005 09:34 Majkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PUTTY
    jo, jasne, jenom by to mohlo byt rozhozeny, pokud mas nastavenou cestinu
    24.3.2005 08:49 Petr Korviny
    Rozbalit Rozbalit vše drobná oprava

    Pekny clanek, pouze drobna nesrovnalost, historie se zobrazuje ^-O a nikoliv ^-X.

    24.3.2005 09:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná oprava
    Díky. Opraveno.
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 09:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Centericq - jak přidat další účet?
    Prosím o info, jak přidat další účet. U počítače doma je nás víc a každý se chce přihlásit pod svým účtem. U Kopete to problém není, nemůžu ale najít tuto možnost u centericq. Díky.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 09:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Každý uživatel má svůj účet v operačním systému, ne?
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 10:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Tomu rozumím. Mně šlo o to, aby to bylo možné bez změny uživatele OS. V Kopete to skutečně možné je, mám 3 účty, mohou být spuštěny najednou nebo např. jen jeden z nich. Každý má své heslo, takže se jeden uživatel nemůže vydávat za někoho jiného, než toho, kdo sedí u počítače.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 10:04 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    A proc? To je takovy problem se prihlasit pod svym uzivatelskym jmenem?
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 10:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Není to problém. Pokud však byli přihlášeni všichni 3 uživatelé, Kopete upozornilo na příchozí zprávu pro jiného uživatele, než ten, co seděl u stroje. Ten na tu zprávu upozornil toho druhého. Proto bych rád věděl, zda-li se tato možnost dá ošetřit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 10:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Já jsem teda úplně mimo. Huh?
    Copak toho není dost?
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 11:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Asi jsem to špětně vysvětlil: OS má jen 1 uživatele (kromě roota) pro všechny .
    Ale v rámci Kopete jsou tři účty (3 různé UIN), kdo si sedne ke stroji vybere svůj UIN a přihlásí se on-line. Příjde ke stroji druhý člověk, přihlásí se svým UIN on-line též. Pokud jeden z nich dostane zprávu, Kopete oznámí, že zpráva přišla a pro koho. Každý účet má též svůj seznam kontaktů.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 12:16 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Aha, tak viz dále moje odpověď. Do ~/.bashrc si nadělejte nějaký ty aliasy:
    alias cicq-dalibor='centericq -b ~/.centericq-dalibor'
    alias cicq-dalsi-osoba='centericq -b ~/.centericq-dalsi-osoba'
    alias cicq-nejaka-dalsi-osoba='centericq -b ~/.centericq-nejaka-dalsi-osoba'
    
    A řekněte všem, jak to maj spouštět. :-D Není s tím jak vidno žádný problém.
    Valoun avatar 24.3.2005 12:45 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    A nejsou to nahodou Windows, ze ne? ;-)
    24.3.2005 13:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    A je nějaký důvod k tak mimořádně debilnímu uspořádání? Pokud ano, tak by mě docela zajímal, protože si ho moc nedokážu představit (snad třeba nějaký veřejný počítač, ale tam si nikdo nebude nastavovat účet pro ICQ).
    Copak toho není dost?
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 13:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    To má jednoduchý důvod: děti rády diskutují na ICQ, ale každé má svůj okruh známých a svůj seznam kontaktů, ale občas se prolínají. Je-li jen jeden účet, musí se představit, kdo sedí za klávesnicí - a navíc rády mají jistotu, že se ten druhý nepřihlásí jeho jménem (logiku mládeže tu nehledám - spíš se snažím najít řešení). Na druhou stranu, když jde jen o ICQ, se mi nechce zřizovat dalšího uživatele v systému. To je sice řešení, ale jde se "s kanónem na mouchu". Kopete se mi moc nelíbí - ale tenhle požadavek splňuje. Je jasné, o co mi jde? -:)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 13:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Jo, je mi to jasné, ale tím spíš mi to přijde jako pitomost. Je problém v tom, že není volných pár mega navíc pro ty dva další účty? Nerozumím tomu a nechápu. Pokud to není technicky nemožné (nebo skutečně opravdu moc a moc nevýhodné), počítám vždy 1 člověk = 1 účet. Jaký proboha kanón na mouchu? To je snad zcela normální přístup.
    Copak toho není dost?
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 13:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Nastane případ: Jsou on-line účty osob A, B. Osoba A sedí momentálně u počítače, příjde zpráva pro osobu B. Osoba A upozorní, že má osoba B zprávu.
    Je to maličkost, ale docela mi připadala jako užitečná. Ale jinak to beru, poradit si od zkušenějších nechám, volných mega mám dost. Díky.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 13:36 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Zkušenějších asi ne, ale věřím, že této výhody by se asi taky dalo nějak dosáhnout. Přiznám se, že nevím jak.

    Mně jde o nevýhody :-) Musíte takhle mít všichni společné nastavení úplně všeho a když je pak zapotřebí něco odlišně, máte problémy, jak je vidět z tohoto případu.
    Copak toho není dost?
    24.3.2005 20:44 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    o vznikajicich spatnych navycich ani nemluve...
    25.3.2005 01:14 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Zkuste psi, je graficke a to, co popisujete, by melo umet (jestli jsem to teda dobre pochopil ;) http://psi.sf.net/
    24.3.2005 12:12 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Pod stejným uživatelem:

    centericq -b ~/.centericq-dalibor

    centericq -b ~/.centericq-nekdo-dalsi

    atd.

    Tak může být více "účtů" pod jediným účtem uživatelským.

    Jinak opravdu nerozumím otázce (Kopete neznám - nemám rád a nepoužívám KDE, ani ho nemám nainstalované, takže Kopete nevyzkouším, abych zjistil, co máte na mysli).

    Jestli vám jde o to, že vám tam třeba běží Xka a v nich byste rád měl třeba 3 terminály a v nich 3 instance CenterICQ, pro každého z rodiny jednu, nic vám IMHO nebrání. K tomu je parametr -b. Jinak to zkuste přeformulovat a vysvětlit, co máte přesně na mysli.
    Dalibor Smolík avatar 24.3.2005 12:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centericq - jak přidat další účet?
    Díky za radu. Je jasné, že kopete bude fungovat jinak než konzolová aplikace. Po otevření kopete mi to dá na výběr, který účet budu chtít aktivovat (třeba všechny). Pak chodí zprávy a program informuje, že zpráva přišla (od koho a pro koho). Ale navržené možnosti v centericq vyzkouším.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2005 10:46 r080
    Rozbalit Rozbalit vše centericq? ... bitlbee!
    jojo, cicq je vybornej programek, pouzival jsem ho dva roky nebyl jsem ale uplne spokojen, furt mi neco chybelo, je to takovy lehce neohrabany, kdyz clovek diskutuje s vice lidma nejednou, musi furt vyskakovat do kontaktu, pak zpet, do kontaktu atd... na zblazneni (ted se na cicq listu probiral nejaky patch, ktery by tohle mel castecne resit - prochazeni aktualnich konverzaci pomoci jedne klavesy, nebo tak nejak)

    a tak jsem hledal, az jsem nasel http://www.bitlbee.org/ jsem z tohohle kousku softu nadseny, je to takova irc->icq gateway takze si clovek pusti *sveho oblibeneho* irc klienta (irssi v mem pripade), pripoji se na bitlbee a zde komunikuje s lidmi na icq stejne, jako by byli na irc (bitlbee umi vice protokolu nez jen icq)

    pro me je tento styl komunikace prirozenejsi, pohodlnejsi, cicq mi nechybi
    24.3.2005 12:18 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq? ... bitlbee!
    Podívám se na to. Díky za tip. (CenterICQ ovšem neopustím, spatřuji ve způsobu jeho ovládání spíše výhodu.)
    31.3.2005 10:20 majka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq? ... bitlbee!
    ctrl + N, ctrl + B je default prepinanie medzi konverzaciami
    6.4.2005 21:57 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: centericq? ... bitlbee!
    bitlbee je pozmenenej ircd, ktery se umi spojit klientky se servery sluzeb ICQ, AIM, MSN, JABBER.

    im.rootdir.de 6669 jede pres ssl, takze mate 'jistou bezpecnost' pred odposlouchavanim traffiku na vasi lance :) teda jen do nemecka :)

    jinak i vyvojari jsou cool a v pripade problemu se da s nema pokecat.

    jirib
    24.3.2005 16:47 karel maly | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše zabezpeceni ICQ protokolu
    Mam spise obecnejsi dotaz, i kdyz centericq pouzivam a vlastne se tyka i jeho.

    Ta obecnejsi otazka zni, jak by se dala zabezpecit ICQ komunikace? Samozrejme necekam, ze ta komunikace bude zabezpecena ode me az po uzivatele se kterym komunikuji. Ale ocekavam nejaky kompromis - a tim neni pouzivani napr. Silcu:-) - potrebuji komunikovat s lidmi, kteri pouzivaji ICQ.

    A druha otazka zni, jestli centericq podporuje ICQ brany v jabberu.

    Diky.
    24.3.2005 23:15 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zabezpeceni ICQ protokolu
    pouzivam gnupg ... pokud vim ,tak se s tim popere kopete,sim,psi ..mozna miranda ...
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    JaMa avatar 29.3.2005 19:40 JaMa | skóre: 1 | blog: jama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zabezpeceni ICQ protokolu
    ICQ pouzivam pouze pres jabberovou branu a myslim ze Cicq o ni ani nevi a nepotrebuje moc vedet. Jenom nevim jestli umi cicq branu zaregistrovat (to jsem mozna udelal z jineho klienta) a klienty pak pridavam ve tvaru UIN@icq.jabberserver. Funguje i zobrazovani detailu o uzivateli pres branu a podobne takze asi vse co bych si mohl prat nebo jsem na neco zapomnel?
    24.3.2005 21:07 Glin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Zatim nic moc

    Tak to zkousim, a zatim nic moc... mozna z moji neznalosti, ale nedostatky se mi zdaji az prilis velke na to, aby to mohlo nahradit plnohodnotneho klienta.

    Konkrete mam namysli:

    • Emacsove zkratky??? Po zapnuti jsem snad nasel jen 2 ktere by fungovali jak maj (C-F a C-P)...ostatni nefungujou nebo se chovaji uplne jinak a nekdy i destruktivne (C-K smaze CELY radek, a jeste hur C-Y take smaze cely radek). Opravdu nevim, co to ma spolecneho s emacsem :(... to uz v gaimovi (a vubec GTK aplikacich) funuji Emacs zkratky mnohem lepe. (netvrdim, ze mi tam ma fungovat celej emacs :-D, ale aspon par zakladnich pro navigaci bych si pod timto terminem predstavoval .
    • Opusteni psani message pres ESC: Tak tady potrebuju zmacknout 2xESC, takze jsem si to radsi prenastavil na naky C-C nebo tak neco.
    • Automaticky set Away atd. me hodi away i kdyz jsem u pocitace a pouze nejsem v tom okne, od klienta cekam aby me hodil away kdyz nejsem u pocitace, nebo aspon aby si uzivatel mohl zvolit mezi obemi variantami.
    • To listovani mezi aktivnima rozhovorama by se taky celkem hodilo, (viz. vyse zminovany patch..uvidime, zda ho pridaj do pristiho releasu), takhle je to strasne zdouhavy...

    Ale jinak to neni uplne spatnej klient...kdyz treba clovek sedi u routru bez Xek, tak verim, ze se to da celkem dobre pouzit, ale kvuli takovemu tezkopadnemu ovladani a dalsim vecem to IMHO pro kazdodenni opuziti neni.
    24.3.2005 22:11 <Luda> | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim nic moc
    Teda nevim kolik travis casu na ICQ, ale podle toho kolik na nem ztravim ja tak muzu rici, ze je to i na kazdodenni pouzivani.
    24.3.2005 23:02 Glin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim nic moc

    Mam na mysli, ze to (alespon dle mych pozadavku) nema na graficke klienty jako napr. muj oblibeny gaim, presto, ze bych mozna docela rad dal prednost nejakemu konzolovemu klientovi, kdyby splnoval tech par mych pozadavku (hlavne rychla navigace).

    Kolik travim casu? No pokud jsem doma, tak jsem online prakticky furt, ale ze bych zurive chatoval, tak to ne...spis naopak, ale kdyz uz s nekym mluvim, tak vetsinou s vice lidma, proto mi vadi to pomaly a nepohodlny prepinani (v gaimovi jsou (volitelne) taby a prepinam pomoci ALT-CisloTabu).

    A dalsi duvod, kterym by si me konzolovy klient mohl ziskat by byly emacs zkratky...ale u centericq se ani neda o necem takovem mluvit, v GTK apolikacich sem nekde do konfiugaku pridal radek a uz mi jedou ty zakladni zkratky (ktery se nemlatej se zkratkama daneho programu)...coz furt neni moc idealni, ale aspon neco

    A dalsi vec, na kterou jsem v centericq neprisel je jak udelat abych posilal zpravy entrem a zaroven napr. Shift+Enter odradkovaval. Popripade je nekde seznam vsech akci, co jdou nadefinovat na zkratky? Nebo to jsou vsechny co jsou v tom souboru keybindings?

    26.3.2005 19:22 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše "lehky" klient pro windows?
    Dobry den - omlouvam se, trochu to sem nepatri, ale uz jsem stravil par hodin zkousenim ruznych IM klientu, zatim bezuspesne. Potreboval bych jednoducheho klienta (konzole, gui), ktery by podporoval yahoo (a pripadne dalsi), umel komunikovat na portu 80 (zabalit komunikaci do http kvuli firewallu) a sel nainstalovat do windows xp uzivatelem bez administratorskych prav. Neznate neco?
    27.3.2005 08:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "lehky" klient pro windows?
    trochu to sem nepatri
    Omyl. Vůbec to sem nepatří!
    29.3.2005 08:47 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "lehky" klient pro windows?
    Dobre, i pres to, ze to sem vubec nepatri, tak alespon pro budouci ctenare uvedu, ze jsem to vyresil zalozenim uctu na jabberu (vcetne transportu na yahoo messengera) a klienta pouzivam JAJC.
    10.5.2005 11:45 ado
    Rozbalit Rozbalit vše zvuky v cicq
    zdravim, pouzivam cicq v screen a vacsinou sa pripajam z windows cez putty klienta, chcem sa len zpytat ci by vedel niekto poradit ci sa da pri novej prijatej sprave prehrat nejake audio na stanici z ktorej sa pripajam prostrednictvom putty, pripadne aby sa rozblikalo okno v taskbare, dakujem
    24.5.2005 21:00 jano
    Rozbalit Rozbalit vše pripojenie cez ssh alebo puttynu
    zdravim. mam taky maly dotaz. ako presne sa pripojim pomocou puttiny alebo ssh na centericq
    13.12.2005 15:49 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pripojenie cez ssh alebo puttynu
    centericq is na vzdalenem stroji spustis ve screenu a po zalogovani se pripojis ke screenu

    man screen
    23.6.2005 10:28 ch-in-A | skóre: 13 | blog: Zapisky_silencovy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše osd notifikace
    tady jsem narazil na pekny skriptik k OSD pro centericq
    http://centericq.de/archive/contrib/external-actions/
    -- RTFRFC --
    3.9.2005 01:23 HOnzik
    Rozbalit Rozbalit vše problemek
    Caute chlapi mam mensi problem normalne mam v kontakt listu asi 400lidi ,ale centericq mi jich nacte vzdy jen tak 100 ,mam posledni verzi. I kdyz ho nechap pres noc zapnuty tak tam zadni "novi" lidi nenaskacou. Co s tim.Bydlovi to funguje v pohode.Ma ale jen asi 50 kontatku.

    Diky moc za jakoukoli radu
    4.9.2005 13:27 Hasek
    Rozbalit Rozbalit vše problémek 2
    Nazdarek, rad bych pri prijmu jakekoliv zpravy videl blikat okno, podobne jak vetsina komunikatoru v graf. prostredi, nepomuze mi nekdo? ;-) Dik za radu
    7.11.2005 20:41 dany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problémek 2
    ak si vo win, to je jednoduche, nastav si to v bell zalozke v putty. pod linuxom myslim, ze multi-gnome-terminal vie tiez monitorovat bell. vela zdaru

    dany
    15.4.2008 16:10 kubanec | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CenterICQ - komunikační centrála
    Zdravím všechny, nevíte jestli se dá centericq-utf8 nějak nastavit, aby mi místo šipek fungovaly klávesy h j k l, jako ve vimu?
    Debian etch 4.0

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.